Hirdetés
-
Az irodákba kéri a dolgozóit a Dell, az Ubisoft is próbálkozik
it A Dellnél a globális sales csapattól kérik a heti 5 irodai munkanapot, az Ubisoft 3 napot szeretne, de emiatt sztrájkba ütközik.
-
Jövő tavasszal érkezik az NZXT AMD X870E-s alaplapja
ph A cég két színben készülő újdonsága hozza a termékkategória sztenderdjét, és persze a letisztult dizájnját is messziről felismerjük.
-
Akciófigelő: Jelentős kedvezmények az Asustól
ma Az Asus idei két csúcsmodellje szerezhető be 400 ezer alatt, a Zenfone 11 Ultra és a ROG Phone 8 is akciós még nagyjából két hétig.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cythyel
senior tag
ha nem tudtak a programozók a buldozer arch-ra optimalizálni (megosztható alu), akkor az E-core-ra sem fognak...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami egyébként az általam megkérdezett inteles fazon szerint azért fura, mert az, amit ők ajánlanak olcsóbban és gyorsabban megvalósítható, mint az a módszer, ahogy manapság a többség csinálja.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hokuszpk
nagyúr
ugyerzem itt nagyon nagy ellentet van a hardver es szoftverfejlesztok kozott ; utobbiak szerint az "E" vagy kismag a tévút
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
proci985
MODERÁTOR
gondolom semennyire sem arrol van szo, hogy a magonkent eltero cache hierarchia problemakat okoz data-oriented-design eseten.
persze intelnek muszaj tolnia az E magokat, mert meginkabb kibukna, hogy mekkora lemaradasban vannak. persze egyszerubb a fejlesztokre kenni.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
HÁZIGAZDA
persze intelnek muszaj tolnia az E magokat, mert meginkabb kibukna, hogy mekkora lemaradasban vannak. persze egyszerubb a fejlesztokre kenni.
Sajnos így látom én is. Nemrég váltottam Alder Lake-ről Phoenix Pointra. Részben azért, mert az E magokkal meggyűlt a bajom, pl a VMware elég furcsán bugzott. Habár azért sok baj nincs vele, de sokkal szimpatikusabb az AMD megoldása a C magokkal, amelyek szoftver szempontjából 100% ugyanolyanok mint egy sima Zen mag.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Taranti
senior tag
Nincs új a nap alatt programozóéknál:
[link]
"Végeredményben az Intel Netburst és az AMD Bulldozer is bukás lett, ugyanakkor nem feltétlenül azért, mert olyan rossz ötlet elszakadni a P6 dizájn alapjaiban történő másolásától. ..... Persze ez nem jelenti azt, hogy a Netburst vagy a Bulldozer lenne a megoldás a gondokra, csupán azt érdemes látni, hogy az Intel és az AMD is látta, illetve látja a potenciális problémákat, és megpróbálták kezelni azokat. A sikerhez azonban az is kell, hogy az alkalmazásokat az újszerű dizájnokra optimalizálják, amire nem igazán került sor a Netburst és a Bulldozer esetében sem."Úgy vélem, a játékokkal kapcsolatba hozott agresszivitás nem azok jellege miatt van, hanem (általában) csapnivaló minőségük okán.
-
HÁZIGAZDA
Hát, van ebben igazság, de a teljes kép valahogy így hangzik:
A Netburst nem lett volna rossz, csak hát nagyon elszállt a fogyasztás a magas órajellel, hiába bármilyen gyártástechnológia, így az Intel hagyta a fenébe.
A Bulldozer elsődleges problémája az volt, hogy játékok alatt iszonyat gyenge volt, mert csak több szálon volt versenyképes a Sandy Bridge-dzsel, egy szálon már semennyire. Másrészt gyártástechnológiában hiába volt mindkettő 32 nm, azért a GlobalFoundries és az Intel gyártósorai nem egy kategóriák sajnos.
Jelenleg meg ott tartunk, hogy épp az Intel van lemaradva gyártástechnológiában, ezért fűtenek a processzorai magas órajelen. Pl tavaly az Intel Raptor Lake (13-14 széria) az Intel 7 nevű gyártástechnológián készült, amit eredetileg 10 nm-nek hívtak. Az AMD Zen4 (7000-es széri)a meg TSMC 5 nm-en (a mobil verzió 4 nm-en). Ez egy nagyon komoly lemaradás, ezért kellettek az E core-ok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Goose-T
veterán
késleltetés tekintetében magas tűréssel bíró szálak az E-magokon fussanak, ugyanis így a kevésbé kritikus feladatok eleve a kisebb teljesítményű magokra kerülnek, ahova valók, ami automatikusan felszabadítja a P-magokat, hogy azok a kritikus munkát végezhessék
Na és játékoknál mi az a feladat, ami késleltetés tekintetében magas tűréssel bír? Főleg játék közben? Hát persze, hogy nincs ilyen feladat, hiszen a játék egy realtime program lényegében, nem kívánatos a késleltetés.
Az operációs rendszer maga megoldhatná az egészet úgy, hogy a saját háttérfolyamatait valamint a 3rd party háttérben futó szolgáltatásokat (vírusírtó, updater daemon stb.) ráosztja az E magokra, minden másra pedig ott a
mastercardP-mag.A játékfejlesztőknek pedig marhára nem kéne ilyen szarságokkal foglalkozni, mert a feladatütemezés az oprendszer feladata és kész. Most sem foglalkoztak vele, csak csináltak egy hekket, hogy a fos E-magokra inkább ne menjen rá a játék, mert csak a baj van vele.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
hokuszpk
nagyúr
én úgy fordítanám, hogy aki éppen gyártástechnológiai hátrányban van, az innovál valami szerinte forradalmit, és ha nemjön be, akkor a fejlesztőket hibáztatja
@Goose-T :
"Na és játékoknál mi az a feladat, ami késleltetés tekintetében magas tűréssel bír? Főleg játék közben? Hát persze, hogy nincs ilyen feladat, hiszen a játék egy realtime program lényegében, nem kívánatos a késleltetés."némelyik játékban az ellenfelek mondjuk lőhetnének lassabban vagy ilyesmi
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Pikari
addikt
Nagyon innovatív dolog volt a big.LITTLE valamikor 2011-ben. 4+4 maggal. Mobiltelefonokon. Pár éven belül értelmét vesztette még ott is.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Valamivagyok
tag
Érdekes hozzá állás, kinek lenne érdeke, hogy ez jól működjön? Jelen pillanatban ez csak nekik, 0%-os ennek a cuccnak a piaci részesedése. Ellenben a játékok 8/16-os processzort használó konzolokra íródnak, amin jól is futnak. És itt nem az AMD-nek lejt a pálya, csupán ők indultak meg másik irányba. Érdekes lesz, hogy bírják majd rá a fejlesztőket, hogy őket "kövessék".
-
HÁZIGAZDA
Hát pont ez az, hogy melegedés miatt nem skálázódtak úgy ahogy tervezték. Habár a NetBurst valamikor 2000-ben jött, szóval ekkor még szabadott naivnak lenni. Lásd Anand, ezt a cikket vicces ma olvasni.
Jelenleg a 6 GHz nagy nehezen elérhetővé vált, de milyen áron... Nálam most a Zen4 magos 7940HS az 5.0-5.2 GHz-re tud turbózni egy magon, ekkor ~20 watt körül van a CPU package. A régi laptopomban az Alder Lake 12850HX 4.8 GHz max turbón ~40 wattot kér. Ez azért sok mindent megmagyaráz, Intel 7 (10 nm) vs TSMC 4 nm.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
En is ezen agyalok, hogy egy jatek eseten mik azok a folyamatok, amik el tudnak lezengeni az e-magokon.
Eddig ezeket talaltam:
- shader compile menuben vagy elso betolteskor update utan: ezek mehetnek (menjenek) mindenen, szartol repuloig minden csak szamolja ezeket nyugodtan, ennel jobban parhuzamosithato dolog a vilagon nincs- preloading/streaming, ha ugy van megirva, hogy inkabb zabaljon tobb ramot, de legyen tobb ideje mukodni. Itt ugye arrol van szo, amikor streamelunk be uj palyareszeket pl, mert megy a fohos az ajto fele, es nem akarunk toltokepernyot meg liftezest (a'la Mass Effect), hanem a jatekos szempontjabol eszrevehetetlen legyen az atmenet
- telemetria... Mert baromira raer, abszolut nem idokritikus, 0.1ms keses senkit nem erdekel se abban, hogy kinyilt az "acsi csuhajja", se abban, hogy a jatekosok hany %-a pisilte le a piros ajtot.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Nyilvan engine (es program) fuggo, de most nem ez volt a kerdes, hanem hogy milyen olyan folyamatok vannak jatekokban, amik mehetnek az magokra.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Ha tenyleg AI alapu lenne az ellen, nem sima scriptelt cucc, akkor ennek meg lenne ertelme is amugy.
tasiadam:
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
proci985
MODERÁTOR
-
cucka
addikt
A nehéz rész pont az, hogy hogyan írd meg úgy, hogy élvezetes legyen ellene játszani.
A játékok amúgy tele vannak ilyen trükkökkel és csalásokkal, minden szinten. (Pályadizájn, ellenfél viselkedése, health menedzsment, minden de tényleg minden "csalás" bennük )Ha belegondolsz, írsz egy algoritmust, ami a lövöldözős játékban játszik, akkor az alapesetben 100%-os pontossággal fog célozni, és valószínűleg 1 frame idő lesz a reakcióideje.
-
DraXoN
addikt
Mobilokon mondjuk egyszerűbb a bevezetés mert nem kell rendszerszintű kompatibilitást tartani így "felrúgható" a régi verziókkal való támogatás (és meg is teszik X időnként a kernelben).
#15 opr:
Sajnos hiába veszünk valamit sokszor kismagra, ha egyszerüen kritikus dolgot teszünk rá, akkor "be kell várni" őket, így az egész teljesítményt visszafogja... Ráadásul IO overheadje erősen problémás a más sebesség miatt, a számolások nem egyenletes ütemben érkeznek vissza, így még nagyobb késleltetés lehet a végén vagy egy már ember által is érezhető "darabos" megjelenés egy késleltetés kritikus folyamatban (pl. játéknál... amikor furán "darabos" lesz, program lehet ki se tudja mutatni mert azt is befolyásolja az egész architektúrális feltorlódás, de érezni egyszerüen, hogy "nem sima".. ez a jelenség tűnik el ha nincs E mag)... szomorú, de nem egyszerű ezt megoldani.Ez a háttérben a pálya betöltés.. ott is... megoldható, de az is inkább IO igényes folyamat (memória sebesség, csatlakozók pl. PCIE sebessége, háttértár sebessége) számít, persze lehet számolni, de azt lehetne akár pár "extra" erősebb maggal is jelentős teljesítmény vesztés nélkül (az IO terhelés miatt valamennyi teljesítmény vesztés mindig lesz egy háttérfolyamat betöltődésekor is), eléggé "használd ha már ottvan" pótcselekvés ott az E mag.
#28 KROK640:
Netburst és bulldozer alap koncepciója részben azonos "egyszerű mag" ami könnyen megy magas órajelen... a bulldozer veszte is az, hogy ahol végződött órajelben, valójában ott lett volna eredeti tervek szerint az alja a legkisebb modelleknek (4-6Ghz tartományba tervezték még papíron a működést az első modelleknek, de a 4Ghz-el már szendvedett a gyártástechnológia).Az E magokkal nem csak a nagy sebesség különbség a gond, az utasítás készlet különbség is problémás... De szerintem akár teljesen lehetne mellőzni is őket, és akár ARM magokat is lehetne használni E magként x86 emulációval... fogyasztásban lehet még jobb is lenne.. haszna meg kb. azonos végeredményben. A C magok nem annyira csökkentettek képességben... lényegében egy hely optimalizált mag, kevesebb cache-vel, és a "kompaktabb" összeépítés miatt korlátozottabb elérhető órajellel.. De mivel homogénebb a végeredmény, optimalizálni is egyszerűbb rá, kevésbé viselkedik különbözően egy-egy művelet esetén és sebességben is kiszámíthatóbb a reakcióidő.
The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
Pikari
addikt
akár ARM magokat is lehetne használni E magként x86 emulációval
Hallod, ne adj nekik ötleteket!
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
GIstvan83
csendes tag
emlékeim szerint a legextrémebb akkori intel roadmapek szerint azért pontosítanék.
Szóval a netburt eleve egy átmeneti architektúra volt, ugyanis a tervek szerint a sikeres ia64et lehozzák a mainstreamba, ahol x86 emulációval is elsöprő fölényt tudnak.. majd természetese az ia64es proci, már valami 10ghz plusszon járt, ekkor már kivezetve az x86ot.
elő kéne keresni azokat a funny roadmapokat. De még tán pc guruban is volt.. ahol az az intelbuzi áltuningos cikkíró élvezkedett. Nem jut eszembe a neve.
-
Pikari
addikt
válasz GIstvan83 #33 üzenetére
Igen, az itaniumot akarták lehozni desktopba kb 2003-ra. Hogy ez mennyire jól sikerült, az már történelem.
De a transmetának, a radeon hd 2900-nak, és az elbrusnak is ugyanúgy nagyon bejött a vliw
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Igen, pontosan igy van. Ezert is nem ertem, megis, mi a picsat akar a jatekfejlesztoktol a kedves intel. A fentiben ezt probaltam meg picit szarkasztikusan kifejezni: Azaz hogy jatekok eseten gyakorlatilag nincs olyan fontosabb elem/folyamat/akarmi, amit lehetne szamuzni az E magokra.
Szoval az ertelmes megoldas amugy szerintem az lenne, hogy nem a jatekfejlesztoket basztatjuk, hanem ha jatek, akkor menjen a P magokon, ha van eleg es kesz. A minden mas, ami jatek alatt ugyis csak a hatterben fut, meg mehet az E magokon, ugyse erdekel senkit.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
proci985
MODERÁTOR
és akár ARM magokat is lehetne használni E magként x86 emulációval
a gyakorlatban ez annyira egyszeru, hogy a MacBook Proknal volt egy par honapos periodus, amikor a "ok, de hogy fogok virtualizalni" kerdeskorre eleg bonyolult volt a valasz. qemu mukodik, virtualboxra mai napig nem lattam ertelmes megoldast (marmint qemu mellozesevel, de nyitott vagyok).eltero cache szervezes is problema, korabban az Intel az AVX512ot amiatt irtotta ki, mert az E magok nem tudtak. a P es az E magok osszehangolasa nem menne. meg desktopon ertelme sincs (felhasznaloi/uzemeltetoi szemszogbol).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
core i7
addikt
Számomra Intel már csak 12.Genig létezik.
-
yanna
addikt
Címben az E-mag kissé átvert.
-
DraXoN
addikt
nem mondtam, hogy egy hétvége alatt össze lehet dobni egy ARM<-->x86 emulációt. De intel és amd itt előnyben lenne mert akár hardveres fordítót is kreálhat hozzá nem csak szoftver szinten tudja létrehozni... persze egy ilyen fordítóval már lehet ugyan ott lenne tranzisztor igényben. Így inkább operációs rendszer szintjén kéne lekezelni, hogy kisebb magokat egyfajta virtualizációs (JAVA? ... ott az egész környezet erre épül, kb. mindegy a hardver alatta ha van futtató környezet) környezetben futtassa.. azt jó van az úgy.
De VIA-nak volt egy érdekes CPU koncepciója, hogy 8 mag "sima" AVX nélkül és egy 9. dik csak AVX képes mag van egy ringbushoz hasonló felépítésben. Az ütemezője a CPU-nak meg az utasítást figyelve tudja, hogy melyik magra kell küldeni ha olyan kódfajta érkezik.
Nem tudom mi történt ezzel a felépítéssel, koncepció szintjén maradt, vagy készült termék is belőle (talán 4-5 éve lehetett róla PH-n olvasni cikket).The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
paljani
aktív tag
Mán’ megen magyarázza azintel ezt a littlebig szamárságot?!? Mindenki felelős a gyatra teljesítményért csak ők nem, right?
-
proci985
MODERÁTOR
nagyon leegyszerustive OS szinten a process control blockba kene belenyulni ami a futo programok adatait tarolja es kene kvazi egy negyedik scheduler ami cserelgetne az instrukciokat.
meg lehetne oldani a CPUn is belul, de egy instruction swap adott esetben olyan szinten lassitana a futtatast, ami vallalhatatlanul lassu lenne. es itt most nem csak valaszido-varianciara erzekeny valos-ideju rendszerekrol (pl, jatekok) beszelunk, hanem ugy barmirol.
JAVA? ... ott az egész környezet erre épül, kb. mindegy a hardver alatta ha van futtató környezet
Java mar az OS szint felett van, de sajat virtualizacios layerje van. viszont, tobb mint 10 eve a Java programok is (reszben) elore forditanak, nem csak JIT compilert hasznal. kitalalhatod, hogy szinten performance okok miatt.Az ütemezője a CPU-nak meg az utasítást figyelve tudja, hogy melyik magra kell küldeni ha olyan kódfajta érkezik.
Ezt meg lehet csinalni, de innentol megint ott vagyunk, hogy PC desktopon az E magok egyedul arra jok, hogy elmondhassa az intel, hogy lam nekik is van 32 magos megoldasuk es legalabb papiron versenykepesek legyenek az AMDvel. Fejlesztokent legegyszerubb innentol rarakni egy flaget, hogy csak a P-core altal tamogatott utasitasokat hasznaljuk. Ami gyorsabb is OS szinten, mert nincs potencialis bottleneck a CPU belso utemezojevel ahogy probalja overrideolni ami nem a sajat feladata lenne. Meg egyszer ez egyebkent latency spikeokat tud csinalni, ami jateknal mikroakadast jelent.Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Pikari
addikt
fejlesztőként egyszerűbb egy strstr-t futtatni a cpuid stringen, és feldobni egy textboxot az usernek, hogy inkább vegyen másik processzort.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
brabbitz
tag
Bulldozer/Vishera arch nagyon későn érett be, ez is nagy probléma volt, illetve az Intel monopolium miatt a fejlesztés ezekre is elmaradt.
Erdekes hogy 2016 korul kezdtek el foglalkozni ezzel a Arch-al, csak a problema az volt hogy mar oregecske volt, illetve jott a Ryzen, és kiderült hogy nem fogja kovetni a FX család vonalát. (Hála ég)Eleg puritan, naiv peldam, de most pl a Ubisoft áttérítette az R6-ot DX12-re Vulkanrol.
FX-et nagyon jól kezeli a játék DX12-ben, és és föld a különbség DX11 és 12 között, nagyon szépek a FPS számok, viszont erre várni kellett majdnem 10 évet?
De a snowdrop motor legalább szepen kezeli a procit.Megkésett a dolog. Hát ez van.
Az Intel még nagy játékos, pénz és a fejlesztők hajlandóságától függ hogy összejön v. sem.
[ Szerkesztve ]
-
Pikari
addikt
Egyik apiról portolni a kódot másikra rohadt hosszadalmas és idegőrlő. Még akkor is, ha csak textúrázott + szines háromszögeket rajzolsz ki, és semmilyen különleges technikát, featuret, effektet nem használsz sehol. Meg nem is nagyon ért hozzá senki. Fingreszelőmanager next+next+finish szintű wasd editorban repkedő, szkriptnyelvben szkriptvarázsolgató kamufejlesztőből sok van, csak ez nem fog tudni renderert írni. Programozóból meg egy sincs, és ha találsz is, olyat kell találnod, aki épp ért a kívánt apihoz, és valahogy meg is kell győznöd valahogy, hogy átírja. DX12-re átírni amúgyis rizikós lett volna, mivel csak mostanra terjedtek el úgy-ahogy a kompatibilis rendszerek. Szóval akik az ilyen több százezer/több millió soros bloatwarek egyik apiról másikra történő átírásában reménykednek, nem nagyon vannak tisztában azzal, hogy mekkora volumenü munkáról van szó, főleg akkor, ha a renderelő nem egy teljesen függetlenül működő, mindenből különválasztott modul vagy függvénygyűjtemény, hanem a 3d engineből a game enginebe összevissza átnyúló összepatkolt spagettikót.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
brabbitz
tag
Ez teljesen igaz. Bar hozzateszem hogy a DX12 2015-2016os release ota azert boven volt idejuk ehhez. Egy prociigenyes programrol van szo, oda nagyon jo lett volna ha minnel elobb megoldjak ezt a problemat. A ubisoft fejleszto csapatara (legalabbis ennel a jateknal) hatvanyozottan igaz a leirasod.
hat ami kesik, az nem mulik legalabb.
remelhetoleg lesz performance update mert eleg jatszhatatlan lett.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen