- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
gp A 11 bit studios különleges túlélőjátéka konzolokra is megjelenik majd.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Kicsit lemaradtam az eseményekről - mostanában D7100-hoz (C1.03 firmware) milyen utángyártott aksit érdemes venni? Jelenleg még a gyárit használom, de újabban egyre hamarabb lemerül, és battery info szerint is 3-as az állapota.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
ILC Murphy-törvény : obicserénél MINDIG úgy veszed ki a táskából az újat, hogy a legszarabb szögben álljon a bajonettre tekeréshez, és a legnyomibb csuklóakrobatikával tudd csak felpasszintani.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Egy hülye kérdés még a D3500 kapcsán - feltűnt, hogy az AF segédfény hirtelen LED lett. (Legalábbis én most vettem először észre.)
Ezzel kapcsolatban elgondolkoztam: használja azt egyáltalán valaki itt?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Frigetrus #43746 üzenetére
"Hmm, mondjuk a D7200-nak butább a státuszkijelzője."
Mindenkinek mások a prioritásai kezelőszervek ügyében. Nekem pl. a flippy screen az a dolog, amit így megköszönöm, ha hozzám hajítják, de annyira nem állok neki problémázni, ha éppen nincs. Ellenben nekem fizikai tárcsából minimum kettő kell, különben ne is szóljatok hozzám - na, ez meg másoknak nem annyira szempont, és elvannak menüzéssel meg képernyőn tapicskálással.
Valahol mindenki megtalálja a számítását.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Gulyopapa #43751 üzenetére
Attól függ - mi a kereted? Haver simán lő fasza képeket úgy, hogy a váz se croppos, meg az üveg se annyira hosszú... de tudja, hogy vadfotózásnál a legfontosabb dolog a türelem.
(Ja, meg hát mindenkinek mást jelent a vadfotózás... ez szerintem legalábbis közel esik hozzá, aztán mások szerint meg nem )
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz szacsa82 #43791 üzenetére
"Sajnálatos egyébként ez a gyors kiöregedés, ha nem lenne a technika nyomása, még mindig boldogan lődöznék a full manuál filmes Praktika gépemen is... És tisztelem azokat, akik kitartanak régi barátjaik mellett."
Azért ne essünk már át a ló másik oldalára. Nyilván van egyfajta bája a retrózásnak is, meg persze ha olyan béna vagy, mint én, akkor akármilyen csúcsgéppel is snapshotokat lősz csak... de igenis volt/van érdemi technikai fejlődés, amit nem lenne érdemes lebecsülni.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
-
-
veterán
válasz NandorHUN #43870 üzenetére
Az E-sorozaton tudtommal nincs a frontlencsére csodamáz (Nikon Integrated Coating) felkenve - ott az üveg, osz' csá. Aki próbálta, majd biztosan többet tud róla mondani... én csak ennyit tudok a témáról.
De szerintem maradj inkább az AF-D verziónál - harmincpárezerért azt is utánad hajítják, és a fókuszgyűrű elég hosszan jár ahoz, hogy manuálozni is lehet vele.
(Szerk: egyébként milyen vázra tekernéd?)
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Kicsit offtopic - bracketinggel, meg főleg a Lightroom HDR merge-dzsel ki mennyire elégedett...?
Próbálkoztam ma párat 0/-2/-1/+1/+2 beállítással, és az eredmény... hát nemtom, szerintem ha egyszer meglövöm nullára, aztán posztban kicsitt huzigálom a csúszkákat, senki meg nem mondja az eltérést a két módszer között. Ez normális, vagy én szarok el valamit?
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz helixP #43927 üzenetére
Ja, nem - ez tökre szélcsendes idő volt, meg ami kevés autó mozgott párszáz méterre a háttérben, az még f/11nél is amúgy is egy koszfolt max., azon nem paráztam.
Nemtom... kép, ha ez segít.
(Fenébe... látom, megint szenzorpucc idő van )
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Throme #43944 üzenetére
Tényleg? Elhiszem, nem volt a kezemben K-1.
Mondjuk ha jobban belegondolok... tényleg problémásabb lehet a tükrös IBIS, már csak fizikailag is. Vázban a mozgásérzékelő, vázban korrigál - aztán persze minél hosszabb a lencse, annál nagyobb a bizonytalansági tényező, hogy az erőkar vége felé lévő lencsetagok most pontosan hogyan is lengenek be.
Oké, ebbe eddig nem gondoltam bele ennyire, de lehet valami abban, amit mondasz...
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Nemtom az AF hogy jön a képbe ilyen szituban. Meglehetős tárgytávolság van ugye, relatíve szűk rekesszel - és általában a tárgy a fókuszsíkkal viszonylag szűk szöget bezáróan mozog. Ha egyszer már rámart az AF szenzor a repcsire, utána pár másodpercig nem fog az kimenni fókuszból.
Stabi ebbe hogyan szól bele...?
Szerk: alighanem megvan a félreértés tárgya - AF-C, hát persze. Fair enough, abba tényleg belepofázhat az obistabi. Az én hibám - erre nem is gondoltam, mert két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor léptem ki AF-S-ből. Így már érthetőbb.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz legless #43965 üzenetére
Szerintem mutass pár példaképet mert látatlanban tényleg nehéz bármit is mondani...
Legalábbis ezt "Maguk a képek élesek, legalábbis az élesség ott van ahova állítottam. Mégis, 100%-os nagyításnál egyszerűen mosottnak tűnik." nekem nem sikerült értelmezni. Arra gondolsz esetleg, hogy nem elég kontrasztos...?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz gaben22 #44089 üzenetére
Dettó - sőt, szerintem 24MP-s váz mellé a legelején még a kis kitobi is elég lehet, aztán max. croppol egy kicsit.
(D3200 plusz 18-55VR kijön 90 körül is - ha nem jön be, vagy kevés, max. párezret bukva tovább tudod passzolni. Nem úgy, mint vatta új cuccoknál, hogy kihozod a boltból és püff egy huszas... )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz marcitp #44093 üzenetére
A D90et nem a saját tapasztalatom miatt nem ajánlanám (attól még, hogy én konkrétan egy példánnyal beszoptam, legtöbben nagyon vidáman tolják vele).
A kereső az persze valamivel jobb, de képminőségben érezhetően elmarad pl. egy D3200 mögött - kezdőként a státusz LCD nem fog sokat adni az i gombhoz képest, tuti jó darabig nem fog kuplungos obikat vadászni rá, valamint meg először egy tárcsával tanuljon meg fotózni.
Szerintem kezdőgépnek nem jó - technikailag túlhaladott, elég öreg ahhoz, hogy jó állapotút nehéz legyen találni belőle, és ami extrát ad egy hármasötös géphez képest, azt egy jó darabig nem fogja még használni.
(Ha nagyon bele akarnád hajtani a málnásba, akkor minimum egy D7000...)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz marcitp #44102 üzenetére
Egyébként hogy biztos legyek szenzor tekintetében az emlékeimben, LR default zajcsökkentés mellett kiexportáltam minden D90-es képemet 1440p (~3MP) 95%-os jpegbe, és átlapozgattam őket teljes képernyőn... ISO800-nál már jól látszik homogénebb részeknél a zaj, attól felfelé meg mindenhol. Magyarul - akkoriban jó volt az a szenzor a D90-ben, de még egy viszonylag korai 24MP-s szenzor is azonos méretre leszedve úgy 1,5-2 FÉ-vel később kezd el igazán hangyásodni.
Persze nappali fotóknál, vagy állványozva, vagy szuper beltéri megvilágítással (nem kell lightboxokra gondolni, csak mondjuk erősebb dönthető vaku) ez nem jön elő - de ha a fényviszonyok miatt fel kell tolni az ISO-t, az a szenzor bizony elég hamar kifullad.
(Ezt igazából csak azért tenném hozzá, mert ezek a köcsög kis telók fix témáknál eléggé feltörekszenek low-lightban is - tehát ne legyenek irreális elvárások csak azért, mert hű az APS-C szenzor milyen nagy. )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz Throme #44107 üzenetére
Mossák - csak nem mindegy, hogy hogyan.
Az 55-300at nem láttam, de az első 55-200VR-ral pár esküvői portrét igen - eléggé "bizi" az a buké. Ha nem full homogén a háttér, én tuti, hogy előbb mennék ilyesmire egy 85G-vel akár kettőnyolcon, mint kittelével tökig nyitva. (Egyébként árban sem megugorhatatlan a difi a kettő között...)
(AF sebesség meg portrénál hótmindegy... )
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
-
-
veterán
válasz #86322688 #44150 üzenetére
A tükörobit a bokeh
Na, ezzel van a legfőbb problémám - tudom, ízlések és pofonok, de akárhány tesztet néztem tükrösökről, nekem sose jött be a mosásuk. Biztos az én google-fum gyenge, és vannak ellenpéldák - de amikkel láttam képeket (Samyang, Wallimex, vagy akár Nikon), azok így... hát, ha ez egy tudatos művészi döntés eredménye, hogy igenis úgy nézzen ki, ahogy, akkor azt elfogadom.
Szerk: oké, akkor jól tippeltem, direkt ilyen - nincs ezzel baj, hogy effektel, csak mintahogy pl. halszemezni sem akarok, az ilyesféle képvilág sem annyira jön be. Ettől még tetszik, hogy láttál benne valamit, csak not my cup of tea.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz mpeter8705 #44178 üzenetére
(jobb gombkiosztás?)
Nem. Ez persze maximálisan megszokás kérdése, és talán majd megcáfolnak... de szerintem pont, hogy buta ötlet volt minden gombot átzsúfolva szétszórni a képernyő jobbjára. Szerintem pont jó helyen voltak azok a gombok ott balra, egy sorban.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
Én inkább hajlanék a Tami felé.
Ugye eleve a 18-105 és az 55-200 között túl nagy a felesleges átfedés. Másrészt pedig az 55-200 VR2 talán kicsit gyorsabban fókuszál, mint a nagyon lusta korábbi verzió... de szerintem az a Tami így eléggé adja. Vannak hibái annak is, hogyne - pl. az AF/MF meg a VR kapcsolók nagyon lazán járnak -, de nekem bejött.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz itouchfan #44193 üzenetére
Első ránézésre fényerősebb a vége. Nem 6,3, hanem f5,6.
Ez mondjuk nullát számít...kb. 1/3FÉ ide vagyoda, az semmi. (Közben látom, hogy szerkesztetted - egyre gondoltunk. )
Gyakorlatban úgyis le fogsz rekeszelni minimum nyolcra a tele végén, akkor meg kit érdekel. (Az "E" egyébként itt az elektronikus rekeszre utal, nem az üvegre.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz B.Á.L.!.N.T #44242 üzenetére
Manuálozva hogyan döntöd el, hogy tényleg jó helyre megy-e a fókusz...?
Mert ha csak nem LV-zel, a zöld pötty akkor is csak olyankor jelenik meg, amikor a kontraszt-alapú AF modul rábólint. Az pedig ugyanúgy mellé tud menni, mint AF obiknál.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz AuraSync #44351 üzenetére
"Erre többet egy fillért nem fogok költeni..."
Na, ez szerintem mehetne hivatalos "utolsó szavak" mottónak nemcsak ebbe a topicba, de akár rögtön az egész "Digitális fényképezés" gyűjtőbe (sőt, általában bármire)...
De amit helixP írt, első nekifutásra a legjobb tipp - aztán persze fényerős fixi beszerzése. A Yongnuo-t nem ismerem, de 30 körül már van Nikkor 50/1.8D, vagy akár 15 körül el lehet csípni egy 50/1.8 Series-E manuálos obit.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz AuraSync #44355 üzenetére
Ez első körben fasza lesz, szerintem szeretni fogod.
Gyors tanácsok hozzá - ha nem már eleve úgy kapod kézhez, a vázhoz közelebbi keskeny recés gyűrűt tekerd úgy, hogy a fehér pötty és a narancs 22 szám egy vonalban legyen, majd a kis pöcköt húzd be a váz felé. Utána - ahogy mondták előttem - a módválasztó tárcsa a váz tetején "A"-ba, és (menübeállítástól függően, de segítünk majd), vagy az első, vagy a hátsó tárcsával állítasz rekeszt, témától függően.
Fókuszálás - a 18-105től eltérően, ennek az obinak a fókuszgyűrűjét AF módban NEM lehet tekergetni!!! (Illetve persze lehet - kellő erővel mindent el lehet tekerni -, de károsítod vele a mechanikát.) Ha kézzel akarsz korrigálni, a vázon az obifoglalat bal alsó felén billentsd át a kapcsolót.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz sarasota123 #44363 üzenetére
Simán lehet - konfigurálható, hogy milyen infókat mutasson a fel-le gombokra.
Menu \ Playback Menu \ Playback Display Options
(A felhasználói kézikönyv 302. oldala.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz AuraSync #44381 üzenetére
Nagyrészt csak azt tudom én is ismételni, amit már leírtak előttem:
1) Mutasd a NEF-eket. "3-or csináltam képet ugyan arról a tárgyról ugyanakkor ugyan onnét, annak 3x-or más színe lett." - ez bizonyos fényforrások esetén automata fehéregyensúlynál előfordulhat... de nagyon töröm a buksimat, hogy másképp hogyan történhetne ilyesmi.
2) Semmilyen gép sem képes arra magától, "amit az ember szeretne" - neked kell beállítanod, hogy mit szeretnél. Ez gyakran utómunkát is igényel, és még akkor sem biztos, hogy 100%-ra megoldható.
Sőt, itt válaszolnék erre, hogy "Létezik egyáltalán olyan felvevő eszköz amivel azt kapom amit látok?"
NEM. Ilyet ne is várj, szerintem 20év múlvára se. A gépben lévő optika-szenzor-DSP triumvirátus sosem fog pontosan úgy működni, mint a szemed. (Mondjuk szerintem ez inkább feature, mint bug...) Nem akarok mély neurobiológiai fejtegetésekbe bocsájtkozni, mert nem is vágom eléggé a témát hozzá - de ettől még kellő türelemmel és gyakorlással meg fogsz tanulni jó képeket lőni. Ami sosem lesz 100% pont olyan, mint amilyennek pontosan te, pontosan ott, pontosan akkor láttad a témát - de ez szerintem nem is célja a fényképezésnek.3) Ilyesmi kérdésekkel kapcsolatban, mint az AF módok, sajnos tényleg nem mellőzhető a doksi alapos és értő elolvasása, majd sok kísérletezgetés - nem csak otthon, de terepen is, különféle módokon mozgó témákkal.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
veterán
válasz anaqer #44400 üzenetére
Ha már auto WB szóba került: most egy kicsit én is elbizonytalanodtam.
Járulékos kérdés: ugye jól tudom, hogy az auto WB független a fénymérési beállításoktól (mátrix/center/spot) és mindig a teljes képet nézve lő be egy adott értéket...? (Direkt visszalapoztam én is a doksiban, és nem találtam explicit említést erre vonatkozólag.)
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!