- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crafter32
őstag
Nem tudom elképzelni, hogy egy ilyen elektromos autóval szívássam magam és családomat. Bohóckodni, gyorsulgatni jó vele, de ahhoz meg nagyon drága.
-
guriga1234
addikt
Benzinkutakból sok van, és folyékony üzemanyagot tankolni egyszerre több autó is tud, várni nem nagyon kell (max. 1 autót kell kivárni), a tankolás fizetéssel együtt is megvan pár perc alatt.
Elektromos autónál a töltési idő sok, nagyon sok, vagy még annál is több. Pláne, ha már épp valaki tölt, ki kell várni azt is. Ha meg egynél is több autót kell kivárni, akkor el lehet gondolkodni azon, hogy jó ötlet volt-e elektromos autót venni. Különösen akkor, ha az ember siet.
Ha ingyen adnák, akkor sem kéne elektromos autó.PS: Ha egy hagyományos autóból kifogy az üzemanyag, akkor csak egy 5-10 literes kanna kell, és lehet hozni üzemanyagot a benzinkútról. Elektromos autónál ez nem játszik, jöhet a tréler.
-
Strezi
őstag
Mi az a benzinkút, meg tankolás?
Este bedugom, reggel tele van. Évente nyaralásra megállunk max kétszer 30 percre a három gyerekkel a hét órás úton a tengerpartra. Na bumm!
Persze, ki milyen módon alakítja az életvitelét. Akinek naponta 2-4-6 órát _kell_ autóznia, az csak a szopást látja, mert most is azt csinálja
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Juhaszatti
addikt
Aki szeret céltalanul autózgatni, annak ez sosem lesz alternatíva, mert mások az igényei. Ha szeretek futni, oda sportcipőt veszek, nem félcipőben indulok neki. De ha nem futok, nem sportolok, nem is veszek sportcipőt. Más igények, más felhasználói szokások. Lehet hogy valakinek pont az elektromos elégíti ki tökéletesen a szükségleteit.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz guriga1234 #2 üzenetére
Elektromos autot (persze esszel) lehet vontatni, es meg tolt is kozben, szoval a trelert szeretnek a gyartok/kereskedok bebeszelni, de azert nem ilyen szar a helyzet.
Ha ingyen adnak, hidd el hogy kene. Pont most volt ismerosi korben, hogy valaki serules miatt nem nagyon tudta a korabbi, lapos autojat vezetni (meg nem mondom milyen tipus), es elkert egy "magasabb" ulesu, konkretan olyan epp elektromos volt a lehetosegek kozott, kolcsonbe amig felepul. Egy het mulva mar ott tartott, hogy neki is ilyen kell... (igen, masodik auto, igen, nem azzal akar videkre menni). -
guriga1234
addikt
"Ha ingyen adnak, hidd el hogy kene." - miből gondolod, hogy te jobban tudod, hogy nekem mi kéne, mint én?
"Pont most volt ismerosi korben...." - mindenre lehet találni példát. De ha ilyen jó lenne az elektromos autózás, akkor nem annyi lenne hazánkban, mint amennyi van. Azzal ne gyere, hogy az elektromos autó drágább, mert sokkal több, sokkal drágább nem elektromos autót láthatsz minden nap.
Az ilyen cikkek megpróbálnak kedvet csinálni hozzá (az indíttatást ne firtassuk), hasonlóan a kápé nélküli fizetéshez. De az emberek hazánkban még nem teljesen hülyék, bár kétségtelen, hogy az értelmi képességek hanyatlanak. A példa kedvéért: [link]
-
#80439296
törölt tag
válasz guriga1234 #9 üzenetére
Úristen...
-
bencze
senior tag
válasz guriga1234 #2 üzenetére
Hogy maradt ki a legnagyobb hátrány, az egészségügyi káros hatás? Elég sok ember meghal vagy romlik életminősége emiatt, egyik stratégiai cél kellene legyen a légszennyezés drasztikus csökkentése ahol lehet. De minimum a kár kifizetése azáltal, hogy az adóba beteszik az egeszségügyi hatásnak megfelelő kártérítést. Mindjárt nem lenne olcsó az üzemanyag.
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
Akkor egy kihívás: mennyi idő alatt és mennyi idegeskedéssel teszi meg a Trieszt-Konstanca távot egy villanyszekér? Hogy áll a hatótávoltság így a hűvösebb napokban, némi domborzatot is beleszámolva?
#13: oda kéne eljutnunk, hogy főbenjáró bűncselekménynek minősüljön az EUR5 szabványnál több szennyezőanyagot kipufogni. Azaz a verdájukat széttuningoló, katalizátort kiműtő tulajok végbelébe tolják fel a kipufogót és indíts... Ezek a szörnyek egyenként annyi szennyezőanyagot bocsátanak ki, mint 100db "normál" autó. Az EUR1-3 ócskavasakat is sürgősen le kéne szedni az utakról. Ettől a két kategóriától - nomeg a fa, szén és hulladékfűtéstől származik a légszennyezés döntő többsége, és ezek miatt szivatják a környezetkímélőbb EUR5-6-os kocsikba invesztáló tulajokat is.
A villanyautó addig környezetbarát, amíg a lítiumakksit környezetbarát módon állítják elő, majd nem vmi szörnyedelem ligniterőmű (ugye-ugye németország...) áramából töltik egy sor veszteségen át.
"De minimum a kár kifizetése azáltal, hogy az adóba beteszik az egeszségügyi hatásnak megfelelő kártérítést. Mindjárt nem lenne olcsó az üzemanyag."
Megnyugtatlak, mi autósok finanszírozzuk a fél társadalom működését, benne a komplett egészségügy nagyrészét: minden egyes munkábamenésem 7EUR üzemanyagköltségéből kb 4EUR adót fizetek (illetve ha az olajcégek által a "nettó árba" terhelt vállalati adóit és társadalmi hozzájárulásait is beleszámoljuk, lesz az több is), efölött jön még ugye a gépjárműadó, és az összes szervizmunka, alkatrészek, stb ÁFÁ-ja. Így jó lesz?[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
nullpoint
senior tag
válasz t72killer #14 üzenetére
Még mindig az az egyik nagy félelmem a villanyautóval kapcsolatban, hogy télen mi van ha véletlen bekerülsz egy olyan dugóba ahol konkrétan megáll a forgalom órákra. Volt erre már példa.
Nem hiszem hogy -20fok-ban egy ilyen autó sokáig be tudja fűteni az utasteret.
Akkor fagyjon halálra az ember? Jó tudom majd a vezér küld sms-t hogy üljél át a melletted álló bmw-beA károsanyagkibocsájtásról annyit hogy nekem euro3, de egy bmw x6-os amikor gyorsul egyet lámpától-lámpáig akkor 15másodperc alatt kiokádja az én egész napi károsanyagomat....
Emellett azt is vegyük figyelembe hogy a katalizátortól a legtöbb autót az "autószerelők" szabadítják meg, a tulaj tudta nélkül, hogy aztán értékesíthessék a benne lévő nemesfém tartalom miatt....
Pár éve egy cimborám volt műszaki vizsgán az akkor 28 éves 100-as skodájával.
Utána érkezett egy 4 éves (azt hiszem akkor kell az újonnan forgalomba helyezett autókat műszaki felülvizsgálatra vinni) Suzuki akármi.
Érdekes módon a pár éves autó nem tudta az előírást teljesíteni és a haveromat kérték meg hogy álljon már oda a skodrival, és az ő kocsijának a kipufogójába tették a szondát és azzal már megvoltak a megfelelő értékek.
Ezzel együtt is ha szmogriadó van ő már nem jöhet be a városba azzal a kocsival. Korrekt, nemde?Lehetne némi igazságosság is, például ha én olyan fejlesztést csinálok az autómon amitől környezetbarátabb lesz akkor igenis kapjon már jobb besorolást.
Persze tudjuk hogy az egész mindig arra megy ki csak hogy vegyenek új autókat az emberek. Még akkor is ha szarabbak mint a régiek. Meg a lényeg az energiafüggőség.
Érdekes módon nem látom hogy a villanyautók tele lennének napelemezve.
Rohadt nagy felület van amire lehetne, szerintem akár úgy is hogy akár az egyes elemek magguk lennének a napelemek, csak nem sík lap hanem a megfelelő karosszéria forma.
Így több négyzetméternyi napelemmel gurulhatna a járgány és napos időben töltikéződhetne.[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
válasz nullpoint #15 üzenetére
"Persze tudjuk hogy az egész mindig arra megy ki csak hogy vegyenek új autókat az emberek. Még akkor is ha szarabbak mint a régiek. Meg a lényeg az energiafüggőség."
Pontosan. Az EU gazdaság elég gyászos állapotban van, a pénzt ellopják (K-EU, D-EU), öngyilkos baromságokra pocsékolják (migráció, É-EU) vagy szimplán túltolt szociális rendszerbe nyomják (Fr.-o). Érthető tehát, hogy mesterségesen próbálják pumpálni a gazdaságot, erre kaptak kiváló kifogást az ál-zöld kormányzatok: kényszerítsük az autósokat 20-30eEUR (=4-6eEUR ÁFA) elköltésére, emeljük az üzemanyagadókat 100-ról 150%-ra meg mégtovább, stb.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Füleske
addikt
válasz guriga1234 #9 üzenetére
"De ha ilyen jó lenne az elektromos autózás, akkor nem annyi lenne hazánkban, mint amennyi van. Azzal ne gyere, hogy az elektromos autó drágább, mert sokkal több, sokkal drágább nem elektromos autót láthatsz minden nap."
Hasonlítsd össze az azonos kategóriájú autók árait, mindjárt meglátod miért nincs annyi elektromos autó. És minél olcsóbb autót nézel annál nagyobb a százalékos árkülönbözet. Pl. golf vs e-golf, up vs e-up. Választék sincs sem az új sem a használt kategóriában. Ami jó vétel lenne új autóban (pl. kona, niro, ampera-e, model 3) azt vagy nem is kapni még itthon vagy 1-2 év a várakozási idő. Még legalább 3-5 év mire a legtöbb autógyártónak lesz egyáltalán olyan elektromos autója, ami az átlag számára is megfizethető és elmegy 4-500 km - t egy töltéssel.
-
Keem1
addikt
Én kicsit máshogy látom az elektromos autók távolság problémáját. Mi az, hogy tölteni egy csomó ideig? Miért kéne azt megvárnom? Ugyan már... A megoldás: egyen aksi cellák. Minden autóban egyforma méretű, kapacitású könnyen cserélhető egységekből állna a telep, a kúton meg csak kicserélnénk a lemerülteket. A kutasok ráérnek tölteni. A kis autókban is ugyanez, csak kevesebb számú, a nagyokban még több ilyen cella lenne.
Kb. 5 perc alatt meglenne a "tankolás", és így bármilyen távolságra el lehetne jutni anélkül, hogy 200 kilométerenként fél órát kelljen dekkolni.[ Szerkesztve ]
-
guriga1234
addikt
Ez nem új ötlet, már pár éve is volt szó róla.
A dolog szépséghibája, hogy ez egyik autógyártónak sem érdeke. Még szabványos töltőcsonkban sem tudtak kiegyezni, hát még aksipakkban...
Egyébként egy kúton rengeteg aksit kéne tárolni ráadásul feltöltve. Ha meg épp elfogynának a feltöltött aksik, akkor megint ott vagy, ahol a part szakad. A sok aksi töltéséhez meg minden kút mellé lehetne építeni egy erőművet is.[ Szerkesztve ]
-
válasz guriga1234 #20 üzenetére
Meg arról az apróságról se feledkezzünk el, hogy a lítiumakksik "fantasztikus" energiasűrűségének köszönhetően egy mezei 85kWh-s akksi fél tonna. És ezzel csak 400km-re jutsz sima terepen, 100km/h-nál nem gyorsabban hajtva, +20°C-ban hátszéllel.
Azaz akksicsereberénél az olcsó áram árelőnyét a "drága" (=100-150%-osan adóztatott) üzemanyaggal szemben gyorsan felfalná a rakodási és tárolási költség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Keem1
addikt
válasz guriga1234 #20 üzenetére
Sejtettem, hogy valahogy a gyártók "megállapodatlansága" az elsődleges gátló tényező. Nehogy már a vevőknek jó legyen, akikből ők élnek.
Amúgy az erőmű nem rossz ötlet
Azt kevesen tudják, de Százhalombattáról emberes átmérőjű földalatti csővezetéken jön közvetlenül az üzemanyag Ferihegyre, szóval...Kicsit kiegészíteném a példádat, mondjuk pár évtized múlva:
- benzin már nem lenne a kutakon (benzines, dízeles autó se az utakon)
- több áram nem fogyna, mint amennyi amúgy is (ha pl. otthon, máshol töltenénk az autót), csak koncentráltan a kutakon lenne felhasználva
- a kutak közvetlen, karnyi vastag vezetéken kapnák a naftát az erőművekből, a tartálykocsik helyett
- kicsit több naperőmű (a Földre jutó egy órányi napsugárzás több energiát hordoz, mint amennyire egy év alatt szükségünk van), lehet optimálisan is felhasználni. És akkor az előállítással már nem kellene foglalkozni, sem azzal, hogy a lokális kibocsátású autók egyébként az áram előállításakor mekkora környezetszennyezéssel járnak.Én abszolút elektromosautó-párti vagyok, csak ez az állandó töketlenkedés (ezt nem lehet, azt nem lehet) bosszant, meg hogy politikai okai vannak a terjedés mérséklésének (Távol-Keleti országokban valakik nagyon jól megélnek a kőolajból, közvetve pedig a világon sokan; ahelyett, hogy okosabban és környezetbarátabb módon hasznosítsák az energiát).
[ Szerkesztve ]
-
-
Mivel a szerkesztés a HSZ-em után és a reggelim közben történt, így csak most olvasom
Sztem a technológia a legkomolyabb korlát, nincsenek normális akksijaink, ennyi az egész. A jelenlegi akksik
- kapacitását kéne kb 5x-özni
- súlyát tizedelni
- árát szintén tizedelniPolitika=adóztatás+korlátozó intézkedések. Az e-autók nulla üzemanyagadót fizetnek, így semmivel se járulnak hozzá az utak fenntartásához, egyes országokban (!"olajpárti" USA is!) vastag adókedvezmények járnak a villanyszekeret vásárlók számára. Mindemellett a dízelt kb legyilkolják a behajtási korlátozásokkal.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Keem1
addikt
válasz t72killer #25 üzenetére
Jó étvágyat
Igen, ezekkel tisztában vagyok, és tudom, hogy ha az ötletem valójában még életképes is lenne (mivel nem vagyok ebben az iparágban szakember, így persze a tévedés jogát fenntartom), akkor sem várható a megvalósulás pár éven belül. Csak furcsa az, hogy ami jó és környezetbarát, az drága, vagy megvalósíthatatlan (mindegy, milyen indokból, akár politikai is).
Induljunk ki Magyarországból, példám nem flame keltés céljából készül. Az én bruttó bérem a
hazudottmondott átlagbér fölött van picivel. Nem ennyi, de egy fiktív példa legyen 500.000 Ft (bruttó). Ebből ennek a fiktív bérnek a fiktív tulajdonosa adózik, hazavisz kb. 320 ezret. Állambácsi megkap 180 ezret. De a munkáltató össz költsége a fentivel együtt olyan 600.000 Ft. Állambácsi további 100.000 Ft-ot kap. Ha elkölti a pénzt a példa munkavállalónk, 27% áfát fizet a nettó béréből (további 80 ezer állambácsi felé). Adjuk őket össze: 360 ezer forint állambácsi felé, a melós még mindig "csak" 320-at kapott, és még abból is adózott.
Mire nem elég ez a sok adó? Ezekkel a számokkal a magyar életszínvonalnak valahol a kiskirály kategóriát kéne súrolnia, mégse teszi.Bocsánat, nagyon elkanyarodtunk a témától, ezt elismerem. De ahogy már céloztam rá, ugyan nem vagyok szabadságharcos, de valahogy (lehet, a munkámból kifolyólag is) kicsit nehezen viselem egyrészt a lehúzást, másrészt a környezetvédelem mesterséges korlátozását, vagy felesleges drágítását. Kicsit most a BKK e-jegy körüli mizéria is benne(m) van, még él bennem az abba a topikba írt posztom is.
Még egyszer hangsúlyoznám: nem felesleges flame-et akarok gerjeszteni, nem is akarok politizálni, de a véleményemet ettől függetlenül fenntartom.
-
#80439296
törölt tag
A sok r.hadt benzin/dízel/villany autós farokméregetős zsivány tudjukkiknek itt a fórumon!
Nektek még van pénzetek reggelire? Vagy ezt már a hajléktalanok elégetett fényképein sütögetitek?
Na ezért kell kuvvára megadóztatni mindannyiótokat!
Nahát!
-
"Csak furcsa az, hogy ami jó és környezetbarát, az drága, vagy megvalósíthatatlan "
Gondolj bele, az emberiség nettó élvezetből rombolja a környezetét? Dehogy, ami értelmes és olcsó, sőt, PROFITTERMELŐ környezetbarát intézkedés, azt már mind implementálták. Nem véletlen lóg pl Norvégia 98% hegyi vízierőműveken, nem véletlen optimalizálják a gyártási folyamatokat, hogy kevesebb energiát fogyasszanak, stb.
Megvalósíthatatlan ötletek meg vannak dögivel, erről szól a sci-fi. Az meg valljuk meg enyhénszólva vicces lenne, ha nekiállnánk tüntetni a hiperhajtóműért és a Plútó-kolóniákért. Ami nagyobb baj, hogy a nettó HÜLYE de megvalósítható ötletekből sincs hiány, és az idióta sötétzöld politikai elit adómilliárdokat (EUR-ban!) dob ki olyasmikre, amik környezetszennyezőbbek a mostani megoldásoknál: álldogáló szélerőművek a kontinens közepén, napfarmok a felhős-esős németországban, stb-stb.
Adópélda: így van, Európában állambácsi a munkaerőköltséged 2/3-át zsebrevágja mindenféle adók és járulékok jogcímén, pláne ha az ÁFÁ-t is beleszámoljuk. Ez nem magyar sajátosság, Norvégiától Görögországig így megy. Autósoknál, ahol ugye az adózott jövedelmedből vehetsz hülyére adóztatott üzemanyagot, még durvább a helyzet.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
axioma
veterán
válasz nullpoint #15 üzenetére
A napelem negyzetmetere eves szinten, arnyek nelkuli hazteton tud Mo-on 150kWh-t. Ez nekem 2 honap alatt elfogyna, pedig nem vagyok power user. Es az ion-on nem nagyon van sok m2, 7 biztos nincs, es sztem ha nem az irodahazak kozott allna napkozben akkor sem lenne kozeleben se a haztetos nyereseghez, max. otode-tizede. Szoval ez otletnek jo, de hatasfokban (ma meg) nem jon ki.
-
2000ben, amikor a mostani emissziós szintek 2-10esét engedték meg, kipusztult tüdőrákban Budapest, München, Párizs, Berlin?
Nemrég voltam otthon a nagy magyar alföldön családlátogatóban: kb az egész alföldet beterítette a füst, ami bizony nem a naponta elhaladó 8db autóból származott, hanem a rengeteg fás-szenes-hulladékgumis fűtéstől! Az egész párnapos látogatásom alatt nem javult kicsit se a helyzet, egyszer elkövettem azt a hibát, hogy a legrosszabb napszakban, késő este (=minden fűtőrendszer már pár órája maxon pörög, ekkorra elégett a késő délután "rádobott gumi") 2 percre kinyitottam az ablakot: másnapra szabályosan szúrt a mellkasom.
Arra is kíváncsi lennék, hogy otthon a dohánnyal felfüstölő barom alsó szomszédtól kapok több szennyezőanyagot, vagy a tőlünk kb 100m-re de jópár emelettel lejjebb lévő országútról?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
bencze
senior tag
válasz t72killer #31 üzenetére
Nem kell elhinned, olvass utána rengeteg anyag van a témában. De mondom ha mindenki a sajátját szívná semmi baj nem lenne, sajnos annak ellenére, hogy "ugyan mi baj lenne vele??" te is ilyen mentegetőző posztokat írsz ahelyett, hogy azt mondanád oké simán visszavezetem az utastérbe elszívjuk mi hisz úgyis ártalmatlan. Mert azt nem tudom miért kell magyarázni, hogy nem kell több millió ember meghaljon 1 városban ahhoz, hogy valami károsnak minősüljön, elég, ha ezrével halnak meg azért, mert egyesek a wc-re is pöfögve tudnak csak elmenni mert lusták.
-= QFR mx blue / HPE87 mx brown / QFR mx red / Poker 2 mx blue / Poker 3 mx clear / Leopold FC660M mx silent red=-
-
Nem írtam, hogy "hiszek" valamit, kérdés volt, hogy a kb minden társasházban jelen lévő, (itt Dajcslandban is!) kiirthatatlan 7/24 füstölgő vagy a napi kb 3 órában aktív, légvonalban 1-200m-re elhaladó, átlagban eur5-ös forgalom? (Eur4es és azalatti kocsi errefelé ritka).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz #80439296 #34 üzenetére
Feltételezem ő a legnagyobb terhelést a 80as-90es években kapta (szabad dohányzás a tömegközlekedésen, az autóállomány fele kétütemű trabi-wartburg kategória), azóta azért változott egy kicsit a helyzet, főleg Ny-EU-ban. Ahogy a dohányost se egy-két évvel a dohányzás elkezdése után gyűri le a tüdőrák, úgy most a 10-30évvel ezelőtti légszennyezésből származó szutyok hatását láthatjuk.
Ja, és ahogy többször elhangzott, nem feltétlen a közlekedés a főbűnös: a nitrogénoxidokat a gázfűtés is bőven dönti magából, a szintén durva részecskeszennyezést meg a ny-EU-ban nagyon divatos fűtőolaj(!), keleten pedig a kazánba dobott szemét (egyébként a szén is).
Én a törvényhozók helyében azt csinálnám, hogy amíg nincs 100%-ban életképes alternatíva, addig egy VALÓS EUR5-6-szintet tennék kötelezővé mindenkinek, ha kell, átalakítással, a "tuningot", katalizátorkiszerelést és hasonló tuskóságokat pedig szigorúan, letöltdendővel büntetném. Ennek ma kb egyetlen elemét se láthatjuk, se az átalakíttatás kérdése nincs megoldva (hja, fizess 3000EUR-t ÉS még a marhadrága adókból se adnak kedvezményt) és a tuningot se büntetik. Bezzeg ha egyszer véletlen mezőgazdasági használatra szánt piros dízelt tankolsz, azonnal nyakoncsípnek - avagy pár EUR adóbevétel sokkal fontosabb az államnak, mint a polgárok egészsége.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#80439296
törölt tag
válasz t72killer #35 üzenetére
Ez részben igaz; de ő a dohányzás 'áldott' hatásába...
Csak, hogy ez az emissziós 'marhaság' - hülyeségnek hangzik, de nem az - még a füstszűrőre is igaz:
nem 20-30 évben, hanem teljes emberöltőben (50) kell gondolkodni.
A közlekedés alap, de a gyárak undorítóan sokat nyomtak a latban.
És van egy poénos dolog: Csernobil. Ezt valahogy mindenki elfelejti. Sajnos valódi az élmény, még visszavan ~24 év, amíg érdemben hozzá mernek nyúlni.
Fukusima is élvezhetővé tett egy magyarországnyi területet; ott még ~50 év van a dajdajból...Az euro-5-6 -hoz: a valódi, ezt a besorolást teljesítő dízel cuccok teljesítmény csökkenése elképesztő:
egy Yanmar dízel traktor motor, 1.496ccm -es alapverzióban bőven 40 LE felett tud.
Euro 5-ben: 33.5 LE.Itt van a blöki elásva...
-
válasz #80439296 #36 üzenetére
Az elmúlt fél évszázadból van pár "apróság", ami galyravágja az embert:
- agresszív vegyszerek ipari méretű/TSZ használata (a XX.szd első felével ellentétben)
- dohányzás, főleg a háború után, beltérben is
- évente kötelező tüdőszűrő jóerős szovjet röntgengépeken
- azbeszt
- csernobil és egyéb, kisebb sugárzó nyalánkságok, pl salakbeton
- nulla katalizátor sok járművön még a 90es években is.
- rákkeltő ételadalékok garmadájaEzeket lassan kezdi maga mögött hagyni az emberiség, de pár tétel még velünk él. Autótémában ugye a katalizátorműtő b.rmok...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
EVONIC
csendes tag
Kedves mindenki, látom igazi elméleti szakértők írtak ebbe a bloggba. Én egy új Nissan Leaf-el (40kwh) megjártam Bécset és Triesztet a párommal, minden nagyobb probléma nélkül. Bécsbe a teljes menetidő a megszokott 2,5 ó helyett 3,1ó lett, míg Triesztbe a 6,2 ó helyett 7,2 ó lett. Ha valaki persze permanensen minden sebességkorlátozást figyelmen kívül hagy és erőteljesen ráhajt a sárgacsekkek, feljelentések begyűjtésére akkor ezek a menetidők csökkenthetőek, arról már nem is beszélek, hogy 2 óránként megálltunk egy kv-ra vagy ebédre, persze ha valaki nekiesik és ücsörög 1m2 vezetőülésben akár 5-6 órákat, akkor is csökkenthető a menetidő.
Már most némi előre tervezéssel jól autózható ez a szakasz. Sajnos a cikk nélkülöz minden fajta kézzel fogható részletet, tényt. Ami fontos lenne, pontosan hová kerülnének a töltő pontok? Cím? fedett vagy nyitott helyekre (benzint/dieselt csak fedett helyen tudunk tankolni) kerülnek a töltő oszlopok? Melyik kártya vagy applikációs rendszer kerül bevezetésre? Esetleg csatlakoznak egy már meglévő nemzetközi rendszerhez? Mibe fog kerülni a töltés? A mostani árszabása a MOL-nak nagyon igazságtalan mert 2.990ft/töltés, függetlenül attól, hogy 5-15 perc vagy 1 óráról van szó, mindenhol máshol percalapú a költség (50kwh DC töltés €0,15/perc), pont mint a benzinnél, ahány liter kell annyit fizetsz. A jelenlegi díjszabás mellett még élő embert nem láttam tölteni a MOL állomásokon.
Bárkinek van gyakorlati tapasztalata az országjárásos e-autózással, szívesen veszem, de kérem, hogy aki belsőégésű autót hajt ne akarjon tudálékosan "megmondó" lenni
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care