- iPhone topik
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
ma Az Ear (2) utódja az Ear lett, a kedvezőbb árkategóriába pedig az Ear (a) érkezett.
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Most, hogy a magyarok a hidrogén készítésben technikai áttörést értek el - én azt mondom, hogy mint a benzin - pakoljunk folyékony hidrogént a kocsiba. A 2-8 órás ácsorgást hagyjuk a fogkefékre meg robot porszívókra.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
#06658560
törölt tag
"... viszont az autók akkumulátorai, illetve az akkumulátorok úgy általában egyenáramot tárolnak."
Nem, nem áramot tárolnak, hanem elektromos töltést. Áram akkor lesz belőle, ha a töltés mozgásba lendül.
-
thebear007
aktív tag
Engem az érdekelne, hogy kiszámoltátok-e esetleg mennyi fogyasztást jelent az, hogy a MOL töltők fizetősek lettek? Várhatóan mindenhol ez lesz. Így mennyi a liter/Huf/100 km költség?
Isten a saját képére teremtette meg az embert. Majd megadta a számára a választás szabadságáét, így mindannyian úgy csesszük el az életünket, ahogyan akarjuk.
-
nagyúr
válasz thebear007 #4 üzenetére
Villanynál kilowattóra van, lesz, marad.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Mateosz
aktív tag
Kérdések:
- mikor lesznek az autópályák mellett DC villámtöltők?
- mikor lesz elég 1 app az összes töltőoszlophoz?Amúgy én már várom a villanyos korszakot!
*** Be prepared! ***
-
#80439296
törölt tag
...; lehet amúgy, hogy a Tesla is tudja a gyári adatokat, de azt nem tudtuk még hosszú távon használni.
Hát ti...
-
PirosHello
senior tag
Ráadásul a "villámtöltőknél" 3 féle csatlakozó szabvány létezik: ChaDeMo, CCS és a Tesla Supercharger.
Mivel egymással nem kompatibilisek, ezért jó lenne letenni a voksot az egyik mellett, mert hiába van töltő, ha nem tudod használni...."Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
nagyúr
válasz PirosHello #8 üzenetére
honda Clarity
azt kell venni.
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
tomp
félisten
válasz PirosHello #8 üzenetére
A legjobb a Supercharger. Sima Type 2-n megy a 120kW-os DC is. Nem kell kiegészítő mint a CCS-nél. Nem értem miért lett CCS...
-
ket_kerek
csendes tag
Világosítsatok fel kérlek:
Miért inverter kell a töltéshez? Eddig azt gondoltam az inverter DC->AC konvertál, vagyis az aksiból kivett egyenáramot alakítja váltóárammá (amit aztán a váltóáramú motor használ)
Fordítva egyenirányító vagy mi kell (rectifier) -
#80439296
törölt tag
Én nem értek az ilyesmihez (tényleg ), de nem lehet, hogy azért kell, mert ha beáll 10db ilyen autó a töltőre, egyidejűleg, akkor karvastagságú 'drót' kell, akkora lenne az áramfelvétel?
Ha hülyeség, akkor ugorja át mindenki...
[ Szerkesztve ]
-
flexxx2
őstag
Szerintem az is fontos kérdés, hogy ha van napelemem otthon, akkor annak az egyenáramával tudom-e tölteni az autót? Persze limitált a dolog, mert délben megy a legjobban a termelés, +jó sok napelem kell hozzá, de a jövőre gondolok most.
Másik dolog, ha van akkupakk napelemhez, akkor abban is egyenáram van, 1-1ben mehetne ott is a töltés. -
lugoka
csendes tag
A másik kérdés, hogy a cellák meddig bírják a gyorstöltést? Tudtommal a lithium celának se a barátja a túl nagy áram
-
#06658560
törölt tag
válasz Feketelaszlo #15 üzenetére
"Annyi, hogy a motor valójában egyenáramú,"
Nem biztos, vannak szinkronmotoros és aszinkron motoros megoldások is.
-
PirosHello
senior tag
válasz ket_kerek #11 üzenetére
Ajánlom az alábbi cikket elolvasni: [link]
Egyébként az inverter önmagában valóban egy AC->DC átalakító, de itt azért több annál. Vann benne egy töltésvezérlő elektronika, amely az akkumulátort töltő áram nagyságát vezérli az akku töltöttségének függvényében.
Ez egy előre beállított karakterisztika szerint történik oly módon, hogy az akkumulátort lehetőleg kímélje a töltés során (melegedés), azaz minél hosszabb legyen az élettartama.A villámtöltőknél (DC) az oszlopban van az inverter, tehát "megkerüli" az autó (inverterét) töltésvezérlőjét, így az autógyártók ajánlása alapján minden 3. töltés lehetőleg AC töltőről menjen. Persze ez csak ajánlás, töltési módtól függetlenül vállanak a gyártók az akkumulátor élettartamára valamekkora garanciát (a Nissan pl. 8 évet vállal arra, hogy ez idő alatt az akku eredeti kapacitásának max. 20%-át veszíti el)
Ezt onnan tudom, hogy céges autóként egy eNV200-as furgont használok már 2 éve[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
Uzi74
senior tag
Ha napelemed van otthon, jobban jársz ha nem szigetrendszerben építed ki, hanem betermeled a hálózatba a felesleget- amennyit betermeltél ki is vehetsz ingyen és bérmentve később az autód töltésére. (persze váltóáramot termelsz be és veszel ki)
Minek költenél véges élettartamú akkupackra sokmilliót, ha azt a hálózati szolgáltató megteszi neked?Amennyiben lakatlan szigeten élsz, más a helyzet persze
[ Szerkesztve ]
-
djmcs
csendes tag
Ez sajnos nem fog összejönni. Az elektromos áram minden háztartásban ott van és lesz is és lehetetlenség kiszűrni hogy ki mire használja autótöltésre vagy fogkefe töltésre akkor is ugyanannyiba kerül, ergo azon nem lesz jövedéki adó , hiszen rengeteg helyen az országban még az illegális áramvételezést sem tudják felszámolni évtizedek óta. A hidrogénnél ez magától értetődik hogy rányomják. Az kapásból nem éri meg. Kompromisszumot igényel de az én autóm mindenképpen napi 8-12 órát áll a garázsban akkor már éppen ráér tölteni is. Napelemeseknek meg még ingyen is van.
-
nemlehet
őstag
Ez tudtommal itthon nem egészen így működik. A betermelt áramot megveszi tőled a szolgáltató (úgy tudom töredék áron mint amennyit tőled elkér) és levonja a számládból. Pont ezért nem éri meg itthon a napelem, mert sose térül meg igazán, még ideális fekvés és kiépítés esetén sem.
Lehet máshol úgy van ahogy mondod.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
arnyekxxx
veterán
Az elektromos áram minden háztartásban ott van és lesz is és lehetetlenség kiszűrni hogy ki mire használja autótöltésre vagy fogkefe töltésre akkor is ugyanannyiba kerül, ergo azon nem lesz jövedéki adó
Ennél azért nagyobb problémát is oldottak már meg a történelem során.
hiszen rengeteg helyen az országban még az illegális áramvételezést sem tudják felszámolni évtizedek óta
leginkább olyan helyen ahova a rendőr se mer bemenni rendőri kíséret nélkül.
Szóval ne éld bele magad, hogy az árammal autótöltés mindig olcsó lesz.
(#20) nemlehet
Te tudod rosszul, ő írta jól. XkWh áram elhasználása majd ugyanennyi feltöltése napelemről nullázza a számlát.
[ Szerkesztve ]
-
SkyLine3000
addikt
Nekem majd akkor szóljanak a villanyosok, amikor egy full töltés pár perc alatt meglesz és ezzel el tudok menni 1000-1200km-t és az akksik nem fognak milliókba kerülni, ha megdöglenek... Plusz egy villanyautóban milyen vezetési élmény van azon kívül, h jól gyorsul? Semmilyen! Soha nem kéne ilyen ótó.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz SkyLine3000 #22 üzenetére
Plusz egy villanyautóban milyen vezetési élmény van azon kívül, h jól gyorsul?
Jól lassul
jól kanyarodik.Mindemellett a villanyautók 99%-át elsősorban közlekedési eszköznek szánják (mint a személyautók 99%-át is) nem csapatósverdának.
-
ripla
őstag
válasz SkyLine3000 #22 üzenetére
Az lehet hogy nem kéne, de úgyis rá leszel kényszerítve, szóval kár erőlködni.
Én maximálisan az elektromos autók mellett vagyok, egyre nagyobb undorral tekintek a légszennyező, hangos, büdös, benzines és dízeles járművekre, egy igazi csoda lesz végre, amikor ezeket végleg kitiltják mindenhonnan, nemcsak a levegő lesz tisztább, de az ezzel járó halkabb környezet is egy sokkal élhetőbb világot fog magával hozni. Már nagyon várom. -
SkyLine3000
addikt
válasz arnyekxxx #23 üzenetére
Nem kell nekem sem csapatós verda, de szeretem, ha van egy egészséges hangja a kocsinak, plusz szeretek váltani. Egy automata váltós kocsiban halálra unnám magam.
(#24) ripla: Megnyugodhastz. A büdös életben nem fogok villanyautót venni. Kíváncsi leszek, a sok áruszállító és hasonló vállalkozások, ahol sokat kell menni, mikor fog villanyra váltani? Kb soha.
Szerencsétlen villanyos autókba hangkeltőt kell belerakni, nehogy elüsd a zebrán lelépő gyalogost. Sztem meg nem a villanyos autó lesz a megoldás. Úgy gondolom, ez csak átmeneti megoldás lesz. Ami ettől függetlenül nem pár évig fog tartani. Ez az én véleményem.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz SkyLine3000 #25 üzenetére
szóval vezetési élmény = hang+váltás
nincs több kérdésem
-
ripla
őstag
válasz SkyLine3000 #25 üzenetére
Nem kötelező venni, járhatsz tömegközlekedéssel, biciklivel, vagy gyalog is, van választási lehetőség.
-
félisten
Látom másnak is feltűntek a fehér foltok. AC-DC és a többi.
Én még annyit hozzáfűznék, hogy attól, hogy az autó és a töltő is elvileg tud mindent ami kell a "gyors töltéshez", attól még nem biztos, hogy ki is használja. Itt is ezer meg ezer tényező lehet a "képletben". Mondjuk kíváncsi lennék arra, hogy egy fekete elektromos autó ami épp 1%-ra merült és előtte cső gázon ment 35 fokban, felveszi e azt amit ráírtak, mert mondjuk a rendszer azt látja, hogy az akku kissé meleg, mert közel lemerült az akku állapota, mert 600 fok van és a többi.
Telefon töltésekor sem számol sok ember sok tényezővel. Vegyük meg a bikagiga töltőfejet és hozzá a 2m-es olcsó kínai kábelt. -
Uzi74
senior tag
válasz SkyLine3000 #25 üzenetére
Akkor itt nagyon unhatták magukat, mert nem kellett váltani
[link] -
PirosHello
senior tag
Általában két eset van, és az utóbbi a gyakoribb
1, Megveszi a Kerekedő Tőled a hálózatba visszatáplált villamos energiát Kormányrendelet szerinti áron (ha számlaképes vagy, ezt írtad Te is), vagy pedig
2, a mérőd (ad-vesz fogyasztásmérő) eleve a felvett és visszatáplált villamos energia egyenlegét méri, amit rendes (Kormányrendelet szerinti, tehát nem a kereskedő szabja meg, hanem a Magyar Állam) áron fizetsz a villamos energia Kereskedőnek.Ez a második eset igenis megtérülő, ezért szinte kivétel nélkül a Vételezők ezt választják. Arra kell figyelni nagyon a SOLAR rendszer vásárlásakor, hogy nehogy nagyobbat vegyél, mint amennyit el is fogyasztasz , mert az valóban nem kedvez a megtérülésnek (magyarán még egy keveset inkább Te fizess a Kereskedőnek, különben számlaképes kell, hogy legyél --> bevétel, tehát adóznod is kell még utána )
[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
tomp
félisten
válasz Kolondrum #31 üzenetére
Ha Nissan Leaf-el megy tölteni akkor nem veszi fel a papíron olvasható értéket mert hát kispórolták az akksi hűtés/fűtést...
De ha például egy Hyudai Ioniq-al megy tölteni az maxon fog villámtölteni mert az autó hűti az akksit. Nem csak töltés közben hanem menet közben is. Vagy ha tél van akkor fűti. De ez igaz a Teslára, BMW-re, VW-re, Renaultra,
Az új Leafnél van csak "Rapidgate". Elindulsz fullra töltve több száz km-t de már a 2. villámtöltésnél belassít az autó mert túlmelegedett az akksi... -
hemaka
nagyúr
Majd talan 20 ev mulva lesz is eleg toltofej egy ilyen matchbox-hoz.
-
medica
senior tag
Az egyik legocsmányabb húzása a fosvágen maffiának a csalódízelek óta.(Meg kell nézni a vezető és esélyesen leendő vezető német politikusok részvénypakettjeit, a bundesmuttival az élen - volt egy korrekt német tv műsor ahol az első 7-8 lehetséges utód részvényérdekeltségeit taglalták, megdöbbentő volt), Szó nincs itt környezetvédelemről (a fa és széntüzelés, stb. nagyságrendekkel nagyobb probléma a károsanyagok szempontjából, főleg a németeknél). Egyszerű profitéhség ráerőltetni európára a fostalicskáikat (kitiltás, stb.). A csalódízelekért sem fizettek kártérítést az eu-n belül mert megtehetik. Még arra sem vették a fáradságot hogy a tehergépjárműveknél kezdjék a beetetést, amik sokkal több károsanyagot bocsátanak ki mint a személygépjárművek. Az eu leszakadt a világ nagyhatalmai mögött, a német gazdaság a húzóerő de egyben a legnagyobb vesztes is. Az még odébb van hogy a kovbojok a golfpályán kívül is villanyautóval járjanak - az orosz, kínai meg még odébb.
Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz
-
medica
senior tag
Új VW botrány: előszériás tesztautókat adtak el
Európában és Észak-Amerikában is történt ilyen: a gyáriak 6700 esetet ismernek el, de a Der Spiegel cikke szerint 9000-nél is több bizonytalan eredetű Volkswagen került forgalomba.
Ez csak a mai és ami ki is derült (közölve egy nem éppen anti-vw portálon): [link][ Szerkesztve ]
Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz
-
[CS]Blade2
addikt
Valószínűleg akik itt vagyunk, még életünk végéig járhatunk benzinessel, és fogunk is. Ha nem lesz gyorsan alternatívája az elektromosnak, akkor kb. olyan ütemben lehet
- gyártani az akkukat
- gyártani az autókat
- eladni az autókat
- megvenni az autókat.Még a dízelnek is évtizedei vannak. Itt-ott kitiltják a városokból, de használtként csóróbb országokban még ezek is ki fogják futni azt a 20-30 éves élettartamukat.
A legtöbb gyártónál pedig a benzines marad a húzó ág még nagyon sokáig, és miután már nem készül majd új modell, még ezzel a tervezett elavulással is egy 10-15 évet még onnantól járni fognak, mire használhatatlanok lesznek.Teljesen elektromos flottát akik a mai napon élnek... nem fognak látni soha. Ez egy 70-100 éves átállás.
[ Szerkesztve ]
-
Robitrix
senior tag
válasz SkyLine3000 #25 üzenetére
Azért csendben megjegyezném a Tesla vs. eGolfhoz, hogy van köztük súlyban úgy 1200-1500 kg különbség. A Tesla nem csak azért nyom 2.6-2,8 tonnát mert van benne úgy 700 kg körüli aksi a padlólemezben, hanem azért is mert alapvetően eleve egy nagy böszme amerikai stílusú luxus limuzin szinte. Ha benzines volna vagy dizel akkor is lenne vagy 2,5 tonna. Ezzel szemben a golf alapból a felét nyomná. és hát plusz 1200-1500 kg cipelése is csökkenti a hatótávot és a fogyasztást. Tehát ha a méret eltérést is hozzá számolom a fajlagos teljesítményben nincsen lényegi különbség. Nyilván ha volna egy 2,2 tonnás nagy mercim és van egy smartom valahogy nem feltételezném, hogy a abszollut üzemanyag fogyasztásuk egyforma. Na kb. ennyi értelme az eGolfot egy Teslához hasonlítani.
-
medica
senior tag
Már 20000 autónál jár az újabb volkswagen csalás, 2008 óta adták el az előszériás autókat újként (bezúzás helyett), amelyekre nem vonatkozik a típusengedély, természetesen a vásárlók tudta nélkül (nyilván mert teljesen törvénytelen).
Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz
-
sonye
senior tag
Ez egy olyan jó buli az E autó... Városba szaladgálni max, de hosszú távra ez nem családi autó.
Megint gazdagék hobbiverdájának jó, de egy átlag magyar családnak nem. 10-15 millió egy ilyen autó, 30-40 perceket kell állni egy töltés miatt, hogy 200-300km-t mehessünk vele. És nem beszélve arról, hogy hol a nagy környezetkímélés? Mer vilanyt tankolhatunk, de az az áram ne mzöld áramból van. Tehát akkor mi értelme van az egésznek? -
ivana
Ármester
válasz Feketelaszlo #15 üzenetére
Annyi, hogy a motor valójában egyenáramú
Nem, a motor az vagy szinkron vagy aszinkron váltakozó áramú motor, de mostanában egyre inkább az előbbi, egy elektronikus frekvencia váltóval, ami a DC-ből épp a szükséges frekvenciát gyárt. Az egyenáramú motor az baromi elavult, pl. ha megvannak a jó öreg ganz villamosok Pesten (pl. 47, 49), na azok mennek olyannal.
(#21) arnyekxxx Pedig a felvetés teljesen jogos, ki és hogyan ellenőrzi, hogy te a villanyautót bedugod a konnektorba? Egyértelműen járhatatlan út a jövedéki adó villanyautó esetén.
(#25) SkyLine3000 Pont városon belül futárnak, meg taxinak akár ma is megérhetné ilyen. Ezek nem mennek sokat egy nap, a villanyautó kb. gumicserét kér. Az aksival nem annyira szokott gond lenni. Nyugaton egyre több a villany taxi, de Pesten is a Prius a leggyakoribb taxi már egy ideje.
-
ph2012
senior tag
Érdekes hír. 23 magyarországi Aldi áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.On: [link]
-
"Pedig a felvetés teljesen jogos, ki és hogyan ellenőrzi, hogy te a villanyautót bedugod a konnektorba? Egyértelműen járhatatlan út a jövedéki adó villanyautó esetén."
majd az autókra magukra raknak számlálót blombálva ... és vizsgakor vizsgálják a rendszert, hogy "sértetlen-e" ... valahol olvastam erre vonatkozó terveket.de futár járműveknek tényleg jó volna, a sok rövid táv a benzines autókat azon üzemben gyilkolja (sose melegszik be, már le is áll)... nem véletlen, hogy sok futárkocsi "szakadt szar" .. de azért is, hogy senki se kívánja meg.
a városba rohangálni is jó az elektromos, ezek a bérelhető eup-ok budapesten nem rossz holmik... csak eupot nem vennék magamnak 2 okból (az eddigi tapasztalatim alapján). bár méretben elég volna, de ... ahol lakok nem megoldható a töltés (nincs hol), társasházban lakva meg az autó az utcán marad (nincs garázs). a másik, eléggé gyér az eupok hatótávja ... "kiveszek egyet" 120km hatótávval, és akár hogy próbálom óvatosan vezetni, gyorsabban fogy a táv mint amit ténylegesen megteszek ... bár igaz, úgy használom mint egy "rendes" autót... ha meg "nyomom neki" akkor abszolút "esik" a táv...lehet az eup gyorsan feltölt, de az aksija is majdnem mint ha "nem is lenne" ...
.. idén februárba regisztráltam ezekre a szolgáltatásokra (mert kiért hozzánk a "parkolható zóna").. most néztem a saját autómmal a tavaly decemberi vizsga óta 1700km-ert tettem csak meg... "szegény" többet állt mint ment... (mivel sokszor csak "hirtelen" kell nekem autó, és ha a sajátomat vinném akkor az egész napot úgy kéne megtervezni, hogy nálam legyen (plusz parkolást megoldani, esetleg fizetni).. így meg csak keresek egyet a környéken... és remélhetőleg lesz is.. a 2 szolgáltató közül valamelyikből)
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
medica
senior tag
"Pedig a felvetés teljesen jogos, ki és hogyan ellenőrzi, hogy te a villanyautót bedugod a konnektorba? Egyértelműen járhatatlan út a jövedéki adó villanyautó esetén."
majd az autókra magukra raknak számlálót blombálva ... és vizsgakor vizsgálják a rendszert, hogy "sértetlen-e
Mindezt évente lekönyvelgeted és utána visszaigénylés? Honnan lesz ennyi többletvillany (amikor nyáron ha kicsit melegebb van beszarik minden attól a pár légkonditól), mennyiért adják a lítiumot a kínaiak (80% náluk van), stb.Két pont között legrövidebb út ha el sem indulsz
-
én itt a "mérésre" gondoltam mint megoldás, egy szóval se mondtam, hogy az akkumulátorok jelenlegi formája jó volna (szerintem nem jó).
Pár évente felrepül a híre egy bizonyos "elektrolitos folyadéknak" aminek az energiasűrűsége a benzin fele, de újratölthető (és környezetbarát ha kijutna a rendszerből)... persze "állítólag".. túl sokan nem látták hosszútávú működés közben (prototípusokban voltak csak), pár évente van róla hír.
azzal az energiatárolás gondja megszűnhetne, a "gond" az lenne vele, hogy a folyadékot "cserélni" kellene tankoláskor nem csak rátölteni, így tisztán kellene tartani teljesen az egészet egy zárt rendszerben.. illetve bár elvileg környezetbarát az a membrán amin keresztül az energiát visszanyerik jelenleg erősen "véges" élettartamú (pár ezer kilométer) és mivel a rendszer "magja" a cseréje se egyszerű (ráadásul nemesfémeket tartalmaz így drága is).. vannak pletykák alga alapú "helyettesítővel" való kísérletekről, de azok elvileg még annyira se tartósak..
ez az egész persze "pletyka" majdnem hogy, bár ténylegesen létező kutatások vannak rá.A hidrogén se jó.. én legalábbis nem szeretnék ütközni autóval, vagy egyáltalán közelébe lenni egynek amiben egy több száz báros nyomású tartály pihen valahol (miközben a sérül kaszni elkezd égni..)... a hidrogén ellen a másik, hogy hidegnek kell lennie, így "álló helyzetben" is elveszti a drága beletöltött "naftát"...
egy biztos, ha az energiatárolás és "szállítás" problémája megoldódna, a benzinmotorok kb. 10 év alatt eltűnnének a gyártók kínálataiból.. kérdés, hogy van-e erre gyors érdek... jelenleg a líthium biznisz egy jó üzlet bizonyos köröknek..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző