-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
torzo
őstag
-
Kleroo
veterán
válasz
#40935168 #16462 üzenetére
És asssetudja mivahh'
Szerintem nagyon rezeg a léc náluk, pedig a Canon is bőven hibázgat, le lehetne rá csapni.
D800-al durrantottak egy gigászit (igaz túlságosan is célirányosan, túlkompenzálták a D700 alávágását a D3-nak) Azóta lemaradva, és rosszul reagálnak az új trendekre. Avagy öregesen innoválnak, olyan semmilyenek az új featureök.Én mit tennék? D400! Nesze canon én tudok ilyet, piaci rés betömve. D4s az a7s szenzorával, 4k-val , büntető sorozatsebességgel, gigászi bufferrel, 3 slottal (2cf, és vmi ssd alapú csatlakozás) kellett volna.
1-el alápozícionálva a D4 szenzorával egy 8fps-t tudó D700 utód nem vészesen kurtítva. Emellé a D800 utódot felhízlalni kerek 50MP-re, mind2 4k videóval, headphone csatival, és minden földi jóval amit a Canon ML-el tud csak. És mindegyikbe egy friss vadiúj AF, ami picit ráver a Canon 5d3-ban szolgáló rendszerre.
D610 így egy vicc. Vagy legyen olcsó, vagy ne legyen belépőcske.
Df is elég rétegcucc lett, sok értelme igazából nincs. Talán a hipstereknek, de aki applet vesz, az nem hiszem hogy Nikon venne, sztem inkább a Canon dominál ilyen vonalon.D7100-D5x00 vonalat összemosnám. Kihajtható kijelzős, picit kurtított de D7100 váz felépítésű vázzá. És így lenne hely a D400/D9000-nek.
És mindegyikben alap a wifi, és a sok integrált gadget/feature.
D3100/D3200/D3300 a szokásos budget vétel(D3300-at sokáig forgalomban tartani)
D3400 az okos kurtított belépő, picit nagyobb tehát D5x00 mérettel
D6000() A mindent tudó haladó, de nem profi gép (Multicam 3500al)
D9000 az über DX az új AF-fel
D710 a lowlight daragép ami jelentősen lemarad a csúcstól
D810 a stúdiógép ami fityiszt mutat akár a középformátumnak is.
D4s/D5 a jézusiten godlike daralowlight gép.A lényegi fejlesztésekkel nagyon befagytak. Anno D200-D300-D700-D3-D3s, illetve a nonplus ultra 36MP(asdasd ez csak elírás lehet, képtelenség, etc) D800 idején hatalmasakat ugrottak. és most is meglenne rá a lehetőség, nem sci-fi kategória.
Lépni kéne markánsan valmait. ez az egyhelyben toprogós, lessük a Canont, és foltozgassunk, de csak nagyon konzervatívan, sztem sehova sem vezet. Persze nem váltom meg a világot, ezt most csak hirtelen brainstromingoltam magambanAz FX vonal a neccesebb, de sztem jobb lenne 2 eltérő félpro váz, mint 1 félpro ami 1 dologra tuti, és egy amatőr, ami drága, és legalább semmire se igazán jó.
Flame ON
-
alba-regia
aktív tag
válasz
#40935168 #16461 üzenetére
Ezért érzem jó koncepciónak az új Sigma objektíveknél a rendszer cseréjének lehetőségét (bár Mo-on nem tudom, ez milyen tétel). Ha ezek az új obik nem csak minőségben, árban, de majd tartósságban is bizonyítanak, igencsak megszorongathatják a Canon-Nikon párost, mivel egyszerűbbé válik a váltás. Remélhetőleg ez majd megmutatkozik az árképzésben is.
Az X100S nálam is inkább kütyübuzulás. Hordozható kis gép, megfelelő átfogású obival, jó szenzorral. Egy tükörreflexest azonban nem nagyon tud kiváltani szerintem.
-
aleister
veterán
válasz
#40935168 #16442 üzenetére
Már egy ideje szó nélküli cseréli a Nikon a D600-ban a zárat.
Mondjuk az igaz, hogy azt még nem hallottam tőlük, hogy "ezt elqrtuk, nem kicsit, nagyon".
(#16443) Larry303:
A D700-nak nincs ám olyan fene nagy sorozatkép sebessége. Raw-ban 5-öt tud lőni másodpercenként, aminél a D600/610 is jobban teljesít. Ahogy nézem portrémarkolattal, jpegben tud 7-8-at. Ez már okés, ha valaki megelégszik vele.Gulyópapa:
Igen, de van ennek egy kulturált módja is. Ez a sunyizós. :Ö -
Larry303
addikt
válasz
#40935168 #16442 üzenetére
nem a szenzorkoszolásra értettem. -azt lehet orvosolni....csak nekem olyan pont semilyen....ha már full frame akkor vmi oka legyen...
studio, tájkép akkor ott az ultimate 800as széria...riport sportra még mindig egy d700at választanék a 600 helyett, személyes tapasztalatom nincs -max annyi hogy elvileg a fokuszrendszere közeli rokonságban van a d7k val - szal pont a fokusz miatt.
nem tudom, valahogy ez a 600as széria nekem nem
szvsz jó választás volt ez a 6d -
válasz
#40935168 #16265 üzenetére
"1. az a bemoccanás, amit egy - teszem azt - 1mm-es shake csinál, amikor simán az obi vége kicsit "Rázkódik", mozog.."
Sajnos ez nem elég részletes... hosszú írás, de nem ilyen egyszerű ez. Ez csak egy kiragadott példa, hogy az obi vége kicsit rázkódik. A váz is rázkódhat, mert olyan berázás is lehet, hogy az obi vége szinte mozdulatlan, de maga a váz mozdul el.
Igazából ennek végtelen kombinációja létezik, hogy egyenes vonalú elmozdulás jön létre, vagy hogy hol alakul ki az elmozdulás középpontja, ha forgómozgás is létrejön, illetve milyen irányú elmozdulás is jön létre. Ezt érdemes meghagyni a matematikusoknak."2, 3, 4":
Ez csak egyenes vonalú elmozdulásra igaz így ebben a formájában.
Mihelyt forgatás is bekerül a képletbe(amint írtam, én úgy mozdítom be, hogy az expógomb lenyomásakor tekeredik a kezemben a gép), már ez nem teljesen igaz.Egy speciális esetben meg mindegy, hogy FX vagy DX, leméretezve ugyanakkorának fog hatni a bemozdulás. Mégpedig, ha csak forgatás az elmozdulás, aminek a középpontja pont a szenzor közepére esik.
Az egyenes vonalú elmozdulás kvázi megfelel egy olyan forgómozgásnak, aminek a középpontja végtelen távolságra van a szenzortól.
A valóságban ez a kettő között szokott lenni(csak egyenes vonalú elmozdulás vs. csak forgatás), és közelebb áll szerintem az egyenes vonalú elmozduláshoz. -
válasz
#40935168 #16255 üzenetére
Több összetevője van ennek!
Pl. fizikálisan az FX-en a nagyobb érzékelőméret miatt nagyobb elmozdulások adódhatnak...
Vagy pl. magamnál észrevettem, hogy az én bemozdulásom nem egyenletes a szenzoron, hanem "csavart", ami azt jelenti, hogy a kép két oldala nem ugyanúgy mozdul be.Aleister: bizony ám, záridő kell, záridő, de gyakran a téma miatt is...
-
-
flash-
veterán
válasz
#40935168 #16170 üzenetére
vagy magyarok közül
http://www.timeapictures.com/eskuvo/
persze biztos van aki technikailag jobb náluk,nem is ismerem az összes női fotóst, de az ő képeikből számomra árad az érzés, a pillanat eseményének hatása átjön..
sok jó fotós van és sok fotós képéből semmi ilyesmit nem érzek.
éles,szines,jól komponált de számomra ennyi.(vagyis nem jön át semmi érzelmi töltet)
(az én véleményem hogy a fényképezésnek inkább kéne olyannak lennie mint a festészetnek,nem pedig olyannak mint az építészetnek vagy mint egy technikai sportnak.) -
aleister
veterán
válasz
#40935168 #16165 üzenetére
Nyilván találnék többet is, de az első indexképek alapján ezekbe néztem bele. Vannak persze jó képei, nem kérdés, de továbbra sem értem, hogy mit akartál mondani?
A csajnak van egy előző genes pro FX munkaváza meg egy álom fix obisora. Hogy jön ez az AF hibákhoz?m3ss:
Nekem abból egyedül a 3. tetszik. A segges. Abban van hangulat. A többi ilyen állítsunkegyjócsajtdögöspózba. Semmi értékelhetőt nem látok bennük. -
m3ss
veterán
válasz
#40935168 #16156 üzenetére
haha, csajszi egy 35 1.4-et, egy 50 1.2-ot, meg egy 135 f2-ot hasznal te meg ugy irkalsz rola, hogy csoda hogy ilyenekkel is kepes jo portret loni...
portrezni nem is kell mas sztem mint ez a harom uveg. esetleg meg egy nagylato(bb) ritkan...amugy tenyleg marha jok a kepei
meg is jott a kedvem ilyesmihez, kozoltem is parommal h ma fotozasra szamithat(#16162) aleister azert a medencesek kozul az utolso ket kep sztem kifejezetten jo. meg a labakat pl eleg jol fotozza/mozgatja. de persze a modellek is sokat dobnak a kepen...
-
aleister
veterán
válasz
#40935168 #16159 üzenetére
Miért beszélek félre?
A fókuszt és a csodagépeket állítottad szembe ezekkel a képekkel. Nem baj, hogy Neked bejönnek, de ha eltekintünk attól, hogy szép idomokat fotózott az illető, ezek nagy része átlagos. Ebben a galériában pl kíváncsi lennék, hogy szerinted melyik jó kép? Én egyet látok publikálásra érdemesnek. De ebben egyetlen értékelhetőt sem találtam. -
imyourfriend
őstag
válasz
#40935168 #16156 üzenetére
Jelen esetben ha gond van az ödéma2 fókuszával ha nincs egy állvány+MF megoldja a dolgot (tessék kijavítani ha rosszul gondolom). Biztos vagyok benne hogy 5d2-ből is van bőven olyan váz mely tökéletesen teszi a dolgát, csak ezek az emberek nem kürtölik szét a világban hanem használják a vázat.
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #16125 üzenetére
Ezt úgy lehetne egyértelműen keresztbe tesztelni, hogy az ő kártyáját be kellene dugni a Te gépedbe...Egyébként a vázakban lévő kártyaolvasó sebessége és az FW számít a legtöbbet: nagyságrendekkel lassabb olvasással és adatfeldolgozással nagyságrendekkel lassabb az ellenőrzés is.
A lövésed meg a bufferbe megy: amíg az meg nem telik, nem sipákol.
-
*Ropi*
félisten
válasz
#40935168 #16123 üzenetére
A teszt hibára futása a kártya olvasásánál attól függ, hogy mit tud vagy mit nem kiolvasni a kártyából. Ha pl. a kártya órajelet adó kristálya sérült, akkor látszólag még működik, csak az órajel nem stimmel, innentől kezdve a váz egy ideig próbálkozik a hibás adatok megfejtésével (amíg a wachdog le nem tilt) aztán lép tovább.
-
Freddy76
addikt
válasz
#40935168 #16083 üzenetére
Hasselblad konkrétan megveszi a technológiát a Sony-tól, majd legyártja egy az egyben a Sony kameráját, fa markolattal, nagy "H" betűvel, négyszer annyiért. Ez tényleg csak kóstolgatás, nem több.
A középformátum már más tészta, irdatlan pénzeket emésztene fel a fejlesztés és a gyártás, nem biztos, hogy a Canon és a Nikon egy ilyen viszonylag kicsi, és már hosszú ideje "leosztott" piacra be akar szállni. Itt nem igazán tudnak versenyezni a Pentax-szal. Ez utóbbit szokás kis márkaként kezelni, holott a Pentax valójában a Ricoh fotós brand-je, és mint ilyen, minden, csak nem kicsi...
A Leica nem nagy szereplő (amennyire tudom) ezen a piacon.
-
imyourfriend
őstag
válasz
#40935168 #16040 üzenetére
Én még nem teszteltem, nem tudom milyen. Viszont a Nikkort tesztelhettem volna, csak az az érzésem kellemetlenül érintene hogy egy közel 7éves konstrukció és alig várnám hogy olyanom legyen. Emellett érdekel a Tamron is (tudom nem túl hihető, de van 1 lencséjük amit felpróbálnék a vázra), hogy D600-on mi nem stimmelt rajt a kollégának, vagy egyszerűen mi volt kevés a Tamronban. A megelégedésnél valamivel többet nyújt?
-
Elektrosokk
veterán
válasz
#40935168 #15806 üzenetére
igen valóban, annyira nem ismerem a zeiss üveget, csak pár régebbi fixet, azokról is annyi véleményem hogy már nyitva is karcol némelyik, ami nem rossz, de élesben gyors munkára manuál, hát igen
viszont sokan cseréltek külföldön canikon vázat a7/a7R-re, és konverterrel használják az üvegeiket.
a sigma meg mindig is nagy szerelmem volt
-
válasz
#40935168 #15790 üzenetére
Vagy mondjuk kihasználni azt, hogy a Sigmat, Tamront és a többi 3rd party gyártót szivatja a CaNikon páros, mert nem ad ki nekik tisztességes dokumentációt pl. a fókusz rendszereikről (ezt olvastam anno).
A Sony meg lecsaphatna ezen gyártókra:
- Tessék, itt van minden doksi amit kértek, itt van X teszteszköz, itt van plusz száz zsilliárd dollár, hogy kompenzáljuk az első két év veszteségeit, de toljatok be alám 20-30 vadi új optikát, lefedve a teljes product linet.Ha akarná a Sony, megcsinálhatná. Nekünk lenne a legjobb, hogy végre valaki belerondítana a két nagy seggmeresztésébe, és kicsit felkavarnák az állóvizet.
Hirtelen azonnal előkerülnének a páncélszekrények mélyéről az érdekesebbnél érdekesebb újdonságok a CaNikon párostól is ne aggódjatok ^^
És amúgy a Sony az egyetlen ilyen tőkeerős cég, aki erre képes lenne (újra hangsúlyozom, ha akarna), mert szerintem sem az Olympusnak, sem a Pentaxnak pl. nincs megfelelő erőforrása, amit a piacszerzéshez elegendő lenne.
-
Throme
veterán
válasz
#40935168 #15771 üzenetére
Szerintem vonatkoztass el ettől, hogy mennyire igaz ez a 3,5 vagy 4 érték.
Akik ezt, illetve ilyen ultrazoomos obit vesznek nem azért döntenek mellette, mert az 1 vagy 2 helyett már 3,5 - 4 stop- ot tud. Legyen benne stabi. Ha az jobb, mint az előd, akkor csak nagyobb az öröm...
Sokkal jobban foglalkoztat engem pl az, hogy mekkora kompromisszumot kell kötni egy ilyen lencse esetében a 2 obis lefedettséggel. Mennyit javult, vagy romlott mondjuk az előző 18-300-hoz képest, avagy hol tart egy tami 18-270el összehasonlítva és milyen lesz a 16-300 VC?!Tudom Téged ezek hidegen hagynak mert karc, karc, karc
,
-
imyourfriend
őstag
válasz
#40935168 #15771 üzenetére
A stabical eddig joreszt csak te foglalkoztal szerintem. De lehet nagyot neznel ha valaki kitartana a 3.5 stoppot melyet irnak a specifikacioban. Az meg reszletkerdes hogy a juzer mit tud kihozni a dologbol, es az obi mit nyujt. Anno a 120-400 szepen teljesitett, de nem erdekelt hogy papiron mennyit tud a stabija hanem hogy eles helyzetben milyen zaridot tudok kitartani, illetve mit kivan meg a tema. Viszont hogy mit irnak a termekleirasba szerintem picit marketing szagu, de felesleges rajt felhaborodni.
-
válasz
#40935168 #15771 üzenetére
Engem nem is annyira a VR ál-adatok birizgálnak ezzel a lencsével kapcsolatban, hanem hogy hol az öreg istenbe' spórolták le az előző verzió súlyának konkrétan a harmadát...
Jó, ha elhagysz három tagot akkor nyilván könnyebb meg rövidebb lesz a lencséd, de 1) ez még ennek fényében is brutális eltérés, és főleg 2) optikailag mennyit áldozol be érte...?
-
-
imyourfriend
őstag
válasz
#40935168 #15586 üzenetére
Tudom, hisz mikor kezembe veszem látom rajta a jelképet.
D90-el videóztam utoljára, és megfogadtam hogy nem kell nekem ez a funkció. Hogy mennyire azt fentebb olvastad.
Nem maradok semmiről sem le ha nem tudom használni a videót.
(#15590) crey: Nem vitatom hogy hasznos egy dolog, csak jól jönne egy stabis fix hozzá (mint pl Canonnál a 35 f/2 IS) meg elférne egy könnyebb élességállítási rendszer, vagy minek mondják ezt.
-
Byk01
őstag
válasz
#40935168 #15546 üzenetére
A mai DSLR-ekből azt sajnálom, hogy nem tudják (?) vagy nem akarják (!) a gyártók meglépni azt, hogy mondjuk van egy FX lapka, 40 megapixel (csak mondtam valamit.. legalább natív 8k-t tudjon már fotózni 2:3-ban is)
és ha akarom, így használom 40-en, ha pedig egy D4-Df szintű iso-ra van szükségem, akkor felezze meg az oldalakat, tehát 4 pici pixel alkosson egyetlen 1 "virtuális" pixelt, így sokkal magasabb iso-t is bírva, ami végeredményben lehet, jobbat eredményezne akkor is, ha mindkét képet leméretezem mondjuk 1920-ra, vagy még kisebbre, webre. Nem láttam még tesztet arról, melyik módszer a jobb: ha egy nagy MP-s képet leméretezünk kicsire, vagy ha eleve kisebb RAW-t lő az ember a szenzor adta nagyobb magas iso-tűrő képességgel (és még azt is lentebb viszi ugyanúgy). A D800 pixelszinten nem valami nagyágyú zajban, mégis eszement magas pontot kapott DxO zajteszten, mert ők nem pixelszinten nézik a zajt, hanem kisebb, leméretezett képen. De ezt már beszéltük itt sokat. Egyelőre én is így használom és jó, igen.
De lehet, egy ilyen hardveres felbontásmókolás szenzor szinten többet adna. Low-light szituban kevés MP-vel lehetne darálni, vagy fénynél 2x annyi fps-el, stúdióban pedig csak átkapcsol az ember menüből a nagy megapixel módra és kész.
Ugyan DSLR-t már (még?) nem gyárt, de a Fuji EXR technológiája valami hasonló, mint amit itt leírsz, nem? Annyi különbséggel, hogy nem 4, csak 2 pixel adatait vonja össze. Szóval a tudás megvan, az akaráshoz még kell a profit látható csökkenése.
-
fury71
aktív tag
válasz
#40935168 #15546 üzenetére
Én alapból nem vagyok híve a DSLR alapú video-zásnak. Családra, barátnőre, kirándulásra vennék valami combos kis modern kamerát, tele funkciókkal, jó zoomátfogással, képstabi, jó szenzor és gyönyörű kép és ha tele lennék,
Mondjuk nem annyira combos, de nekem egy Panasonic SD90 van videózni. Mindenre elég, gyenge fényben kicsit vérszegény de vállalható a képe, de nagyon könnyen kezelhető és atom stabil a rázkódásvédelme még kézbe tartva is . Fotózni, na azt nem ajánlom vele. Éppen ezért vettem DSLR-t
-
Gulyopapa
addikt
válasz
#40935168 #15533 üzenetére
Nem azt mondom hogy egy kiköpött videókamera, de ismerve a határait ( AF felejtős, blende állást előre ki kell "találni", statikus témákra kitűnő ), nagyon szép videókat lehet vele csinálni. És én csinálok is
Ha meg valakinek sokat kell videózni, ott a Pana GH2-3-4, vagy az új Sony RX 10 ... illetve a Canonnak is egyre jobb az AF-a videóra ... a Nikon ebben hátul jár még ... -
skyny
tag
válasz
#40935168 #15428 üzenetére
Hehe
En vagyok a fiatalabb a forumba majd en megvaltoztatom a profil kepem
Hat igy van szerintem is.emlekszem nekem sokiag egy panasonic fz50 em volt ( nem leszolni) nagyon jo kis kompakt gep volt.szinte mindent lehetett vele csinalni mint a tukorefis vazakon csak eppen obit cserelni nem lehetett
nah pl annak a menujet es gomb kiosztasat jobban szerettem mint a nikonet aztan kesobb persze hozza szoktam a nikonhoz es mar egyszeru es gyorsabban tudom kezelni csak ido kell hozza
Nyaron meg kerem majd egy canon ismerosom hogy had probaljam ki en iskivancsi vagyok ra egyebknet
)
Tegnap meg rendletem a nikon d610 et!!! Huhhuu .Izgatottan varom
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- LG 32UN880P - 32" IPS ERGO / 4K UHD / 60Hz 5ms / DisplayHDR 400 / USB Type-C / AMD FreeSync
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteA620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX6700XT 12GB Bitfenix Nova Mesh Enermax 750W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S23/Samsung Galaxy S23+/Samsung Galaxy S23 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest