Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    Valóban az élen van a google több területen is. Viszont olyan konkurensek is letérdeltek a versenyben, akik mögött szintén nagy pénz van, legyen az akár ms akár apple. Szóval talán az is benne van, hogy jelenleg az övék a legjobb általános keresőszolgáltatás.

    Ennyi év után még mindig nem képesek hozni a többiek a szintjét, pedig a google tényleg eléggé alulról kezdte a cég építését, már akkor is létezett némelyik vastag pénztárcájú konkurens, mégis lenyomták őket.

    Európai cég több okból sem rúghat labdába mellettük: nincs olyan kockázati tőke befektetési hajlandóság, mint a vadnyugaton, így nem kapnak kezdőlökést a jó ötletek.

    A másik nagy gáncsoló tényező pedig maga a jogi környezet. Azt mondják, hogy a google miatt nem tud érvényesülni más újonnan létrejövő, feltörekvő leendő konkurens. A valóság pedig inkább az, hogy a megváltozott jogi környezet miatt beton bakancsban kéne sprintelniük. Amikor a mai nagyok indultak, akkor nem volt minden agyonszabályozva, így pillanatok alatt hatalmasat tudtak nőni. Az évek alatt viszont olyan jogszabályok és "jogvédő" szervezetek jöttek létre, amelyek azonnal tarkón lőnek minden újabb céget, akinek még nincs hatalmas pénzállománya, hogy jogász hadsereggel védje magát.

    ez meg külön vicces:
    "A hirdetők számára pedig – éppen monopóliuma okán – a Google magasabb árat számolhat fel a konkurencia hiánya miatt."
    Aki nem az utóbbi 20 évben született, még talán emlékezhet arra, hogy milyen drágák voltak a hirdetések. A hagyományos papír alapúak is, de az akkor szárnyait bontogató online hirdetések is. Még kifejezetten csaló cégek is létrejöttek, amivel az reklámra ál-kattintások jutalékából ígértek részesedést. Akkoriban volt, hogy egy-egy átkattintás dollárokba került.
    Ma meg egy pontosan célzott reklámkampány pár dolcsiból millióknál tud megjelenni. Szóval a valóságban pont azért nem tudnak versenyezni a többiek a google-vel, mert nem tudnak olyan olcsón reklámozni, olyan sok emberhez elérve, mint a google. Részben a méretgazdaságos sűrű fillér miatt. De részben pont azért a hirdetnek a google-vel, mert elterjedt. Ki a franc akarna százszoros áron valami megjelenést alig hozó közvetítővel hirdettetni.

    A jelentéktelen méretű közvetítők helyett a hirdetők pedig mostanság inkább közvetlenül a tartalomszolgáltatóval szerződnek le, mint ahogyan régen is tették ez. Pont azért, mert a google hirdetés olcsósága miatt csak nagyon nagy forgalmú oldalaknak tud a reklámok megjelenítése érdemi bevételt hozni. Így nem szerződnek közvetítővel azok az oldalak, akik nem tudnak napi milliárdos oldalmegjelenítéseket produkálni. Ha náluk akar valaki hirdetni, akkor a hagyományos model szerint tud. Mondhatni az olcsó tömeghirdetés a trash oldalak jellemzője, a nevesebb nagyok inkább maguk szeretik a hirdetéseket kezelni.

    Szerintem gyenge lábakon áll így ez a dolog. Persze majd valami büntetést kiszabnak, mert kell a pénz az államkasszába, de lényegi változás nem lesz. Egészen egyszerűen azért, mert azért olyan elterjedt, mivel az olcsón hirdetők számára az elérhető legjobb rendszert adják.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák