- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Google Wear OS (Android Wear) okosórák topicja
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Mobil flották
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Runner_fxr #199 üzenetére
Amúgy amit írtál, mint értelmes belépő, hogy 150k sima, 350k pedelec, az amúgy abszolút normális és teljesen baráti, azért ezek már olyan számok, amikre tényleg nem lehet azt mondani, hogy nem hangzik jól, pláne újonnan.
Szerintem ezeket a számokat kéne kiemelni a jövőben, és sok félreértés elkerülhető, maximum ki kell emelni, hogy ez tényleg a konkrét minimum, ami alá nem megyünk, és ezek is csak nagyon ügyesen összeválogatott alkatrészekre igaz (vagy valami, érted mit akarok mondani, na).
Mert 150k már tényleg nem ijesztő annak, aki reálisan gondolkodik.Na mindegy, elnézést, ha nagyon felhúztalak az értetlenkedéssel, nem az volt a célom, illetve köszönöm az információkat, nagyon hasznos volt az eszmecsere.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Runner_fxr
Ármester
Nekem az jött le a hozzászólásaidból, hogy nem tartod reálisnak egyik mai új bringa árát sem, csak ezért írtam, mert ilyen erővel bármilyen mai termék árába bele lehet kötni. Persze van igazság abban, hogy extra profitot tesznek a felső kategóriában a bringákra, a több milliós árak még a szakmabelieknek is érthetetlenek (persze értem, nagyobb az igény a csúcs bringákra mint amennyit gyártani tudnak, ezért annyit kérhetnek érte amennyit nem szégyellnek), de belépő és közepes szinten emészthető tud lenni és elérhető távolságban vannak.
Ami a belépő, de már használható bringákat illeti. Ha valaki nem erősen túlsúlyos, mondhatni átlag testsúllyal rendelkezik, akkor a belépő kategória is ki tudja szolgálni alap szinten, tehát rövidebb városi távok, néha egy két közepesen nagyobb túra is beleférhet. Onnantól válik problémássá ha ráérez a bringázás ízére és a hétköznapi közlekedés mellett aktív sportolásra is el kezdi használni. Azt nem fogja bírni és rövid idő alatt a legtöbb alkatrésze tönkre fog menni. Illetve a terep használat tud még amortizálni, pl ha erdőkben szeretnénk sportolni, túrázni, oda mindenképpen kell a belépőnél legalább egyel jobb MTB.
Amúgy egy trekking megfelelő tud lenni ha nem mész erdőbe.[link]
Ezzel el lehet kezdeni bringázni, kifejezetten gyenge pontja a hátsó kerék, ezt érdemes idővel cserélni egy kazettás rendszerűre. Normál használat mellett, nyilván karbantartva, sokáig ki tud szolgálni.Amennyiben valaki terepre is vágyik, kicsit jobban zsebbe kell nyúlni.
Itt már muszáj kicsit tartósabb alkatrészekkel megvenni a kerékpárt.
Nagyjából ez az a szint amit már meg szabad venni kezdő terepezésre.
[link]Ezek a kerékpárok konkrétan most készleten vannak, amennyiben ténylegesen tervezel kerékpárt venni, azt javaslom azt tedd meg mielőbb, jövő tavaszra már nem sok minden lesz.
Örülök ha tudtam segíteni, érdemes benézegetni a bringás topikokba is ha tanácsra van szükséged.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Runner_fxr #202 üzenetére
Nem, az első nekem teljesen szimpatikus, az a 150k az egy teljesen elfogadható ár kocabiciklinek. Az meg, hogy ha valaki komolyabban akarja, az pénzbe fog kerülni? Hát kérem, ott már sportról meg hobbiról beszélünk, az egy teljesen más kérdéskör, határ a csillagos ég.
Szóval de, teljesen értem, és így, hogy itt a 150k-s ajánlat, így már más. Amúgy azért is értem, mert Én meg pl pingpongbuzi vagyok. Na ott is az van, hogy kimondod, hogy egy valamire való ütő minimum 50k, ha tényleg jót akarsz 80-250k (itt már erősen bejön az is, hogy ki tudod-e valóban használni az extrát amit ad, vagy csak a pénzt égeted) és max 2 évet bír aktív játék mellett, de az 1 év reálisabb, teljesen hülyének néznek. Nyilván ha a játék 30cm-el a háló felett megy, tökéletes bármelyik gagyi fos, mondjuk kényelmetlen is lesz, meg darabokra is fog esni 50 játék után... De ha az az 50 játék 10 év alatt történik, és józanul úgyse játszanak, ki nem szarja le?
Amúgy ez is egy olyan hobbi, amit sajnos félre kellett tenni. Van otthon asztal, kertben asszonnyal néha játszunk kicsit, de az olyan szinten nem ugyanaz, hogy már nekem is csak egy sima bolti fos 15k-s ütőm van, erre elég ez. Ennél komolyabb szinten játszani errefelé kb lehetetlen.Amúgy, amnyiszor írtad már le... Mi a franc az a kazettás kerék? Mit tud, amit a sima (csapágyas?) nem?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #175 üzenetére
Pontosan. Én is imádom mikor a bringám árát hallva megkapom hogy autót lehet venni ennyiből. Viszont ez a hobbim, szeretek tekerni és még az egészségnek is jót tesz.
Más meg tényleg cigire, piára, bulizásra költ vagy drága telefonra, PC-re. Ő dolguk csak ne nézzenek le mert én meg a kerékpárra áldozok kicsit többet.Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
Pontosan, jól látod a kérdést, onnantól válik költségessé a dolog amint sportként, hobbiként tekintesz a dologra, jelen esetben a kerékpározásra.
Kocabringázás nagyjából bárki számára elérhető.A kerékpárok hátsó agya 2 nagy csoportra osztható, az olcsóbb bringákban úgy nevezett menetes rendszerű van, itt a fogaskoszorú tartalmazza a szabadonfutót és az agyon lévő menetre tekered fel a fogaskoszorút. A probléma ezzel annyi, hogy az agyban a két oldalt lévő csapágyazás túl közel van egymáshoz, jobb oldalt a hajtás oldalon hosszan kilóg a tengely és emiatt hajlamos görbülni, eltörni. Viszonylag gyorsan lötyögőssé tud válni a hátsó kerék, majd egyszer csak eltörik a tengely és a bringa mozgásképtelen lesz. 6/7 sebességes kerékpárokon ilyen agyat találsz. 8 fokozattól megjelenik a kazettás rendszerű agy. Itt az agyon egy kazettának nevezett bordás hengert találsz, ebben van a szabadonfutó és erre szereled fel a fogaskeréksort. Itt a csapágyazás sokkal távolabb van egymástól, a tengely két végén, ezáltal a tengely nem szokott görbülni, törni, ráadásul egy üreges tengelyről van szó, ami merevebb is mint a tömör tengely a menetes agyban.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a kazettás rendszerű hátsó agy sokkal tovább bírja mint a menetes.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Runner_fxr #200 üzenetére
Jaja. Marhaság sok pénzért csökkenteni a súlyt azért, hogy másodperceket nyerjenek. Ha az erőnlét számít, akkor fel kell szigszalagozni egy téglát a vázra és elérni ugyanazt az időt, mint tégla nélkül. Mi az olcsóbb? A tégla, vagy a karbon kerekek?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Elf
aktív tag
110 kilométeres kört mentem az elektromos ösztelóssal a Plisen keresztül fel-le főleg terepen. A max rásegítést csak akkor kapcsoltam be amikor a havert idegesítettem a legmeredekebb felfeléken hogy figyi én fél lábbal tekerek és az orromon veszem a levegőt de neked meg mi a bajod hogy itt lihegsz? Baj van? Valami nyasgemet mondott vissza de nem értettem mer nagyon zihált.
Félig merült le az akku az út végére.
És igen az legkisseb rásegítést is soknak érzetem. Nekem nem jön be szkész. Ez teljesen szubjektív érzés és nem tudok/fogok róla vitázni. -
Elf
aktív tag
válasz Runner_fxr #199 üzenetére
Mivel azt írtad hogy próbálják ki , "érezze meg mit jelent egy ilyen gép, aztán beszélgessünk tovább" ebből gondoltam hogy szerinted majd mindenki megérzi mit jelent egy ilyen gép.
De most már értem hogy értetted.
Asszem ilyen tipikus apró félteértések voltak itt az írásos kommunikációban amik tök érthetőek két vadidegen ember között. De úgy érzem megértettük egymást és én legalábbis okosabb lettem egy picivel.Mondjuk ha nem az az első mondatod itt hogy:
"Az a probléma ezekkel a bringákkal, hogy egy vállalhatatlan tesco-s fos az alap."
meg:
"Ilyen bringát nem szabad megvenni, nincsen egy épkézláb komponense."akkor szegényebbek lettünk volna egy ilyen hasznos vitával de azért innét nézve érthető hogy miért te lettél a "céltábla".
De aztán lett itt linkelve bringa opr-nek 150ért és asszem itt összerét a két érvrendszer.Visszakanyarintva a fő témára ezt az ADO A20-at amiről a cikk szól tudnád valamilyen felhasználásra ajánlani? (közlekedés témakörbe, a ki hogyan és hova dugja/dobja témát most hagyjuk )
-
aginor
addikt
válasz Runner_fxr #188 üzenetére
No, ez így már mindjárt másként hangzik. Korábban nem ezt írtad, vagy nem így jött át.
Akkor felteszek egy csavaros kérdést, hogy legyen valami konkrétum, amin már el lehet indulni. Olyan elektromos csoda, ami alkalmas az alábbi felhasználásra közepes távban gondolkodva (5-7év min.), az se baj, ha nem egy típust tudsz mondani.
A követelmények pedig:
napi szinten melóba járás (5-10km/út, vagyis napi 20km), alkalom adtán elszaladgálni vele ide-oda (bolt, hivatal, stb, szintén 5-10km/út) heti kétszer edzés betonon (15-30km/alkalom), havi egy vagy héthavi egy 50-60km "túra". Mindezt alapvetően betonon, átlagos estsúllyal (90kg-ig bezárólag). Feltétel a viszonylag gazdaságos üzem, megbízhatóság és stabil alkatrészellátás.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Bog
HÁZIGAZDA
Most épp ezt kínálgatják, hogy írjunk róla. Iszonyú sokat kéne masszíroznom őket, hogy el is küldjék tesztre, de nem tudom, hogy érdemes-e, az tuti, hogy egy laikus számára nagyon menőnek látszik az egész, de hát a marketing már csak ilyen.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
nagyúr
-
aginor
addikt
válasz Napfénysüti #213 üzenetére
Nézd, az eredeti ára majdnem 2k dodó, emellé Shimano váltó van rajta (mondjuk pont nem a csúcs). Ha ingyen küldenek egy mintát, akkor nagyon kíváncsi lennék rá, milyen is lehet élőben.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
Runner_fxr
Ármester
Itt nekem valami nem kerek, 110km a Pilisben, ahol azért szintet is lehet gyűjteni bőven. Ez még eco-ban is necces, hogy végig kibírja, de hogy a fele akku megmaradt? Azt meg hogyan?
Én 2015-óta használok pedelec montikat, előtte analógot hajtottam. Nekem a 100km táv max úgy jött ki egy töltéssel, hogy a sík utakon konkrétan kikapcsoltam a rásegítést. Anno 500Wh-s akkut használtam, most van 625-ös, ez mondjuk ésszel kibírja a 80-100-at hegyen, de az már tényleg a vége.Én amúgy teljesen elfogadom ha valakinek egy próba után ez nem jön be, nem is mindenkinek való. Viszont, a pontosság kedvéért, érdemes mindent a helyén kezelni. Az össztelós e-bike-ot nem igazán egy merev XC-hez kéne hasonlítani. Ezzel az összehasonlítással az a probléma, hogy egy XC merevvázas monti alapvetően egy könnyű bringa, viszonylag könnyen lehet vele haladni. Egy össztelós, hosszabb rugóutas géppel pedig jóval nehezebb tekerni. Szóval egy össztelós ebike igazán azoknak nagyon hasznos, akik már eleve össztelós Trail/Enduro bringáról ülnek át. XC-ről átülve csak annyit tapasztalsz, hogy kb ugyan annyit mész vele, mint saját erőből az XC-vel, csak könnyebben és nem érted, hogy ez mire jó? Ami amúgy teljesen valid érvelés, ha én XC szinten űzném a mtb sportot, nekem sem lenne otthon e-bike, mert abból a pénzből már rég összeraktam volna egy 9 kilós XC rakétát és még a közepes kondival is falnám az 1000-1500m szinteket, de még egy nem csúcs 11-12 kilós XC is sokkal gyorsabban halad mint az össztelós gépek úgy általában. Viszont a ritkább bringázással, közepes kondival a 14-15-16 kilós, 160mm rugóutas, agresszív lejtőzős geometriás, traktor külsős Enduro-t, analóg hajtással felcsörlőzni a hegyre, hát nem egy élmény. Nagyon hamar átfordul a dolog egy kín szenvedésbe, márpedig az Enduro-nak az a lényege, hogy lefelé jössz a technikás terepeken. Egy E-Enduro-val számottevően sokkal több hegyre felmész és pont azt kerülöd el, hogy túlhajtsd magad a végére, kidöglesz, de nem lesz túlzott kimerülés, illetve a lefeléken is észnél vagy még mert nincs 190-es pulzusod. Azért ha elvinnélek egy normális Enduro-s körre, ott a pedelec-el is a seggeden vennéd a levegőt, mert olyan helyeken jövünk le. Akinek még jó dolog, az a csoport akik előtte nem montisok voltak csak szeretnének egy élmény bringát a hétvégi terepezésre. Illetve ott van a városi közlekedés, ott is nagyon hasznos tud lenni mondjuk egy E-Trekking. XC és Országút ahol még jelen akku technológiával nincs létjogosultsága a pedelec rendszernek. Szóval XC és Outi szemmel nézve nyilván nem lesz alternatíva. Ezzel teljes mértékben egyetértek.
#210 aginor
Én végig ugyan azt írtam, maximum félre lett értelmezve. A kerékpár ma már egy nagyon összetett téma, könnyű félreértésekbe belefutni, főleg ha nagyon eltérők a tapasztalatok. Meg amíg az ember ezt írásban kifejti, az is idő. Szóval lehet nem lenne rossz ötlet pár videós teszt, beszélgetés, sokkal könnyebben át lehet adni szóban a lényeget. Főleg a bringán szemléltetve. -
Runner_fxr
Ármester
Ami a számodra ideális pedelec bringát illeti, ha csak a rövidebb távú, melóbajárás a szempont, bevállalható az "olcsó", kompromisszumos gép, pl egy Neuzer 350 környékén. Viszont amint bejön a képbe a sport, az edzés, a hétvégi élmény bringázás, ez a bringa sajnos kevés lesz, mert minden alkatrésze alap. Bár itt talán a legjobb ajánlatokat a Decathlonban fogod megtalálni. A minimum szinten ár/értékben verhetetlenek szoktak lenni.
Ez a gép nagyjából jó lehet, de az 50-60km-es túrákhoz már talán kevéske az akku.
Kicsit trekkingesebb vonal, de 418Wh akkuval, ha nem maxon hajtod, 50-60km-t tudhat: [link]
Ez a bringa már mondhatni kompromisszum mentes lenne a Te felhasználásodra, viszont még a Decathlonban is 700 környéke ez a szint.
De én úgy gondolom, hogy ha 450-ért megveszed a Riverside 500 E-t, vagy ha a montisabb vonal jön be, akkor az E-ST 500-at, nagy baj nem történhet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem ez az igazi horror, az össztelós utánzat. Itt annyi hibalehetőség van, hogy ezt tényleg jobb meghagyni az alkotójának. Normális össztelós váznál alap a minőségi, csapágyazott forgáspont. Ezekben általában valami csúszó persely van, az alsó forgáspontnál szinte biztosan, ami már új korába is kicsit lötyögős, annyi merevséggel mint ami egy kolbásznak van. Ez nem javítható, elkopik, szétesik, kuka. Kis pénzért ragaszkodni kell a merev vázakhoz, akár merev villákhoz.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Azt ugye tudod hogy a Shimano is gyárt nagyon olcsó, belépőszintű cuccokat? Itt lehet hogy például egy váltásnál hosszú másodperceket kell várnod míg csattogva átteszi másik fokozatra. Meg persze gyárt jót is sok pénzért. Nekem Ultegra hajtás-váltásom van, na ez nem gondolkodik ahogy nyomom a kart csinálja amit kell még terhelés alatt is. Cserébe persze nem is egy Tourney árkategóriája.
Ezzel azt akartam csak mondani hogy attól hogy Shimano van valamire írva még nem kell hátast dobni tőle.Amúgy a linkelt bringának tényleg 2k $ az eredeti ára?
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Alchemist #220 üzenetére
Akárhogyan is, most már több helyre nyomatékosan elhintettük, hogy kerékpárokat örömmel fogadunk tesztre
Noted.
Valószínűleg tavaszig már nem jön ilyen motyó, azért Kínában is tudják, hogy mifelénk csak a nagyon elhivatottak tekernek 5 fok alatt, ők pedig tutira nem ilyen terméket keresnek.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
beef
őstag
válasz Napfénysüti #219 üzenetére
Eredeti ár kínai gyártónál értelmezhetetlen
Tudják mennyiért akarják adni, ez lesz a kedvezményes ár. Felé meg írnak egy sokkal nagyobbat, ami jó nagy kedvezmények tűnik. -
Alchemist
addikt
válasz Runner_fxr #217 üzenetére
A Riverside 500 E-be csaknem 4000 km-t raktam országúton. Hosszabb utakon (50..70 km), dimbes-dombos vidéken is 26..28 körüli átlag szokott vele kijönni.
Alapvetően meg vagyok vele elégedve, bírja a strapát. A saját márkás fejlesztésű motoros vezérlésnek ritkán előforduló gyerekbetegségei vannak: nagyobb áttételen hajtva úthibán ugrik egyet a lánc, néhány mp-re befagy a sebesség kijelzés (de a motorvezérlés működik).A hátsó motoros megoldás tud "örömet" okozni: egyszer 30 fokban, az út szélén kellett hátsó defektet javítanom, a kerék ki- és beszerelése sokkal macerásabb volt, mint az outimon.
Ugyanakkor előnye, hogy a lánchajtást kíméli.[ Szerkesztve ]
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
nagyúr
-
adamklark
senior tag
-
M@cika
őstag
válasz Napfénysüti #225 üzenetére
Sokan bedőlnek az "eredeti árnak". Engem nem érdekel csak az, hogy ÉN mennyiért kapom meg a cuccost. Ha az kedvező akkor veszem meg.
Nasit a kis fehér medvének!
-
Ez egy az egyben a Samebike lo26 (amit feltűnően belinkeltem korábban) csak más néven és drágábban.
Az még érdekelne, h -10 fokban mekkora lehet a nyomaték... .
Bár jeges úton jobb kikapcsolni a rásegítést mert bukfenc lesz belőle rövid távon.Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Alchemist #223 üzenetére
A Decathlon-os bringák azért hoznak egy minimumot, még az alsó szegmensben is. Sőt tulajdonképpen itt erősek, az alsó és középső szinten.
Garanciális hátterük általában jó, bár a szervizük nem szokott magas színvonalon működni.
Nyilván az olcsósításnak is ára van, kellenek a kompromisszumos megoldások is, de úgy általában a nagy átlagnak élhetőek. Ennek ellenére hogyan lehet piaca még mindig az ilyen horror, össztelós utánzatoknak és hasonló kínai csodáknak, számomra furcsa, de vannak emberek akiket nem lehet meggyőzni, úgy is a saját fejük után mennek, érzelmi alapon döntenek, nem racionálisan.Az agymotor kétségtelenül nem a legjobb megoldás, nekem is volt ilyen bringám, a legnagyobb bajom az volt vele, hogy az irányítása kiszámíthatatlan tudott lenni terepen, aszfalton viszont szerethető.
Akku szempontjából sokat számít, hogy milyen a hőmérséklete amikor elindulsz vele. Ha fűtött helyen van az akksi, nehezebben hűl le a kinti mínuszokban, mert a használata is hőt termel és így nem csökken annyit a kapacitása. Külső akku esetében egy neopren védő is tud valamit segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Dőry
friss újonc
Plé kulcsot adnak ADO a20 hoz
Ha beletörik az akuba akkor mit csináljak majd?
Filléres kulcs a 300 000ft bringához
Másoltatni meg még nem vállalta senki.[ Szerkesztve ]
-
Pille99
tag
Kedves Bog!
A cikket elolvasva megvettem a bringát. Nekünk bejött.
Kipróbáltam a hibrid módot, de nem tudom hogy kell visszaállítani az eredeti beállítást.
Megosztanád velem?Kösz:
Im
Új hozzászólás Aktív témák
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Gumi és felni topik
- EAFC 24
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Google Wear OS (Android Wear) okosórák topicja
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Ukrajnai háború
- Vicces képek
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- Gyorstöltők, kábelek, adapterek 2 év garanciával, 90 napos visszaküldéssel - Domshop
- UPdate 2024.03.30. Új aktiválatlan sim kártya marketing számok Yettel Telekom Vodafone
- USB-C - Lightinng kábel és 20W Adapter! Szállítás az árban!
- Eladó iPhone tartozékok !
- Apple Airtag új, bontatlan és tokok - Darabra is 1db/11eFT 2db/21eFT 3db/31eFT