Hirdetés

2019. január 16., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) macilaci78


macilaci78
(Korrektor)

Nagyon olvasmányos, a részletekben menő válaszokat leíró cikk. :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Egy mag, két mag, négy mag, nyolc mag, tizenhat mag, harminckét mag... A proci lassan súrolja a ''dinnye'' szó fogalmát...

(#2) csongi


csongi
(PH! kedvence)

Akkor esobe nem javasolt menni?
Vagy alolrol teljesen zart, nem csapodik fel viz?

(#3) TomPack


TomPack
(őstag)

Elég sérülékenynek tűnik alulról a kábelezés. :U
Ha kavicsot kap és megsérül a szigetelés, akkor esős időben agyonveri a környékbeli járókelőket a delej?

(#4) cl.aci válasza TomPack (#3) üzenetére


cl.aci
(fanatikus tag)

Ezt ugye vicnek szántad, ha az a kábelezés megsérül akkor az autó alján lesz egy bazi nagy juk a szikától amire rásestt.

"bakker ez tényeg egy fadoboz, azt hittem csak viccelsz"

(#5) Reggie0 válasza TomPack (#3) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ha a benzines kap alulrol kavicsot, akkor meg felgyujtja a kornyeket?

(#6) Somatom


Somatom
(PH! kedvence)

Amikor láttam alulról az autót, bennem is felmerült a kérdés, hogy mi a teendő baleset esetén? Nem csak ütközésesre gondolok. Az autó alján vannak az akkuk. Városi környezetben símán kaphat az autó alja.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#7) Reggie0 válasza Somatom (#6) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

A "nagyfeszultsegu" rendszer teljesen el van szigetelve a kornyezettol es a torpefeszultsegu rendszertol. Emiatt, ha az egyik vezetek hozzaer a kasztnihoz/kornyezethez, meg nem tortenik semmi, a "nagyfeszultseg" ket vezetek kozott van csak. Tehat kis kar/serules eseten nem tortenik semmi. Ha nagyon osszetorik az auto, akkor elkepzelheto, hogy a "nagyfeszultsegu" reszek tobb ponton is hozzaernek valamihez, vagy szabadba kerulnek, de erre az esetre direkt ki vannak kepezve rajta megszakitasi pontok, amit a tuzoltok at tudnak vagni vagy kapcsolni. Egy ilyen serulesnel jobb a laikusnak nem megkozeliteni a veszelyes reszeket vagy a komplett autot. A tuzoltokat mar egy ideje nalunk is oktatjak ilyen esetekre.
Azert tulaggodni sem kell, 1000VDC alatt nem igazan ut at levegoben, csak az erintes okoz problemat.

[ Szerkesztve ]

(#8) Bocha válasza csongi (#2) üzenetére


Bocha
(HÁZIGAZDA)

Az esővíz nem bántja, de a nagynyomású fejjel történő mosás nem javasolt. A kérdés amúgy jogos, és igen, ezt kicsit furcsán kommunikálják a gyátók. :)

Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz).

(#9) Somatom válasza Reggie0 (#7) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Első sorban nem a vezetékekre gondoltam, hanem az akkukra. Az az alsó védőlemez nem úgy tűnt, mint ha kevlárral borított titánból lett volna. Padka, kő, durvább fekvőrendőr előfordul a városban. Símán végigkaristolhatják az autó alját. Évekig volt Honda Prelude -öm. Bizony, oda kellett figyelni, hogy ne hasaljon le. De, olyat is láttam, hogy valaki tempóból telibe vert egy olyan piros/fehér, vas oszlopot, amiket az útépítési területek körbekerítéséhez használnak. Az autó gyönyörűen maga alá fordította a vas lábakat, majd átbukdácsolt rajta, mint egy tankcsapdán. Sejtheted, hogy az a négy vas láb mit rendezett ott alul. Az símán meg tud lékelni egy akkut.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#10) cl.aci válasza Somatom (#9) üzenetére


cl.aci
(fanatikus tag)

Tudod a mai autókban az üzemanyagtartály is műanyag, és nem kevlár erősítésű tián, és ugyanugy az autó alján hejezkedik el, jobb esetben egy bimbiacél takarólemez mögött, ezekután nem értem miért agódsz az aku védelme miatt (melesleg ha a videóban jól láttam, maga cella is fém borításu, valamint az akupakok is aluminiumnak tünő házban vannak egymás mellett, és gondolom a sulyuk miatt nem simán csak egy müanyaglemez tartja öket, ez egy kicsit combosabb védelemnek tünik mint a fentebb említett üzemanyagtartály)
:R

"bakker ez tényeg egy fadoboz, azt hittem csak viccelsz"

(#11) Somatom válasza cl.aci (#10) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Ha megsérül a tartály, akkor kifolyik az üzemanyag és annyi. Egyáltalán nem általános következmény az, hogy meg is gyullad. Az akkunál viszont sanszos a cellazárlat és a kifolyó lötty is elég agresszív anyag.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#12) LurkerSheik


LurkerSheik
(fanatikus tag)

PHEV Akkugyárban dolgozom qualityn, ha valami szar megy ki a vevőkhöz én tuti tudni fogok róla. Eddig persze minden a legnagyobb rendben. :D

;]

Új WD Passport 4TB /// Xiaomi NEW Dual USB QC3.0 Power Bank 2 10000mAh

(#13) Reggie0 válasza Somatom (#9) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ahogy az uzemanyag tartalyt is, ekkor gyulladnak ki az autok. Ezek hetkoznapi kockazatok, de a tapasztalatok szerint meg sem gyulladnak ki tomegesen az autok, akar benzinesrol, akar elektromosrol van szo.

(#14) Somatom válasza Reggie0 (#13) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Az elektromos autók tömeges kigyulladását az gátolja a legjobban, hogy még nincsenek tömegesen elektromos autók.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#15) SyMbioTe


SyMbioTe
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Öhmm. Srácok, megint "nem nyilvános"-ra van téve a videó :D ;]

És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!

(#16) helixP


helixP
(PH! kedvence)

Mobilarena - Telekommunikáció Online.
Kerestem benne a telekommunikációt, de nem találtam.

Jók ezek a cikkek, fontos a téma, Nektek sem kell örökre egy szektorról cikket írni, de azt lehetne más PH! aloldalon.

[ Szerkesztve ]

(#17) [CS]Blade2 válasza cl.aci (#10) üzenetére


[CS]Blade2
(PH! addikt)

Utcai benzinesre nem tudok mit mondani, de az F1-ben biztonsági üzemanyagtank van már szerintem legalább 10 éve. Amikor már ez a rendszer volt, de még volt tankolás, már akkor is csak kívülről gyújtották meg a benzint gyakorlatilag egy-egy szikrával. Amikor a tankban volt a benzin, és valaki 100-300km/h-val belerongyolt és a mai napig belerongyol valamibe, és totálkárosra töri a gépet, az nem gyullad ki. Az F1 hőskorából látni, hogy hogy ég, ha kigyullad akár csak egy 1/4 tank benzin. Ez ma már nincs. Hogy ebből részben vagy egészében átvettek-e technológiát az utcai autóra, azt nem tudom megmondani, de szerintem sokat javult a helyzet. Én kevesebb olyan hírt látok, hogy balesetben kigyullad és leég a gép.

A videót nem néztem meg, de 1 kivételével minden autót 18650-es cellákkal csinálnak. Ezek a cellák 55g körül vannak, a borítása pedig iszonyat vékony, és sérülékeny. Egy Tesla méretű pack esetén (pont abban nem ez a méret van, de ez most mind1) így kb 450kg a cellák tömege, és kb. 250Kg a vezetékezés, a hűtés, a szigetelés és a tartó ami egybefogja.
Igazából attól masszív a pack, hogy a cellákat is tartalmazza, és az is merevít.
Itt a védelem inkább elektromos főleg. Pár mechanikus rész is van, aszem a Tesla akkujaiban pl. egy vékony kis szál fut ami sérülés esetén megszakítja a cellát.
Biztos, hogy nem 100%-os a védelem, és simán lesznek olyan elektromos autós balesetek, ahol porig ég az egész autó, és valszeg olyan is, ahol agyon...a az áram az utast. 100% védelem nem nagyon van.
Itt a főbb kérdés inkább anyagi, hogy mi van, ha odab..od az alját. 99%, hogy minden elsötétül, és megáll a gép, nem ráz meg és nem gyullad ki, de az anyagi kár kicsit nagyobb lehet, mint egy kilyukadt benzin tank vagy leszakadt kipufogó. Mondjuk nem is éri meg javítgatni, és azt mondják, hogy 4.000.000Ft lesz + a munkadíj.
Nagyon kevés gép fut az utakon, még elég új mindenkinek ahhoz, hogy a meglevő állományra hímes tojásként vigyázzanak. Szerintem még várni kell, hogy mit mutat a gyakorlatban egy-egy ugratás, fém cső az autó alatt, szikla az autó alatt, vagy egyszerűen, ha egy garázslejárón fennakad az alja.

(#18) csongi válasza Bocha (#8) üzenetére


csongi
(PH! kedvence)

Koszi!
Akkor a csatlakozokon van meg mit javitani.

[CS]Blade2:
Muanyag es acel tartalyok vannak.
Ezek nem F1 technologiak.
Talan a super draga sportautokba van benne, az allando sulyelosztas miatt.

Szerintem a WV ezeket a jarmuveket atmeneti megoldasnak szanja. Mar 15+ eve is a hidrogen cella volt a kutatas iranyuk. Akkus gepeknel lemaradasba van.
Most, hogy a platinat sikerult kivaltani egy olcso es hatekonyabb elemre, ujra mozgsba lendul a technologia. A hidrogen szallitasa is megoldodni latszik.
30as evekre idozitett szerintem.
Csak kozbe jott dizel balhe, meg az eu normas szivatas. A tobbi nemet gyarto 25-re kidobja a dizel motorokat a szemelyautokbol.
Kenyszerpalya szerintem nekik az akkus vasak. Talan a kiskategoriba, de nem ilyen felcelt megoldasokkal.

(#19) attilasd


attilasd
(őstag)
LOGOUT blog

Hiánypótló cikk... lett volna!

HP Elitebook 8470p & LG G Pad 8.3 & LG Optimus F6 & Xiaomi Mi Speakers

(#20) bkercso válasza Reggie0 (#7) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Árnyékoltak a vezetékek. És amúgy se sérülnek könnyen. Ha mégis, a teljesítményelektronika vezérlése érzékeli és letilt. Balesetkor szintén letilt. A védelmi résznek van egy védelmi része és annak még egy felügyelete (nem vicc). :)

Az akkuk meg részegységenként (néhány cellánként) alu öntvényben vannak, lehegesztve, vagyis mechanikailag is védettek.

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#21) bkercso válasza Somatom (#11) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Az üzemanyagtartályok is többrétegű kompozitanyagok, amik erősebbek az acélnál, kamionakra pedig olyanokat tesznek, amik azt is kibírják, ha felrobban bennük az üzemanyag.

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#22) bkercso


bkercso
(PH! nagyúr)

Dobok pár videót:
How does an Electric Car work ? | Tesla Model S
Volkswagen e-Up Electric Motor Production
BMW Group Electrification Strategy
BMW Prototype E Drivetrains Production

BMW i3 Production - Part 1 (akkuösszeszerelés)
BMW i3 Production - Part 2 (elektromos hajtáslánc szerelés)

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#23) Somatom válasza bkercso (#21) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

A kamionok tankját nem kell bemutatnod. Kicsi kerekek, hogy a nyereg alacsonyan legyen, hogy a pót minél magasabb lehessen a 4m -es max. magasságon belül. Emiatt alacsony a hasmagasság, a két tank meg a vontató két szélén van. Egy magasabb padka úgy kinyitja, mint egy konzervdobozt.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#24) bkercso válasza Somatom (#23) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Akkor csak a high tech fejlesztések hírei jutottak el hozzám... :B

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#25) Chuck Norris


Chuck Norris
(senior tag)

Az egészben számomra az volt a legmegdöbbentőbb, hogy a 3. évezredben nem tart ott a tudomány, hogy legyártson egy szénkefét, vagy tervezzen egy olyan motort amiben könnyen ki lehet cserélni.

(#26) bkercso válasza Chuck Norris (#25) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Nem a szénkefés motor az alternatívája az állandómágnesesnek, hanem az aszinkron (ilyen van a Teslá-ban is). Az állandómágneses drága, cserébe nagy a teljesítménysűrűsége, vagyis kicsi és könnyű.

A szénkefe cseréjét szerintem csak viccnek írtad. Ugye? Szedjük szét a fél autót évente??
Ezeknek a kb. 100kW-os motoroknak külön vízhűtése van, illetve EMI és biztonsági okokból körbe van burkolva az egész. Emellett a motortérben valahol belül helyezkednek el.

[ Szerkesztve ]

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#27) Chuck Norris válasza bkercso (#26) üzenetére


Chuck Norris
(senior tag)

Az aszinkron motor az a működési elv, a szénkefe meg technológiai kivitelezés. Lehet egyszerűbb az állandó mágnes de ha lehetne a gerjesztést is szabályozni akkor úgy érzem egy sokkal "rugalmasabb" gépet lehetne építeni.

Pontosan erre gondoltam, hogy miért nem lehet tervezni egy olyan motort amiben nem bennszülött a szénkefe meg egy olyan motorteret amiben hozzá tudnak férni a motorhoz a szervizben. De tudom a világ nem errefelé halad, a fényszórócseréhez is le kell bontani az autó elejét, sőt lassan már is külön szerszám is kell hozzá.

(#28) bkercso válasza Chuck Norris (#27) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Rosszul tudod

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#29) Reggie0 válasza Somatom (#14) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ja, vilagszinten 1.5-2 millio rohangal, csak tesla model s-bol 0.5 milla, de nyilvan ez keves, hogy kideruljon valami fatalis tervezesi hiba ;]

(#30) Somatom válasza Reggie0 (#29) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Ki említett tervezési hibát? Egy technológiából adódó hátrány nem feltétlenül jelent tervezési hibát. Hallottál már olyat, hogy ha egy gőzhajó léket kap, akkor kifolyik belőle a szén? Max. kiszóródik. Egy benzin, vagy dízel meghajtású járműnél viszont előfordulhat, hogy kifolyik a tüzelőanyag. Ez nem tervezési hiba, de ettől még hátrány.
Egyébként, pötyögd be a gugliba, hogy "Tesla fire" és szűrd a képekre, videókra! Én tegnap megtettem. Érdekes.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#31) bkercso válasza Chuck Norris (#27) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Már nem mobilról vagyok...
Szóval mindkettő téves. :R Az aszinkron motor a legigénytelenebb és egyben olcsó motorfajta. Nem kell hozzá se szénkefe, se állandómágnes. A világ összes megtermelt elektromos energiájának fele ilyen motorokba megy bele.
Szénkefe egyébként is egyenáramú motorokba kell csak, az autók pedig váltóáramú motorról mennek. Ezek ugyanis jobban szabályozhatóak.

A fényszóróval kapcsolatban meg igaz, hogy nagy lehúzás volt, de már szabályozással véget vetettek ennek: már ki kell tudni cserélni a kocsihoz kapott szeszámokkal, akár az út szélén is.

[ Szerkesztve ]

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#32) bkercso válasza Somatom (#30) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Bár az elektromos hajtás és az önvezetés két külön dolog, mágis egyszerre fejlődnek. Szóval: ha elterjed az önvezetés, az drasztikusan csökkenteni fogja a balesetek számát, így az akkutüzek kockázatát is.
Ezen kívül pedig a belsőégésű motorokba, katalizátorokba stb. ölt fejlesztési forrást majd részben az akksifejlesztésbe ölik és megoldják a gondokat.
Ha pedig elkészül a fúziós erőmű (halad ez a projekt is), és emellett bevezetik a kemény CO2-kvótákat, akkor végképp megéri majd elektromos autózni. Szerintem.

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#33) Gyula84 válasza bkercso (#31) üzenetére


Gyula84
(PH! kedvence)

Szénkefe egyébként is egyenáramú motorokba kell csak, az autók pedig váltóáramú motorról mennek.
biztos vagy ebben? :F

Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.

(#34) Reggie0 válasza Somatom (#30) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ha a veszelyes technologiai hatranyt nem kompenzaljak megfelelo tervezessel, azt hibanak hivjak. Tervezesi hibanak.

Ird be gugliba, hogy car fire, aztan hasonlitsd ossze.

(#31) bkercso: Valtoaram csak a vasuti kiteronel van, villamos motorokbol legfeljebb valtakozo aramu.

[ Szerkesztve ]

(#35) Somatom válasza Reggie0 (#34) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Mármint az össz járműmennyiséghez viszonyítva? Ha most két autó ütközik, akkor az össz járműmennyiségből kiindulva mekkora az esélye annak, hogy mindkettő, vagy akár csak az egyik elektromos meghajtású?

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#36) Reggie0 válasza Somatom (#35) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Nem, kategorian belul. Tehat EV gyulladasok az ossz EV-hez es ICVE gyulladasok az ossz ICEV-hez viszonyitva.

"About 174,000 vehicle fires were reported in the United States in 2015, the most recent year for which statistics are available from the National Fire Protection Association. Virtually all of those fires involved gasoline powered cars. That works out to about one every three minutes.
Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars." - [link]

[ Szerkesztve ]

(#37) Somatom válasza Reggie0 (#36) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Ez aztán a független vélemény! Ha én gyártanám a Tesla -t, akkor sanszos, hogy én is így nyilatkoznék. Azt vajon figyelembe vette a statisztika, hogy milyen korúak voltak azok a dízeles, benzines autók? Milyen arányban gyulladtak ki, mondjuk a 20 éves Tesla -k? Ja, hogy még nincsenek 20 éves Tesla -k! Nekem sem az első évben lettek cellazárlatosak az autóakkuim. Azt figyelembe vette a statisztika, hogy a kigyulladt benzines, dízel autók között mennyi volt a felső kategóriás? A Tesla ugyanis az és többnyire akinek majomra telik, annak banánra is. Tehát, sanszos, hogy megfelelően voltak szervizelve. Egy zöldséges merci max akkor lát szervízt, ha véletlenül elmegy előtte.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#38) Reggie0 válasza Somatom (#37) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Nem velemeny, hanem statisztika. Az NFPA pedig elegge fuggetlen szervezet. A masodik statisztika pedig a teslae, akik nyilvan abbol foznek ami van. Nezd meg hogy gyulladnak az N47-es motortipusu BMW-k, aztan hasonlitsd ahhoz a teslat. Kb. ugyan annyi ideje vannak.

(#39) Somatom válasza Reggie0 (#38) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

No, ez is gyönyörű. Ha ezt is beleveszik a statisztikába, attól kapnak csak igazán fals eredményt. Mint ahogy már korábban is írtam, a technológiából adódó hátrányt ne keverjük össze a tervezési hibával! Ezek a BMW -k nem azért gyulladtak ki, mert gázolajjal üzemeltek, hanem azért, mert hibásan tervezték, gyártották őket. LINK.

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#40) Reggie0 válasza Somatom (#39) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Miert, ha az elektromos auto kigyullad az nem azert lesz, mert hibasan gyartottak/terveztek? Pont ezt irtam, ha van egy technologianak valami gyengesege, mint pl. akkunak utestol kigyulladas, akkor azt megfelelo tervezessel kell megelozni. Ha ezt nagyon elmulasztjak, akkor latvanyosan elo jon a hiba, mar idejekoran.

[ Szerkesztve ]

(#41) Somatom válasza Reggie0 (#40) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Akkor szerinted a Tesla -k tervezési hiba miatt gyulladnak ki?

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#42) Teasüti válasza csongi (#2) üzenetére


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Az igazi kérdés inkább, hogy mi van akkor ha tengelyig ér a víz? :D
Meg mi van akkor, ha víz alá kerül? Gondolom csak nem b.sz agyon, ha úszni megy vki vele. Nem elég, hogy ki kéne mászni a kocsiból, de még meg is csikál a ménkű. :C

(#43) bkercso válasza Teasüti (#42) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Valószínűleg ez a kérdés csak itt, a fórumtagokban merül fel; az autóipari fejlesztőknk nincs ennyi előrelátásuk... :U

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#44) Teasüti válasza bkercso (#43) üzenetére


Teasüti
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

A mérnököknek valószínűleg van rá válaszuk. Nekem nincs. Csak remélem, hogy vízálló. Szóval nyugodtan beavathatsz a technikai részletekbe, ha befejezted a szarkazmust.

(#45) Reggie0 válasza Somatom (#41) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Nem gondoltam volna, hogy ilyen bonyolult amit leirok... Azt irtam, hogy az a tervezesi hiba, hogy ha nem merseklik a veszelyes technologiai hatranyt.

(#44) Teasüti: https://www.nfpa.org/-/media/Files/Code-or-topic-fact-sheets/BulletinSubmergedHybridEV.pdf

[ Szerkesztve ]

(#46) Somatom válasza Reggie0 (#45) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Pedig az. Tény, hogy kigyulladtak Tesla -k. Ezek között voltak olyan esetek, amik nem közlekedési baleset következményei voltak. Remélem, szted is statisztikai hibahatár alá esik a molotov koktéllal, szándékosan okozott tűzesetek száma! Akkor viszont, ha nem a technológiából adódó hátrány a tűzveszélyesség és nem is tervezési hiba, akkor szerinted mégis, mi a túró a kigyulladások oka?

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#47) Reggie0 válasza Somatom (#46) üzenetére


Reggie0
(PH! nagyúr)

Ja, csak eppen a 12V feszultsegu rendszerben volt a hiba, volt is ra visszahivas, tehat semmi koze sincs ahhoz, hogy elektromos auto.

(#48) bkercso válasza Teasüti (#44) üzenetére


bkercso
(PH! nagyúr)

Semmi nincs akkor. Szigetelt módon van összeszerelve.

Hifi erősítők, DAC-ok, tápegységek készítése: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/index.html

(#49) Somatom válasza Reggie0 (#47) üzenetére


Somatom
(PH! kedvence)

Átolvastam pár esetet. Pl. azt a 2014 -est, aminél a hátsó ülés környékén kezdett lángolni. A Tesla gyorsan megegyezett a tulajjal, hogy kap egy új autót. Aztán valami golyót találtak az akkucellák között, ami a Tesla szerint a fülkéből került az akkuk közé :F , ezért visszavonták az ingyenautó opciót. A tulaj ebbe nem nyugodott bele. Végül peren kívüli megegyezéssel zárult az ügy. Aztán találtam egy másik esetet, aminél egy nap alatt kétszer gyulladt ki ugyanaz az autó. Mindezeket a Google első találati oldalán. Egyébként külön Wiki oldalt is találtam az elektromos autók tűzeseteiről. Ha csak a Tesla ügyeket nézzük és azok közül is csak az ütközés nélkülieket, akkor is elgondolkodtató a dolog. Az utolsó (2018 -as) esetek hatósági vizsgálatainak eredményeiből nekem úgy tűnik, hogy ez a meccs egyáltalán nincs még lefutva.

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.

(#50) Vtwo


Vtwo
(senior tag)

Vicces hogy aggódnak egyesek pár darab kigyulladt elektromos autó miatt,miközben belső égésű autók (pl. 1,6 millió autót hív vissza világszerte a BMW emiatt ) nem kis számban gyulladnak ki világszerte. :DDD

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.