Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz Noukoum #49 üzenetére

    De elég ha 10 percre van egyidejűség... akkor is hirtelen kell 25GW teljesítmény...

    Oké nem lesz ilyen, legyen negyede, akkor meg plusz 6000MW kell.

    Okos mérő lehet a megoldás, hálózatba kötve, amelyek az autókkal is kommunikálnak és majd az szabályozza, hogy ne lehessen ilyen brutális egyidejűség.

    Szerk:
    Plusz amit az előzőbe írtam, hogy az autók is visszatáplálhatnak.

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz HaliGab23 #51 üzenetére

    Sőt, ha van otthon napelem és home officeban vagyok, az autóm fel van dugva a hálózatra, napelem nappal feltölti, majd éjszaka 30%ot adok másnak, vagy amennyit beállítok.

    Szeritnem hatalmas potenciál van a villanyautók akkujának tárolási kapacitásában villamosenergia rendszer szempontjából.

    Szerk: De totális paradigmaváltás kell majd ehhez szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • Noukoum

    veterán

    válasz HaliGab23 #51 üzenetére

    1. 4 millió személygépkocsi még mindig nem jár Magyarországon.
    2. Mikor is lesz az összes utakon lévő autó tisztán elektromos itthon? 50 év múlva? Vagy még akkor sem?
    3. 50 év múlva valószínűleg több energiát fogunk termelni napelemből mint amennyit a villanyautóknak szükséges. (vagy annak sokszorosát khm.)
    4. Tehát akkor mi a francnak hozol ide egy teljesen értelmetlen számítást hogy ha holnaptól az összes autó villany lenne akkor az mennyi energiába kerülne hm?
    5. Olyan apróságba már bele sem kötök hogy azok akik külföldre járnak és benne vannak a magyar átlag napi 40km-be azok itthon heti 2x vagy havi 2szer töltenének, a többit külföldön.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz Noukoum #53 üzenetére

    Nem írtam, hogy holnap, hanem, hogyha annyi lenne, akkor mennyi energia kell majd. :)

    Azt az apróságot elfelejted, hogy akik külföldről járnak majd ide azok meg itt töltenek ;)

    Jah, 2019ben volt 3.8millió autó itthon (KSH), azt írtam kb. 4millió.

    Te egy elég nehéz ember lehetsz..

    Na többet nem írok már ide. Bye

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • Noukoum

    veterán

    válasz HaliGab23 #54 üzenetére

    Illetve azt is írtad hogy ehhez kell még x paks. Csak ezt elsunyulod.
    Én kérek elnézést, tudtam én hogy magyarorszag jobban teljesít hiszen németországból járnak ide dolgozni, és nem forditva. Ja várj..
    De abból a 4 millió autóból nem használják mindent.. Abba benne van minden, nyaralós , sport , cabrio, 3. 16. Autó stb. Hidd már el hogy attól még hogy van egy családban 3 autó még nem használják minden nap mind3-at. Hihetetlen hogy ezt még mindig magyarazni kell..

    Végre elmész, trollokkal tele a padlás.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • moleculez

    veterán

    válasz Noukoum #55 üzenetére

    Az a legmelegebb, hogy állítása szerint villamos mérnök :F És simán 4 millió autót ráenged az hálóra. :W

    Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #49 üzenetére

    Szerintem elbeszéltek egymás mellett. Igenis k.ra megvan az esélye, hogy mindenki egyszerre kezdjen tölteni. Mikortól van éjszakai áram? Nálunk 9-től. Az összes ismerősömnek úgy van beállítva, hogy az autó 9-kor kezdjen tölteni 11.5 kW-tal, nálam a Wall Connector ennyivel tölt, de szerintem az Audi is. Ha 1 millió autós gondolja úgy, hogy akkor 9-kor kezdjen tölteni, akkor azért az a pillanatnyi terhelés igencsak meg fogja izzasztani a rendszert. Az ilyenkor kikebabszottul mindegy, hogy 20, 40 vagy 75 kWh-t akarnak az emberek tölteni. És akkor vegyük figyelembe, hogy haladunk a megújuló energia felé, az atomerőműveket épp a legtöbb helyen be akarják záratni. Remélhetőleg egyre kevesebb fosszilis erőmű lesz. Én is villanyautó párti vagyok, jó dolog, de azert vannak és lesznek hátrányai és ezeket tapasztalom is. Ha te napi 40-50 km-t használod a villanyautódat és mellette van egy másik hosszú utakra, akkor persze nem sok hátrányát látod, de fogadd el, hogy igenis vannak hárányai a dolognak és vannak emberek, akik pont emiatt nem fognak vagy jelenleg nem akarnak EV-t venni. Otthoni fizetések és árak mellett meg nem sok embernek fér bele, hogy vegyen egy 2. autót (és nem egy 15 eves kormoló csotrogányt). Miért járnak akkor átlagban Magyarországon 12 vagy 14 éves korú autókkal? Az egyik hozzászólásodban pont te írtad, hogy mennyire nem jó, ha valaki elvakult fosszilis vagy ellenkezőleg elvakult elektromos autó hívő. Úgy néz ki, pont az utóbbi csoportba tartozol. Sajnos a világot nem lehet egyik évről a másikra átállítani elektromos közlekedésre, törekedni kell rá, hogy kevésbé szennyezzük a világunkat, de a jelenlegi rendelkezésre álló technika ezt azért még behatárolja. Én szurkolok Elon Musknak és a hasonló embereknek azért, de elfogadom, ha valaki a jelenlegi helyzetben nem akar EV-t venni. Mondjuk azt nem értem meg, ha csak az a kifogás, hogy nem hörög, ha a gázra lép.

    [ Szerkesztve ]

  • Noukoum

    veterán

    válasz moleculez #56 üzenetére

    Mondanám hogy hazudik, de amennyi ember olyan pozícióban dolgozik ebben az országban amire totál alkalmatlan még igaz is lehet.

    #57Squirrel
    Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
    Persze nyilván.Ő non stop írja a hülyeséget, én meg kijavítom. Ez nekem nem az elbeszlélés egymás mellett kategória.
    Igenis k.ra megvan az esélye, hogy mindenki egyszerre kezdjen tölteni.
    Meg annak is megvan az esélye hogy Magyarországon minden lakott házban egy valaki tölti a telefonját ugyanabban a másodpercben. Ja hogy ilyen valószínűleg nem volt az elmúlt 10 évben? Miért kell erőltetni ezeket az idióta esélyeket? Arra is nagy az esély hogy kimész és elütnek, még sem gondolkodsz azon hogy ez mekkora probléma...

    akkor azért az a pillanatnyi terhelés igencsak meg fogja izzasztani a rendszert.
    Igen megfogja izzaztani a rendszert, majd. Mert mondjuk akkora már meglesz a kellő infrastruktúra tehát nem lesz gond. Vagy mi fogja megizzasztani a rendszert? Az a 12ezer villanyautó ami jelenleg magyarországon forgalomban van?

    Az ilyenkor kikebabszottul mindegy, hogy 20, 40 vagy 75 kWh-t akarnak az emberek tölteni.
    Tisztában vagytok amúgy azzal a kurv@ kWh-tal? Az átlag autós magyarországon átlagban napi 45km-t se tesz meg. Ez nagyon maximum átlag 7-8 kWh. Akkor mi a francért írtok itt 75 meg 40 kWh-t? Hm? Hogyan töltesz vissza többet mint amennyit elfogyasztol? Túltöltöd az aksit?

    de fogadd már el, hogy igenis vannak hárányai a dolognak és vannak emberek, akik emiatt nem fognak vagy jelenleg nem akarnak EV-t venni.
    És mikor láttad tőlem hogy nem fogadom el? Kérem az idézetet vagy linket. Mert én olyat sose mondtam hogy aki nem EV-t használ vagy aki most nem EV-t vesz az idióta.

    Otthoni fizetések és árak mellett meg nem sok embernek fér bele, hogy vegyen egy 2. autót.
    Ezzel mindenki tisztában van. Ellenben ahol van második autó ott nem mindegy hogy benzin/dízel temetővel jár az asszony (vagy férj) vagy egy villanyossal.

    Az egyik hozzászólásodban pont te írtad, hogy mennyire nem jó, ha valaki elvakult fosszilis
    vagy ellenkezőleg elvakult elektromos autó hívő. Úgy néz ki, pont az utóbbi csoportba tartozol.
    Akkor ezt indokold már meg légy szíves. Hallgatlak, bár nagyon meglepődnék ha tudnál bármely értelmes dolgot felhozni. Mert én nem szoktam baromságokat írni hanem maximum tényeket és ritkán a saját véleményemet. A kettőt sosem keverem. Úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok miért vagyok én elvakult villany hívő.

    Sajnos a világot nem lehet egyik évről a másikra átállítani elektromos közlekedésre, törekedni kell rá, hogy kevésbé szennyezzük a világunkat, de a jelenlegi rendelkezésre álló technika ezt azért még behatárolja.
    Pontosan. Aki viszont tud az váltson. Én csak tényeket mondok el amikor a környezeti terhelésről vagy árakról beszélek. Nem látom hol a probléma. Vagy legyek kussba mert a sok dízelhívő (akik a valódi hívők) azt a sok baromságot hangoztatják amit? Hadd ne kezdjem el sorolni..

    Én szurkolok Elon Musknak és a hasonló embereknek azért, de elfogadom, ha valaki a jelenlegi helyzetben nem akar EV-t venni. Mondjuk azt nem értem meg, ha csak az a kifogás, hogy nem hörög, ha a gázra lép

    Mert én nem fogadom el? Ezt mégis honnan veszed de tényleg? Idézd már le bárhonnan hogy én azt írom hogy rohadjon meg az összes társasházas, akkor is villannyal kell mennie. Vagy rohadjon meg az összes nagytávokat menő személy mert akkor is villannyal kell mennie. Vagy rohadjon meg az összes ember aki külföldre jár dolgozni és 1 milliója van autóra, akkor is villanyt vegyen. Én ilyet soha nem írtam, mert nem így gondolom. Továbbra is egy hatalmas kérdőjel mi alapján mondod azt amit.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Squirrel

    őstag

    válasz Noukoum #58 üzenetére

    Olvasd vissza a válaszaidat kicsit hátrébb lépve, amit mások hozzászólásaira válaszoltál. Bárki felvet egy problémát, akár elméleti akár gyakorlati oldalaról, azonnal letámadod, de szintén feltételes módú, elméleti indoklással utasítod el a felvetett problémát.
    Mindegy, ezen kár civakodni, legyen a világunk jobb, maradjunk annyiban.
    Na, megyek aludni.
    Jó éjt mindenkinek!

  • válasz Noukoum #3 üzenetére

    ...mint ahogy Te is elmondtál magadról mindent a hozzászólásoddal.
    Azért a tényeket, melyeket a tanár úr mondd, ne keverd a hiteddel. (De ez el is hangzik az előadásában, hogy a hit és a politika, szembe megy a tényekkel)....
    Higgyél csak tovább H. A. állampolgárnak. Hiteles, ahogy Te is. :U

    Cikkhez:
    Kiváncsi vagyok az új akku technológiára, amivel ez készült. Van erről valami leírás?

    HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

  • válasz Noukoum #38 üzenetére

    Te beszélsz habzó szájról, amikor neked habzik folyamatosan. Olvasom a hsz-eket és a stílusod(már ha ez annak nevezhető), szánalmas. :) Kicsit nézz magadba, utána szólj le másokat.
    Ja, és ne írj baromságokat. Magadat járatod le. Rajtad röhög mindenki. :D

    [ Szerkesztve ]

    HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz HarleyCustom #61 üzenetére

    Köszönöm, véleményünk megegyezik :)

    Hajtott a kíváncsiság ezért visszajöttem elolvasni, hogy mit termelt tegnap óta, hát elég komoly baromságokat írt ismét, de semmi baj, mindenkinek lehet véleménye, addig jó, amíg nem komoly helyeken cselekszenek aszerint, hanem csak itt repül el a bitrengetegben a semmibe :D

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • LurkerSheik

    senior tag

    Én szeretem a villanyautókat és Totalcart is meg a hasonszőrű alter oldalait.
    Az, hogy az újságírók hisztiznek az élmény ajtózás kihalása kapcsán nem érdekel. Ők benzingőzben nőttek fel, ez a norma és nosztalgia.

    Ahogy mindig a bűn ronda Honda Jazz a legjobb vétel, vagy az MX5 micsoda élmény. Iránymutatás, de majd eldöntöm, nekem mi a jó a tapasztalataim alapján.
    A gondolkodó ember több helyről, forrásból, perspektívából, tapasztalatból rakja össze az általa elismert tényt.

    NIO tegnap mutatta be az ET7 négyajtós kupéját. Lidar, nVidia, cserélhető akku és az első 150kW-os akkupakk lehetősége...
    Nagy piacszerzési csaták várhatóak a jövőben EV téren, főleg ha a klasszikus gyártók új modelljei nem lennének mindig 2-3 évvel lemaradva.

    Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz Squirrel #59 üzenetére

    Sajnos ezt már szándékos kötekedésnek gondolom, és személyeskedésnek amit csinál, és amire ezek után persze hasonlót kaphat vissza.

    Egyébként én is nézelődöm a villanyautók piacán, feleségemnek egy Octavia 2.0tsi-t vettünk 2018-ban, amiben picit benne volt az is, hogy legyen erőtartalék, nekem meg van céges autóm egy Superb 2.0tdi.

    Aztán rájöttem, hogy egyáltalán nem kellett volna a kétezres benzines, mert az asszony max. Dunaújvárosig megy Paksról (ezért írtam az atomerőművet korábban példának, mert itt van nem messze :) ), illetve a városban eszik 10-12 litert, hanem annak árából simán kijött volna egy Nissan Leaf, vagy más villanyautó, mint tökéletes megoldás. Sőt "szemét" módon kevesebb, mint féláron kapom a villanyt. :DDD
    Hosszabb utakra itt a céges.

    Szóval az éven valószínűleg villanyautó jön az Octavia helyére.

    Szerk:
    Bár még opció lehetne egy jó konnektoros hybrid.

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • pilóta

    nagyúr

    Azért jó ez a "mindenki egyszerre fogja tölteni" elmélet. Egészen pontosan ugyanakkora az esélye, mint hogy mindenki egyszerre akar tankolni az országban.
    Végül is annak az esélye, hogy meg akar gyilkolni egy kacsa, rendkívül csekély, de sohasem nulla :D

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Squirrel

    őstag

    válasz HaliGab23 #64 üzenetére

    2. autónak teljesen jó. Mi külföldön élünk, eddig elvoltunk 1 dízellel, nekem kell itt másik városba is átjárnom hetente 2x, néha 3x és óvoda, bevásárlás miatt páromnak kellett volna egy 2. autó. Így abban egyeztünk meg, hogy neki veszünk egy e-bikeot gyerekutánfutóval, ha rossz idő van, ő használja a nagy dízelt, én meg a teslát a napi munkába járáshoz. Lehet venni most 0.99%-os lízinggel, nyáron tudjuk saját árammal tölteni, ha meg hazamegyünk, ott a dízel. Azért a cybertruck-kal is kacérkodom, ha az a 800 km legalább 600-at jelentene :DDD olyan ocsmány, hogy már szép, hatalmas csomagtér és a legjobb hatótáv ilyen áron (a 800km-es trimotoros usa-ban 69000 usd...) szeptember óta van meg a model 3, haza a covid miatt nem tudtunk menni, így az X6-ost a múlt héten tankoltam először 3 hónap óta :))

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz pilóta #65 üzenetére

    Üzemanyag tankoláshoz hasonlítani szerintem nem jó példa.
    Látom sokan azon lovagolnak, hogy egyszerre tölt majd 4millió autó.

    Felvetettem egy olyan problémát, amit meg kell oldani.

    Valószínűleg nem lesz ilyen, ha olvastad az az utáni hozzászólásaimat, ki lesz találva a megoldás, de ezt valakiknek bizony ki kell találnia.

    Valaki írja, hogy akkorra már meglesz a megfelelő infrastruktúra. Jaaaa: MEGLESZ. Igen, ezek a dolgok csak úgy megteremnek maguktól. HOPP és meglesz. Valaki majd megcsinálja, nem is szabad róla írni, felvetni, és gondolkodni. MEGLESZ és kész. Pont az előre gondolkodás, a leendő problémák felvetése és a megoldások tervezése hozza el a meglesz-t, Nekik csak használni kell majd.

    A elektromos autók feltöltése nem 2 perc jelenleg, mint egy hagyományos tankolás, hanem nagyobb intervallumot fed le, akár 8 órát is otthon.
    Én (lehet rosszul) abból indulok ki, hogy smart grid nélkül, lehet egyidejűség probléma, mivel sokáig tart a töltés, ezért szerintem sokan rá fogják dugni 60-70-80%-os töltöttségnél is, amikor lehetőségük van tölteni. Mert legyen már 100%on, ha lehet, mert 60%-nál már félnek/félünk majd elindulni.. ahogyan mobiltelefonnal is.
    A mobiltelefonokból indulok ki, hogy szinte kivétel nélkül mindenki, akinek ismerem a szokásait rádugja a telót a töltőre, hiába van benne még 60%. Én is rá szoktam dugni, nem tudom Te vagy más hogy van ezzel (?)
    És a teló jóval gyorsabban feltölt, mint egy autó otthoni hálózatról.

    A villanyautósok feltételezem 16-17-18h után érnek majd haza többségében, nem oszlik el úgy a töltés mint pl. egy telónál...

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • pilóta

    nagyúr

    válasz HaliGab23 #67 üzenetére

    És szerinted, amikorra eljön az az idő, amikor magyarországon 4 millió elektromos autó lesz (hint: soká...), akkorra nem lesz ez megoldva? (Még mindig esélytelen, hogy egyszerre akarnának tölteni, mert mi a fenének tennék, most sem akar minden autós egyszerre tankolni, soha nem is akart és soha nem is fog akarni. Persze elméletileg van esély bármire, például hogy valaki 100 alkalommal egyás után megnyeri a lottófönyereményt, matematikailag ki lehet számolni az esélyét, kapnánk egy számot, de nem hiszem, hogy a szerencsejáték zrt-nek napi problémája lenne ezzel...).
    Amikor megjelentek a benzines autók, patikában lehetett tankolni, ha lett volna fórum, valaki biztos beírja, hogy mi lesz, ha négymillió benzines autó lesz és egyszerre akarnának tankolni, mi lesz a patikusokkal? Azóta lett sokezer benzinkút, pont annyi, amennyit a piac igényel. Na pont ez lesz az elektromos hálózattal is. Mire itt négy millió elektromos autó lesz az utakon, addigra pont lesz hozzá infrastruktúra is. Mit ahogy négymillió mosógéphez (meg kenyérpirítóhoz meg TV készülékhez) is lett, pedig mikor eladták az első elektromos mosógépet, tuti nem bírt volna ki a hálózat négy milliót...

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #65 üzenetére

    Nem kell hogy mindenki egyszerre töltse, a matek akkor is durva számokat hoz ki.
    Ha egy átlagos villanyautó átlagosan 200 km-ert tud megtenni egy töltéssel, és egy átlagos autós naponta 50-70 km-ert tesz meg, akkor bizony átlag 2-3 naponta mindegyik autó töltőre kerül, mégpedig úgy hogy már csak <=25% akkukapacitása van (tehát +75%-ot bele kell pumpálni).

    Szóval ha csak az autók 1/3-a akar minden nap, nagyjából egyidőben tölteni, az is brutális áramfelvétellel fog járni.

    Másfelől, arra is van esély hogy mindenki egyszerre akar tölteni, két okból:
    1, frekventáltabb szezonban, pl. nagyobb ünnepekkor, nézd csak meg most hogy mi van amerikában hálaadáskor az e-autó töltőknél... Persze erre megvan a "megoldás", mivel nincs elég töltő egyszerüen várni fogsz a sorodra és így nem terheled túl a rendszert.
    2, a benzinessel szemben, az e-autónál megvan a lehetőséged az otthoni töltésre. Na már most, én a tököm ráteszem hogy akinek e-autója van és tudja otthon tölteni, és valóban naponta megy a kocsival, az minden este rá fogja dugni a kocsit a töltőre. Pont úgy ahogy a telefont is ráteszi, és pont azért, egyszerüen mert nem tart semmibe rádugni, cserébe mindig teli akksival indulhat a nap.

  • Somatom

    veterán

    válasz Squirrel #66 üzenetére

    "X6-ost a múlt héten tankoltam először 3 hónap óta"

    Vajon ez jó? Aki füstöl, az adózik is. 2019 -ben Magyarországon 1,3 mrd liter benzint és 2,4 mrd liter gázolajat értékesítettek. 1 liter jövedéki adótartalma 110-120Ft. Tehát, cirka 370 mrd Ft jövedéki adóbevétele származott az államnak. Az otthoni áramon nincs ilyen adó. Vajon mit fog tenni állam bácsi, ha hiányozni fog a zsebéből párszáz milliárd?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz pilóta #68 üzenetére

    Oké, feladom.
    Ne is vessen fel többé senki semmi lehetséges problémát az életben, mert úgyis meg lesz addigra oldva mire probléma lenne :)
    Sőt, milyen problémáról beszélünk?! Nincs is. Minden rendelkezésünkre áll problémamentesen az életben!
    A víz folyik a csapból, a villany jön a konnektorból, a gáz meg a csőből!
    (Bocs az iróniáért.)

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • Alogonomus

    őstag

    válasz HaliGab23 #67 üzenetére

    A fő probléma szerintem leginkább az a te "mindenki egyszerre fogja tölteni" felvetéseddel, hogy Magyarországra vonatkozva tekinted problémának. Valójában viszont például Norvégiában ez már teljesen valós kockázat lenne, és mégsem omlott össze az akárhány millió villanyautó esetlegesen egyidejű töltésétől a norvég villamos energia elosztó hálózat. Ebben valószínűleg persze segít ott az is, hogy a sok kis vízerőműből következően nagyon decentralizált a villamos energia termelése arrafelé, de ott aztán a villanyautók is nagyon elterjedtek.
    A másik gond a felvetéseddel, hogy ha Norvégiát ki is vesszük a számításból, akkor is sokkal hamarabb fog az általad felvázolt helyzet bekövetkezni tőlünk nyugatabbra elterülő egyéb országokban, lévén ott a jelentősen kedvezőbb jövedelmi viszonyokból következően sokkal hamarabb fognak az emberek nagy számban átállni a bekerülési költség szempontjából kezdetben mindenképpen drágább villanyautózásra. Mire elér a tömeges villanyautózás hozzánk, addigra bőven kezelve lesz a probléma, ha egyáltalán valós a probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz Somatom #70 üzenetére

    Kötelezi majd a villanyautó gyártókat, hogy csak olyan aljzatról vehet fel villanyt az autó, amelyiken jövedéki adó kiszabásához megfelelő hitelesített mérőóra van :)
    Látom már a hirdetéseket:

    "Villanyautó chiptuning" :DD

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #68 üzenetére

    "És szerinted, amikorra eljön az az idő, amikor magyarországon 4 millió elektromos autó lesz (hint: soká...), akkorra nem lesz ez megoldva?"

    És szerinted amikor eljön az az idő, 100 évvel az utolsó világjárvány után, amikor Magyarországon újból járvány tombol, akkor nem lesz megoldva az egészségügy kérdése?
    Hát volt 100 évünk felkészülni egy világjárványra, teljesen egyértelmű hogy nem hogy lélegeztetőgép, de még az 5 forintos maszkból is hegyek állnak a raktárakban, orvosból meg annyi van mint a szemét, hisz amúgy is öregszik a társadalom, egyre többen veszik igénybe az eü-t.

    Bocsánat, de ha valaki megnézni, hogy a politikusoknak mennyire sikerült felkészülniük és kezelniük a covid járványt, és ebből azt a követretkeztetést vonta le, hogy akkor az elektromos hálózat és erőművek időben fel lesznek készítve a megnövekedett terhelésre, hát akkor az finoman fogalmazva is merész álmodozó (de én inkább azt mondanám hogy hülye :) ).
    (és még mielőtt, teljesen nyilvánvaló volt hogy egy ilyen világjárvány be fog ütni, a who már legalább 15 éve veri a harangokat, madárinfluenza, sars-2 stb, csak épp mindenki a vállát vonogatta, hogy jó majd megoldjuk ha bekövetkezik... Hát jól meg is lett oldva...
    Most meg sokan verik a harangokat, hogy az atomerőmüvek bezárása és az elektromos hálózat visszafejlesztése nem jó ötlet az elektromos autók korában, erre mindenki a vállát vonogatja, hogy jó majd ha kell a többletáram megoldjuk...)

    Nem, az elektromos hálózat pont annyira lesz felkészítve az elektromos autózásra, mint amennyire az eü-t felkészítettük a megnövekedett terhelésre, pont ugyanúgy ott fogunk állni letolt gatyával, és pont ugyanúgy majd megpróbáljuk mindenféle "kijárási korlátozással" kezelni, csak most majd azért, mert nem lesz elég áram hogy feltöltsd a kocsidat.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #69 üzenetére

    És vajon egy átlagos villanyautó átlagosan hány km-t tud majd megtenni akkor, amikor 4 millió lesz belőle nálunk? Nyilván nem 200-at, mint ma. Simán tuni fogják azt, amit ma egy benzines. Ma magyarországon átlagosan 20 km-t megy egy autós. Ez az átlag, nagyon sokan vannak, akik szinte semmit, meg sokan vannak, akik 100 fölött. Sokan vannak, akik havonta egyszer tankolnak csak, meg vannak, akik naponta. Pont ez lesz az elektromossal is. Aki megy havonta 100 km-t, az nem fog naponta tölteni, mert mi a fenének tenné? Ma még van km para, de ha minden sakon lesz egy töltőoszlop, akkor nem feltétlen kell mindig 100%-on lennie...
    Meg van a lehetőséged otthon tölteni, de honnan tudod, hogy mi lesz 30 év múlva (bárcsak így lenne...), amikor ez a 4 millió elektromos autó itt lesz? Nem lehetséges, hogy sokkal több töltőpont lesz, mint ma? Például egy munkahelyen is lesz a dolgozóknak a céges parkolóban? Vagy egy áruház parkolójában minden parkolóhelynél? Nem biztos, hogy mindenki éjszaka akar majd tölteni. Nem lehetséges, hogy aki otthon tud tölteni (pl. mert családi ház ban lakik, annak eleve önellátó elektromos rendszere lesz (pl. napelem powerwallal), amivel akkor és úgy tölt, ahogy akar, és nem terheli a központi rendszert?
    Ha a piac igényel valamit, akkor az meglesz, eddig ez a tapasztalat. Ha pl. 10x ennyit fogyasztana egy benzines autó (mer mittudomén olyan lenne a technológia, csak elméletileg tegyük fel), akkor mi lenne? Egyszerű, 10x ekkora üzemanyagtartályok, vagy 10x ennyi benzinkút.

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • pilóta

    nagyúr

    válasz HaliGab23 #71 üzenetére

    De, fel kell vetni a problémát, épp azt próbálom elmagyarázni, hogy hogyan oldódnak meg ezek a problémák. Ezek a problémák már felvetődtek és meg is oldódtak korábban többször. Konkrétan a benzines autók eljövetelekor is. Tök jól kiépített rendszer volt a lovak etetésére, pihentetésére, nevelésére stb., akkor és ott ha hirtelen kellett volna több millió benzines autót tankolni, akkor az megoldhatatlan feladatnak tűnt volna, de voalá, rövid idő alatt mégis megoldódott. Ez már megtörtént a múltban.
    Vagy igény volt az elektromos energiára, és lett elektromos energia szolgáltatás és szállítás. Érted? Ezt már megtettük a múltban, miért nem lehetséges szerinted, hogy a jövőben is megtegyük? Sikerült kiépíteni egy egész világot behálózó elektromos rendszert, milliárd km hosszú vezetékrendszerrel, erőművek százezreivel, és akkor most kész, meg kell növelni 10%-al és vége, ez már megoldhatatlan? Miből gondolod ezt? A tapasztalat nem ezt mutatja.
    Írták fentebb Norwégiát. Ők már most ott tartanak, oszt mégse omlott össze a rendszerük. Ha az általad felvázolt probléma megoldhatatlan feladat lenne, akkor ők hogy csinálják mégis?

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz Alogonomus #72 üzenetére

    326ezer villanyautó van Norvégiában. (Hybrid autó meg 137ezer).
    Szép szám, de ez még nem több millió.

    Én az erőmű építésekre vagyok kíváncsi, hogy milyen típusokkal lehet majd kiszolgálni az energiaigényt, mit fogad majd el a társadalom.
    Eredetileg ezt vetettem fel az első hozzászólásomban.

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • Noukoum

    veterán

    válasz Squirrel #59 üzenetére

    Tehát nem tudsz linkelni, idézni. Semmi baj, vagyis de mert vádoltam minden sz@rral ami egyszerűen nem igaz.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • HaliGab23

    senior tag

    válasz pilóta #76 üzenetére

    Egy apróbb olajkincsen csücsülnek, és nem titkoltan ebből finanszírozzák a sztorit.
    Jó adottságaik vannak.

    Viszont utánanéztem, írtam mennyi autó van ott.

    Tehát még egyszer, én arra vagyok kíváncsi, hogy mi fog átmenni itthon és akár globálisan erőműtípusból, amikor pl. a Paks2-t is rengetegen ellenzik.

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #75 üzenetére

    Bocs, de most szét fogom szedni a kommented :)

    "Ma magyarországon átlagosan 20 km-t megy egy autós"
    Ez elég fura annak tükrében hogy az átlagos éves futásteljesítmény 17e km volt 2018-ban (és növekszik)... Ahogy írtam az átlag autós napi 50-70 km-ert megy, és tőlünk nyugatabbra ez a szám még magasabb (pl. Németországban teljesen normális hogy valaki 100 km-ről ingázik be a mhelyére!)

    "Aki megy havonta 100 km-t"
    Az nem vesz autót, semmilyet.

    "És vajon egy átlagos villanyautó átlagosan hány km-t tud majd megtenni akkor, amikor 4 millió lesz belőle nálunk? Nyilván nem 200-at, mint ma."
    Ez lényegtelen, mert az számít hogy mennyi áramot és mennyi ideig akar felvenni a hálózatból. Ez pedig csak attól függ, hogy mennyit megy az autóval.
    Értsd:
    3 naponta 50 kw az pont ugyanakkora terhelés és pont ugyanannyi áram, mint 6 naponta 100 kw vagy 9 naponta 150 kw.
    Megint máshogy: ha 3 autós naponta 50 kw-ot áramot akar felvenni éjszaka (ez van pl. most), az pont ugyanaz, mintha csak 1 autós naponta 150 kw-ot akarna felvenni (ez meg a képzelt jövő). A kocsid hatótáva nő egy töltéssel, de mivel ehhez annyival több áram is kell, a te erőmüvednek minden esetben ugyanannyi áramot kell előállítania átlagban.

    A hosszasan levezetett átlag számításod is itt hibádzik, igen lesz olyan autós aki egy nap semmit sem tölt, meg lesz olyan aki egy nap fullra tölt, meg lesz olyan aki egy nap 2x tölt fullra. De ez az erőmü igénybe vétele szemszögéből lényegtelen, neki le kell tudnia termelni X mennyiségü áramot/nap. Az hogy ezt hány autó veszi igénybe és mekkora akksival, lényegtelen, maximum a tüske szerü pillanatnyi terhelés elosztásában segít.

  • pilóta

    nagyúr

    válasz HaliGab23 #79 üzenetére

    Nem tudom, de valami lesz, ahogy eddig is így volt. 1950-ben például sokkal kevesebb erőmű volt, mostanra meg több lett. Na pont ugyanígy lesz. Például több atomerűmú, több gázerőmű, több szélerőmű, több napelemes erőmű. 30 év múlva reális esély van a fúziós erőműre is akár (de lehet, hogy még tovább tökölne vele, ki tudja?). De mindegy mi, ha több energia kell, akkor több energia lesz.

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Noukoum

    veterán

    válasz pilóta #75 üzenetére

    16000km-t tesz meg az átlag autós Magyarországon. Ez inkább 45km / nap átlag.
    Ez az egyszerre töltés meg csak a szokásos baromság, mint a kobalt hiszti, a 3 év alatt kuka aksi, kigyulladó villanyautó, rohadó tesla, nincs hangja, hatótávpara, kevés a hatótáv, környezetszennyezőbb, a fűtés a gond, a hajó a gond, a repülő a gond, minden más a gond, nem 3 perc megtankolni, drágább mint a többi, nincs elég áram, nem is lesz elég áram, és még sorolhatnám.

    Minden egyes laikus ezekkel jön, már rosszul van az ember. Vannak problémái a villanyautózásnak, hiszen mindennek vannak. De ha már ennyire fikázni akarunk legalább értelmes dolgokat írjunk. Mert ez az ország még mindig itt tart :( És nem a politikusok miatt hanem az emberek miatt. Csak könnyebb őket szidni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #80 üzenetére

    Anniyra azért nem szedted szét :D

    Igen, de arról beszéltünk, hogy egyszerre akarna tölteni mindenki. Ez nonszensz. (Amúgy meg ugyanaz lenne, mint ha egyszerre akarna mindenki tankolni: összeomlana a rendszer, km-es sorok a benzinkutakon.)

    Aki megy havona 100 km-t az bizony vesz autót, amilyet akar. Most is megteszi, sok ezer autó porosodik a garázsokban vagy a lakótelepi parkolókban, hogy hétvégén menjen pár 10 km-t, miért ne lenne ez ugyanígy később? :F
    Legyen napi 50 km az átlag, tökmindegy. Ha napi 1000 km lenne, akkor ahhoz épülne ki az infrastuktúra. A mostanihoz is kiépült, miért ne épülhetne ki ahhoz is?

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Lami66

    őstag

    Nem ezen kellene agyalni, hogy éves szinten mekkora, és napi szinten mekkora energia kell a töltéshez, mert hazánkban nem ez lesz a probléma. Ugyanaz lesz a probléma az elektromos autókkal, mint a hagyományosakkal. Azaz, a pénzes nyugat kivénhedt szarjait ide "exportálja" ( értsd behozzuk mi magunknak a hulladékot). Hajtják 3-5 évet aztán vakarjuk a fejünket, hogy hová tegyük a sok hulla akkut. Mert nyugaton még mindíg az a megoldás, hogy "ami hasznos azt hozd ide keletről. Ami káros vidd keletre, legyen az ő bajuk"

    [ Szerkesztve ]

  • Alogonomus

    őstag

    válasz HaliGab23 #77 üzenetére

    Az "akárhány millió" valóban csak költői túlzás volt tőlem a helyzetre utalásként.

  • forumpista

    tag

    válasz pilóta #83 üzenetére

    "Igen, de arról beszéltünk, hogy egyszerre akarna tölteni mindenki."

    Mármint T és HaliGab23.
    Én viszont arra mutattam rá, hogy habár az egyszerre töltés nem annyira valószínű, de az hogy az autók harmadát átlag naponta tölteni kell, az igenis valós. És ez még mindig elég sok áram.

    "Aki megy havona 100 km-t az bizony vesz autót, amilyet akar"
    Oké, de ez benne van az átlagban :) Minden egyes ilyen autósra jönni fog egy aki meg havonta megy 3 ezer km-ert (igy jön ki az évi átlag 17e).

    "Ha napi 1000 km lenne, akkor ahhoz épülne ki az infrastuktúra. A mostanihoz is kiépült, miért ne épülhetne ki ahhoz is?"
    Ki fog. A probléma nem ez. Hanem az hogy az EU kvázi előírta hogy 10 éven belül csak elektromos autót lehet forgalomba hozni. De ehhez az elektromos infrastruktúrát nem fejlesztik (illetve inkább vissza).
    Ez a gond. 10 év múlva megfizethetetlen lesz az elektromos töltés, jelen állás szerint, olyan pénzeket fognak kérni 100 km-re, hogy sírni fogsz.
    Értsd: amikor az 1900-es évek elején megjelentek a benzines autók, senki nem írta elő hogy 10 év múlva nem lehet lovat eladni. És ez jól is volt így, mert pl. Magyarországon még 50 évvel később is a ló volt a fő közlekedési eszköz.

    És nekem ez a bajom. Oké hogy erőltetjük az elektromos autókat a benzinessel szemben, de akkor
    1, tegyük őket megfizethetővé mindenki számára, máskülönben csak annyi történik hogy az emberek 15 éves roncs benzines helyett 20 meg 25 éves roncs autókkal fognak járni, főleg itt keleten
    2, készítsük fel erre az egész infrastruktúrát, máskülönben visszarepülünk az időben pár évtizedet...

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #86 üzenetére

    Igen, ez gond, hogy kötelezővé akarják tenni, ez teljes baromság, tipikus poltikusi hozzánemértésből fakad, de nem fog menni, mert nincs semmi realitása. Ha mégis, akkor elsöpri őket a népharag, tehát ezt meg fogják változtatni.
    Másrészt meg ha újat nem is lehet venni, a használtakat nem tudják betiltani, tehát még legalább 20 év, mire 50%-os lesz az elterjedése a villanyosnak nyugaton, 30 amíg nálunk. Addig meg simán megoldódik ez a gond.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #86 üzenetére

    Forgalomba hozni nem lehet hagyományos autót, nem pedig használni. Magyarországon még 30 évig biztosan lehet használni őket.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #88 üzenetére

    Ez nem megy szembe azzal amit mondtam:
    " csak annyi történik hogy az emberek 15 éves roncs benzines helyett 20 meg 25 éves roncs autókkal fognak járni"
    De akkor ez most mennyivel környezetbarátabb?...

    És ide még egy adalék: mivel az új euró normák (6 és 7) annyira elbonyolítják a hagyományos autókat hogy azok 10 éves korukra gyakorlatilag gazdaságilag üzemelhetetlenné válnak (ki akar és legfőképp ki tud majd évi 1-2 millió forintot szervizelésre költeni), ezért az emberek a korábbi autóikat fogjak üzemben tartani.
    Értsd: ha nekem most van egy 15 éves autóm amire rá kell költenem évente pár százezer forintot szervizelésre, azt nem fogom lecserélni egy 8 évesre, amire meg évi 1-2 millát kell rákölteni.

    Megint csak ugyanaz van, hiányzik a rendszerben gondolkodás képessége a politikusok részéről, csak és kizárólag a lokális gondolkodás van előtérben, arra nem figyelnek, hogyha meglököm a dominot a sor elején, akkor az esetleg valami nem vártat okoz kicsit hátrébb...

  • pilóta

    nagyúr

    válasz forumpista #89 üzenetére

    De akkor ez most mennyivel környezetbarátabb?...

    Sokkal :D. Nincs annál környezetbarátabb dolog, mint nem legyártani valamit.
    Szvsz ha valóban környezetbarátabbat akarnának a politikusok, akkor például kötelezhetnék a gyártókat a tervezett elavulás mellőzésére. Pl. autóra 15 éves kötelező garanciával, vagy tartós fogyasztási cikkeknél (TV, mosógép stb.) 10 éves, mobiltelefonokra 5 évessel stb. Nyilván drágítana, de kényetelenek lennének tartósabbra gyártani a dolgokat, és még mindig olcsóbb 5 évente kifizetni 10%-al többet, mint évente 100%-ot. Az aztán tényleg környezetbarát lenne.

    [ Szerkesztve ]

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • HaliGab23

    senior tag

    Érdekes, hogy minden topikban van olyan ember, aki másokkal kötözködik, saját gondolata nincsen, csak a másikat igyekszik kiforgatni :C és ezzel párhuzamosan magát profi hozzáértőnek adja elő, de az adott termékből nincs neki/nem is tervez venni/nem tud venni (ez utóbbi pedig frusztráltá teszi és mindenki ellenség.)

    [ Szerkesztve ]

    Kezdetek... 1996... Nokia 1610...

  • Noukoum

    veterán

    válasz forumpista #89 üzenetére

    Miért járnánk 25 éves autókkal? Honnan pottyant ez ki a fejedből? És mi alapján írod ezt?

    És ide még egy adalék: mivel az új euró normák (6 és 7) annyira elbonyolítják a hagyományos autókat hogy azok 10 éves korukra gyakorlatilag gazdaságilag üzemelhetetlenné válnak (ki akar és legfőképp ki tud majd évi 1-2 millió forintot szervizelésre költeni), ezért az emberek a korábbi autóikat fogjak üzemben tartani.
    Értsd: ha nekem most van egy 15 éves autóm amire rá kell költenem évente pár százezer forintot szervizelésre, azt nem fogom lecserélni egy 8 évesre, amire meg évi 1-2 millát kell rákölteni.

    Ennek meg nem tudom mi köze van a villanyautózáshoz. Más lefogja cserélni a régi autóját elektromosra mert azt 10 évesen is nyugodtan megveheted, nem fogod rákölteni a gatyádat mert nem volt karbantartva.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • pilóta

    nagyúr

    válasz HaliGab23 #91 üzenetére

    Jaja, nagyon így van. Meg mindig megjelenik egy személyeskedő is ;]
    Ilyenek ezek a fórumok, na... :D

    Aki él és nem boldog, az téved!

  • mcdennis

    tag

    válasz Noukoum #38 üzenetére

    Nem tudom miről beszélsz. Ki mutogat? El kellene olvasni a kontextust (és értelmezni) nem csak a megszokott mondatokat beböfögni :)
    OMG. Úgy jönnek ide a régi autók, hogy abból rengeteg van és rendkívül károsak. Azokat az autókat kellene szigorú műszaki vizsgákkal, adókkal kivezetni a gépjármű parkból (ezzel parhuzamosan tömegközlekedést fejleszteni) és az embereket újabb, korszerűbb, kevésbé szennyező típusok fele irányítani. Ebben nagyobb lenne a potenciál és nagyobb hatást tudnánk elérni mint azzal hogy évi 1-2 ezer elektromos autót a piacra dobunk. Szerintem ezaz elektromos autó támogatás inkább egy tehetőseknek akik nyilvan tobb adot fizetnek be egyfajta pénzvisszaosztás. Ami nem baj, en nem vagyok kommunista, aki tobb adot fizet kapjon tobbet vissza belole, de akkor ne mondjuk már hogy ez a nagy környezet megmentésért folyó harc. Nyilvan van ilyen celja, csak ha igazan tenni akarnanak valamit lennenek mas hatasosabb eszkozok. (Dugódíj, automentes övezetek, közúti károsanyagmérés a régi autóknak)

    Én meg Pesten élek és tudom milyen itt a levegő. De azis kemény mikor lemész vidékre egy szegényebb utcába és arconcsap az ottani levegő télen :)

    Jajde kis butus vagy. Olyan autot fognak venni amilyet kapnak a “boltba”. Az meg a szabályozáson mulik amit az EU elég rendesen szabályoz is. Az EU azt is előírhatná a sok karosanyagkibocsatas csokkentesi normak mellett hogy milyen legellenallasi egyutthatoval johetnek ki személyautók pl. A marketingről meg nem is beszélek. Ahogy nekiestek a dízeleknek úgy nekilehetne esni a SUVoknak is és lehetne a közvéleményt más autótípusok felé irányítani.

    ezt a Teslásat ki mondta neked, mert rendkívül humoros. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz mcdennis #95 üzenetére

    Vannak más opciók is. Van olyan nyugati főváros, aminek nincs legalább egy autópálya körgyűrűje? Eggyel beljebb ott a Hungária, tele nagy kereszteződésekkel. Oda alul/felüljárók kellenének. Ha a nagykörúti villamost levinnék az úttest alá, rögtön lenne 2x2 sáv + bringaút. 150 éve tudtak ilyet csinálni. Mélygarázsok, parkolóházak, stb., stb.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • LurkerSheik

    senior tag

    válasz pilóta #94 üzenetére

    Tiszteletem, mennyi felesleges időd és energiád van ennyi tanításra ;] a fentebbi, mindenhez is értő fórumtársakkal szemben. :o
    A magyarországon élő magyar ember nem tud sajnos szélesebb perspektívában és lokális helyett globálisan gondolkodni, illetve bízni a szakemberek szakértelmében.

    Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz Somatom #97 üzenetére

    150 éve tudtak ilyet csinálni...ott ahol már nem volt telefurkálva eleve a földkéreg műtárgyakkal. :DDD Egy USA nagyvárosban még talán most is menne, de az európai városok történelmi kerületeiben ez elég öngyilkos vállalkozás. Kb. a Monarchia idejében még meg lehetett csinálni, mert a kisföldalatti akkor még az urbanizáció korai fokán levő településrészeken ívelt át, de hogy a nagykörúti villamos ma bemenjen a föld alá...hááát, elég merész ötlet. Stuttgartban vagy 20 éve dolgoznak a központi pályaudvar föld alá vitelén és még mindig csak egy nagy gödör van a helyén csillió euró elszórása után (a 4-es metró falusi bekötőút túlárazás hozzá képest). Sajnos az alá/fölé építés nagy projektekben ritkán jó megoldás, egy-egy egyedi kereszteződésben vagy csomópontban kivitelezhető.

  • forumpista

    tag

    válasz Noukoum #92 üzenetére

    Azért fognak 25 évessel járni, mert a fiatalabb euro 6-7-es benzines/dizel autók fenntartása (szervízelése) egyszerűen túl drága lesz idősebb korukban, új elektromosat meg nem tudnak venni, mert nincs rá pénz.
    Az életszérűtlen euro 6-7 miatt már most is növekszik a magyar autók átlagéletkora évről évre, csak úgy mondom és ez csak gyorsulni fog, mindenki a régi technikát igyekszik életben tartani, mert az egy nagyságrenddel olcsóbb (mind megvenni, mind életben tartani).

    A használt elektromos autózás pedig szintén nem opció a többségnek, mert én elhiszem hogy te elhiszed hogy az újonnan 17 milliós teslát meg 13 milliós id4-et 5-6 évesen majd megveszed 3 millióért, de nem fogod. És a 3 millió még mindig dupla annyi pénz, mint amennyi egy átlag magyar használtautó vásárlónak a zsebében van.

    Ezen felül, az e-autók akksija 10 évesen már csak úgy kb. 60-70%-osak, szóval az az új e-autó, amit ma megveszel 13 miskáért, és tud 200 km-ert, azt a magyar majd 10 évesen tudja megvenni 2-3 miskáért, amikor a 200 km-ből 120 km lesz, és további drasztikus akksi romlásra számíthat. Szóval igen, mire a mai elektromos autók használtan elérhetőek lesznek a magyar átlag autóvásárló tömegeknek, addigra bizony például az akkupakk cseréje igen csak aktuális lesz.
    Meg fogja venni? Nem. Inkább használ egy 20 éves benzinest.

    Ez van, egyszerűen csórok vagyunk. Nem véletlen hogy az a motorizáció ami pl. az USA-ban már a '20-as években jelen volt (érdemes megnézni random utcaképet a '20-as évek tetszőleges nagyvárosáról az USA-ban), azt Magyarország csak kb. a '80-as évekre érte el...

Új hozzászólás Aktív témák