- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
helyes és helyes
"Az utcai változatra jelenleg 20 ezer eurós árat céloznak meg (kb. 7 millió forint) ami az olcsóbb, lítium-foszfátos akkumulátoroknak lehet köszönhető"
7 misis ár már elfogadható lenne egy értelmes hatótávú jól összerakott eautóértkár hogy ehhez még jó sok év kell
-
bear_
aktív tag
válasz Schuler888 #2 üzenetére
Nem, akkor már nem lesz hozzá szerencséd, mert akkupakkot cserélni benne kimeríti majd a GTK fogalmát.
-
Ennyi egy Dacia Spring extrakkal. Mondjuk érdekes is lenne.
[ Szerkesztve ]
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
-
batai15
félisten
A mostani cupra is kegyetlen ronda bazari .
-
-
Volt már szó olyan elemről is ami fűtő elemekből készítenének és 10 évig elketyegnének. Lehet nem is kell majd tölteni az autókat? Ha nem olvastad volna azt a cikket előkapirgálhatom neked.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
#16820480
törölt tag
válasz pusszycat #11 üzenetére
Ha a stroncium-gyémánt akkura/elemre gondolsz, akkor azzal nem nagyon valószínű, mert ilyen mikrowatt teljesítményre képesek kb
De ellenben az akkucsere dolog már manapság is működik, volt valamelyik Fully Charged Show-ban egy interjú egy szervizzel, ahol régi Leaf-ekbe tettek be új akkupakkot, ami fizikailag azonos méretű de nagyobb kapacitású volt.
-
bear_
aktív tag
Azért, mert ~300 töltési ciklus az ilyen akkuk élettartama. Ha egy átlagos elektromos autót veszünk 300km-es hatótávval (és még sokat is írtam), és évi 20 000 km-es futásteljesítményt, akkor 5 naponta lehet töltögetni a kocsit, ami azt jelenti, hogy 5 év után nagy valószínűséggel cserés lesz. És még azt nem is melítettem, hogy az esetleges gyorstöltések mennyire gyilkokják pluszban az akkut.
Aról meg, hogy 20 év múlva mi lesz fogalma sincs senkinek. Az elmúlt 15 évben folyamatosan jöttek a hírek a hiperszuper grafénos meg mindenféle új technológiákról, aztán még mindig egyhelyben toporgunk, nem igazán fejlődtek a litiumos akksik azóta.
[ Szerkesztve ]
-
Kinder
senior tag
6 éve e-autózom, és az általad említett számok nem igazak. ( Ez nem a te hibád, mert valóban így gondolták annó, csak a gyakorlat mást mutat, és ezeknek az akkuknak semmi köze a mobiltelefonos akkukhoz, ahol valóban ez a szám-adat, és jelenség van. ).
A mai autókat nem bántja a gyorstötlés olyan szinten, mint egy 2014-es Nissan Leaf-et, pl az enyémnek konkrétan semmi baja nem lesz tőle.
Úgyhogy ne ezekkel a számokkal gondolkodj, mert más van már az egyenletben. -
-Faceless-
őstag
Mindennek megvan a helye. Városi közlekedésre nagyon jó az elektromos autó oké ott a helye, városok közi csak akkor ha nincsennek nagy távolságra, hosszú távra meg használhatatlan. Miért csak on/off kapcsolóként tudják ezt elképzelni a gyártók. Mintha mindenkinek csak és kizárólag elektromos autó lenne a megoldás, én meg húzzam magam karóra ha 5 év múlva is szeretnék találni új autót amivel egy nap alatt leingázok Szegedre.
-
k-adi
nagyúr
válasz -Faceless- #16 üzenetére
vagy mondjuk..... kiépül a töltőhálózat és mellé gyorstöltés is /vagy nagyobb hatótávú aksikkal jönnek és akkor nem lesz gond..
szóval közeltávon igen, marad a karó, de hosszútávon nem biztos -
-Faceless-
őstag
A hagyományos akkumulátoroknak fizikai korlátai vannak, és akármilyen mágikus új cuccokat találnak ki eddig minden technikának volt valamilyen hátulütője amiről viszont senki nem beszél. Az új motorok kevesebbet fogyasztanak, a cellákat közelebb tudjuk egymáshoz rakni azokat gyorsabban tudjuk tölteni, de maguk a cellák nem fejlődtek csak nagyon nagyon minimálisan.
Azt viszont nem értem, hogy a hidrogén az hova tűnt. Tökéletes középútnak tűnik, mindenki jól járna vele, de mintha nem is létezne. -
#16820480
törölt tag
válasz -Faceless- #18 üzenetére
A hidrogént marha drága előállítani, elég rossz a hatásfoka az egész folyamatnak és nehézkes tárolni meg szállítani.
A Bp-Szeged-Bp távot amúgy egy közepes iD3 már meg tudja tenni egy 25 perces töltéssel, az azért egyáltalán nem tűnik vészesnek, és ennél már jobb akkuk lesznek a jövőben.
-
Füleske
addikt
válasz -Faceless- #18 üzenetére
"Azt viszont nem értem, hogy a hidrogén az hova tűnt. Tökéletes középútnak tűnik, mindenki jól járna vele, de mintha nem is létezne."
Ha annyira tökéletes, már most vehetsz egyet. Toyota Mirai, 26 millió az alapár, és van Magyarországon egy darab nem nyilvános töltőállomás. Tulajdonképp ez egy hibrid Camry (13 milliós alapár), amiben kicserélték a benzinmotort üzemanyagcellára. Most, a forgalmazás elején vettek is belőle itthon négy hónap alatt két darabot. De lehet, hogy ezeket is a márkakereskedések helyezték üzembe, tesztautónak.
-
Csak 6 kiló-val lesz nehezebb az autó tankolás után. Nem 500 kg mint egy akku. 5 perc tankolás nem 1 óra. Lehet rossz irányt vett a technologia?
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Füleske
addikt
válasz pusszycat #22 üzenetére
Töltés után nulla kilóval lesz nehezebb egy elektromos autó.
Az öt perc tankolás csak addig igaz, amíg Te vagy az első töltő a kúton. Ha nem, akkor vársz a felépülő hidrogén nyomásra. (700 bar) Az autó árát már írtam, de a tankolás ára sem olcsóbb mint egy belső égésűnek. (átszámolva kb. 8 liter/100 km)
A technológia jelenleg nincs azon a szinten, hogy alternatíva lehessen. -
Érted te, hogy értem. Kifogyhatatlan üzemanyag utánpotlás. Ha már van müködő verzió pár év és megoldják a hátráltató tényezőket is. Nem kellene még leirni... Azért ha 700 bar eldurran az nagyot tud majd szolni.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
#16820480
törölt tag
A szennyezés kibocsájtást így is úgy is nullára kellene redukálni, hogy legyen esélyünk hosszabb távon is élni a bolygón, jelenleg erre elektromos autózás egy reálisnak tűnő megoldás, vagy a séta.
Azért nem vízfejű mindenki, aki nem a te személyes és rövid távú érdekeidet képviseli.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Stellar Blade
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- LG LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Riasztó topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...