Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ceree

    senior tag

    válasz fogtunder #23 üzenetére

    Az egyik termeket futarral kell kuldenem az emag szervizbe (lasd meg alza) a masikkal meg besetalhatok a makaszervizbe. A tobbi fogyasztokent teljesen irrelevans.

    Másolat_eredetije

  • Ceree

    senior tag

    válasz fogtunder #25 üzenetére

    A szemelyeskedest kikerem magamnak (masodjara elsz ezzel!), maradjunk kerlek objektivek.

    Nem a szemelyes uzlet a kerdes, es nem is logisztikai, bar ertem, hogy miert ertelmezed direkt felre. A kerdes leginkabb jogi termeszetu: ha magyar szekhelyu cegtol veszel, akkor a magyar jogszabolyak vonatkoznak ra ezzel erosebb fogyasztoi vedelemben reszesulsz. Ami januartol meg erosebb erv lesz.
    A masik resze, amit kiemeltem, hogy hivatalos magyar garancia eseten az orszagban barhol ervenyesitheted a garanciat az orszagos szervizhalozatoknak koszonhetoen, a javitas idotartama is rovidebb lehet, mint a kulfoldi (emag) szerviz erintesevel.

    Bizonyos mertekig egyebkent megkovetem magam, mert ahogy nezem idokozben az Emag is magyar Kft-kent uzemel (pont az altalad emlitett integraciot kovetoen), ill. az alza is bizonyos termekeket magyar kft-kent szolgal ki, igy a jogi vedelem jobban ervenyesitheto, mint eddig. (Lasd korabban kelt homar bejegyzesek az emlitett cegek garancialis ugyintezeset illetoen, bar volt itt logouton is erdekes story a garanciaido onkenyes valtoztatasarol.) De ettol meg tartom, hogy ugyanazon az aron (es innen indult a kerdes), jobban megeri itthon ervenyesitheto, gyartoi tamogatassal rendelkezo termeket venni, mint a sajat szervizzel rendelkezo es ott javittato alza vagy emag.

    A bolti garancia resz a te fejedben ert ossze a sufni gsm-mel, a lenyeg az volt, hogy kinek kell helyt allnia a termek hibajaert. Egy kulfoldi ceg altal ertkesitett (netan nem is hazai piacra szant) termek eseteben pedig ez a forgalmazo lesz. De ha Te mashogy tudod, akkor mondd kerlek, en nyitott vagyok ra, hogy ha tevedek, belassam.

    Másolat_eredetije

  • Ceree

    senior tag

    válasz fogtunder #27 üzenetére

    Hat pl. sajat tapasztalat: garancialis javitasra kuldott kavefozom roman nyelvu javitasi dokumentacioval jott vissza. Biztos veletlen ;]

    Kimondottan orulnek neki, ha az altalad leirt gyakorlat lenne ma az altalanos, de a sajat tapasztalataim miatt megengedhetek magamnak nemi szkepticizmust, foleg az emlitett, boven hatszamjegyu termekek vasarlasa eseten.

    Es no offense, de ne csodalkozz, ha szemelyeskedessel vadolnak, ha olyan szolast hasznalsz, amivel az emberek szellemi kepessegit szokas illetni: "Vannak bajok, nem kevés."

    Másolat_eredetije

  • Ceree

    senior tag

    válasz fogtunder #33 üzenetére

    Itt egy mobilos példa, ha már:
    https://24.hu/fn/gazdasag/2020/08/03/mobiltelefon-szerviz-nincs-24-honapos-garancia-emag/

    Ezért nem mindegy, hogy ki hozta forgalomba, és erről az emag oldalán semmilyen tájékoztató nincs, nem derül ki előzetesen. Viszont a saját garancia GYIK-ban is megkülönböztetik a kettőt:
    "Az eMAG által értékesített jótállási jegye (garancialevél) lehet:
    – a gyártó által kiállított (amennyiben a gyártó rendelkezik országos szervizhálózattal),
    vagy
    – az eMAG, mint forgalmazó által kiállított."

    Amúgy az érdekes az, hogy a legtöbb telefonnál a fenti cikkben is hivatkozott időtartam (24 hónap, pl itt vagy itt) van a termékoldalon, más nem. Kivéve a két zenfone-t, ahol nincs garanciáról semmilyen információ: Zenfone 7 & Pro. Érdekes, mondjuk, hogy a Pro-nál a másik színnél van. :F Na mindegy, ez lehet, hogy csak hiba, a forgalmazói kérdés viszont nem.

    Részemről amúgy ennyi, nyugodtan vásárolj ott, én meg nem fogok ilyen nagy értékű cuccot. Engedjük kérlek el, nem kell itt pörögni a "marhaságaimon"... :R

    "nem minden termékkörnél veszik annyira szigorúan a szürkeportot, mint telefonok esetén" - biztos a NAV se. :DDD Na mindegy, ez más kérdéskör, csak vicceltem, adta magát. :)

    [ Szerkesztve ]

    Másolat_eredetije

Új hozzászólás Aktív témák