Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Bossyy

    tag

    Franciák..... A Peugeot is tudja azt, hogy ha csak 1 fokkal állítanál a klímán fel vagy le, vagy akár csak egy picit változtatnál a rádió hangerején, akkor mászkálj a hülye, túlbonyolított menüben ráadásul érintőképernyőn, nuku visszajelzés mellett. Tragikus. Az érintő képernyőket, gombokat törvényi szabályozással kellene kitiltani a gépjárművekből (esetleg álló kerekeknél, behúzott kézifékkel feloldani a korlátozást szoftveresen), mert egyszerűen nem oda való. A telefonos kapcsolatot meg felejtsd el, a navigáció pedig úgy ahogy van, kuka. És a 308 még Év autója díjat is kapott ilyen botrányos rendszerrel (azt hiszem, komoly pénzek mehettek zsebből zsebbe, vagy csinos lányok/fiúk szobáról szobára a választás előtt)

    [ Szerkesztve ]

  • Bossyy

    tag

    Az érintőt szerintem nem lehet praktikusság szempontjából összemérni a gombokkal. Nekem Mondeom van, még pont nem érintős középkonzollal (Trend felszereltség) és tökéletes. Vakon, nem odanézve is mindent meg lehet találni, jól elkülönülnek a gombok, mindegyiknek van saját funkciója. Plusz emellett még a kormányon is van kb. 20 gomb (multimédia, fedélzeti sztg. tempomat, léptetőgombok stb.) és pöpecül vezérelhető minden. Tényleg talán csak a BMW iDrive ja lehet még ennél, az ilyen rendszereknél is ergonomikusabb. Véleményem szerint zsákutca ez az érintős dolog, de abban is igaza van egy másik hozzászólónak, hogy iparági trend, ez van. Meg amúgy nyíljon minden virág és akinek nem tetszik ne vegye, csak az a baj, hogy ezek konkrétan életveszélyesek.
    De gyanítom meg kell szoknunk, előbb-utóbb nem lesz más.....
    Abban igazad van, hogy a középre helyezett ablakmozgató gomboknak van előnye, elsősorban az, hogy a jobb egyen ülő utas is eléri és akár mind a 4 ablakot vezérelheti nem kell a vezetőnek erre figyelni. Nekünk volt Volvónk és az az igazi, mert ott középen volt a két első ülés közt négy kapcsoló és külön az ajtókon IS. Ha hátul kellett némi friss levegő a gyerekeknek, akkor az asszony pajtás is nyitogathatta-csukogathatta az ablakot. Ehhez pontosan plusz két kacsoló kell, némi elektronika és 3-4 méter vezeték, de ilyen szintű fényűzésben a Volvo óta nem volt részem, pedig nagyon kényelmes.

  • Bossyy

    tag

    Ezt egy Fiesta műszerfala és pont vezettem már ilyet, szerintem sokkal egyszerűbb, mint az érintő. Van egy bazi nagy hangerő, ami a ki-be kapcsoló is egyben, valamint külön lent a klímapanel. zt a két funkciót használjuk 95 százalékban. A sok kis gomb pedig a CD és a rációállomásokat vezérli. Egyrészt kitapintható mint vakon is, másrészt a kormányon lévő gombokkal mindegyik kiváltható, csak egy hüvelykújj mozdulat kell hozzá.
    Amúgy szerintem sajnos lassan el lehet búcsúzni az ilyen műszerfalatól, mert hamarosan mindenhol kijelző lesz ha tetszik, ha nem. Mégpedig ugyanazért, amiért sok autóban már hagyományos műszerek, órák sincsenek. Egyrészt a menőség miatt, másrészt a variálhatóság, harmadrészt és főleg az ár miatt. Egy vagy két 7-8 hüvelykes kijelzőt sokkal olcsóbb beszerezni a beszállítótól, mint óraegységet, azokat vezérlő elektronikát, kis szervomotorokat, lámpákat, gombokat, mikrokapcsolókat egyebeket. Tehát hamarosan mindenhol érintő lesz én pedig vissza fogom sírni a fizikai gombokat, de hiába :-)

  • Bossyy

    tag

    Focust és C-Maxot is vezettem már, sőt S-Maxot is, kb. pont ugyanúgy néz ki (a funkciók is tök ugyanazok ahogy leírtam), megkopnak az emlékek :-)
    Amúgy Focus szerintem nem lehet, mert ott egyiknél sincs az A oszlopban kis háromszögablak elől.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák