Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz #16820480 #34 üzenetére

    "Ezzel az a baj, hogy azt a részecskeszűrőt nem lehet csak úgy magára hagyni vásárlás utána, mint ahogy teszi rengeteg tulaj, aztán majd pár éves autó okádja a fekete füstöt."

    A pár éves autó bizonyosan nem.
    Már majdnem egy évtizede "gondozásmentes" részecskeszűrőt építene a járművekbe. Ha nem csak városban van használva a jármű, és időnként 20-30 kilométert is mennek a járművel, akkor működik az öntisztulás.
    (Az első generációs porcelánszűrőre fémréteget gőzöltek, ezzel lehetővé vált a korom oxidációja beavatkozás nélkül.) ha mégis megtelik a szűrő, jelez a jármű, hogy tisztító körre kell indulni a járművel. Ha ez nem történik meg többször, akkor bevágja a sárga jelzést, hogy haza akar menni a gyártóhoz. Ha az sem történik meg akkor vagy teljesen leáll vagy vészhelyzeti állapotba kerül a motor. A fordulatszám és a nyomaték erősen korlátozott lesz. A DPF sértetlen marad. Ekkor még szoftveres beavatkozással lehet állóhelyben tisztítani a szűrőt.
    Ha valaki ezt is elrontja, már a motort sem tudja elindítani további beavatkozás nélkül.

    Mi naponta használunk egy Ford Transit járművet. Naponta egy kört megy városban, kétszer 9-10 kilométert.
    Nyáron nincs vele gond. Ilyenkor télen ezen a rövid távon nem képes annyira felmelegedni, hogy beindulhasson az öntisztulás. Regenerációs útra akkor akar menni, amikor időre kell szállítanunk. Marad a táblagépes szoftveres tisztítás.
    Korábban távolabbra kellett szállítani, akkor nem volt gond vele télen sem, 4-5 kilométerrel volt távolabb a cél, működött az öntisztulás.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák