Hirdetés
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Dobhatják a mozis képarányt az idei Sony Xperiák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kipróbálunk valami újat, az iPhone-os kolléga kinyitható Androidra vált
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz MrPetya19 #149 üzenetére
Masik akkor mar mire felfedeztem nem volt otthon De estere szereztunk akkutoltot es hamar megoldodott. De, hozzaferheto a kis akku, az ion-nal legalabbis teljesen jo, csak tudni kell mert hulye helyen van a motorhazteto nyitojanak helyet. Az Amperanal meg nem kerestuk.
-
hroberto
addikt
Egy plugin hibrid már simán megfelelő első autónak, már aki hajlandó ennyi pénzt áldozni érte, de itt az full elektromosról beszéltem, ami "csak" második autónak jó. De ugye Magyarországon élünk, és itt azért nem sokan ezt meg. Anyagiakra gondolok.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
ncc1701
veterán
válasz MrPetya19 #147 üzenetére
Nissan leaf. Még a szopatós amcsi hatótáv szerint is megvan majd 250km, ha nem vagy botlábú, kihozod simán 300-ra is. Bp-Balcsi meg 150km.
-
-
axioma
veterán
Ez a hivatalos allaspont, mert tok jol keres rajta a markakereskedo. Kozben lemerult nagyakkuval vontatas - persze esszel, amig az _tenyleg_ le van merulve, a tultoltes az valoban gond! - siman egyenerteku a lejton lefelevel.
A bikazast passzolom, az eredeti ertelemben (azzal inditja az autot) elhiszem hogy necces lenne, de akkut akkurol tolteni nemtom miert lenne veszelyes mukodesi szintig (es ha nem nullas a nagyakku, akkor nem fogja hianyolni a magasabb energiaszintet addig mig nem kell a motort inditani). -
Core2duo6600
veterán
válasz neoforce #158 üzenetére
Télen azért nagyságrendekkel kevesebben mennek hosszú útra mint nyáron.
Esetleg sielni, de aki síelni jár, annak nem gond erre az alkalomra akár bérelni egy benzinest, vagy 2 kocsi tartani, lévén a síelés az egyik legdrágább sportolás.
A hőszvattyus fűtés miatt már közel sem esik le felére a kocsi hatótávja a fűtés miatt.
Átlagban 0 - 5 fokig hatékony, az ettől hidegebb mert azért elég ritka.Ha az évente vagy ritkább horvát tengerpartot nézzük, akkor vagy bevállaljuk a kompromisszumot a hosszabb menetidő miatt.
Vagy bérlünk egy benzinest, de inkább az elöbbi, ha amúgy elférünk a villanyosban.
Soóroltunk annyit a hétköznapokon, hogy ha bérlünk is egy nagyobb autót, akkor is kedvezőbb, mintha minden nap a nagyobb füstössel járunk be a céghez.
Otthon töltve, a városi, ingázos fogyasztás árban valahol az 1 és 2 literes fogyasztás között lehet fogyasztás függvényében.Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
MrPetya19
addikt
Csak klíma, meg dugóban állás mennyit vesz le belőle? Meg talán a Blacsi környéke az a hely ahol lehet autót tölteni. Északi parton legalábbis tudok jó néhány ilyen szálláshelyet.
Meg azért én alapvetően városi e-autó alatt az UP! méretosztályra gondoltam.
Ja és #162-höz:
Egyből fűt, már ezért megéri.[ Szerkesztve ]
,,Az Epöl térképei Kelet-Európában sivatagot mutatnak." Bog
-
WiZARD
addikt
válasz MrPetya19 #163 üzenetére
Dugóban állás az semmit. Autópálya után, Bpre beérve elkezd szépen csökkenni az útra számolt átlagfogyasztás
Nagy sebességnél a légellenállást kell legyőzni, ezért fogyaszt egyre többet, ahogy nő a sebesség. Ráadásul nem sok fékezés van.
Városban a légellenállás elhanyagolható, álló helyzetben nem fogyaszt a motor, és minden fékezésnél visszatölt.
Városban eljárok 10-13 kWh/100km körüli fogyasztással, országút 12-16 körül alakul, autópálya meg 17-21 eddigi tapasztalatok alapján.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hroberto
addikt
Kit fikáztam, és burzsujoztam mondd már meg légyszíves!?
Én leírtam a véleményem, hogy az elektromos autó második autónak megfelelő.Biztosan megvan annak is az oka, hogy a drága autót használók 99%-a nem Amperát használ.
Én például azért sem vennék Amperát mert szarul néz ki (szerintem).Amúgy meg ha nem vetted volna észre, ti próbáljátok meggyőzni az ittlévők nagy részét, hogy milyen f@sza az elektromos autó. Teszitek ezt úgy, hogy nem vagytok hajlandóak tudomásul venni a nyilvánvaló hátrányait.
Talán egyszer majd a jövőben igazatok is lehet, de ez az idő még messze nem jött el.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
-
axioma
veterán
válasz hroberto #166 üzenetére
Bocs, azt altalaban irtam, hogy a fustosok burzsujoznak. Neked az a kerdes volt, hogy hanyan engedhetik meg maguknak a 4M-s kocsit, a hibrid helyett valami 3 literes vacakkal dugoznak napi 2 orat. Nalam az a nemnormalis, igazad van, arrol le akarom beszelni a tomegeket.
-
troviko
senior tag
Jellemzően magyar mentalitás. Először ész nélkül ingyenes, aztán ész nélkül felemelik az árakat arra a szintre, ahol már jól nem éri meg megvenni. (Jó ez kis költői túlzás, de lényegesen csökkenti a vonzerőt, és lassítja a terjedést).
Talán ésszel kéne ezt az egészet csinálni, de az ebben az országban baromira ki van zárva.
https://www.oldtech.hu/
-
thebear007
aktív tag
16A ma már nem nagyon van. Ha csak egy klímát ráraksz leveri. 20A a minimum, de aki családi házas a 32A. Ha napelem is felkerül 40A. Én 3x32-n töltöm az I3-at, ezzel 0-ról lenne 3 ór alatt fullon, de soha nem nullán töltest. Napelem a kulcsszó az Ev tulajnak.
Isten a saját képére teremtette meg az embert. Majd megadta a számára a választás szabadságáét, így mindannyian úgy csesszük el az életünket, ahogyan akarjuk.
-
axioma
veterán
válasz thebear007 #171 üzenetére
Az i3 fel is vesz annyit? Nalunk 3x25A lesz, de mar az is brutal, 10kW+ rendszerhez kell kotelezoen, nem tudjuk majd levenni a teljesitmenyt.
-
-
Core2duo6600
veterán
válasz hroberto #166 üzenetére
Annyit jegyeztünk meg, hogy akik az aglomerációból járnak be, zömében kertes házban laknak, lévén olyan az aglomeráció telepüseinek a szerkezete, így aki onnan jár be Bp re kocsival dolgózni, ezt meg tudná oldani elektromos autóval, és még sprórolna is a benzineshez képest.
Vannak-e hátrányai az elektromos autónak?
Igen vannak, de ez akkor jön ki, amikor hoszabb útra indulna az ember a hatótávon kivülre, ami a hétköznapokhoz képest elenyésző alkalom.
A hétköznapi sprólás miatt / mellett (otthon töltve ) is megtakarítunk annyit, hogy bevállaljuk a nyaralás alkalmával a valamivel hoszabb menetidőt.
Ha egyébként elférnénk az elektromos autóban.Csökken télen valamelyest a hatótáv, de a hőszívattyus fűtés miatt nem drámai mértékben.
Most jöhetne a kifogás, hogy hát 5 ember nem fér be, pl. az i3 ba, ez igaz, de 5 embernek a 800 km es útón még egy luxusautó is kényelmetlen, sőt igazából mindenkinek, az ilyen nagy távokra a repülő való.
A legtöbb autóban a hátsó középső hely, az szükségmegoldás, igazán kényelmesnek nem mondanám, se egy focusban, és talán még egy mondeoban sem.
(#163) MrPetya19
A kinti és a belső hömérséket függvénye, de az utastér szintentartása 1-1,5 kw óránként(#170) troviko
A gond, hogy a kormányzat igérgeti , hogy átjárhatóvá teszik az országot, nos az igért töltőkből (villámtöltökből) eddig 0 db készült el, amik vannak mind magánberuházások
Viszont emiatt a nagy töltőhálózat üzemeltetők,
nem mernek nekivágni, mert bizonytalan, hogy mi lesz, és így nem fektetnek be.Jobban tette volna a kormányzat, ha nem mondanak semmit, és nem igérgetnek semmit,
és akkor talán már készen lenne a töltőhálózat (országos villámtöltő) üzleti alapon.
Az elektromos autósok nem várnak el ingyenes töltési lehetőséget, pláne nem villámtöltőn.Az hogy a célállomáson néhány helyen ingyenes marad üzlet étterem, az az adott vállalkozás döntése, hogy akar - e töltési szolgáltatást nyujtani a vendégeinek, vásárlóinak.
(#173) thebear007
Az i3 -nál mindegyikben benne van a hőszivattyús fűtés ?Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
-
sztanozs
veterán
Kib#&@ pofátlan árazás RHD-val meg minden szeméttel együtt is 65 forintra jön ki bruttó a kWh, ha vállalati csomagban számolom (100 kWh/hó).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
sztanozs
veterán
válasz sztanozs #175 üzenetére
Illetve hibásan néztem, csak 51 ft/kWh a nem egyetemes szolgáltatás bruttó költsége (egy autóra, havi 2 full töltésre, kb ami a munkábajáráshoz kell). A kúton (napi négy autó full töltése) ez a költség 48 ft kWh-ra jön ki kiszámlázva (tehát ezen már rajta van az ELMŰ értékesítési haszna. 100% extra profit - (az eladott áram profitja felett) ez az ami pofátlan.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
axioma
veterán
válasz sztanozs #175 üzenetére
l.Engem ez a fele, hogy o mennyit keres rajta, kevesbe zavar. Az jobban, hogy nem osztonoz ezzel az arkepzessel a benzin-dizel helyett az aram hasznalatara.
Amugy az e-mobi is idokozben fizetosse tette - de csak a 43kW AC es a DC gyorstolteseket. Igaz, perc alapon, de meg ebben is konnyebb igazat adni, a gyorstoltesnel hosszutavon inkabb lehet eroforras-hiany (=szabad tolto) szempontbol nezni, mint aram arabol. -
thebear007
aktív tag
válasz Core2duo6600 #174 üzenetére
Igen, elvileg csak azzal kapható.
Isten a saját képére teremtette meg az embert. Majd megadta a számára a választás szabadságáét, így mindannyian úgy csesszük el az életünket, ahogyan akarjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz