Hirdetés
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android szakmai topik
- Őrült pletyka: Bárhova elhelyezhető ikonok az iOS 18-ban
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kipróbálunk valami újat, az iPhone-os kolléga kinyitható Androidra vált
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Alighanem kihagytad a cikk elolvasását, mivel abban szerepel, hogy az NVIDIA alapvetően eltérő Resizable BAR koncepciót alkalmaz az AMD-hez és az Intelhez viszonyítva. Vagyis ami az Nvidia esetében gondot okoz, az esetleg nem okoz gondot az Intel/AMD páros kártyái esetén.
Persze piszkos húzás lenne, ha esetleg majd nem segít saját erőforrásai égetésével az AMD/Intel a csak az Nvidia ReBAR megoldását akadályozó helyzet kezelésében, viszont valamennyire védhető is lenne, hogy ha már az Nvidia tért el a szabványos működési módtól, akkor az Nvidia is finanszírozza meg az Intel/AMD embereinek a munkabérét. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Közel sem ennyire egyszerű. A problémát az jelenti, hogy ez egy platformfunkció, ami nem csak a VGA-n működik, ugyanis a CPU-nak kell mennie a GPU memóriájáig az adatok eléréséért. Ezt viszonylag egyszerűen megteszi az Intel és az AMD mondjuk egy Radeon VGA-n, mert ott ez az alapértelmezett memóriafelosztás:
Ezen a ReBAR, illetve a Smart Access Memory annyiban változtat, hogy a Heap2 megszűnik a hozzá tartozó Type2-vel, és a helyét a Heap0 veszi át kizárólagosan, a Type0 pedig Host Visible és Coherent lesz.Az Intel memóriafelosztása ehhez rendkívül hasonló. Szintén minimalista kevés Type-pal.
Az NVIDIA memóriafelosztása sokkal bonyolultabb:
Ez máig nem változott, és ebbe beleilleszteni a ReBAR-t elég nehéz, főleg úgy, hogy az Intel és az AMD mikrokódja egyáltalán nincs ennyi Type-ra optimalizálva, mert azok azt várják, hogy van egy Type0 eszközlokális memória, ami egyben Host Visible és Coherent. És erre van mind a két mikrokód rátervezve.
És maga a Type szint is számít, mert minél magasabb a szint, annál lassabb az elérés a DirectX szabványon belül. Tehát a Type0 használata az optimális, de az az NVIDIA-nál még be sincs flagelve, amire például az AMD és az Intel mikrokódja nem igazán számít. A legelső eszközlokális memóriája az NV-nek a Type7, az CPU-oldali kód hetes szintű elérésre nem is számít.
Na most ezeket az eltéréseket az NV-nek meg kell próbálnia szoftveresen kezelni, mert egyáltalán nem úgy van kialakítva az AMD és az Intel mikrokódja, amilyen memóriafelosztást használnak GeForce-okon, és nyilván ez csak korlátozottan kezelhető. Ezért sem
engedélyezik a ReBAR-t általánosan.Ezt a gondot igazából az oldaná meg, ha az Intel és az AMD készítenek egy NV-specifikus mikrokódot is, de ez nem fog megtörténni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Futás, futópályák
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Gaming notebook topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Asus RTX 3060 ti oc dual mini LHR
- Inno3D RTX 3060Ti /ÚJSZERŰ/FRISS MX6 PASZTA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- RTX 3060 12GB - hibátlan állapot
- Mint az új! EVGA GeForce RTX 3070 XC3 ULTRA GAMING 8GB ÚJ THERMAL PADOK + ÚJ PASZTA + GARANCIA
- Beszámítás! Palit GamingPro RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel