Hirdetés
-
Hammerwatch II - Premier előzetesen a PS4 és Xbox változat
gp A minap megjelent a játék két újabb platformra, ezekhez pedig kaptunk egy launch trailert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Egyelőre nem tarolja le a piacot a Vision Pro
ph Az Apple állítólag meg is felezte a várakozásait, hogy igazodni tudjanak a valós igényekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#86973952
törölt tag
Külső miatt nekem is a Twizy ugrott be. Azt hittem először, hogy elnéztem a címet. Néha látok ilyen csodákat, amik baromi praktikusak belvárosi környezetben.
Céges autónak sem rossz, ha valaki leginkább forgalmas, zsúfolt környezetben járkál. Bár az ár azért döntő...
[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
Utánfutón és transporterekben fogják ellopkodni őket
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
.mf
veterán
A Renault annak ellenére kisebb, hogy ezzel szemben kétszemélyes, ha jól olvasom? Akkor főleg nem értem, mi ebben olyan érdekes, előnyös a másikkal szemben?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
bali
tag
Egyszerűen cuki, én imádom a Twizy formavilágát is, igazi üde színfolt a városban látni olyat. Én drukkolom a Seatnak, remélem nem lesz nagyon drága. Városban tökéletes.
Samsung Galaxy Note 20 Ultra + Watch Active 2
-
nagyúr
válasz #65577472 #10 üzenetére
Egy picike, városban használható izéért az 5 guriga például irgalmatlanul drága. Ez viszont annál drágább lesz, szóval még csak nem is irgalmatlanul lesz drága, hanem elképzelhetetlenül
Ennek akkor lenne értelme, ha a cserélhető akksis része egy szabvány lenne, és sok gyártó sok járművében lehetne használni. Annak volna értelme, mert amíg használod az autót, addig a garázsban (vagy a lakótelepen a tizediken) töltődik a tartalék, aztán csak csere és mehetsz tovább. Az ára is kedvezőbb lehetne, mert nem párezret kellene belőle gyártani, hanem pármilliót. Kis autóba kell belőle négy, közepesbe nyolc, SUV-ba meg 16 vagy valami ilyesmi...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#86973952
törölt tag
Akksi nélkül kell venni. Ott van 2 db P18K, elmegy vele egy évig.
Egyébként az a bajom ezekkel a modellekkel, hogy még második autónak sem venném meg. Pedig pont most van tervben a vásárlás. Van egy szűk szegmens amire megfelelő, de amúgy túlzottan helytakarékos.
Az árát sem tudják nagyon túltolni. Szintén kisebb (ennél persze nagyobb), de használhatóbb elektromos autót lehet már venni nem sokkal többért.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz #65577472 #13 üzenetére
Egy kimaxolt, elektromos rásegítés nélküli kerékpárért is elkérnek 2-3 milliót, ennek fényében egyáltalán nem drágák.
De. Ez nagyon-nagyon drága. Ennyi pénzért taxizhatsz évtizedeken keresztül...
Valójában olcsóbbnak kellene lennie, mint egy benzines kisautónak.
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
"Nagyvárosba pizzafutárnak tuti jó.."
Három adag tartalék akkumulátorral, hogy folyamatosan lehessen cserélni az autóban. A futárok általában este tolják a legjobban. Nagy gáz, nagy fék, sietni kell. A világítás sincs ingyen.
Az autó nem szép, de nincs egyedül a csúnyaságával. A SEAT német érdekeltség. Miért mennek francia példa után, teljesen érthetetlen. A SAMRT tud ennél sokkal szebb kisautót. Inkább utánuk kellene "menni" a dizájnernek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
csongi
veterán
Voltak mar ilyen korszak alkotonak hitt varosi megvalto jarmuvek. Csak mikor napvilagot lat az aruk, akkor mar nem is megvalto.
