- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
a belsőégésű motoros autók fontos alkatrésze a nyomatékváltó.
ergo nyomatékot szabályozni nemigen lehet.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
Lehet nem mindenki érti miért írom, pl a kerék kiporgese nyomaték kérdése, nem teljesítményé.
Ugyan így a kigyorsitas, a gyorsulás mértéke változik a fordulatszámmal, vagyis lehet 0-100 egy értéket ad időben, de nem konstans a gyorsulás egész idő alatt. -
Nem rémlik , hogy erről beszéltünk volna .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Minek ír olyan ember szakmai cikket, aki maga is csak megpróbálja megérteni a nyomaték fogalmát.
"A nyomaték és a teljesítmény közötti összekötő kapocs épp a fordulatszám."
Nem! Előtte linkeli be egy motor teljesítmény és nyomaték görbéjét. Amin azért látszik, hogy nem kapocs a fordulatszám.
A nyomaték és teljesítmény kapcsolata az idő. A nyomaték az munka, Nm. A teljesítmény az egységnyi idő alatt elvégzett munka mennyisége. Ha egy 50 kilós zsákot elviszek 1 méterre, pontosan annyi munkát végzek, mintha 10 kilós zsákot viszek el 5 méterre. Egy gyakorlott zsákhordó fele annyi idő alatt képes végrehajtani a zsákhordást mint én, akkor nyilván dupla a teljesítménye hozzám képest.
De vissza a nyomatékhoz.
A nyomatékváltó csak a nyomaték összetevőit változtatja. Hosszabb úton alacsonyabb erő vagy rövid úton magasabb erő. De a nyomatékot nem változtatja meg. (Maximum a hatásfoka miatt csökken a rajta áthaladó nyomaték.)Egy adott belsőégésű motor nyomatékát a turbóval lehet szabályozni. Nem engedik nagyobb nyomatékot leadni, mint a motor turbó nélküli maximális nyomatéka. De nagyobb fordulatszám tartományban biztosítják vele a maximális nyomaték közeli nyomatékot.
A nyomaték szabályzás másik módja a nyomaték elvonás a hajtott kerekektől. Nem engedik kipörögni a kereket.A tervezők kezében van az igazi nyomatékszabályzás lehetősége. A hengerúrtartalom növelése a leadható nyomatékot emeli meg. Ezért gyártanak manapság háromhengeres autókat. 1 liter körüli hengerűrtartalom és könnyű karosszéria. Turbó nélkül is elég mozgékony a közúton egy városi autó.
Ha egy kis többlet nyomatékot szeretnél a végsebesség kárára, akkor rakj a járműre kisebb kereket. Ha lehetséges.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#90088192
törölt tag
válasz Luck Dragon #4 üzenetére
Sebaj
-
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Ez az egesz onnan jott, hogy teljesitmeny korlatot akarnak/kellene bevezetni a szemely gepkocsikra, hiszen a szaguldozas a max teljesitmeny korlatozasaval szabalyozhato. A problema, hogy a kerek akaratlagos kiporgetese nem a teljesitmeny fuggvenye, hanem 2 ero(egyszerusitve) egyensullyanak megbomlasabol adodik.
Vagyis ha a forgato nyomatekot is korlatozzuk, akkor a kigyorsitas merteket is tudjuk korlatozni, vagyis nem lehet hulyegyerek modjara vezetni, mert az auto keptelen ra.
Ezt sehogy sem tudtam elmagyarazni.
Lehet meg most sem megy -
"Ez az egesz onnan jott, hogy teljesitmeny korlatot akarnak/kellene bevezetni a szemely gepkocsikra"
A maximális sebesség már jó ideje szabályozva van minden forgalomba kerülő új autónál.
A teljesítmény és/vagy nyomaték korlátban nem hiszek. Az csak a közúti forgalom biztonságát csökkentené.
Vannak olyan veszélyhelyzetek, amiből a fékezéssel nem lehet kikerülni. Gyorsítással viszont ki lehet jutni az ütközőpályából.
A vezető pillanatnyi kisebb elmezavara ellen az elektronika képes védeni a járművet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#90088192
törölt tag
válasz Hieronymus #8 üzenetére
Ahogy látom igazad is lenne, ha nem emberek ülnének az autóban mint rossz majmok, akik bevették a lexarom tablettát.
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #5 üzenetére
A nyomaték és teljesítmény kapcsolata az idő. A nyomaték az munka, Nm.
Jó nagy baromságot sikerült leírnod. Ahogyan a fordulatszám nem az idő reciproka, úgy a nyomaték sem munka, mert itt a méter erőkart jelent, nem elmozdulást. Statikus helyzetben is létezik nyomaték, míg a munka ekkor zérus.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ezért kellene a nyomatékot is határolni nem csak a csúcs teljesítményt.
Ha a teljesítményt szabályozod, akkor a nyomaték is szabályzódik az adott váltófokozattól függően, hiszen a kapcsolatukat a váltófokozat fixálja (P=2pi*n*M).
Lényegében pedig a szabályzó az üzemanyagbefecskendezést szabályozza, mivel fizikailag azzal tud hatni a motor működésére. Ehhez a bemenőadatot pedig fordulatszámadat jelenti, mert az áll rendelkezésre. Egyfelől a főtengelyé, hogy a motort védje, másfelől a kerekeké, hogy a sebességet/gyorsulást le lehessen korlátozni. Pl. kipörgésgátlás esetén.Villanyomotrnál pedig az áramra szabályzunk.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
távcsőves
senior tag
Belsőégésű erőforrás méretezését azt hiszem nem tanultad. Értem mit szerettél volna mondani, de valójában nem teljesen igaz amit írtál. Ám Google suchen 1.9 pdtdi und 1.9 SDI nyomaték görbe az érdeklődőknek.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz távcsőves #12 üzenetére
Nem nem tanultam, szándékos.
Adott fordulathoz tartozik egy max nyomaték. Ami fizikailag kivehető, függ a dugattyú felület azon komponensétol ami merőleges a furatra, a robbanás során keletkező nyomástól, a terjeszkedés ütem hasznos hosszától, és a főtengely hajtókar csap távolságtól a főtengely forgás pontjához.
Vagyis mi az égés elnyulasat illetve a keverék energiáját tudjuk változtatni. Ahogy növekszik a fordulat igaz csökken a henger gazcsere hatásossága.
Vagyis ha fizikailag akarjuk a nyomatékot lekorlátozni akkor a dugattyú felület aminek csokkeni kell SZVSZ így a teljesítményt max fordulatszám segítségével lehet korlátozni.[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz Luck Dragon #13 üzenetére
Rengeteg fraktálom van, szóval lehet róla szó.
Sajnos a FractalForums-ról törlődtek a képeim, mert ingyenes képmegosztón voltak.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Akkor majd várom.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Soderes
aktív tag
"Kik mozdítják meg az autót?"
Emberek.
Ezen felesleges volt vitatkozni.
-
bkercso
nagyúr
válasz Luck Dragon #17 üzenetére
Addig is az egyik legszebb: egy hibrid (csatolt) Mandelbrot + Burning Ship, amely mindkettő tulajdonságait mutatja. Nem volt egyszerű a csatolt fraktálban olyan részletet találni, amin mindkét "alap" fraktál jellemzői megfigyelhetőek, kb. 90 percig keresgéltem és 1E8-szoros nagyítás mellett sikerült találnom, ha jól rémlik [link]
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#56573440
törölt tag
"teljesitmeny korlatot akarnak/kellene bevezetni"
annak semmi értelme nem lenne.
"Vagyis ha a forgato nyomatekot is korlatozzuk, akkor a kigyorsitas merteket is tudjuk korlatozni, vagyis nem lehet hulyegyerek modjara vezetni, mert az auto keptelen ra."
Ezt pl a bimmer ezer éve megcsinálta, kérhető extra volt a gumifüstölésmentesítés, kikapcsolsz minden elektronikát, és akkor se hagyja elfüstölni a gumit picit se.
Minden másra jön az automata sebességlimiter ami még egy olyan technológia amitől engem már a hideg ráz, az újabb euro szabályozások...A teljesítmény limitálásra a co kibocsájtás csökkentése pl tökéletesen alkalmas.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz #56573440 #21 üzenetére
Nem tudtam a BMW csinált ilyet is.
A CO val az a baj ez esetben, hogy egy adott gyártó belátása szerint osztja szét a termék palettán.
Az általános teljesítmény korlátozást nem nagyon lehet hova osztani.Engem kifejezetten örömmel tölt el, hogy végre "aludhatok" az úton mert senki nem akar majd letolni. Mert nálam az alvás azt jelenti, hogy a cégem sebesség ellenőrzési rendszerét hidegen tudom tartani, mehetek 10km/h-val kevesebbel folyamatosan és dombnak lefelé nem fogok túlságosan felgyorsulni, vagyis adaptiv sebesség tartó automatika nélkül sem lépem túl a sebesség határokat, ami rengeteg fejfajastol kímél meg.
Ja, hogy a fizetésem ugyan annyi tök mindegy mivel töltöm az időmet, sőt így még túlóra is becsúszik, hiszen nem volt ritka az 1000km hosszú út 2 telep között.
Persze tudom Mindenki szívműtétre siet, meg muszáj felvágni a csajok előtt, mert személyiség 0, csak a gzpedalt lehet nyomni.
Elfuserált ez na. Pont hogy egy 3.8V6 csodam van, és pont hogy lassabban megyek, mert 12l jobb mint 15l. Persze így letolnak az útról néha még itt is. -
#56573440
törölt tag
válasz #90088192 #22 üzenetére
"A CO val az a baj ez esetben, hogy egy adott gyártó belátása szerint osztja szét a termék palettán."
A gyártó belátása meg jellemzően piaci érdekek mentén alakul. És? Alapvetően egy alig kimutatható mennyiségű barom miatt az emberek millióit szivatni meg sose épp szerencsés. És akkor nőies voltam és finom.
Téged a nálad gyorsabban haladók zavarnak, viszont a közúton meg a legritkább esetben a hülyegyerek okozza a balesetet. Nyilván az is fog, ez nem kérdés, de sokkal inkább a relatív gyorshajtás, a sietés, a figyelmetlenség és társai miatt csattan a vas a vasnak. Ma reggel is csak azért nem érkezett meg néni ölébe másfél tonna német szekunder szégyenérzet a swift vezető oldali ajtaján keresztül, mert messziről láttam balfaszkodását, és a 70-es tábla ellenére 50 alatt közelítettem meg... Ha motorral vagyok és buszsávban közlekedek az autósok 98%-a nem tudja összerakni, a legtöbb rámnéz majd kihajt elém, és látszik hogy nem érti hogy ez most mi.
Nyilván a racsinger bíboros és kompániája is fog balesetet okozni, mert a viselkedésformája predesztinálja erre, de pl anyám több autót tett tönkre mint a legtöbb Michelisz Norbi wannabee fog valaha. Nála sem a nyomaték öl. -
Most értettem meg, mit nem értesz.
A fogaskerekeken erővektort számolunk. Mivel a motor által megtermelhető munka mennyisége nem változik a az erőátviteli láncon (leszámítva a veszteségeket), a jármű hajtott kerekein leadott nyomatéka azonos a motor nyomatékával. Minden sebességi fokozatban változatlan mértékű a nyomaték a kereken, azonos motorfordulatszám mellett.
Ezért a munka, egy newton nagyságú erő a vele egyirányú egy méter hosszúságú elmozdulás esetében 1 Nm.
Azt hogy te ezt a szögsebesség és erővektor szorzatából vagy a kerék elmozdulásából számolod a megtett utat lényegtelen.
A motoron sem lehet másként nyomatékot mérni.
Mennyi az álló motor nyomatéka?
