- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Yettel topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Egy átlag autóban nem hiszem, hogy a kesztyűs használat alapkövetelmény. Legalábbis nem életszerű, hogy ezen múljon a használhatóság.
Ahol ez pobléma, ott meg legyen gombos vezérlés.
De ettől függetlenül még lehetne gyors.
Azért elvárnám, hogy egy 8-10milliós autóban gyors legyen a fedélzeti computer. -
#06658560
törölt tag
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #53 üzenetére
A hardver onnan indul, hogy SoP előtt hat évveli hardver jöhet szóba. Azt validálni kell. Plusz az egyéb igények, mivel kell együttműködjön, honnan vegyen milyen adatot.
Na de milyen validáció az, amin átmegy egy feltűnően durva késéssel működő UI?
"Itt ez a kormánykerék, mondjuk elfordítani nem lehet, de a validáción kiválóan megfelelt, szóval mehet az autóba!"A Tesla tepsijét és mindent azon megvalósítását a németek amúgy most mondták ki nem Road legalnak.
Hogy mi?
DRM is theft
-
sb
veterán
Totálisan értelmetlen a kérdéskör is.
Az UI-nak egyetlen dolga van, hogy kezelni lehessen és inputot bevinni. Annak pedig alapvető paramétere, hogy a kívánt adat a kívánt sebességgel és kezelhetőséggel menjen be.Gyk: ahogy írod: nagy lag nem lehet a kormányon, mint input eszközön. 3 gombsorral nem tudsz adatbázist bevinni. De joystickkel sem lehet számadatot bevinni egyszerűen. Ha ezek számítanak akkor az sw rész miért nem? Az egész egybeforr igazából.
És akkor a lényeg, hogy ha az egyetlen feladatát sem teljesíti akkor miről beszélünk?
Hw teljesítmény? Mivan? (G)UI-hoz? Lehet alfanumerikus is akár ha csak azt bírja sebességgel, nem kell animálni a háttérben 4k textúrákat meg szét kell választani a feldolgozástól. Normálisan.Ez gombhoz kabátot kérdése amikor hw-re meg sebességre vagy akár más sw feltételekre mutogatunk f*s GUI esetén. Ilyen nincs, hogy nem létezik alá megfelelő hw.
(Másik topicban épp arról volt szó lehet-e netezni 2/4 procin manapság. Jöttek az ellenérvek, oda dobtam be, hogy desktop 8/16+nvme-n nem biztos, hogy olyan UX-ed van mint egy f*s 1-2W-os okostelefonon. Sebességre, használhatóságra, ergonómiára is veri a kisebb a jóval erősebbet a GUI miatt (is). Ma ez a realitás.)
-
BiP
nagyúr
Ahogy a telefonnak is egyetlen feladata van, hogy telefonálni lehessen vele.
De valahogy az emberek mégis százezreket hajlandóak fizetni azért, hogy a mobillal minden mást meg lehessen csinálni, méghozzá egy fluid rendszeren keresztül, amit élmény használni.Az autógyártók részéről ez miért nem elvárás, hogy ugyanezt az igényt kiszolgálják? Megoldani 100%, hogy nem lehetetlen, fizetőképes kereslet biztosan lenne rá. (meg egy >8-10milliós autóba mondjuk ugyan férjen már bele)
Mert jelenlegi állapotában barokkos túlzás infotainment rendszernek nevezni, mert ez így nem igazén ~tainment.[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Egy pillanatra azért álljunk meg, és vizsgáljuk meg az alapfeltevést, amire a teljes vita épül.
Én ugyan nem vezettem mindenféle autót, olyat kifejezetten ritkán, amiben "infotainment" rendszer van, de mintha neked evidens és bizonyított lenne, hogy nincs "fluid" élményt nyújtó fedélzeti rendszer egyik 8-10 milliós árkategóriájú autóban sem
Valamivel alátámasztanád esetleg, anekdotákon túl?Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
BiP
nagyúr
Nem tudom alátámasztani. Akkor vegyétek úgy, hogy meséltem egyet,szárnyalt az elmém, hülyeséget beszéltem.
Én nem láttam még ilyet (igaz, nem is olyan nagy a merítés, nem minden nap ülök drága autókban). De biztos létezik. Mindjárt körülnézek youtube-on.
De akkor fogalmazzuk kicsit át. Nem kétlem, hogy létezik fluid rendszer a piacon. Biztos van. Majd az okosok példát is mondanak. De egy mai új középkategóriás autóban nem lenne ez alap? Tehát miért kell nekünk azon lamentálni, hogy láttam-e már?
Miért nem ez a default, hiszen ennyi pénzbe bele kéne férnie. Szerintem! - mielőtt valaki beleköt.[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
Én ezen a ponton átirányítanálak a TotalCar fórumára, kérdezd ott... esélyesebb is, hogy érdemi választ kapsz.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#06658560
törölt tag
-
apatyas
Korrektor
válasz #06658560 #61 üzenetére
Úgy általában írom a kocsis témához: önmagában az, hogy az autóhoz, amit elvileg 10-20 évig használni lehetne, hozzáragasztják a pár év alatt elavuló ámítástechnikát, idiotizmus. Persze, tudom, fagyasztói társadalom.. De ne már.
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
Kansas
addikt
válasz #06658560 #61 üzenetére
Ízlés kérdése, van aki meg a Waze-re esküszik, megint más(pl. én) iGo-val tolja...(én Androidos mobilról, mióta elérhető a platformon)
Beépített navinak nem látom sok értelmét, kivéve ha időnként lehet verziót frissíteni, mert elég hamar elavul, és az aftermarket termékekhez képest a felár túlzó.
Mondjuk egy Spotify integrációnak örülnék... ha infotainmentről esik szó, nekem a navigáció csak sokadiknak ugrik be, még ha a fogalomkörbe bele is passzol...(#62) apatyas : pontosan. ha már mindenképp benne van, legyen vagy moduláris, vagy upgrade-elhető/cserélhető, de mindenképp szeparálva a járműirányítási rendszerektől... az egyetlen igazán hasznos feature a beépített rendszereknek az a kormányról, odanézés nélkül vezérelhetőség...
[ Szerkesztve ]
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Kansas
addikt
Támogatom az elgondolást...
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
#06658560
törölt tag
Ha csak kábelen lehet csatlakozni, akkor az okozhat gondokat. A Ford saját rendszerét rühellem, a Waze vagy Google nem rossz, a Tom Tom beépített kellemes csalódás volt. A komplett rendszerrel. Két dugót úsztam meg hála neki úgy, hogy még nyoma sem volt amikor már szólt. A fedélzeti rendszerbe integrálása is sokkal jobban sikerült, egy kattintással tehető a rádió fölé, nem kell kilépni onnan. És a komplett rendszer gyorsabban reagált a Ford megoldásánál. Azt jobban ismerem, három kategóriában volt hozzá szerencsém, nem rajongok egyáltalán érte.
A Navi és a komplett kezelőszerv meg szerves része az autónak, mert ott jelez vissza egy rakat dolgot. Klímát, hibaüzenetet is, a Navi az ABS jeladó alapján számol ha nincs GPS jel stb.[ Szerkesztve ]
-
apatyas
Korrektor
válasz #06658560 #66 üzenetére
Nem, nem erről van szó. Nem kell összeházasítani olyan eszközöket, amiket különböző célra és élettartam-időtávon használunk.
Még jó, hogy nem kell elköltöznöd azért az ingatlanodból, mert a befalazott bakelitlejátszódhoz már nincs több lemez.pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
sb
veterán
Nem, épp fordítva.
Ezt kellene megoldani!Csak itt a techbzi fórumon jönnek szembe olyan emberek akik autóból tisztán autót, TV-ből tisztán kijelzőt, stb... szeretnének.
TV: A legjobb minőségű kijelző+csatik. Ő meg majd tesz mellé hangkeltőt, erősítőt, DAC-ot, playert, stb, stb...Autóból meg ennek analógiájára: alváz, kerék, motor, hajtáslánc és kész!? Ülésnek jó lesz bele fotel, DIY ablakemelő ha akarsz bele...?
Ez hülyeség. Ilyen termékek nem léteznek. Techbuzik gányolnak maguk bármit, én is tudok forrasztani meg asm-ben kódolni de mégsem azt várom el, hogy 2-3 hét munkám legyen valaminek a z összerakásával amit megveszek a boltban. Megveszem és menjen. És mást is tudjon, de csak fordulni, ha pl. autó.
Ilyen "tiszta" termékek nincsenek, mindbe kell elektronika (egyre több), sw, egyre bonyolultabb. Interfészek, stb...
A megoldás, hogy ezeket meg kell csinálni rendesen. Ez hiányzik a fentiekből.Egy autógyártó is betesz a műszerfalba egy használhatatlan, ergonómiától mentes, lassú szar, 10 éves hw-vel. Miért? 30k-ból jön Kínából egy reszponzív tablet high dpi IPS kijelzővel. Autóban meg olyat látsz mintha visszautaztál volna az időben.
De hogy jobbat mondjak: egy-két szaros usb portot se sikerül betenni egy rakás modellbe 2018-19-ben sem.
Azért mert ezeket nem kell "összeházasítani"?
Anno a motort meg lovaskocsit se kellett volna? -
ftc
nagyúr
válasz #06658560 #61 üzenetére
Tapasztalatjaim szerint:
LR Discovery 5 - képes belassulni a rendszer, vannak hibái - navi HERE maps - egész jól ment
LR Defender 110 - 2x Snapdragon 820Am végzi a dolgát - PIVI rendszerrel - sokkal gyorsabb mint Discoveryben lévő Touch Pro sw ügyileg... nem akadozik nem gondolkodik- - szintén HERE maps...P308SW - Rendszer egész gördülékeny, bár összehasonlítva Disovery Touch Pro-al eléggé szegényes - itt TomTom van - teszi a dolgát nem hagyott eddig sehol...Egyedül a valós forgalmi adatok hiányoznak..
Összeségében marad a kinek a pap kinek a papné
-
#90088192
törölt tag
Szia, erről csak egy régi történetem van, abból a korból mikor meg az analóg műszer volt minden.
A franciak csináltak egy csodalatos műszerfalat amin a műszerek mutatói minden irányba mozogtak, minden logikát nélkülözve.
Ez nem jelenhetett meg a forgalomban, mert az UI megzavarja a sofőrt, és ugye az nem jó. -
BiP
nagyúr
-
drotsztyuart
tag
Te meg azt ne felejtsd el hogy ezek úgy meg vannak nyesve az alacsony fogyasztas miatt mint a szél.
Ez nem egy asztali cpu lesz aminek csak azt mondta lisa, ,hogy 4 wattot kell egyél.#7 pedig úgy volt akkoriban, hogy azok szarok nem?
Vagy most már jók, hogy az amd-nek is lesz hasonló csak pár év lemaradással?[ Szerkesztve ]
-
coco2
őstag
Bocsi a noob kérdésért, de ha teljesítményben korlátozottak a magok, és a teljesítményhatékonyság a valódi verseny, mit számít olyankor, hogy kihajtva melyik tudna erősebb lenni? Van esetleg publikus teszt azoknak a magoknak a teljesítményhatékonyságáról is? Vagy az amd zen család teljesítményhatékonyságáról általában az intel atomokéhoz képest?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Shin Chen
tag
Azért egy használt autó vásárlásnál 10 éves autóval számolva simán benne van az elektronika/vezérlés cseréje.
Vagy rosszul gondolom?
(egy régi asus laptopom 8 évig bírta, de akkor is csak azért ment tönkre mert testvéremék kisütötték. Kis odafigyeléssel szerintem 10-15 évet kibírt volna minimum. De hát nem várhatjuk el senkitől, hogy figyeljen, az meg a netovábbja hogy karbantartson.)"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
thgergo
tag
válasz drotsztyuart #75 üzenetére
Pedig de. Ezek olyan asztali CPU-k amiknek az lett mondva, hogy max 4W, bár lehet, hogy nem az asztali CPU volt a fő cél hanem U-s low power sorozatok.
Asztali verzióban ugyenez 3000G, 35W TDP: 2 magos CCX-el, és 3 db GPU core-val:
Ez lényegében egy felezett Raven Ridge/Picasso. (GPU ban meg 11 helyett 3 db)
https://www.hardwareluxx.de/index.php/news/hardware/prozessoren/53852-dali-die-shots-amd-athlon-3000g-in-allen-details.htmlWikichipnek egész jó leírása van a harmadik 14 nm ZEN apuról:
3050U (15W 2 GPU 2/2 CPU)
3150U (15W 3 GPU 2/4 CPU)
3250U (15W 3 GPU 2/4 CPU)
Azonban a lista nem jó, lásd felső fotó, a 3000G is Dali nem Raven Ridge!
3000G (35W 3 GPU 2/4 CPU)
Vagy csak idővel cserélték le selejtes Ranven Ridge-ről.
Minden Vega 3-as modell lehet, hogy idővel Dali-ra lett cserélve.[ Szerkesztve ]
-
-
sb
veterán
Elég nagy a kavarodás és igazából azt sem tudjuk mit jelent, hogy Ravel helyett Dali valami. Vagy ez le van írva valahol konkrétan?
Már a csíkszélesség, cpu magok pontos típusa is jó lenne.
Az AMD holnapja szerint:
3000G, 14nm
3050U, 14nm,
3150U, 14nm
3250U, 14nm
3050GE, 14nm
Pro 3150GE, 12nm
3150G, 12nmHogy mi desktop és mi nem az véleményes. Ilyen szempontból a két hsz között van az igazság szerintem.
Ezek a mobil (Raven) vonalból való monolitikus chipek, tehát ilyen szempontból nem az igazi desktop Zen procik, és így eleve optimalizálva vannak kisebb fogyasztásra.
Ezen felül viszont nincs más különbség a mobil procikhoz képest. Tehát további megvágás, stb, nincs csak azért, hogy jobb pár W-ba beleférjenek. Legalábbis 15W-ig biztosan nem, de gyanítom alatta se nagyon a cikkben írtakon kívül. (A teljesítmény szegmentálás miatt nyilván annyi van, hogy hány mag/CU de az más kérdés.)[ Szerkesztve ]
-
thgergo
tag
Valóban nem látszott eddig, hogy a Dali pontosan micsoda. Leginkább csonkolt Raven Ridge-nek tűnt eddig 14 nm miatt, azonban látható, hogy különálló chip. Desktop nálam az, ami bemegy az AM4-be.
2017: Raven Ridge: 14nm 4 core, 11 CU
2019: Pisacco: 12nm 4 core, 11 CU. Ugyanaz, mint a Raven Ridge, "12 nm" refresh ami nem eredményez nagyobb tranzisztorsűrűséget, ugyanaz a chip.
2020: Dali: 14nm 2 core, 3 CU Bár, lehet 2019-ben is adtak ki ilyet 3000G-ként csendben.Minden írásoddal kb egyetértek. Lehet túl kevés volt a selejt Raven Ridge/Picasso -ból Lehet, hogy az 1600AF után APU-knál is keverve vannak felére csonkolt 4 magos és valóban 2 magos Dali-s verziók.
-