Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz pilóta #8 üzenetére

    A rendszerváltás idején a lakossági fogyasztás töredéke volt a mainak, az ipar pedig inkább a gázra és olajra épült, mert annak sokkal nagyobb az energiasűrűsége, így sokkal egyszerűbben volt ideszállítható a SZU területéről. Aztán a szocialista nagyvállalatok ipartelepeinek a területein egyre több kis cég jelent meg, akik pedig nem tudtak mit kezdeni a számukra túl nagy kapacitású vezetékekkel. Sőt karbantartani sem akarták azokat.

    Az FGSZ oldalán nyomon követhető például az energiaáramlás üteme. Szlovákia felé a 80 centis vezetéken jelenleg annyi gázt küldünk, amennyi a paksi atomerőmű csúcsteljesítményével kvázi azonos energiát adja elégetéskor (2.121.000 kWh/h).
    Szerbia felől a 120 centis vezetéken keresztül érkezik Paks csúcsteljesítményének a bő duplája (4.383.000 kWh/h).
    Románia felől a 140 centis vezetéken most "csak" Paks kapacitásának a fele érkezik Magyarországra.
    Szóval a villanyhálózat egyáltalán nem volt nagy kapacitásra kiépítve az előző rendszerben. Sőt a jelenlegi szinte teljes körű ellátás is messze nem volt meg. Sok nagyfeszültségű távvezeték pont a rendszerváltás után létesült a megnövekedett igények kielégítésére.

  • Mr K

    senior tag

    válasz pilóta #34 üzenetére

    Valóban, bár bár beleértettem a meghajtásba, de említhettem volna. Kárpótlásul:

    [forrás, forrás] (skálázhatták volna egyformán a két grafikont... :(( )
    Ha jól értem, ez egy 2020-as állapot illetve előrejelzés, nem tudom, az eltelt két év mennyire igazolta a tendenciákat (lásd az előző hozzászólást: most pár évig nem fognak csökkenni az aksi árak.)

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • 8th

    addikt

    válasz pilóta #34 üzenetére

    Aprópénz az akkumulátorhoz képest az is. Amikor a vw konszern kukázta a korábbi 1.2 motorját és átért a most is használatos 1.0 sor3 motorokra azok gyártási költsége kevesebb mint kétszázezer forintnyi euróra jött ki/db és ebben nem csak maga a motor van benne hanem a kompletten a motor ecu-val kipufogóval katalizátorral hűtőrendszerrel együtt nyilván a váltó nélkül de indítható állapotban beépítésre készen. Csak, hogy értsd miről beszélek: az exem muterjáék tíz éve 2,75 millióért hozták ki a szalonból a 0km-es fapados skoda citigo-t. Még három millió forint sem volt akkor egy új kisautó úgy, hogy azon megkereste az autógyár a magáét. Viszonyításképen most egy full igénytelen dacia spring is 9 millió felett van. Nincs itt miről beszélni kérem...

  • 8th

    addikt

    válasz pilóta #37 üzenetére

    Nem kell tíz évet visszamenni. Mennyibe került két éve egy spring? Mennyibe kerül ma? Pont a duplájába. Két év alatt. 9+ millió egy lófasz hatótávot tudó babakocsi kerekeken pattogó mély-igénytelen tejfölös dobozért. Ne vicceljünk már. Ha ez a jövő inkább most azonnal lőjenek agyon.

  • 8th

    addikt

    válasz pilóta #41 üzenetére

    A benzines mitől lett drágább? Világtalan vágyvezérelt döntéshozók hülye döntéseitől, büntetőadóktól, az irreális betarthatatlan környezetvédelmi előírások miatti agyonbonyolítástól. Az pedig a világ legtermészetesebb dolga, hogy a rohamosan dráguló új autók automatikusan húzták magukkal a használtak árát is. Amiből masszív hiány van az mindig drágul. Mai napig boldogan el lehetne karistolni 5 litert fogyasztó 900 kg-os benzinesekkel amelyek részecskeszűrő nélkül is simán megugorják az euro6 normát de gyökér döntéshozók gyökér döntései 1:1 kinyírták a kisautókat. Messze a legkevesebbet szennyező szegmenst. Ezeket a jelképes fogyasztású (és emissziójú) városi miniautókat profittal lehetett értékesíteni egészen addig ameddig nem kellett feleslegesen túlbonyolítani őket, hogy hülyék által hasra ütésre kitalált irreális környezetvédelmi normákat teljesíteni tudják. Szánalmas ami a politikával átszőtt autóiparban folyik. Egyszerűen szánalmas, nincs rá jobb jelző. Kiírjuk a tiszta autókat a környezetvédelem nemében (mi másért) jönnek helyettük a minimum kétszer annyit fogyasztó hibrid suv-ok, közben szél és lignitbányákat nyitunk újra EU szerte tucatjával mert nem kell a tiszta és olcsó gáz a csúnya gonosz oroszoktól. Nesze neked környezetvédelem. Mese habbal. Politikusok pfejj... köpnék egy nagyot ha lenne nyálam.

    [ Szerkesztve ]

  • Mr K

    senior tag

    válasz pilóta #37 üzenetére

    Gyors kereséssel az látszik, hogy mindenki össze-vissza jósol mindent: van aki szerint 2026-ra paritás lesz (ugyanannyiba kerül az elektromos, mint az ICE), van aki szerint talán 2030 után valamikor.

    Pl. Luca de Meo (Renault csoport CEO) nem számít rá a közeljövőben. Elmondása szerint 8 évvel ezelőtt arra számítottak, hogy öt éven belül 100$ alá esik a kWh-nkénti akkumulátor ár, de még mindig nem tart ott (150$ körül jár éppen, 2021-ben 140$ körül volt). Abban lehet reménykedni, hogy valamilyen más akkumulátor technológia, mint a nátrium ion, vagy a lítium-kén, hozhat árcsökkenést. [forrás]

    #42 8th Fentebb linkelt forrás azt írja, hogy az energia költségek emelkedése 2020-ról 2022-re 512 dollárral emelte a hagyományos (ICE) gépjárművek gyártási költségeit. A gáz árak emelkedése ezt további 720 dollárral fogja növelni.

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

  • Noukoum

    veterán

    válasz pilóta #43 üzenetére

    Ne hogy egy szavát is el hidd ennek a vén dízelfanatikusnak. :DDD

    Vannak olyan emberek akik mindenkinek csak rosszat akarnak, helyén kell kezelni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák