Hirdetés
- iPhone topik
- MG ZS EV menetpróba
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- AI-t hoz a nyuszi a tavalyi Samsungokra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Az szerintem csak probléma forrás volt, hogy ingyenesen vagy jóval piaci ár alatt lehetett tankolni. Ugyanez a probléma az állami támogatással. Egyrészt mind az ELMŰ, mind a kormány a mások által befizetett pénzből jótékonykodik, másrészt akadályozzák a piaci ár természetes kialakulását, torzítják a piacot mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. Ráadásúl a kiemelten gazdag embereket támogatják közpénzből, ami rohadtúl bicskanyitogató.
Az elektromos autók ára teljesen irreális és csak az ilyen közvetlen és közvetett támogatásoknak, adó-,parkolási, -behajtási kedvezményeknek köszönhető, hogy a piaci eladások elmozdultak a 0%-ról, a kicsit több mint 0%-ra. Persze a buta embereknek számára nagy dolog, hogy többszáz, sőt ezer százalékkal nőttek az eladások, de a százalékszámítás már csak ilyen magas matematika, nem mindenkinek való.
Még a kőgazdag Norvégok is második, harmadik autónak veszik és csak a kedvezmények miatt.
Jelenleg inkább tűnik úgy, hogy az akkumulátorok ára felfele fog menni, minthogy lefele. Nő a kereslet dinamikusan, a szükséges nyersanyagok mennyisége limitált, ergó olcsóbb biztos nem lesz. Bár minden évre jut legalább havi egy hír, miszerint áttörést ért el valami egyetemi labor ezen a területen, de láthatóan a piacot nem érte el egyik fejlesztés sem, a többtucatnyi megoldás közül. A miértje ennek fontos kérdés, de az inkább az összeesküvés elméletesek területe. Számunkra csak annyit jelent, hogy alig változtak a főbb paraméterek, mint súly, energiasűrűség, költségek. A töltési idők csökkentek komolyabban...és azok is részben a biztonság kárára.
Ilyen áron totál esélytelen, hogy ugrásszerűen növekedjenek az e-autók eladásai. Valószínüleg komoly extraprofit marad a cégeknél, de az sem biztos, hogy elég legyen nagyobb árcsökkentésre, főleg hogy abból a profitból az akkugyártók is részesednek, részesedni akarnak. Nem csoda, hogy amelyik autógyártó komolyabban veszi ezt a szegmenst, az saját akkugyárat épít, vagy beszáll közösbe egy olyan céggel, akinek az akkugyártás a specialitása.
Ha piaci áron lehet tölteni, akkor csak azoknak éri meg anyagilag, akik személy és teherfuvarozással foglalkoznak. A többieknek ez inkább csak drága hobbi, ami viszi a pénzt. Ha viszont csak emelt áron, vagy extra adókkal terhelve lehet tölteni, akkor senkinek sem fogja megérni...főleg ha már otthon, vagy cégek esetén telephelyen saját árammal sem lehet tölteni úgy hogy közben na akarjon lehúzni az áramszolgáltató, vagy a kormány.
A fény a sötétben az, hogy vannak olyan országok, ahol a cégek és a kormányok nem a sokadik rókabőr lenyúzásán gondolkodnak. Illetve más országokban az emberek mentalitása olyan, hogy nem tűrik, ha tolvajok kutatnak a zsebükben. Ott lehet jövője hosszabb távon az egésznek. Orbanisztánban erre semmi esély.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
L3zl13
nagyúr
"A toltoallomas pont egyenerteku azzal, hogy elviszi Pista bacsihoz is az aramot."
Nem, nem egyenértékű. Az egyik esetben egy kis kábel, meg egy villanyóra. A másik esetben egy milliós töltőállomás, amit üzemeltetni és karban tartani kell.
"Ha figyelnel kiderul, hogy NEM villamtoltes, csak 3 fazisu toltes van"
Ahhoz, hogy sok helyen legeny kapacitás 3 fázisra ahhoz fejleszteni kell a nagyfeszültségű hálózatot is. Bizony, az áram nem ott helyben generálódik és nagy távolságokra nagyfeszültségű távvezetékeken szállítják.
"Semmit nem kell csinalnia, amit a te sajat villanyoradig eljutasig nem kene." Nem emlészem rá, hogy az ELMÜ kijött volna és kialakította volna az elektromos bekötés helyét, megvette volna nekem a óra szekrényt, az önkormányzattól különféle engedélyeket beszerzett volna a közterület használatához, majd annak alapján kijöttek volna lebetonoztak volna az udavaromra egy milliós értékű berendezést majd helyreállították volna a területet. De ezen kívül szinte tényleg ugyanaz a kettő.
Az otthoni töltőállomást meg ne is hasonlítsuk a nyilvánoshoz árát tekintve. Nagyságrendnyi különbséget is könnyedén el tudok képzelni.Aki hülye, haljon meg!
-
keszi1991
tag
Látszik hogy nem nagyon hagytad el pestet max külföldi útra.. Akinek van 10misije egy kocsira annak van ott még min 4szer 5szor annyira.. Saját lakás másik autó amivel hosszabb távra megy ami gondolom kb hasonló árba van mint a zöld autó.. Szóval igen gazdag! Sok embernek nem hogy saját autója nincs hanem jogsi a se.. Kicsit mellette vagy a dolgoknak
-
voyager4.4
senior tag
-
mjani1172
addikt
válasz voyager4.4 #58 üzenetére
Nem tudom te kire szavaztál,(nem is érdekel) de azt sem, hogy mit szerettél volna ezzel mondani.
[ Szerkesztve ]
-
Zolik
senior tag
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
Maximálisan egyet értek veled, tökéletesen leírtad a rendszer legnagyobb problémáit.
Aki eddig is megengedhettet magának egy hibrid/elektromos autót annak ez a pár ezer Ft töltési díj fog gondot okozni (az más kérdés persze hogy pont a tehetősek fognak a legjobban sírni). És igen, ne az én pénzemből töltsék már a kocsijukat a tisztelt "vállalkozó" urak és hölgyek. Ez kicsit olyan mint az ingyen drog, ami után majd szépen fizetni kell.
A másik, hogy mire föl parkolhatnak ingyen pl a zöld rendszámos 30millás BMW-k ? Nincs pénzük parkolásra? Tegyük föl holnaptól mindenkinek zöld rendszámos kocsija lenne, akkor az egész városban ingyen lehetne parkolni? Persze hogy nem, de ez így durva akkor is.
Sokan írták, hogy miért a töltő kútnál parkolnak, ha zöld rendszámmal bárhol lehet. Hát azért mert NINCS hely BP-n a városban szinte soha. A kutaknál meg elvileg van és sok pofátlan oda áll és elmegy vásárolni meg körmöshöz.
Én pont úgy vagyok vele hogy a zöld rendszámos kocsik fizessenek szépen. Akinek van 30millája egy kocsira az ne akarjon ingyen parkolni és ingyen tölteni a kocsit.
[ Szerkesztve ]
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
WiZARD
addikt
válasz Tigerclaw #51 üzenetére
A Norvégoknál az eladott új autók 58%-a elektromos. Ha második, harmadik autónak veszik, akkor ez nehezen jön ki. De a százalékszámítás már csak ilyen magas matematika, nem mindenkinek való.
2025-től be is akarják tiltani a füstösök értékesítését...Autó akkuk ára így alakul, nem éppen emelkedő trend. De tudjuk, a magas matematika...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
Mar ne haragudj, de van barmi kozod az elektromos elosztoi halozatokhoz? Nem ugy tunik.
A kis kabel az nagyon is nem kicsi, ha nem lakotelepen vagy.
A toltoallomas nem 1M forint, akkor sem, ha papiron igy oldjak meg a penz atcsoportositasat.
Boven fele alatt. Nagyobb mennyisegben plane (elozo cegem beszallt a gyartasba, nem a levegobe beszelek).
Ember, 3 fazis _minden_ villanyoszlopon, bekotesi ponton van! Az hogy abbol a hazba 1-et visznek az mar takarekoskodas (kevesebb eres kabel eleg). A nagyfesz fejlesztes olcsobb, ha koncentraltan modosul az igeny (megjegyzem mi a ket autot toltunk 10-10A-rel es kozben hiba nelkul megy a haz is, 1x32A bekotesen - vagyis minden egyes lakosnal van ennyi tartalek, nem egy suru forgalmu utcaban).
A villanyoraszekreny epic fail, az benne van a mar egyszer felszamolt toltoallomasban. Ketto helyre egy. A kiepites 98%-ban egy doboz sarga festek (te hany elmu oszlopot hasznalsz vagy latsz? En pl. rendszeresen pasztazom a plugshare-en a helyeket hogy hogyan csinaltak meg...).
Toltoallomashoz a fentin kivul: Construman is felmilla alatti arat mondtak (az mondjuk lehet hogy netto volt) egy csili-vili allomasra (az talan a lassabbik villamtoltest is tudta). Tudod, en benne vagyok a temaban, es nem elkepzelni tudom, hanem beszeltem ilyen emberekkel. -
axioma
veterán
Ez tulzas lenne (hibridek full kizarasa). Sajnos ez a gondolkodas olte meg a bmw i3 rex-es valtozatat, ami egy zsenialis dolog szerintem: csak akkubol tud menni, de van benne egy egyszeru robogomotor, es ha keves az akku, akkor egy egy munkapontos, halal egyszeru motor nekiall aramot generalni (hajtaslanctol fuggetlen). Hozza 9 literes benzintank. Most nem ez lenne a jo megoldas? Nem kell felni hogy kifogy de mivel korlatosan tud vele menni (talan 80km/h) es nem bonyolitja ugy mint egy normal hibrid az egesz autot (es nem neheziti!), pont alkalmas lehetne (persze mas meretben) ez a hozzaallas elso autonak is.
A mi Amperank teljes elettartam fogyasztasa benzinbol 2.8l (a holland tulajjal egyutt), nalunk mar lement 2.7-re. Csak videkre van benzinezes, akkor is 1.5 koruli (nem is tudom fejbol) motorral. -
axioma
veterán
Te is read only vagy a 30 millaval. Oszd el 5-tel KETTO autohoz.
Es eddig egyszer nem kellett 100 meternel messzebb parkolnom (Vaci ut), mindig volt hely, minden munkanap az elmult fel evben - nem mindenhol van tele. A belvaros egyes reszein elhiszem, hogy nincs utcai, de az tortenelmileg alakult ugy. -
-
Zolik
senior tag
Te is demagóg vagy. Én a saját tapasztalásomból indulok ki mikor zöld rendszámos Volvokat , BMW-ket látok meg soha nem találok parkolóhelyet. BP nem csak a Váci útból áll...ha már read only-ról beszélsz.
Nem történelmileg alakult úgy, hanem azért mert képtelen volt a városvezetés a növekvő GK mennyiséghez mérten növelni a parkolók számát - ellentétben a folyamatosan növekvő parkolási díjakkal (amit mondjuk még el is lopnak).'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
ncc1701
veterán
Nem, a hibrid egy zsákutca, mert egyesíti a két rendszer hátrányát. Szerintem a megoldás az, h olyan vellany autó kell, ami elmegy ésszel mondjuk 300km-t minimum. A rexes i3-mat meg az ölte meg, h a mai i3-ban 2x akkora hatótáv van, mint az elsőben volt. Azaz a piac ölte meg, nem vitték, nem kellett senkinek. A prius/ampera csak kényszermegoldások, míg valaki ki nem talál valami jó megoldást a kompakt energiatárolásra.
-
ncc1701
veterán
Amúgy meg a plugin hibrid addig "zöld", míg a tulaj tölti az akkut. Ha a tulaj nem tölti, hanem benzines motorral jár a városban, és csak az ingyen parkolásért tartja, teszem azt, akkor onnan már az én kocsim zöldebb a maga 4 literes benzin fogyasztásával (euro6).
Na, ezért verném le a zöld rendszámot mindenről, amiben robbanó motor van.[ Szerkesztve ]
-
Zolik
senior tag
Azért az a 4milla nem kevés pénz! Azzal, hogy utána ingyen parkolhatok meg néhány helyen töltögethetem a kocsit nem fognak ösztönözni arra hogy 4-5 millióval többet kiadjak egy kocsira. A másik amit már írtak előttem, hogy a szolgáltató ne a fogyasztók pénzéből akarjon ingyenes "kutakat" létesíteni meg ingyen áramot adni.
Az a 4-5 millió Ft-os plusz pénz (na és persze még ott az biztosítási díj, a casco, a reg adó stb ami még mind rájön pluszba) mennyi idő alatt fog megtérülni? Mennyi az a matek? Akinek van kb 4-5 millája hogy tudjon venni egy alap felszereltségű új autót annak nem lesz mégegyszer annyija csak azért hogy ingyen parkolhasson.Kb mintha egy 30 millás kocsira mondanák hogy most 10-el olcsóbb és 20-ért megkapod. De ha nincs rá 15millám se akkor teljesen mindegy. Na ennyi a matek.
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
Fabianus
tag
Azzal a felettébb téves feltételezéssel élsz a százalékszámításnál, hogy a tulajdonolt autók aránya, és a 2018-ban eladott autók aránya egy és ugyanaz. Mintha évente kidobnák az emberek az autóikat, vagy teljesen konstans lenne minden évben a piac. Pedig a linkelt cikkben is benne van, hogy mennyi is volt a korábbi években. Így pedig teljesen reális mindkét állítás. Az is, hogy második, harmadik autónak veszik, meg az is, hogy a piac 58%-a.
Százalékszámítás??? :-)
-
WiZARD
addikt
Tehát azt mondod, hogy csak a második, harmadik autókat cserélik új elektromosra a norvégok, és az elsődleges autójuk az marad a régi?
(a százalékszámítás valóban hülyeség, csak nézd meg mire válaszoltam...)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
6.1m továbbra is egy fapad alap focus listaára... Egy 10 millióért elhozható Tekna Leaf szintjére konfigurálva 9.2 a Focus listaára (nyilván engednek 5-10%-ot belőle).
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Fabianus
tag
Ne haragudj, de nem tudom megmondani, hogy valóban csak második vagy a harmadik autójukat cserélik-e elektromosra. Nincs rálátásom Norvégiára, csak ötletelek. Valószínű, hogy az első elektromos megvásárlásával a többség igen. De ezzel sem mondtam semmit. Mert, ha átlagban van két autó egy háztartásban, akkor amikor az egyiket kicserélik elektromosra, akkor magától értetődően még ott van mellette egy belsőégésű. Nem tudom.
Meg ugye mi az, hogy elsődleges, amit naponta használ, vagy amibe belefér a család, csomagok és biztosítani tudja a teljes család mobilitását?Csak a logikai csavarodra akartam rávilágítani.
Megnéztem azt is amire válaszoltál. A kolléga leírja azt a folyamatot, ahogy egy kormány támogatni szokott egy olyan technológiát, amit úgy gondol, hogy kedvező, hosszabb távon piacképes, de a holtponton való átjutáshoz, a technológia gyorsabb terjedéséhez ideiglenesen segítséget nyújt.
Abból a szempontból nem értek vele egyet, hogy ez általánosan rossz lenne. Lehet, hogy ő sem ezt gondolná, ha más lenne a téma. Láthatóan ő az elektromos autókban nem hisz.
Nekem ebben a hitvitában nincs sarkos véleményem. 30 éve kb. ugyanezekről az alternatív hajtásmódokról olvastam (elektromos, hidrogén, bio üzemanyagok). Kb 20 éve láttam az első hibrid Priust az egyetemen, és lassan 10 éve az első Nissan Leaf-t, mint sorozatgyártású, direkt elektromosnak fejlesztett autót. Azt látom, hogy a Leaf megjelenése óta csökkentek az árak, nőttek az akkukapacitások, rövidült a töltés. Meg azt is látom, hogy ez még messze van a támogatások nélkül piacképestől. Lehet, hogy az elektromosoké a jövő, és a hibridekbe kár is lett volna pénzt ölni a legtöbb gyártónak, mert csak átmeneti megoldás. Lehet, hogy a hibrideké (plug in), mert városban hozhatják az elektromos autók előnyeit, autópályán meg amúgy sem nyerő egyelőre az elektromos. Lehet, hogy tartósan vegyes piacra kell készülnünk, és nem lesz egyértelmű nyerő, ahogy a benzin dízel kérdésben sem lett. Meg az is lehet, hogy ilyen évtizedes léptékekben, mire bármelyik elterjedne, jön egy újabb technológia, és nem a hibrid lesz a kihagyható átmenetei technológia, hanem mind, amiről most beszélünk. -
axioma
veterán
Hat, szerintem attol fugg, kinek mire all ra a szeme. En hamarabb meglatom az ion-t is tartalmazo triobol, i3 vagy ampera es talan me'g prius zold rendszamosokat, mert azokkal szimpatizalok.
A parkolok szamat a kozlekedo savok felaldozasaval lehetne novelni, de akkor tobb embert szivatnanak. Mellesleg nem fugg a toltopontoktol, mert nem tul sok van ilyen helyen, egy kozteruletit tudok a Clark Adam ter kozeleben. -
-
WiZARD
addikt
Pontosan.
Gazdaságosságról, megéri-neméri kérdésről beszélhetünk egy 5+ éves fapados nem prémium autónál. E felett minden luxus, és rohadt nehéz lesz excelben kihozni úgy a számokat, hogy jobban megérje egy 6 milliós fapad focus, mint egy 2.5 milliós 35ezret futott 5 éves swift.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Zolik
senior tag
Egy használt elektromos/hibrid autó ami nem garis.. ki az aki kockáztat hogy akksi csere, szerviz stb. ha gond van? meg ki tudja mit mókoltak rajta. Látod! Ez a baj, hogy ma itthon 2019-ben luxus venni egy új autót és a szánalom magas foka hogy az itthoni használt autók életkora lassan 20 év körül lesz!
Biztosítás, jobb esetbe Casco ha nem akarsz szívni, átírás, eredet vizsgálat stb. Nem adok pár évet és majd jönnek a környezetvédelmi adók az e autókra ugyan úgy mint a napelemekre...
'' Árpád biztos jó munkásember..., vót valamikó ''
-
axioma
veterán
Hat lehet hogy kockazat IS van a hasznalt auton, de az nagyon keves resze az arkulonbsegnek. Kerdezz meg egy biztositot, mennyiert kotne veled egyosszegu biztositast hasznalt autora 5 evre barmi nem rendszeres szervizesemeny fedezesere. Meg lennek lepodve ha a regi es az uj auto ara kozotti penznek a negyedet akar elkernek.
Az uj autoban az az ertek, amit kifizetnek akik megveszik, hogy megkapjak a "megengedhetem magamnak" erzest. Ha 10M (elore kifizetett!) ar helyett majdnem 2x totalkaros lenne az Ampera 5 ev alatt, me'g mindig olcsobb lenne (maradvanyarral ne tessek ervelni, mert az az amperakon is lenne).
Sose volt ezelott olyan autom (10 ev alatti) amire a biztositok hajlandok lettek volna cascot kotni, ugyhogy ez a kerdes nincs is napirenden. Ha nagyon gaz van es egy het kulfoldi nyaralast kell hirtelen mashogy megoldani, me'g akkor is sokkal olcsobb autot berelni, mint amit par honap alatt kifizetnek akar cascora, akar uj autora.
Ezek utan ki a gazdag? Mi a ket zold rendszamosunkkal, vagy aki uj auto nelkul nem tudja magat elkepzelni? -
Core2duo6600
veterán
Ha szigetüzemben megy, nem kell rá fizetni semmi sem.
(#6) Taranti
Az otthontöltést nem fogják betiltani, jelenleg is annak ajánlható az e autó, aki tudja otthon tölteni.
Az elmü már nyilatkozott, hogy az otthoni autótöltés az ugyanolyan fogyasztás mint bármely más otthoni fogyasztás.
Mire is kéne a kínai kütyű ?(#11) axioma
Pont a töltőpont kiépítése és karbantartása nincs benne az otthoni árban.
Ha beszarik az otthoni töltőd meg kell javíttatnod pénzért, szintén a zsebedbe kell nyúlni, ha az autó saját töltője szarik be, amit adtak hozzá azt is pénzért tudod javíttattni / cserélni.
Az otthoni ár, az nem szabadáras, hanem rögzített.(#12) axioma
Ha lemerültél, és muszály, arra a villámtöltő való.(#15) WiZARD
Jelenleg még nem adottak a feltételek, hogy a lakótelepeken akár mindegyik parkolónál legyen csatlakozó, amint ez megvalósul, akkor ajálható lesz nekik is az elektromos autó
Jól mondod, ez a baj a 22 kw os AC vel, hogy alig van olyan autó, ami ki tudná használni, 1 fázisú 16 amperes töltő is elég lenne, de abból jó sok kell.(#16) WiZARD
Jelenleg 10 HUF / KWH , a 99 HUF csak egy tervezett, akármennyi is lehet belőle, akár olcsóbb is lehet, akár drágább is, bár ezt nem tartom valószínűnek.(#17) LosBlancosrm
Nem csak új e car létezik.
A használtak nincsenek 10 mill.(#21) Tigerclaw
Az csak pletyka volt, honnan tudná, hogy a kocsit dugod be a 220 ba vagy a sűtőt kapcsoltad be, vagy a bojlert.
Életképtelen, hogy az otthoni töltésen bármikor is adótartam legyen.
Le is fogják váltani, a kérdés, hogy mikor.
Ugyanis lassan már nem lehet levegőt kapni a sok diisel és benzines járműtől.(#30) SkyLine3000
Lehet, hogy el fog olvadni, de nem most.
Az autól igen jelentős részének elektromosnak kell lennie, hogy ezt meglehessen lépni.
Az átállás nem megy egyik pillanatról a másikra, de egy folyamat elkezdődött.
Ha éppeszűen csinálják a döntéshozok, akkor a füstös autók adóterhei lesznek megemelve, és ebből lesznek az e autok támogatva.
Vagy sürű töltőhálózat, vagy nagy hatótáv a 2 együtt nem kell.
Minek a 600 km es hatóváv ?
Úgyis megállsz 200 km enként enni pisilni stb, és közben feltölt a kocsi.Villámtöltő, abból kell jó sok, kiválképp közlekedési csomópontokban.
Akkor fogsz venni, amikor mást nem lehet kapni, vagy nem fogja anyagilag megérni, ugyanis a többséget csak akkor lehet terelni, ha ezt a pénztárcáján érzi.Pl. A hollandoknál 1500 Euró /év csak azért mert van egy füstös kocsid, és akkor még nem tankoltál, és nem fizettél kötelezőt, és nem is szervízelted a kocsit. Ezt nem kellett fizetni a tölthető kocsikra.
Mostanában jártak le ezek a lizingszerződések, ezért jött / jön be sok használt PHEV és elektromos autó.
(#31) =Mentor=
Majd meglátjuk mi lesz, nem látunk a jövőbe, de akár az is elképzelhető, hogy nem lesz olcsóbb az e car, csak a füstös lesz nagyon durva adóval sujtva, hogy gyártani se legyen érdemes.(#35) lvb
Ez konkrétan nem igaz.
(#37) PreikeStoleN
Ott sincs ingyen a töltés már jó rég.(#39) vegyszer
Így igaz, ahogy írod az utolsó bekezdésben.
A gyakroló e autosok most is otthon töltenek, mert kényelmesebb.
És fizetnének is a töltésért, csak legyen szabad a töltő, ha többet mennek mint a kocsi hatótávja.(#41) MrPetya19
Tud, mivel jellemzően nem teljesen üres akksival ér haza.
Ha meg előre tudja, hogy másnap messzebb kell mennie, akkor utabejt egy villámtöltőt és feltölti akár csak a felére is, és akkor éjjel felmegy a maradék idő alatt 100 ra.Persze, ahogy nőnek az akksi kapacitások, ez már nem feltétlen lesz igaz, ezért is inkább sürű toltőhálózat kellene, kiváltképp az autpályák, főutak mentén, akár a jelenlegi benzinkutak sűrűségével.
Mivel a helyi/agromerációs közlekedés visszatölthető bármely autóba egy éjszaka.(#48) erahurka
Erről van szó.Ha nekem lenne e autó, akkor csak a próba kedvéért töltenék utcán valószínű egyszer próbáltam volna ki, mint hogy parkolgassak, összeszedjem a kábelt stb.
Ha feltöltött a kocsi odébbálljak mivel ezt így illik, na ezt nem.
Inkább bedugom itthon, és tart amíg tart.
Ha meg többet kell mennem, akkor villámtöltő, amiért fizetnék szivesen, csak legyen szabad, ne legyen ottfelejtett autó.
Bicska nyitógató, amikor taxisok töltenek a jelenleg ingyenes töltőn.
Mint ahogy az is, hogy egy prius plugin, avagy ampera foglalja a töltőt, és várnak rá tisztán elektromos autok is, mert már nem tudnak tovább menni, a héten 2 szer is szemtanúja voltam ennek.
Ilyen esetben a hybridnek át kellene engedni a töltőt, mert ő el tud menni a követlező töltőig benzinnel is.(#49) ncc1701
De igen, egyszerübb lenne, és el fog jönni az idő, amikor a lakótelepek parkolójában ki lesznek építve a csatlakozók.
Hogy mikor azt nem tudom megmondani, de meg lesz oldva, mert a piac ki fogja kényszeríteni.(#50) axioma
Ez napirenden is van.
Legalább a zöld rendszámos városi terepjároktól kéne el venni, amikben benne van a benzines vagy diesel motor, mivel az a kocsi amelyik több száz LE ös biztosan nem takarékos.
A plugin hybridek közül egyedül az
Opel Amerat hagynám meg zöld rendszámmal, mert az mindent tud csinálni villannyal, ellenben a prius plugin pl nem tud fűteni, ami nagy feketepont.(#51) Tigerclaw
Sok esetben cseréli az amúgy csereérett kocsiját, ha amúgy is venne új autót.
Keményen adóztatva van arrafelé a füstös kocsinak csupán a birtoklása is, és az üzemanyag is sokkal drágább mint nálunk, tehát megéri neki anyagilag is, a norvég sem ellensége a saját pénzének.Ki lesz kényszerítve itt nálunk is, a kérdés, hogy mikor.
(#52) ncc1701
Ez igaz, de egyrészt a háznak is kell az energia, másrészt a legtöbb kocsiban csak 1 fázisú fedélzeti töltő van.(#54) ncc1701
Na ezektől elvenném azonnal.
A hatótávnövelt elektromos autón maradhat pl Bmw i3 rex, mivel ha járatod a rexet olyan magas a fogyasztásod, hogy saját érdeked, hogy csak a legközelebbi töltőig menj, de a tréleres szállítást megúszod.(#60) Zolik
A BMW nek jelenleg csak az i3 az elejtromos autója.
Amiket láttál az hybrid, ami tölthető, na azzal egyetértünk, hogy a plugin hybridre ne járjon zöld rendszám.
Ne felejtsd el, hogy használtan is lehet elelktromos autót venni, szóval nem kell a 30 milliós szöveg.A töltőhely nem parkoló, nem kifogás az hogy nincsen hely, keresni kell egy helyet szükség esetén akár pénzért is be kell állni egy parkoló házba.
(#64) axioma
A BMW i3 rex et az ölte meg, hogy a 120 AH típus már kellően nagy hatótávval rendelkezik, amire megfelelő töltő hálózat van a gyártó országában, valamint csökkenni tudodd a kocsi ára, mivel nincs benne benzinmotor.(#72) Zolik
Nem vagy képben,
Elektromos autóra nincs regadó, nincs vagyonszerzési illeték, nincs sulyadó.
cascot nem kötezező kötni, teslara nem is lehet/nehéz.
De még tán olcsóbb is kicsit.
a kötelező meg hasonló mint ha benzines/diesel(#76) WiZARD
Ott a pont.(#78) ncc1701
Használtért kell odaadni pár évesen akár kevesebb mint a felét, így már sokkal jobban kijön a matek.(#86) Zolik
Kevesebb kockázat van egy használt elektromossal a benzin/diesel hez képest.
A karoszériát ugyanúgy át kell nézni.A robbanómotorosban nem tudod, és az autó sem közli, hogy milyen gyakran cserélték az olajat, mennyit parkettázták hidegen stb.
Az elektromost rákötik a gépre és megmondja, hogy milyen az akksi.
+ beszerzel egy odb olvasót és viszed magaddal a laptopot / telot, és megnézed, hogy milyen állapotban van az akksi.
Az az eladó aki ezt nem engedi rejteget valamit.A nissan leaf a műszerfalon is kijelzi.
Átírásért sem kell fizetni.Az eredetvizsgában nem vagyok biztos.
Én sokkal inkább vennék használtan elektromos autót mint belsőégésűt.
(#88) axioma
A hasonló áru benzines / dieselnél ugyanúgy.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
neoforce
aktív tag
Még mindig röhejes az elektromos autó , szerintem ha nem lesz komolyabb áttörés akkumulátor téren és leesik a tantusz hogy fizetni kell majd a töltésért akkor visszafog szorulni !
-
Core2duo6600
veterán
Ezt azért mondod, mert még nem próbáltad.
Az tény, hogy nincs minden méretben, kategóriában, de ez váltózni fog.
Városi és ingázásra az aglomerációból már most is tökéletesen alkalmas otthoni töltés lehetőség megléte esetében.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
csongi
veterán
Ez csak lepes volt. A lakossagi aram ara is novekszik majd idovel.
De siman emelheti az arat a jarmu toltesere othon felhasznalt aramnak.
Szepen lecserelik okos villanyorara a rendszer, es az autoka meg kozli a felvett aram mennyiseget a villanyoranak. De szamtalan modja lesz a novelt dij alkamazasanak. Ekkora bevetel kiesest egyik allam sem birna el, ami a jovedeki adobol befolyik. Lesz az az aram ara 200-250 ft is.neoforce:
Szerintem most kezdodott el az akkuk fejlesztese. Most mar van nemi kenyszer a dologban. Ez kb 15-20 evig tart.Ennyi ido kell mire a fejlesztesek megterulnek.
Aztan konnyen lehet a Hidrogen hajtas levaltja. Talaltak egy olcso es jo tulajdonsagokkal rendelkezo oxid anyagot a platina kivaltasara. A kiserletek, tesztelesek folyamatban vannak, de ugye az is 5 ev minimum mire lesz rendes eredmeny.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Ráadásúl a 10 millás e-akármi, nem is a 6 millás Focussal egyenértékű, hanem egy 3-4 millás polóval. Támogatás nélkül 10 felett indulnak az kiskategóriás e-autók. Minimum 3, de inkább 4x-es az ár, ha hasonló méretű, felszereltségű autókat nézel...és akkor még nem említettük, hogy ezeknek nagyon kicsi a hatótávja. Szóval kapsz egy kisebb bevásárló, vagy max. városi autót 10-12 millióért, aminek a használt ára gyorsabban zuhan, mert a használt akkuban nem bíznak az emberek...ja és még azt se mondhatjuk hogy jól néz ki. Jellemzően valamiért jóindulattal is csak bájosan csúnyák, vagy mókásak a full e-autók.
Nem tudom, hogy mire építik az elméleteiket, akik nagyobb ugrást várnak az eladásokban. Persze a kőgazdag országok és máshol a gazdag emberek húzzák meg az eladásokat, főleg állami támogatással, de aztán nem megy tovább, ha drasztikusan nem csökkentik az árakat...és persze nem kezdenek bele megölni adókkal és extraprofittal az egész rendszer alapját az akkuk töltését.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Core2duo6600 #89 üzenetére
Sajnos már jelenleg is arról szól a dolog, hogy a szegény embert még jobban lehúzzák azért, hogy a gazdagnak valami olcsóbb vagy kényelmesebb legyen. Ha bevezetnék azt, hogy még büntetőadót is fizessenek a benzines, dizeles autók használói, vásárlói, hogy azzal támogassák az e-autósokat, akkor már tényleg jobb lenne ha jönne egy újabb világháború, lehetőleg nukleáris, mert az emberek fejlődése zsákutcába jutott. Térhetünk vissza a fedualizmusba, sőt a rabszolgatartás korszakába..de talán ideje lesz átadni a helyet egy értelmesebb fajnak.
Környezetvédőként támogatom, hogy piaci áron, vagy kicsit olcsóbban töltsenek, sőt hogy semmilyen adó ne terhelje a töltést, hogy, reg. adó mentesen vehessenek e-autót, de cserébe a gyártóktól is elvárnám, hogy hasonló méret, felszereltség, teljesítmény mellett ne legyen drágább az e-autó ára mint +50% és még ezt is csökkenteném évente pár százalékkal. Olyan megoldásokat kellene találni az ösztönzésre, hogy az ne az autógyárak zsebét tömje. Ott is el kellne várni a komoly fejlesztéseket, ahogy a benzines, dizeles autókkal szemben. Tehát évről évre meg kellen határozni, hogy milyen paraméterű e-autók kerülhessenek forgalomba. Hatékonyság, energiasűrűség, súlycsökkentés, illetve 100%-os akku újrahasznosítás. Emellett álljanak össze a gyártók és szabványos akkumulátorokban gondolkodjanak, amiket egyszerűbb , olcsóbb cserélni, és biztonságosabbak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
WiZARD
addikt
válasz Tigerclaw #93 üzenetére
Egy Leaf miért, miben inkább egyenértékű egy Poloval, mint egy Focussal?
Vagy E-Golf-ra gondolsz, ami Golf létére szerinted a Poloval egyenértékű?(Mondjuk egy Leaf-et el se érő szintre extrázott Polo listaára 7.7m
Nem tudom milyen 3-4 millás Polora gondolsz, amikor a fapad verzió alapára 4.8 millió)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WinstonWolf
senior tag
válasz Core2duo6600 #89 üzenetére
"...Ha szigetüzemben megy, nem kell rá fizetni semmi sem...."
Gyakorlatilag a világ baromsága szigetüzemmódba tenni egy napelemet akkor, ha van elektromos hálózat, és képes a termelt áram felvételére. Mivel ez itthon 99%-ban rendelkezésre áll ezért nem javasolnám senkinek, hogy ezt válassza, ha napelemet tervez...WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
Core2duo6600
veterán
válasz Tigerclaw #93 üzenetére
Ha már a VW el hasonlítod össze, akkor a wf golf al tedd meg, mivel pl. a Nissan leaf kb golf méretű
Ha a focussal, az is oké, de pakold bele azokat az extrakat amik alapban benne vannak mondjuk a leaf ben.
Máris nem többszörös lesz a különbség.És ez igaz ha a golfba pkolod be azokat az extrakat amik alapból benne vannak a leaf ben vagy akár az e golf ban .
Máris nem többszörös lesz a különbség.
Hogy jön ide a polo ?
Akkor már a vw e up ról beszéléjünk, ami létezik is elektromos hajtással.
Kicsi a hatótávja ez igaz, cserébe gyorsan tölt a villámtöltőről.
Ugye a kis akksi hamarabb megtellik.Marhára nem érzem, hogy annyira zuhannának a használt e autók árai, egy kisebb vagyont kérnek el akár egy e Up ért az e goifról nem is beszélve.
Leaf az van 4 mill alatt is, de a többi e car n em igen.A VW e Up pont úgy néz ki, mint a benzines változat, az e golf szintén ugyanúgy mint a bengzines.
Az első gen leaf tény, hogy fura, de a 2018 as már nem tűnik ki bármely nissan közül.
A Bmw i3 különc, de ez szándékos a gyártótól.
A renault zoe kiköpött mása a renaul clio nak.Most akkor melyik is a fura kinézetű ?
(#95) Tigerclaw
Hát pedig csak úgy lehet kiszorítani a füstös autókat ha ez anyagi érdeke is a felhasználónak.
Nem kell új benzines autot vegyél, vehetsz használt e-cart, és máris rengetekett tettél a tisztább levegőért.Eddig is alig vettek itthon új autót a magánemberek, nem lesz ez másképp az e elektromos autokkal sem, azok is ugyanúgy használtan jönnek kintről, mint ahogy a focusok, és a többi benzines / diesel jött eddig.
El kell fogadni, hogy kis hazánk másodkézből jut hozzá a modernebb újabb autokhoz, és bizony a használt ár esetében már sokkal jobban kijön a matek, még akkor is ha nem lesz ingyenes a töltés.A villanyautoksok többsége az ingyenes töltés ellen van, mivel sokan,
parkolónak használják a töltőt, és nem parkolnak odébb, ha feltöltött a kocsi.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt vízhűtés
- Milyen videókártyát?
- Xbox tulajok OFF topicja
- BestBuy topik
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Statikus nyomásra kiélezett ventilátor jött az Arctictól
- Milyen autót vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Asus G15 Zephyrus RTX 3070 15,6 4k 165HZ Ryzen9-5900HS 16gb ram 1TB ssd win11
- Újszerű iPad Air 3 2019 64GB Space Gray Cellular US-5016
- Dell XPS Precision 5530 i7-8850H 4.3GHz 16GB 512GB Nvidia Quadro P2000 (1650Ti) 4K IPS TouchScreen!