- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
ma A specifikáció megegyezik a Pura 70 Pro+-éval, de nagyobb akku, kétirányú műholdas kommunikáció és egyedi kameraszett egészíti ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissítette a DDR5 specifikációját a JEDEC
ph A JESD79-5C kiegészítés nagyobb sebességet és biztonságot hoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vodrosjozsi
őstag
Alig várom, hogy ki lehessen próbálni itthon az i.d.3-at.
Nagyon szépa vw-től, hogy ezt a gyárat teljesen az elektromos autók építésére alakítja át, jó lenne ha a többi is arra menne.
Már csak napelemet kellene minden házra felszerelni ahol elektromos autót használnak, máris környezetkímélőbb lenne mint a paksi meg a mátrai erőműSamsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
sfdrakex
nagyúr
válasz vodrosjozsi #1 üzenetére
A napelem nagyon jó, csak ugye kell hozzá áram máshonnan is, éjjel ugye mikor az autódat is töltöd, nem termel semmit. Tehát lehet szidni az erőműveket, de szükség lesz rájuk.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
sfdrakex
nagyúr
Jó tudni. Amit ismerősömnél építettek ki az nappal nyomja a hálózatba a pluszt, éjjel abból vesz ki, és áramszünet esetén lekapcsol. Ott nincs a rendszerben akku. Gondolom ez akkor lehetőség, ha komplett közösségek mind napelemmel nyomják, van akku parkjuk, és függetlenek a hálózattól.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
Zuzer
csendes tag
A dízel botrányuk után elég képmutatónak érzem a hozzáállásukat.
-
arnoldito
senior tag
Az elektromos autó egy kényszer szülötte valami. Lassú a töltése és ha kiszámoljuk, annyiba kerül tankolni mint egy dízelt. Az akuk ára 40% esett az elmúlt 2-3 évben, ehhez képest az elektromos kocsik pont annyival drágábbak. Amíg nem megújult és atom erőművel termeljük hozzájuk az áramot, addig ugyan olyan szennyező mint a belső égésű motorok. Ennek az egésznek olyan szaga van, hogy jóval kevesebb alkatrészből, olcsóbban össze rakott öko kocsi kell, drágán eladva. Ergo a gyártó jól jár, mi meg majd gyalog, mert ami eddig 10M volt most 15M. Esetleg lehetne Hidrogén üzemanyag cellás kocsit gyártani, annak kisebb az ökológiai lábnyoma mint az elektromosnak, de abban mi a haszon a gyártóknak?
-
sfdrakex
nagyúr
Becsületes nepper a környezetvédelemről. Nem mondom, hogy tudományos, és, hogy mindenben igaza van, de nem hülyeség amit beszél.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
axioma
veterán
Tanyakon inkabb, ahol - mivel nincs aramellatasi kotelezettseg - milliokert vagy tobbert hozzak oda a kanocot meg a villanyorat.
Re #9: jelenleg nem eri meg a szigetuzem, mert olcsobb az oda-vissza meros oranal, de ez nem jelenti azt, hogy ha mas lenne a kondicio, akkor ne lenne ertelme[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
1. hidrogenben is kell akku legyen...
2. mennyit fogyaszt szerinted a dizel _ingazaskor_ (foleg varos, dugo)? az elektromos 16kWh per 100km, azaz mintegy 600 Ft (es eleg erosen csak km-fuggo)
+1. a gyar annyira nem jar jol (nincs mire kotelezo szervizt eloirni...), hogy errol cikk is volt nemreg, mondjuk jo felrevezeto... -
axioma
veterán
Jajj... az ervelesi hibakat ki sorolja fel a videohoz? Csak azert neztem vegig hogy ne lehessen ramfogni, hogy nem is tudom mirol beszel...
[Es kb. annyira hiheto, mint amikor - ennel sokkal durvabban "felrebeszelo" - robbanomotor-tervezo 1 oras eloadasaval jottek - ja most latom ez van itt linkelve is, epic fail . A video keszitoje abbol el, hogy eladja azokat a hasznalt autokat, amik szennyezoek.][ Szerkesztve ]
-
sfdrakex
nagyúr
Nem azt mondtam, hogy teljesen igaza van. Csak azt hogy pl érdemes lenne foglalkozni mással is, nem csak az autókkal.
Semmi bajom az elektromos autókkal, ha 2 autóra lenne szükségünk, vennék is második autónak. Viszomt amíg a gyerekek iskolája, óvodája és a feleségem munkahelye is 5 percen belül van gyalog, és hazajárok a céges autóval, így nekem elsődlegesnek nem pálya az elektromos.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
-
axioma
veterán
Ebben igazad van, nyilvan. De az viszont mar szinten egy ervelesi hiba (ovodabol ugy ismeros, hogy "De hat a Pistike..."), hogy ha masnak is van sara, akkor a mienk mar nem szamit.
Felreertes ne essek: nem mindenkinek valo az elektromos auto. Tolem legyenek fustosok az utakon, de olyanok, amik a MAI kornyezetvedelmi normat folyamatosan teljesitik. A sajat jol felfogott erdekem, az egeszsegem miatt (olyan budos, fekete felhoket amiket latni a dugokban...) Szoval annyit tegyenek meg, hogy amikor eppen nem merik, akkor is legyen hatarerteken belul az auto. Ami ne legyen megengedobb csak azert, mert regi (tipikus peldam: nem erv hogy a 3 literes 20+eves bmw-nel jobbat nem tud megfizetni, mert a kispolszki egesz biztosan kevesebbet pofog ki es nem is dragabb...)[ Szerkesztve ]
-
Máté94
addikt
Az ne zavarjon, hogy amíg hidrogéned lesz, amit beletankolnál az autódba, kb. 300% több energiafelhasználással jár, mint ha egyből egy akkumulátort töltesz fel.
Mennyibe is kerül egy hidrogén autó? 70-80 e USD?
Kár a gözért. A hidrogénnek is megvan a helye, ilyen a tengeri kereskedelem, és szárazföldi áruszállítás, de nem személygépjárművekben.
Meg aztán, ilyen marhaságokat, hogy mennyibe kerül, mint egy dízel megtankolni. Ember, olvastál te életedben bármit is erről vagy beszélsz a levegőbe? Egy Toyota Mirai-t teletankolni legalább 60-70 USD, míg egy Tesla csak 8-10 USD.
Sakk-matt, olajlobbi.[ Szerkesztve ]
-
doooo
veterán
" Lassú a töltése és ha kiszámoljuk, annyiba kerül tankolni mint egy dízelt."
Mindig jönnek, akik már "kiszámolták"...
Az autógyártók meg bolondok... meg főleg szeretnek olyasmiket gyártani, amik nem térülnek meg idővel... Ideje átkapcsolni az agyakat, nem kell kapaszkodni a múltba, a régi lehetőségeket már elcsesztük.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Bocha: szerintem itt hianyzik egy "nem" a mondatbol:
"2020-ban még párhuzamos lesz a gyártás a Golfokkal, 2021-ben viszont már fognak belsőégésű motoros autókat gyártani Zwickauban." -
Rolly
veterán
Én kíváncsi leszek mi lesz a mesterséges üzemanyagoknál, mert ha azt olcsón lehet előállítani és így CO semlegesek (még ha sokkal több energiába is kerül), jó párhuzamos megoldás lehet a városi elektromos autózás mellé... S Európától délre elég nagy sivatagos terület van ahol - ha megoldják a napelemek homoktól való karcolódásának problémáját - lehetne nagyon olcsón nappal energiát termelni... ezzel az nappali olcsó energiával mesterséges üzemanyagot gyártani és olcsón lehetne Európába pumpálni csöveken ...
De városba a legjobb a helyi emisszió mentes elektromos közlekedés... Nagyobb távokra, teherautóknak, hajóknak akár repülőknek lehetne jó a hidrogén helyett - ami azért sokkal veszélyesebb - a mesterséges üzemanyagok használata -
-
arnoldito
senior tag
"Érdekesség, hogy Németországban mintegy 0,29 euróba (93 forint) kerül egy 1 kWh, vagyis ott körülbelül 2,5-szer többe kerül az elektromos autók otthoni töltése, mint nálunk. A németeknél a publikus helyen történő töltés kWh-ként mintegy 0,4-0,5 euróba (127-159 forint) is kerülhet. Vagyis egy 90 kWh-s villanyautó teljes töltése akár közel 15 000 forintot is kóstálhat, ami 100 kilométerenként 3 000 forintos költséget is jelenthet."
A Cikk. [link]
-
arnoldito
senior tag
"Hazánkban az ELMÜ-ÉMÁSZ 99 forintos kWh árat tervez felszámítani a publikus töltőkön, hazánk leggyorsabb töltőjének, az M1-es autópálya melletti bábolnai OMV-kúton üzemeltetett 350 kW-os Ionitynek a használói pedig töltésenként egységesen 8 eurót (2 600 forint) fizetnek."
Cikket lentebb linkeltem Ember!
-
arnoldito
senior tag
Fáj mi, hogy annyiba van mint egy dízel? Otthonra is el ne gondold, hogy ha minden második ember elkezdi tölteni villany sztárját majd 37.5 forintos kwh áron adják az áramot. Ez most mézes madzag, mire nem lesz más már ugyan ott vagy. De legalább zöld vagy, majd a 6 éves aku pakkot meg beveszik tőled veszélyes hulladékként jó áron, és az új aksikat meg megveheted 1.5M. Ez lesz, mert azzal a sok lommal kezdeni kell valamit és azt nem ingyen fogják.
-
arnoldito
senior tag
válasz Schuler888 #20 üzenetére
Áruld már el, miért nem alternatív a hidrogén cellás kocsi? Nyílván az ára nem olcsó, de mivel kb a Toyota van addig nem is lesz.
"Az akkumulátoros elektromos autókkal szemben nagy előnye, hogy nem cipeli a nehéz telepeket, és a feltöltése sem tart olyan sokáig, egy tankolás három percet vesz igénybe, amivel aztán 500 kilométert lehet megtenni. Az autóban tárolt hidrogéntől nem kell félni, a tartályok ellenállnak a tűznek, robbanásnak, 150 tonnás présnek, és az amerikai igényeknek megfelelve még a lövedékeknek is."
Egy teszt Toyoról. [link]
-
arnoldito
senior tag
válasz Schuler888 #20 üzenetére
Hyundai Nexo szépségre kicsit jobb mint a Toyota Mirai. Teszt [link]
"A hidrogénhajtás sok szempontból a legjobb alternatív autómozgató megoldás, hiszen a dízel napjai leáldozóban vannak, a benzin némi spéttel követi majd a kukába. De a hibrid autót is alapvetően benzinmotor mozgatja, még ha takarékosabb is. Ameddig pedig nem találunk a lítiumalapú akksiknál – mely anyagból kevés van a Földön és az is mind zűrös helyeken – némiképp jobban hozzáférhető, és könnyebben reciklálható anyagon alapuló, legalább hasonló energiatárolási képességű eszközt, az elektromos autó is csak pótcselekvés."
[ Szerkesztve ]
-
Man0gatya
aktív tag
válasz arnoldito #26 üzenetére
az akkukat újrahasznosítják amit már nem lehet áramtárolásra egyáltalán használni... A hidrogén autó egy zsákutca 500 kmnél nagyobb hatótáv sehogy nem fér bele a töltő drága, veszélyes, a szállítás veszélyes, nem kifizetődő, a hidrogént egy dologért erőltetik mert a hidrogén előllítása 95%-ban szénhidrogének feldolgozása közben történik
Egy villanyautónál 10 év múlva is 800-1000 km lesz a hatótáv, villanyautó gyakorlatilag bárhol tölthető ahol van áram egy töltő telepítése pár millióból kijön és annak a teljesítménye elég szép 50kw +os a
Mairai nehezebb minta model 3 a gyorsulás a több minta duplája hatótáv kb. egyezik szervízégénye, előállítási költsége többszöröse. Ismétlem zsákutca -
Schuler888
senior tag
válasz arnoldito #29 üzenetére
Fogd fel soha nem lesz hidrogenauto!
Akkor most nezz utana hogy
A) a hidrogen mennyivel tobb energiafelhasznalassal es kornyezetterhelessel jar, es hany gyarto all mogotte
B) a litiumot mar tervszeruen milyen technologiara fogjak cserelni, sot mar sok auto fel van keszitve h egyszeru legyen az atallas
Koszi. :)[ Szerkesztve ]
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Pjotr
senior tag
Normális vagy? Városban nem lehet mar csak belső keringessel autózni a büdös szar öreg dízel fosok miatt, amikből a cigó kívágja a reszecskeszurot. Igenis kell az elektromos auto, ki kell vinni a városból a szmogot, hogy a gyereked ne fulladjon bele, ha mar mi igen. Idiota... Smoke & Charm tudom. Az összeset a cső végére kene kötni.
[ Szerkesztve ]
-
arnoldito
senior tag
Személyeskedünk? Természetesen igen normalis. De ki beszélt itt dízel autózásról városban? Nagy városban járj metróval, trolival, villamos, kerékpárral, aztán legalább nem lesz dugó és nem kell a kiherélt dízelt a lámpánál szagolnod. Aki meg kiszedi a dpft annak a forgalmiát bevonnám, rendszám le. Ennyire egyszerű.
[ Szerkesztve ]
-
arnoldito
senior tag
válasz Man0gatya #33 üzenetére
Bölcsebb lettél volna ha csendben maradsz... A teljes cikk. [link]
"Az elektromos autók akkumulátorai lítium ion-alapúak, de nemcsak lítium kell a gyártásukhoz. Attól függően, hogy milyen fémet használnak a katódhoz az akkumulátorban, jellemzően szükség van mangán, nikkel vagy kobalt hozzáadására is. Ezek közül legnagyobb bőségben mangán, utána pedig a nikkel áll rendelkezésre a világon és ehhez képest meglepően kis mennyiségű lítium- és kobalt-tartalékról tudunk. Különösen szűk lehet a keresztmetszet kobaltból, amiből jelenleg még csak a termelés 6,5%-át építik be az elektromos autókba, de ez hamarosan megsokszorozódhat. Mivel a kereslet folyamatosan nő, míg a kínálat viszonylag korlátozott, ezért a kobalt ára döntő lehet már a közeljövőben az akkumulátor-költségek további csökkenésében, ami a kulcsa az elektromos autók népautóvá válásának." -
arnoldito
senior tag
válasz Schuler888 #31 üzenetére
De hát már van? Akkor hogy nem lesz? Utánna nézek, ha lesz kis időm nyugi...
-
rottenbull
senior tag
Té azt amugy vagod, hogy a VW az azert nyomul az elektromos vasakkal, hogy a ceg nehany brandje, mint a bugatti, a Bentley, a man, a scania, a lambo meg a porsche ne legyen agyonbuntetve? Ugye ezeken keres penzt a csoport. A propaganda meg arrol szol, hogy zoldul minden es az elektromosok a jovo. Kozben meg pakoljak a v12-t a Bentleybe, szorjak a benzines porschekat, lambokat mindenfele. A teherautoik meg naponta annyi kokszot durrantanak rank, hogy feler egy okologiai katasztrofaval. De ugyanez az osszes tobbi gyarto. A szent Toyota gyartja a hino vasakat, es azsiaban messze vezet a dizel hajtasu teherautok es buszok piacan.kell is nekik kanosszazni a sok hibriddel, hogy meglegyen a balansz. De ehhez meg odarakhatjuk az amcsiknal meg afrika an elpasszolt dizel es benzines pickup-terepjaro hadakat. De azert elsokent dobjak a dizelt, Jo vicc. Es sorolhatnam holnapig oldalakon at. Vannak olyan azsiai cegek, akik alcegeken keresztul szeneromuvekben resztulajok. A publikus profiljuk meg tok baratsagos, zoldulo autogyar.
-
Rolly
veterán
nem teljesen korfuggő... egy kb 5-6 éves fordot láttam ami úgy okádta a füstöt mint egy 30 éves bkv busz... De tény, hogy az autók vizsgáztatását komolyabban kellene venni és aki nem felel meg a névleges határértékek 1,5x-sének azt az autót bevonni...
Nekünk most egy euro 6-os és egy 14 éves euro 5-ös dieselünk van ... egyik se füstöl...
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz #06658560 #21 üzenetére
Azért amelyik gyártó a 7 (de most már talán van 10-es is) éves jótállási időt osztogatja elég sok motorolaj- és kötelező alkatrészcserét el fog végezni a piacinál magasabb árakon. Igaz, hogy ennek egy része magánál a márkaszerviznél landol, de azért az autó árának +10-15%-át még be lehet hozni azon. Nem ez az üzleti modell, de egész tűrhető profitot lehet realizálni a gyári alkatrész-katalógus és a valós alkatrészárak közötti különbségen. Ráadásul ez tervezhető, folyamatos bevétel, míg a járműkerekesdelem azért elég hektikus mozgásokat tud produkálni.
-
Man0gatya
aktív tag
válasz rottenbull #38 üzenetére
Nem tudom miről vartyogsz itt... a Porsche most jött ki az elektromos kocsijával nem is jön már tisztán benzines vagy dizellel...
-
arnoldito
senior tag
válasz Man0gatya #42 üzenetére
Mutas kérlek róla cikket, mert eddig én linkeltem, te meg csak dobálózol. Lefordítom Rottenbull szavait pori nyelvre, hogy érthető legyen számodra. A gyártók is mint az országok szénmonoxid kvóta szerint dolgoznak, ezt az egyik oldalon csökkentik, hogy a másikon tudjanak termelni, gyártani lásd Scania, MAN teherautók gyártása. El gondold, hogy holnaptól Porsche csak elektromosan fog gyártani, majd kb. 2030tól.
-
Én úgy gondolom és figyelve a technikai lehetőségeket, hogy a hidrogén személyautóban nem fog elterjedni, egyszerűen nem éri meg. És a töltés se kellőképp biztonságos annyira, hogy mezei Pistát a töltőrendszer közelébe engedjék csak úgy személyzet nélkül.
Sokkal inkább az elkövetkezendő 20 évre ezt gondolom, hogy mint irány lesz:
Az autózás "kettészakad" (vagy inkább 3 részre), lesznek városi autók amik "olcsók" de kis akku kapacitással 150-200km-re vannak méretezve.
Nagyobb akku kapacitású drágább autók.
Esetleg egy 3. kategória ami a hibrid járműveket tartalmazza a még nagyobb távokat megtevőknek (esetleg furgonok is idekerülhetnek, bár a technika bonyolultsága miatt lehet még se).A szállítmányozásban és távolsági buszjáratoknál viszont lehet életképes a hidrogén mint hajtóanyag.
Ami a lítiumot illeti már vannak alternatív kutatások.. bár az akkumulátoros tárolás is kettészakadhat. Az egyik esetben nem fognak lítiumot használni hanem az asztali sóban is megtalálható nátrium alapra térnek át.. a hátránya, hogy a maximálisan elérhető kapacitás úgy a fele a lítiumos akkukhoz képest, egy max. kis távolságú autóba vagy házi telepekhez, erőművekhez lehet jó (viszont úgy tizede lehet az előállítási költsége!)Egyébként visszatérve a mostani elektromos autókra, igen olcsóbb lett az akkumulátor, de az autók nem lettek olcsóbbak. 2 lényeges oka van ennek, azonos árszinten maradtak és extra akkumulátor kapacitást kaptak az autók így "nem jön ki az olcsóbb akku" elsőre. Illetve a fejlesztések drágák, teljesen új platformok ezek nem csak a korábbi modellek "tovább fejlesztései" amik kb. 40-50 éves technikát visznek tovább... azoknak volt idejük megtérülni, ezeknek még nem(!).. De majd olcsóbbak lesznek idővel (a városon belüli "szaladgálósok" mindenképp, a kevesebb akku miatt).
Ha a hidrogéncellás autó annyira jó üzleti irány lenne, sokkal többen kutatnának az irányába.. de jelenleg inkább olyan mint amikor a 90-es évek elején az 1 liter körüli "mini" dízel motorokkal próbálkoztak a franciák ... keveset fogyasztottak, de valahogy nem terjedtek el, egyszerűen "túl bonyolultak" voltak, hogy megérje velük foglalkozni.. A hidrogénnek is ez a baja eltekintve a hidrogénelőállítás problémájától, hogy "túl bonyolult" egy sima gépjárműbe, főleg ha az alternatíva meg "pont egyszerű" és egyetlen gondja jelenleg az akkumulátor (az elektromos hálózat már most épül ki hozzá folyamatosan)
A mostani gyártók meg.. lehet sokan most még a kvóta miatt csinálják (vagy adják piacra az autót.. Honda e-prototype .. baromira tetszik, de kb. "csak demó" a gyár által bevallva is, kimondottan a kvóta miatt).. de "tanulnak" a dolgokból és készülnek a következő és a majd utáni generációkkal már a tapasztalatokat levonva gyártani a "jobb esélyű" modelleket.
Ezen kívül a gyártók is tudják, az akkumulátorok most csak olyan "kényszer" megoldások bennük a jelenlegi formában, de már bőven kielégítő tud lenni akár hétköznapi használatra is (ha jobb a töltőellátottság valahol mint nálunk, bár szééép lasssaaaan "bővülünk").De nem tudom megoldották-e a hidrogénnek azon problémáját, hogy ahogy melegszik a tartály "szép lassan elszivárog".. és kb. egy keveset használt autóból egy hónap alatt "elfogyna a hajtóanyag" használat nélkül..
[ Szerkesztve ]
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
arnoldito
senior tag
Én úgy gondolom, hogy a hidrogén cellás kocsikat azért nem erőltetik, mert sokkal több pénzt kell bele ölni mint az elektromosba. A felsorolt problémákat meg lehetne oldani, nem hülye gyerekek ülnek ott, csak az érdek nem ezt kívánja. Lehetne tenni kamionokba, 40 tonnastól mondjuk a 7.5ig kezdetben, az LNGs kocsikat is személyzet tölti, nem a felhasználó. HONDA "Aztán a helyzet az, hogy a Honda nem az európai piaci sikerekért küldi csatába az e-t, hanem azért, hogy meg tudjon felelni az egyre feltűnőbben idióta EU-s klímaszabályzásnak. Ennek ugye az az alapja, hogy 95 g/km legyen az átlagos CO2-kibocsátása a gyárak autóflottáinak, és ebbe az átlagba nulla értékkel számolják bele a villanyautókat. Sőt, eleinte kétszeres súllyal. Vagyis ha egy, az élettel köszönőviszonyban sem lévő norma szerint 7,8 litert fogyasztó :)))), 320 lóerős Honda Civic Type-R-t el akarnak adni, akkor kell valami, ami ellensúlyozza a 176 g/km CO2-kibocsátását. Mondjuk eleinte, a dupla szorzó miatt egy Honda e eladásával két Type-R-nek csináltunk helyet. Aztán már minden egyes Type-R után kell egy e. És a Honda még korrekt, hogy nem kvótát vesz valami villanyautó-gyártótól, mint a Fiat (FCA), hanem tényleg árulja is azt." Mivel hirtelen kell csökkenteni CO2 ezért így oldják meg, nekünk meg jönnek a tiszta zöld lózungal. A cikk jól leírja az elektromos autó gyártást, kicsit másképp mint te. "Elmentek a kilincsboltba, és megvették a két, ma létező leghülyébb kilincstípust, aztán az LCD méteráruboltban megvették a leghosszabb LCD-t műszerfalnak, de vettek kamerát a külső és a belső tükrök helyett is. És persze elmentek az akkuboltba is, a Panasonichoz, ahogy annyi más cég teszi." Aki gondolja olvassa végig a cikket. De ez igaz most minden elektromos kocsira. [link]
Nyílván az elektromos lesz a jövő, mert azt el lehet adni nagyon jó haszonnal és mire olcsóbb lenne ráfogjuk mindenre miért nem olcsóbb. Jó lehet marketinggel futtatni, hogy ettől megmenekülünk közben németben szén erőművel segítünk be a napenergiának. Én csak annyit mondtam az első hsz-ben is, hogy most kényszer szülte valami, ami a kvóta normák miatt van. De jelen állás szerint, és egy darabig így is marad, lehúzás. Ez a kis Honda e olyan 10M indul majd európában. Árulja el valaki, ki ad érte 15M mondjuk egy Golfért, ami tud lehet 300km? De Szegedre Pestről ne indulj meg, mert haza felé etetni kell, és vagy tudjuk tölteni per pill vagy nem. Budapesten meg jobban járunk ha tömegközlekedünk, legalább nem lesz akkora forgalom idővel. Lehetne itt napestig írkálni, ki mit gondol, de szerintem könnyelműen kijelteni, hogy ez a jó és más szar, úgy, hogy nem is foglalkoznak vele a gyártók hiba. Annó mikor megjelentek a dízel motorok a személy gépkocsiban, mindenki leírta, hogy az teherbe való, és ma meg több dízel fogy európában mint benzín.(Mondjuk már nem, de lényegtelen is)[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Több, mint 10 milla lesz az alapára és 300 km a hatótávolsága. Itt nemigen lesz népautó.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
vodrosjozsi
őstag
válasz arnoldito #47 üzenetére
"egyre feltűnőbben idióta EU-s klímaszabályzásnak"
Annyiból idióta, hogy rgy elektromos autó mellé 2 benzinest lehet gyártani.
El kéne már felejteni a benzines autókat is, nem hogy ilyenekkel itegetni a gyártókat, hogy ha gyártanak elektromosat akkor dupla annyi benzinest rakhatnak össze.Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4
-
Rolly
veterán
Ha 10 Milla lesz az alapára akkor a Corsa e e208 ára lemezét 9 körülre... Ha ezekből kivonjuk a 1,5 milliós állami támogatást akkor máris nem olyan rossz a kép...
Voltam kereskedésben, S az a benzines ami eddig 4,4 volt 5,2-5.3 lesz jövőre ennek az elektromos párja lesz 7,5... A kb 2 milliós különbséget 100e kmnél visszahozza...
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- EAFC 24
- Politika
- Milyen notebookot vegyek?
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eBay
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- IPhone 12 Pro 128GB gyári független 2026. 01.18. Telekom garancia akku 100%
- HUAWEI Band 8 aktivitásmérő (fekete), keveset használt, karcmentes kijelző
- 96GB (2x48GB) Crucial Pro DDR5 kit/ új, bontatlan/