- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Nah lassan majd már mindenhova eljut a teszt példány...
-
nagyúr
Nálam még nem járt. Pedig szívesen kipróbálnám. Jövőhéten meg is érdeklődöm a helyi kereskedésben, h mikor lesz tesztautójuk?!
Egyébként eddig csupa jót hallottam/olvastam róla. Engem egyedül az autópályán való "vánszorgás" ami aggaszt egy kicsit. Nem szeretnék 90-100-zal a külső sávban araszolni egy ilyen autóval.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #2 üzenetére
Sokan tesztelték már szerintem komolyabb szalonokban már ott áll. Nem kell 90-100 menni a sztrádán 130-al szabad menni és a sima autó is többet fogyaszt ha 130-al mész vele. Handras elég jó videókat csinál erről érdemes megnézni...
-
tovgab
aktív tag
Valóban nem KELL 90-100-zal menni pályán, csak nagyon ajánlott, ha nem szeretnél drasztikus hatótávcsökkenéssel számolni. Pont Handras videóiban mondja el minden elektromos autót használó vendég, hogy pályán mindenkinek a 100-110-es tampót javasolják. Talán csak Mr. Nehézláb nem tartja ezt be.
De van is konkrét mérés róla: az e-tron-ba 95 kWh-s aksi került, melynek nettó teljesítménye 83,6 kWh. Pályatempó (120-130 km/h) mellett pedig kb. 30,5 kWh/100km a fogyasztása, tehát kb. 274km a hatótáv. Az már azért elég húzós csökkenés a majdnem 400-hoz képest.
Az előző kommentelő szerintem arra akart utalni, hogy vesz egy ilyen autót ~30 misiért és még mindig kompromisszumot kell kötnie ha pályán szeretne HALADNI. Ettól függetlenül ez egy szuper járgány, majdcsak egyre elérhetőbb árú modellek követik, egyre több márkától és akkor az átlagember is vehet egyet...O+ 5T ► Samsung Note 9 ► Huawei Mate 20 Pro ► Xiaomi MI 9 SE ► O+ 7 Pro ► O+ 8 Pro ► Poco F4 GT ► iPhone 13 Pro Max ► iPhone 15 Pro
-
nagyúr
Nyilván 130-cal szabad menni, sőt a fogyasztás is sokkal kedvezőbb olyan sebességnél is mint egy benzines/dízel autónál, csak épp a hatótáv csökken drasztikusan. És egy elektromos autóval nem 5 perc a tankolás a kúton. Legalábbis egyelőre. Ezért van az, h az autópályán "vánszorognak" az elektromos autók a külső sávban. Legalábbis a legtöbb.
Követem András YT csatornáját, nagyjából képben vagyok.tovgab: Pontosan!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bulikavagyok #5 üzenetére
nyilván valamilyen kompromisszum van, de szerintem az én felhasználásomhoz tökéletesen megfelelne egy elektorom autó, az esetek 95%-ban 120 tempómattal megyek most is a sztrádán és csak akkor gyorsítok, ha valakit meg kell előzni. 400 km-t csak városban megy el ez teljesen egyértelmű és "finom" vezetéssel. Mivel a sztrádák mellet már elég sok helyen van töltő ahol ha csak félórára megállsz és töltesz akkor Magyarországon bárhova elérhetsz. Igazából a töltési kultúrával van baj, mert mindenki akkor tölt mikor lemerült a cucc. (autónál kifogyott az üzemanyag)
Majd lassan átalakul a gondolkozás és hozzászokunk ehhez is... aki meg nem az majd jár a régi autójával. Reméljük a törvények is változnak majd és nem azt szívatják aki új autót vesz. (lásd teljesítmény adó) -
SkyLine3000
addikt
Nagyon gyerekcipőben járnak még ezek az e-autók. Nevetséges hatótávok, fél nap mire feltöltődnek, horror árak. Persze, valahol el kell kezdeni. Most kb ott járhatunk, mint a benzinesekkel a 20-as 30-as években... Max gyorsabban fognak fejlődni, mint azok.
-
nullpoint
senior tag
Hol van olyan sztráda magyarországon ahol lehet folyamatosan 120km/órát tempomattal menni?
Autópályán két lehetőség van.
1. Belső sáv padlógáz.
2. Szélső sáv, 50 és 80 között random módon tötymörgők.
Könnyes szemmel mosolyognék ha végre lehetne akár 100-zal folyamatosan menni.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
K0vasz
aktív tag
700 kiló akksi... igen környezetbarát megoldásnak tűnik xD
-
nagyúr
A 120km/h nekem kevés pályán. Magyarországon soha nem száguldozom, de azért mindig 150 felé egy kicsivel lövöm be a tempomatot. Ez már egy elfogadható (illetve abszolút biztonságos) tempó, és nem kell félnem a radaroktól sem. Amúgy szerintem az lenne a legjobb, ha 160-ra emelnék a sebbésséghatárt - de ez a mostani tendenciákat látva teljesen esélytelen. Pont a napokban olvastam valahol, h van rá esély, h 2022-től 130 km/h-ra korlátozzák az új autók sebességét.
Ez után már csak az hiányzik, h minden autó önvezető legyen, utána beleírhatják a KRESZ-be, h közúton tilos autót vezetni.[ Szerkesztve ]
-
atee_13
őstag
M3 Füzesabony-Miskolc között nekem 120 ra van belőve a tempómat és ha nincs valami extrém helyzet párszor kell csak kielőzni valakit aki lassabban megy. Engem mondjuk elég gyakran előznek , de mikor klímával 5,1 a fogyasztás akkor nem szokott érdekelni.
(#13) bulikavagyok
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Hintalow
senior tag
válasz bulikavagyok #13 üzenetére
Adná az ég, útálok vezetni
Ha a multiverzum teória igaz, akkor van egy univerzum, ahol nem az.
-
nagyúr
-
.Szaki.
addikt
válasz bulikavagyok #18 üzenetére
Én azért bízom benne, hogy rengeteget kell még várni erre. Aki nem szeret vezetni, annak javaslom a sofőrt, esetleg a tömegközlekedési eszközöket, ma már vonattal is relatíve gyorsan ellehet jutni A-ból B-be, na meg városon belül ott a Taxi. Bőven elég alternatíva arra, hogy ne kelljen vezetni.
[ Szerkesztve ]
-
atis78
tag
válasz bulikavagyok #18 üzenetére
Azert ahhoz hogy ezekbol a valosagban is legyen valami lesz egy ket szava az autoipari lobbinak is. Szoval valoszinuleg sokat puhulnak majd meg ezek a kovetelmenyek mire be lesznek vezetve.
De azert erdemes elgondolkodni hogy sok allatot lehetne velik megregulasni az utakon.
csak ket kirivo pelda a multbol:
- XY 130-150-el szaguldozik Budapest belso teruleten es feloklel valakit. Lenyegtelen hogy ki volt a hibas de a sebesseghataroloval valoszinuleg senki nem hal meg.
- A szlovak csaj aki ledozerolt hatulrol egy egesz csaladot. Ha van egy tavolsagtarto automata ami nem engedi kozelebb egy biztonsagos tavolsagnal ez sincs.De sok nagyvarosbol van rengeteg pelda gyorsulasi versenyekrol...es artatlan aldozatokrol... Ezek a hulyek mind megregulazhatok lennenek elvileg....
-
atis78
tag
Azert az ilyen merteku hatotav csokkenes autopalyan nagyban irhato az SUV kasztni szamlajara...
Autopalya sebessegnel a legellenallas lekuzdese emeszti fel a legtobb energiat. Raadasul a sebesseggel negyzetesen aranyosan novekszik.Ugyanez a hajtaslanc egy kisebb homlofeluletu autoban jobban teljesitene autopalyan. De hat SUV-t köll adni nepnek ha azt akar ha nem mert az a trendi......
-
mate9312
csendes tag
Hát ez "tényleg egészen döbbenetes"
-
jacis
nagyúr
Nem értem, hogy az autós tesztek hogyan kapcsolódnak ehhez az oldalhoz?
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
noPublicFG
senior tag
Városba való, oda viszont nem csak jó, hanem tökéletes. Mint minden elektromos autó.
plus ça change, plus c'est la même chose
-
.Szaki.
addikt
válasz noPublicFG #29 üzenetére
Hát nem tudom, szerintem ha egy autó akkora, hogy belefér az egész család minden csomagjukkal egy nagyobb utazásra és ~5mp alatt éri el a 100km/h-át, tehát a teljesítmény is megvan, hogy kényelmes idő alatt lehessen eljutni vele Európa bármely pontjára, akkor az minden, csak nem városi autó. Városivá az elképesztően gyenge hatótávja teszi, innentől pedig lehet vitázni, hogy akkor most ennek mégis van-e értelme vagy nincs. Az elektromos hajtásnak egyelőre szerintem a tényleg városi autóknál van értelme (mondjuk Zoe, i3S, e-Up!, e-Golf), ezekkel kicsi az esély, hogy ki akarsz (vagy ki tudsz) menni a belvárosból, lokálisan pedig tényleg nem szennyez. Nagyobb autóknál viszont továbbra is a Toyota tudja a megoldást 1998 óta, ez pedig a hybrid hajtás.
-
Reggie0
félisten
válasz noPublicFG #29 üzenetére
Varosba ertelmetlenul nagy, se elozgetni, se parkolni nem lehet vele.
Van erre a kategoriara osszefoglalo nev: chelsea traktor.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az elektromos autózás nagyon sok területre kihatással lesz: biztosítás, egészségügy, autójavítás, áru- és személyszállítás - ami így hirtelen eszembe jut.
Az biztos, h a balesetek száma nagymértékben csökkenni fog. Ez mondjuk elég pozitív.noPublicFG: Egy ekkora autó városban? Messze van a tökéletestől.
atee_13: Szerintem téved - nem is keveset. Nehezen tudom elhinni.
Szerk.: A katalógus 4.8-at hoz rá országúto (90km/h). 120-nál 6.5 a minimum szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Zolik
senior tag
Semmi értelmét nem látom ennyi pénzt kiadni egy autóra. Akkor inkább vennék 10millióért egy full extrásat és a maradék 18millából kb 20-25 évig eltankolom..
A másik meg a parkolás amit írtatok, Bp-n kb lehetetlen ilyen nagy kocsival parkolni, városban totál fölösleges ilyennel mászkálni. Plusz egy kisebb vagyon a CASCO és a kötelező is rá, no meg a hajam égnek állna ha meghúznák.Ha mindenképp e autót akarnék venni akkor tuti hogy TESLA lenne belőle és nem egy óudi..
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
Zolik
senior tag
válasz bulikavagyok #34 üzenetére
"Az biztos, h a balesetek száma nagymértékben csökkenni fog."
Pont volt arról egy cikk, hogy éppen nem mert se a bicajosok se a járókelők nem hallják a közeledő autót annyi halk és ebből már több baleset volt.
[link]
"A némaság ugyanis nem meglepő módon elég veszélyes, a figyelmetlen gyalogosoknak már így is évente 2400 balesetet okoznak a csendes autók csak az USA-ban. Ezért, az ottani közlekedési hatóság az NHTSA döntést hozott, és 2019-től kötelezően mesterséges hangot is ki kell adnia ezeknek az autóknak."'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
nagyúr
10 millióért full extrásat?! Milyet? Még egy fullos Golf sem jön ki ennyiből.
A másik hozzászólásodban meg is válaszoltad az általad felvettet problémát.
Egyébként valószínűleg eleinte minimálisan nőni fog a gázolások száma, viszont az egyéb közúti balesetek száma drasztikusan csökken majd.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz bulikavagyok #37 üzenetére
Ez nem az elektromos autotol csokken, hanem a kiegeszito rendszerektol, ami az elektromos autozastol fuggetlen.
Az, hogy elektromos hajtasrendszer van egy autoban a balesetekre nincs kulonosebb hatassal(ok a hang max, de az potolhato).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Zolik
senior tag
válasz bulikavagyok #37 üzenetére
Tessék
3008
GT-Line, 5 ajtós
1.6 PureTech EAT8 180 8 seb. aut.
10 237 000 Ft
[link]Persze oké ha sugárvető hajtóművet is rá akarsz tetetni meg gyémánt betétes műszerfalat, krokodil bőr huzattal és bikapöcs sebváltóval akkor az Isten pénze se lenne elég.
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
nagyúr
-
.Szaki.
addikt
válasz bulikavagyok #37 üzenetére
Mondjuk 10-13m körül van már CR-V, RAV4, Camry, szerintem ha az embernek nem hiányzik a prémium logó az autó orráról, akkor bőven elég mindenre egy ilyen autó.
Az önvezetéssel kapcsolatban pedig nagyon szkeptikus vagyok. Elhitették az emberekkel, hogy ez mennyire jó, de szerintem örökre több lesz vele a gond, mintha ember vezetne. Sok dologban jó az automatizálás, sőt a legtöbb esetben az a jó alternatíva, de a vezetésre meglátásom szerint sosem lesz.
-
nagyúr
-
#55164672
törölt tag
Autós témakörben még nem olvastam róla, de a samsungnál már célegyenesben vannak a grafén akksik, amikről gyanítom, elterjednek majd pár év alatt és komoly változást hoznak. Mind hatótávban, mind töltési időben, így szinte kompromisszummentes lesz a villanyautózás. Szerintem. Persze valószínű, eleinte nagyon drága lesz, kb. mint 8-10 éve az ssd-k is, de láthattuk, az idő múlásával miként változik egy elterjedő új technológia ára.
-
Zolik
senior tag
válasz bulikavagyok #41 üzenetére
Mint írtam a világ összes pénzből se lehetne full extrás kocsit össze rakni.
Amit linkeltem abban a full full extrásba semmi olyan nincs ami ne lenne a sima GT-be. A króm lakozott arany betéttel kirakott zenélő felni pont nem érdekel hisz az autó kényelméhez és teljesítményéhez semmivel nem járul hozzá.
Nyilván aki +40-100 millás kocsikkal szaladgál az nem más mint presztízs vagy csak hobbi (amit még mindig jobban megértek mint azt hogy valaki csak azért vesz hogy megmutassa mennyi pénze van de ebbe ne menjünk bele)'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
#06658560
törölt tag
Miért kéne beállni mögé? Ésszel közlekedve nem kell jó gyorsulás hozzá, pláne a belátható időn átjutni Európán kritériumot sokkal inkább befolyásolja a hatótáv, mint a gyorsulás.A bécsi elkerülőnél, a hollandoknál meg amúgy sem fogsz száguldozni. Ahogy a tizenkilométeres építkezéseknél sem.
-
Reggie0
félisten
válasz #06658560 #48 üzenetére
Ezert kell olaszok vagy szovakok/csehek fele menni es nem az osztrakok fele. Nemeteknel sem 130 a tempo, ha korlatozasmentes a palya, hanem inkabb 160-180, a tobbseg is igy megy. Szerintem nem kenyelmes, ha imadkozni kell egy elozesert, vagy azt lesni ki ele vagodhatsz ki biztonsaggal, esetleg az alpok szerpentinjen ragadsz be a felfele atlag 30-40-nel araszolo konvolyokba(ahol aztan 2 orat is lehet menni felfele).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- DIGI kábel TV
- Linux kezdőknek
- ASUS ROG Ally
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Milyen autót vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyaralás topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- További aktív témák...
- Csak Kipróbált Ps5 Playstation 5 Lemezes Konzol 21 Hónap Garanciával BESZÁMÍTÁSSAL
- Meta Quest 3, 128MB Eladó + Halo headstrap
- ÚJ, GARIS Gigabyte RX 6500XT GAMING OC 4GB DDR6 videokártya
- FIXED FIXRLX-BK Univerzális asztali tablet/telefon tartó állvány forgatható és állítható karral, fek
- iPhone SE 2020 64GB Új akku