- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
The Witcher - Jön az 5. évad, ezzel együtt pedig elkaszálták a sorozatot
gp A negyedik szezon forgatása a napokban kezdődött el, kíváncsian várjuk mikor láthatjuk a végeredményt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
A rendszerváltás idején a lakossági fogyasztás töredéke volt a mainak, az ipar pedig inkább a gázra és olajra épült, mert annak sokkal nagyobb az energiasűrűsége, így sokkal egyszerűbben volt ideszállítható a SZU területéről. Aztán a szocialista nagyvállalatok ipartelepeinek a területein egyre több kis cég jelent meg, akik pedig nem tudtak mit kezdeni a számukra túl nagy kapacitású vezetékekkel. Sőt karbantartani sem akarták azokat.
Az FGSZ oldalán nyomon követhető például az energiaáramlás üteme. Szlovákia felé a 80 centis vezetéken jelenleg annyi gázt küldünk, amennyi a paksi atomerőmű csúcsteljesítményével kvázi azonos energiát adja elégetéskor (2.121.000 kWh/h).
Szerbia felől a 120 centis vezetéken keresztül érkezik Paks csúcsteljesítményének a bő duplája (4.383.000 kWh/h).
Románia felől a 140 centis vezetéken most "csak" Paks kapacitásának a fele érkezik Magyarországra.
Szóval a villanyhálózat egyáltalán nem volt nagy kapacitásra kiépítve az előző rendszerben. Sőt a jelenlegi szinte teljes körű ellátás is messze nem volt meg. Sok nagyfeszültségű távvezeték pont a rendszerváltás után létesült a megnövekedett igények kielégítésére. -
senior tag
Valóban, bár bár beleértettem a meghajtásba, de említhettem volna. Kárpótlásul:
[forrás, forrás] (skálázhatták volna egyformán a két grafikont... )
Ha jól értem, ez egy 2020-as állapot illetve előrejelzés, nem tudom, az eltelt két év mennyire igazolta a tendenciákat (lásd az előző hozzászólást: most pár évig nem fognak csökkenni az aksi árak.)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
8th
addikt
Aprópénz az akkumulátorhoz képest az is. Amikor a vw konszern kukázta a korábbi 1.2 motorját és átért a most is használatos 1.0 sor3 motorokra azok gyártási költsége kevesebb mint kétszázezer forintnyi euróra jött ki/db és ebben nem csak maga a motor van benne hanem a kompletten a motor ecu-val kipufogóval katalizátorral hűtőrendszerrel együtt nyilván a váltó nélkül de indítható állapotban beépítésre készen. Csak, hogy értsd miről beszélek: az exem muterjáék tíz éve 2,75 millióért hozták ki a szalonból a 0km-es fapados skoda citigo-t. Még három millió forint sem volt akkor egy új kisautó úgy, hogy azon megkereste az autógyár a magáét. Viszonyításképen most egy full igénytelen dacia spring is 9 millió felett van. Nincs itt miről beszélni kérem...
-
8th
addikt
Nem kell tíz évet visszamenni. Mennyibe került két éve egy spring? Mennyibe kerül ma? Pont a duplájába. Két év alatt. 9+ millió egy lófasz hatótávot tudó babakocsi kerekeken pattogó mély-igénytelen tejfölös dobozért. Ne vicceljünk már. Ha ez a jövő inkább most azonnal lőjenek agyon.
-
8th
addikt
A benzines mitől lett drágább? Világtalan vágyvezérelt döntéshozók hülye döntéseitől, büntetőadóktól, az irreális betarthatatlan környezetvédelmi előírások miatti agyonbonyolítástól. Az pedig a világ legtermészetesebb dolga, hogy a rohamosan dráguló új autók automatikusan húzták magukkal a használtak árát is. Amiből masszív hiány van az mindig drágul. Mai napig boldogan el lehetne karistolni 5 litert fogyasztó 900 kg-os benzinesekkel amelyek részecskeszűrő nélkül is simán megugorják az euro6 normát de gyökér döntéshozók gyökér döntései 1:1 kinyírták a kisautókat. Messze a legkevesebbet szennyező szegmenst. Ezeket a jelképes fogyasztású (és emissziójú) városi miniautókat profittal lehetett értékesíteni egészen addig ameddig nem kellett feleslegesen túlbonyolítani őket, hogy hülyék által hasra ütésre kitalált irreális környezetvédelmi normákat teljesíteni tudják. Szánalmas ami a politikával átszőtt autóiparban folyik. Egyszerűen szánalmas, nincs rá jobb jelző. Kiírjuk a tiszta autókat a környezetvédelem nemében (mi másért) jönnek helyettük a minimum kétszer annyit fogyasztó hibrid suv-ok, közben szél és lignitbányákat nyitunk újra EU szerte tucatjával mert nem kell a tiszta és olcsó gáz a csúnya gonosz oroszoktól. Nesze neked környezetvédelem. Mese habbal. Politikusok pfejj... köpnék egy nagyot ha lenne nyálam.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Gyors kereséssel az látszik, hogy mindenki össze-vissza jósol mindent: van aki szerint 2026-ra paritás lesz (ugyanannyiba kerül az elektromos, mint az ICE), van aki szerint talán 2030 után valamikor.
Pl. Luca de Meo (Renault csoport CEO) nem számít rá a közeljövőben. Elmondása szerint 8 évvel ezelőtt arra számítottak, hogy öt éven belül 100$ alá esik a kWh-nkénti akkumulátor ár, de még mindig nem tart ott (150$ körül jár éppen, 2021-ben 140$ körül volt). Abban lehet reménykedni, hogy valamilyen más akkumulátor technológia, mint a nátrium ion, vagy a lítium-kén, hozhat árcsökkenést. [forrás]
#42 8th Fentebb linkelt forrás azt írja, hogy az energia költségek emelkedése 2020-ról 2022-re 512 dollárral emelte a hagyományos (ICE) gépjárművek gyártási költségeit. A gáz árak emelkedése ezt további 720 dollárral fogja növelni.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Környezetvédelem
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- Renault, Dacia topik
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- BestBuy topik
- További aktív témák...