- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
ph A 44 mm magas memóriamodulok szomszédságában megférő típus felülre helyezett légkavaróval dolgozik.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
peter_k
tag
Valaha egy nagyon jó program volt az Igo.
Mára inkább a szánalmas kategória... -
veterán
Érdekes mód már szinte csak a toyota nem engedi a carplayt és az AA-t. Még a vitarában is megy minden szépen...
Nyilván fontos, hogy egy elektromos autón jó legyen a térkép meg minden, de a Tesla is szar még ebbe, szóval hajrá van hova fejlődni...
-
Atocha
senior tag
Az NNG azért nem hisz a telefonokban, mert nem akarja, hogy tört verzióban fussanak a szoftverei.
Neki persze hogy az a jó, ha az összes autóba beteszik és egyből az autógyártó fizet neki...Olyan átlátszóak mint egy politikus. Tudod hogy hazudik, hisz mozog a szája...
Nem vagyunk mások, mint egy szemvillanásig emberi alakot öltő csillagpor!
-
PoNR
csendes tag
Kicsit erőltetetnek érzem az indokokat a beépített navigáció mellett (pl miért merülne le a telefon, ha az Android Auto miatt amúgy is USB kábellel van összekötve az autóval, ami tölti is).
Az autó különböző adataihoz való hozzáférés már jobb indok lenne, de ezeket talán át lehetne adni a telefonnak is. Például mintha azt olvastam volna, hogy az Android Auto az tudja használni az autó GPS-ét is.
Megjegyzés: tud valaki valami hivatalos infót erről?
Ráadásul a mai közép-csúcskataegóriás telefonok számítási sebessége valószínűleg nagyobb mint az autóba épített chipeké (mondjuk ez csak tipp).
Bár az is igaz, hogy ez idővel változhat és persze garanciát a rendszer működésére is egyszerűbb vállalni, ha egy hardveren teszteled, mintha minden telefonnal működnie kéne. -
nihill
őstag
Létezik olyan, hogy egy önvezető autóba én nem kérek navit?
-
#06658560
törölt tag
" Ezt persze még mindig meg lehetne oldani okostelefonnal is, ám a beépített navigáció hozzáfér az autó többi adatához is (fogyasztás, vezetési stílus, szenzorok), így sokkal pontosabban tudja kalkulálni mondjuk egy elektromos autó hatótávját. Ha pedig az önvezető funkciókról van szó, akkor pláne olyan navigációs megoldás jöhet csak szóba, amely szoros kapcsolatban áll az autó töbi rendszerével, hiszen alapvetően a navi határozza meg, hogy a szoftver merre irányítja az autót, a szenzorok, érzékelők és kamerák pedig abban segítenek, hogy ezeket a manővereket biztonsággal végre is hajtsa a gépkocsi."
Ez így bullshit a köbön!
Nem a Navi mondja meg, hova menjen az autó, hanem az autó elektronikája! a navi maximum az útvonalat mondhatja meg, illetve a helykoordinátát, amit meg simán át lehet venni a telefontól! Pláne, hogy a telefon a GSM és Wi-Fi adatokkal támogatva esetleg pontosabb is lehet. És nem a navinak kell kiszámolni a fogyasztást, hanem az autónak, ahogy az autónak kell tudnia az akkuk töltöttségéről, a kerekek forgási sebességéről, szög helyzetéről. És pont semmi hatása nincs ezek tekintetében a feladatokra annak, hogy elektromos, vagy belsőégésű motorral hajtott autóról beszélünk. -
7Heads Drago
veterán
Ezekből egy okot se tudnék jó szívvel aláírni. Sajnos messze van még a tökéletestől.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Zoli133
őstag
De akkor hogy fog önvezetni az autó? Honnan tudja hogy jut el a célhoz? Szeirntem ez navi alapú ugyanúgy, csak a felhasználó nem látja max.
Kopi31415: Az autó elektronikája, ami utat tervez, ohh, ezt navinak hívják.
[ Szerkesztve ]
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Vertic
aktív tag
Talán lehetne azzal kezdeni, hogy értelmes áron kínálni a beépített navit. Ami manapság kapsz, az egy lomha túlárazott foshalmaz, ami már kb. akkor elavult, amikor kijön a gyárból. Nemhogy az autó élettartamának akár csak a felénél...
