- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Mobil flották
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
Hirdetés
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
ph A némileg könnyebbé varázsolt termék a Viper V3 HyperSpeed formáját örökölte, ergo hosszabb, keskenyebb és picit magasabb, mint a V2 Pro.
-
The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
gp Jövő hónapban jön egy nagyon rövid zárt béta, amelyből a konzol tulajok most kimaradnak sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A BMW-s megoldás az érdekes volt.. mármint az aggregátort szerelünk a villanymotor mellé. Szóval viszed magaddal a (környezetbarát) töltőállomást is.
Egyébként engem érdekelne az e-autózás. a közvetlen kibpcsátása egy nagyobb városban jótékony hatású lenne.
Amire meg mondjuk pont kéne - munkába járni, meg anya/apa-taxi módú használatra -, arra egy 50km hatótávú kisautó ideális lenne. Khm... 6M-s használtautó.
És hiába szeretnék egyet, ha nem tehetem meg.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
8th
addikt
Én minden szombaton megteszem a kiskunhalas - kalocsa - kiskunhalas utat. Egy ilyen oda-vissza kör nekem 105 kilométer. Hidegben ez nagyon sok villanyautónak teljesíthetetlen feladat. Kalocsán nem tudok tölteni mert ahová járok ott nem lehet ráadásul a város egyetlen töltőjétől 2,5 kilométerre van légvonalban ami gyalog laza fél óra. Ha szabad a töltő és rá tudok csatlakozni ott ülök minimum félórát amíg tölt annyit, hogy biztonsággal hazavigyen. Ez a jobbik verzió. Ha pechem van és foglalt mindkét töltőfej netán sorba is kell állni mert más is vár oda akkor otthagyom az autót fél órát gyalogolok, hogy elintézem a dolgom két perc alatt majd fél órát gyalogolok vissza az autóhoz és ha addigra szabad már a töltő fél órát tölthetek és csak aztán haza. Ha nem akkor várok türelmesen amíg felszabadul. Arról nem is beszélve, hogy sűrűn előfordul, hogy egyáltalán nem megy a töltő. Ilyenkor lehet szépen elbattyogni a buszpályaudvarra és felszállni szépen a távolsági buszára csomagokkal stb. Elektromos autózás a jövő, az aha. A belvárosban esetleg. Nem értem mi a francnak erőltetik ennyire az elektromos autót amikor vidékem rohadtul nincs meg hozzá infrastruktúra és egy ilyen 100 kilométeres utat sem tudnak megtenni töltögetés nélkül. Veszek 6 millióért egy használt e-autót és azon kell parázni vajon hazaérek-e a fűtök vajon működik-e a töltő, vajon lesz-e terelés vagy útzár baleset miatt mert akkor már biztosan nem érek haza vele. Ki a francnak hiányzik ez? Én nem azért vettem autót, hogy helyhez és időhöz legyek kötve vele. Ez minden csak nem az a szabadság amiről az autózás eredetileg szólna. Ez nem fejlődés, ez egy rossz vicc. Abba már bele sem megyek, hogy egy 1.0 modern benzinmotoros hibrid autó ökológiai lábnyoma gyártástól a bezúzásig tehát az egész élethosszára vetítve egy nagy aksis tesla szintje környékén mozog tehát adtunk a szarnak egy jó nagy pofont. A városokból tiltsák ki a belsőégésűt ezt még én is támogatni tudom de ennyi ne menjünk már át full kreténbe.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Városokból az autózást, mint olyat kéne kitiltani és über jó tömegközlekedést fejleszteni.
Az újabb autók nagyobb része azért már megbirkózna a feladattal, de ezek ilyen 20+ milliós verdák
https://www.whatcar.com/news/range-test-how-far-can-electric-cars-go-in-winter/n24274
Szerintem ha mindent összeadunk, tehát súly, használhatóság, ökológiai lábnyom, stb, akkor szerintem is a hibrid lehet a nyerő. Városban, rövid távra aksi, messzebre pedig nem kell második autót fenntartani és az elterjedése is gyorsabban és zökkenőmentesebben mehetne végbe.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Persze a koncepció nem rossz első hallásra, idehaza azért eléggé életképtelen lenne, hiszen a fejlesztés az jellemnzően politikai, és politikai érdek. Innentől... (szerintem zsákutca).
12 km-re van a munkahelyem.
Gyalog 2:10 perc, autóval max 15 perc, busszal 1:30 perc, biciklivel talán 50 perc.
Ezek után nem kérdés, hogy miért lenne jó egy kicsi e-autó.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
8th
addikt
Egyik másik hibrid is vicces tud lenni. Szoktam röhögni amikor ráírják a gyártók a két tonnás SUVra, hogy 4 litert fogyaszt aztán a user az első hosszabb útján agyérgöcsöt kap, hogy a megadott fogyasztás dupláját szemrebbenés nélkül beveri a kocsi és ehhez még csak száguldozna sem kellett. Az autók súlyát kell csökkenteni de radikálisan. A fizikát továbbra sem lehet gerincre vágni és meghágni. Ha egy autó nagy és nehéz azt tök mindegy, hogy mi hajtja nem fog keveset fogyasztani se benzinből sem áramból.
-
stellaz
addikt
#58 cappa72
azért kéne fejleszteni a tömeg közlekedést, hogy 12 km ne 1:30 legyen többek között, én pl 9 km-re általában jóval hamarabb beérek tömeg közlekedéssel, mint autóval + parkolás + parkolóból gyaloglás#59 8th
Én az ilyen prius félékre gondoltam, nem a suv batárokra, bár mondjuk villany fronton még rosszabb a helyzet, ott a suvok még nehezebbek#60 Rowon
Amíg nem volt ingyenes a parkolás, az utak is kihaltak voltak.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
azért nem kell minden nap kőműves segget bámulni, sőt, nyáron egész kellemes látványban lehet részed....
mikor legutóbb 40 perc helyett másfél óra alatt értem be, mert dugó volt és még egy kukás autót is kifogtam magam előtt, akkor azért elég vágyakozva gondoltam a metróra
-
Reggie0
félisten
Okes nem minden nap. De minden tavasszal es osszel buzlik a BKV, mert az emberek fele azt hiszi, hogy meg nem kell vagy mar nem kell furdeni, mert meg/mar eleg hideg van... Aztan 3-mas metron klima sincs. Amelyik jaraton van klima es futes azzal jellemzoen nyaron futenek telen meg hutenek.
Majd ha olyan lesz a jegyrendszer, hogy aki fertozo beteg azt az ESZT alapjan automatikusan kitiltjak a BKV-rol akkor esetleg megfontolandova valhat. Plusz az sem artana, ha mobillal az utasok pontozhatnak egymast es a sofort, hogy a renitenseket ki lehessen tiltani.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stellaz
addikt
Kombinálni érdemes, napközben a legjobb a bkv, este és hétvégén már aránylag jó az autó (bár volt, hogy a nyugati környékén rendezvény volt és este 40 percig kerestem parkolót, majd messzebb álltam meg, mintha vonattal mentem volna), kerékpároztam vagy 10 évig minden nap, de azért azt sem ajánlom mindenkinek és a távolságok itt elég nagyok tudnak lenni városon belül is. Motoroztam is, de oda meg be kell öltözni és hát nem egy életbiztosítás. Gyerekkel meg megoldhatatlan, hiába csak az iskoláig kéne együtt mennünk.
A belvárosban ott a BUBI, az tömegközelekedéssel kombinálva nagyon jó, sokkal jobban szeretem, mint saját bringával nyomni. Ha kijjebb is lenne bubi állomás, szinte csak azt használnám.
A BKV meg függ azért melyik vonalat nézem, nálunk van egy hajléktalan melegedő és a villamos emiatt nagyon gáz, meg valahogy az beszippantja az összes rosszarcú embert, de az eggyel mellette lévő úton haladó busz meg már tök ok utasközönségét tekintve.
-
btprg
senior tag
Ha valamikor egyszer lenne szükségem rendszeresen autóra rövid távolságokra, akkor ilyen elektromos autónak örülnék:
Citroën Saxo électrique
Semmi csicsa, repülőgépszerű agyonbonyolított beltér, csipog, villog, prüttyög, beavatkozik, meg ilyen szarságok. Tök letisztult analóg beltér: De ilyen sajnos tuti nem lesz újban soha, mert olyan manapság már nem létezik, hogy valami egyszerű lenne, és ne lenne tele mindenféle számítógépes szarsággal, okosságokkal, kütyükkel, mindent is érzékelő és vezérlő elektronikával."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
nagyúr
Ezt vidéken sosem lehet megvalósítani. Óránként 1 busz (iskolai odautazós időben talán 2 is), mindez megyeszékhelyre értendő.
Ehhez képes bp-en 2-3 perc a várakozási idő, és jön akár alternatív járat is.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
#54625216
törölt tag
Sopronban takarékossági okokból óránként járnak a buszok, hétvégenként 2 óránként. Ezzel gyakorlatilag kivégezték a tömegközlekedést.
A tömegközlekedés sosem lesz alternatívája az autózásnak (mondom ezt úgy, hogy nincs kocsim), mert az emberek azért használnak autót, hogy az időbeosztásukat ne kelljen egy szolgáltatáshoz igazítaniuk.
Lényegi változást majd csak az önvezetés fog hozni, mert arra olyan közlekedési szolgáltatást lehet építeni, ami képes alkalmazkodni a felhasználók időbeosztásához anélkül, hogy az embereknek birtokolniuk kellene a járművet.[ Szerkesztve ]
-
nevemfel
senior tag
A cím kissé félrevezető, mert ha jól értelmezem a cikket, akkor a jóslat arról szól, hogy 4 éven belül az elektromos és a hibrid eladások vennék át a vezetést a sima, csak belsőégésű motoros autók eladásaival szemben.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
btprg
senior tag
Veterán autós vagyok, nem érdekel, hogy mi lesz a várhatóan soha be nem következő nagy karambol esetén. Aki ettől retteg az járjon tankkal vagy ne üljön autóba. Amúgy jó nagy troll vagy, remélem ha egy haverod küld a kedvenc motorjáról képet, akkor neki is belinkeled a felvételeket a 3 darabban lévő testről, meg a vesére váró emberekről a kórházban
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Rowon
veterán
"nem érdekel, hogy mi lesz a várhatóan soha be nem következő nagy karambol esetén"
Ha ettől nyugodtabban érzed magad. Lehet olvasgatni rákosok beszámolóját is, hogy ők nem gondolták volna, hogy velük valaha ez megtörténik. Azt látta, hogy a másik rákos lett, ok, de vele nem fog megtörténni. Megtörtént.
Kb. ugyanezt tudom elképzelni, amikor valaki, valamit tagad csak azért, hogy megnyugodjon. Most nem azt mondom, hogy holnap belédszalad valami az úton, csak mindenre van esély, még ha kicsi is.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Rowon
veterán
Ja még jut eszembe... Néhai kollégám. Ő nem fél a Covidtól, az ő szervezete erős. A pasasnak az asztmától kezdve a túlsúlyig, magas vérnyomásig mindene megvolt, mint a nagy könyvben, ez mellett szegény borzalmasan igénytelen volt, meg is mondta, hogy Ő nem fürdik, mert feleslegesnek érzi.
Elkapta a Covidot, egyből ment a lélegeztetőgépre, onnan már ki se jött egy hét múlva.Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
8th
addikt
"Veterán autós vagyok, nem érdekel, hogy mi lesz a várhatóan soha be nem következő nagy karambol esetén." Ez a kijelentés pazar lenne sírkő feliratnak is. Tőlem mindenki úgy hal meg ahogy akar. Nekem a T4-ben össze van hegesztve a két nyúlvány, hogy ütközés esetén adja át az energia egy részt a másik oldalnak és plusz merevítéseket hegesztettem a lökhárító alatti amúgy alapból is elég masszív acél keresztmerevítőbe.Teljesen hidegen hagy, hogy az efféle átalakítás tilos, illegális és büntetendő. Lehet, hogy egy nap ez menti majd meg az életemet. Lassan és figyelmesen vezetek de más baromságától ez sem menthet meg.
-
btprg
senior tag
(és #84)
Nem arról van szó, hogy azt hiszem nem történhet meg, hanem hogy nem hagyom hogy az vezérelje az életemet, hogy attól félek hogy meg fog történni.Igazából a kettős mérce idegesít, amivel a régebbi autókat nézi szinte mindenki. Törésteszt, ó de légzsák nélkül mi lenne ha, hajj de mi van ha beléd mennek, jajj nincs ESP kicsúszol, életveszélyes, miközben ha motorozol akkor meg menő vagy, és senkinek nem a sápítozás jut eszébe elsőnek. Pedig motorral jóval könnyebb megnyomorodni vagy bekrepálni, mint egy akármilyen autóban.
Aki mindig biztonsági játékot akar játszani, annak az egész élete egy kényszerpálya lesz a jajj de mi történhet körül.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#54625216
törölt tag
Arról nem is beszélve, hogy ha egy videó alapján el lehet dönteni, hogy egy adott autó típus veszélyes vagy biztonságos, akkor mindenkinek, akinek fontos az élete Tesla-t kellene vezetnie, mert abban a családot még szándékosan sem tudod kinyírni.
-
Rowon
veterán
Jah értelek már, igen. Az már komoly szorongás, ha valaki azért nem ül autóba, mert karambolozni fog. Olvastam ilyeneket GYK.hu-n. Azért nem akart egy csaj jogosítványt csinálni, mert fél, hogy balesetet csinál.
Még most is az a véleményem, hogy aki hajlandó ezt a rizikót vállalni, annak sokkalta több előnye lesz az életben, mert manapság egy B-s jogosítvány még mindig egy B-s jogosítvány. Állandóan a vonaton, buszon, biciklin b*szni a rezet, ahelyett, hogy beülnél a kocsiba és go.
Kb. ugyanezt beírtam neki, úgy lepontoztak, ahogy illik, de nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
stellaz
addikt
ja, hát vidéken azért más ez a helyzet, de az autós közlekedés ott nem is okoz akkora problémát helyi szinten. Azért Budapesten is lehet szívni, sugárirányban jól lehet közelekedni bkv-val, de külvárosban keresztirányban szinte sehogy, 2-3 km-re lévő helyekre fél órás körbe buszozással, meg minimum 1 átszállással lehet eljutni.
#76 kpbendeguz
Mondjuk ez nem fejlesztés, hanem visszafejlesztés.
Az önvezetés szerintem nem is fog megvalósulni, maximum ott, ahol amúgy sincs rá igazán szükség (belváros, autópálya). De ha mégis, akkor nem lesz sem olcsó, sem a dugókat nem szünteti meg. Ha olcsó lesz, még növelni is fogja, mert a villamos helyett is inkább utóba ülnek majd. Ha jól tudom a közösségi autózás is elég kontraproduktív, ezért van olyan francia város, ahol nem is adnak több támogatást ilyesmire. -
#54625216
törölt tag
Az önvezetés lényege az lenne, hogy nem kell saját autót fenntartanod, hanem beregisztrálsz egy flottába és érted jön a kocsi, amikor kell. Olcsóbb attól lesz, hogy a flotta költsége szétterül a felhasználók között és a kocsit 0-24-ben kihasználják, miközben nem kell főállású alkalmazottat szerződtetni a vezetéshez.
Az önvezetés pedig meg fog valósulni mindenhol és ha egyszer zöld utat kap a hatóságoktól, akkor egy ponton már nem az lesz a kérdés, hogy engedjék-e az AI-t vezetni, hanem hogy engedjék-e az embert. Ehhez nem kell más, mint monitorozni a baleseti statisztikákat.
A közösségi autózás fából vaskarika, mert ugye azért ülnél autóba, hogy ne a tömegközlekedéshez időzítsd a programodat, közösségi autózással viszont időzítheted más programjaihoz.
-
stellaz
addikt
válasz #54625216 #90 üzenetére
Csucsidoben majd több autó kell, mint eddig, hiszen majd a gyerekek is taxival mennek iskolába, stb.
Amíg a felelősség kérdése nincs tisztázva, a statisztika semmit nem jelent. Ráadásul baromira mérhetetlen is. Egy szuper modern autó vezetés támogató rendszerrel lesz az ellenfél, nem a 20 éves, ABS nélküli akármi. Ráadásul jelenleg a legjobban teljesítő autó is napi rendszerességgel megölne, összetörne, ha rabiznád magadat.