Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
darvinya #110 üzenetére
De nem érted, hogy még nincs olyan mennyiség, hogy lehessen rá feldolgozót építeni? Nem fogják engedni, hogy kidobd, nyugi.
De amúgy meg lehet, hogy elássák. Vagy ennyi erővel lehet, hogy terhes bébifókákkal fogják megetetni állatkísérleti telepeken. Vagy etióp éhezőknek szánt élelmiszersegélybe rejtik. Vagy kilövik a holdra. Miért nem ezeket favorizálod? Bármi is lehet, de most épp nem van egyik sem. Szóval nagyjából ugyanannyi az esélye bármelyiknek, tényként egyiket sem állíthatod...
-
-
válasz
darvinya #105 üzenetére
Na tisztázzunk valamit. Azt állítottad konkrétan, többször is, konzekvensen, hogy az elektromos autók akkumulátorait amikor már nem használják tovább az autókban, akkor majd elássák. Ez nem van így. Tényszerűen, nem ássák el. Kértem többször, hogy mutass rá példát, de nem tudtál. Akkor most mit mondjak rá azon túl, hogy kitaláltad?
-
darvinya
titán
Nem én ástam, akkor honnét tudja melyik szemét lerakóba, mint jobbik eset, vagy melyik földrészen van el temetve.
De, ha már ennyire aggodsz a földért, akkor irány kaliforniai tenger vidéken, ahol most találtak rá nagyon mérgező DDT permetező szeres több ezer hordóra a tengerben.
Igaz, 60 évnek kellett eltelnie, hogy kiderüljön.Huntszy
Feltételes gondolat biztosan valóság lesz, mert mint ti is csak a jövő gondjaként gondoltok rá.
Mikor kész tények lesznek, akkor már mindegy milyen sturtupok lesznek, nem tudják másként kezelni.
Ez is és sok más is olcsóbb temetni. -
Huntszy
tag
válasz
darvinya #100 üzenetére
Prius 20 éve van. Hány éve is használnak Litium aksikat benne? Ennek utána jártál. Kéne mielőtt hülyeséget beszélsz. Segítek, az első két generációban végig NiMH aksikat használtak a Priusokban amiknek semmi köze az EV-k Li-ion aksijához újrahasznosítási szempontból. Tovább megyek, a mai Toyotákban is NiMH van Li-ion helyett/mellett attól függően, hogy mild hybrid vagy Plug-in.
Szóval jöhetsz azzal, hogy évtizedek óta van Prius és abban is van aksi, tökre más mint amint a Leafek, Teslák, Konák alá pakolnak. Az aksis tömegközlekedésben meg ja, sok a futott kilóméter/év de baromi kevés van még azokból is.
Egyébként a cikk amiben hivatkozol arra, hogy elássák vagy exportálják harmadik világba az aksikat nem tényként közli ezt (ahogy te teszed itt) hanem az író saját véleménye miszerint ha nem oldják meg környezettudatosan az aksik utóéletének még nem létező problémáját (amit fentebb kifejtettek h miért) akkor, talán még az is történhet, hogy a gyártó csak elássák. Kb vered az asztalt, hogy elássáka gonoszok az aksikat fúj és forrásként be is linkelsz egy cikket amiben az író saját tippje az, hogy egyszer ez akár meg is történhet. Tehát ma nem történik ilyen. Tehát egy olyan problémát hozol fel ami még nem is létezik. -
-
opr
nagyúr
Most ez olyan szintű volt, mint ha azt mondanám, hogy a kamionom 30 litert eszik, erre sikeresen rátromfolnál, hogy baromság, mert a fűnyíród csak 1 litert!
Először is, nagy méretű elektromos autóakkukról volt szó. Másrészt lithium akkukról volt szó, amiket amúgy a hibridekben se túl régóta használnak, plug-in hibrid se túl régóta van, szóval még azokra se igaz az, hogy halomban áll az elhasznált akku.
-
worxland
addikt
Látom, a tények nem zavarnak - informatikai fórumon azért ez kicsit gáz, de a te dolgod. Nekem nem kell erőlködni, bizonygatni semmit - miért tenném, mi értelme lenne? Ott a tecső, mindenki megnézheti maga, mit tud/nem tud jelenleg az FSD beta 8.2. Nem kell hinni benne, objektív tény. Fel is soroltam pár képességet, mind ott van a videókban, nem konteó/hitvita tárgya.
Hogy a törvény (mondjuk inkább, a jelenlegi jogszabályok) mit enged, ahhoz a tudásnak nem sok köze van. Értelmezésed szerint a törvények miatt a Corollád 130 kilométer/órát tud, Sopronban meg csak 50-et.
Már félve említem meg, hogy a törvény mást enged a Teslának az USA-ben és mást az EU-ban. Ettől még a Tesla ugyanazt tudja.