Ezt a messziről bűzlő izzadságszagú marketingszöveget nekem kínos hallgatni, hogy nem sül le a bőr a képükről?'' ... tehát háromig számolj, és ameddig számolsz az három legyen ... ''
-
zseko
veterán
Így van. Na meg mellesleg ha nem köpte volna szembe a felhasználóit, - köztük a saját országát, miközben külföldön elérhető -, akkor most sokan igo-t használnánk navigációra. Így annyit ért el, hogy megvettem a Sygic-et fullosan, térképpel, egyéb kiegészítővel, hogy legyen egy offline navigációm külföldre, itthon meg sokszor gmaps megy. Olyan fluid, amilyen az iGO sose volt. Úgyhogy köszi iGO, autóba sem kérek belőled.
HR24.hu
-
batai15
félisten
Bullshit . Android autó ,vagy car play kell ,nem a ritkán frissülő navik.
-
strogov
senior tag
Remek lehet a beépített navi ... boldog lennék ha 2019-ben egy 2011-es alsó-középkategóriás mobil hardver hajtaná a navit 3G-n kommunikálva. Esetleg 3-400 ezerért a gyártó hajlandó lehet frissíteni a HW-t ha még támogatott gépjármű típusom van. Erre vagyom ... ja nem.
-
ncc1701
veterán
Tök jó a beápített navi, haver mazda6-osában anno 90eft-ért frissítették neki a szakszervízben. No way, köszi.
-
atike
nagyúr
....és ha így van ezért meg kell kövezni őket...? Nekik mint cégnek nem a bevétel a cél? Mi a jobb a cég szempontjából - "de jó, de jó, fel is raktam a tört verziót" - és nincs belőle pénzük vagy "de szemetek, hogy nem fejlesztenek telefonra csak autóra" - és bőven lesz bevételük...?
[ Szerkesztve ]
-
zseko
veterán
Persze, érthető amit írsz, igazad van, csak akkor ne sírjon a szájuk, hogy tört verziót használnak, mert van! mobilra - sőt le is töltheted a play áruházból, nem is egy verziót - csak hát az európaiak pénze biztos büdös, így elején elbaxták és csak a közel keletieknek volt; mostanra pedig már mindenki megszerezte legfőképp annak az átalakított verzióját.
Rengetegen szerettük volna, azt hiszem talán még én is írtam nekik ez miatt, érdeklődni. Mert pl. a Spica telefonra megcsinálták, azzal reklámozták, az igo miatt (is) vettem azt a telefont, mert adták hozzá. Más dolog, hogy egy butított valamit adtak csak, se gyors se stabil nem volt.HR24.hu
-
drzsoo1
aktív tag
Az azért meglep hogy itt mindenki azt hiszi hogy a navi alkalmazás eladás ból származó pénz a tét.
A kérdés az, hogy 5 év múlva vezethetünk e autót vagy sem. Most gyakorlatilag egy Suzuki vitara kategóriájú autó is képes lenne arra hogy önállóan irányítsa az autót ha a többi autó is önvezető. A bizonytalansági faktor itt maga az ember, ezt kell kiiktatni. Ennek a fejlesztése folyik gozerovel. Valljuk be, az un önvezető autó mint általános igény, nem létezik, elvagyunk nélküle. Most még csak a kényelmi biztonsági szempontokat reklámozzák, de az igazi cél a mozgás szabadságunk korlátozása.Csak Motorola, 29 éve: Int. 2000(1995)-MicroTac 7200-Flare-d460-cd930-Timeport T250-T720i-MPX200-Q9h-Milestone-Milestone2-Atrix-Moto G 4G-MotoZ Play-MotoZ2Force&Motorola Thinkphone
-
Somatom
veterán
"A kérdés az, hogy 5 év múlva vezethetünk e autót vagy sem."
Ez nem kérdés. Ez az önvezetősdi technológia a béka segge alatt van egy általános bevezetéshez képest. Kaliforniában párszáz autóval lehet vele bohóckodni, de próbálnák csak kiküldeni ezeket a verdákat mostanság az osztrák, vagy délnémet utakra. Nekem van a kamionban tempomat, sávtartó, meg távolságtartó automatika. Még egy enyhe hóeséstől is megvakulnak a szenzorok és elszáll az egész hi-tech miskulancia. Arról nem is szólva, hogy ilyen körülmények között a mobilhálózat is be tud krepálni és akkor b..6ják az AI kommunikációjukat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
borbastomi
csendes tag
Ez azért nagyon nem igaz. Dolgoztam autóipari cégnél és olyan korlátozások vannak az autó kommunikációs csatornáin, hogy sokszor a dedikált rendszerek sem férnek hozzá minden adathoz. Irányítani pedig végkép nem tudják a többieket, úgyhogy lehet, hogy a fűtést vagy a hangrendszert tudod telefonról irányítani, de a kormányt a féket... stb. már nem fogja csak úgy az autó a kezedbe adni. Mivel eddig a zárt rendszerek miatt a gyártók nem igazán foglalkoztak securityval, így azért persze meg lehet hackelni a rendszereik egy jelentős részét, de az online világra való átállás miatt ezen az oldalon is fejlődni fognak. Tehát nem, az OBD-n keresztül nem fogod irányítani az autót, és az adatokból is csak a publikusat fogod látni (sok adatot azért már ma is titkosítva kommunikál az autó belül, és ha szerencséd van akkor egy szűrt részét kiadja "olvasható" formában is).
-
Somatom
veterán
válasz borbastomi #29 üzenetére
Valamit félreértettél. Én egy szóval sem írtam, hogy a navi irányítaná az autót.
"Ezt persze még mindig meg lehetne oldani okostelefonnal is, ám a beépített navigáció hozzáfér az autó többi adatához is (fogyasztás, vezetési stílus, szenzorok), így sokkal pontosabban tudja kalkulálni mondjuk egy elektromos autó hatótávját."
Ezekhez OBD -n keresztül is hozzá lehet férni ahhoz, hogy egy külön hardveren futó navi szoftver ezeknek a figyelembevételével tervezzen útvonalat.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kelly416
veterán
Ahogy mondod, google maps, és ha külföldön kell használni és nem akarom azt a kevés adatforgalmat sem, akkor akár ingyen is van Here, ami nem a legszebb, de még mindig oda találtam vele mindenhová offline előre letöltött térképpel.
batai15:
Ahogy mondod, AndroidAuto és telefon kombó kell, főleg a telefonok frissítését, frissítési ciklusát, adatkapcsolatát tekintve. Egy autót nem egy-két évre vesz az ember (legalábbis általában az én környezetemben), telefont viszont jellemzően 3-4-6-8 darabot is használ az ember autócserétől autócseréig. Ha a jármű ad egy kijelzőt a gyorsan frissülő technológiának, akkor minden rendben is lehet egyből. -
Somatom
veterán
Nem mindenhol olyan rózsás a lefedettség, mint nálunk. A Google Maps -be nem lehet POI adatbázist betölteni. Nekem IDS kutakon kell tankolnom. Egy tíz címes körfuvart sem tud optimalizálni. De, amiért igazán használhatatlan (a Waze -zel együtt) az az, hogy nem tudja figyelembe venni azt, hogy 4m magas vagyok, 18m hosszú és 40 tonna.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Akkor ideje lenne fogyókúráznod...
Nem annyira vagyok otthon ebben, mivel megörülnék, ha nekem egy akkora "autóval" lassan kellene mennem mindenhol mint a nyuggerek, így nem is tervezem, hogy lesz b-nél nagyobb jogsim, de biztos van már online útvonaltervező kamionokra is...
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #24 üzenetére
Semmi köze, de egy önvezető autónál olyan üzembiztosságot kell elvárni a navitól is, mint az ESP vagy a befecskendezést vezérlő elektronikától. Erre pedig nem jó a külső periféria, mert nem tudja azt a latency-t és stabilitást produkálni, nem is arra tervezték.
Ettől függetlenül ha ingyen adnák a vacak szoftverüket, akkor sem kellene. Annyira lemaradtak a piac fejlődéséről, hogy kb csak ebbe tudnak kapaszkodni, hogy majd az autógyárak velük szerződnek az ilyen projektekhez.
-
Somatom
veterán
válasz #16820480 #37 üzenetére
Miért bizzak egy NNG által fejlesztett, integrált rendszerben, ha arra nem képesek, hogy a tabletemen ne késsen a hang? Nem egyedi probléma, a Playen is többen írták. A support -juk hozzáállása pedig vetekszik az Apple -ével. A hiba nyilvánvaló, de csak a sablon süket dumát nyomatják. Tényleg olyanok, mint egy politikus. Érthető, hogy kihátrálnak a felhasználók közvetlen kiszolgálásából. Ha vki megtapasztalja az NNG hozzáállását, az biztos nem akar olyan autót venni, amibe az NNG bármit is "fejlesztett".
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kelly416
veterán
Igen, nekem is azt mondták (céges kártya, csak ezt használom egyébként, nincs is saját), hogy használjam nyugodtan, a havi adatkeretem felét eltolhatom EU-ban, ha túlléptem, megánként a gatyám rámegy 50euróig, utána csak lekorlátoz. De azt már nem is nagyon tudták megmondani, hogy az 50juróba hány mega fér bele.
atike:
Tudom, de azzal előre megtervezett útvonalak környékeit tudod bejárni, és nem tudom, mennyire "környék", de amikor elmész valahová és onnan csillagtúrázni szeretnél, de idő közben kiderül, hogy teljesen másfele sokkal szebbet láthatnál, akkor lehet, hogy emiatt falba ütközöl. Akkor meg elő lehet kapni a Here-t még tartaléknak, mert ott országot töltesz le egyben. De egyébként az uniós nettel meg a free-wifi terjedésével tényleg egyre inkább tárgytalan az ilyen óvintézkedés. -
marcedli
tag
Én örülök annak, hogy az NNG fejleszt, legalább az illúziója megvan annak, hogy létezik valami konkurencia a piacon, meg verseny.
Egyébként a Waze ugyanúgy tagja az SDL konzorciumnak, mint az NNG, szóval pontosan ugyanazokhoz az adatokhoz tud hozzáférni az autó szenzoraiból, mint a beépített ájgó. Ugyanakkor van “némi” piaci előnye azzal, hogy Google, meg közösségi térkép/forgalom, stb.
Remélem, hogy az NNG megugorja ezt a dolgot is, végülis a PNA piacról szépen át tudtak navigálni a beépített navi (fejegység) piacra. Eddig sikerült versenyezniük a közösségi navikkal úgy, hogy igazából elkerülték a versenyt, másik platformra költöztek. De az önvezető autók piacán jelenleg a Tesla jó helyen van, csak épp az üzleti modellje egy kamu, és egyszer csak vége lesz a csodának, a Google meg kevéssé valószínű, hogy az NNG-re szavaz majd a flottájának irányításához.
#csakawaze
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #44 üzenetére
Akkor a térképet ki kell baszni a francba, mondjuk NNG esrtén már régen is meg lehetett volna, amikor mondjuk Hegyeshalomnál nem ismert utat az M1-esen. Továbbra sem értem miért kell annyira fontosnak lennie önvezetéshez a navigációnak, hogy az mindent meg kelljen kapjon az autótól. amelyik rendszert meg navi alapon akarják úton tartani, azt nem szabad kiengedni az utakra.
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #45 üzenetére
Nem ugyanarra kell a kettő, nem helyettesítik egymást. A beépített érzékelőkkel nem megy neki dolgoknak, és követi a forgalmi szabályokat (ez is amúgy felesleges lenne, mert GPS + adatbázissal meg lehet adni sebességzónákat meg egyebeket). A navi arra kell, hogy odataláljon A pontból B-be.
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #45 üzenetére
Ha az úton tartáshoz nem is kell, de csak kell lennie vmi tervnek az A -ból, B -be való eljutáshoz. Amikor az ember beül az autóba, azt általában azért teszi, hogy eljusson vele egy X célállomásra. Ezt valamilyen programmal tudatnia kell, különben elég céltalanná válik az autókázás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
kelly416
veterán
válasz #06658560 #45 üzenetére
Ha jól értelmezem a kolléga szavait, akkor egyet értek Vele. Nem kell a navinak szinte semmilyen inputot megkapnia az autóból, mert eddig sem kellett. Ne tartsa már rajta sem egy NNG sem egy senki más az ujjait az autóm szenzorjain. Nekik kell adni egy tervezett útvonalat előre tervezett kereszteződésekben való iránymutatással, és ha az autó nem arra megy, mert pl. nincs is lekanyarodó sáv ott, ahol a navi mutatná, akkor ne vigyen neki a navi miatt a falnak, hanem a navi tervezzen újra. Ennyi. Mint most a telefonon. Nem nyúl bele sem kormányba, sem pedálba, csak javaslatot tesz. Ehhez meg nem kell az autó szenzoraitól infót kapjon, mert ahol az autóból a naviba megy infó, ott esetleg a kisördög visszafelé is kommunikálhat, ha Murphy épp úgy hozza.
-
Somatom
veterán
Azért az hasznos feature, ha egy elektromos autón útvonaltervezéskor kalkulál a hatótávval is. Nincs minden sarkon töltő és maga a töltés is hosszabb időt vesz igénybe, mint egy dízelnél, vagy benzinesnél. Ehhez pedig jól jönnek az aktuális menetadatok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care