Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Z10N

    veterán

    Ennyi veszteseg mellett az UT4 siman belefert volna...

    # sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

  • floatr

    veterán

    Pedig annyi lesz az

    Te egy közösségi platformról beszélsz, ami egy store-hoz és egy launcherhez van építve. Ez a steam egyik elhibázott húzása a bloatware irányába, miközben már mindenre van bevált megoldás. Értékelni kell: metacritics, megoldások kellenek: kismillónyi fórum a neten, barátkozni akarsz: discord, remote play together: parsec. Az itad integrációhoz meg extension kell.

    Nem azt mondom, hogy ezt ne szeresd, csupán annyit, hogy ez messze nem egy szükségszerű dolog egy store/launcher apptól, pláne nem 2 év leforgása alatt. Nyilván ha nem vagy fejlesztő, nem tudhatod, hogy ez mennyi erőforrást emészt fel, de nem 2 év. Félévente ettől függetlenül megszondáztatják a felhasználókat, hogy mit szeretnének látni újabb fejlesztést.
    Maga store és a lib számomra kissé kusza, ezen később biztosan javítanak, és a kevesek által hiányolt achievementek is bekerültek a kövi feature listába. Viszont sokkal jobban odafigyelnek a partnereikre, ami fejlesztői oldalról nagy plusz.

    Ha a valve nem lenne ennyire probléma több szempontból is, akkor nem lenne milliónyi kliens. A gog-os srácok is inkább dolgoztak volna a CP2077-en, mint a galaxy feature-ökön ;)

  • cskamacska

    addikt

    válasz floatr #52 üzenetére

    "Pedig annyi lesz az"
    "pláne nem 2 év leforgása alatt"

    Kend nem Star Citizen fan is egyben? :DDD

    "elhibázott húzása a bloatware irányába"

    Citation needed. Ami húzása a bloatware irányába, hogy a régen szinte teljesen natívan (C-ben írt) futó kliens 2010 óta egyre inkább csak egy keretrendszer krómiumon futó weblapos frontendeknek. Nyilván a 5-10 megnyitott böngészőlap egy tehenként terpeszkedő böngészőben sokkal többet kajál, mint egy 15 megás EXE fájl. :) Cserébe viszont rakás feature kikerült netre is, Steam vidáman kezelhető távolról.
    A játék könyvtár résszel sajnos nem tudok dűlőre jutni, mert a weblaposítás óta sok játéknál érezhetően belassult. Igaz CSS piszkálással jobban saját szájízre alakítható, míg a gyors UI be volt drótozva.

    "miközben már mindenre van bevált megoldás"

    Nézd, 2010-ben pont örültek az emberek hogy nem kell Teamspeak-el szenvedni játék közben. Most 2021-ben azt mondod, hogy nagyon is megfelel nekünk a TS3 utód Discord, meg a 10 másik alternatíva, ami nem lehetőség, hanem kényszer, mert a kedvenc kliensünkben lófing sincs, nem voice chat. :D

    Metacritic 2010-re is gázos volt (pl Epic is OpenCritic-et használ ;] ), kismillónyi fórum a neten pont az a gond hogy az kismillió Gugli találat, és vagy megtalálod amit keresel, vagy nem. Éppen ezért már 26 éve van GameFaqs, de ha neked valami személyre szabott nyomorod van a játékban akkor tényleg mehetsz világnak, mert a GameSpot fórumhoz hasonló központibb helyek tényleg elaprózódtak.
    Discord igazából egy chat alkalmazás, fórumnak elég csapnivaló, voice chat egész jó. De az is millió "szerverre" bomlik amihez direkt meghívó link is kell, de abból is friss mert lejárnak, így még keresni sem lehet köztük.
    "Arcade is in beta, and only supports some DirectX 11, DX 9 and OpenGL titles. If you are getting errors and issues while using Arcade, please try the things contained in this article."
    Szó se róla Remote Play-hez is támogatás kell (meg nyilván Steam megjelenés :B ), de ez pont olyan, mikor azt hittük a GfWL és a GameSpy multi kimúlása után, hogy a GameRanger, a Tunngle, Evolve, Garena LAN, Hamachi, és sokan mások majd jól kisegítenek. Ez részben megtörtént, de a használat mindig macerás volt, és tipikusan fórumokról kellett játékosokat felhajtani. (amíg volt fórum, meg élt még a virtuál lan szolgáltatás :U )

    Amely játék kapott kegyelmet, azt berakták Steam alá, Steamworks matchmaking és/vagy szerver keresővel, és ment a multi mint ahogy eredetileg is 10-15 évvel előtte, nem kellett sz@pni az épp hogy működő, khm, választékkal. :K

    "Nyilván ha nem vagy fejlesztő, nem tudhatod, hogy ez mennyi erőforrást emészt fel"

    Szerinted mennyi erőforrást emészt fel egy vásárlói kosár beépítése a webshopba, mert már a legelején felrakták az érkezik listára. :P
    De mondom, itt igény sincs rá, Origin hány Steam fícsört vett át? Steam-en a most divatos havi játékcsomag bérlést meg lehetett volna valósítani már 2007-ben, mert bekerültek a guest pass-os ideiglenes játékok és kölcsön csomagok.

    "a kevesek által hiányolt achievementek" kérdéskörét szerintem beszéljétek meg a konzolos ismerősökkel, mert már Xbox360-nál voltak akik azért vettek meg egy-egy játékot, hogy a Live profiljukon dicsekedhessenek a teljesítmények számával és a gamer score-al. :P

    Ami persze fórum aláírásba is lehetett linkelni. :)

    "Viszont sokkal jobban odafigyelnek a partnereikre, ami fejlesztői oldalról nagy plusz."

    Ez tényleg "citation needed". Itt arra kell gondolni, hogy fél marék játékot vesznek fel havonta a Store-ba, mint a Steamnél a legdrákóibb időkben, vagy arról van szó hogy garantált eladott darabszám mellé teljes exkluzivitást kérnek? Anno én is azt gondoltam hogy direkt tömik a fejlesztőket pénzzel, de igazából "csak" garantálnak eladást, amit lehet hogy hoznának Steam-en is, lehet nem, Epicnél ez biztos, cserébe a valós eladásuk minimális lesz. Ez főleg multi címeknél probléma, odáig rendben van hogy kapnak is pénzt meg az esetleges eladásokból is többet kapnak, de ha a játékosszám minimális, akkor lőve lesz a projekt, mert multinál a játékos a "tartalom" a játékban.

    "Ha a valve nem lenne ennyire probléma több szempontból is, akkor nem lenne milliónyi kliens."

    Milliónyi kliens azért van, mert mindenki szeretné megspórolni a közvetítői díjakat, vagy épp újként beszedni azokat. :R Előbbire pont jó példa az Epic-Apple nyomor telefonokon, Epic szeretné megtartani az Appstore sarcát. Utóbbira Epic Store példa PC-n, mert szeretnék a teljes PC piactól beszedni pont azt, amit iPhone eladások után sajnálnak a Apple-től.. :D

    "A gog-os srácok is inkább dolgoztak volna a CP2077-en, mint a galaxy feature-ökön"

    Nyilván ha nem vagy fejlesztő, nem tudhatod, hogy a Galaxy-t barkácsoló csapat nem egyezik meg a CyberPunk 2077-et hegesztő csapattal. Persze ha odáig jutottak a dolgok, hogy takarítónőket beleértve mindenkinek CP2077-et kellett kirugdosnia az ajtón, hogy időben kiadják, akkor érthető hogy miért ilyen állapotban jött ki. :))

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • floatr

    veterán

    válasz cskamacska #53 üzenetére

    Milyen szépen összefoglaltad, hogy miért bloatware a steam a sok webhelperével ;)
    A epic nem eladást garantál, eleve szerencsétlen a megfogalmazás. Lehet hogy az exodusnál még erről beszéltek az újságírók, de egyszerűen csak a kockázat átvállalásáról van szó, aminek a fejlesztők jobban örülnek, mint a steames gimmicknek, amit a fejlesztők és a felhasználók együttesen fizetnek "boldogan" karöltve, ha kell, ha nem.
    A regényedre egy sör mellett inkább válaszolnék, mint kommentek sokaságán, bár ha az utolsó kiszólás nem jött át, akkor semmi sem fog.

Új hozzászólás Aktív témák