Hirdetés
- Google Pixel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Kezünkben a OnePlus 15 és az Oppo Find X9-ek
- Dupla kamerával menekülne az iPhone Air a kaszától
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Fotók, videók mobillal
- Tucatszámú OnePlus élvezheti a legfrissebb Androidot
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gV
őstag
DLSS3-at kapott megint sok játék NVIDIA DLSS 3 Launching In Another 6 Games, Marvel’s Midnight Suns & HITMAN 3 | GeForce News | NVIDIA
van miért szidni az nV-t, de ezt azért elég jól csinálja, nem bejelentik, hogy majd mi lesz meg mit tudhat (FSR3) hanem itt van. -
Petykemano
veterán
válasz
S_x96x_S
#40070
üzenetére
Elnézést, elhamarkodottan ítéltem.
Az új mérések szerint valójában nincs negatív hatással a directStorage az fps-re [link]
A mérés volt hibás: a betöltési idő alatt az fps megugrik, mert nincs érdemi munkája a GPU-nak. A hosszabb betöltési idő pedig nagyobb mértékben húzza fel a átlagos fps értéket. -
PuMbA
titán
válasz
DudeHUN
#40095
üzenetére
"Az assetek elkészítése és a világok benépesítése ezekkel elképesztően sok meló."
A grafika nagy részt attól függ, hogy mennyi munkát tettek bele a fejlesztők. Amit írtál, God of War: Ragnarok, ami majd ha PC-re megjelenik jól fog futni és kiválóan fog kinézni, mint ahogy a Red Dead Redemption 2 is kiválóan néz ki a mai napig, pedig 5 éves és semmiféle csúcs hardver nem kell hozzá. Az, hogy PCI-E 5.0 SSD jelenik meg vagy RTX5090, attól nem lesz jobb a grafika, vagyis nagyobb részben nem ettől lesz jobb a grafika. Legnagyobb részt a bele rakott munka miatt lesz jó a grafika." Plusz ára is van ennek a nagy teljesítménynek. Egyikünk sem tapsikol a 400-500+ wattos kártyáknak szerintem."
Ez a gyártók sara. A kártyákat kiválóan lehet undervoltolni és underclockolni és máris 150W-ot faragtál, minimális teljesítmény eséssel.
-
DudeHUN
senior tag
Jelenleg a teljesítmény a kisebb probléma. Ha megnézed a HZD új része is cross-gen cím és mégis elképesztő látvánnyal bír. Ahogy a God of War új része is. Az meg a PS4-re készült még teljesen.
Az assetek elkészítése és a világok benépesítése ezekkel elképesztően sok meló. Ezért is húzódnak az igazi nextgen játékok. PC-n is. Plusz ára is van ennek a nagy teljesítménynek. Egyikünk sem tapsikol a 400-500+ wattos kártyáknak szerintem.
Az meg a legjobb forgatókönyv, ha egy középkat PC mészárolni fogja a konzolokat. Reméljük nem többszörös áron és akkor az azt jelenti, hogy genváltásnál megint lesz majd pár év múlva egy nagyon erős ugrás. -
Wilks
aktív tag
válasz
S_x96x_S
#40078
üzenetére
--Egyébként is mi értelme lesz az nVidia 5090-nek, ha nincs játék ami ki tudná használni ?
Szerintem azt te is tudod,h a kártyákat nem csak "játékra" fejlesztik.Főleg Nvidia.
Igy "létjogosultsága" lesz az 5000-es szériának.
Másfelől akkor is megveszik-megveszuk azokat a dolgokat,amiket nem tudunk 100%-an kihasználni.
Az emberi elme ilyen.......
Csakazértis,mutogassuk,h van a tulajdonukban ilyen is,stb....... -
PuMbA
titán
"Ezek nélkül pedig sosem lehet kiszedni a hardverből az összes teljesítményt."
De a PC-s hardverek vannak annyival gyorsabbak, hogy ezt erőből megoldják
A PS5 és az Xbox Series X grafikai szintjét már az első évben legyőzte egy felső kategóriás PC. 3 év múlva mészárolni fogja grafikai minőségben egy közép kategóriás PC a konzolt. -
Ok, elfogaható érvek.
-
S_x96x_S
addikt
gyorsabb adatkapcsolatra mindig szükség lesz,
és a Gen5 alacsonyabb latency-je ( CXL követelmények miatt ) is ideális.
és egyszer talán lesz Coherent-Multi-GPU is,
amikor 2 kisebb GPU-t egyben tudja kezelni a rendszer a CXL/InfinityFabric-en keresztül.általánosságban:
- minden játékfejlesztő akkor kezdi alkalmazni az úgy ficsöröket, amikor úgy gondolja.
- minden felhasználó akkor upgradel, amikor úgy gondolja
- a GPU gyártók pedig az előző 2 csoportot különböző módon próbálják "ösztönözni" a váltásban.megj:
- a közgazdászok biztos valami tudományosabb magyarázatot adnának
- az UE 5 még eléggé új. de mutatja a trendet.
- az AVX512 -nek is vannak előnyei, ha a fejlesztőknek ilyen gépe lesz, akkor ennek a támogatása jobban meg fog jelenni a játékokban is. ( pl. UE5 - Embree )> mert nem tudunk úgy játékot írni, hogy 16 magot rendesen kihasználjon
A kedvenc játékom eléggé jól skálázodik 256, 512, 1024 .. core -ra
Vagyis ez a játéktól és algoritmusoktól is függ,
de főleg a gaming engineket lehet emiatt hibáztatni, de én látok jó irányú elmozdulást. -
T.Peter
őstag
Igy is epp eleg bugos a legtobb jatek, nem megegyezo hardveres alapokkal meginkabb az lenne.
Nintendo-n sem jobb a helyzet csak nem az exkluzivokat kell nezni. Ahogy a tobbinel sem. Bar az exkluzivokkal is nehezebb dolguk lenne mert ott is ujra kene tanulni jo par dolgot.
PuMbA-nak nem ezt irtam. Attol, hogy mas gyartotol jon a hardver meg nem lesz nagyobb a fejlodes. Nem akkorak a pc-s hardverek kozott sem az elteresek hogy szamottevo kulonbseg legyen. Biztos lenne valamennyi, de nem igazan eri meg. Fejlesztoi oldalon meg plane. A kovetkezo gen-be kene 32 de inkabb 64 giga ram meg joval erosebb processzor ami minimum 16 magos es akkor talan el lehetne kezdeni sokkal dinamikusabb vilagokat epiteni mert jelenleg szinte minden statikus, nulla rombolhatosag, fizika, stb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem a gyártókon és fejlesztőkön múlik, hanem az API-kon és az OS-en. Ez fogja vissza a PC-t. Egyik GPU-ra sem szállítanak PC-n a fejlesztők binárist, és sosem fognak, ahogy egyik PC-n sem érik el az OS-t megkerülve a memóriát, és sosem fogják. Ezek nélkül pedig sosem lehet kiszedni a hardverből az összes teljesítményt.
De gondolt el ezt fordítva. Ha bináris szállítanának x GPU-ra, és az OS-t megkerülve elérnék teszem azt a 16 GB-os dual channel memóriát, akkor csak azzal az x GPU-val, és csak 16 GB-nyi dual channel RAM-mal működne a program. Ha más GPU-d lenne, akkor ennyi volt, még azonos gyártónál is. Több vagy kevesebb memória szintén bukó. Szóval jó okkal olyan a PC, amilyen. Amelyik "PC" nem ilyen, az a konzol.

Valójában mindkét koncepciónak megvannak az előnyei és hátrányai, csak ezek mások.
De a Switch az egy fix hardver, ahogy a PS5 és az Xbox Series X/S is. Ezekre azért könnyebb kidolgozni egy relatíve problémamentes programot, mint PC-re, ahol van kismillió konfiguráció, kismillió OS verzióval. Persze szar dolog, hogy a PC-s port bugosabb, de ez mindig így volt, és mindig így lesz, mert a megugrandó léc a fix hardver és a fix szoftververzió hiánya miatt nem olyan alacsony. És persze lehet mondani, hogy ezért is kérik a sok pénzt a fejlesztők, ami igaz, de költségben a PC-s verzió a legdrágább, mert sok a hardver- és szoftvervariáció. Ha csak két-három fix specifikációra kellene tesztelni több száz vagy ezer helyett, akkor a PC-n is hasonló mennyiségű bug lenne, mint konzolon.
-
válasz
T.Peter
#40087
üzenetére
Persze ez világos, fejlesztői és kiadói szemszögből ez az ideális. De a grafikai felődés így hosszú távon szinte zéró a PC hardverek tudásához nézve.
pont feljebb írtad ezt PuMbAnak leegyszerűsítve végső soron. Nekünk attól hogy multiplatfom egy cím ugyan úgy ki kell perkálni 70-90 eurot egy konzolos címért még ha félkész és bugos akkor is.( szinte az összes cím az mostanában) Switchre ami különálló platform sokkal minőségibb címek jönnek jobban optimalizálva és kevesebb buggal ugyan ezért az árért. -
T.Peter
őstag
válasz
S_x96x_S
#40082
üzenetére
Itt inkabb az a kerdes hogy te mit varsz attol hogy gyorsabb az ssd. Miben fog tobbet nyujtani szerinted egy jatekban?
PuMbA: Ne varjuk hogy a 8 magos konzolok mellett majd kulon pc-re atdolgozzak 16 magra.
b.: Szerintem egyik fejlesztonek sem lenne elonyos ha megint eltero hardverek lennenek. Foleg multiplatform cimeket gyarto studioknal. Nem hiszem, hogy ezt barki akarna.
-
-
Egyébként a CPU is nagy limit.
A grafika meg sajnos addig lesz előremutató ,amíg az Nvidia nem hagyja el a PC gaming szegmenst mert utána már a konzolok tudásához lesz mérve minden, ami szerintem most is már kevés. Igazából érdekes lenne majd megnézni az Ampere kártyákat 2 év múlva az akkori CPu kkal, mennyit is gyorsulnak, mennyi tartalék van még bennük.
A Ps5 gyenge, de kielégítő az árárhoz képest, de nagy előremutatást a PC re nem fog tenni.
Most sokan meg fognak kövezni ,de addig ez így lesz amíg szinte egy kaptafára készülnek a nagy konzolok.
Remélem történik részleges váltás és lesz AMD támogatású konzol és lesz Intel és/ vagy Nvidia is a másik nagyban vagy kis remény hogy az Új Switch odateszi magát, ha igazak a grafikus egységről szóló pletykák az új tegrával kapcsolatban.
JÓ lenne ha lenne akár egy típuson belül 3 különböző teljesítményű konzol. Xboxnál is működik szerintem az Xs olcsóbban és jó lenne egy közép majd ultra akár extra magas áron...Busterftw: [link] A mester írta le ezt.
RIP HBCC , jóslatok jönnek mennek
, j -
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#40082
üzenetére
"A még gyorsabb adatkapcsolatra mindig szükség lesz"
A nagy kérdés, hogy meddig időzünk egy állomásnál és az a baj, hogy ezt nem lehet tudni. Példaként felhozom, hogy hiába csinált az AMD 16 magos asztali procit lassan 3 éve a Ryzen 9 3950X személyében, azóta is csak 8 magnál időzünk a gamer procik esetén, mert nem tudunk úgy játékot írni, hogy 16 magot rendesen kihasználjon
Simán lehet, hogy még évekig elég lesz a PCI-E Gen 3, aztán még jó pár évig a Gen4 és ami most téged nagyon lelkesítő Gen 5-ből csak 7 év múlva lesz valami. A kérdés, hogy érdemes-e lelkesedni 5-7 évre előre. Én inkább lelkesedek olyanért, ami már kézzel fogható, minthogy az elérhetetlen jövőbe révedjek. -
S_x96x_S
addikt
> Ez így van, de egy 3-5 éves távlatban ugyanazok
> az ismétlődő folyamatok mennek vége a PC világban.... Gen2, Gen3, Gen4, Gen5, Gen6, Gen7 ...
A még gyorsabb adatkapcsolatra mindig szükség lesz ..Vajon lesznek-e olyan játékok, amelyek kihasználják majd a Gen5 GPU + M.2 -t ?
---> Biztos lesznek!
A Fejlesztőknek ( Gaming Engine tervezőknek ) figyelembe kell-e venni ezt a trendet?
---> Valamennyire igen!A GPU hardvert és a következő generáció konzolokat tervezőknek is észben kell ezt tartani ..
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#40078
üzenetére
"Lelkesedhetsz a Forma1 iránt egy Forma1-es autó nélkül is ..."
Ez így van, de egy 3-5 éves távlatban ugyanazok az ismétlődő folyamatok mennek vége a PC világban. Elvileg lesz valami csoda jó technológia, aminél kiderül, hogy a használatban azért nem annyira sima dolog, mert mindennek van előnye és hátránya és ezért elmarad a csoda. Ezért előre én nem lelkesedek, csak ha már a két szememmel látom játékban a dolgot, mert sokszor lelkesedtem már úgy, hogy semmi se lett belőle. Például amikor vettem AMD APU-t az A8-7600 személyében és semmi nem lett belőle és még sorolhatnám...ettől még lelkesedni lehet, de legtöbbször úgy se jön be, így minek spanoljam magam

-
Busterftw
nagyúr
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#40078
üzenetére
"Egyébként is mi értelme lesz az nVidia 5090-nek, ha nincs játék ami ki tudná használni ?"
Számottevő értelme nem lesz. Most se nagyon van, ami kihasználja a 4090-et
Nézd meg például a Forspoken-t Ultra grafikán PC-n. Rosszabbul néz ki, mint az én RTX3060-amon a Red Dead Redemption 2, ami kiválóan fut magas grafikán 1440p-ben nálam. Hiába van giga-szuper hardvered, ha a szoftver rossz. A hamarosan jövő RTX fejlesztés a Cyberpunk 2077-ben fog mutatni valamit, illetve majd a Stalker 2. Egy csúcskártya a kiadás pillanatában nem sokat tud felmutatni, mert a játékokat a középkategóriára csinálják. Ezért adnak ki Portal RTX-et meg ilyen techdemókat, hogy örüljenek az emberek, mert amúgy a kártya majd 2 év múlva lesz rendesen kihasználva. -
S_x96x_S
addikt
> Ezek csak a marketing számok. A valóság mindig más.
A valóság nem statikus
És az elmúlt 5 év játékainak a hw-igénye nem egyezik meg a következő 5 év játékainak a hw igényeivel.Mert ha megegyezne, akkor az nVidia nagy bajban lenne
és le kellene fizetnie egyes játékfejlesztőket,
hogy csináljanak magasabb hw-követelményt igénylő játékokat.
Egyébként is mi értelme lesz az nVidia 5090-nek, ha nincs játék ami ki tudná használni ?> Tudod, mutatni kell a számokat és sok ember már megy is a boltba,
trendekről beszélek és nem kötelező vásárlásról.
Lelkesedhetsz a Forma1 iránt egy Forma1-es autó nélkül is ...
-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#40074
üzenetére
Ezek csak a marketing számok. A valóság mindig más. Téged le kéne tiltani, hogy ilyen marhaságokat nézz
Hogy mondták, hogy a PS5 Gen 4 SSD így meg úgy, aztán leragasztva az érintkezőket úgy, hogy 1700MB/s-ra csökken az olvasása a külső SSD-nek is tökéletesen megy minden játék. Tudod, mutatni kell a számokat és sok ember már megy is a boltba, lobogtatni a pénzt úgy, hogy elméleti dolgokat lát, amit még át se ültettek gyakorlatba.... -
S_x96x_S
addikt
> Semmi nem lesz Gen5-tel, mikor a Gen3 és Gen4 között semmi különbség nincs
egy mákszemnyi különbség is már több mint a "semmi" ..
és itt többről van szó.
Forspoken | FIRST EVER DirectStorage Gaming Test on a PCIe Gen5 SSD | Phison E26 | MAX GRAPHICS: https://www.youtube.com/watch?v=Zw3RbnXXnyI"Forspoken is the first game to support DirectStorage 1.1 on PC. The version can be confirmed by checking the file version of dstorage.dll. DirectStorage has been covered and tested on this channel on numerous occasions through tech demos, but today will be the first time testing it in an actual game. The game is installed on the fastest SSD currently available - the Phison E26 Gen5 engineering sample. This SSD was sent to me by Phison, and I benchmarked it in a previous video. While very fast, it uses 1600 MT/s 232L NAND from Micron. This NAND supports up to 2400 MT/s, so faster Gen5 SSD are on the way this year, which will be even faster. The game is running in 4K with ultra settings."
állítólag lesz majd "Gen5 vs Gen4 vs Gen3." teszt is. ( a következő napokban )
-
S_x96x_S
addikt
> Semmi nem lesz Gen5-tel, mikor a Gen3 és Gen4 között semmi különbség nincs
azért van különbség,
csak a 4090-es - extra nagy memóriája miatt ( Memory Size: 24 GB )
ITT nem az lesz a szűk keresztmetszet.a Gen5 M.2 -nél ráadásul a latency követelmények is szigorúbbak, mint a Gen3/Gen4 -nél.
és ennek van hatása is.
"Lastly, we have the latency figures which show up to 77% reduction in Read and 50% reduction in Write latencies. So all in all, we have some pretty big numbers coming in for next-gen PCIe 5 SSDs." ( via )
> Egy Gen3 SSD bőven elég lesz bármire évekigHa egy 4090 -es GPU van a gépedben, akkor igazad van ..
de nem mindenkire igaz ez ..Vagyis megint attól függ, hol a rendszer szük keresztmetszete.
Egy GPU RAM cache mindig gyorsabb mint egy diszk.Több Forspoken teszt kell mert a végén az derül ki,
hogy a 4090-es is felesleges a konfigból.
-
PuMbA
titán
-
S_x96x_S
addikt
igennn ..
de hátha addigra csak megjön rá a javítás![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
S_x96x_S
addikt
max 10% a directstorage hatása az fps -re .. de ha lesz Gen5-ös diszk, akkor további javulás várható.
"DirectStorage in Forspoken has up to 10% average FPS impact on RTX 4090"
https://videocardz.com/newz/directstorage-in-forspoken-has-up-to-10-average-fps-impact-on-rtx-4090
-
-
[Nvidia to build the U.K.'s fastest supercomputer for AI drug-hunters at GSK, AstraZeneca and more]
Plusz kibővítik a ChatGPT hardveres betanítási modelljét, mert annyira népszerű lett, hogy akadozik a drága. Úgy néz ki hogy ezek a dolgok ellensúlyozzák majd a geforce vonal gyengélkedését sajnos, egyre reménytelenebbnek látom a komoly árcsökkentést. -
prime77
aktív tag
Tudom nem ide vág, de sokszor volt már arról szó, hogy a mai játékok elég gyatrán néznek ki grafikailag - legalább is szerintem!
Szinte minden játék olyan mint az 5 évvel ezelőttiek.
Beteszek ide egy videót az RDR2-ről, ami egy "mod" tulajdonképpen.
Na, erre mondom azt, hogy ilyen videókártya és számítógép árak mellett, ennél a grafikánál egy játék se nézzen ki rosszabbul.
Én ilyet még nem láttam, és kicsit leesett az állam tőle.
Nézzétek meg!
Másfél percnél az az erdő, és a ló patáján, ahogyan a sár "táncol" - elképesztő!
És ez egy RTX 3080Ti - maximális beállítások mellett - 4K felbontással!
Az éjjeli városi jelenet is bitang.
https://www.youtube.com/watch?v=HnVWyCp5Jd4 -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#82860288
#40061
üzenetére
A DLSS különbség nehezen látható a streameken. Ez máshol is így van.
Az RT-t rossz helyen nézi. A shadow különbségéhez árnyékot kell néznie, az AO-hoz pedig környezeti árnyékolást. Maga az RTAO nem egyedüli AO megoldás a játékban. Egy kombináció a CACAO és az RTAO között. Az a célja, hogy a CACAO minőségét hozza, de anélkül, hogy fake árnyékolást generálna. Tehát az RTAO-t a Forspoken nem igazán AO-ra használja, hanem a CACAO segítésére.
[link] - bővebben az effektek prezentálva a különbségekkel.
-
#82860288
törölt tag
Nem az a baj, hogy mennyi erőforrást használ, hanem az, hogy ennek ellenére csúnya a játék.
Persze nyilván ez stream volt, az is butítva bitsebességben is, stb.
De se a 4K tévén, se a FHD monitoron és se a 10" tableten nem néz ki jól.
És most nem az elmosódott akciójelenetekről van szó, hanem arról, amikor csak bóklászik a világban.
Próbálgat sok mindent, RTX ki-be, DLSS ki be, stb, de nem igazán vannak nagy különbségek, bár ez lehet a YT tömörítés miatt is van.
De ahhoz képest amennyire hypeolták ezt a játékot és amilyen minőségű felvételeket megosztottak előzőleg, ez bizony durván nem az a minőség.
Pedig elvileg ennek el kellene adnia a játékot is, meg az Nvidia kártyákat is meg még sok mást is attól függően milyen reményeket fűztek hozzá. -
#82860288
törölt tag
Hát, VRAM-ból is megeszik 17 gigát, RAM-ból is 20-at és még állítólag DirectStorage is van, és mégis úgy néz ki ahogy.
Nekem ez borzasztóan színtelen és nem szép. Nem tudom a butított 1440p mennyire más, mint az eredeti 4K, de azért ennél sokkal többet vártam egy next gen játéktól.
PS5-ön más játékokon a next gen frissítések jobban néznek ki. -
S_x96x_S
addikt
> ChatGPT sok pénz kezd el hozni Nvidiának,
"""
❗Reminders:
- OpenAI's GPT-4 is coming.
- AnthropicAI's 'Claude' is coming.
- DeepMind's 'Sparrow' is coming.
- Text-to-Video is coming.
- StabilityAI is cooking.
- Google is Code Red.
- Blake Lemoine was right.
"""
( https://twitter.com/SmokeAwayyy/status/1617082270501965826 )Nem árt felkészülni ..
https://terminator.fandom.com/wiki/Skynet -
#82860288
törölt tag
Azért ez a fa sem fog az égig nőlni, bár tény, hogy nagyon sok lehetőség van benne, reméljük azért jó célokra használják majd, de ez még sok év lesz, mire kiforr.
De nem hiszem, hogy Nvidia feladná a VGA piaci vezető szerepét, azt nem engedhetik meg maguknak.
Bár én azt sem bánnám, ha egy kicsit optimalizálnák ezeke ta kártyákat vagy kevesebb verziót gyártanának belőle. -
[Nvidia to Win Big From ChatGPT Hype, Wall Street Predicts]
ChatGPT sok pénz kezd el hozni Nvidiának, úgy látszik a Geforce lassan mellékszál lesz.
-
#82860288
törölt tag
Nem tudtam eldönteni, hogy a textúrák kis méretűek vagy változik a felbontás játék közben vagy csak egyszerűen rossz az optimalizáció, már ha van. Most még belenéztem kicsit, nagyon sok helyen homályos a kép, rosszak a textúrák.
Viszont meg is lepődtem közben, mert azt gondoltam ez UE5 játék, és nem, valami Luminous Enginet használ. -
válasz
#82860288
#40050
üzenetére
Hát ez is egy bughalmaz lett, megjelenésre lebutított grafikával, inkább nevetséges már az egész.
Néztem a játékmenetet és szemcsés morzsás gyors mozgásnál a kép mi ez már? 480p? fsr vagy felskálázás? vagy mi? Ninsc egy szabályos éles alakzat vagy él mozgás közben, mint egy 3D anyag. [link] -
VoltanIgor
aktív tag
[link] Forspoken review - egyelőre csak ps5-re. Az a legkevésbé sem lep meg, hogy hatalmas pofára esés az egész cucc, de az azért mókás, hogy milyen mocsok ocsmányul is néz ki a videó 90%-ban. Esküszöm, a Witcher 3 ennél sokkal, SOKKAL szebb volt. Nem, nem most, a felpimpelt ray tracinggel, anno, amikor megjelent.
Nagyon kíváncsi leszek holnap a PC-s videókra, kritikákra
-
#82860288
törölt tag
Forspoken gameplay
Hát, ez alapján valahol a kettő között van, nem annyira rossz, mint az alsó képen, de nem is annyira jó, mint a felsőn.
Az emberek arcai gyönyörűek, de az összes többi a terek, az anyagok, a textúrák homályosak és élettelen szürkék.
Nem tudom ez YT tömörítés miatt-e, de egyébként is színtelennek néz ki a játék. -
#82860288
törölt tag
válasz
bertapet11
#40045
üzenetére
Ma jön ki?
Hmm, lehet mégis le kellet volna töltenem a demót.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
bertapet11
#40043
üzenetére
> Forspoken is érdekes lesz
Ahogy én értelmezem:
PS5-ös verzió egyedi optimalizációt kap, és még dolgoznak rajta ...
vagyis nem tudni a végleges részletezettséget:de a PC Direct VGA igény ígéretes, talán 48GB VRAM-al a legjobb.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Abu: "Megtudtuk azt is, hogy 20 vagy 24 GB VRAM-mal rendelkező VGA-kon tovább skálázódik a teljesítmény, mert még kevesebb lesz a tartalomkikódolás,"
( via SteveS megjegyzése
) -
#82860288
törölt tag
válasz
bertapet11
#40043
üzenetére
Ez nem kamu?

Mert volt egy cikk nemrég itt is, hogy elég sok erőforrás kell hozzá. -
bertapet11
tag
Forspoken is érdekes lesz
-
gV
őstag
Performance per euro: Which graphics card performs how much at what price? - ComputerBase

az van, hogy ilyen rossz áron is a legjobb az új genek közül a 4070Ti
viszont a 4080-nak tényleg jöhetne egy kis árcsökkentés -
PuMbA
titán
Mi a tök ez? A vízen a tükröződés tiszta szemcsés vagy egy fa mögött állva a fa melletti víz tükröződés eltűnik. Ha beállsz a víz melletti rőzséhez akkor is tiszta pöttyös / hálós lesz a kép. Szarul néz ki és ahogy kinéz, ahhoz képest rosszul is fut. Cyberpunk ezerszer szebb

-
fLeSs
nagyúr
Ez eszetekbe jutott már?
RTX 4090 - 16384 cuda osztva 10-zel -> $1638 ($1599 MSRP)
RTX 4080 - 9728 cuda osztva 10-zel -> $972 ($1199 MSRP)
RTX 4070 Ti - 7680 cuda osztva 10-zel -> $768 ($799 MSRP)
RTX 4070 - 5888 cuda osztva 10-zel -> $600 (?)
RTX 4060 (Ti?)- 4608 cuda osztva 10-zel -> $450-500 (?)
RTX 4050 (AD107) - 3072 cuda osztva 10-zel -> $300 (?)
Ezek alapján a 4080 ára fog majd csökkenni $1000 környékére. -
Laca333
tag
1070 TI 1080p minden maxon 7 fps a sűrűjében......szegénykém
-
Egy kis nanite@unreal 5.1 demo teszt ha valaki ki szeretné próbálnia kártyáját

[Unreal Engine 5.1 Nanite | Dune Desert Landscape Demo ] -
S_x96x_S
addikt
> Biztos vagyok benne, hogy megváltozott az új genben
> a CPU overhead az nvidia számára előnyösen, bármit is mond Abu.Azért remélem, hogy az nVidia multi-Arch-os drivereket is készít,
vagyis a leggyakoribb CPU konfigokra lesz optimalizált kód:
- no avx2
- avx2
- avx-512 ( Zen4 - miatt fontos ) -
-
fLeSs
nagyúr
-
[NVIDIA Grace CPU Superchip Architecture In Depth]
[link]
Ez a Scalable Coherency Fabric (SCF) L3 elég érdekes cuccnak ígérkezik.
-
fLeSs
nagyúr
Hát, ha $500-ért is jön ki sztem nem lesz sokáig annyi az ára, nehezen képzelem el a 7600 XT-t $500-ért (az azt jelentené, az belépőkártyát fele annyiért adják mint a csúcsot és hogy a 7700-7800 szériát mind 600-800 közé kéne beszuszakolni) szal az NV kénytelen lesz árat csökkenteni. Már ha az NV még egyáltalán tudatában van az AMD létezésével a VGA piacon.
-
gV
őstag
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti May Only Be As Fast As The RTX 3070 (wccftech.com)
inkább hagyják és legyen 3070 super 16GB-al, annak több értelme mint a +$50/DLSS3 -60W -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Navi 33 pont azért nem készül 5 nm-en, hogy ne legyen szopás az árazással az extrém magas waferárak miatt. Tehát az, hogy az AMD olcsóbban tudja adni, leginkább annak lesz köszönhető, hogy relatíve olcsó 6 nm-en tartják a lapkát.
#40013 nothingface : Éppenséggel 12 GB építhető 96 bitre, ha akarják. Szóval kiadhatnak ilyen variánst is.
-
[Cablemod’s 12VHPWR cable melts]
A Cablemod egyedi átalakítója is megolvadhat. -
fLeSs
nagyúr
Gondolod az a max $10-20 különbség (nem számoltam ki) vs GA102 (akár) ennyire felviszi az árat?
Ha tényleg $549-ért akarják adni azt a kártyát akkor az nem a szílicium ára miatt lesz, hanem az már szimpla pofátlanság.
Btw sztem magukat szivatnák meg ilyen árral, mert sztem a Navi33-as kártyákat az AMD nem fogja ilyen drágán adni. Nagyon max $350-re tippelnék, de inkább $300. Vicc lenne "harmad" kártyát (7600 vs 7900) drágábban adni, bár az AMD képes magát tökönlőni. -
#82860288
törölt tag
Emberek, írjatok már ON-ban.
Lehet én látom rosszul, de az eddigi fejtegetéseknek szinte mind ON-ban kellene lenniük.
Amíg a történelmi utalások és adott tények a megfelelő mederben és említéssel folynak, addig az összes többi fejtegetés ON-ba tartozik. Szerintem.
Amit még vegyetek figyelembe, főleg most a Forspoken és a Directstorage kapcsán: valószínűleg most érkeztünk el oda hardverileg, amikor lehet, hogy sikerült egy jó megoldást találni a hardverek és szoftverek együttműködésére.
Viszont a jelenlegi adatokból az látszik, hogy ehhez megnövekedett hardverigényre van szükség (és sok-sok pénzre, nekem még sincs jó érzésem ezzel kapcsolatban).
Amihez hozzátartozik az is, hogy lehet a gyártók ezt a hullámot próbálják majd meglovagolni és minél több pénzt kihúzni az egyébként is megnyomorgatott játékostársadalomból. (Nem csak a VGA gyártók)
Az is elképzelhető, hogy egyszer csak belebuknak, mert a többség egyszerűen nem tudja vagy nem akarja kifizetni azt a 2-3x többletet, amit lehet a látvány maga indokolna, de a jelenlegi gazdasági és társadalmi helyzet nem. (Mindamellett megemlíteném, hogy jelenleg a középkategóriás PC-ken az UE5 medium beállítással is gyönyörű és használható)
Lehet most érkeztünk el arra a pontra, hogy látványilag hanyatt esünk és szivárványt fogunk okádni, de ennek lesz egy anyagi oldala is, ami a jelenlegi helyzetében a világnak egyszerűen nem lesz majd finanszírozható a vevői oldalról.
És remélhetőleg nem fog kialakulni egy szakadék, bármit is jelentsen ez.
A lényeg amit mondani akartam, hogy amíg megfelelő okfejtéssel folyik itt a diskurzus az mindig ON, mert így tudunk tanulni és előrehaladni mi is, még akkor is, ha ezek a fejtegetések a "mi van ha" forgatókönyv kategóriába tartoznak, mert így bővül a látókörünk és így tudunk majd közös nevezőre kerülni és talán minél pontosabban megjósolni a jövőt.
-
válasz
Petykemano
#40000
üzenetére
"Elképzelhető persze, hogy ez az infláció pont annyira nem vág egybe az elekronikai termékek alapanyagainak növekedésével - különösen ha azt is figyelembe vesszük, hogy ezek árának változását az energiaárak hullámzásánál a covid és azt követő mining boom okozta hirtelen keresleti megugrás valószínűleg sokkal jobban rángatta."
Szerintem de, pont az USA infláció miatt van gond. 6.5% árindex emelkedést 15 éve nem realizáltak Amerikában és 40 éve nem volt ilyen magas infláció.
Az élelmiszerárak emelkedése náluk mindennél jobban kihat nagyon sok gazdaságra még az olajnál is jobban ,mert az USA az egyik legnagyobb/ A felvásárló Ázsia és délamerikai szegmensből. Ha ott ilyen mértékben növekszik az árindex ,az azt jelenti ,hogy csökken a felvásárló erő, mert drágulás van. Csökken a kereslet drágulnak a beszállítói árak és ezek az árak kihatnak a termelőkre akik kénytelenek drágítani a kiviteli eladási árat mert van termék amit nem tudnak eladni ez kuka vagy veszteséggel / kisebb haszonnal megy belpiacra.
USA ami kihat majd Ázsiára és ázsia majd onnan kihat az EU-ra , mert minden is ott készül, és itt tartunk most mi.
Minden minden súlyos gazdasági válság előszőr az élelmiszárak rohamos emelkedésével kezdődik ami az olaj és benzinárak emelkedésével csak részben függ össze. Az élelmiszer árak mérséklődnek a legnehezebben hosszú távon a mezőgazdaság specifikus hosszútávú mivolta miat,t ami Kialakítja az ár-bér spirált.
Azaz ha nem nő a bé,r nincs megfelelő kereslet a drága termékekre de nincs eladó termék, nincs amiből növekedjenek a bérek. A másodvonalas infláció ó csapódik le nálunk, ezt érzed te az elektronikai termékeken.
Példaként mondhatom neked, hogy a mostani tej és hús / tojásárak 1,5 évvel ezelőtti folyamatok eredményei, ugyanis a covid után megnőtt a szállítmányozási cégek leterheltsége emelkedett az olaj és földgáz igény.De mi történt ? Tavaly kitört a háború a műtrágya ára kilőtt mert az oroszok adják a gázt hozzá, ami a műtrágyakészítés fontos alapanyaga.
Ezt úgy képzeld el ,hogy 2 éve 70 ezer forint / tonna áron tudtál jó minőségű műtrágyát venni, 50 ezer körül silányabb, de még hatásos verziót.
Most 270 ezer nagy tételben 1 tonna és 300-390 ezer forint / áron van prémium. gazdák már megmondták, hogy ahhoz hogy ezt kitermeljlék kb dupla áron kell adniuk a takarmányt, a búzát a kukoricát, ami miatt több álatttartó gazdaság/ vállalkozó lehúzta a rolót, mert nem tud tehenet tartani úg,y hogy 2x drágábban veszi a takarmányt .
Ő Kinek adjon el 10 ezer forintért 1 kiló sajtot? De a pék is kinek adja el az 1000 forintos kenyeret? Ezért is írtam azt a példát a házimozi erősítőkre, mert pl pont a Denon elnöke nyilatkozta, hogy a megemelkedett árakért megpróbálnak minél jobb szolgáltatást nyújtani, de nem lesz olcsóbb az AVR piac, azaz 50 % körüli drágulás jött és ezt a szállítmányozás, raktározás és alkatrészek energiaárak és munkabérek jelentős emelkedésével magyarázta. Ha nem emelkednek a bérek akkor olyan válságnak leszünk tanúi ,amire még nem volt példa és azt az ázsiai cégek már nagyon ügyesen lereagálták mert emelik a béreket ahogy tudják, még a szalag mellett álló melósét is, mert nem 1995 van amikor 1 tál rizsért sorba álltak a gyárkapukban.De nem tudom mikor vettél autót nekem 3 évente kötelező cserélnema cégemnél. Most egy Seat Leon-t kaptam, ami igaz kombi és jól felszerelt ,de belépő modell a Seatnal. Az ezelőtti kocsim egy Opel Astra K volt szinte fullos 6.7 millió volt a Seat most 9,8 ban állt meg az új Astra 10,2 ben állt volna meg.
"
És valószínűleg egy potenciális visszarendeződés is épp ezért egy lassú folyamat lehet, ahol minden szinten latolgatni fogják majd, hogy csökkentsük az árakat, hogy jobban vigyék?"Tehát azt gondolni hogy majd pont a VGA le fog csökkenni drasztikusan és vissza áll szerintem képtelenség a mostani helyzetben amikor minden termék, ha műszaki, ha élelmiszeripari, ha energia kb 50 % kal többe kerül.
Azt gondolom mérséklődés lesz ( mondjuk 4080 1000 dollár ) 4070 Ti 699$ de kb én ilyesmire számítok.
Ne legyen igazam és bocs a hosszú offért.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Pánikban a világ a Radeon RX 5000 és 6000 sorozat támogatása miatt
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Formula-1
- Milyen alaplapot vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Elon Musk billiomos lesz, ha kitör a gépek forradalma
- Kuponkunyeráló
- További aktív témák...
- Újszerű HP 14s-dq5001nh - 14"FHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB - Win11 - Magyar - Garancia
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- 152 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-12450H, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

A grafika nagy részt attól függ, hogy mennyi munkát tettek bele a fejlesztők. Amit írtál, God of War: Ragnarok, ami majd ha PC-re megjelenik jól fog futni és kiválóan fog kinézni, mint ahogy a Red Dead Redemption 2 is kiválóan néz ki a mai napig, pedig 5 éves és semmiféle csúcs hardver nem kell hozzá. Az, hogy PCI-E 5.0 SSD jelenik meg vagy RTX5090, attól nem lesz jobb a grafika, vagyis nagyobb részben nem ettől lesz jobb a grafika. Legnagyobb részt a bele rakott munka miatt lesz jó a grafika.
A PS5 és az Xbox Series X grafikai szintjét már az első évben legyőzte egy felső kategóriás PC. 3 év múlva mészárolni fogja grafikai minőségben egy közép kategóriás PC a konzolt.

RIP HBCC , jóslatok jönnek mennek
, j


inkább hagyják és legyen 3070 super 16GB-al, annak több értelme mint a +$50/DLSS3 -60W