Aranytalanul dragak voltak, es ezert nem lesz nepjarmu a varosokban. -
-
Zé.
tag
Ez a kategória lenne a városi közlekedés jövője! Kulcskérdés az ÁR! Többféle
nagyon dizájnos, elképzelés van. Egy nagy ellentmondás van, aránylag olcsón
lehetne gyártani egy háromkerekű ,,CITY CAR" elektromost, de a Lítium akku
miatt relatív nagyon drága... Tehát ezt a leggyengébb láncszemet kellene
megoldani valahogy. A magyar származású, Nobel-díjas Oláh professzor úrnak
van egy jó üzemanyag cellás találmánya: a direkt metanolos üzemanyag cella.
Ezt kellene továbbfejleszteni, olcsóbbá tenni! Már rég megmutatta a követendő
utat! Van MTA, van EU-s támogatás, rengeteg fiatal diplomásunk, példaképünk.
Tulajdonképpen miért is nem foglalkoznak ezzel? Mert simán meglehetne
csinálni... Sajnos, kihalt a magyar innováció,- a feltalálók abszolút lehetetlené
vannak téve... Pedig a magyarok az élvonalban voltak az elektromos témában.
Mi gyárthatnánk versenyképesen Európának ilyesmi járműveket. Nem furcsa?,,Mindenki a pénz hiányát kifogásolja, de az ész hiányát soha senki!"
-
"a feltalálók abszolút lehetetlené vannak téve...
Nincsenek magyar feltalálók. Egyszerűen képtelen olyan találmányt létrehozni, amihez nem szükséges hatalmas befektetés. Helyettük vannak teljesen hülyék vagy olyanok akik teljesen hülyének néznek mindenkit."Oláh professzor úrnak van egy jó üzemanyag cellás találmánya: a direkt metanolos üzemanyag cella."
Attól függ ki a találmány örököse és mit akar vele kezdeni. Ha semmit, akkor a szabadalmi jog lejátáig senki sem használhatja. De ez még csak találmány, mire megbízható ipari termék lehet belőle, hatalmas pénzt kell belenyomni. És a végén kiderülhet, hogy csak jónak látszó ötlet volt, mert megvalósíthatatlan a tömeggyártás.
Hatalmas kockázati tőkét kell bevonni a fejlesztésbe. Ez ma Magyarországon nehezen oldható meg.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Zé.
tag
válasz Hieronymus #23 üzenetére
A csehek gyártják Európa legjobb minőségű elektromos roller családot, licenc
alapján. Ez nem kínai gagyi. Ott megtudták oldani, mi még ezt sem...
Ehhez még meglettek volna az ipari feltételek, nagy tőkebevonás nélkül, --
,,amihez nem szükséges hatalmas befektetés. "
( nitroscooters márka, én ezt használom, - szuper. )
Azért akad még nálunk feltaláló... még!
Egyébként én úgy tudom, hogy Izraelben megoldották ezt a kivehető akkus,
cserélhetős lehetőséget. Nálunk is sok minden megoldható lenne, ha a
kormányunk ezt is kiemelt akció tervvel segítené...
Pl: A manapság gombamód épülő kerékpár utakat eleve szélesebbre kellene
építeni, a közeljövő elektromos járműi okán! De nem, nem érdekli ez a
tendencia a tervezőket, most min. többlet EU-s támogatással simán menne.
Más: Minden évben megrendezi az Aventics cég a pneuomobil versenyt.
Igaz, ez sűrített levegős, a cég reklám célból, stb. de rendkívül inspiráló,
látványos! Ehhez hasonlóan jó lenne egy elektromos verzió is...
Az itt látott fejlődést megtapasztalva,tíz év alatt megfelelő ösztönzéssel---
könnyen belátható, hogy nem itt tartanánk!Fordítsd az arcodat a nap felé, és minden árnyék mögéd kerül.
"Keep your face to the sunshine and you will never see the shadow." -
"A csehek gyártják Európa legjobb minőségű elektromos roller családot, licenc
alapján. Ez nem kínai gagyi."
Ehhez csak licencet kell vásárolni.Nem igényel nagy fejlesztést és kutatást. Némi pénz és elhatározás szükséges az induláshoz. A befutáshoz némi szerencse."Azért akad még nálunk feltaláló... még!"
Ez most hogyan kapcsolódik a csehek roller gyártáséhoz?"Egyébként én úgy tudom, hogy Izraelben megoldották ezt a kivehető akkus,
cserélhetős lehetőséget."
A SEAT is megoldotta. Rajtuk kívül más gyártók is. Ez nem vitatéma, eddig sem volt az.."Nálunk is sok minden megoldható lenne, ha a kormányunk ezt is kiemelt akció tervvel segítené..."
Értem. Tehát az akcióterv hiánya gátolja a megoldhatóságot. Szerintem más, fontosabb motiváció is hiányzik."Pl: A manapság gombamód épülő kerékpár utakat eleve szélesebbre kellene
építeni, a közeljövő elektromos járműi okán! De nem, nem érdekli ez a
tendencia a tervezőket, most min. többlet EU-s támogatással simán menne."
Azt gondolom, hogy az elektromos eszközök nem a kerékpárokat váltják le, hanem a motoros járműveket.
A közutakon van a helyük és nem a kerékpáros forgalom mellett.
A nyitó cikkben szereplő autónak hatalmas előnye a városi közlekedésben, hogy kis helyet foglal. Helyből van a legkevesebb. Több jármű tud közlekedni és parkolni a nagy városokban.Más: Minden évben megrendezi az Aventics cég a pneuomobil versenyt. Igaz, ez sűrített levegős, a cég reklám célból, stb. de rendkívül inspiráló, látványos! Ehhez hasonlóan jó lenne egy elektromos verzió is...
Az itt látott fejlődést megtapasztalva,tíz év alatt megfelelő ösztönzéssel--- könnyen belátható, hogy nem itt tartanánk!
Tisztázzunk valamit. Nem lehet garázsprojekttel merőben új akkumulátort, meghajtást, motort fejleszteni.
Nyilván előkerülnek jó ötletek. Ezekbe érdemes lehet befektetni.
Könnyen belátható, hogy a másoktól várt ösztönzés helyett a saját motiváció a fejlődés kulcsa. Nem kell nagyban gondolkodni. Amelyik vitorláshajó nem tudja melyik kikötő akar eljutni, annak sohasem fúj jóirányba a szél. Ez esetben a szél tekinthető ösztönzésnek.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Hol volt árcédula? 5 misi agyrém, hacsak nem vmi nagyonmenő helyen dolgozol, ez bizony nyugaton is sok helyen egy teljes évnyi nettó fizu. Ráadásul ez még egy normális nagybevásárláshoz is sovány, ill ha család van, esélytelen, ez semmi másra nem jó, mint munkába rohangálni.
Pizzafutárnak se tudom elképzelni, egy vállalkozásnál mégis hogyafrászban realizál az ember 2-3x-os tőkeköltséget?? Vagy csődbemegy a versenytársak mellett, vagy ha vmi sötétzöld polgimester előírja, hogy mától minden futár elektrojárgánnyal járhat, akkor duplájára emeledik a városban a pizza ára.
Külföldi oldalakon a car sharinget nyomatják a zöldzsenik - abban mégis mi a rugalmas? Ráadásul ha a szomszéd is reggel 7kor indul melóba, akkor hogyafrászban osztozzak vele a kocsin? Persze ő az ellenkező irányba ingázik... Jaigen, ne a szomszéddal osztozzak, hanem a fél várossal odébb lakó munkatárssal?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #26 üzenetére
Ha csak 5 misi az ára, akkor nagyon rendben van pizzafutárnak.
Ennél olcsóbban csak Dacia vásárolható. Talán a Mitsubishinek van hasonló áron autója. Még a Ford Ka drágább.
Ha hozzászámolod, hogy okosban lehet tölteni az akkumulátorokat a pizzasütő mellett. A további fenntartási költség 70%-al alacsonyabb, mint a robbanómotoros társaié. (A 70% nagy közelítés az akkumulátor amortizációjának figyelembe vétele nélkül.) Az akkumulátor okos felújításának is megjön a piaca és szolgáltatója.Persze használt autóval is lehet kiszállítani, csak az sem lesz olcsóbb hosszú távon.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #29 üzenetére
Pizzásnak 5millás kocsi? Ugyanmár, Citroen C1, Toyota Aygo, Suzuki Alto.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #30 üzenetére
Alto jelenleg nincs forgalmazásban. Nem találtam új ajánlatot. Az Aygo alap változata nagyjából a fele ár, de a következő lépcső már kb 1 misivel drágább.
Az már bizonyosan nem annyival olcsóbb, hogy megérje.Dolgozok egy cégnek. Sokat szállítunk megrendelőknek. Jelen 5 Fiesta és 3 Tranzit a flotta. A kollégák finoman nyomják a gázt Átlagban 9-10 liter közé esik a fogyasztás. A legnagyobbat 11 liter, egy munkatárs produkálja. De nála önköltségi alapon fizetett büntetésekből, szép gyűjteményt gyűlt össze.
Ha beszámítod, hogy E autóval egyszerűbb a parkolás a nagy városokban. Ez az izé, még oda is le tud parkolni, ahol egy SMART vezetője is vakargatja a fejét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #31 üzenetére
Nálunk a fritzeknél semmilyen parkolási előnyöd nincs, ha e-autóval vagy - de valóban, egyre több helyen előny a villany.
Az is gond, hogyha mondjuk van fix 30millád pizzás vállalkozás indítására, akkor mit és miért virítasz első körben?
1. vagányvillanyból 2db-ot
2. minimalista benzinesből 3db-ot
vagy használt benzinesből 5db-ot?[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #32 üzenetére
Münchenben van előny. Van egy csomó, gyakorlatilag üres e-parkoló. Ott négy órát töltés címén ingyen ellehetsz, míg a többiek tolják az órába a pénzt. Minimális adó van kivetve ezekre az autókra. Egyetlen buktató az akkumulátor életciklusa.
Nyilván flottás vásárláskor csak a lízing jöhet szóba. A három új Fiesta esetében havi kb 90 euró/darab járművenként a költség. Arra számítani kell, hogy visszaadáskor keletkezik egy rendesebb számla, A többi költség akkor is lenne, ha vásárolnánk a járműveket.
Három - négy évenként cseréljük az autókat. Régebben egy Renault Kangoo a teljes lízing időszak után a cég tulajdonába került. De nem hozott jelentős megtakarítást. A javítási költségek elvitték a "hasznot". Talán egy év volt amikor valóban alacsony költséget produkált az autó.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #33 üzenetére
Végig kell ezt zongorázni, simán el tudok olyan forgatókönyvet is képzelni, amikor az elektrocuccnak ténylegesen van pár % hard cash/profit előnye.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ribi
nagyúr
válasz Hieronymus #31 üzenetére
Valahogy én egy pizzafutárt sem láttam még zsír új verdával hasítani, inkább igencsak használt 3-400k-s kategóriákkal. Ahhoz képest az 5m már igencsak más.
-
Erre próbáltam a #26-ban kilyukadni. Most komolyan a darabonként kb 12EUR-s/2500Ft-os pizzákból rakja össze a vállalkozó egy új kocsi lízingdíját, a dolgozók (nagyon minimum 2...) fizetését, a higiénia/hatósági ktg-eket és még az alapanyagot is??
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Formula-1
- PlayStation 4
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- nVidia tulajok OFF topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ubuntu Linux
- Politika
- További aktív témák...