-
-
opr
nagyúr
Nehéz újrahasznosítani, amíg nincs mit. Ezért vannak ezek a cégek még mindig startup stádiumban. Dolgoznak rajta, hogy minél inkább gépesített és automatizált legyen az újrahasznosítás, mert ezen a téren még bőven van hova fejlődni. Azok az akkuk, amiket most szerelnek de az elektromos autókba még bő 30 évig egyben használva lesznek, ahogy fentebb is írták ha a kocsiból kiesik, powerwallként, megújuló erőművek puffereként, stb.
-
Nem tudod. Egyelőre sehová nem rakod nem küldöd, mert még a legöregebb villanyautók is mennek az utakon. Ha majd egyszer elkezdenek tömegével leállni, bontóba kerülni, akkor az a terv, hogy tárolóként lesznek tovább használva Powerwallokba, erőművek mellé stb., mert oda jók lesznek 50-60% kapacitással is. Majd ha ezek is kihullanak (kb még 15-20 év), akkor meg újra lesznek hasznosítva. De ez ma még nincs, mert nincs mit újrahasznosítani. Ahogy elásni sincs mit...
-
darvinya
titán
Ezek hol sturtuppok hol hasznosítják újra, az aksit?
Attól, hogy újracsomaglok egy régi dolgot, attól nem lesz újabb.pilóta
Mégis hova rakod fel nem használt akku részeket.
Tudom, küldjük Indiába, Kínába, 3. világba.#79
Ha már ennyire bizonyítékokra vagytok.kihegyezve, hol a bizonyíték, ahol rossz akkuért ennyit kapsz.
Aki átveszi, az valós 90%-ban új akkut készít belőle.
A maradék 10%-ot ártalmatlanítja.Noukoum
Ki az a 10 millió, aki újrahasznosította az autó akkuját, hogy újra ugyanolyan akku leg belőle.
Az nem újrahasznosítás, hogy szétszedve újracsomagolva, gyengébbként jó lesz az olcsó akkus szerszámokba.
Mert azokból a gépekből hova kerül a kimerült akku.#82
Nem ekézni kell, hanem 0, zérus, kommunális hulladékot kell gyártani, akkor nem lesz szemét lerakó.
Gondolom nálad sincs már 1db kuka sem, mert elérted a 0 hulladék életeret.Erről SouthPark rész jut eszembe, mikor annyira beZÖDültek, hogy saját fingjukat szivták, sznob felhőbe burkolva Priusoltak.
-
opr
nagyúr
Te nem tudtad, hogy minden elektromos auto tulaja, amikor kb 50%-ot degradalodik az akku es donthet, hogy kap erte 1-4.000.000ft kozotti osszeget (tehat az uj akku aranak bo 33-50%-at) vagy nem, azt mondja, hogy "Persze, menjel a picsaba!" es inkabb elassa otthon a kertben?!
-
opr
nagyúr
"Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato"
"Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra" Altalaban, Jelenleg. Ez ket nagyon fontos szo, amit elfelejtettel leirni, hogy igazad legyen."Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását."
Par startup pelda, amibol dunat lehet rekeszteni, es "nem erezzuk a valodi hatasat" a vilagban: SpaceX, Tesla, Google, Uber, Airbnb, Waze, Facebook, Oculus. -
darvinya
titán
Akkuból max. az Alu-t hasznosítják újra, a többi megy a földbe.
Stutupokból már dunát lehet rekeszteni, de nem érezzük valódi hatását.
A többi példádban nincs olyan nehéz fém amiket, pl: a növények felszivnak, de nem hasznosítják, hanem raktároznak.
Ez bekerülve az élelmiszer láncba, s végén embereken csapódik le.
Régi Ni/Cd elemek is földbe kerül, sőt műtrágyát készítenek, ez nagyjából a növények hasznosítják.Villamos energiából csak annyit, hogy ha nincs energia csökkentési törvény, akkor már rég áram kimaradások lennének.
Azért ne legyünk ennyire ZÖD-ek, mert természet erősebben vág vissza.
Barlangot nem említettem, csak te. -
opr
nagyúr
En meg emlekszem ra, amikor a legkondira meg az elektromos tuzhelyre meg a vizforralora meg a mosogatogepre meg a mikrora mondtak ugyanezt. Pedig meg "csak" 34 eves vagyok.
Na, pont ugyan az lesz, mint amikor teljesen osszeomlott a halozat attol, hogy lett sok embernek legkondija meg elektromos tuzhelye, es azota volt egy apokalipszis, megszunt az aramellatas, es visszakoltoztunk barlangba.
Vaaaaaagy... Kihuztak meg par kabelt, meg fejlesztettek a halozatot es kesz, nem tortent semmi. A szolgaltato kiadta a penzt, amit a megemelkedett aramszamlan sokszorosan beszedett. Pontosan ugyan ez lesz, ha elterjed a villanyauto. Plane Magyarorszagon, ahol ez egy bo 30 eves folyamat lesz. Ha ekhos szekerrel viszik korbe az orszagban a halozatfejleszteshez szukseges eszkozoket, akkor is boven kenyelmes tempoban is lehet kovetni a villanyautok miatt a megnovekett halozati igenyeket fejlesztesekkel.Akku: Tovabbra is 98%-ban ujrahasznosithato, es nem csak laborkorulmenyek kozott, es mar csinaljak is, vannak erre szakosodott cegek, startupok, nagyon durvan fejlodo iparag.
-
darvinya
titán
Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz.
Maradjunk 10-15 évben, s már gyártás során kiesett napelemnek való, max. 5 évig jó, aztán…megy a földbe, vagy exportálják Indiába, mert Kínának nem kell.
Azért nehéz fémekkel sok gond van, főleg, mikor tömény.Sorozat gyártás, akkor lenne valós, mikor a többi normál autó árában adnák.
Addig csak kis gyártósorról van szó.Után lesz még, hogy feltöltés miként lész, mikor már mindenkinek ilyen autója lesz.
-
Noukoum
veterán
A gyártó első tömegszériában gyártott modellje, tényleg voltak vele hibák. Pl. a kijelző típushiba, vagy a hardver gyenge lett a mai korhoz képest. Előbbi garis probléma, utóbbi szintén (azaz ingyen javítják/cserélik). Sőt a hardvert egy bagó összegért erősebbre cserélik mint amivel járt az autó.
-
Huntszy
tag
Sikerült hozni három példát amikor elromlanak. Vajon sikerülne ugyan ez a mutatvány egy ICE-el is?
Sem én sem opr nem azt állítottuk h nem tud elromlani hisz attól, hogy a hajtáslánca sokkal egyszerűbb mint egy ICE-nek attól még sok minden más ugyan úgy bennevan. Központi számítógéptől kezdve futóműn át stb.
Azt mondjuk, hogy nem romlik el többet mint bármelyik másik kortárs autó hajtáslánctól és üzemanyagtól függetlenül. Ne forgasd ki. Csak te állítottad, hogy "semmi se tud elromlani" (még ha szarkasztikusan is).
-
Zirowe
nagyúr
Itt a szervizes azért elég más véleményen van a szipiszupisemmisetudelromlaniegytökéletesteslábanhoz képest.
Meg persze a "mi nem gondoltuk, hogy egy autót 5 évnél tovább használ bárki is, miért is bírna ki többet egy kijelző/flash memória benne" szintű problémák, úgy, hogy majdnem minden csak onnan állítható vagy amikor egyszer csak jelez az autó, hogy azonnal állítsd le, mert fatal error és már csak a trailer segít.
De ok, semmi nem tud elromlani ebben a műremekben. -
opr
nagyúr
"de miután elindul a tömeg gyártás, tényleg nagy üzemben, akkor lesz akku probléma, nem is kicsi."
Regen elindult a tomeggyartas, kulonben eleg nehezen lenne a model3 nalunk szerencsesebb orszagokban folyamatosan az eladasi toplistak elen. Ezt viszonylag nehez elerni ugy, hogy nincs tomeggyartas. Nincs akku problema, nem is lesz, ezert epiti a Tesla a sajat akkugyarakat hajmereszto utemben."Újabb fosszilis motorok, mert legkisebb a legnagyobb elvén, hamar zúzdába jut."
98%-os ujrahasznosithatosag (akku) mellett ez egy erdekes kijelentes. Plusz ami autoba nem jo, azokat napelemek melle szoktak otthoni bazisakkunak felhasznalni, mert arra meg tokeletes, igy nem kidobva van. Ha meg mar annak se jo, johet az ujrahasznositas, ami egy mar most feleledoben levo uzletag, ~15-20 ev mulva, amikor mar tenyleg relevans is lesz meg mar sima ugy lesz az egesz. -
darvinya
titán
Én szeretnék Tesla-s autót, de nem ilyen áron.
Árát is túlzásnak érzem, de miután elindul a tömeg gyártás, tényleg nagy üzemben, akkor lesz akku probléma, nem is kicsi.Újabb fosszilis motorok, mert legkisebb a legnagyobb elvén, hamar zúzdába jut.
-
opr
nagyúr
Teljesen egyetertek. Tobbek kozott amugy ezert is az a terv nalam, hogy meg amig birja megtartom a mostani kocsimat (jo kis toyota v6 szivobenzin, vilagbol is kimegy, csak sajnos varosban zabal szegeny... De amire mi hasznaljuk, tokeletesen eleg), aztan 10-15 ev mulva (ha igy oregszik tovabb a vas, meg 30 ev mulva is auto lesz) lecserelem majd egy jo allapotu hasznalt elektromosra. Egyszeruen a ketto kozott oszinten szolva nem latom ertelmet semminek, csak max egy hybridnek, de az meg nem ad annyival tobbet, mint amennyibe kerulne most lecserelni.
Az mar egy masik kerdes, hogy Londonban szerintem konkretan hulye az, aki uj autot vesz, de hala egnek sok ilyen "hulye" van, ugyhogy lesz valasztek 10-15 ev mulva jo allapotu 10 eves villanyosbol boven.
-
Huntszy
tag
Szép :S
Csak hát nehezen csorog le az ilyesmi a magyar valóságba mert még mindig 15 év fölött az autót átlagéletkora (mennyi lehet a medián?) így kijön a hír h ez meg az egy új EV-ről és megy a habzó szájú őrjöngés, hogy brrrr csak kimarad a képből, hogy emberük legfrissebb tapasztalata belső égésű autókkal is cirka 15 év körül így nincs meg neki, hogy ha beszambázik egy szalonba és kihoz onnan egy verdás az is nagyon más lesz ám hiába ugyan azt tankolja bele mint az előzőbe.
Csak, hogy még egy példát említsek kolléga 1 éve vett egy 2012-es Passatot. Azért az is 9 éves már de már ott is megvan ez. Start-Stop van benne ami mint kiderült nem szereti a bedugult határon órákon át tartó araszolást. Emberünk viszont elég sokat csinál ilyet mivel MO-on él és dolgozik de közeli hózzátartozói még Szerbiában laknak. Hát fél év után elkezdett kotlani tőle a turbó dízel. Kikapcsolni nem lehet tartósan mert minden motorleállítás után reseteli magát a beállítás és elvileg (most csak rá tudok hivatkozni de elvileg eléggé utánajárt) kiütni sem lehet csak ha az egész motorvezérlő elektronikát kicseréli hackeltre. Pedig ismétlem egy 2012-es autóról beszélünk, azóta lassan eltelt egy újabb évtized és csak tovább haladtak ezen az úton a gyártók meghajtástól függetlenül.
EV-re visszatérve sokat pattognak az aksipakk miatt, hogy majd megdöglik és az autó ára kétszer az új. A mai technikák bizonyítottan elmennek alsó hangon fél millió kilómétert (sokat futott Tesla Taxik az állatorvosi lovak) csere és durva hatótávromlás nélkül. Persze van régi motor technika ami elmegy millió kilómétert, de vajon a ma újonnan kapható agyonhegyezett kis köbcentis 1-2 turbós mindeszűrős összesadalékanyagos motorok is tényleg elmennek 1 millió kilómétert vagy 500-nél az is csere/nagygenerál? Mert ha csere/generál akkor az is gyakorlatilag gazdasági totálkár. És ezeknél a motoroknál a fél millió kilóméterrel nagyon mondtam, nem kell sokáig keresni, hogy hogyan néznek ki a kisköbcentis turbós benzinesek akár 100k km után is, aztán egyszer kell egy koxdarab leszakadjon. Lehet jönni azzal, hogy akkor nem olyat kell venni, kár h már az összes ilyen amit újonnan lehet kapni.
-
opr
nagyúr
Na igen. Ujabban amugy meg durvabb a helyzet, kollega 2 eves 3-as BMW-jeben a kozepkonzolon megdoglott egy gomb. Hogy is mondjam; Jo, hogy gariban csereltek neki, kulonben kifizeti az auto ertekenek a felet...
Az egy masik kerdes, hogy lassan tenyleg a haz es a szerviz kozotti ingazasra hasznalja azt a fost (2 ev alatt bo 10 szervizlatogatas, mindig van valami idegesito baja), alig varja, hogy leteljen a lizing/tartosberles/vagy mi a rak a magyar neve, adja is visszafele. -
Huntszy
tag
Nincs értelme magyárzni. Troll. Persze, hogy túlkomplikált és drága ami egy Teslában van ha egy E39-hez vagy egy B5 Passathoz képest. Ebben igaza van. A kérdés, hogy miért hasonlítanád azokhoz? Hasonlítsd vele egy korú autókhoz. Rögtön kiderül, hogy a mai autókban is bármi bizbasz elromlik kiderül, hogy ugyan úgy egy komplett PC van mögötte, nem valami filléres áramkör amit Jani a következő utcában egy tízes kulcsal meg egy phillips csavazhúzóval cserél. Ugyan úgy egészben kell cserélni az egészet egy új atuóban hiába a kezelőfelült végkiállása egy műnyag gomb egy UI elem helyett. Ahogy előző hozzászólok ezt számtalan példával igazolták is. De hiába. Aki nem lát annak hiába mutatod.
-
opr
nagyúr
A klíma belső keringetés gomb a tesla-ban nem tud elromlani. A hiperhajtómű, a fluxuskondenzátor, és a manuális kézifék sem. Sőt, tovább megyek: semmilyen olyan dolog nem tud elromlani a tesla-ban (vagy bármilyen más autóban), ami nincs benne.
Ha meg az érintő romlik el, az más autóban is ugyanúgy szívás, még jó, hogy nem igazán szokása. Az én 16 éves kocsimban is van akkoriban nagynak számító érintős kijelző, a világon semmi baja nincs neki, ilyen szempontból sokkal tartósabb, mint a sima kapcsolók, ha ésszel használod. Ha meg nem ésszel használod, bármit szét lehet b@szni pillanatok alatt, az nem érv. -
válasz
PavelVagyok #56 üzenetére
Akkor hogy világosabb legyen. Mondjuk elromlik a klíma belső keringtetés gomb. Ez egy gomb csere.
A teslaban egy egész fedélzet számítógépet kell ehhez cserélni ha bármi meghibásodik benne.
-
PavelVagyok
junior tag
"de ha mondjuk bedobja a törülközőt bármi ami elektronika akkor itt egy komplett rendszert kell cserélni és nem egy gombot mint egy hagyományos autóban."
ezt Te írtad, nem én. én egy példát hoztam fel. most akkor hogy értelmezhetőbb legyen: a 2010-es Suzuki Swfitemben meghalt a motorvezérlő elektronika. melyik gombot kell kicserélnem? februárban regisztráltam ha nem haragszol meg, nem miattad tettem ezt. felkeltette a figyelmem a hozzászólásod, amiben azt állítod hogy egy hagyományos autóban (gondolom itt a belső égésű motoros autókra gondolsz) bármilyen elektronika romlik el, azt egy gomb cseréjével orvosolni lehet. rákérdeztem, Te pedig azt mondod nekem hogy kár volt regisztrálni, és nem válaszolsz.
ezek alapján, nem lehet hogy a Te hozzászólásodnak volt teljesen felesleges megszületnie?
-
opr
nagyúr
Évek óta így van. Csak az a helyzet, hogy a Tesla-ról értelmesen tájékozódni nagyon nehéz sajnos, pláne ha magyar nyelvű, írott sajtóból szeretnénk. De még angolul is nehéz, annyi a szenzációhajhász fos cikk, ahol üvölt, hogy a szerzőnek fogja nincs, miről beszél, nem is érdekli, nem is akarja, de máshol is megjelent valami szalagcím, tehát megírja akkor már Ő is...
-
válasz
PavelVagyok #53 üzenetére
Ezért az 1 hsz-ért kár volt regisztrálni... Egyébként is hihető a sztori...
-
Nem semmi árai vannak de minden úttörő technikát meg kell fizetni. És most az elektromos autó az új...
-
Huntszy
tag
Ez mindig előjön. Lehet, hogy az év végi mérleg nem mutat dollármilliárdos pluszokat de azt valahogy mindig elfelejtik az emberek hozzátenni, hogy időközben mekkora eszközértékre tesz szert. Csak az elmúlt két évben: felépített Kínában egy gyárat rekord idő alatt. Felépített egy második gyárat Kínában ahol idéntől kezdve évente annyi SC oszlopot tudnak gyártani mint eddig ÖSSZESEN telepítettek. Készítik a második fázisát a kínai gyárnak az Y-nok gyártására.
Berlinben a gyár már majdnem üzemkész amely MY-ket fog gyártani, elkezdték a földmunkálatait a második fázisnak ahol M3 (vagy peltykák szerint egy
GoldGolf méretű új típus who knows) fog készülni és helyben gyártott akkucellák 2022-től elvileg (miközben a nagy EU autógyártók aksigyártó konglomerátuma 2024-ben kezd gyártani - az igéretek szerint, addig marad a koreai import). Már szerkezetkész az új Texas, USA gyár, szerelik a gépsorokat.Mindeközben új cellatechnológiát mutattak be ami idén autókba megy, megoldották, hogy hogyan lehetne elhagyni a modulokat és cell-to-body-al gyártani az autókat nagy példányszámban és az IDRA-al közösek olyan technológiát fejlesztettek ki amivel egy darabban tudják az autó egész orr valamit farr részét préselni ezzel kilóméternyi gépsorokat és rengeteg hegesztő robotot és fázist megspórolva.
Mindeközben negyedévről negyedévre képesek folyamatosan növelni a legyártott autók számát amik mind azonnal el is kelnek így még mindig a gyártási kapacitás az értékesítés limitje.
Ezek mind csak az elmúlt 2 évből csipegetett dolgok.
Én elhiszem, hogy ha csak ránézel a negyed éves jelentésre akkor azt látod, hogy nem giganettóbónusz dollármilliárd nettó profitok vannak de lássuk be, hogy azért mert a befolyó összegekből eszement tempóban terjeszkednek minden fronton aminek fizikai manifesztációja is van. Nem csak egyg random startup ami ígéreteken meg menő videókon kívül semmit nem mutat be csak folyamatos tőkebevonásokat kerget.
-
#16820480
törölt tag
1,6 mrd dollárt kaptak a kvótákból, ez nem tűnik nekem a legnagyobb bevételnek.
-
Szeretik ezt mondogatni, akik nem néznek utána de ez nem így van.
Rengeteg nyeresége van, csak nem kiveszi, hanem terjeszkedésre elkölti. Új gyárak épülnek, úgy technológiákat kutat belőle. A CO kvóta csak bónusz.
A fenti krumplis példánál maradva, tegyük fel, hogy van 100 hektár krumplifölded, amin termelsz 50 milliós költségen krumplit, amit eladsz 100 millióért. De nem kiveszed az 50 millió pluszt, hanem veszel rajta még krumpliföldet. Veszteséges lennél? Papíron lehet, de valójában aligha... -
moldovan
csendes tag
Ez a hatótávolság téma olyan mint a szex hossza... mindenki tolja a nagy számokat, ki meddig bírja, hogyan csinálja, mi számít bele.
- előjáték benne van? (Legyen mondjuk ez az álló fűtés)
- levezető simogatás? (Töltő keresés)
- orgazmus volt? (130-nál kocsisor előzés, 40 fokban, légkondiban, hegymenetben)
soroljam?5 éve elektromos autó tulajdonosként büszkén elmondhatom, hogy az én verdám 15%-kal többet tud, mint a gyári adatok, télen is(!), mindig is. Amit a Tesla tud, az annyi, hogy nagyobb számról indulnak lefelé 😍 és ezzel nincs is semmi baj.
Most még rövidebb a szex, mint egy belsőégésű csajjal? Ez van.
De gyakorlással ez javítható 😎Szóval a 300 vs 180 km hatótávolság, mint mindig, most is igaz.
180km kb a hasznos távolság, pl ha úticélt választasz. De közben pisi, bolt és egyéb kitérők, töltő keresés és még ez vagy az, amihez kell is a tartalék energia.A benzinessel sem mész koppig, a különbség ma a “tankolás” ideje, és a “kutak” száma
-
-
opr
nagyúr
Ég és föld, plusz hülye a tesztelő is, nem is kicsit... Kb ugyanaz a szint, mint mikor direkt úgy indulsz el a 400km-es útra otthonról, hogy már világít a tankolj már vazeg lámpa, de úgy döntesz, hogy majd az autópályán tankolsz, aztán úgy szorítod a segged, hogy a zabszem nem fér bele, hogy elérd még a kutat, ne kelljen pályán tolni...
Ezen felül: klíma is, fűtés is, meg ezeken felül alapból is sokkal, de sokkal hatékonyabb a tesla, mint a leaf. Tegyük még ehhez hozzá, hogy a teslával használhatod a superchargert IS, meg a bármi mást is, a leaf-el viszont csak a bármi mást, plusz a tesla még sokkal gyorsabban is tölt, és kijön az, hogy köze nincs egymáshoz a két autónak, de olyan szinten, hogy már az összehasonlítás is fájdalmas. A leaf a teslahoz képest az az autó, ami sokat eszik, kicsi a "tankja", de legalább még "tankolni" is lassabb vele.
Egyszerűen (bár Magyarországon árban ugyanott vannak) nem is lehet a két autót egy lapon említeni. Míg a leafet szerintem is városon kívül erősen kompromisszumos használni, a teslara ez csak akkor igaz, ha feltétlen egy seggel akarod lenyomni azt a 300km-t. Mindenki máshogy vezet és utazik, de én azért két óránként egy 15-20 percre akkor is megállok, ha egyedül megyek. Két óra alatt mentél (legyünk optimisták) 250km-t, ebből pesszimistán számolva a 20p-es szünet alatt 140 már vissza is jött.Angliában a két autó ára között £5-10.000 különbség van, ami kb reális mindkettő részére (leaf: £30500, model 3 sr+: £40.990), mire a leafet model3 szintre hozod (bőrkárpit, stb) már jóval kisebb a difi, de akkor is.
Ez 2-4 millió forint különbség. Magyarországon a tamogatás 15 milliós felső határa miatt annyira olcsó a model3, hogy konkrétan majdnem 2 millióval olcsóbb újonnan, mint Angliában vagy Németországban. Nem lepődnék meg, ha a reexport miatt vezetné a magyar eladási listákat ilyen áron a model3. -
-
blueMerle
veterán
Amikor a 4 éves 301-es Pözsómban elindul a "fedélzeti kompjúterizált érintéssel vezérelt rendszer" akkor szinte hallom ahogy mind az 512MB RAM betelik egy szemrebbenés alatt, ahogy a valamilyen ősidőkből ittragadt ARM proci szinte sikít az életéért annyira kidolgozza a belét, hogy az a valami összeálljon...és voiala megjelenik a Pözsó logó.
-
spect80
senior tag
Naa végre lehet kapni itthon hivatalosan is!! Látom magam előtt ahogy a 16 éves 320-as BMW-k állnak a sorban a beszámításra, hogy ki tudják hozni tömegével a teslákat
-
opr
nagyúr
120-nál 283km-t mértek valós felhasználás mellett, 10 fokos, szeles időben. [link]
Ok, nem 130, de a 180-200km közel sincs a valósághoz, inkább 250km az. 20-80% között 9.4(wltp)km/perc a töltési tempó [link] , legyen ez a valóságban mondjuk 7km/perc, tehát ha egyszer megállsz egy fél órás pisi-kávészünetre, máris visszajött 210 autópályás km. 10p apatt 70, 20p alatt 140.
Ez már bőven nem a városon kívül használhatatlan szint szerintem, én már simán elfogadnám, teljesen kompromisszummentesen tudnám használni. -
opr
nagyúr
-
worxland
addikt
válasz
oliblood88 #18 üzenetére
"Amikor barmi baleset van" - ja, a cikkben oda is írták, hogy 28 esetet vizsgálnak. 800 000 Teslát adtak el csak az amcsiknál. Az arány nem rossz, és ha a 28 eset felében ki is hozzák az FSD-t hibásnak, akkor is elég jó az arány, ami csak javulni fog.
Amúgy meg elsőre nem szokott minden tökéletes lenni, a hibákból is tanulunk, kérdezd csak meg a repcsi-tervezőket. A repülésbiztonság története a balesetek és az azokat követő javítások/fejlesztések története. -
worxland
addikt
válasz
oliblood88 #18 üzenetére
Igen, pont olyan, mint egy tanulóvezető. A Teslának van, a többieknek nincs. Egyébként melyik level 2-es segítőfunkció az, ami mellett a vezetőnek nem kell figyelni? Sávtartó, adaptív tempomat, gyalogosgázolás megelőző vészfékezés... Ezek mellett mind kell a vezető folyamatos felügyelete. 72-es betűmérettel oda is van írva.
A tanulóvezető pedig rohamléptekben fejlődik - hónapról hónapra észrevehető a javulás.
Pár éven belül (vagy hamarabb) meglesz a level 3 és akkor a többiek csak néznek ki a fejükből. A level 4-et és pláne az 5-öt hagyjuk, millió esetet el tudok képzelni, amit ember sem tud megoldani. -
rednifegnar
senior tag
kollegamank elromlott a csaladi egyteru honadajaban az indexkapcsolo. nem mai darab kb 8 eves (talan hrv?). balra nem indexelt, amugy minden mukodott, veszvillogo is.
elvitte szereldebe, nem kontakt hiba meg kapcsolo hiba, vezerloelektronika hiba, mint kiderult vagy 8 db kozponti egyseg van benne es az egyikben elromlott ez a funkcio. egy xaros indexkapcsolorol beszelunk. vegul betettek neki egy bontottat, 80e ft-ert... ennyit errol hogy mennyivel egyszerubbek. semmivel.ja az kulon jo hogy a kattogas hangja is masmilyen lett mert azt is proci gneralja nem rele mint klasszikba.
-
opr
nagyúr
válasz
oliblood88 #18 üzenetére
Senki nem mondta, hogy onvezetes. Arra lett a figyelem felhivva, hogy mekkora kulonbseg lehet ket level 2-es szintu rendszer kozott.
Amugy az esetek bo 90%-ban kiderul, hogy vagy nem az onvezeto rendszer okozta a balesetet, vagy direkt atverte a rendszert a tulaj, mert barom volt. Csak errol mar valahogy nem szokott fasza kis szenzaciohajhasz vastagon szedett betus cimlapcikk szuletni... -
oliblood88
csendes tag
Ezeket mind tudja magatol, vagy csak emberi felugyelettel? Amikor barmi baleset van egybol jon a duma, hogy ez nem onvezetes, folyamatos felugyelet kell, le is kellett okezni hiaba full self driving a neve.
Ez kb olyan, mintha egy tanulovezeto mellett ulnel es vaganykodnal, hogy a tanitvanyod mennyit tud. Amig a kocsin kint van a T betu addig nem pihenhetsz mellette, folyamatosan felugyelned kell. -
A két Tesla csúcsmodell ugyanis akár a Witcher III és a Cyberpunk 2077 meghajtására alkalmas gamer hardvert rejt
Kész, ennyi volt, a bányászok felvásárolják mind
-
opr
nagyúr
Hmmmm, ezek az arak meglepoen szimpatikusak, plane a SR+. Esszel hasznalva meg az is eleg barmire _is_, autopalyan is boven 300km feletti a hatotav (130-al, klimaval zenevel midnennel), ilyen arak mellett nem lepne meg, ha Magyarorszagon is hamar ellepnek az utakat az alapfelszereltsegu SR+ model3-ak.
-
worxland
addikt
Lámpa felismerés és szükség esetén megállás
Automatikus elindulás lámpánál
Elsőbbségadás és biztonságos elindulás (csak ha nem jön senki) - egyenrangú kereszteződésnél is
Elsőbbség felismerése
Körforgalomban autózás
Navigációkövető önvezetés
Automatikus akadálykikerülés (záróvonal-átlépéssel, ha kell - lehet az akadály útépítőbólya, ember, biciklis, kuka, parkoló autó, stb.)
Sebességkorlátozó tábla felismerés és az alapján tempomat-állítás
Automatikus sávváltás (elhaladáshoz, irányváltáshoz)
Kanyarodás (védett és nem védett lámpánál, jobbra és balra, többsávos kereszteződésben is)
Önvezetés felfestés nélküli úttesten
Lassítás fekvőrendőrnél
Teherautó/kamion mellett elhaladásnál nagyobb térhely hagyása félrehúzódással
Adatgyűjtés és küldés a cégnek a szoftver fejlesztéséhez (máshol ezt nem szoktuk szeretni, de itt teljesen érthető)hirtelen ennyi jutott eszembe
Ezeket tudja a Lexus vagy a Camry?
Vagy tudnak valami level 2 trükköt, amivel jobbak a Teslánál?
Persze a Tesla a fentieket még folyamatosan tanulja, így néha/sokszor hibázik benne, de fejlődik napról napra, bétáról bétára -
#16820480
törölt tag
Igazából az SR+ teljesen oké ezen az áron, tényleg olcsóbb mint eddig lehetett itthon. Esélyes akkor, hogy így a valamikor érkező hot hatch majd befér 10 körülre vagy alá akár.
-
-
Huntszy
tag
Azért ez erősen almát körtével összehasonlítás és nem azért mert az egyik elektromos a másik meg nem. Egy Teslát de semmilyen más EV-t se hasonlítsunk már egy E39-hez.
Hasonlítsd össze a M3-at egy árban és tudásban hozzá hasonlító korú és tudású Audih-hoz, BMW-hez vagy VW-hez. Egyiket se fogod már te szerelni egy marék kulcsal meg egy kis találékonysággal, még a kornyékbeli szaki se fog (ha jót akar magának) csak úgy beletúrni egy teszem azt 2018 utáni kocsiba. Abban is ugyan annyi az informatika mint ezekben (ha nem több) és ugyan úgy zsebbenyúlós egy bitrubó cseréje egy agyonreszelt motoron amire még ráakasztottak egy sereg szűrőt, adagolót, vezérlést stb. Egy hasonlóan fiatal kocsiban ugyan úgy borzalmasan összetett rendszerek vannak amiket nem tudsz alkatrészenként cserélni és javítani se mert nem úgy van legyártva. Begurulsz vele a márkaszervízbe és ott is csak kiveszik az egészet, bepattintanak egy másik nagy egységet és vonják is le a 7 számjegyű összeget a kártyádról.
Szóval akkor mit is cserélnél le mire ha egy új villanyautó helyett egy új belső égésűt vennél? Mert szervizelési költséget biztosan nem nyernél vele se rövid se hosszú távon. -
Ezek az árak...
És persze lehet hogy jön vissza az üzemanyagon meg talán kevesebb benne a kopó alkatrész, de ha mondjuk bedobja a törülközőt bármi ami elektronika akkor itt egy komplett rendszert kell cserélni és nem egy gombot mint egy hagyományos autóban.
Nekem ez még ennyiért inkább luxus játékszer mintsem valódi alternatíva egy Lexus, BMW, Audi kínálat mellett.Illetve a cikk író nem tudom látta-e a "szalont" de számomra az mást jelent mint egy közösségi térbe kirakott autó és mellette egy IKEA-s asztal székkel...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma A konfigurátor is elérhető, az aktív hátsó szárnyas Model S Plaidet viszont nem itthon, hanem egy legendás amerikai pályán kapták lencsevégre.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- GTA VI
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Xbox Series X|S
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Max
- További aktív témák...
- Eladó! Seagate 2,5" 2 TB Hdd (foxpost az árban) )
- Lenovo IdeaPad Gaming 3 - 15,6"FHD IPS - i5-11320H - 16GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - 2év garancia
- 1 Tb-os NVME-k Beszámitok! Tőbbféle ár!
- Gamer PC , i7 10700 , RTX 3060 Ti , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- ÚJ aktiválatlan Független Apple iPhone 16 128GB ! 1Év nemzetközi APPLE GARANCiA
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nvidia Quadro K2200 4GB GDDR5 PCi-e videokártya 2xDP, 1xDVI
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest