- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hívószám-hamisítás
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Honor 8 - tisztelet a kivitelnek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Town of Salem 2 és a The Big Con
gp A jövő hét folyamán az Industria és a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
-
Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
it Az USA-ban még nem volt rá példa, hogy törvényben védenék az agyhullámokat és a mentális adatokon való nyerészkedés miatt aggódnának. Colorado azonban most lépett, mert túl gyorsan fejlődik a neurotechnológia.
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz Penge@Borisz #998 üzenetére
Nem nyilván nem minden szims jó autóversenyző.
De sokat számít. pl. szimes és szimes közt is nagy különbség van, van akivel élmény csatázni, jellemzően az öreg motorosok, velük meggyőződésem hogy a pályán is korrekt csatákat vívnák, megtervezi az előzést, nem dobja be az autót minden helyre ahol lehetőséget lát, stabil gyors átlagot tud hozni.
Van aki nagyon gyors, közülük gyors versenyzőek lennének...akik talán más területen buknának el, lehet.
..és vannak azok a szimesek akik nem néznek fűt-fát-bokrot, tökön-babon át mennek az eredményért.
Ők rossz versenyzők lennének, valószínűleg, nem éri meg egy csapatnak sem.A 'setupbuzik' ahogy nevezted őket, magamra is értem, bár nem veszem rossz néven...mert még mindig nem tér el ám nagyban a véleményünk, csak én nem te szélsőségeden állok, csak azon az oldalon.
Szaql mi 'setupbuzik' sok mindent tanultunk az autóról, miért fordul egy autó könnyen vagy nehezen, zártabb-nyitottabb diffik, merevség egyensúly, rugózás harmonia.
Pláne aki belemászik a telemetriába, ami a GTR megjelenése körül érhető el a szimeseknek, a Motec programja, ahol autodidakta módon megtanulod hogy mi a szrt jelentenek azok az idióta vonalak...nem tudom másként nevezni, mert ezt magadtól megtanulni annyival nehezebb mint egy versenymérnök magyarázata által, hogy qva nehéz.
tehát megérted a telemetriát, hogy egy váltás hol mit ér meg, hogy a rugózás neked dolgozik vagy ellened.
Én megmondom őszintén ebből semmit, azaz semmit nem tudtam hasznosítani a pályán, mi csak vezetünk leginkább.De igen, sok mindenre tanít a szimezés, rátartiság lenne erre vernie bárkinek magát, mert a lényeg a pályán dől el. Huttu pl. túl kövér, és tunya volt amikor lehetőséget kapott...tanult belőle.
De sokat segít...a setup sem hülyeség, de nem a szimes fogja elmagyarázni a versenymérnöknek hogy mit merre, ha lehetősége lesz beülni egy autóba...csak könnyebben megérti. -
dino_m
senior tag
Egy érdekes összehasonlító videó a CARS és az iR fizika között. Nem csak látvány, hanem elemzés is egyben, tehát némi nyelvismeret nem árt. Vagy lehet találni alatta magyar feliratot, google szinten.
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
Penge@Borisz
aktív tag
válasz #70869248 #1001 üzenetére
Fontosnak tartom elmondani, hogy értékelem a beszélgetéshez való hozzáállásodat. Ha nem ennek a szimpatikus stílusnak a szöges ellentétével találkoztam volna a szimes körökből, akkor talán egészen más véleményem lenne összességében.
"A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer
-
#70869248
törölt tag
válasz Penge@Borisz #1003 üzenetére
kösz
öreg vagyok mint ló sajnos túl sok szimes vitát megéltem ( vagy inkább egy érdeklődési körben való véleménykülönbséget) .
Detto értékelem amit írtál.
szerk:
De nyilván fogunk még vitázni![ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Pedig nem fogom bizonygatni, hogy a bolygóállásoknak nincs közük az autószimulátorozáshoz.
Vagy hogy miért baromság 3-4%-os pontosságra következtetni abból, hogy egy 5000 alkatrészes autót 150 alkatrésszel szimulálnak. Miért pont alkatrészekben mérjük a pontosságot, miért nem mondjuk atomokban? Vagy kvarkokban? Hiszen egyik alaktrész sem végtelenül merev (és van ahol még fontos is ennek a szerepe, mondjuk egy F1-es fixen befogott lengőkarjainál)...akkor akár a 0%-ot is el lehetne érni.
Az almát a körtével rengeteg módszertan szerint össze lehet hasonlítani, és 0 és 100% között bármit ki lehet hozni belőle.
Egyébként nemcsak laikus meg szakértő létezik, elég hosszú utat lehet bejárni a kettő között. Annyi biztos, hogy akárki akármicsoda, alapból ugyanannyit ér a szava (akármilyen stílusban is adja elő magát) - aztán egyénileg mindenki levonja a konklúziót, ahogy tudja. Lehet, hogy teljesen félrevezetik, lehet, hogy sokat segítenek neki. Persze nem muszáj senkire sem hallgatni. Valami ilyesmi lenne a fórum lényege (szerintem).Súlyt a mondandómnak csak egy pü formájában adok neked, hogy ne kezdődjön újra az, amire valszeg csak kevesen kíváncsiak.
[ Szerkesztve ]
-
dino_m
senior tag
Oké, nem is kell semmit bizonygatnod. Csak gondoltam, ha már ilyen svunggal kivesézed valaki írását, akkor biztos mindent elsöprő bizonyítokkal tudsz előállni. Főleg ha a laikusokat akartad vele megvédeni. Köszi, a pm-et is. Bár szerintem nincs igazad ez a téma nem off és biztos többeket érdekelne. Elvégre szimulátorozásról van szó. És elég sokan hiszik vagy próbálják elhitetni, hogy a szobai szimulátoruk több egy szimpla játéknál. Abban éppen annyi pontatlanság és félrevezetés lehet. Persze el lehet tolni alma, körte felé a témát, de az már megint egy újabb eltolás lenne.
[ Szerkesztve ]
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
tttzshd
tag
válasz Penge@Borisz #1003 üzenetére
Nyomjad Penge@Borisz ami kiféééér, ne hagyd magad még ,még kérünk ,ne ilyen rövideket írj neeeee
-
tttzshd
tag
válasz Penge@Borisz #1008 üzenetére
-
JoinR
senior tag
Najó...közkívánatra.. de csak saját felelősségre ajánlom! Ha semmibe nézed a mai szimulátorokat, ne olvasd el (meg amúgy is csak akkor, ha kifejezetten érdekel egy egyéni vélemény, ami nem mérvadó)
Ez az egész "Mit nevezünk szimulátornak?" kérdés nagyon messzire vezető filozófiai kérdés. Amivel nekem semmi gondom nincs, amíg értelmes keretek között erről tudunk vitázni. Én igyekszem nem megbántani a másikat, bár sajnos néha én is úgy fogalmazok, amit második nekifutásra nem úgy írnék le...persze amíg a másik oldalról érvek helyett csak olyanok hangzanak el hogy "autóversenyző" (pont ráhibázott, még ha amatőr szinten is), "Napóleon", "Orákulum", "nyolcórábanalkalmazottkéntdolgozó" (ha ez tényleg sértés volt, az nagyon szomorú ) akkor jó eséllyel semmi értelme a vitának. Nincs szó mindent elsöprő bizonyítékokról, csak az állítások egy része ellentmond a józan észnek, de főleg az eddigi tapasztalataimnak.
Szoftveres oldalról:
Annyi biztos, hogy a szimuláció általánosságban (meg mondjuk mérnökök között, igen, akár napi 8 órában is) nem azt jelenti, hogy minden alkatrész egyesével le van modellezve. A pontossága végképp nem a lemodellezett és valódi modellek hányadosa. Azt sem jelenti, hogy olyan folyamatokat próbálunk leírni, amik nem hoznak kimutatható különbséget (pl. Föld-Nap távolság). Az egész lényege a célszerűség, hogy minél egyszerűbben (bonyolultan bárki tudja, csak győzd kivárni) egy olyan működő rendszert hozzunk létre, melyet használva le tudjunk vonni olyan következtetéseket, amelyket a valóságban is tapasztalnánk. Most hogy ez a konklúzió milyen szintű kell, hogy legyen, mennyire kell közel álljon a valósághoz, na itt kezdődik a filozófia és ez az amit nem lehet számszerűsíteni. 1 m^3 levegő nagyságrendileg 10^25 lemodellezésre váró atomot tartalmaz...sok sikert egyszerűsítések nélkül! A fentebb írt, - általam kritizált - gondolatmenet szerint a világon ma nem létezik olyan, hogy realisztikus szimuláció. Mert garantálom, hogy egyetlen termodinamikai vagy áramlástani szimulációban sem lesznek benne egyesével az atomok ekkora vizsgált térfogatok esetén (már ha megállunk az atomok részletességi szintjén, ugye).
Számomra a versenyszimulátor olyasmit jelent, amely a valóság viszonylag pontos kinematikai és dinamikai másaként egy, a valósággal legalább geometriában megegyező virtuális pályán a lehetőségek szerint azonos körülmények között, mondjuk 1-2%-nál kisebb eltéréssel futja meg a valódi köridőt. Ezt egy elég szigorú feltételnek tartom, tekintve, hogy a valóságban ennyit egy 10-15°C-os hőmérsékletváltozás is könnyen okoz (gumikeverékekről nem is beszélve). Tehát 1 perc alatt 0,6-1,2s különbség, vérmérséklettől függően lehet variálni a tűréshatárokat hogy mindenkinek a maga kedvenc szoftvere éppen tűrésen belülre essen
Ennél pontosabbat hova? Minek?
Hardveres oldalról:
"Elég sokan hiszik vagy próbálják elhitetni, hogy a szobai szimulátoruk több egy szimpla játéknál." - Ha egy kisgyereket beültetünk egy F1-es mozgó szimulátorba, ő játszani fog vele, de ha egy versenymérnök akinek még ha csak egy Momo-ja is van, hobbiból Atlas-ban telemetriát elemez, az számomra lehet több, mint játék. Ha van egy adott minőségű szoftver, ami alkalmas komolyabb alkalmazásra, a felhasználón múlik, hogy abból mi sül ki. A legtöbben játékra használják, azonban az nem determinálja a benne rejlő lehetőséget. Van igazság abban, hogy a fotelben (bár nem hiszem, hogy akik komolyan szimulátoroznak, nincs saját cockpit-jük) nem igazán élethű az egész, ez így van. Nem mozog, nem fordul fel a gyomra, nem csattan a plexin a darázs, nem utolsó sorban, ha törik a technika, nem evőkanállal kell összeszedni a sofőrt. Persze, sokan nyomják pillangóval, ezt megfelelő szoftverek esetén ki lehet küszöbölni, és nem jelent előnyt. Ezek nagy része mind elhatározás és pénz kérdése. Az összes általunk szimulátornak hívott szoftver alkalmas mozgó cockpitek vezérlésére, és megfelelő hardver esetén nincs értelme olyat leírni, hogy "csökevényes FFB, aminek köze nincs semmihez, nincs rázkódás, nincs semmi". Főleg ha esetleg valakinek volt szerencséje a 90-es évek villanyszervóihoz
"Micheliszt egyszer kérdezték, hogy mi a véleménye a szimulátorokról. Kristálytisztán megmondta: max pályaismeret tanulásra jó akármelyik, autóvezetés, autóversenyzés tanulására az összes konfekció szimulátor vicc osztály. Pont." - Én olyanra emlékszem, hogy azt mondta, a szimulátor legnagyobb előnye, hogy az ember megtanul benne szemmel vezetni. Nekem sincs forrásom, csak mondom...persze lehet csak azért mondta, hogy ne legyünk szomorúak (lehet ő is már megbánta a saját bevallása szerint 1 millió megtett virtuális km-t).
Nyilván egyik szim se tökéletes, egyiktől se lesz valaki Schumacher, a szimversenyzők nagy része a valóságban egy profi környezetben - felkészülés nélkül - természetesen labdába sem rúgna, aki meg igen, az meg valszeg alapból is tehetséges volt, csak nem jutott addig neki lehetőség stb.
Viszont aki azt mondja, hogy a szimulátoroknak semmi köze a valósághoz, első kézből (és több ezer valódi pályakm után) mondom: hazudik.[ Szerkesztve ]
-
#70869248
törölt tag
sztem egyszerű, ha kisgyerekként felemeled sorba az autóidat amiket tologatsz a szőnyegen, és az van rajtuk Made in England Matchbox- akkor versenyző leszel.
ha viszont Made in China akkor szimes.
szerk: ha nevenincs egymásba pattintós elemekből raksz ki kocsikat akkor modder.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Szerintem a várakozásnak megfelelő dolgokat mondta a srác, elég korrekt teszt volt. Mondjuk egy AC-összehasonlítást is belevettem volna, ha már ott is van Mclaren. Röviden a konklúzió: a PC megbocsátóbb, könnyebb elérni a határokat, és a határon túl is még van remény. Illetve a fű nagyon tapad, amit már én is észrevettem, még a vizes is.
Érdekes, amit mondott, hogy Brands Hatch mennyivel döcögősebb a PC-ben, holott mindkettő laserscannelt. Persze ha évek elteltek a két scannelés között, mindkettő helyes lehet. Vagy az egyik túl van effektezve, esetleg a másik túl van egyszerűsítve(#1011) b-type: és az arcade gamerek hol maradnak? Persze költségben az se sokkal olcsóbb, valszeg az is China...
[ Szerkesztve ]
-
dino_m
senior tag
A fű kapott egy úgynevezett autograss alkalmazást, ami az időjárás, napszak szerint változó tapadású füvet jelent. Gondolom azért lehet, hogy most jobban tapad mert a korábbi állapot meg ennek az ellenkezője volt és sokan panaszkodtak miatta. Valószínü, hogy még dolgozni kell a tapadási értékeken, ugyanúgy ahogy a hideg és üzemihőmérsékleten lévő gumitapadás se az igazi még. De az is lehet, hogy mivel ez még mindig AAA-s játéknak készül, nagyobb engedményeket tesznek bizonyos területeken.
Mondjuk tényleg elég korrekt volt amiket mondott, sőt szerintem CARS szempontból még kellemes meglepetés is.
A "nyolcórábanalkalmazottkéntdolgozó"-t szerintem nem sértésnek, hanem azért használta, hogy az aki munka után beesik az iróasztala mellé, a gurulósszékére és attól a perctől kezdve Ő Senna, vagy ki.
Gondolom, volt benne némi túlzás, hogy semmi köze a valósághoz a szimeknek, de semmiképpen nem akkora, amit sok HC szeretné elhitetni. Szerintem egy kicsit túl szószerint vetted az irását.
Attól lehet még szórakoztató és több ezer órát beletenni egy szimbe, hogy tudjuk nem igazi. Ha például versenyzünk online, ugyanaz a technika áll mindenki rendelkezésére, tehát ilyen téren egyenlők az esélyek és jóleső az érzés. Főleg anno az rF F1 modoknál lökte le az agyam a szíjat, amikor néhány "vérHCpisti", kijelentette, hogy ő simán nyomná valódiban is. Na, azoknak a modoknak annyi köze volt F1-hez, hogy az ISI beletette azt az akkor is réginek számító BMW F1 modellt és az összes modder jószerivel azt "bőrözte" át, némi módosígatással, éveken keresztül. Ennek ellenére mindenkivel el akarták hitetni, hogy az hiteles F1 szimulátor. Aha, sufnimodder, otthon a kisszobája homályában kalapálta össze az F1 fizikát.
És nagyon sokan nevelkedtek ezeken a "szimulátorokon". Szóval tényleg elléggé elmosódott lett játékos körökben, a szimulátor fogalma.
Na, mindegy...Korábban is leírtam, hogy pályatanulásra, koncentrálásra, önuralomra, a szemmelvezetésre én is emlékszem, taktika tanulásra jók ezek a játékok. De híján vannak mindenféle fizikai igénybevétel, veszélyérzet érzékeltetés és az anyagiak féltése megtanítására, ezek meg legalább olyan fontosak, minthogy határon atózzon valaki, konstans körökkel. Így szerintem az igazság valahol a kettőtök állítása között lehet, de a százalékokban meghatározást kerülném, hogy kifelé tendál a mérlegnyelve.
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
Penge@Borisz
aktív tag
És akkor egy kis on.
Kipróbáltam az AI-t 92%-on, a Laguna Seca pályán egy általam nem túlzottan favorizált autóval. Szóval a pályát sem ismerem túlzottan, alig mentem néhány kört rajta, a bömös meg aztán totál nem az én világom. Rajtrács a lehetséges maxra feltöltve. Önkínzásnak éppen megfelelt.
(További infók a videó leírásában.)
[ Szerkesztve ]
"A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer
-
tttzshd
tag
válasz Penge@Borisz #1015 üzenetére
92% ? talán félsz valamitől ? 8% tessék rátenni lol
[ Szerkesztve ]
-
SityiSXT
őstag
Folytatva akkor a gondolatmenetedet, vagyis hogy az igazság valahol félúton van:
Itt van két videó, az egyikben a Williams szimulátoráról beszélnek pár percet, a másikban a McLarenéről. Lehet az én fantáziám szegényes, de elnézve a környezetet itt nem egy házi PC szolgálja ezt ki, hanem több (noha kétségkívül jó eséllyel PC alapú) célhardver. Emiatt nagyon kétlem, hogy az LFS-AC-iR-rF-RBR-PCars-Race-GTR-stb. szimulátorok képesek lennének arra a teljesítményre szimuláció terén, mint amit a két videóban láthattunk. De! A kihívás szerintem a fejlesztőknek is adott, így ha pontatlanabbul is, de közeledhetnek a "nagy" szimulátorok felé. A pontatlanságból adódóan lesz más az egyes szimek vezethetősége, és fordulhat elő, hogy késhegyre menő viták születnek egy-egy cím valóssághűségét illetően.
A Project Carsra konkétan rátérve: Korábban már linkeltem egy belsősöknek látható topikot, amiben a realizmust firató kérdésekre szedik össze a válaszokat. Noha még jelenleg ez erősen kidolgozás alatt van, de egy példát hadd ragadjak ki: a pálya tengerszint feletti elhelyezkedése. A Project Carsban a szívómotorok bizony gyengébben muzsikálnak a magasabb fekvésű pályákon, mivel ott ugyebár kevesebb az oxigén a levegőben. Dubai pl. olyan 30 m-rel van a tengerszint fölött, a Nürburgring meg olyan 620 m-rel, Bathurst legmagasabb pontja 862 m és 174 m-es tartományban változik a pálya magassága. -
#70869248
törölt tag
válasz SityiSXT #1017 üzenetére
sztem az első fele üti a második felét.
Azaz ha azért muzsikál gyengébben mert számolja...azaz fix szinten is másként muzsikál a motor meleg levegőben-hideg levegőben-párás vagy száraz levegőben időjárástól függően az ide érv, ha viszont 'magassági' adatból emeli-csökkenti a teljesítményt akkor oda érv.
Én nem ajánlom a szimeknek hogy mindent lemodellezzenek, mert sok dolog a vezetéshez teljesen felesleges.
olyanok kellenek hogy ha kicsúszik-visszatér egy autó akkor kavicsfelhordás miatt más legyen a tapadás, mert azt látom,..az is jöhet hogy láthatóan hidegebb aszfalton (árnyékban van mondjuk) más legyen a tapadás...látom le tudom kezelni.
Ellenben nem kell olyan amihez semmi közöm, amikor egy galamb nekiesik az autó elejének akkor nem kell lemodellezni az egész folyamatot, a torzó károsítja a futóművet, a csőre beszakítja az elektromos kábelezés szigetelését, a tollai meg 1/8-d részben ráég a leömlőre ami miatt másként számol a turbóelektronika ezért sz@rul tölt...a többi része eltömi a mittomén...érted.
elég annyi hogy galamb jött-autó adott részén lévő egységben kárt okoz=történik valami. -
dino_m
senior tag
válasz SityiSXT #1017 üzenetére
"Emiatt nagyon kétlem, hogy az LFS-AC-iR-rF-RBR-PCars-Race-GTR-stb. szimulátorok képesek lennének arra a teljesítményre szimuláció terén, mint amit a két videóban láthattunk."
Megnézném szívesen, hogy az említett szimek, hogyan viselkednének azokon a célhardvereken. Mert ha jól tévedek, akkor elég sok vitapontra megtalálnánk a választ, hogy melyik szobaszimulátor felelne meg vagy közelítené meg a profi felhasználást. Gondolom pont ezért nem fogják ezt nyilvánosságra hozni, ha egyáltalán valakinek eszébe jutna ezt letesztelni, mert akkor lehet, hogy ezek közül az egyik-másik nevet egy sima szivaccsal eltörölnék, már ami a piaci részvételüket illeti. De az is lehet, hogy mindegyik probléma nélkül venné az akadályt.
[ Szerkesztve ]
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
szekto
aktív tag
válasz SityiSXT #1017 üzenetére
rF kiszolgálja, csak nem az a verzió, amire Ti gondoltok. (Mind a McLaren, mind a Red Bull az rFactor Pro verziót használja szimulátoraiban.)
Mielőtt valaki megkérdőjelezne: [link]
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450M-DS3H // AMD Ryzen 5 2600 // 2*8 GB Kingston FURY DDR4 2666 MHz // Gigabyte RTX 2060 Gaming OC 6 GB // 1*Kingston FURY Renegade 500 GB nVME M.2 SSD // 500 GB + 1 TB WD Blue HDD
-
JoinR
senior tag
Egyébként a tengerszint feletti magasságot úgy is bele lehet venni, hogy az semmi valós idejű számítást nem igényel: pl. a pálya átlagmagasságához hozzá lehet rendelni egy teljesítményszorzót. Persze így nem lesz más a pálya alján meg tetején, de nem Pikes Peak-ből kell kiindulni...az az 1% különbség 100 méterenként a pályák túlnyomó többségében semmit nem számít.
-
szekto
aktív tag
Meg, de mivel az rF és rF Pro elég közeli rokonok, ezért úgy gondolom, hogy az rF állhat talán a legközelebb ehhez.
Egyébként meg totál felesleges vitatkoznotok ezen, melyik a legjobb, a legjobb és legrosszabb szimulátorprogram között maximum ha lehet 8-10%, akkor sokat mondtam.
Gigabyte B450M-DS3H // AMD Ryzen 5 2600 // 2*8 GB Kingston FURY DDR4 2666 MHz // Gigabyte RTX 2060 Gaming OC 6 GB // 1*Kingston FURY Renegade 500 GB nVME M.2 SSD // 500 GB + 1 TB WD Blue HDD
-
dino_m
senior tag
Úgy gondolom, hogyha megvan a mód, hogy egy szimben minél több valósidejü számítást belelehet tenni, akkor tegyék. Viszont az is igaz, hogy íróasztalformájú "cockpitnél" tényleg fölösleges. Az is igaz másrészről, hogyha a készítők mindenhol csak a kompromisszumot keresik és alkalmazzák, akkor végül mégis csak az jön ki, hogy a termékük nem több egy sima játéknál.
Az aki rááldozza az időt és megoldja a legbonyolultabb számításokat, amiket betud építeni, mondjuk egy szimulátorban, az azt is jelentheti, hogy hosszútávon egyéb más tervei is vannak a játékgyártáson túl. És akkor lehet úgy tekintenek a kiadott játékukra, mint egyfajta portfolió a továbblépéshez. De természetesen amire képesek igazából azt sose fogják egy játékban "elpocsékolni", mert profi felhasználásban lényegesen kiszámíthatóbb bevételre tehetnek szert, mint a játékpiac ingadozó, a divattól nagyban függő világában. Szerintem.Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
#70869248
törölt tag
Ez sok mindentől függ. pl. ha minden szim F1-t szimulálna akkor szinte nulla lenne a különbség, mivel az aero része 90%-ban lefed mindent ami kényes, a maradék 10%-ban látszódna a gumi, a mechanikus tapadás.
Viszont ha van benne drift és rally akkor már az arány szinte megfordul.
pl: RBR a rally-ban, LFS a driftben, Nr2003 oválpályás körülményekben..stb -
szekto
aktív tag
válasz #70869248 #1026 üzenetére
Ezzel tisztába vagyok, én ezért is írtam, hogy totál feleslegesen ezen vitázni, melyik a jobb. Egyikbe ez a jobb, másikba meg az.
Jó példa, ha már pCARS-nál tartunk: múltkor F1-gyel körbemenni nem bírtam, annyira rossz, Jaguar LMP2-vel meg elszórakoztam simán 1 órát, mert tetszett.
Gigabyte B450M-DS3H // AMD Ryzen 5 2600 // 2*8 GB Kingston FURY DDR4 2666 MHz // Gigabyte RTX 2060 Gaming OC 6 GB // 1*Kingston FURY Renegade 500 GB nVME M.2 SSD // 500 GB + 1 TB WD Blue HDD
-
rfjanika
tag
érdeklődnék nem tudja vki a project carsban a g27 es kormányom elfogja fogadni mert azt hallottam hogy elvileg nem lesz jó hozzá
-
SityiSXT
őstag
válasz #70869248 #1018 üzenetére
Nem hinném, hogy üti. Az első felében általánosságban beszéltem a komoly, profi szimulátorok és a szimulátor kategóriába tartozó videojátékokról. Utóbbi kötve hiszem, hogy valaha is olyan pontos lesz, mint az előbbi, a már említett okok miatt.
(Az én véleményem az ezzel kapcsolatban az, hogy az, amit a videojátékok nyújtanak lehet, hogy pontatlanabb, mint amit "rendes" szimek nyújtanak, de ez nem is baj, hiszen a beviteli eszközeink, az FFB, megy a többi amúgy is pontatlanabb és kisebb teljesítményű, mint a nagy szimek, ergo amit otthoni körülmények között ki lehet hozni, azt ezek a videojátékok kihozzák. Viszont pont ezen pontatlanságok miatt fordulhat elő az, hogy pl. az AC picit másabb, mint a Cars. Videojáték-szim mind a kettő, csak a hangsúlyok kicsit máshová kerültek.)
Ezután némi huszárvágással váltottam arra a vitára, hogy mennyire szim a Project Cars a videojátékok kategóriájában. Ilyenről máshol még nem hallottam, hát gondolom, ez egyedi vonása a Carsnak. Én legjobb esetben is csak kocavezető vagyok, a telemetriához, setupoláshoz sokat nem értek, de ahogy olvasom, elvileg az ide vonatkozó adatok kiolvashatóak a telemetriából, szóval hajrá! És nem gondolom (JoinR-rel egyetemben), hogy ezt realtime szimulálja, szerintem valami együtthatóval módosítja a szívómotorok leadott teljesítményét. -
Csapoati
nagyúr
-
JoinR
senior tag
válasz Penge@Borisz #1032 üzenetére
Na ezen a pályán biztos nem lesz értelme összehasonlítani az időket az igazi köridőkkel Amennyire el van találva Zolder az iRacing-es (laserscannelt) Zolderhez képest, Laguna Seca annyira csapnivaló, ami a szintkülönbségeket illeti. Persze kicsit nehezebb meló lehetett megcsinálni, de nem sikerült valami jól.
Eközben mondjuk egy Oulton Park-ot vagy Brands Hatch-et simán össze tudnám téveszteni az iR-es verziókkal.
Hosszabb idő után tudtam kipróbálni a legújabb update-eket a PC-n, az FFB nagyon meggyőző. Ahogy az átterhelődésekkel változik az erő, ilyet még azt hiszem egyik szimben sem tapasztaltam (L49-cel a legegyszerűbb kipróbálni, jó móka..rF2-ben nem vagyok biztos, hogy nem tud ilyet, de azt most nem tudom kipróbálni).
Sajnos AMD-kártyákkal még mindig tragikus a teljesítmény, minden minimumra véve (így is nagyon jól néz ki mondjuk, ami azt illeti feleslegesen jól, meglennék az integető közönség meg stb. nélkül), de még így is be kell kapcsoljak egy kis ködöt, hogy ne legyen hányingerem a szaggatástól 1 perc alatt (Rift; i5-3570k + 7870XT)..[ Szerkesztve ]
-
Csapoati
nagyúr
Ezt a Laguna Seca dolgot én is osztom, feltűnően rosszak az emelkedők, miközben ahogy mondod, Brands pl. marha jó. Sajnos ezen már nem is hiszem, hogy különösebben változtatnának, de ennyi legyen a legnagyobb baj. Az AMD kártyákkal meg tényleg nem túl rózsás a helyzet, én is többet vártam a 7850-től (főleg 1280x1024-ben)... Lehet át is állok a zöld oldalra, főleg hogy az AC is azt preferálja.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Penge@Borisz
aktív tag
Oculus Rifttel nyomod? Irígylésre méltó. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mikor dobják végre piacra, biztosan nagy élmény lehet egy ilyennel csapatni.
A pályát illetően elhiszem amit írsz, egyik játékban sem mentem itt egy kört sem, CARS-ban is csak most hétvégén karikáztam párat. A valóságban tavaly májusban ezzel a kocsival 1:27-es időket toltak, szóval vélhetően ez tényleg nem lett annyira valósághű. Mindegy, poénnak jó volt, meg ha nem veszem figyelembe, hogy nem annyira patentos, el lehet lenni vele, mert így is egy eléggé munkás, nehéz pálya - legalábbis számomra. A Rainey kanyar halálos.
[ Szerkesztve ]
"A kihívások nem arra valók, hogy győzz, hanem arra, hogy megtudd, milyen ember vagy." - Bud Spencer
-
dino_m
senior tag
válasz Csapoati #1038 üzenetére
Van itt egy összehasonlítóvideó. Annyira végzetes eltéréseket nem látni. Persze nem egyszerü így se az összehasonlítás.
Project CARS - Build 422 Vs Build 939 Vs Real Life - Radical @ Laguna Seca - Comparison
Meg még egy, az iRacing-gel is.
iRacing Vs Project cars Vs Real Life @ Laguna Seca - Comparative
Talán, mintha a célegyenes rövidebb lenne a CARS-ban.
[ Szerkesztve ]
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
SityiSXT
őstag
-
JoinR
senior tag
válasz SityiSXT #1041 üzenetére
Köszi, majd kipróbálom.
Tudom, sajnos csak az angol pályák azok (vagyis az se mind).(#1040) dino_m:
Ezt videóról mégnehezebb megmondani, mint ingame. 3D-ben viszont kijönnek a különbségek, egyszerűen nem volt meg a "korábban már jártam itt" élmény. Nem hiszem, hogy a pálya hosszával gond lenne, egyszerűen csak más a dőlése, a nyomvonal gradiense. Emiatt a viszonyítási pontok is néhol elmásznak, többször mást lehet látni a pályából (meg a környezetből), mint egyébként. Az első videóban 1:04, 1:17, 1:28-nál látszódik leginkább. -
dino_m
senior tag
Igazad van. Ezt tényleg csak akkor veszi észre az ember, ha már jó pár százszor végig megy, mondjuk iR-ben és utána jön CARS-ba. Vagy ha külön felhívja rá valaki a figyelmet, ha csak előtte kockáról kockára ki nem elemzem, de azt biztos nem fogom megtenni.
[ Szerkesztve ]
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
dino_m
senior tag
Kedvet csináltál az L49-hez. Ki is próbáltam Donnington GP-n. Tényleg jobb lett az FFB-je mióta utoljára próbáltam. Viszont fékezéskor semmi visszajelzést nem kapok. Néhányszor szándékosan blokkoltam a kerekeket, de simán csak csúszik, mintha aquaplanning lett volna száraz pályán.
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
JoinR
senior tag
És hogyan szeretnél visszajelzést kapni róla? Ezt nem értem AC-ben sem, hogy ahogy blokkolnak a kerekek (még azelőtt, hogy kockára fékezném őket, szóval nem emiatt), úgy ráz a kormány, mintha felszabályozásra várna a féktárcsa Pedig az összes létező effektet kikapcsoltam...ilyen egyetlen másik szimben sincs (szerencsére) - max amikor az ABS rezgését felviszik a kormányra (Fanatec CSP pedálok híján), ami még talán elfogadható dolog.
-
SityiSXT
őstag
válasz rfjanika #1044 üzenetére
Az sem fogja. Egyszerűen a mai konzolok megkövetelnek egy biztonsági chipet, ami csak az új játékvezérlőkben van benne, a régiekben nincs. Mert az, hogy driveres támogatás sincs, az könnyen orvosolható, ez viszont nem. Hogy miért ragaszkodnak ehhez annyira, nem tudom, de tippre ez is egyfajta licenszdíj, meg a plecsni, hogy hivatalosan engedélyezett periféria, és garantáltan működni fog a konzollal. Bővebben itt.
-
dino_m
senior tag
Szerintem fékezéskor kellene jönni egy kis elnehezedésnek a kormányra, mivel amúgy is arra jön minden visszajelzés, már játékszinten. CARS-ban leginkább tényleg az jön kormányra, ami a valóságban is. Na, a valóságban érzed, mikor az elsőkerekek blokkolnak, beleránt a kormányba és elindul valamerre, ezt tudom szabályozni a fékezés erejének visszavételével és korrigálok a kormánnyal.
AC-ban több olyan visszajelzés is jön, amit inkább a fenekével érez az ember a valóságban, talán ezért is nehezebb megfogni, ha megindul a hátsófele az autónak. És gondolom ez adja jószerével a pluszt amiért sokan dicsérik az AC FFB-jét, mert sokkal "látványosabb".
Pontosan ez a bajom nekem is AC-ban, hogy fékezek és olyan érzésem van, hogy azonnal blokkolnak az elsőkerekek és amolyan kavics a víz tetején érzéssel tovább pattog az autó, ahelyett a súrlódó érzés helyett, amikor a gumik elkezdik radírozni a talajt. Nem tudom, nem-e zavaros, ahogy leírtam?Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
-
#70869248
törölt tag
szervónál nem.Ezt egyébként hiányolom az AC-ban, a nincs brutális különbség a szervós és szervótlan autók között, azért bazi száées gumis öreg autót nem annyira egyszerű eltekerni álló helyzetben, és egyebek.
De az FFB egyébként zseniális az AC-ban, sokat piszkálgatom már egy fél éve, és olyan hatások kijönnek mint állat, mindenre reagál, széttartásra, csapdőlésre, de nem csak úgy hogy csapdőlésnél mintha egy egyszerű középrehúzást kapna mint mondjuk az rF-ben érezhető amikor maxra állítod. Itt előjön egy csomó más is olyan pályákon mint Grobnik pl.
A Chevy amit bütykölök az olyan hogy Magione hétsó egyenesének végén rendesen kapaszkodni kell a kormányba, szervó ide szervó oda. mert megdobálja a kormányzott kereket az egyenetlenség.
Sztem nagyon jó a tapadásvesztés is, de a CARS-t még nem tudtam próbálni, de az eddigi szimekhez képest király.
Na mindegy, csak annyit akartam hozzátenni, hogy moddolgatás közben nagyon nem mindegy mit hova állítunk, mert egyből kijön. -
dino_m
senior tag
válasz #70869248 #1049 üzenetére
Jut eszembe! Kipróbáltam a Chevy-t. Nekem a féktáv egy kicsit rövidnek tűnik. Mugelloban a célegyenes végén simán állóra fékezthető a 100-as tábla után is. A másik, hogy ha lenyomom a fékpedált, akkor elkezd piszkosul rázni a kormány. Levettem a kamueffekteket, de akkor is csinálja. Na, jó sok lesz az OFF.
Egy férfi sosem nő fel, csak drágábbak a játékai.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Android játékok topikja
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- További aktív témák...