Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz olbaidhun #1716 üzenetére

    "Konkrét személyeket és tényeket idéztem."

    Mondtam azt, hogy nem? Amúgy én is.

    "hagyjuk a droid szöveget, nem nagy kaland értelmezhetően fogalmazni"

    Wut? Ha ez az előző, hosszabb posztomnak (#1707) szólt, akkor sajnálom, ha meghaladta az értelmező képességedet, de nem áll szándékomban tőmondatokat használni. Ha nem annak (vagy általánossában véve nekem) szólt, akkor az előző mondatomat nyugodtan vedd semmisnek - csak nem tudom eldönteni, hogy ezt mire írod.

    "általánosságban a lehúzó a hangulat az, amit nem szívesen nézegetek / nézegetünk páran"

    Üdv a valóságban. Nem minden öröm é bódottá. Ha nagyon nem bírod, senki nem kényszerít rá, hogy nézd, de azt ne várd másoktól, hogy a homokba dugják a fejüket vagy hogy ne fejtsék ki a szubjektív (jelen esetben ráadásul megalapozott) véleményüket csak azért, mert nálad valamiért diszkomfortérzetet indukálnak. Ez nem fair.

    "elég (pl ph!) topik áll mocskolódásból, különböző trágárságokkal körítve"

    Üdv az interneten. Én se szeretem, ha alaptalan. Ha nem az (mint jelen esetben is), akkor belefér. Viszont a (megalapozott) negatív vélemény némi érzelmi töltettel vegyítve =/= "mocskolódás", hiszen nem a levegőbe rágalmazunk, hanem kimondjuk kerek-perec, hogy mi van. Sokszor az igazság a legfájdalmasabb, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell vele szembenézni. Sőt.

    "BETA - EARLY ACCESS - jegyezve lett, mint kritérium. Tessék a helyén kezelni!"

    A helyén kezelem. NEM MENTSÉG (és nem is lehet az) MINDENRE.
    Főleg annak fényében (mert ezt sem lehet kihagyni az egyenletből), amit 2009 óta (Zenimax birtokba veszi id-t) csináltak QL-lel.
    Pofon követett pofont és madárnak néztek mindenkit, miközben az emberek próbálták a szájukba rágni, hogy mi a probléma és mi nem. Mindenki egy jobb játékot, egy jobb környezetet és több publicitást akart - és valljuk be őszintén, id-nek / Zenimax-nak egyáltalán nem kellett volna beleszakadnia a dologba, hiszen a legtöbb ponton a kommuna konszenzusa a "don't touch it" volt. Annyit azért joggal elvárhattunk volna, hogy ha már nem nagyon akarják marketingelni a dolgot vagy a különböző eseményeket szponzorálni, legalább ne mészárolják le szisztematikusan a gémet.

    Szerinted érdekelte őket egy kicsit is? Egy-egy update előtt még a kontrollcsoport tagjainak a véleményét is (akik között voltak pro-k is) sutba dobták. Olyanok voltak döntéshozói pozicíóban, akik abszolút alkalmatlanok voltak a posztra. Ennek eredményeként jöttek a retardált "újítások", amik senki normálisnak nem tetszettek a legkevésbé sem. Némelyiket aztán kénytelen-kelletlen visszavonták később, amikor már az online petíciók is megjelentek.
    Arról nem is beszélve, hogy pontosan tudták, hogy a cím mennyit jelent a tizenéve hűséges játékosoknak és még arról sem gondoskodtak normálisan, hogy fórum-szinten szemtől szembe állíthatóak legyenek velünk (ESR), ami az értelmező szótáramban a "gerinctelen" bejegyzésnél található. Oké, SyncError néha írt ezt-azt, de azt sem nevezném kétoldalú kommunikációnak; elmondta, amit el akart és 95%-ban ennyi. Nem volt más, mint egy vállalati papagáj, így a legit kérdések túlnyomó többségének lereagálása egyszerűen elsikkadt. Hát kösz.
    Arról a náci moderátori jelenlétről, ami meg a hivatalos qlforums-on (majd később Bethesda fórumon) tette tiszteletét, jobbnak látom nem is írni részleteiben, mert csak felidegesít.

    Aki nem volt szerves része a közösségnek, nem volt napi kapcsolatban a játékkal, az ezt nem tudja / nem érti / nem érdekli. Nem is várom el tőle, hiszen hogyan is várhatnám - de ezért is dühít, amikor valaki a védelmébe veszi őket, tessék-lássék mentségeket gyártva számukra. Mert nem érdemlik meg. RENGETEG ember bizalmát eljátszották és ezzel a tevékenységükkel még ma sem hagytak fel.

    "túlpörgik néhányan a QC témát: ha olyan használhatatlan, majd elmúlik szépen magától"

    Igen, amint a marketingbe és versenyekbe ölt pénzfolyam elapad. Azért az elgondolkodtató, hogy pl. olyanok is, mint Spart1e, azt nyilatkozzák, hogy ha ilyen kevés player slot van egy-egy tournamentre régiónként, akkor totálisan értelmetlen időt tölteni a játékkal. Ebből te mit veszel ki? Én azt, hogy döntő többségben az egyedüli mozgatórugó high-szinten játszani a pénz, nem pedig az, hogy a játék akár közelítőleg is jó vagy szórakoztató. Ez majdnem pont ugyanolyan, mint mikor a QC megjelenése előtt számos QL pro részlegesen vagy teljesen migrált az Overwatch vagonra. Easy bucks and that's it.

    "vagy jön a 2. - sokadik verzijó, DLC! Mert ez is nagy divat mostanában."

    Már alig várom. Hogy ismét hülyének nézzenek.

    "mindenki utálja a fórumok önkényes moderátorait, ez a topik sokkal barátságosabb"

    Nem is mondtam, hogy nem így van. A "rózsaszín pónis Disneyland" szerintem elég jó szinoníma a békességre.

    "30 EU problem? Láttad mostanában a felhozatalt? Egy gagyibb játékra is simán elmegy több."

    Ja, 30 EUR nekem problem csak úgy elszórni. Pláne, ha egy ilyen fosra megy el (ezúton is thx SP!T, értékeltem a gesztust). Az pedig nyilván nem érdekel, hogy a brunei szultán naponta keres 5 millió dollárt, mert attól az életem vagy a környezetem nem változik semmit. Azért azt hozzátenném még, hogy amikor németben éltem, akkor is sajnáltam volna 30 EUR-t csak úgy, effektíve semmire kiadni. Vagy olyanért, ami az esetek 90%-ban csak felb*sz. Viszont örülök, hogy neked ennyire nem számít a pénz.

    Amúgy igen, láttam a felhozatalt. Az olyan új (és fizetős) játékokat, amik az elmúlt 5 évben PC-fronton érdekeltek, uszkve egy kezemen meg tudnám számolni. Gagyit meg soha nem veszek. Egészen egyszerűen azért, mert ha valami felkelti az érdeklődésemet, utánanézek YT-on, GameFAQs-on, csekkolok némi gameplay-t, olvasok egy két review-t meg fórumhozzászólást, és el tudom dönteni, hogy adok ki rá pénzt vagy sem.
    Soha, ismétlem SOHA nem volt még olyan, hogy csalódtam egy progiban, amiért pénzt fizettem.
    Talán ha többen csinálnák így, akkor egy picivel jobb helyzetben lenne a játékipar.

    Az meg nem mentség, hogy mások is árulnak cukrozott kakát aranyárban. Mi ez, kollektív felelősségvállalás?
    Ugyan már. Minden fejlesztő és kiadó a saját produktumáért felel, minden szinten. A játékosok felelőssége meg az, hogy támogatjá- e (szóban / írásban / pénzzel) a szennyet vagy sem.

    "Kihasználják a Blizzard féle üzleti modell lehetőségeit. Megváltozott a piac és a résztvevők - felhasználók is."

    Tudom. Na, a Blizzard a másik. Egy grandiózus fejleszőgárdából (akiknek uszkve minden játékuk fulligény) középszerű örömlány kategória, amikor az igazi tehetségek nagyrésze (Blizzard North) távozik.
    Viszont ezzel a kijelentéseddel (további, ebből következő napirendi pont híján) megint azt hirdeted, hogy ez van gyerekek, a világ csak lefelé halad, a játékipar went to Hollywood, de el kell fogadni és együttélni vele. Csendes beletörődés; megszoksz vagy megszöksz.

    Nem. A felhasználók MI vagyunk, nekünk kell szóban, írásban, tettben elkövetni a józan ész határain belül mindent, amit csak lehet, hogy jobbára változzanak a dolgok. Ennek az egyik módja, hogy szarért nem adunk pénzt. Persze van számos másik is.
    Vagy azt mondod, hogy a helyzet jelenlegi állása kívánatosabb, mint amilyen 10-20 évvel ezelőtt volt? Ugye, hogy nem.

    "Egyelőre a hibák ellenére is van egy Magyar bajnok!"

    Hogy ez mennyire érdekel vagy mennyire releváns, az már más kérdés. )

    [ Szerkesztve ]

    SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.

Új hozzászólás Aktív témák