Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • leviske

    veterán

    (#164) schwartz: Átfogalmazom, mert sokszor úgy írok hsz-t, hogy leírok rengeteg mindent, aztán kitörlöm a felét és az arra elvben hivatkozó részt nem törlöm. Lehet most is ilyesmi volt.

    Szóval: Ugye a low level api arról szólna értelmezésem szerint (nem vagyok szoftverfejlesztő, szóval nem tudom pontosan), hogy a rendelkezésre álló hardvernek megfelelően írod meg a programot.

    Namármost az AMD-nek ehhez külön partneri viszony kialakítására nincs feltétlen szüksége, mert aki a két nagy konzolra fejleszt, az találkozik a GCN-el. Ugyanez a helyzet aktuálisan az Intel és nVidia esetében nem áll fenn. Más szóval nekik érdemes külön partneri kapcsolatokat kiépíteni ahhoz, hogy a hardver teljesen ki legyen használva. Ezt meg kell lépniük akkor is, ha saját API-t dolgoznak ki és akkor is, ha a NG DX alá állnak be. A különbség az, hogy egy saját API-t a Mantle-höz hasonlóan át lehet vinni Linuxra (SteamOS/Android). Nyilván innentől a Microsoft termékének a támogatása akkortól valós alternatíva, ha kellő ellenszolgáltatást nyújt a cég a pénzzért.

    Ez az ellenszolgáltatás lehet az Xbox exkluzív címek kiterjesztése Windows 9 / NG DX-re, vagy a Mantle támogató fejlesztők bevonása, akiket akkor lesz egyszerű meggyőzni, ha kompatibilis lesz az új API a Mantle-el.

    (#186): Mondjuk túl sok tartása nem lehet, ha már képes volt az AMD-hez igazolni. Elvégre elég nehezen elfelejthető kiejeltnés volt, amit az azt követő HD4-esek és azok sikere csak megőrzött. Szerintem.

    (#165) Valdez: Az összefüggés tudtommal annyi, hogy a cég elkezdett az Intel üldözése helyett a piaci igényekhez igazodni (és piac alatt most azon fejlesztőket értem, akiknek a szoftverei miatt az emberek hardvert vásárolnak). Szóval én ilyen korán nem mondanám, hogy bármiről lemondott a cég, csak egyszerűen más utat választott, mint az Intel.

    Az nVidia-s részhez meg annyit, hogy amennyiben az AMD nem vásárolja fel az ATi-t, vélhetőleg a G80-al olyannyira földbedöngölik a céget, hogy most egészen más piaci helyzet állna fenn. Az AMD is azért tudta végül meglépni a Mantle-t, mert egy másik piac miatt erőfölénybe került.

    (#167) Malachi: Én már így kijelenteni félve jelentek bármit, de annak én is örlnék, ha egy év múlva már látnánk GCN-t kiaknázó játékokat. Bár azért egy szimpla APU-tól konzol teljesítményt nem érdemes majd akkor sem várni, hiszen még a Carrizo se lesz IGP-ben ott, ahol a PS4, sőt, szerintem a XO-t se éri majd el.

    (#183) mekker: Ezért fröcsögtél egyet a fröcsögésről? :))

  • leviske

    veterán

    (#133) isizakhi03: AMD partnereknek (EA, SquareEnix, ?Activision?) adott a Mantle, hiszen általánosabb lefedettséget biztosít a Windows 7 támogatással, évekkel korábban, évek óta piacon lévő hardverekre.

    Véleményem szerint akkor van esélye az új DX-nek, ha a Mantle által kitaposott utat használva és azzal kompatibilisire faragva érkezik. Más esetben sok esélye nincs, mert az nVidia és Intel saját pénzből nem fog nyomatni egy Windows-hoz kötött rendszert, az AMD meg meglesz már DX nélkül is.

    (#137) VaniliásRönk: Összességében a Windws 8.x-nek 20%-os részesedése van a Steam használati statisztikája szerint. (Azaz nem netezők, hanem a "gamer" réteg viszonylatából tekintve elég jól áll a rendszer.) Ez nem tűnik annyira tökönrúgásnak. Pláne, ha emellé még lesz eszük is és merészebben összekötik az exkluzív Xbox cuccokat az új Windows-al.

    (#141) antikomcsi: Elsősroban a dolog hülye részét olyanok terjesztették, mint én. Emellett akkoriban, nem lehetett igazán tudni, hogy egy Mantle szerű API-ban meg lesz oldva a félszabványos elképzelések összegzése, vagy teljesen szabadjáraengedik a fejlesztőket. Ezt meg azért nem lehetett tudni, mert még azokban az időkben az Intel nagyon is esélyes volt arra, hogy sikeresen belép a piacra.

    Arról nem is beszélve, hogy az egyen AMD-s NG konzol alap sem volt az eredeti elképzelések része.

    (#160) dergander: A Mantle-ből akárhány verzió jöhetne, a lényeg úgyis az, hogy az architektúra kiismerésére addig nem fognak a fejlesztők komoly energiát fordítani, míg az nem képvisel egy olyan piacot, ami miatt megéri. Ezért kellett volna az egyik konzolba bejutni.

    Meglehet úgy oldani, mint a HSA-t, hogy lesz egy virtuális GPU architektúra, de akkor tudomásom szerint a Mantle és aktuális DX közé esik be valahová sebességben a rendszer.

    (#161) Malachi: Biztos én vagyok a fogyatékos, de ha csak a CPU limit megszüntetéséről szólna a Mantle, akkor az nVidia már 2008-ban össze tudott volna pakolni valami ilyesmit. A Mantle értelmezésem szerint arról szól, hogy közvetlen hozzáférnek a hardverhez és ki tudják használni a képességeit. A CPU limit eltűnése csak ráadás.

    És légyszi ne gyere Te is azzal, hogy "MOST" mire jó, mert "MOST" 1 játék alapul rá, szóval "MOST" semmire.

  • leviske

    veterán

    válasz DigitXT #83 üzenetére

    A Mayák is tévedtek... :DDD Amúgy egyelőre még nem jelentették be a DX12 nevet, ahogy a képességeket sem.

    (#85) Bloksma: Ha nincs a Mantle, akkor szerintem egészen egyszerűen nem lépték volna meg. Sőt, megkockáztatom, hogy amennyiben az AMD nem lengeti be a Linux támogatásának lehetőségét, akkor önmagában a Mantle hatására sem lépik meg. Egészen egyszerűen azért, mert értelmezésem szerint a mélyebb hozzáférés annak kedvez, akinek az architekturáját jobban ismerik. Ez pedig a két konzolban dobogó hardverek alapján adott...

    (#87) atti_2010: Ne úgy fogd fel, mint Mantle ellenfelet, hanem úgy, mint biztosított jövőt a PC-s játékpiacnak. Az AMD-nek eleve vélhetőleg nem a piac általános kiszolgálása, hanem inkább az iránymutatás volt a célja. Ezt már a bejelentéskor is sugallták.

    Ha van annyi esze a Microsoft-nak, hogy Mantle-kompatibilis API-t rak össze, akkor a Windows 9 már egy olyan közegbe jöhet, ahol kihasználják a képességeit.

  • leviske

    veterán

    válasz miresz #12 üzenetére

    Itt nem hiszem, hogy utánzásról van szó. Az AMD felmutatta, hogy mit igényel a piac. A Microsoftnak ezt most meg kell ugornia, mert ha nem sikerül és a Mantle még mindig jobb választásnak bizonyul, akkor fenn áll a veszélye, hogy ezen a téren pariba kerülnek a Linux-al.

    Abu85: Mekkora esély van rá, hogy egyszerű lesz az átjárhatóság a DirectX NG és a Mantle közt? Vagy alapvetően ahhoz a Xbox One grafikus API-ja túlságosan is eltér a PS4/Mantle-től?

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés