- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mediatekes S25, életlen S25 Ultra?
- Nem spórol az anyaggal a Galaxy Watch Ultra
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Alig két hét múlva indul a Concord béta tesztelése
gp Akik előrendelik a játékot, azok néhány nappal korábban belevághatnak a harcokba.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Burt1793
veterán
válasz tigipuf #12016 üzenetére
Ne is menj bele, felesleges egy 2015-ös új, városi használatra a non plus ultra kategóriás robogó árát egy 5-10 éves széthajtott kombi árával összehasonlítani. Egy alsó középkategóriás, egyáltalán nem prémium, normálisan felszerelt ötajtós autó újonnan (skoda octavia, kia ceed, mazda 3, ford focus, opel astra...) 6 millió forint. Egy nem különösebben erős motorral, nem különösebben kiextrázva.
-
Burt1793
veterán
válasz Golota #12023 üzenetére
Ha csak egy autó van előtted a lámpánál, akkor is megéri megelőzni, mert amíg áll könnyű ezt megtenni és utána gyorsabban lehet kilőni. Ilyen ködben motorozni tényleg életveszélyes, senki nem lát semmit, a nép egy része ráadásul úgy be van tojva, hogy egy tucat tojással a lába alatt vezet, ez sokakat idegesít és ott is előznek, ahol nagyon nem kéne. Sok baleset van mostanában a szar idő miatt, így jóval több az esélye, hogy elütnek motoron, mivel ugyebár az kevésbé is látszik.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12028 üzenetére
Mindenki azt mondja, hogy szándékosan húzzák rá a kormányt. Ezt miből gondolod? Nem lehet, hogy nem vett észre? Igen, van olyan, hogy nem akarja valaki, hogy megelőzzék, de az más tészta, hagyni is kell, de ez 0,0001%-ban fordul elő szerintem. Most mindenki előveszi az autót a bevásárláshoz, tehát a nem annyira rutinos vezetők is jelen vannak, vigyázni kell, én arra tippelek, hogy nem szándékosan húzzák az emberre a kormányt. Azt már észrevettem, hogy hétköznap kora reggel (6 körül) ugyanannyi autó van felénk az utakon, mint mondjuk vasárnap délután, viszont hétköznap sokkal pörgősebb a forgalom, mindenki halad, rutinosak az emberek, hétvégén nem annyira.
-
Burt1793
veterán
Ne már, tuti nem ilyen rossz az arány, százból egy gecizőre még talán rábólintanék, de arra, hogy minden ötödik az lenne... ez csak egy ilyen szemlélet, hogy "jajj a magyarok szemetek". Régebben lehet, hogy így volt, de mára sokat változott a dolog. Majd most a dupla helyzetjelzős plusz tompítottas sh-val meglátod, hogy eddig csak nem vettek észre. Engem túl sokszor engednek el lehúzódással, ezért szeretnék is egy vészvillogót a robira, hogy meg tudjam azzal köszönni, a kezet emelgetni veszélyesebb is, plusz nem annyira észrevehető.
-
Burt1793
veterán
Jó, de azok nagyrészt hülyék és szerintem nem tudják, hogy mit szeretnél. Jobbról én is szoktam előzni, van ahol csak ott lehet. Én is nagyjából egy útvonalon megyek, de azért Bp-et ismerem. A Városmajorban a János kórház és a Déli között van egy keskenyebb szakasz, ami mindig rögtön beáll és ahol csak úgy férek el, ha lehúzódnak az autók, van egy-két ember (általában idős nénik, bácsik vagy olyan emberek, akik nem láttak még robogót) aki a felezőn megy szinte, olyankor meg kell állnom, be kell állnom a sorba. Ez az egyetlen zavaró dolog, amit én tapasztalok. Felénk nem nagyon van olyan hülye, aki a motorost próbálná szívatni, hiszem mindenki tudja, hogy ha nem itt, akkor 2 másodperccel később fogom kikerülni. Állnak szorgalmasan a dugóban. Veszek egy kamerát, aztán majd megmutatom.
(#12033) kcsa: Ezt nem rád értettem, csak úgy en bloc mindenkin rajta ül egy kis "búval baszottság", mivel az emberek nagy része most már olyan megmondó papagáj, aki megmondja, hogy mit fog károgni a "magyar". Én meg az vagyok, aki megmondja, hogy valaki megmondja, hogy mit fog csinálni a magyar. Viccelek, én inkább enyhíteni próbálok ezen, mert nem olyan rossz a helyzet. A zebrán átengedésen kéne még javítani.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Golota #12106 üzenetére
Tyű, nagyon sokat írtatok, most nincs időm elolvasni, viszont egy gyors hozzáfűznivaló:
Schuberth C3 Flip sisakom van egy ideje (persze csak akkor használom robogón, ha magammal tudom vinni, dobozban nem hagyom). Ez csendes. Egy 10 éves autóval autópályán 100-zal menve nagyobb a zajterhelés (persze sisak nélkül), mint robogón plexi nélkül nyáron 100-zal. A többi, olcsóbb itthon lévő sisakhoz képest is ég és föld, persze ez a Schuberth túrázáshoz van, nem a napi kétszer fél óra ingázáshoz. Arról ne is beszéljünk, hogy nem párásodik esőben se (annyira), sokkal könnyebben mozgatható a plexije, állvédő része, sötétítő plexije, szellőzői. A robogó motorját pl nem is hallom, ha előrefelé nézek. És plusz füldugót nem is használok.
Robiról: másfél hónap után beindítottam, fél percig ment, leállt (kicsit meg kellett kavarni a benzint), újraindítottam, középtámaszon kis gázt adtam pár másodpercig, onnantól nem volt baja, -8 fok volt (este mentem vele), bemelegedett a szokásos téli 2. vonalig a hűtővíz, kicsit keményebbek voltak a műanyagok[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
Üdv mindenkinek!
Ki mikor kezdi a robogózást menetrendszerűen?
Tegnap és ma (ma kétszer is, összesen 160 km volt) robival mentem be, már nagyon hiányzott (persze most még szar idő lesz, szóval pihen tovább a kicsike).
Sok a kátyú sajnos, viszont jóval kisebb a forgalom (síszünet van az iskolákban felénk), így most nem származott nagy előny a robogózásból.
Szegény robi nagyon remeg alapjáraton hidegen, de szinte pöccre indult rögtön (mondjuk havonta mentem vele pár kilométert télen is).
Nagyjából március 15.-től kezdem asszem. -
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #12259 üzenetére
Nem a kuplungolás, hanem a váltogatás miatt és igen, próbálsz előre gondolkodni, de nem lehet mindent mindig előre tudni. Megyek 60-nal, le kell fékeznem hirtelen húszra, mert kijön egy autó, aztán rögtön gyorsítok. Vagy megyek 6-osban, jön egy jobbkezes kereszteződés és vissza kell váltani 4-et, 300 méterenként fel 4-et, le 4-et.
(#12260) kcsa: Nem akartam írni, hogy a cvt kicsit legyengíti, robogós topikban csak nem szidom. Amúgy mivel nem nagyon lehet folyton 7000-en tartani a fordulatot a cbf-en dugóban, lehet, hogy a cvt ellenére is a robogó lenne a gyorsabb. Nem mintha ezt így rendesen össze lehetne hasonlítani.
-
Burt1793
veterán
Megvan az idei első 500 km, egyelőre kicsit kevesebb a fogyasztás, talán lassabban megyek egy hajszálnyival, illetve kisebb a forgalom is.
3,2 liter/100km jött ki tankolásnál számolva. Az aksi szépen kibírta a telet, bár az enyhe idő miatt havonta minimum egyszer megmozgattam. -
Burt1793
veterán
válasz csongi #12363 üzenetére
Nem motoros nagy sebességre gondolok, 100-110-zel megyek ezen az ominózus 10 km-es összekötő 4-jegyű úton, a kanyarok nem olyan nagyok, kocsival 90-nel még utasnak sem kibírhatatlan. Ha 4-5 fok alatt van a hőmérséklet, akkor lassabban megyek, nem érzek csúszkálást, inkább csak jobban imbolyog érzésre, de lehet, hogy csak elszoktam tőle télen.
-
Burt1793
veterán
Hajjaj. Az mit jelent?
Igazából lehet, hogy nincs baja, csak beleképzelem, sose lesz tökéletes. Majd meglátjuk.Te már elkezdted használni? Én elkezdtem vezetni a fogyasztást, persze kicsit nehéz mindig teletankolni, sokat kell szüttyögni a végén. Nem is nagyon tudok 8 litert se beletankolni, mert pont úgy jön ki. 230 megtett kilométer után megyek a megszokott MOL kútra. Idén még csak háromszor kellett megtankolni.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz -Mosquito- #12373 üzenetére
5 éves.
(#12372) kcsa: Ha ilyen magas az munkadíj, akkor lehet, hogy érdemes a gyári gyűrűt kérni. Köszi a linket.
(#12375) Mosquito34: Rendben, köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
Jó lesz, ne aggódj. A fogyasztás 3,3 liter/100km nagy átlagban, persze nem mindegy, hogy hol használod, 90 felett biztos megnő az étvágya. Nekem egy napi oda-vissza az 50 km, ebből 20 km országút, ahol 100-120-szal megyek, a maradék az város, ahol meg 50-80 között. Így, hogy városban stabilan lehetett tartani egy 60-70-es tempót, nem csodálom, hogy kevesebbet fogyasztott. Amúgy is nyomatékból megy érzésre, nem olyan, mint a régebben ide feltöltött videókon látható nem gyári görgős robi, aminek gázra rögtön nagyot ugrott a fordulatszám (igaz, sh-n csak hangra tudom azt mondani, hogy nem ugrik rögtön 9000-re a fordulatszám, de az biztos, hogy 120-nál jobban pörög a motor, mint városban 60-nál, ha maximális gyorsítás esetén).
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12514 üzenetére
Az tényleg szopó, a 4-6 mentén a 17.es villamos leágazása ugyanilyen, mondjuk ott nem a sín áll ki, hanem az egész betontálca, autóval is elég kellemetlen lett, pedig az aszfalt még süllyed, a beton nem nagyon. Gondolom azért ilyen, hogy lefolyjon róla a víz vagy van rá valami más magyarázat, gondolom nem elszabták.
Sokan nem ismerik a környéket, úgy nehéz lelassítani a kereszteződés előtt...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12517 üzenetére
Most nekem is nagyplexi van fent, egy hónap múlva leveszem, persze nekem a nagyplexi is kicsi.
Most még téli cuccban megyek, mivel korán reggel és késő este járok, amikor nincs meleg, viszont ha napközben gurulok valahova, akkor kicsit izzadós már a téli cucc.
Fék nem rossz, ha szabályosan közlekedik az ember, akkor bőven elég, városban 100-ról nem kell vészfékezni minden kereszteződésben és akkor nincs gond.Én nem néztem meg ilyen alaposan a síneket, érzésre az egész betontálca kijjebb van, kocsival is lassítani kell úgy 30-40-re, hogy kellemes legyen az átmenetel.
[ Szerkesztve ]
-
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #12547 üzenetére
Téli kesztyűben van, hogy nem nyomom meg teljesen a távolsági gombot és égve marad a tompított is a távolsági mellett, de nálam ezt is bírja a rendszer, mondjuk ott van a markolatfűtés is. Ha a generátor folyamatosan termel a fordulatszám függvényében, akkor tényleg felesleges LED-esíteni, bár nagyon "menő" a LED fénye.
-
Burt1793
veterán
Lehetetlen, inkább máshogy ülsz maximum, az sh-n én is elférek (marad 2-3 centi), a pcx-en meg kicsit több, mondjuk 5-6 ceni. 2 méter magas embernél ez már soknak számít
Amúgy az a furcsa, hogy a kis sh125-ösön nagyobb a lábtér (persze más a váz, de mégis).[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
-
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #12647 üzenetére
Felénk, pl Budapesten a Budakeszi úton lefelé egy Yamaha Jog-gal kb vállalhatatlan az út, vagyis ha elkapsz egy gödröt instant halál, az sh-val meg csak szimpla szenvedés. A teleszkóp tudja enyhíteni a fájdalmat, de attól még tönkremegy, míg a nagyobb kerék a kisebb gödröket eltünteti és a nagyobb gödrök is kisebbnek érződnek természetesen, mivel ugye nem fér bele a nagyobb átmérő a kisebb gödrökbe.
-
Burt1793
veterán
Én most a Hungárián is járok, nem tűnik vészesebbnek a Budakeszi útnál (Szépjuhásznétól lefelé), nagyon sok kátyút kapott a téltől... főleg reggel, a dugóban a vonal mentén (ahol ugye megy a robogós) olyan gödrök vannak, hogy sírok a robogóval együtt, amikor muszáj belemenni.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12706 üzenetére
Köszi az infót!
Amúgy most (persze nem ma ), hogy jobb az idő, egyre több a biciklis, így jobban kell figyelni az autók előzésekor, van aki hirtelen rántja balra a kormányt egy biciklis előzésekor.
Azt utálom, amikor dugóban az autók állnak, egy sorban lehet elférni mellettük (pl Villányi úton) és egy biciklis megy 20-szal, akit nem tudok sehol megelőzni és akkor követhetem egy kilométeren keresztül.
-
Burt1793
veterán
Én idén kezdtem el írni, nettó 85 kiló vagyok, de most az a plusz-mínusz 10 nem számít, inkább az, hogy milyen környéken, mennyi gyorsítással mész. Én sokszor este 11kor jövök hazafele, stabil 70nel városban és országúton (vadak miatt) egyaránt, olyankor azért keveset fogyaszt. A reggeli sietős nyelezés, fékezés, nyelezés viszont valszeg megdobja. Mondjuk én reggel a budakeszi úton megyek lefele, ott nem kell nagy gáz az előzéshez. 😃
Így áll most idén a fogyasztás. Mobilos screenshot, sorry. -
Burt1793
veterán
Digitális üzemmód? Az mi?
Nekem is nagyplexi van rajta ősszel és tavasszal (most is rajta van), persze nekem az is a fejemre nyomja a levegőt. Igen, esőben ez olyan, hogy vagy a bukón hajtom fel a plexit és nézek a motorén (sőt, néha, ha húzós a helyzet akkor afelett nézek át vagy bukó plexijén keresztül, de a motoré felett nézek. A kettőn együtt full homály.A vízhőfokmutató nekem a második kicsi rovátkánál (alulról) van ilyen hidegben, ott áll mint a cövek (na jó, amikor 2-3 fokban megyek az erdőben, akkor minimálisan lejjebb mozdul), múlt héten, amikor a kinti hőmérséklet kicsit 20 felett volt, akkor már feljebb ment 3-4-re, a negyedik a vastagított, ahol bekapcsol a hűtő, idén ez még asszem csak egyszer fordult elő (dugóban gyorsítgattam, fékezgettem rendesen), amúgy nyáron piros lámpánál szinte mindig bekapcsol a termosztát, menet közben általában leáll és visszamegy 2-4 rovátkára (a legalsó vastag rovátkát nem számolom bele a dologba sose, az első kicsi az első az én fejemben).
(#12720) Grillo: Igen, erre én is rájöttem, ismerem is ezt az oldalt, csak sajnos addigra már összedobtam ezt az excelt, meg is van rendesen formázva, szóval automatice bővíti a táblázatot, számol mindent, beírja a dátumot stb. Csak egy km és egy liter értéket kér, sőt még a km és liter mértékegységeket is automatikusan utánaírja, ha beírok valamit, ja és fent van a felhőmben, mobillal rögtön szerkesztem tankoláskor. Ha már megcsináltam, ezt használom.
Amúgy a spritmonitorba be lehet tallózni ilyen excelt vagy mindig csak az adott napi dátummal tud beleírni az ember?
Az üzemanyag árát hogyan számolja?
Neked elég ingadozó a fogyasztásod, az enyémhez képest legalább is. Ja és most valami szar kúton (Lukoil volt asszem) tankoltam a Hungária mentén, amúgy OMW-ben szoktam.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #12734 üzenetére
Értem, köszi, erre sose jöttem volna rá.
Nagyjából fél gázzal gyorsítok, mert már az is sok vízszintes úton, ha nagyon előzni kell, illetve országúton kell csak nyelezni, így is messze a leggyorsabb vagyok. Hangra az "1"-et nem is szereti 20-30ig, vagyis nagyon csúszva zár a kuplung és nem indul meg sokkal gyorsabban. -
Burt1793
veterán
Tudom, de így is szabálytalanul gyorsan megyek, 90-100ra csak éjjel gyorsítok Budapesten, mert üresek az utcák. Nekem nem okoz nagyobb élményt a nyelezve gyorsítás, plusz még a lámpák se engedik a nagyobb sebességet, így a fogyasztásom is kevesebb kicsivel stb. Nemrég mentem 1000es nagymotorral,.kiofrgattam tövig húzva az egy, kettő, hármat és a négyest is majdnem, 180ig gyorsultam csak, pár másodperc alatt és az se volt olyan nagy élmény, a kanyarok viszont annál inkább.
Robogón én az ide-oda kacsázást, szlalomozást szeretem a városban. -
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12748 üzenetére
Sok kivételt nem látok az ötvenesek között. Múltkor például a Szépilona Remiznél már nagyban piros volt a lámpa, mert ment volna át a villamos a helyére, én még előztem a sort a pirosnál, nem is lassan (50 körül, kanyar után kigyorsítva), erre látom a tükörben, hogy egy 50-es jóval nagyobbat gyorsít, én már kezdtem lassítani a lámpa miatt, ő tovább húzta és átment a villamos előtt. Nem is értem, hogy hogyan gyorsul úgy egy 3 lóerős robogó, mint egy 27 lóerős félgázon...
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12751 üzenetére
Én is sokat biciklizem, de nem közlekedésre használom, hanem sportolásra (nem városban), ettől függetlenül örülök, hogy egyre több a biciklis Budapesten, mert ez a legjobb közlekedési forma pl az Andrássy úton. Az, hogy átmennek a piroson, teljesen megszokott, ha nem zavarják azt, akinek éppen szabad jelzése van, akkor engem se izgat. Az Alkotáson pl nem tudnak zöld hullámot csinálni a Déli felé, mindig meg kell állni motorral, a biciklisek meg továbbmennek a buszsávon, senkit sem zavarva.
-
Burt1793
veterán
válasz huszi.gyb #12761 üzenetére
Nem sportmotor, hanem nagymotor és alapból két hengeres (mondjuk a 4 hengeres két hengerrel ugyanannyit forog 180-nál, mint néggyel ), Honda Africa Twin-nel mentem és mint írtam, a négyest már inkább nem forgattam ki (amúgy ez a motor nem is olyan pörgős, kb 8 ezernél váltottam, ha jól emlékszem).
A biciklisek ebben az esetben tényleg zavaróak, próbálok türelemmel bánni velük, van, hogy fékeznem kell kocsival azért, mert szabálytalanul átmegy előttem egy-kettő, de ez belefér, inkább biciklizzenek az emberek a (bel)városban.
-
Burt1793
veterán
Nekem van markolatfűtésem (olyan mint bogyóé, a markolat sok kis "rece"). Télen a téli kesztyűn felül felesleges a markolatfűtés, nyáron, kesztyű nélkül látom értelmét ilyen fél órás ingázások során a használatát (egész napos túrázáshoz lehet, hogy ideális egy könnyebb kesztyű, plusz markolatfűtés, nem tudom). Ha 1-2 fokra lehűl a levegő, akkor kapcsolom be, de azt is csak azért, hogy a tudatalattim azt érezze, hogy van valami fűtés valahol.
-
Burt1793
veterán
válasz Hauptmann #12819 üzenetére
Miért a gyalogosok jobbak? Ugyanúgy átmennek a piroson, de gondolom nem zavar, mivel annyira nem károsítja a járművet és mert te is átmész gyalog. Ha nem akkor bocs. Engem az 50-es robogósok valamiért jobban zavarnak, de persze tudom, hogy biciklisekre is érvényes a KRESZ.
(#12806) kcsa: Neked a plexin most a kicsinél is kisebbek a cseppek? Nekem mindenféle szer nélkül 100 felett lefújja a menetszél a cseppeket, ez alatt nem mozdulnak a cseppek, de annyira nem vészesek. Majd holnap lefotózom, amúgy ma megúsztam az esőt, szóval köszi. Hatkor volt egy nagy zivatar, de utána mentem, illetve most jöttem haza.