- Telekom mobilszolgáltatások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- [Re:] Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- [Re:] Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- [Re:] Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- [Re:] Realme GT 2 - aláírjuk
- [Re:] Sony Xperia 10 IV - műanyag újracsomagolás
- [Re:] Egy sima, egy fordított: két új óra jött a Samsungtól
- [Re:] Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
veterán
helyes és helyes
"Az utcai változatra jelenleg 20 ezer eurós árat céloznak meg (kb. 7 millió forint) ami az olcsóbb, lítium-foszfátos akkumulátoroknak lehet köszönhető"
7 misis ár már elfogadható lenne egy értelmes hatótávú jól összerakott eautóértkár hogy ehhez még jó sok év kell
-
bear_
aktív tag
válasz
Schuler888 #2 üzenetére
Nem, akkor már nem lesz hozzá szerencséd, mert akkupakkot cserélni benne kimeríti majd a GTK fogalmát.
-
pusszycat
nagyúr
Ennyi egy Dacia Spring extrakkal. Mondjuk érdekes is lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
batai15
félisten
A mostani cupra is kegyetlen ronda bazari .
-
pusszycat
nagyúr
Volt már szó olyan elemről is ami fűtő elemekből készítenének és 10 évig elketyegnének. Lehet nem is kell majd tölteni az autókat? Ha nem olvastad volna azt a cikket előkapirgálhatom neked.
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
#16820480
törölt tag
válasz
pusszycat #11 üzenetére
Ha a stroncium-gyémánt akkura/elemre gondolsz, akkor azzal nem nagyon valószínű, mert ilyen mikrowatt teljesítményre képesek kb
De ellenben az akkucsere dolog már manapság is működik, volt valamelyik Fully Charged Show-ban egy interjú egy szervizzel, ahol régi Leaf-ekbe tettek be új akkupakkot, ami fizikailag azonos méretű de nagyobb kapacitású volt.
-
bear_
aktív tag
Azért, mert ~300 töltési ciklus az ilyen akkuk élettartama. Ha egy átlagos elektromos autót veszünk 300km-es hatótávval (és még sokat is írtam), és évi 20 000 km-es futásteljesítményt, akkor 5 naponta lehet töltögetni a kocsit, ami azt jelenti, hogy 5 év után nagy valószínűséggel cserés lesz. És még azt nem is melítettem, hogy az esetleges gyorstöltések mennyire gyilkokják pluszban az akkut.
Aról meg, hogy 20 év múlva mi lesz fogalma sincs senkinek. Az elmúlt 15 évben folyamatosan jöttek a hírek a hiperszuper grafénos meg mindenféle új technológiákról, aztán még mindig egyhelyben toporgunk, nem igazán fejlődtek a litiumos akksik azóta.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
6 éve e-autózom, és az általad említett számok nem igazak. ( Ez nem a te hibád, mert valóban így gondolták annó, csak a gyakorlat mást mutat, és ezeknek az akkuknak semmi köze a mobiltelefonos akkukhoz, ahol valóban ez a szám-adat, és jelenség van. ).
A mai autókat nem bántja a gyorstötlés olyan szinten, mint egy 2014-es Nissan Leaf-et, pl az enyémnek konkrétan semmi baja nem lesz tőle.
Úgyhogy ne ezekkel a számokkal gondolkodj, mert más van már az egyenletben. -
-Faceless-
őstag
Mindennek megvan a helye. Városi közlekedésre nagyon jó az elektromos autó oké ott a helye, városok közi csak akkor ha nincsennek nagy távolságra, hosszú távra meg használhatatlan. Miért csak on/off kapcsolóként tudják ezt elképzelni a gyártók. Mintha mindenkinek csak és kizárólag elektromos autó lenne a megoldás, én meg húzzam magam karóra ha 5 év múlva is szeretnék találni új autót amivel egy nap alatt leingázok Szegedre.
-
k-adi
veterán
válasz
-Faceless- #16 üzenetére
vagy mondjuk..... kiépül a töltőhálózat és mellé gyorstöltés is /vagy nagyobb hatótávú aksikkal jönnek és akkor nem lesz gond..
szóval közeltávon igen, marad a karó, de hosszútávon nem biztos -
-Faceless-
őstag
A hagyományos akkumulátoroknak fizikai korlátai vannak, és akármilyen mágikus új cuccokat találnak ki eddig minden technikának volt valamilyen hátulütője amiről viszont senki nem beszél. Az új motorok kevesebbet fogyasztanak, a cellákat közelebb tudjuk egymáshoz rakni azokat gyorsabban tudjuk tölteni, de maguk a cellák nem fejlődtek csak nagyon nagyon minimálisan.
Azt viszont nem értem, hogy a hidrogén az hova tűnt. Tökéletes középútnak tűnik, mindenki jól járna vele, de mintha nem is létezne. -
#16820480
törölt tag
válasz
-Faceless- #18 üzenetére
A hidrogént marha drága előállítani, elég rossz a hatásfoka az egész folyamatnak és nehézkes tárolni meg szállítani.
A Bp-Szeged-Bp távot amúgy egy közepes iD3 már meg tudja tenni egy 25 perces töltéssel, az azért egyáltalán nem tűnik vészesnek, és ennél már jobb akkuk lesznek a jövőben.
-
Füleske
őstag
válasz
-Faceless- #18 üzenetére
"Azt viszont nem értem, hogy a hidrogén az hova tűnt. Tökéletes középútnak tűnik, mindenki jól járna vele, de mintha nem is létezne."
Ha annyira tökéletes, már most vehetsz egyet. Toyota Mirai, 26 millió az alapár, és van Magyarországon egy darab nem nyilvános töltőállomás. Tulajdonképp ez egy hibrid Camry (13 milliós alapár), amiben kicserélték a benzinmotort üzemanyagcellára. Most, a forgalmazás elején vettek is belőle itthon négy hónap alatt két darabot. De lehet, hogy ezeket is a márkakereskedések helyezték üzembe, tesztautónak.
-
pusszycat
nagyúr
Csak 6 kiló-val lesz nehezebb az autó tankolás után. Nem 500 kg mint egy akku. 5 perc tankolás nem 1 óra. Lehet rossz irányt vett a technologia?
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
Füleske
őstag
válasz
pusszycat #22 üzenetére
Töltés után nulla kilóval lesz nehezebb egy elektromos autó.
Az öt perc tankolás csak addig igaz, amíg Te vagy az első töltő a kúton. Ha nem, akkor vársz a felépülő hidrogén nyomásra. (700 bar) Az autó árát már írtam, de a tankolás ára sem olcsóbb mint egy belső égésűnek. (átszámolva kb. 8 liter/100 km)
A technológia jelenleg nincs azon a szinten, hogy alternatíva lehessen. -
pusszycat
nagyúr
Érted te, hogy értem.
Kifogyhatatlan üzemanyag utánpotlás. Ha már van müködő verzió pár év és megoldják a hátráltató tényezőket is. Nem kellene még leirni... Azért ha 700 bar eldurran az nagyot tud majd szolni.
Samsung Galaxy S9 Plus & Xiaomi Mi 10T 8/128 GB 5G Cosmic Black & Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Samsung 870 Evo 1 TB inside :-))
-
#16820480
törölt tag
A szennyezés kibocsájtást így is úgy is nullára kellene redukálni, hogy legyen esélyünk hosszabb távon is élni a bolygón, jelenleg erre elektromos autózás egy reálisnak tűnő megoldás, vagy a séta.
Azért nem vízfejű mindenki, aki nem a te személyes és rövid távú érdekeidet képviseli.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Ennek apropóján pedig bemutatták a CUPRA UrbanRebel koncepciót.
- HP Elitebook 2570p 12.5",i5-3320M,4GB DDR3,500GB Sata3 ,WIN10
- HP Elitebook 2570p 12.5",i5-3340M,4GB DDR3,128GB SSD,WIN10
- ÚJ, BONTATLAN ASUS ROG Zephyrus G14 GA402RK-L4127W 3 év garanciával érdeklődés? 16 GB RAM, 1 TB SSD
- Gamer PC Z690 i7-12700F RTX 3060 Ti 8Gb 512Gb m.2 SSD 32Gb DDR4 Vízhűtés ALU ház 2Év GARANCIA
- HP Zbook Firefly 15 G8 Mobile Workstation - 6Y7Q2E8 - ÚJ 15,6" FullHD IPS notebook
Állásajánlatok
Cég: Időkép Üzleti Szolgáltatások Kft.
Város: Budapest
Cég: Contrall Ipari Informatikai Kft.
Város: Pécs