- Ulefone Armor 17 Pro - infragranti
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Yettel topik
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
beef
őstag
válasz GoldhandRent #150 üzenetére
Kerékpárúton egyébként 30 a megengedett.
-
MC Pite
veterán
válasz GoldhandRent #150 üzenetére
Alapból hacsak nem munkába megyek (jó idő/szélcsend esetén akár akkor is) én is gyorsabban megyek mint 25; 27-28 a kényelmes tempóm. Ha éppen jó az idő/kedvem/picit rakom neki, akkor 30-32. Néha esetleg több .
[kép] [link]
És vannak nálam jóval erősebbek, meg rendes országutival rendelkező emberek is(én csak egy közepes villanyroller áráért vettem bringát), akiknek a 80-100km-es kör átlaga 27-29km/h.De ettől még nem zavarnak a normálisan, kiszámítható útvonalon és módon közlekedő rolleresek, görkorisok, kínaivillanyrobogósok, stb. A kismotorosok igen, mert ott egy darabig szagolom a Babetta füstjét mire megelőzöm; vagy kicsit lemaradok ha ez nem megy, de akkor is baromi sokáig leszek a füstben.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bwoay
nagyúr
Ebben mindössze annyi "logika" van, hogy HA számodra a roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz, AKKOR mindenki másnak is az kell ,hogy legyen, és aki nem így látja, az csak vaskalapos módon küzd a fejlődés ellen. Ezzel pedig nem lehet vitába szállni, mármint nem érdemes, legalábbis észérvekkel. Engem egyébként abszolút nem zavar, ha megbélyegzel - ha tényleg az alábbiakat szűrted le a mondandómból, az rólad sokkal többet árul el.
adamklark:
szerintem joggal elvárható lenne az lenne, hogy mindenki, aki a közlekedésben részt vesz, ismerje azokat a táblákat, amik rá vonatkoznak. Én legalábbis így fogalmaznám meg az irányelvet. Pl amióta módosult a KRESZ, és bizonyos egyirányú utcákba kerékpárral be lehet hajtani a forgalommal szembe is, amennyiben ezt külön tábla engedélyezni, azóta elterjedt az a nézet, ami utóbbi kitételt egyáltalán nem veszi figyelembe. Ez veszélyes? Nyilván az.
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki a kerékpárúton közlekedik, az sokszor azokat a táblákat sem ismeri (vagy csak ignorálja), amik konkrétan neki szólnak. Ez meg pl azért para, mert ha a kerékpárúton van egy elsőbbségadás közelező tábla, akkor pl. egy autós joggal feltételezheti, hogy ott neki lesz elsőbbsége. Ehelyett az autósok minduntalan előzékenykedni kénytelenek, és elengedik a bringásokat, rollereseket, mert utóbbiak tájékozatlansága rengeteg balesetveszélyes szituációt teremtene, ha a bizalmi elv alapján az autók úgy hajtanának be/ki egy körforgalomba/ból, hogy majd biztosan elengedik őket a kerékpársávban haladók. Ezáltal viszont marhára nem valósítható meg a bizalmi elv, ami pedig egy fontos része lenne a közlekedésnek. Meg a közlekedési kultúrának is, de az már egy másik fejezet. Az ember amúgy nyilván gyarló, nem életszerű az, hogy mindenki minden szituációban tökéletesen szabálykövető módon közlekedjen, de ettől még lehet körültekintő és toleráns, figyelmes módon viselkedni az utakon/járdán, meg ha úgy van, tudatában lenni, hogy "oops, itt én voltam a hunyó".[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
adamklark
senior tag
-
Z_A_P
addikt
Egyszeru: rollerrel tilos jardan kozlekedni. (1000 euro bunti, stb)
Az uttesten lehet.
Nincs tobb problema!OK
-
nagyúr
válasz GoldhandRent #150 üzenetére
Normális bringával egy kis kondival 25 km/h nem egy nagy tempó síkon.
Més que un club!
-
bwoay
nagyúr
válasz adamklark #154 üzenetére
pedig a KRESZ vizsga (illetve a jogosítvány) tenné azt egyértelművé, hogy az illető rendelkezik a szükséges tudással. nyilván nem ugyanarra a KRESZ vizsgára gondolok, mint ami mondjuk egy B kategóriás jogsihoz kell, de egyébként én azokkal értek egyet, akik szerint szükség lenne kötelező oktatásra, legyen szó akár egy óra alatt elsajátítható tananyagról. Arra nem lehet építeni, hogy az iskolában ki mit tanult, meg abból mire emlékszik. Vagy máshogy mondom: én szívesen vizsgáznék ilyesmiből akár külön is, pedig van jogosítványom és használom is. Még tovább megyek: fizetnék is, hogy vizsgázhassak HA ez lenne az ára annak, hogy javuljon a helyzet.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
MC Pite
veterán
Sajnos sokat hozzátesz kishazánkban hogy sokszor ****ek helyezik ki a táblákat, felfestéseket. Teljesen életszerűtlen módon, ahogy más helyeken/más országokban nem jellemző, nem logikus. Ezeket ember nincs aki komolyan veszi (legyen ez életszerűtlen sebességkorlátozás vagy elsőbbségadás, mindegy) - és részben ezek miatt alacsonyabb nálunk talán a táblák figyelési/betartási hajlama.
Pl pár km-re tőlünk van egy kicsi 1 autó szélességnyi bekötő út (telekről). Lakotton kívül van, egy enyhe S kanyarba csatlakozik bele, ráadásul egy kis lejtő közepén van.
Szóval ha innen valaki kigurul autóval, akkor meg kell állnia, alaposan körbenéznie. Természetesen ez keresztez egy kombinált járda/bicikliutat, amire mindét irányból kitették az elsőbbségadás kötelezőt. Az autónak meg kell állnia 1,2méter múlva mindenképp. És a valóságban lassan csorognak át az autók, hisz bringást, gyalogost, meg utána az autókat is kell figyelniük. [link]
Ugyanezen továbbmenve hasonló a helyzet, bár 99%ban valaki elengedi a másikat. És nem is feltétlen az autós, mert pl a főúton (szintén a az út és járda között a bringaút) végig a bingásoknak lenne elsőbbsége -de csak mert stop tábla volt amúgy is az autósoknak- ellenben 10ből 8autós csont nélkül gurul ki a főútig és nem is néz körbe. (Sokkal veszélyesebb, mintha az út szélén lenne kijelölve a bringaút, a házak takarásából nem nagyon látszanak a puhatestűek.) A gyorsító/kanyarodó sávoknál az értelemtelen Stop táblák megint hasonlóak.
Szintén Nyergesújfalun az egykori Tescos kereszteződésnél a bringaút át megy egy kereszteződésen (lakotton kívül). Kevés a lekanyarodó, de ha van it, látják egymást a résztvevők. A bringásoknak itt mindig piros van, és 2,5-3 percet kell várniuk egy zöldre (ami megfogja a főútat is ilyenkor!). Életszerűtlen, logikátlan. Kettőnél többször nem is nyomtam meg, és ha gyerekkel megyek, és valaki már ott áll (évente kétszer, háromszor) akkor frankón ki is várjuk a 2,5-3 percet.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bwoay
nagyúr
azt tényleg nem értem, hogyan tudsz te így általánosítani. Mintha azt mondanád, hogy akik jelenleg kerékpárral közlekednek, azok nem jöttek rá, hogy nekik a roller sokkal jobb lenne. kvázi elment mellettük a világ, ők a 21-ik század lovaskocsisai, akik makacsul ragaszkodnak a hülyeségükhöz Te konkrétan azt írtad, hogy azért rollerezel, mert a bringázás miatt egész nap csak zuhanyoznál meg átöltöznél. Ok, de ez semmiképpen nem általános, ez rólad szól, nem a kerékpározás nyilvánvaló hátrányairól. Semmi gond nincs azzal, ha te emiatt rollerrel jársz, és biztosan vannak igénytelen emberek is akik leizzadnak a kerékpáron, aztán bűzlenek egész nap az irodában, ezt nem vitatom. De azt ki ne találjuk már, hogy a városi kerékpározás annyira megerőltető, hogy az 2022-ben már inkább sport, és mindenki beleizzad 3-4 km tekerésbe, ezért eleve nemis praktikus. Pár km-t tekerni munkába vagy suliba vagy boltba az esetek túlnyomó többségében ZÉRÓ sportértékkel bír, ez inkább a napi minimálisan kötelező testmozgás mennyiség része kéne, hogy legyen. Arról nem is beszélve, hogy (a kerékpárok evolúciója révén) már nagyon komoly kínálat van e-bike-okból is, amik lehetővé teszik többek között azt is, hogy a szokásosnál jóval kisebb erőfeszítéssel sokkal nagyobb távot és/vagy sokkal nagyobb sebességget érjen el rajtuk az ember. A rollernél stabilabb (ülési) pozícióban. Nagyobb teherbírás mellett. Akár gyereket szállítva. Szóval igazad van, nem értem a lovaskocsi vs autó analógiát. Azt pedig egyáltalán nem gondolom, hogy aki rollerezik, az sokkal jobban járna egy bringával. Szeretem azt hinni, hogy a legtöbb ember választása mögött a saját racionális döntése áll. Mindamellett, hogy a rollernek is megvannak a nyilvánvaló hátrányai egy kerékpárral szemben, de pusztán attól, hogy mindegyikkel közlekednek városban, és van a használatuk között átfedés, ez alapjában két különböző közlekedési eszköz.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
Reggie0
félisten
Nem mondtam, hogy elment mellettuk a vilag. Azt mondom, hogy most vagyunk egy atmeneti szakaszban ahol azt latjuk, hogy kezd terjedni egy ujonan megjelent kozlekedesi forma, aminek szamos elonye van a regivel szemben. Ez nem ugy megy, hogy egyik nap megjelenik a boltban aztan masnap mindenki azzal jar.
Ne problad meg ram vetiteni, amiket mondtam erveket, azok objektivek.
Nem azt mondtam, hogy azert nem praktikus a kerekpar, mert megizzad rajta az ember, hanem azt, hogy ezert _IS_ nem praktikus. Emellett meg szamos mas hatranya van(pl. tarolas, lopasbiztonsag, mas kozlekedesi eszkozokkel torteno osszekotes, lustasagbol eredo szabalysertesek(nem all meg pirosnal, mert utana el kell indulni, nem kerul egyiranyu utcat, mert tobbet kell tekerni, stb.).[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Jó, a másik megosztó téma az ebike, ami ugyanolyan pártatlan. Szeretek bringázni (főleg erdőben), de engem nem visz rá a lélek az ebikra. Tesztnapon pedig a CX/Gravel bringáktól az Enduróig mindet megkergetem, olykor az outikkat is kipróbálom rendezvényeken/ismerősöknél is; eredendően minden is érdekel.
Van ahol kiköpöm a tüdőm, mert gyenge szar vagyok, de hát igyekszem visszakanyarodni egyszer a normál erőnlét felé.
De megértem hogy valakiknek pont jó, csak itt is jóval kisebb ez a halmaz, mint amit a média/marketing el akar hitetni, és kényelmetlen kőnehéz silány vackokkal szintén nem fognak a juzerek sokat menni.Mint bringás, sokan fordulnak hozzám ha kerékpárt vennének; és 10ből 8× sajnos kritikán aluli minőségű 'e' vackokat néznek ki/vesznek 400-500eFt-ért, ami pénzért ha kipróbálnának egy 'rendes' bringát, el sem hinnék mennyivel különbözik attól amivel korábban mentek. És 8 an ki se próbálják soha, pedig csak fél órát kéne rászánni és elmenni egy bringaboltba/ismerőshöz/nyíltnapra/tesztnapra.
Megjegyzem ez a kevésbé lelkes halmaz, akiket részben a divat vonzott be(szomszéd marhára dícsérte a szuper Neuz... akármilyen bringáját, ilyen nekem is kell), hogy majd milyen jó lesz ebikeozni.
De 1-2 év után ugyanúgy nem használják mint a korábbi (szintén nem jó) bringájukat, amúgy sokszor szintén még csak be sincs állítva rájuk, mert az eladók és a vevők is lusták rá/nem tudják milyen fontons. Illetve többen szívják meg hogy téli álom után az akkupaknak kampó.
A maradék kettő elmegy, és vagy ki tudja próbálni, vagy nem, vagy megérzi hogy fele energiával komfortosan suhanhat, és emelkedő is sokkal könnyebben leküzdhető mint a korábbi onesizefitsall kukoricaromboló akarom mondani trekking/city bringával; vagy nem, de megpróbálta.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
nagyúr
válasz GoldhandRent #166 üzenetére
Csak ha jól tudom az EU-s szabályozás hogy 25 km/h a max sebessége az erollereknek (meg a pedelec kerékpárnál is eddig segíthet rá a motor). Bringánál nincs sebességkorlát, de persze a kresz szerint vannak maximumok az adott úton, pl kerékpárút.
Més que un club!
-
Somatom
veterán
válasz Napfénysüti #167 üzenetére
Nem egészen. A bringa 25 -ös rásegítésig minősül bringának. Ha nem bringa, akkor nem a bringa szabályok vonatkoznak rá. Rollerekre jelenleg nincs egységes EU szabályzás, Magyarországon meg még semmilyen szabályzás sincs.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
intuicio
aktív tag
Szerintetek itt kinek van elsőbbsége?
Napi szinten akarnak itt elütni a kikanyarodó autósok, mert persze nem látják be, hogy jön e biciklis. nyílván én le szoktam fékezni a csatornafedélnél, és ha nem jön autós, akkor hajtok át... De volt olyan is mikor épp hajtottam át, akkor majdnem telibevert oldalról. Még ő dudált rám.
[link] -
addikt
válasz GoldhandRent #150 üzenetére
Hát, nem tekerek lassan, de nem is állítottam, hogy minden egyes rollerest megelőzök.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
bwoay
nagyúr
Ez nem objektivitás, hanem általánosítás. Hogy kinek mi előny és mi hátrány, mi praktikus és mi nem az eleve egy roppant szubjektív témakör.
#160 MC Pite:
Ez mind jogos, de én a tipikus városi szituációkat vettem alapul, és tapasztalataim szerint sokkal inkább jellemző a táblák látványos ignorálása, mint az, hogy ezek azért kerülnék el az emberek figyelmét, mert el vannak rejtve, vagy eleve szar helyen vannak. Napi szinten látom, ahogy a háromszög ellenére lendületből hajtanak át a kereszteződésen a zebra mellett a kerékpárúton közlekedők, de azt is, hogy 3 db stoptábla ellenére halálos nyugalommal hajtanak rá az autók a bringasávra, elállva az utat.intuicio:
itt a tábla a másik oldalról, a kiegészítő jelzés elég egyértelművé teszi a szituációt, ha netán valamelyik autósnak kétsége támadna, hogy kinek kell elsőbbséget adni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
beef
őstag
Ezt írtad:
"A kerekparozas inkabb sport, mint kozlekedes mamar, utobbinak nagyon nem praktikus."Akkor erre írok másik, hasonló egyoldalú megközelítést:
A roller nem praktikus, mert nem tudom a gyerekemet elvinni vele az óvodába.Szóval ez nem fekete/fehér. Mindkettőnek megvan a tömegbázisa.
-
MC Pite
veterán
válasz adamklark #177 üzenetére
A Lidlbe is kényelmesebb vele menni, mert lehet csomija
Nálunk két fitnessz gép van, enyém a sportosabb, inkább edzésre; páromé a praktikusabb, a csomis/kosaras, masszívabb, gyerekülést erre rakjuk, vagy táskát (szerencsére 1 vázméret jó mindkettőnknek, elég a nyeregmagasságot átállítani).
A rollert max akkor használom(gyerek kíséreten túl), ha övtáskába/tornazsákba viszek/hozok valamit a csomagautomatából. De nálam ez inkább bohóckodás, mert a sima rollerrel 12-14km/h a kényelmes átéagtempó, bringával inkább a 25.Melóba jönni 10km, ha eltekintek a magas padkáktól (igen, a bringautat keresztezik) ami miatt ez kihívás lenne; akkor is állna a tököm fél órán át a rolleren, nekem praktikusabb a bringa.
De ennek sose érünk a végére; nem érdemes csőlátásúnak lenni hogy kinek mi a praktikus
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rba
csendes tag
válasz SunMount3r #12 üzenetére
Aki tömegközlekedésel kombinálva közlekedik rollerrel annak nem megoldás a robogó. Pl: A robogót nem lehet felvinni a vonatra. Az elektromos robogók nagy része nem tud 50-100km-ert megtenni egy töltéssel a végsebességen használva.
A valami az nem semmi!
-
bteebi
veterán
Nem rossz, de ez az ár... Nem sokkal ezelőtt ennyiért még működőképes autót lehetett venni. Oké, azzal nem lehet (legálisan) járdán menni, meg nehezebb hónalj alá csapni, sőt többet is fogyaszt.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dredjudge84
őstag
Ha egy autóból kiszeded a fényszórót, akkor az egy szemétdomb lesz, ami nem vehet részt a forgalomban, amíg ki nem javítod a hibát.
A rolleren alapból nincs se ülés se irányjelző se normális fényszóró, tehát nem leszerelve lett, hanem ez ilyen, tehát nem felel meg segédmotorkerékpárnak.
Egyébként nem lenne itt semmi probléma ha nem gyártanának több ezer watt teljesítményű rollereket. Max 350W és 25km/h és kész. A KRESZ módosító tervezetben is ez van hogy 350 watt teljesítményig bicikli, fölötte segédmotorkerékpár.
-
GoldhandRent
őstag
-
yodamester10
őstag
válasz dredjudge84 #183 üzenetére
És miért?B jogsival is egy sebesség határú autót vezethetsz?
Akinek mint nekem is 350watt felett van a rollere annak keljen b-s jogsi ennyi aztán le is zárnám ezt. -
Reggie0
félisten
válasz dredjudge84 #183 üzenetére
Nem, az attol meg egy szemelygepjarmu lesz. A torveny nem azt mondja, hogy az a szemelygepjarmu, aminek van fenyszoroja, hanem azt, hogy ha van egy szemelygepjarmuved, akkor fel kell szerelni fenyszoroval.
Igen, a tervezet nem volt rossz, csak gyanus, hogy ennyi ideje ulnek rajta.
-
Szabi®
addikt
válasz GoldhandRent #185 üzenetére
Régen deszkáztam, városban lehet megint elővenném.
-
dredjudge84
őstag
válasz yodamester10 #186 üzenetére
Igen, én is így gondolom. Bár attól még rohadt veszélyes, főleg a dupla motoros szörnyetegek.
-
Graphics
Jómunkásember
Jó kis teszt, de hogy a kommentek semmiről szólnak... Nem kéne nyitni egy offtopicot ?
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
-
Somatom
veterán
Azért ha nehézkesen is, de e pár év alatt történtek lépések az ügyben. Ha 350W lesz a korlát, akkor egy 500 Wattosat nehezebb lesz eladni. A millás kategória más tészta, mert az még az úttesten is megállja a helyét, ha a jogszabály odakényszeríti. De, a többség sztem nem ilyen használatra és árkategóriára vágyik.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rba
csendes tag
válasz Peaceliker #180 üzenetére
Úgy értettem hogy elővárosi településről rollerrel állomás(1-2km), majd vonat 25km majd rollerrel tovább a városban max 1-9km (pl. Budapesten). Na ezt egy elektromos robogóval nem tudod megcsinálni mert nem biztos hogy lesz elég hatótáv az akkujában a hazaérkezéshez.
Szóval a Roller+Vonat kombináció bizonyos esetekben jobban működhet mint az elektromos robogó. (Benzines robogóval ezt a karikát simán meg lehet csinálni egy teli tank benzinnel.)A valami az nem semmi!
-
rba
csendes tag
válasz GoldhandRent #150 üzenetére
Kresz szerinti sebességhatárok: elég érdekes hol, mire mi a megengedett végsebesség?
Kerékpár kerékpárúton 30km/h
Kerékpár lakott területen belül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisak nélkül 40km/h
Kerékpár lakott területen kívül sisakban 50km/hSegédmotoros kerékpár lakott területen belül és kívül is 40km/h
(mondjuk én sík úton nem tudok 40km/h-nál gyorsabban menni bringával, lejtőn igen de ott sem érzem biztonságosnak az 50km/h megengedett sebességet)
Sima elektromos roller 25km/h sebességével ezen tápláléklánc legalja.
[ Szerkesztve ]
A valami az nem semmi!
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care