- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
érdekes a szavazás eredménye
-
thboxx
aktív tag
Szerintem meg lehetne ezt egyszerűbben is... Pl az okostelefonoknál hogy lehet ugyanazon csatlakozón keresztül drámai töltésbeli különbség? Egyedül a tötlési feszt kellene szabványosítani hozzá...
Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!
-
Rimuru
veterán
10-15 eve minden telefon gyartonak sajat csatlakozoja volt, utana jott eu-s torekves az egysegesitesre ami eleg jol sikerult. De pl (a ma meno) gyorstoltesnel is tobb szabvany is van...
Az e autok piacan is kb ez latszodik hogy minden gyarto beprobalkozik valamivel... nekik ez az erdekuk (nem a user).Vigyázat, csalok!
-
thboxx
aktív tag
Nyilván van igazság abban is amit te mondasz. Viszont az adott problémára nem gyógyír kicsit sem amit terveznek,amiről a cikk is szól. Arra a szabványosítás lenne az egyedüli megoldás. Mert a legtöbben nem fejlesztői kérkedés szemszögéből nézzük a dolgot,hanem végfelhasználói szinten. Itt viszont az lenne a lényeg, ha valaki megy "tankolni", melyik "pisztolyt" emelje le a kútról? Benzin, gázolaj vagy elektromos? A szabványosítás után még egyszerűbb is lenne a töltés, mint benzinest vagy dieselt tankolni. Nincs prémium, 100 oktán meg egyéb. A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész.
Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!
-
cousin333
addikt
Nincs villanyautód, ugye?
Az új rendszer számomra olyan, mint az uborkagörbület ellenőrzése. Persze, be lehet vezetni, de semmi értelmét nem látom. A töltő jelenleg is szabványosítva van: van a Type 2 (AC), meg van a CCS (DC, és tulajdonképpen a Type 2 kiegészítése). Emellett történelmi okokból van még Type 1, ChaDeMo és a Tesla sajátja, de azok előbb-utóbb ki fognak szorulni az EU-ból.
Az áram az áram, itt nincs oktánszám-különbség, meg eltérő adalékanyagok, van helyette töltési sebesség meg esetleg olyan info, hogy honnan származik az áram (általában nem tisztán egy helyről, hanem különböző forrásokból, különböző - akár időben változó - arányban), de ez a tölthetőséget, meg a kocsi teljesítményét nem befolyásolja, szóval ezekhez felesleges teljesen semmitmondó betűket hozzárendelni.
"A töltő és az autó elektronikája lekommunikálná mennyivel lehet tölteni és kész."
Pontosan ez történik ma is. Minden adott csatlakozós töltővel tölthető minden olyan csatlakozót használó autó. Ezekből meg nincs túl sokféle (3 szabványos, amint mondtam, és 2 marad), rosszul bedugni meg nem lehet őket (vagy csak nagyon jelentős erővel ). A maximális sebesség meg a kocsinál ismert, az oszlopra meg rá van írva (számmal, nem betűkkel, mert a 100 kW-al töltök, meg az L-es oszlopról töltök közül én az előbbit értem meg). Sebességtől függetlenül tölteni fog, mint ahogy a mobiltöltők is kompatibilisek egymással, legfeljebb a sebesség lesz különböző. Hozzátenném, hogy a sebességadatok is csak jelzésértékűek, mert a töltési karakterisztikák is mások.
A villanyautók töltése ilyen szempontból tehát nem triviális, de egyáltalán nem is űrtechnika. Aki ezeket nem képes megismerni, és legalább nagyjából jól használni az inkább ne vezessen autót. Nem villanyost, semmilyent!
Amivel kiegészíthetnék, az az autó azonosítása, és a számlázás hozzárendelése, hogy ne kelljen millió app, meg token.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- -50% Lenovo ThinkPad T14 Gen 3: i5 1250P (12mag/16szál!!!),16GB,512GB,TOUCH,Win 11Pro,gari 2025.9.2.
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512gb, Titánszürke, 1 hetes, csak kipróbált, 3 év garanciával, eladó!
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro