- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Egy ország energiatermelése nem varázsütésre fog zölddé változni. Az, hogy most pillanatnyilag nem 100% zöld, nem azt jelenti, hogy nem arra törekszenek, vagy hogy nincs ebben a tekintetben pozitív változás.
Az olajkitermelés is elég nagy ökolábnyommal bír, még a tengeri fúrótornyok is, nem is beszélve a fracking-ről, meg aztán a szállítása, finomítás, újabb szállítás.
A Li akkumulátorok legyártása jelenleg tényleg probléma, az újrahasznosításuk már jóval kevésbé, viszonylag egyszerű technológiákkal meg lehet oldani olyan 95% körüli újrahasznosítást. Miért nincs ilyen jelenleg? Mert nincs elég elhasznált akku, hogy erre iparág épülhessen, mert a 10 éves elektromos autózás nem termelt még annyit, vagyis nem halnak meg olyan "pár év alatt" az akkuk, mint sokan vizionálták. Ellenben a kipufogógáz milyen arányban újrahasznosítható? Vagy az 1-2 évente lecsapolt fáradtolaj a motorból, váltóból? Egy leselejtezett autóó olajos széthajtott motorját milyen arányban lehet újjrahasznosítani?Oké, az XC40-et legyártották 14 tonna CO2-vel. De az még csak egy drága papírnehezék úgy, mennyi CO2 legyártani bele azt a több tonna üzemanyagot, amit az évek során elégetsz és mennyi CO2-t termel az égetés során? A Polestar2-t legyártották, és onnantól akár ~nulla is lehet a tankolás lábnyoma, ha szerencsésebb helyen laksz, vagy egyre csökkenő, ha kicsit kevésbé szerencsés helyen. Az XC40-be soha nem fogsz nulla lábnyommal tankolni, mert a hajtás alapelve nem teszi lehetővé.
Ha a tendenciákat nézzük, akkor az elektromosnak egyre kisebb lesz az ökolábnyoma, a belsőégésűnek meg már azért megszakadnak, hogy a jelenlegi szintet hozni tudják.