Hirdetés
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
devast
#41141
üzenetére
Szerintem ez sem teljesen igaz. Egyrész a Microsoft az Xbox vonalon nagyon is érdekelt a PC vonalon és Sony épp most jelentette be hogy a címeiket 1-2 évre a konzol megjelenésre hozzák PC -re tehát a konzol exkluzivitás egyre inkább elveszti az eredeti jelentését.
Néhány,most problémás konzol címnél sem látszik hatalmas különbség ultra és high textúra beállítás között de a grafika sokszor sokkal több effektet és részletességet tartalmaz PC-n.
Én azt gondolom hogy az egész hozzáállás kérdése is lesz.
nagyjából innen csak felfele lesz az út ,ami a portokat jelenti PC re és talán a Sony is komolyabban fogja venni mint eddig mert rájött hogy jelentős bevételt tud összekaparni PC-na játékaiból. valamint nagyon bízok abba hogy ez a generáció lecke lesz az Nvidia és talán az Amd számára is mert egyik gyártó sem érdemli meg igazán a pénzt.
Ami nagyobb probléma hogy ilyen magas árakon Vrammal kényszerítenek kompromiszummra ami több mint nevetséges. -
cucka
addikt
válasz
devast
#41138
üzenetére
Nem értelmezem félre szerintem. Ami van, az hogy:
- A jelenlegi friss konzol portoknál a portolás hányadék minősége okozza a problémát.
- Ha a textúrákat bele kell préselni 8gb vram-ba, az nem fog drámai minőség-különbséget okozni.
- Az nvidia-é a videókártya piac kb. 75%-a, és ők megfizethető áron nem árulnak 8GB fölötti kártyát. Senki sem fog pénzt invesztálni egy olyan pc-s portba, ami a felhasználók háromnegyedénél technikai limitációk miatt el sem indul, vagy csak nagyon gyengén fut.Szerintem se annyira jó vétel 400 dollárért egy 8 gigás kártya. De játékfejlesztői oldalon is arra a hardverre fejlesztenek elsősorban, ami a vevőiknél van. Ezért fog elmaradni a vram apokalipszis. Egyszerűen ezekkel az árakkal túl kevés vevőnek lesz 8gb-nál több vram a gépében, meg kell majd csinálni úgy, hogy működjön ennyivel is.
-
cucka
addikt
válasz
devast
#41136
üzenetére
A mostani gazdasági helyzetben egy árcsökkentés nem kizárt. Kamatok az egekben, munkanélküliség növekszik mindenhol. Bármilyen termékről legyen szó, idén bezuhantak az eladások. (Szóval pont az ellentéte a covid alatti időknek, amikor az volt a baj, hogy mindenkinek túl sok pénz van a zsebében, és az ipar képtelen volt lépést tartani)
Pár napos hír, hogy az nvidia szünetelteti a 4070 gyártását, mert ott rohadnak meg a polcokon a kártyáik, mert a bányászok nem vásárolják már fel azonnal, ahogy még melegen kijön a gyárkapun, az átlag gamereknek meg egyszerűen drága.Szóval ezért is lennék óvatos a memória apokalipszissel kapcsolatban, mert a játékfejlesztők se fognak arra lőni, hogy a játékosok 85%-a ne tudjon játszani a játékukkal. Most kijött 1-2 hányadék módon portolt népszerű játék, szinte tuti, hogy 1 év múlva, amikor 20 euróért megveheted akciósan, már tök jól fognak ezek is futni a 8 gigás kártyán.
-
hahakocka
őstag
válasz
devast
#40930
üzenetére
Mèg lehet copyzzâk ezt is majd. Fsr3 jön nyáron. Ugyan más a SAM de kollegâm most vette teljesen új gèpet S az is sokat hoz jèha neki. 6800 16gb vrammal 60 FPS 4K Cyberpunk very high. Eddig Ncv Inteles volt most 7600x plusz 6800. Sokat spórolt amúgy olyan 140e Ft ot ezzel. Igaz vègül dràga ramfajtàt, lapot S hàzat S főleg 1000W os tàpot vett minek azt nem tudom tehàt kb így ugyanott volt màr.
-
Devid_81
félisten
válasz
devast
#40922
üzenetére
Azert annyira nem mondanam, hogy a vak is latja.
Sokan addig jutnak el (userek 90%-a) hogy mik a szamok ha 4080-as akkor az xx80-as es kesz, take my money
Akik erdeklodobbek es utana olvasnak tudjak, hogy a mostani generacio az asztali RTX 4090-t kiveve mind loph@$z gyertya fennyel gyonyoruen csomagolva es hozza jar a fake frame generator 3.0 ami mindentol is jobb.Szerk: hozzateszem szepen latszik az altalad linlent kepen, hogy meg a 4090 is lejjebb van mint kellene legyen.
-
rumkola
nagyúr
válasz
devast
#40860
üzenetére
Hogyan nyírják ki a piacot? Szerintem pont hogy lendítik. Most megvettem a 4070Ti-t, de a kevés lesz a VRAM (szerintem ez csak riogatás), akkor veszek egy nagyobb VGA--t több rammal. Tehát kétszer veszek. A piac nem azopkról szól akiknek nincs rá pénze, ill./vagy sajnálják rá.
-
válasz
devast
#40858
üzenetére
"Nem is teljesen értem, ezt így most, hogy gondolták, vagy kinek volt az a nagy ötlete, hogy ez a lineup így ok."
Szerintem előléptették azt, akinek az ötlete volt. Egyszerűen bevállalták a fogyasztók kérdéses elégedetlenségét (mert a 4070 és Ti így is a legjobban fogyó kártya jelenleg szinte mindenhol az új generációból AMD vel együttvéve is) és az elégséges teljesítményt a kevesebb Vrammal konkurencia kártyái ellen a sokkal több pénz miatt.
Ezt hozza a 80+ % piacrész. Ha 1 év múlva 75 % lesz is leszarják, ha 30 % kal több bevételt diagnosztizálnak cserébe mint amúgy lett volna.
Egyedüli necces kártya Vramban a 4070 Ti eddig ( de az is határeset) a 4070 már elégséges. A 4060 nál megoldják már hogy lesz 3 féle verzió. Problem solved.
-
válasz
devast
#40855
üzenetére
Igazából jól látszik mi történt, szerintem.
Lecsúsztatták az eredeti( mondjuk 1 évvel ezelötti) tervekhez képest a kártya nervezékeket . ( A 4080 12 GB már nem ment át a szűrőn de képesek lettek volna amúgy még azt is ránktolni)
Ha megnézed az SKU-kat tisztán látszik, hogy a most kiadásra kerülő 4060- és 4060 Ti valójában 4050 és 4050 Ti lett volna. ( teljesen ok 8 GB vrammal 128 Biten)
A 4070 és 4070 Ti lett volna a 4060 és 4060 Ti és így tovább. ( 12 GB 192 bit)
valószínűleg jön majd a 4080 Ti ezzel meg is lett volna a 4070 -4070 Ti ( 16 GB verzió)és a 4080 a z a mostani 4090 lett volna és a teljes értékű verzió amit majd kihoznak 4090 Ti néven 2000 dolláros áron lett volna a 4090 )Az egész itt meghallt hogy a 7900XTX ellen a 4080( úgy-ahogy) elég volt így minek adjanak 699-799 dolláros kártya árán a másik oldal csúcs kártyájának a szintjét ha eladhatják 1000 + dolláros áron..
Az összes SKU-n sokkal több pénzt keresnek így, mint az eredeti forgatókönyv szerint.( valószínűleg úgy is drágák lettek volna a kártyák,de mi jobban jártunk nem ennyire kompromisszumos lett volna a felhozatal.
A 4090 Ti hez képest szerintem a 7900XTX kb 30 % lemaradásban lesz 4 K -n.
A fenti konteót támasztja alá a mai bejelentés is, hogy a 4050 határozatlan ideig csúszik. -
válasz
devast
#40818
üzenetére
Értem ,de úgy elég könnyű egyetérteni valakivel, vagy lehet általánosságban beszélni, ha se te se a kollega nem próbáltátok még ki. Így én azokra a véleményekre adok akik használják. A Vsync - 60 Hz egy végletes példa köze sincs ahhoz amit a FG nyújt 65 FPS ről feltolva 100 ra késleltetésben.
Szerintem észrevehetetlen a késleltetés vagy úgy is írhatnám, hogy a pozitív hozadéka több a játékélmény szempontjából mint a hátránya egy sima, egy játékos sztori alapú játékban ami a GPU-t és CPU-t terheli halálra. -
laposonly11
senior tag
válasz
devast
#40811
üzenetére
Ezt már szakvideok a youtubeon is kitárgyalták, ha 80 fps ed van DLSS 3.0 al akkor az valóban 40 fps és ugyanúgy kifolyik lagtól a szemed mintha 40 fps lenne az a 80! Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan. Persze aki lassú játékokkal játszik, annak nem feltétlenül tűnik fel a különbség(bár ott is látható). Korábbi DLSS ekkel nincs semmilyen lagod, mert azok a megjelenített képnek egy tömörített változatát jelenítik meg, nem adnak hozzá Ai által, mesterségesen generált + képkockákat(sőt pont ezért a Vsyncet is összezavarja, hiszen a + képkocka az vagy az előző, vagy a következő képkockához van hozzá csapva V syncen túl), és a tömörítés által felszabadított erőtöblet, ami marad a VGA számára, na abból gazdálkodva valóban gyorsítanak a játékokon, ami valódi többlet fps-t produkál.
"A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest."
Nincs ilyan helyzet, tulajdonképpen egy ocsmány átverés az egész, hiszen 120 fps nél(ami valós 60fps) akkor meg mi a fenének kapcsoljam be, rondítva a játék képi minőségét elmosódott fake képkockákkal, ha már a sebesség fluid.

120/valós 60 fps alatt, azaz alsó kategóriás kártyáknál lett volna értelme,(RTX 4050/60) ahol kellene a többlet sebesség, ott meg egyenesen használhatatlan az eljárás. Nem véletlen hogy az összes Nvidia által szponzorált videó, kizárólag a csúcs RTX 4090 el tolja az arcunkba a déjeleseses hármat. -
GEIL
addikt
válasz
devast
#40787
üzenetére
4070 is elvérzik ha a DLSS kapcsolót elfelejtjük...

Kezdek inkább konzol felé húzni...DE maradok csak Fortnite-nál mert többnyire azt tolom ha időm engedi...szóval PS5....natív 4K sehol nincs...többnyire 1440p-4k között dinamikusan mozog és felskáláz....120 fps módban a DX11 (PS4 és Xbox one) grafikát kapjuk....60 fps DX12 módban van Raytracing és fullos "Nanite és Lumen" és szépen tartja az fps-t......A látvány a PC-s kimaxolt EPIC látvány szintjét hozza, DE régi motoros Pc-s szemmel én látom a "talajon" hogy az AF (anisotropic filtering) jó esetben is max 8x, de inkább 4x.....PC-n 16X többynire....szóval konzolon látom ahogy kb 20 méterrel előttem kb élesváégással már homályos talajtextúra van...kevés az "átmenet" és távcsőben nézve is megvan az élesvágás...PC-n még távolabb is frankón van éles textúra és folyamatos az átmenet a távolság függvényében....
Szóval mindenhol van "gond".....talán egy 750 ezres PC-n már lehetne játszani olyan minőségben ami tényleg fullos látványt tud tartani 1080p-ben és 60 fps-t kitűzve ÉS tényleg kompromisszummentesen..
Irigylem azokat akik 1440p/4K -ban medium-high grafikán DLSS-sel elégedettek...
-
válasz
devast
#40780
üzenetére
Na igen de ebben elméletileg van egy rohadt nagy L2( azokhoz képest) ami arra szolgál hogy ezt ellensúlyozza. Mondjuk a Ti ben meg GDDR6X volt.
Pont a kis SKU-knál mondták hogy nagyobb szerepe lesz neki. Hát meglátjuk. A 3070 és a Ti között annyira minimális különbség van hogy igazából szinte mindegy Az lenne a gáz ha a 3070 szintjét nem érné el. Én a kettő közé várom, de meggyőztetek, lehet túl optimista az elvárásom. -
-
GeryFlash
veterán
válasz
devast
#40736
üzenetére
Meg nem, de elvileg annyi lesz. 2023-ban 8GB 450 dollarert, nem igazan tudnek errol nyomdafesteket turoen nyilatkozni. Es hiaba drukkoltam/unk hogy na most a banyaszlaz a foldbe all es jon a reality check a 2 f*szcibalo cegnek, erre persze megkaptak az AI orulotetet es megint minden VGA-t el fognak adni, legalabbis az Nvidia.
-
huskydog17
addikt
válasz
devast
#40728
üzenetére
Nem, nem mennék, felesleges nekem 4070-nél (3080-nál) nagyobb tempó, mert FullHD-ban játszom, a 4070-es megjelenése előtt alapból használt 3070-et terveztem venni, mert nekem annak a tempója is bőven megfelelő lenne egy ideig, de ha már a 4070 ugyanakkor a fogyasztásból többet ad, akkor veszem inkább azt, számomra műszaki szempontból pont s 4070-es a tökéletes kártya, mert alapból nem akartam 200-220 Watt fölé menni. 4070-es extrái (3070-hez képest) nagyon jól jönnek majd, mind a DLSS 3 és az AV1 enkóder is, de főleg a 12 GB VRAM. A számomra fontos játékokhoz a 4070 bőven elegendő (ahogy mondtam, eredetileg 3070-nel is elégedett lettem volna), annál nagyobb kártya az én esetemben értelmetlen pénzkidobás lenne, és amint szintén említettem, nem megyek 200-220 Watt fölé VGA esetén. Sokkal ellentétben én tökéletesen tisztában vagyok az igényeimmel.
Most már csak abban reménykedem, hogy a PNY XLR8-as custom design itthon is kapható lesz. -
Terek
tag
válasz
devast
#40685
üzenetére
nv-t nemkell azért félteni
40%+ért elkért 70%-al többet szóval megoldja.
399$ azért nemjó mert 4060ti és 4070 közé már nemjöhet semmi eddigi elnevezések szerint és túl nagy lenne a difi a 399$-os kártya és 599$-os kártya között.500$ az biztos esetleg ahogy írtad is 450$,de az is csak akkor ha minden kötél szakad.Inkább ki se adja attól kevesebbért.
-
válasz
devast
#33828
üzenetére
Pont az lenne a lényege, hogy kevesebbet is egyen a GA103, mint egy vágott GA102; ráadásul így olcsóbb lehet a NYÁK, stb. Szvsz ROP-ot meg memóriabuszt is fognak vágni, de előbbi az órajellel, utóbbi meg gyorsabb GDDR6X-szel orvosolható. Már ha az a szűk keresztmetszet.
Ez olyan változtatás, ami miatt új név kéne a kártyának. Persze ha csak új olcsóbban gyártható chipet kap, ami ugyanúgy fűt és ugyanolyan gyors, akkor nem. De ennek így nem sok értelme van, kihagyott ziccer lenne az NV részéről.
-
Yodamest
veterán
-
warcat
veterán
-
Drizzt
nagyúr
válasz
devast
#30685
üzenetére
Ha teszt nélkül rendelsz, az mindenképpen zsákbamacska lesz. Párszor már az is beigazolódott, hogy hiába volt egy korábbi kártyából valamelyik custom széria jó, a következőn simán lehetett rossz ugyanaz a hűtés. A mostani design szokatlanabbnak is tűnik. Én ha látatlanban akarnék venni mindenképp, akkor valószínűleg FE lenne a nyertes. Vagy valamelyik AIO cooled, de azok szerintem később lesznek kaphatók.
-
válasz
devast
#29834
üzenetére
Ez érdekes - végső soron továbbra is 30 FP32-es TFlops-ról beszélünk a 3080 kapcsán. Én arra gyanakodtam elsőre, hogy FP16-ról van szó huncut módon. Ha ez a 30TF tényleg mind FP32, akkor ezek a kártyák AMD-sebbek, mint bármi, amit eddig az AMD csinált

(#29836) Abu85: utilizációs limitre nyilván lehet számítani ekkora kapacitás-növelés esetén. A többit meglátjuk a tesztekben.
(#29845) Raymond:
igy attol hogy a compute dupla meg nem lesz dupla teljesitmeny.Hé, ez az én szövegem
De ami nekem inkább kérdés, az az, hogy a 2080-3080 közötti tripla TFlops-ból hogyan lesz ideális corner case-ekben "csak" dupla sebesség.Nagyon kíváncsi leszek a real life tesztekre és az architektúra-diagrammra.
-
t72killer
titán
válasz
devast
#22714
üzenetére
Értem, tehát akár egy 2080Ti-vel is bátran belevághat az ember egy refNYÁK-os rendszerbe? Ez mondjuk visszatenné a Sea Hawk-ot a térképemre.
Köszi a BIOS-adatbázisos tippet!
Látom szállingóznak már, a többség egyelőre "unconfirmed" státuszban van.Amit kibogarásztam: Giga Gaming OC: 366W
, a sea hawk-nak, Zotac AMP-nak, KFA2-nek egyelőre még nincs nyoma
-
Puma K
nagyúr
válasz
devast
#21635
üzenetére
Ha eddig vártál akkor tudsz tovább is várni, nem?
Milyen játékkal játszanál és milyen kiépítésben (monitor darabszáma, felbontása és képfrissítése) amire jelenleg 1db vagy akár 2db 1070-1080-1080 Ti teljesítménye nem elég?
De pont hogy nem mindegy, hogy megjelenés napján csapsz-e le az adott komponensre, vagy néhány hónappal a megjelenése után.
Lásd pl: MSI Gaming GTX 1080
Megjelenése, helyesebben a boltok polcaira kerülése után tíz ezer forintos lépcsőkben csökkent az ára hónaponként, majd a karácsonyi szezonban felment az ára, majd rá 2 hónapra ismét csökkenni kezdett az érte kért összeg.
Minden új termék ára a kezdetben magas, hogy a készletek azért kitartsanak egy ideig, míg nem érkezik utánpótlás. Ha zökkenőmentes az utánpótlás és lesznek raktárkészletek abban az esetben az árak is elkezdenek csökkenni idővel.
-
Puma K
nagyúr
válasz
devast
#21564
üzenetére
Valamilyen külső behatás kényszerít arra, hogy azonnal megvedd a legújabb és legerősebb VGA-t a boltokba kerülése napján?
A meglévő videokártyád megromlik idővel?
Ha adott játékkal-játékokkal játszol, és a grafikát a géped teljesítménye alapján állítod be, akkor egy új VGA széria megjelenése napján az addigi beállításokkal a címek megeszik a gépedet abban a minutumban?
Egy gondosan összeválogatott alkatrészekből épített gépet fejleszteni milyen gyakran lehet szükséges?
-
Crytek
nagyúr
válasz
devast
#21564
üzenetére
Csak ilyenkor mindig elfelejtik a nagy megmondó emberek hogy 1 db konzol eladáson kb lópéniszt se keres a M$ vagy a Sony... Mialatt az Nv 1 db VGA-val agyonszedi magát.... A konzolnál ami termeli a zsetont az a live/psn előfizetők.. + a játékok a konzol maga csak sokadlagos...
1 millió ps4 eladása vs 1 millió 2080ti eladási .... NV bevételileg szarra röhögi a sony-t ....
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




40%+ért elkért 70%-al többet szóval megoldja.
A Shader Execution Reordering-gel és az Opacity Micro-Map-ek miatt a jövőben a 3080-at egyre jobban állva fogja hagyni, ha ezeket implementálják a játékokba.






