- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor 90 - modellalkat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hege8888
aktív tag
Mint első hozzászóló, köszönöm a hétvégi olvasnivalót.
(Pont jó egy light-os hétvégi munkanapra)https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
-
kcsa
veterán
Már vártam, köszönöm
-
vilmose33
őstag
Köszönöm ismét nagyon tetszett. Az elmaradtakat igyekszem elolvasni.
A jövő most van
-
Fred23
nagyúr
Köszi az írást, még csak az elején tartok, de ez a Jerry Linenger tiszta Linus Sebastian!
-
Ed_007
aktív tag
Köszönöm az újabb olvasnivalót, érdekesre sikeredett ez is!
-
Lenry
félisten
nemá'.
dolgom lenneGvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Adamis
őstag
Ismét zseniális! Köszönöm!
-
Lenry
félisten
látszik, hogy mennyire elöregedett az állomás, szinte az egész cikk arról szól, hogy mennyit kellett javítaniuk az űrhajósoknak, és úgy érzem, hogy a baleset nélkül sem lett volna sokkal jobb a helyzet.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
-
nagyúr
A visszajelzéseket továbbra is köszönöm szépen mindenkinek!
másik meg: annyiféle cucc van már összekutyulva, hogy csoda, hogy működik. Ilyen fajta napelem, olyan fajta, ilyen gép, aztán egy évtizedes ugrással egy újabb, persze régi kábelezéssel... Uhh...
Erre tessék példa: Elektron a Kvant-2 modulból, 1998, STS-91 úton fényképezve:
El lehet képzelni, hogy karbantartáskor, cserekor mi munka lehet itt bármit is csinálni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Azért nem csak a technika volt szovjet, még a 90-es évek vége felé is:
"minden műszaki rendszer megfelelően működött"
Ja, még a propagandagépezet is megfelelően működött...
[ Szerkesztve ]
-
hege8888
aktív tag
Múltkor már egy kérdésben megemlítettem az Armaggeddon filmet, ami annak idején az oroszoknál kiverte a biztosítékot, hogy az Ő MIR-üket egy ócskavasként mutatja be.
Hát néha azért közeljártak a valósághoz, ahogy az az átkábelezéses részt olvastam..https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
-
dark2
tag
Le a kalappal, ismét egy fantasztikus epizód!
Igazából ebből a cikk sorozatból mekkora mozifilmet, rövid sorozatot lehetne forgatni... -
JSaN
addikt
Imadom olvasni az irasaidat, nagyszeru cikkek.
2 kerdesem lenne:
A Hold mint onallo tema, van ilyen vagy csinalnal? Elso muholdas megkozelitesektol az apollo leszalasokig, tovabb napjainkig es kozeljovobeni Hold tervekig reszletessen.(pl: japan, kina)A Bennu aszteroida es a OSIRIS-REx-rol egy kisebb cikk?
Steam profile: https://steamcommunity.com/id/1106198411061984/
-
Nagyon vártam. Szuper köszönöm szépen Minden tiszteletem!
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
-
sphe
senior tag
Nagyon jó és érdekfeszítő írás, köszönöm!
-
#78693120
törölt tag
Köszönöm, ismét nagyon tartalmas lett!
-
j-cool
tag
A szokásos kiváló minőség.
Youtube MIR video: https://www.youtube.com/watch?v=UDtO1MYLbK4
Hatékony, online, gyors autós szerviz program, ami ráadásul ügyfeleket hoz? ---> http://szerviz7.hu ugyanez elérhető általános célú (minden szerviznek megfelelő) átalakítható verzióban is, érdeklődni privátban.
-
DjFlanker
aktív tag
Mindeközben az ISS-en
Jó pilóta alagútban nem katapultál
-
nagyúr
válasz DjFlanker #24 üzenetére
Igazából nem annyira vészes, hiszen az orbitális modulon keletkezett a lyuk, amit a visszatérés előtt ugye leválasztanak. Persze olyan szempontból ciki, hogy ez az első ismert eset, amikor űrszemét lyukasztotta át egy túlnyomásos űrhajó/űrállomás falát...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Kisgépkezelő
senior tag
Már befoltozták szigszallaggal. Annyira vicces, ahogy egymással párhuzamosan alkalmazzák a legmodernebb technológiákat és a legmaszekabb kendácsolást.
-
nagyúr
válasz Kisgépkezelő #26 üzenetére
Vészhelyzetben nem várhatsz arra, hogy majd a Földről felküldenek valami méregdrágán kifejlesztett speciális tömítőanyagot, ami az adott helyen használható. Meg kell oldani a problémát a kéznél lévő anyagokkal.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
válasz Kisgépkezelő #26 üzenetére
Közel sem mezei szigszalag az a Kapton, bármennyire könnyen elérhető lett az átlagember számára is. Utólag hajlamosak az emberek elfelejteni, 1-1 anyagot mi célra fejlesztettek ki anno. Szóval itt nem a Kapton szalag használata a vicces...
-
Főleg az, hogy valszeg non-stop megy az aggódás, hogy éppen mi fog az űrállomásba csapódni, mert azt mondják baromi sok az űrszemét, na meg a műholdak ilyesmi.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
llax
senior tag
Megoldották azt is, hogy megoldást kelljen keresni.
-
opr
veterán
Cifu, lehet tudni mikor varhato a kovetkezo resz?
Nem surgetes, csak mar kezdenek elojonni az elvonasi tunetek... Tikkolas, szemrangas, 30 percenkent frissites, hetfon is olyan produktiv voltam, hogy lassan feltunik a fonoknek, szoval kell az anyag, na, erted...[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
UnA lektorálja már, mivel hosszú és fájdalmasan száraz sok szempontból, így türelmet és megértést kérnénk.
Az az utáni még nehezebben halad, mert az ISS bemutatása óóóóóóriási kihívás. Egyfelől ha tőmondatokban akarom kifejteni, akkor az olvasót hozom nehéz helyzetbe, mert előbb-utóbb mindenképpen rá kell térni arra, hogy milyen modulokból épül fel az űrállomás. Ha másért nem hát azért, hogy miért óriási szívás az amerikai lakómodul és a mentőűrhajó kaszája 2002-ben.
Viszont próbáld meg levezetni az ISS moduljait és elemeit a nélkül, hogy egy sima érdeklődő a felénél ne fejelje le félhangosan horkolva a billentyűzetet. Az első verziónál én is lefelejtem. Most már csak a végénél...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
opr
veterán
-
nagyúr
Ebbe inkább nem mennék bele. Már a felvetés is durván ül (Nekiállnál az autópályán 130-nál berántani a kéziféket? Na ez ilyen szintű felvetés), és sac per kábé feszegeti tovább a nemzetközi együttműködés korlátait. Nagyon szomorú, hogy egyáltalán felmerül ilyen felvetés bármilyen szinten is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Óhatatlan, hogy szembejöjjön a bulvár, de el szoktam kerülni, mert feleslegesen felhúzom magam rajta. Egy időben menetrend szerint írtam az Index.hu címlapos írásaira hibajavítási javaslatokat, de kb. 10-ből egyet fogadtak meg, azt sem úgy, ahogy írtam. Persze az sem segít, ha politikai vagy üzleti érdekből ferdítenek...
Most az Elon Musk teaser bejelentés miatt ég ugye a net (hogy a SpaceX aláírt az első Hold-megkerülő útra szóló űrturista útra). Mintha meg se történt volna másfél éve egy gyanúsan hasonló. Akkor éppen Falcon Heavy / Dragon párossal kerülte volna meg a Holdat két űrturista, és már állítólag előre ki is fizettek egy szép summát. Ja, és 2018-ra jelezték előre. A mai napig olvasható a bejelentés.
Akkor most ilyenkor mit tehet az ember? Mi a bulvár és mi a "valódi" hír?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Kíváncsiságból szoktam bulvár cikkeket olvasni, persze ha a történet "valósabb" oldala is érdekel, arra keresek megbízhatóbbnak tekinthető forrást (néha utóbbit olvasom előbb).
A SpaceX oldalán közölt hír lehet teljesen valódi. A megvalósulás egy másik történet. Az ilyesmi miatt szoktam Musk-féle, vagy SpaceX-féle optimizmust emlegetni
Az FH-Dragon páros hiába volt idei évre ütemezve, ha nem fújták volna le, már akkor sem lenne 2020-nál hamarabb esélye. Az FH időközben majdnem "feleslegessé" válása miatt nem is lehetne egyhamar a "human rated" minősítésig eljutni (szintén lefújva), a Dragon 2 is csúszik rendesen. Ha az FH túl lesz néhány hibátlan repülésen és a Dragon 2 is bizonyított már, még leporolhatják ezt a dolgot, mert a BFR-nél is borítékolható néhány év csúszás, feltéve hogy lesz belőle valami (mert ugye az egészet finanszírozó dolgok sincsenek még sehol).Amire viszont SpaceX témában kíváncsi lennék, az a mostani startok megritkulásának valós oka. Túl lassan haladnának a B5-ök gyártásával és túl lassú lenne a felújítás? Most nagyon csúszik minden, a több hónapon át havi 1-1 start miatt... Míg voltak korábbi verziók is és beindult az újrahasznosítás, átlagosan két start összejött havonta.
-
nagyúr
A SpaceX oldalán közölt hír lehet teljesen valódi.
Én sem vitatom el, hogy volt valóságtartalma, de másfél éve bejelentik, hogy 2018-ban két űrturista megkerüli a Holdat egy FH / Dragon párossal. Hétfőn megint bejelentenek valamit, hogy megint (feltehetően) X űrturista megkerüli a Holdat, most BFR/S párossal.
Ennyi. Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést...
Az FH-Dragon páros hiába volt idei évre ütemezve, ha nem fújták volna le, már akkor sem lenne 2020-nál hamarabb esélye.
Ebben egyetértek, felteszem a NASA SpaceX-DM2 űrrepülés előtt nem lehet esély sem arra, hogy űrturista útra indulljanak. Meg hát a "man-rated" minősítéshez azért kellene pár indítás.
De most jön a fonák kérdés: a BFR/S vajon hogy kapja meg a 'man-rated' minősítést? Hm-hm...
Amire viszont SpaceX témában kíváncsi lennék, az a mostani startok megritkulásának valós oka. Túl lassan haladnának a B5-ök gyártásával és túl lassú lenne a felújítás? Most nagyon csúszik minden, a több hónapon át havi 1-1 start miatt... Míg voltak korábbi verziók is és beindult az újrahasznosítás, átlagosan két start összejött havonta.
Őőőőő.....
Most Augusztusban ugye valóban csak egy indítás volt, és most szeptemberben is egy volt csak, illetve októberre is csak egy van datálva. De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt (PAZ/Starlink).
Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6), tehát ez alapból leköt 3 Core modult. Lesz még egy sima F9 indítás (Iridium NEXT) és a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése. Decemberre nem kevesebb mint 4 indítást terveznek (GPS IIIA-1; SSO-A; Radarsat C-1/-2/-3 és a CRS-16). Külön szép, hogy idénre van még egy F9 indítás, a katari Es’hail 2.
Indokokat nem nagyon hallottam / olvastam, a személyes véleményem annyi, hogy feltehetően a következő FH indítás lefoglalja nagyon őket. Shootwell külön megjegyezte, hogy a vártnál jobb állapotban vannak a visszatért F9 B5 fokozatok, és várhatóan 4 hét alatt sikerül őket "visszaforgatni" az aktív államányba.
Ha gonosz akarok lenni, akkor én ebből azt olvasom ki, hogy a SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt, és valójában az elégtelen Core modulok miatt "lassult be" az indítási ráta, ami mellé jön még a következő FH indítás mizériája is.
De ez csak egy tipp...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
"Engem az lep meg (ami persze nem igaz), hogy a legtöbb híroldalon fel sem emlegetik a másfél évvel ezelőtti bejelentést..."
Mert kb. semennyire nem érdekli őket a valóság közlése, csak a könnyen eladható szenzáció. Az ilyen hírek nem Neked szólnak.
"De ez előtt utoljára februárban volt olyan, hogy egy hónapon belül csak 1 indítás volt"
+1 FH, ebből a szempontból lényegtelen, hogy kevésbé volt hasznos a teher.
Igazából a képességeik/kapacitásuk szempontjából nézem ezt. Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék."Novemberre van tervezve egy FH indítás (Arabsat-6)"
Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)
"a Dragon v2 személyzet nélküli tesztrepülése"
Időpontról komolyan beszélgetni majd csak az LC-39A átalakításának befejezése után lehet. Az építkezés nem a SpaceX erőssége (még úgy sem, hogy a tényleges kivitelezést nem ők végzik) A jelen állásról sem nagyon találni infót, a "beszállóhidat" a helyére tették, azóta jóformán semmi. A Dragon 2 már Floridában van (ami nagyjából "röpképes" állapotot jelentene), az alá szánt B1051 még Texasban.
"SpaceX eredetileg még ennél is gyorsabb fordulással számolt"
Az eddig megvalósult (B1046) és tervezett (B1048) "visszaforgatás" még bőven 2 hónap feletti. Igazából ez sem lenne olyan nagy probléma, ha lenne már bőven használt B5 booster. De használt nem áll hegyekben, a következő új példány (B1050) leghamarabb novemberben repül. A 2. fokozatokról meg kb. semmit nem tudni, márpedig abból minden indításhoz kell egy új és gyártása ugyanazt az eszközparkot köti le, mint a booster. Szóval jelenleg egy "sima" F9 indítás sem egyszerű, egy Heavy-t összelegózni 1-2 hónapon belül reménytelen.
-
nagyúr
Az idei évre néha 30-nál is hosszabb volt a lista. Az év elején akár még fogadni is mertem volna min. 25 startra (ha nincs nagyobb baleset), elméletben még összejöhet, de valójában már most vesztésre állnék.
A 25-öt én is megadtam volna.
Minden jel szerint már csak jövőre. (jelenleg 2019Q1)
Mármint hol írnak ilyet? Az r/SpaceX-en még november van, a Spaceflightnow-on pedig "late 2018".
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
"Mármint hol írnak ilyet? Az r/SpaceX-en még november van, a Spaceflightnow-on pedig "late 2018"."
Gunter oldalán és még itt. Forrásmegjelölés nélkül, de változások/új hírek esetén az elsők között írják át a listáikat.
Már júniusban tudni lehetett, hogy nem novemberben indul, persze akkor még az STP-2 miatt.Ma már a források (FH ügyében) keresgélése nélkül is kizárható a november. Legkorábban november vége felé indulna a Dragon 2, előtte gondolom lesznek mindenféle illesztési és egyéb tesztek az indítóálláson, márpedig mindkettőnél csak az LC-39A jöhet számításba.
Ezen túl a boosterek sorsát sokan követik, B1051-nél (ami a Dragon 2-é lesz) későbbiről még nem találtam infót, hogy elhagyta volna a gyárukat. De a B1051 alaposabb tesztelése miatt eleve kissé megakadtak a dolgok Texasban. Mondjuk részben ez is hozzájárulhat az indítások ritkulásához.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care