Nyilván nulla.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #24 üzenetére
Frankós jó bullshit, állatul tolod!!! Még egy fizikus is leborul előtted - duplán.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
N€T0X|N
őstag
válasz Hieronymus #24 üzenetére
Minden sebességi fokozatban változatlan mértékű a nyomaték a kereken, azonos motorfordulatszám mellett.
Már hogy lenne? Pont az az egyik dolog, amit a sebesség-/nyomatékváltóval változtatunk. A teljesítmény az ami minden fokozatban ugyanannyi a keréken, mint a főtengelyen (-veszteség).
Sent from my keyBoard
-
OK!
Középiskolás géptan alaptananyag.
Ha egy jármű motor 20 Nm nyomatékot termel a veszteségen felül mekkora nyomatékot használ fel a jármű?1. Kevesebb mint 20 Nm
2. 20 Nm
3.Több mint 20 Nm
4. Nincs összefüggés a két nyomaték között.
5. Nem tudom, de nem is érdekel.
6. Én akkor is jobban tudom!Melyik?
bullshitezni könnyű. Vajon a gondolkodás nehezebb??Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#89309696
törölt tag
-
senior tag
válasz Hieronymus #24 üzenetére
" Mivel a motor által megtermelhető munka mennyisége nem változik a az erőátviteli láncon (leszámítva a veszteségeket), a jármű hajtott kerekein leadott nyomatéka azonos a motor nyomatékával."
Leszólni Gajdánt, aztán egy ilyet leírni, hmmm....
Путин, иди нахуй!
-
A nyomatékváltó a Newton és méter arányát változtatja meg.
A jármű első fokozatában magas a nyomaték erő komponense. A legmagasabb fokozatban a méter komponense nagy. De a kettő szorzata minden esetben állandó, leszámítva a veszteségeket.A teljesítmény már idő komponenst is tartalmaz.A nyomaték nem időfüggő.
A nyomatok szempontjából ugyan annyi munka végzés ha 1 méterre 10N tömeget viszel, mintha 10 méterre viszel egy 1N tömeget. A munka elvégzésének idejétől függetlenül.
Egy mezőgazdasági munkagép hatalmas munka végzésére képes alacsony teljesítmény mellett
Egy versenyautónak hatalmas a teljesítménye, viszont alacsonyabb nyomatékkal működik.A totalcar nyomaték-teljesítmény meghatározásának magyarázatát szabadon idézve.
Ha a mester két zsákot képes szállítani egyszerre, tehát két kör alatt négy zsákot és a tanuló 5 zsákot képes egyesével szállítani ezen idő alatt. Akkor a mester nyomatéka nagyobb, a tanuló teljesítménye nagyobb.
Azonos idő alatt több zsákot továbbít.Autós példára vissza fordítva.
Egy autó 100 Nm veszteségmentes nyomaték mellett harmadik fokozatban halad az emelkedők felfelé.
Egy másik autó 80 Nm nyomaték mellett ötödik fokozatban halad felfelé azonos motor fordulatszám mellett.
Akkor vagy a második jármű motor teljesítménye nagyobb vagy a második jármű könnyebb.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#90088192
törölt tag
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #34 üzenetére
A kérdés inkább az, milyen pszichotranzakcionális előnyöd származik mindebből.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #30 üzenetére
a nyomaték nem megmaradó mennyiség és nincs erőkomponense. De, mivel a 6. te vagy, ezt is tudod.
Látom, ezt a témát is annyira vágod, mint az immunitásosat. Nem számít.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
bkercso
nagyúr
válasz #90088192 #42 üzenetére
Így van: kisebb motorteljesítménnyell, de ugyan akkora nyomatékkal ugyan úgy vígéckedhetne, csak a végsebesség lenne kisebb.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
válasz #90088192 #42 üzenetére
nincs olyan, hogy csak a nyomaték van útban.
a fordulatszám és a nyomaték MINDIG EGYSZERRE van útban.
ha jogilag korlátozod a nyomatékot, akkor majd megemeli a fordulatszámot és nem jutottál semmire.
ha jogilag korlátozod a fordulatszámot, majd megemeli a nyomatékot és nem jutottál semmire.
csak akkor tudod visszafogni a teljesítményt, ha egyszerre korlátozod a nyomatékot és a fordulatszámot. ez egyébként marhaság.a helyes eljárás, ha a 0-100 gyorsulási időt korlátozod. abban benne van minden paraméter, ami ebben a kérdésben számít.
de szerintem nem helyes az autók teljesítményét korlátozni. többet érne, ha az idiótákat látványosan megbüntetnék, nem csak ilyen himihumi ejnyebejnyére.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Igen meg nem.
A fordulatszám megemelése annyit jelent, több idő kell még eléri a max teljesítményt, ha a nyomaték korlatozva van azt jelenti, hogy az alsó fordulatszám tartományban kisebb lesz a motor gyorsulási képessége. Vagyis az adott fordulatszamhoz tartozó teljesítményt korlátozódik alacsonyabb fordulaton, vagyis lassabb gyorsulás.
-
-
#90088192
törölt tag
Akkor másképp, a motor fordulatszám tartomány egy dolog, de hiba van 100kw 10000 ford/perc hiszen te nem tudsz azzal a fordulatszámmal elindulni. Vagyis a motor szög gyorsulása alapjáraton és attól fölfelé limitálva van. Hiába nyomod tövig nem tud gyorsulni 10000 Ford/percrere csak ha van nyomaték 1000ford/percen és 2000-en stb. Ha nincs akkor időbe telik.
Vagyis az alsóbb tartományban sokkal kisebb a kiveteheő teljesítmény amit Semmilyen vegattetel nem fog ellentételezni.[ Szerkesztve ]
-
válasz #90088192 #47 üzenetére
egyrészt moving target, ahogy vitázol.
másrészt pont úgy beszélsz, mintha soha nem vezettél volna autót.
A motornak nem kell nulla fordulatszámról és nulla km/h-ról 10ezerre gyorsulni. Azért van a nyomatékváltó. Hiába korlátozod le jogilag a motor nyomatékát, akkor más áttételezésű nyomatékváltót tesz bele, kiengedi a fordulatszám tartományt, és ha a motor képes forogni, akkor pont ugyanakkora teljesítményt fog leadni. ja, a downsizingben pont ezt csinálták...de ezt teljesen jól elmagyarázza a cikk, amiről a poszt született.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#90088192
törölt tag
Ugyan arról beszélek tehetsz te bármilyen attetelezesú váltót.
Az autó gyorsulása úgy értelmezhető hogy integrálódik a fordulatszám és nyomaték görbék szorzata.
Az idő az adott sebesség eléréséhez nőni fog, ha csokkented a maximális nyomatékot, hiszen csokkented az adott fordulatszám tartományban maximum elvégezhető munkát adott időre kivetítve.Ezt nem tudom másképp elmagyarázni. Elnézést.
-
#56573440
törölt tag
válasz #90088192 #42 üzenetére
Es megoldottad a balesetek 0.001%-át azzal, hogy torkon szpattál mindenkit. Minek?
Németeknél kolléga vezetett amikor mentünk ki.
- fú én nagyon paráztam itt vezetni...
-mert?
- azt hittem hogy itt mindenki letol majd 200 - al, de nem. Van itt kultúra...A német hátul majdnem elsétált ugy röhögött... Elmesélte hogy mennyi civil autó megy jarorrel kint, hogy követési távolság be nem tartás az szemre mért, és nem olcsó, jogsi is pattan esetleg... Ja van kultúra
Azt akarod hogy az úton biztonságosabb legysn a közlekedés? Tessék. Városban kamerák, civil autók kint, durva büntik.
Nekem az is elég lenne egyébként, ha évente lenne egy kis ellenőrző vagy legkésőbb amikor a humanoid szavatosság lejár alkalmassági mellé egy sima 20-25 kérdéses KRESZ teszt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Witcher topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care