Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PirosHello

    senior tag

    válasz ket_kerek #11 üzenetére

    Ajánlom az alábbi cikket elolvasni: [link]
    Egyébként az inverter önmagában valóban egy AC->DC átalakító, de itt azért több annál. Vann benne egy töltésvezérlő elektronika, amely az akkumulátort töltő áram nagyságát vezérli az akku töltöttségének függvényében.
    Ez egy előre beállított karakterisztika szerint történik oly módon, hogy az akkumulátort lehetőleg kímélje a töltés során (melegedés), azaz minél hosszabb legyen az élettartama.

    A villámtöltőknél (DC) az oszlopban van az inverter, tehát "megkerüli" az autó (inverterét) töltésvezérlőjét, így az autógyártók ajánlása alapján minden 3. töltés lehetőleg AC töltőről menjen. Persze ez csak ajánlás, töltési módtól függetlenül vállanak a gyártók az akkumulátor élettartamára valamekkora garanciát (a Nissan pl. 8 évet vállal arra, hogy ez idő alatt az akku eredeti kapacitásának max. 20%-át veszíti el)
    Ezt onnan tudom, hogy céges autóként egy eNV200-as furgont használok már 2 éve ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Soha ne jelentsd ki, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."

Új hozzászólás Aktív témák