- DIGI Mobil
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Ennyibe fognak kerülni az új Huawei Nova 12 modellek
- Milyen okostelefont vegyek?
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mobil flották
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
ph Félmillió forintba kerül az LG új, 240 Hz-es gamer monitora. Megnéztük, mit tud!
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Az ilyen villanyautók dominanciáját megjósoló tanulmányok legfőbb hibája, hogy szinte sosem foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mégis honnan lenne azokba a villanyautókba töltés. Erőműveket persze lehet létesíteni, talán még valami megújuló energiát is fognak hasznosítani, de a villamos energiát még el is kell szállítani a lakásokig, ami brutális hálózatfejlesztést igényel.
Ráadásul a közelünkben folyó háború hatására a fejlett világ eleve a több forrásból is előállítható villamos energia felé kezd fordulni a fosszilis energiahordozók kiváltása érdekében, szóval a villanyautók nélkül is folyamatos bővítésre szorulnak a hálózatok. -
Alogonomus
őstag
Na csak jelenleg a gépkocsiállomány hány százalékát is teszik ki a villanyautók, és mennyit tennének ki 2027-ben, ha 2027-ben állítólag már több tölthető autót adnának el, mint tisztán robbanómotorost?
Sőt mennyi villanyautó lenne, ha megvalósulna az az állítás is, hogy 2040-re már a belső égésű motoros autók az eladások 1%-át sem tennék ki? -
Alogonomus
őstag
A rendszerváltás idején a lakossági fogyasztás töredéke volt a mainak, az ipar pedig inkább a gázra és olajra épült, mert annak sokkal nagyobb az energiasűrűsége, így sokkal egyszerűbben volt ideszállítható a SZU területéről. Aztán a szocialista nagyvállalatok ipartelepeinek a területein egyre több kis cég jelent meg, akik pedig nem tudtak mit kezdeni a számukra túl nagy kapacitású vezetékekkel. Sőt karbantartani sem akarták azokat.
Az FGSZ oldalán nyomon követhető például az energiaáramlás üteme. Szlovákia felé a 80 centis vezetéken jelenleg annyi gázt küldünk, amennyi a paksi atomerőmű csúcsteljesítményével kvázi azonos energiát adja elégetéskor (2.121.000 kWh/h).
Szerbia felől a 120 centis vezetéken keresztül érkezik Paks csúcsteljesítményének a bő duplája (4.383.000 kWh/h).
Románia felől a 140 centis vezetéken most "csak" Paks kapacitásának a fele érkezik Magyarországra.
Szóval a villanyhálózat egyáltalán nem volt nagy kapacitásra kiépítve az előző rendszerben. Sőt a jelenlegi szinte teljes körű ellátás is messze nem volt meg. Sok nagyfeszültségű távvezeték pont a rendszerváltás után létesült a megnövekedett igények kielégítésére. -
Alogonomus
őstag
Akár igaz is lehet a 10-20%, ha csak a személygépkocsikat nézzük. Nemzetgazdasági szinten viszont az a 10-20% rengeteg.
A MAVIR adatszolgáltatásából látszik, hogy az a 10-20% az nagyjából 500-1000 MW lenne, vagyis 1-2 paksi atomerőművi blokk. Pakson 4 blokk található. Szóval egy fél Paks I-et elvinnének a villanyautók, vagy egy fél Paks II-t. Utóbbinak az előzetes - később még bőven emelkedő - költsége 12 milliárd euró. Vagyis a villanyautók kiszolgálásához szükséges plusz erőműépítés 6 milliárd eurót elvinne, és arra jönne rá a hálózatfejlesztés és a töltőállomások telepítése. -
Alogonomus
őstag
Fontos eloszlatni egy komoly általános tévedést!
A Paks II nem a Paks I "mellé" készül, hanem a Paks I "helyett", mert a Paks I üzemidejét egyre macerásabb meghosszabbítani. A 80-as évek keleti "csúcstechnikáját" felvonultató atomerőmű már egy ideje gyengélkedik.
Egy atomerőművet viszont nem lehet csak úgy "felkapcsolni", ahogy egy gázerőművet lehet, szóval amikor majd ki tudja mikorra el is készül a Paks II, akkor is eleinte csak nagyon csökkentett teljesítményen lehet üzemeltetni, és a teljes kapacitását csak hosszú tesztfázist követően lehet majd kiaknázni, ha az új atomerőmű minden paramétere az előírásoknak megfelelően alakul. A Paks II teljesítményének emelésével egyidejűleg pedig a Paks I teljesítményét lehet majd csökkenteni, és csökkentett teljesítményen még sok évig el tud majd üzemelni a Paks I is.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)