- A négyszeres áron kínált noname okosóra története
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Yettel topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Mobilarena
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
p2pp
őstag
válasz Diák66 #85294 üzenetére
A többiek is egyenlőre 700-on 4G sugároznak.
De nem értem miért hiszen ez 5G frekvenicia.
Vki írja le miért is van ez?
Mi erre a 5G 700-as frekire vártunk, mert 3,5 km
a legközelebbi bázis.
A 4G az nokedli xar. Ezért is vártuk nagyon.
Ez már mindig így marad, vagy később változni fog?Iphone 14 Pro 17.4.1 Huawei Watch GT3 Giga B450 Amd 5600G 2x8 3000 Vengeance 3x1T M.2 Nvme
-
veterán
02.21.-én van valami lényeges az Ászf változásban?
-
veterán
válasz burgatshow #85304 üzenetére
Ennyi időt nem pazarlok a telenorra az életemből. Inkább még három mém a Fb-on
-
4Grider
nagyúr
válasz INGJOKE #85302 üzenetére
Hogy agyvérzést kapj:
Törlik az egyoldalú szerződésmódosítás esetei közül a fogyasztói árindexet követő éves emeléseket (vagy kumulált emelést), így nem mondhatsz fel akkor sem, ha hűséged van és pont ilyen mértékben emelnek évente.
A többi ehhez képest smafu:
Értékesítés alól lezárásra kerül a MyTV Plus csomag.
Értékesítés alól lezárásra kerül a Korlátlan e-mail és böngészés szolgáltatás.
Értékesítés alól lezárásra kerül az Autóskártya tarifacsomag.
Törlésre kerül a Konferenciahívás szolgáltatás a díjcsomagokban foglalt havidíjmentes szolgáltatások közül, így a változást követően a Konferenciahívás szolgáltatás az egyes tarifacsomagok mellé külön megrendelhető lesz.
Kijavításra kerülnek a „Telenor Track” tarifacsomag díjai, amelyek adminisztrációs hiba folytán tévesen kerültek feltüntetésre (miközben a díjak felszámítása persze helyesen történik).Nagyjából ez a lényeg.
-
TeeJay
félisten
válasz burgatshow #85300 üzenetére
Akkor vidéken karcosan lesz 5G és ami lesz az sem lesz olyan gyors mint városban az N78-on...
Eddig is csak B20 4G volt meg B1-en 3G szolgáltatás, talán ha azt lelövik tavasztól mehet helyére valami B3 vagy B1 vagy B7-re 4G és lesz végre 4G+ akinek tudja a telefonMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
4Grider
nagyúr
válasz INGJOKE #85309 üzenetére
Mondjuk nem tudom, hogy jön ez össze azzal az eht módosítással, ami azt mondja ki, hogy hűségidő alatt nem lehet emelni. De biztos sikerült a Telenor jogászainak fogást találni a törvényen. Végül is ilyen inflációt valahogy le kell dolgozni, különben nem tudnak idén a cégből legalább annyit kiszedni, mint tavaly. Az pedig már hova vezetne...
-
bopeti98
őstag
válasz 4Grider #85307 üzenetére
Azért ez elég érdekes.
Ha nem egyoldalú szerződésmódosítás a havidíj emelése (infláció ide vagy oda), akkor mégis mi a lópikula? Tudtommal a szolgáltatónak az Egyedi Előfizetői Szerződés szerint KELL számláznia a havidíjat, hisz én is azt írtam alá. Szóval ahhoz, hogy többet tudjanak számlázni, módosítani kell azon a szerződésen, amit ha nem én kérek, akkor az egyoldalú módosítás.
Ha ez így életbe lép, akkor az elég meredek, és szerintem nem is törvényes.[ Szerkesztve ]
-
4Grider
nagyúr
válasz bopeti98 #85311 üzenetére
A fogyasztói árindex változásán keresztül a szolgáltatási díjak értékarányos megőrzése érdekében, az Előfizetői Szerződésben meghatározott tarifacsomagok és a kiegészítő szolgáltatások díját (beleértve a havidíjakat és forgalmi díjakat) a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékével megegyezően a Szolgáltató jogosult korrigálni (így az éves átlagos fogyasztói árindex értékétől függően a díjakat növelni vagy csökkenteni).
Az e pontban meghatározott változással egyidejűleg törlésre kerül a Szolgáltató általi egyoldalú szerződésmódosítás esetei közül a következő esetkör:
[A Telenor jogosult az EESZ-t és az ÁSZF-et (ideértve annak mellékleteit is) a következő esetekben egyoldalúan módosítani:] „a határozatlan időre kötött (hűségvállalást nem tartalmazó), illetve a határozott idejű (hűségvállalást tartalmazó) előfizetői szerződés esetén a Központi Statisztikai Hivatal által a megelőző naptári évre meghatározott fogyasztói árindex mértékével történő emelés esetén. Ilyenkor a Telenor a szolgáltatás díját – amennyiben az ezt megelőző naptári évben ez nem történt meg, úgy kumuláltan, a korábbi naptári év fogyasztói árindexének figyelembevételével – módosíthatja”
Erről az jutott eszembe, hogy ebben az országban a fix kamatozás azt jelenti, hogy a fix kamatozás pont addig tart, amíg a jegybanki alapkamat el nem éri az apró betűs részben leírt kamatszintet. Szóval a fix kamat pont addig tart, amíg a bank jól jár vele, utána már minden kockázat az ügyfélé... -
SV21
tag
Üdv mindenkinek!
Felmerült egy kérdés ismerősi körben számlafizetéssel kapcsolatban:
Elektronikus számlázás, mindig határidőre fizetve az aktuális számla, eddig appon keresztül bankkártyás fizetéssel.
Viszont az illető megszüntetné a bankszámláját (ugye ezzel együtt a kártyát is).
Marad valami opciója, hogy plusz költség nélkül tudja a számlákat rendezni ezentúl?
Mintha azt olvastam volna a honlapon, hogy üzletben is befizethető személyesen, bár nem részletezi, hogy ott is csak kártyával lehet, vagy készpénz esetén sincs plusz költség.
Az előfizetés egyébként flottás (kedvező üzleti, aktív S csomag), ha ez számít.Előre is köszönöm a segítséget!
-
burgatshow
veterán
-
SV21
tag
válasz burgatshow #85314 üzenetére
Köszi, ezt néztük már.
De akkor jól értelmezzük, hogy a Telenor üzletben készpénzben is fizethet "bünti" nélkül? -
bociusz
aktív tag
válasz burgatshow #85293 üzenetére
Az első képen írja felül, hogy "Last seen", akkor volt utoljára 5G kapcsolat. De jövő hétre felkerült a fejlesztési listára Dunakeszi.
-
p2pp
őstag
Ma mentem egy kört Esztergom-Kertváros felé.
3db 730MHz jelzett a Cellmapper. [kép]
De továbbra is csak 4G+ jelzett a telóm.
De legalább melóban is ez talán már odaér végre.Iphone 14 Pro 17.4.1 Huawei Watch GT3 Giga B450 Amd 5600G 2x8 3000 Vengeance 3x1T M.2 Nvme
-
Renwick
őstag
válasz 4Grider #85310 üzenetére
Az eht nem mond ki ilyent tudtommal, azt viszont kimondja, hogy díjemelés esetén az előfizető 45 napon belül azonnali hatállyal jogosult felmondani további jogkövetkezmények nélkül a határozatlan mellett a határozott idejű szerződést is.
Persze nem fogja, mivel sanszos, hogy igénybe vett a szerződéskötéskor készülékkedvezményt, amit ilyenkor időarányosan vissza kell fizetni.[ Szerkesztve ]
I see you blaming each other -- And I love you still
-
bostone
addikt
Sziasztok!
Az otthoni internetet tényleg csak otthon tudom igénybe venni? Tornyokhoz kapcsolódik a szolgáltatás?
Tabletben, telefonban nem használható? -
sifarr
senior tag
válasz 4Grider #85319 üzenetére
ergo ha az inflációkövető áremelés kikerül az egyoldalú szerződésmódosítások közül, akkor az nem keletkeztet jogkövetkezmények nélküli felmondási okot...
Nem itt van a kutya elásva! Viszont necces ez az egész. Vagy nem tudom, miképp képzelte ezt a Telenor?
A jogszabályok meghatározták/meghatározzák az egyoldalú szerződésmódosítás szabályait. A régi Eszr lehetővé tette a határozatlan idejű szerződések egyoldalú módosítását, az inflációs díjemelés tekintetében. Lásd 13. § (2) és (3). Ez a rendelet 2021. 06. 30-án hatályát vesztette.
Az új Eszr a 13. § (1)-ben már csak a szerződésmódosításról szóló értesítés tartalmával foglalkozik, az egyoldalú esetére is kitérve. Hogy mikor, milyen esetekben, feltételekkel lehet egyoldalkúan módosítani, azt az Eht szabályozza a 132. §-ban.
A (2) bek. szerint a szolgáltató akkor módosíthat egyoldalúan, ha ezt a lehetőségét belefoglalja az ASzF-be. Ezt tette most a Telenor a 7.1. módosításával a díjemelésre nézve.
Ami igazán érdekes a 7.1. módosításában az ez (új ÁSzF-et idézem, nem a közleményt):
A fenti esetben az érintett díjak a Szolgáltató erről szóló értesítésével, az értesítésben
meghatározott mértékben és időponttal módosulnak, ugyanakkor ez a változás nem
tekinthető egyoldalú szerződésmódosításnak, amennyiben a Szolgáltató a díjkiigazítás
során a jelen pontban foglalt feltételek szerint jár el.
Eszerint a Telenor az inflációs emelkést ki akarja vonni az egyoldalú szerződésmódosítás köréből. Ha azonban ez nem egyoldalú módosítás, akkor az Eht szerint csak a kétoldalú, közös megegyezésen alapuló módosítás körébe tartozhat. Viszont ebben az esetben a módosítás (díjemelés) csak akkor tekinthető elfogadottnak, azaz csak akkor lehet életbe léptetni, ha az előfizető "tevőlegesen" elfogadja, "automatikus" elfogadást nem ismer a jogszabály. Lásd 132. § (10)! Sőt! A (11) bek. szerint a szolgáltatónak tájékoztatni kell az ügyfelet "a szerződésmódosítás menetéről", tehát arról, hogy az előfizető hogyan, miként fogadhatja el "tevőlegesen" a szerződésmódosítást.
Magyarán, ha az előfizető az értesítésre nem reagál, akkor nem fogadta el. Ha továbbra is használja a szolgáltatást, az sem tekinthető a szerződésmódosítás (díjemelés) elfogadásának, azaz marad a régi díjcsomag.
Ha a szolgáltató mégis díjat emelne, akkor jöhet a reklamáció, mehet a panasz az NMHH-hoz.Szóval nem értem, hogyan képzelte ezt a Telenor.
Jó, legyen ahogy akarja. Az inflációs emelés nem egyoldalú módosítás. De kérdem én: ki az a hülye, aki egy díjemelést önként elfogad? -
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85326 üzenetére
Lehet úgy értik, hogy ez egyáltalán nem számít szerződésmódosításnak, ami elég vicces lenne.
Ezért idéztem a régi Eszr-t, mert az alapján erre valóban volt lehetőség. Szerződésmódosítás volt az is, de megengedte az egyoldalú díjemelést. Csak éppen ez már nem hatályos.
Azt meg úgy látszik elfelejtik, hogy az ÁSzF nem lehet ellentétes a jogszabállyal. Ha pedig ellentétes lenne, akkor azok a részek nem érvényesek. A jogszabály az erősebb.A korábbi felvetésedre:
igénybe vett a szerződéskötéskor készülékkedvezményt, amit ilyenkor időarányosan vissza kell fizetni.
Ha a szolgáltató a határozott idejú szerződést egyoldalúan módosítja (emel), akkor jogkövetkezmény nélkül felmondhat az előfizető.
A "készülékkedvezmény" visszafizettetése bizony jogkövetkezmény, tehát nem kérheti a szolgáltató. -
burgatshow
veterán
-
mdk01
addikt
Sziasztok, jelenleg a Tmobilnál van céges előfizetésünk, de ma megtalált a Telenor egy sokkal jobb ajánlattal, legalábbis ami az ellenérték tekintetében.
Kérdésem az lenne, hogy aki járja az országot és telenorja van, találkozott net, vagy térerő kihagyást?Mennyire megbízható?
Ha lenne olyan aki volt mindkét szolgáltatónal és van összehasonlítási alapja az mégjobb lenne.
Köszönöm -
MODERÁTOR
-
mdk01
addikt
válasz Viktor0610 #85330 üzenetére
Nem az érdekel, hogy itt vagy ott milyen. Nagy általánosságban érdekel T-mobil vs. Telenor lefedetség, net stb.
@szobanagyur: Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
kekedi
senior tag
Sziasztok!
Hamarosan lejár a Telenor S dijcsomagom (6500ft).
Lejárat után tudom hosszabbítani a csomagot készülék váltás nélkül.
A cél hogy maradjon ez a csomag, csak 5500Ft legyen (nyilván a 11 hónapos hűséget vállalnám)Köszönöm!
-
AnonymusX
senior tag
Úgy látszik, hogy nem elég az, hogy határozatlan szerződések esetén megvan a lehetőség az évi egyszeri, inflációt követő emelésre.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
-
Renwick
őstag
válasz Viktor0610 #85339 üzenetére
Annyi plusz van a cikkben, hogy benne van a Telenor álláspont. Ami szerint persze minden jogszerű, már az EUB is megmondta ‘15-ben.
I see you blaming each other -- And I love you still
-
-
sifarr
senior tag
válasz Renwick #85345 üzenetére
az efi előre beleegyezik a szerződés aláírásával közös megegyezéssel az árkorrekcióba (lásd voda ászt törzs 7.2.2)…
Hát ... nem olyan egyértelmű ez!
Hogy is szól a 7.2.2.?
Amennyiben az Előfizető az Előfizetői Szerződésében ehhez kifejezetten, az Előfizetői Szerződés megkötésével, mint tevőleges magatartással hozzájárult, akkor ...
Úgy kezdődik ez a passzus, hogy "amennyiben", azaz "ha". Ez tehát egy feltételes mondat.
Ha az ügyfél a szerződésében tevőlegesen (aláírásával) hozzájárul, akkor igaz.
De ez akkor jelenthetne előzetes, feltétel nélküli hozzájárulást az ügyfél részéről, ha nem feltételes mondatban lenne az elfogadás megfogalmazva.
Lehetőségek:
1. A szerződésben magában kell lennie egy olyan mondatnak, miszerint pl. "az előfizető a szerződés aláírásával kifejezetten hozzájárul és elfogadja, hogy a szolgáltató az ÁSzF 7.2.2-es pontja szerint az előfizetési díjat módosíthassa". Valami nagyon hasonló tartalmú mondatnak ott kellene szerepelnie, mert a 7.2.2. feltételes mondat csupán.
2. Vagy a 7.2.2. pontot kellene módosítani, hiszen az ÁSzF az egyedi előfizetői szerződés szerves része. Pl. így:
7.2.2. Az előfizető az előfizetői szerződés aláírásával, mint tevőleges magatartással hozzájárul és elfogadja, hogy ...Én a Voda esetében is megkifogásolnék egy erre hivatkozó díjemelést (ha nincs az 1-es pontnak megfelelő tartalmú mondat az egyedi szerződésben). Mennék, ha kell, panaszra az NMHH-hoz is.
Az a probléma, hogy a jogászok a jogvitákból élnek, és ezért nem szeretnek szabatosan, közérthetően, egyértelműen fogalmazni magyarul (vagy nem tudnak) - tisztelet a kivételnek.
Viszont egy szolgáltatónak kötelezettsége a szerződést (ÁSzF-et is) úgy fogalmazni, hogy az a laikus ügyfél számára közérthető, egyértelmű, félreérthetetlen és félremagyarázhatatlan legyen. Ha egy szerződés megfogalmazásában (és tartalmában) kétséges, többféle értelmezésnek teret ad, akkor a kétséges esetekben mindig az ügyfél javára kell értelmezni a kétséges passzusokat.Lesz hozzászólásom a Telenor módosításhoz is az újabb fejlemények miatt.
-
félisten
Sziasztok! Ha bemegyek a Telenorhoz és kérek egy feltöltős számot, akkor mennyiért kapok? SMS-t kell tudnia semmi több. Hívás, net (amúgy sem lenne használható ilyen hálózat mellett) nem.
-
sifarr
senior tag
Elolvastam a hwsw cikket. Lénygében azt írja, amit én korábban. Viszont közöl egy fontos infót, a Telenor érvét, hivatkozását, amellyel a módosítás jogszerűségét akarják indokolni.
Elolvastam az EU Bíróságának ítéletét. Ez egy fogyasztóvédelmi civil szervezet panaszára az osztrák A1 Telekom javára ítélt egy pontosan olyan ügyben (ÁSzF-be foglalt inflációs díjemelés), mint amit most a Telenor szeretne. Az ítélet 26-29 bekezdései az érdekesek. Ezek alapján a "hűségidős" szerződések sem mondhatók fel jogkövetkezmény nélkül az ÁSzF-be foglalt inflációs emelés esetében.
Tehát a Telenornak igaza van.
De a Telenornak még sincs igaza a módosítással.
Ugyanis az EU Bíróság a határozatában végig az EU 2002/22 irányelvére hivatkozik. Az EU-s irányelvek azonban nem közvetlenül épülnek be 1-1 tagország jogrendjébe, azaz nem közvetlenül szabályozzák pl. egy mobilszolgáltató ÁSzF lehetődésgeit, egy mobilszerződés tartalmát. Az EU-s irányelvek a tagországokat kötelezik arra, hogy valamely jogterületen a tagország az irányelvnek megfelelően hozzanak vagy módosítsanak jogszabályokat. Ezek az irányelvnek megfelelő helyi jogszabályok lesznek közvetlenül hatályosak az érintettekre.
Az egy teljesen más kérdés, hogy 1-1 tagország beépíti-e vagy megfelelően építi-e be a helyi jogszabályokba az irányelv előírásait. Ha nem vagy rosszul építi be, akkor is a helyi jogszabályok lesznek érvényesek azon a területen.
Az osztrák esetben a konkrét jogszabályok feltehetőleg lehetőséget adtak az A1 Telekom eljárására. A civilszervezet feltehetőleg otthon sikertlenül próbálkozott, s utána fordult az EU Bíróságához.
A jelenleg hatályos magyar jogszabályok már nem igazán tesznek különbséget a szerződésmódosítás tekintetében a határozott idejű és a határozatlan idejű szerződések között. A kétoldalú, közös megegyezésen alapuló módosításról már írtam. Emiatt nincs értelme egy ilyen ÁSzF módosításnak. Ugyanis bármennyire "automatikussá" válna a módosítás, emelés, ettől még az ügyfeleket ki kell értesíteni. Az ügyfélnek pedig tevőlegesen el kell fogania.
Az egyoldalú módosítás az érdekes csak. (És pont ebből a körből akarja kivonni a díjemelést a Telenor, és ezzel a kétoldalúhoz automatikusan átteszi. Harmadik mód nincs.)
A határozatlan idejű szerződések esetében a szolgáltató szabadon módosíthat, emelhet tetszése szerint, azaz egyoldalúan, nem kell az inflációt sem figyelembe vennie. Kiértesítés itt is kötelező. Az ügyfél pedig, ha nem fogadja el, akkor szabadon felmondhat. Jogkövetkezményről ebben az esetben fogalmilag kizárt beszélni.
A határozott idejű szerződés egyoldalú módosítása az igazán érdekes. A jogszabály (Eht) egyoldalú módosítás esetében az ügyfél számára jogkövetkezmény nélküli felmondási jogot biztosít, ha az az ügyfél számára hátrányos [132. § (5) és (7), kivéve a (6) bekezdésben szereplő esetket. A díjmódosítást a törvény az ügyfél számára hátrányosnak minősíti a mértékétől függetlenül - akár inflációs, akár nem. Ezt a felmondási jogot valamilyen ÁSzF szabályozással az ügyféltől elvenni nem lehet. Azt sem mondhatja ki egy ÁSzF, hogy az inflációs díjváltozás nem díjváltozás.
Ezért nem értem én ezt az egészet, hogy mire jó ez.
Ugyanis az EU-s bírósági ítélet is pont a határozott idejű szerződések inflációs emeléséről mondta ki: ... a díjakat egy állami intézmény által megállapított objektív fogyasztói árindex változásainak megfelelően igazítják ki, nem minősül e rendelkezés értelmében „szerződési feltételek módosításának”, amely esetében az előfizetőnek joga lenne a szerződését hátrányos következmény nélkül felmondani.
A Telenornak inkább a törvényalkotót jogszabályváltoztatás miatt megkeresnie, hogy vegye be újra a jogszabályokba, ami régebben benne volt, az inflációs emelést.Még egy valami. A módosult szöveg így szól: (a díjakat) ... fogyasztói árindex mértékével megegyezően a Szolgáltató jogosult korrigálni (így az éves átlagos fogyasztói árindex értékétől függően a díjakat növelni vagy csökkenteni).
Na most. A jogosult nem azonos a kötelessel. Azaz joga "lenne" emelni (ha akar, ha magas az infláció), de nem köteles díjat változtatni, csökkenteni, (pl. ha deffláció van). Nem mindegy a szóhasználat, emlékezzünk csak az internet ÁFA-jának csökkenésére![ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz szabonagyur #85348 üzenetére
Kis szemét volt, nem engedte boltba átvenni. De így is jó lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- A négyszeres áron kínált noname okosóra története
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- Politika
- Energiaital topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Aliexpress tapasztalatok
- PlayStation 5
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...