Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DithenS

    senior tag

    válasz strogov #43 üzenetére

    Akkor még a hatékonyságról nem is beszéltünk. Egy autó motor hatásfoka 20-25 százalék, a többi üzemanyag hő és korom formájában távozik. Egy erőmű hatásfoka még ha szén is, akkor is 60 százaléi felett van, újabbak még ennél is jobbak. Továbbá ugye mint írtad, modern szűrőkkel vannak felszerelve. Szóval mindenképp jobban járunk, ha az elavult dugattyús gépekkel már nem bajlódunk. A hatásfokot úgy se lehet növelni már. Igazából 1 liter üzemanyagnak a háromnegyedét nem is fordítjuk mozgási energiára. Mint ha kiöntenénk...
    Az autó pedig valóban egyre inkább kormol, kopik minden alkatrész, a dugattyú és annak gyűrűje is, így pedig a hatásfoka is romlik. A kompresszió szintén csökken. Egyszerűen sajnos nem jó. Már a hűtökből is száműzik a dugattyús kompresszorokat, mert van nála sokkal jobb technika. Egy hűtő esetében is mivel a dugattyú kopik, a hűtő egyre többet üzemel egy nap majd a végén kuka. 1920-ban még elhiszem hogy jó volt a benzin, de ma már eléggé elavult. Azóta szinte minden megváltozott, csak ez a rohadt belsőégésű motorok nem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák