- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Júliusi techmontázs (2025)
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
clayman
aktív tag
válasz
Depression #173 üzenetére
A fő különbség az, hogy a nézésen/célzáson nincs hálózatból fakadó input lag, mivel nem megy át hálózaton. Emiatt pontosan tudsz célozni. Ha ezen input lag van, akkor erre kb. esélyed nincs, mert nemcsak, hogy késik, hanem még be is csap 5 frame erejéig, hogy merre nézel.
Az nagyságrendekkel kevésbé zavaró, és sokkal inkább "agyból korrigálható", ha a szokásos network latency miatt 20 cm-rel mindenki elé kell lőni (mert ez egy fix, kiszámítható faktor), sőt sok játékban van ping-korrekció (predikció). És mivel sokkal kevesebb adatot is kell átküldeni, kevesebb pufferelés kell, így kisebb időbeli overheadja is van.
-
clayman
aktív tag
Nagyon szomorú voltam eddig is, hogy napjaink játékait egyre inkább a "casual gamer"-re tervezik, akiről valami olyasmi sztereotípia él, hogy "szeret gombot nyomogatni, miközben filmet néz".
Ennek megfelelően mindenki a sztorira és a grafikára koncentrál, egyre inkább futószalagon készül a játék, és nem kell már gondolkodni, taktikázni, összeesküvéseket kibogozni (tisztelet a DX:HR) nem kell (és egyre gyakrabban nem is lehet) célozni, nem kell reflex, nem lehet meghalni, elrontani a játékot, nincs semmi kreativitás, újítás (tisztelet pl. Portal, Minecraft). Egyszóval teljesen értéktelen, üres iparos munkák, az igénytelen átlagfelhasználónak, aki ezek után azt hiszi, erről szól az "igazi" játék.
És úgy tűnik, ezekkel az OnLive és hasonló "technológiákkal" a játékok nem csak tartalmukban, hanem formájukban, és technikai megvalósításukban is elmennek az igénytelenség irányába: 90-es éveket idéző felbontások (úristen, milyen user interfésze lesz egy ilyen játéknak? két hatalmas gomb?), förtelmes, elmosott grafika, input lag.
Erre térjünk is ki: jó esetben 100 ms input lag? És az nem is olyan észrevehető, mert 40 ms a PC-n? Na ne röhögtessetek! Egy jó 120 Hz-es CRT monitorral, gamer egérrel és mondjuk 120 FPS-sel kb. 15-20 ms az input lag, és ez elfogadható érték. Ha CRT helyett egy béna TFT-t használok, a +20 ms input laggal már nem tudok játszani.
És még ennek is (jó esetben) két és félszeresét akarják ránksózni? Ha 60 képkocka/mp-cel megy a játék, az 6 képkocka késés! Gondoljatok bele, megmozdítod az egeret, megnézel egy, kettő, három, négy, öt, hat újonnan kirajzolt képkockát, és még mindig nem történt semmi! Egy gyorsabb játékban ezalatt már kétszer lelőttek. Gondoljátok végig: ha pl. CoD közben egy szobában szemben találod magad valakivel, mennyi idő alatt lövitek le egymást? 200-400 ms? Ennek fényében 100 ms input lag mekkora hátrány?
Jó, persze lehet érvelni, hogy vannak olyan játékok, amelyek nem inputlag érzékenyek. Igen, pl. sakkozni biztos jó lesz az OnLive. De kérem, az "interaktív szórakozás"-nak ott van a nevében, hogy interaktív! Ha ennyire nem számít, hogy 100 ms-kel később nyomod meg a gombot, interaktívnak lehet még azt nevezni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tervező és alkalmazott grafikai beszélgetős topic
- Autós topik
- iPhone topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Honda topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
- NEC MultiSync V421 monitor (42") 1920 x1080px
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest