- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Yettel topik
- iPhone topik
- Körvonalazódnak az S26 Edge kamerarészletei
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabolcs1975
aktív tag
igen, ebben igazad van. De egy fotóriporter esetében is előfordulhat, hogy olyan témát kap le, amit később jó lenne újra gondolni, és itt már gond lesz.
Egyébként szerintem aki jpeg-ben fotózik, az irgalmatlan mennyiséget lő, és ez valóban lehet érv mellette, hogy így tényleg többet tud (több ezret is akár) összehozni, pár óra alatt. Ekkor már lehet tényleg jobb a jpeg, csak az a gond, hogy nekem nem ez a stratégiám, és kicsit meredeknek találom. Bár igaz, hogy jobb az esély rá, hogy kitud kaparni belőle valami rohadt jó képet, ezt aláhúzom.
-
szabolcs1975
aktív tag
ismerem Szandelszky Bélát, de tipikusan nem olyan témákat fényképez (sajtófotós), ahol nagy jelentősége lenne az utómunkának. Fényképezzen tájképeket vagy portrékat és győzzön meg hogy jobb a jpeg.
Egyébként nem kell Szandelszky Béla ahhoz, hogy az ember picit gondolkozni tudjon. A jpeg beszűkíti a lehetőségeket, de kurvára. Nagyon kevés lehetőséget kapsz arra, hogy egy képet újra gondolj, és ez gond.
-
imyourfriend
őstag
Nem azt mondtam hogy a tükrös a sztár, sőt. Csak most már kezdenek olyan megoldásokkal előjönni a gyártók, melyek kompromisszumokkal de egészen jól használható eszközök. Szerintem inkább nem férnek el ezek a tárgyak, de ha könnyű váz kell akkor ugyanúgy van tükrösben (D3300+18-55VR 605 gr.) És nem a tükrösök nehezek, hanem az emberek lettek puhányabbak.. Szóval úgy érzem hogy a súly nem gond, de ha kell a tele tartomány akkor tegyünk a túrázó táskába egy 55-200VR-t is (a maga ~340 grammjával nem ez fogja leszabni a vállunkat). Ha pedig valamit eltúloztam a 945 grammos összsúllyal és túl nehéz, akkor el kell gondolkozni hogy valami gond lehet az erőnléttel. off, részemről ennyi volt.
-
imyourfriend
őstag
Menüből vezérléssel megbolondulnék.. néha így is vagy fél percig keresem azt amire szükségem van a menüben. Azt a másik tárcsát úgysem kell sokszor használni, viszont egy jó fícsör szerintem, meg elfér a másik tárcsa alatt kényelmesen. Már D90-en megszerettem a dedikált gombokat, és el nem cserélném egy olyanra ami nem tudja ezen funkciót. Nem azért mert oly sokszor használom, hanem azért mert ha kell akkor kéznél legyen, akárcsak a képminőség gomb. Mely a két kártyafoglalattal lehetővé teszi hogy elmentsem magamnak a raw-ot és leadjam a jpeg-et, ha azonnal kell. Portrémarkolatot vettem hozzá minap, na azzal már nehéznek tűnt. Aztán mikor leszedtem róla a 8 enelooppal együtt.. jött is a megkönnyebbülés.
(#16510) Throme: Olyan érzésem van, hogy ha lenne egy kis pénz ami gépre menne akkor az obiba kerülne.. ~6 éves konstrukció a PC-m, de még megvagyok elégedve vele.
(#16514) Larry303: Ezen még nem gondolkoztam, viszont ha a mérnökök odatervezték és meg is alkották akkor biztos fontos szerepe van a bracketingnek. Mely még nem jött át számomra.
-
imyourfriend
őstag
Érthetetlen számomra amúgy a fikázás.. annyival NEKEM nem ad többet egy D800 mint amennyivel többe kerül (meg nemes egyszerűséggel nem tudnék mit kezdeni azzal a k*rvanagy fájlmérettel). Dedikált gombok közül amúgy az iso és a képminőség az amit sűrűbben használok, jól jön a wb is meg hogy két tárcsa van bal és jobb oldalt, de tehették volna jobb helyre az expó korrekció gombját és lehagyhatták volna a BKT-t nemes egyszerűséggel. D700-al tán egy gond van, hogy lassan már nem lesz rá terméktámogatás (vagy már nincs is?) Mindenesetre FX-et ennyi pénzért és ilyen szenzorral tényleg ajándék, sőt egy jó ideig az is marad.
-
imyourfriend
őstag
Még most sem olajoz a szenzor, kijelenthetem.
Bár én is sarkallnám a népet hogy tessék fogni egy d600-at és egy 6d-t kézbe, mert állítom sokan csak az iso-t nézik.. és amelyik gép jobban tűri a zajt az jobb megállapítások meg hát.. de arról senki sem beszél hogy csak 1 kártyafoglalat van a 6D-ben, és hogy hány dedikált gomb van rajta vagy hogy hány tárcsa amivel tudod állítani a dolgokat. De ez az iso dolog kb olyan, hogy ha 5-10ezer expó van a gépedbe akkor jópénzé megveszik, ha meg 25-30ezer akkor nem mert mindjárt tönkremegy benne a zár.
-
#40935168
törölt tag
Freddy, bocs. Muszáj. Sorry. Majd .. adok sört. Sokat, jó ?
... és forceberg-nek is:
1. az a bemoccanás, amit egy - teszem azt - 1mm-es shake csinál, amikor simán az obi vége kicsit "Rázkódik", mozog.. - szóval ez a bemoccanás ha 1 centi nagyságú az obi végén, abból mind az FX, mind a DX szenzoron lesz x tizedmilliméter fénnyaláb-eltérés. Éspedig ugyanannyi. Az FX ilyenkor csak területben különbözik a DX-től, de ettől még az 50-es obi ugyanazt vetíti az érzékelősíkra, akár FX, akár DX lapka van ott, ugyanakkora az eltérés rázkódás esetén mindkét lapnál. Csak az egyikük kisebb és a kivetített körön belül van jóval, a másik meg sarkaival érinti a kört (kábé, amúgy nem egészen). Még nem a képről beszélek, nem a végeredményről, hanem hogy hány fotodiódán okoz eltérést a rázkódás adott idő alatt. Ugyanannyin, azonos pixelsűrűségnél.
2. D800 36 MP-je = D7000 16MP, kb azonos pixelsűrűség. Ergo, ha a kép közepére beeső nyaláb 2 millimétert "berázkódik" (=máshova esik a rázás két végpontján), az ugyanannyi pixelnyi elmozdulást jelent a szenzoron mindegyiknél. Legyen 100 pixel a 16MP-s szenzoron is és a 36-oson is. Utóbbinak hosszabb fizikailag mindkét oldala, de a közepén ez a 100 pixel bemocc ugyanaz a fizikai milliméter táv és ugyanúgy 100 fizikai fotodióda, mint a DX tesónál. Kispálya a nagy focipálya közepén, ahol a játékos ugyanúgy 100-at lép, mire kicselezi az ellenfelet, tökmindegy, melyiken fut.
3. A DX crop vázak ezt a bemoccanást "felnagyítják", mintha zoom-olnánk a 36-os végső képbe. A 100 pixel bemoccanás mértéke a DX szenzornak 10%-át veszi el, az FX-nek meg csak 6-ot. (Csak mondtam valamit). Másképp: 16 megapixel DX-nek 100 pixel vízszintes eltérés az összképnek nagyobb hányada és látványosabb emiatt, mint 36 megapixelen 100 pixel eltérés. DX: 4.928 pixel, FX: 7.360, a vízszintes élek. 100 nagyobb része arányaiban a 4928-nak, mint a 7360-nak.
4. 100% pixelszint nézetben a monitoron is 100 pixel eltérés lesz a rázás, mindkét immár digitális képnél. De ha a monitorra "fit to screen" módban leméretezzük, pl. fullhd-re mindkét képet, akkor a 36-osban sokkal több vízszintes és függőleges sor/oszlop van, ergo ugyanakkorára lehozva kisebb lesz az eltérés mértéke FX-en, mint DX-en.
Tehát attól is függ, pixelkukkerkedünk-e avagy sem.
- A teljes képet nézve DX-en a shake nagyobbnak tűnik. Az más, hogy DX-en a csajnak mondjuk nincs válla, FX-en pedig van. Más a képkivágás.
- Pixelszintet nézve (ahol képkivágás/crop mint olyan nem tényező), FX és DX shake ugyanannyi, pl. a kép közepén nézve. 100 pixel lesz mindkettőnél. JohnyBlue 90-es Tamija nem rázkódik jobban fizikailag az ő vázán, mint az enyémen az én 90-es Tamim, sőt, mindkettő Tami azonos rázkódásmennyiség esetén ugyanakkora eltérést produkál az érzékelősíkokra, lásd fentebb. De mivel a vetített képet a kisebb DX szenzor "csonkolja", amikor abból kapunk képet, mi kvázi "belenagyítunk" ezért lesz a digitális képen nagyobb rázkódás. Nem azért, mert az obi nagyít nagyobbat.
- mindez azonos pixelsűrűségnél érvényes a két gép között. Értelemszerűen nagyobb pixelsűrűségnél a fizikai nyalábkorrekció is ugyanannyi, de a nyaláb alatt már több pixelt érint a bemoccanás, mert sűrűbben vannak, ami a végső képen ciki.Attól is függ, milyen az FX és DX gép egymáshoz viszonyított pixelsűrűsége. 24MP-s DX vázon jobban kell ügyelni a kitartásra, mint a 16DX-nek megfelelő D800-on. A 24MP DX felbontás FX-en már 54MP lenne.
És ahol mindkét szenzor rajzol, a 24-es DX és a nemlétező 54-es FX, a kép közepe és körülötte, ott ugyanúgy is viselkedik mindkettő. (pixelszint nézet).
Pixelsűrűség: 16MP FX és 36MP FX esetén, á lá D700-D800:
- 16MP alá (pl monitorra) leméretezett végső kép esetén ugyanannyi a shake D700 és D800 esetében is a képen. Fullhd-ra dolgozva ki mindkettőt, 100 pixeles bemoccból lesz mittomén, nem matekolok, 4 pixel bemocc, az a végső képen mindegyiknél 4 pixel lesz.
- pixelszinten a D800-on sokkal nagyobb az eltérés, de 16MP-ig ugyanannyi, mint a D700-é.Szóval ez így alsóhangon egy háromrésztvevős egyenlet
Nézet (100% vagy full hd leméretezve), pixelsűrűség (elmoccanás mértéke hány fotódiódát/pixelt érint), (B)érzékelőméret(/B) (képkivágás, crop, "zoom" hatás, ami DX-nél indirekt növeli a bemocc mértékét azonos fizikai bemocc mellett).
Nekem, aki pixelkukker idióta, mert ha már ilyen vázat vettem, legyek ugye az, igen, sokkal fontosabb, hogy rohadt nagy nyomatokhoz betonstabilan tartsam a vázat és itt jön Aleister 150-es mókája az 1/150-nel. Inkább 1/200 kell oda. Ugyanakkor ha ő és kleroo egy közös sínre rögzítenék a két vázat, kicsit bemozgatjuk, katt, majd leméretezzük a képeket 16MP alá, legyen kettő, fullhd, tökmindegy, melyik lövi, a csajszinak jó lesz ígyis-úgyis ha mondjuk modellfotó van. Netre, webre fullhd doszt elég. Ugyanakkora a bemocc a végső képen. Ha már mindegyikük vmi komoly céllal lőné ugyanezt a témát ahova kell a fullfelbontás, aleister hamarabb menne "homályba" 1/150-nel (pixelkukk ugye).
És jön a negyedik paraméter, a nézőpont, mert ha ezt az óriásplakátot én a kocsiból nézem, 50m messzeségből, ide a bökőt, hogy nem látok rajta semmi shake-et, míg közelről (pixelkukk) hogyne. Trololol.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
És amúgy egy VR hatékonyságát is így érdemes csak mérni a tesztekben, hogy mérik mondjuk fullhd képeken, hány f-stoppot fog a VR, mert így kiküszöbölik az eltérő pixelsűrűség okozta hibás számítást. Olyan mégsem lehet, hogy egy 70-200 2.8 VR II a D700-on 4 stoppos, a D800-on meg már csak 2 stoppos. Ez nem obiteszt lenne, legalábbis egymáshoz mérve az obikat semmiképp. És itt se svéd, se finn gombom nincs
arra vonatkozóan, a Nikon mikor egy 4 fényértéknyi fogást állít a 70-200 VR II-re, amit a LensTip letesztel és kijön egy erős 3.5 f-stop hatékonyság, ezt milyen vázra állítja Nikon és milyen vázon teszteli LensTip, illetve milyen pixelsűrűség mellett, bla bla..
Totálhalál.
-
aleister
veterán
"Tudományos" fejtegetésekben az elmozdulás szögsebességét hozták összefüggésbe az expozíciós idővel. Feltételezem, hogy ha a záridő alatt megtett útnak a szenzorral párhuzamos vektora nagyobb, mint az érzékelő pixelmérete, akkor van bemozdulás.
Ez alapján igen, leginkább tengely menti forgásról van szó az emberi tényezőkből származó bemozdulásnál. De ennek a komolyabb boncolgatása nekem már túlmutat azon az idő-szinten, amit fizikára szeretnék költeni.
.
(#16257) Graphy:
Jogos.
Akkor legyen 105 VR. -
-
aleister
veterán
-
Graphy
aktív tag
A stabilizátor croppos vázon, rossz fényviszonyok mellett hasznos...
Én ezt írtam, és egy szó sincs benne arról, hogy FX-re nem kell. DX vázon a 1,5x szorzó miatt a reciprok szabályt követve gyorsabb záridővel kell fotóznod mint FX-en ugyanazon az ekv fókusztávon. (akkor kapunk bemozdulás mentes képet, ha fókusztáv reciprokával vagy annál gyorsabb záridővel fotózunk) -
#40935168
törölt tag
Igen, a bokeh-ban lévő CA az retus. Hálistennek egyszínű általában, így szelektíven kell csinálni: kijelölöd az összes olyan részt a képen, ahol ez látszik, új réteg(ek) és csak azt a színt elvenni a képből, vagy hue-ját elhúzni, ilyesmik.. aztán finomítod a layer áttetszőségével az elvétel erejét, ilyesmik.. kicsit pepecs, de annyira nem vész.
Viszont én sem tudok róla, hogy lenne rá valami gyors ecset vagy ilyesmi.
-
Dare2Live
félisten
mert vhol a tükrös rendszerek sajátossága.
Nikon 1nél nincs tükör és Nikon megcsinálta az egyik leggyorsabb/pontosabb kontrasztos fokuszt. (Tény ebben az 1"is segít de akkor is.)
Nem értem Nikon mér nem áll neki rendes szenzormérettel tükörnélküli rendszert csinálni, kereslet az lenne rá, így meg ha mire belekezd 4/3nak nagyon komoly előnye lesz sött akár Sony FF milcnek is.
-
MC Pite
veterán
Na ne máááár...
"The problem we found with autofocus, though, is accuracy. Count on having to set up your camera's Focus Adjust setting to achieve really accurate and consistent autofocus - our test sample tended to back-focus, and quite considerably so on the D800. We also found that there was no way of persuading the lens to focus accurately at all subject distances on the D7100 test body we used - when set for most accurate focus at short range, it still front focused consistently on more-distant subjects.This kind of behaviour is something of a dirty secret which is common for the phase detection AF systems used by SLRs, and is getting ever-more-obvious with increasing sensor resolutions. It can effectively be eliminated using live view contrast detection autofocus, but this is relastively slow and awkward on Nikon's current DSLRs. With mirrorless cameras being effectively immune to the problem (as they focus using the image sensor itself), it's looking like something the SLR makers really need to address more effectively."
Hogy nem villám, nem baj. Élesség, ca, okés így ahogy van, még az ára függvényében sem zavar különösebben. De egy fényerős üvegnél ez a fókuszmizéria megint... Hát ezt nem hiszem el...
Bár az előző paraméterek egy hasonló üveg üveggel haosnlítva amit nemrégiben nézegettem szintén... -
imyourfriend
őstag
Ezt nem is gondoltam volna, szar lenne egy sznobnak ha nem mondhatná: nekem biza fél milliós kitobim van a Df-en.
Kíváncsi lennék 1 év múlva hány eladott darabot számlálnak majd, de még ha valami innováció lenne a dologban, pl egy 105/1.4 vagy 105/1.8G.. gondolják minek ide, majd lenyúzunk még 2 bőrt a vásárlóerőről előtte.
(#14283) MC Pite: Fóti úton látni mennyire érdekli a Nikont a dolog.
Remélem Sigma bealázza majd a fényerős lencséivel Nikont, aztán lesz itt ámulás bámulás a dzsápánízektől.
-
dabgergo
őstag
Engem egyáltalán nem bántottál meg. Szívesen használnék ilyen obit, de sose fogok mert egyszerűen nem tudok ennyi pénzt obira szánni.
Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy sokszor eléggé a szűk magyar valóságba helyezzük el a dolgokat, és amint onnan kilépünk más a helyzet/rálátás.
Egyetértek: Mo-on ez kegyetlen drágának számít és kevés embernek éri meg. De sok más országban, ahol gyorsan visszajön az ára simán megéri. Hogy mennyire éles? Sztem ez túl van ragozva... végeredmény tekintetében esküvőfotózás vagy portréfotózás esetén a bokeh ezerszer többet számít mint az élesség.Egyébként az tényleg elkeserítő h ekkkora különbségek vannak az országok között, de ez már nagyon off, úgyhogy nem is folytatom.
-
MC Pite
veterán
Közben rájöttem hogy oda, vagy egy független helyre jobb lehet.
Tudom hogy nem fair összemérni, de hát mégis egy olyan kezében aki ismerkedik mindkettővel. Majd ha lesz jó fény vmelyik hétvégén (a mostani után úgyis 3 hét mosolyszünet (net, ithonlét) jön megint); csak majd dobd át nekem is légyszi ha csinálsz ilyetLeginkább arra vagyok kíváncsi, hogy a sooc képek milyenek, főként minkét vázon automata DR kiterjesztéssel; persze az is érdekel ami kihozható belőlük (raw), de az kevesebbszer érdekes.
-
*Ropi*
félisten
Vannak olyan dolgok, amik elvárások, bár nem kellene magától értetődőnek lenniük. Másfelől vannak az örök alkudozók, akik mindenből faragni akarnak...Olyan árajánlatkérések jönnek (szerencsére nem túl sűrűn), hogy részletezzem mennyibe kerül, ha nem kérnek fine art albumot, vagy ha nem kérnek slideshowt, vagy ha nem kérnek fotózást (más anyagából csináljak fotókönyvet: ügyfél által hozott anyagból ilyet elvből nem, max. kollégának, akivel össze tudunk dolgozni: azt már többször csináltam)...Ezért szerepel több minden ajándékként a szerződésben: így nincs valósan Forintosítható értéke, ami alkualapot képez.
Sajnos nem tudatosul még a fotósokban sem, hogy rossz az üzleti modell, amit erőltetnek: Magyarországon az esküvői fotográfia nem eladható árucikk a piaci körülmények összhatása miatt, ezért a kapcsolódó szolgáltatásokon keresztül tudod kitermelni a tényleges hasznot (amit külföldön magával a fotózással tudsz megkeresni).
(#13947) Real_Necro: Valójában real_necro_eliminator_trojan_killer.exe volt a neve, csak úgy nem hangzott annyira szexinek.
-
*Ropi*
félisten
Igazad van, ezért szoktam ún. "összefoglalót" (3-4 perces zenés slideshow-t) készíteni a legjobb képekből, amit tovább lehet küldeni a neten a jelen lenni nem tudó rokonságnak (mint pl. itt is külföldről), ráadásul ennyit (megfigyeléseim szerint ~4 percnél van a "fészkelődési" határ
) mindenki nyugodtan végig tud ülni.
Itt az volt a plusz, hogy az esküvővel egyben szülinapot is ünnepeltünk.
Garantáltan nem vírusos az iahd.exe, akármelyik víruskergető akármit mond!
-
*Ropi*
félisten
(#13911) torzo: El lehetne mesélni egy teljes esküvői nap történetét is 36 kockában, csak utána
kiherélnebeperelne a pár, mert "Hol a többi?"...Meg teljesen más megközelítést igényel egy rövidebb, vagy lazább téma mint egy olyan, amiből nem hagyhatsz ki kulcspontokat...A probléma esküvőnél abból adódik, hogy a párok elvárják a címlap szintű, *tökéletes* fotókat, viszont egy esküvőn ilyen *tökéletes* pillanatból egy kezemen meg tudom számolni, mennyi van...Ezért csináljuk a kreatív fotózásokat, ahol mesterségesen teremtjük meg a *tökéletes*-t, ezzel javítva a "statisztikát". Minden az igényeknek való megfelelésről szól, amikor egy szolgáltatást próbálsz eladni. Ha nem lenne 1000 másik fényképezőgéppel futkorászó ember, aki "Vezetéknév Keresztnév Photography"-ként fut a FB-on és árban a töredékéért kínálja a szolgáltatásait, akkor megtehetnénk, hogy nem több száz vagy több ezer képet adunk át, hanem csak 50-100-at. Akkor az egy esküvőre jutó utómunka időtartama sok nagyságrendileg csökkenne, amit az ember pihenésként, feltöltődésként magára fordíthatna és ezáltal jobb minőségű munkát végezhetne általánosan.
Ha fotozsurnaliszta megközelítésben csak magadnak (kiállításra, versenyre) fotózol anyagi tényező nélkül (amikor képbe kerülnek a megrendelői oldalról támasztott elvárások), az megint más...
(#13914) Eperkutyus: Amióta megvan az ödémahárom, olyan 70-80% a jósági rátám (így a tavalyi szezon becslései alapján). Elégedett vagyok, megsimizem a buksimat.
-
gab.m
senior tag
Na várjunk, itt már keverednek a dolgok rendesen. Azt mondod riport, feltételezem, hogy képriportra gondolsz, az adott eseményről.
A képriport/képsorozat/fotóesszé egy elég speciális (és nehéz) műfaj. Nem lehet csak úgy az eseményfotózáshoz hasonlítani. Fotóriporterek, szociofotósok egy komolyabb fotósorozat elkészítéséhez akár több hónapot dolgoznak (nyilván ez kivételes és extrém eset), több ezer képet készítenek, míg abból összeáll egy mondjuk 20 képes sorozat. Ez nem jelenti azt, hogy a többi kép kuka. A végcél határoz meg mindent, ha azzal nem vagyunk tisztában, mindenféle problémákba ütközhetünk. -
#40935168
törölt tag
Egy olimpián, sporteseményen stb. azért pörögnek bele a sorozatok rendesen, ha olyan a téma és mondjuk komoly sajtóanyag készül a vázzal. Ott azért ha lehet, ne nagyon álljon már meg a móka akksi miatt
+ ugyanez az akksi eteti a bitang nagy csúzlik VR-jét is meg úgy az egészet (az optikai stabi is szívesen szopogatja az akksit, főleg kisebbeken érezni).
-
#40935168
törölt tag
Fenéket. Hidegben mit csinálsz ?
Minél nagyobb az alap kapacitásod, hidegben a maradék-kapacitás, amit az akksid még kinyög magából, az a kb. harmadannyi, negyedannyi, ezzel arányosan ugyanúgy több.
Kleroo-val kitettük a D700-at és a D800-at hegyekben sátor mellé a vaksötétben csillagos ég timelapse-ra a kioldókkal, fullos Eneloop-ok a markolatban és közel full akksi a vázban. -1 fok körül éjjel túl azon, hogy a pára először kiült, majd ráfagyott körbe az obikra, gépekre, mindenre, úgy megállt az egész timelapse felvétel mindkettőnél, nagyjából egy időben, hogy vakartam a fejem másnap, mikor belenéztem a fotós táskámba és ott virított benne a 8 darab vadiúj Duracell Turbo..
Szóval egy ilyen D4s-t még biztosabban visz ki az ember a hóba, gyanítom. Persze nem a sarkkörre.. Meg megáll ez is, de lehet 100-200 expóval később.
A másik a LiveView és a videozás. Hát a kijelző az tud zabálni rendesen.
Markónál meg alap a liveview, ha nyudodt témák vannak, kis virágok, stb.. szinte csak kijelzőn történik az egész munka (legalábbis én úgy szeretem, ha nagyritkán makrózok). Zabál az is. Nem kell itt mindig mindent ellőni, mind a 6000-et. Ez csak egy mérőszám, hogy el tudd képzelni, milyen kapacitás is van a motorháztető alatt. Nem rossz az
-
-
imyourfriend
őstag
-
#40935168
törölt tag
Hát igen. A nagytesó előnye az f/2.8 és a kicsit szebb bokeh, főleg az előtérben (ami amúgy kevésbé fontos, de tény).. bár - példányfüggő - sokan élesebbnek mondják az f4-est, ez a Canonnál így volt (f/4 IS nélküli a legjobb volt az IS II 2.8 érkezéséig), itt nem. Nikkorból sztem a 70-200 2.8 VRII a legélesebb 70-200-as, nem a 4-es. De a különbség kb. hangyafaxnyi, vagy negligible, szép magyarosan.
A képeket amúgy még zöldfülűbb koromban dolgoztam ki, CA korrekciót nem alkalmaztam (bár ilyen színes összevissza szembe és mindenfele fénynél pöcsöljön vele a tököm, hogy minden képen más CA színt korrigáljon) ..
1-2 kép zajos, az azért, mert belecrop-oltam a képbe és a pixelszintű zaj láttatja magát, asszem ezekre nem is nyomtam zajszűrést amúgy. Na mindegy.
Nem a legtökéletesebb sorozat, de az obi egyetlen képet sem rontott el fókuszban, úgy, hogy néha csutkasötét volt, csak valami minifény ment, vagy füst mögött. Egy jó Nikkor obival a Multi-CAM 3500FX -2 és +19 EV között képes az AF-re, ami nem szar.
A Tamim ehhez képest egy fókuszcsúszda
(Na jó, túlzok, de lett volna pár hibás. Nem sok.)
-
#40935168
törölt tag
Mert szerintem szórás tekintetben vagy az ő példányuk volt gyenge éppen a teszt idején, vagy a JohnyBlue-é nagyon jó, ami járt nálam. Utóbbi ugyanis oké, hogy nem pixelkarc, de közel van hozzá és amúgy naaaagyon nagyon k*jó, 10-ből 10 jó, 100-ból 100 jó, minden rekeszen és gyutávon. A legideálisabb FX zoom, csak akinek van egy 2.8-fétise, annak csípi a szemét az f/4-e, de aki megbékél az f4-gyel, ne is nézzen mást.
A gyutávja FX-en pedig pazar. Nagylátóból beletekered egy közepes telébe
Állat. Ezt a Republic koncertet a Zsindelyes Pálinkafesztiválról pl. azzal fotóztam (fullhd képek).
-
dabgergo
őstag
Mi a gond a 18-35-el? Nem használtam de csak jókat hallottam szinte róla.
Kleroo: igen a OS az iszonyat nagy plusz, szinte nehéz elhinni az egészet. IQ tényleg kérdéses, ha nem üt wide-open akkor kár érte. De előbb-utóbb a Nikon is tuti kihoz egy stabis FX alapzoom-ot nagy fényerővel. Csak idő kérdése.
-
*Ropi*
félisten
Nem aggódok: használtam óvszert (DicaPac WP-S10).
-
#40935168
törölt tag
Egyébként viccen kívül, igen. Én úgy fotózok, amire bőőőven elég a 600/610, de egy Nikon által először nem, majd később sunyin elismert és nem korrigált hiba nagyon kiakasztana. Mennék át, ja. Azért vannak itt is képek ...
@ forceberg: ja. Csak Nikonosként beismerni is fáj, nemhogy leírni
-
*Ropi*
félisten
Szerinted ROBOTER-nek miért az az aláírása, hogy "Do not believe in DXOMark!"?
-
#40935168
törölt tag
Nem egészen értek egyet ezzel.
- VC-t be kell kapcsolni (hiszen ha kikapcsolja tájképnél, több eséllyel moccan be, na nem 2.8-on verőfényes napon, de kb. ha kikapcsolja, ugyanúgy ott marad még a fény útjában a VC-s elem, csak nem csinál semmit, akkor meg jobb, ha bekapcsolja és ha most valaki azzal jön, hogy a VC rázza be a képet, húzzon a sunyiba vagy cseréltesse a VC-s obiját
) Állványon mehet off-ba.
- rekeszt 8-ra, fókuszt hiperfokális távra, tájképet nem szokásunk 2.8-on lőni és most ez nem fókuszteszt, tehát lehet DOF nyugodtan
- de nyilván ha tesztábrázik és rekeszenként nézünk grafikont, úgy ok. Csak legyen meg az újrafókuszálás minden egyes rekeszérték között a focus shifting miatt. Keress olyan kulcsszóra, hogy "refocus", mert önmagában a kontraszt alapú fókuszálás még csak félkarú rabló.
-
#40935168
törölt tag
Jók azok a tesztábrák, csak őket konkrétan - pont a fókuszhibák kiküszöbölésére - minden mai modernebb vázon működő liveview-val kéne meglőni, nem a hagyományos módon. A kontraszt alapú AF sokkal pontosabb és mikor tesztábrázunk, ahova max fókuszpontosság kell a hiteles eredmény érdekében, illene ezt használniuk a tesztoldalaknak. Ha pedig AF-ről nyilatkoznak, vagy azt nézik (mint a Photozone), hogy van-e focus shifting, stb, oda meg fázis alapú AF-et. A Tami shiftes kicsit, tehát simán bukhat a korábban linkelt tesztben emiatt nem keveset a Nikkorral szemben, holott az üveg kartz.
-
spanyoll
addikt
Csak azért, mert ha van egy váz, amiben van viszonylag kevés expo (<20K), ehhez pedig társul egy olyan kopott gumiborítás és annyira megpuhult gombok sora, akkor két opció van. Vagy a faluban körbeadták minden egyes elkészült kép után és ezért kopott el a vázon a borítás, vagy egy zárcserén már túl van, utána került bele 20K exponál kevesebb kép, ezért jelez ki csak annyit az exif is, a gombok meg a borítás pedig nem annyira vészes, hogy indokolná a 150k+ expot.
Ha jól értem akkor ezt viszont nem lehet kideríteni felületesebb módszerekkel.. -
aleister
veterán
Ez alapján rommá veri a Nikkor a Tamit. Kb a kitobival van így egy szinten, ami szerintem nem reális.
Így érzésre azt mondanám, hogy hibás darabot teszteltek. Jellemző gond a T 24-70VC-nek, hogy f2.8-4 között nem működik rendesen a rekeszelés. Ez a lencserendszer kalibrálását is érinti, ezért életlenebb képek születnek. Kicsit zabos is voltam emiatt az elején, de azóta szervizelték.
Lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, de mintha túlexpos is lenne a Tamron tesztkép, ami egyértelműen a fentire utal. Persze nehezemre esik elhinni, hogy egy pro oldalnak ez elkerüli a figyelmét, úgyhogy maradjunk annyiban, hogy egyszerűen optikailag gyengébb darabot fogtak ki.
szerk:
Most nézem, AF sebességben viszont elég jót hoztak ki a Taminak. Végtelenről 0.38-ra az alábbi eredmények születtek:
N 24-70: 0.4s
T 24-70VC: 0.5s
N 24-85VR: 0.8sÉn kicsit nagyobb különbséget éreztem az első kettő között. Volt nálam 24-85 is. Na ott meg nem éreztem ekkora lemaradást.
-
aleister
veterán
IRL nehéz ezt megtapasztalni, max 1:1-be belenagyított nagy felbontású rawokat nagyítózva. A nikonos -mint utólag kiderült- szervizfőnök anno azt mondta nekem, hogy ők tesztelték, és D600-ig párban volt a 2 üveg egymással, de a 36MP-hez állítólag már kicsi a felbontása a Taminak. Nem tudom mennyire volt ez marketingszöveg.
PZ szerint jobb a Nikkor, mégis az az általánosan elterjedt, hogy a Tami jobban karcol. Nekem minimális összehasonlítási alapom van csak. Egy fotóstúrán volt fent 10-20 percig egy klubtárs N 24-70-e. Az egyértelmű, hogy AF-ben a Nikkor jobb. Semmiféle mérés nem kellett. Érezhető a különbség.
Képminőségben én nem tapasztaltam említésre méltó eltérést. Ha választanom kéne tán a Nikkort hoznám ki jobbnak, de a kétszeres árért ez el is várható. Persze nem kizárt, hogy egy jobb N és egy rosszabb T obi került hozzám, de a tapasztalataim egybevágnak a PZ teszttel.szer: Btw néha megfordulok Pesten. Ha gondolod pár tesztkép erejéig összefuthatunk.
-
imyourfriend
őstag
24-85VR igen, olvastam régebben hogy te nem kedveled. Néztem PZ-n eléggé vignettál, de kell a 24-es kezdő. Első körben úgyis 50/1.8G lesz rajt amíg nem találok valami lencsét rá, viszont Kleroo és Szeva0000 is használ 24-85-öst D600-on tudtommal. Csak nem lehet katasztrófális.
Köszönöm a véleményt!(#13291) atok666:
-
Mawyx
őstag
Akkor te állj a budai rakparton egy 18-55-tel, én meg a pesti oldalon egy 70-300-as obival és fényképezzük le egymást. Aztán felölem hozhatod a sót, de hogy nekem nem tudod bemagyarázni, hogy erre jobb egy 18-55, mint a teleobi az fix. Be is fejeztem ezt, mindenki azt csinál amit akar.
-
imyourfriend
őstag
18-55-öt megfűszerezi egy kőbaltával és már eszi is.
(#13067) Mawyx: Ideje lenne már átgondolnod hogy mit is szeretnél csinálni, megnézném hogy az ennyi pénzért vett kompakttal te mit és milyen minőségben fotózol le 1km-ről, de gyanítom hogy 50-55ezer forintért nem lehet ilyen masinát kapni vagy már azt használnád.
-
imyourfriend
őstag
Annyiba kerül kb mint a 70-200 2.8 OS, bár embertől függ hogy milyen gyútávot szeretne, azért a 70-200-asnál élesebb az 50-150 2.8 OS HSM a PZ szerint mondjuk. Más kérdés hogy az illető elveti e a későbbi FX-re váltás lehetőségét, ha igen akkor 50-150.
(#13051) Gulyopapa: Legyen egy Tamron 70-200 2.8 a meglepetés.
-
atok666
őstag
Nehez hasonlitani a kettot, mert ugye az egyik mar 1 1/3 stoppot le van rekeszelve ott, ahol a masik meg teljesen nyitva van. Mindketto jol rajzol, nincs veluk kulonosebb gond, talan a 105picit jobb, de pici a kulonbseg.
Ha benn lodoznel, a makro obi ritkan menne 2.8ra, inkabb 3.0 vagy az felett lenne a blende (a kozelebbi temaknal). Szeritem potrera 85, a tobbire 105
Bar a 105 mar eleg szuk croppos vazon....Atok
-
*Ropi*
félisten
Az élesség mint olyan, egy relatív fogalom. Egy kép akkor éles, ha nem lehet egy másik, azonos tartalmú képet készíteni, amely élesebbnek látszik nála.Vagyis a kép legyen olyan éles, hogy az élességét ~25 cm-es távolságából csak a szemünk tisztánlátási képessége korlátozza. Befolyásoló tényező még a nézési távolság: nem mindegy, hogy mekkora tárgyat (képet) milyen távolságból nézünk. Ezért van az, hogy az óriásplakátokat közelről nézve csak pontokat látunk elszórva a felületen, 20 méterről viszont összeáll a kép.
"Persze, a monitor pixelszáma határozza meg, mennyire éles az éles."
Nem, az semmit sem határoz meg, csak annyit, hogy mekkora részletet képes megjeleníteni a képből. Ugye az sem mindegy, hogy 100%-os méreten nézel egy képet vagy kicsinyítve. Érdemes tudni, hogy csak 25, 50, 75 és 100%-os méretben kapsz éles képet, a köztes értékeken (pl. 33 és 66%) az interpoláló algoritmusok tökéletlensége miatt pixelösszevonási veszteség lép fel, ami életlenséget (is) okoz.
"...ha nem jó a színkalibrálás, akkor a színárnyalatok közti különbség nem nyilvánvaló, és ez esetleg életlenség, részlettelenség érzetét kelti."
Való igaz, hogy a kalibrálás hat a kontrasztra (ami pedig az élességérzetre) is, azonban válasszuk ketté a dolgot: ugyan egy kép látszólagos élességérzetét az élek kontrasztjának növelésével lehet növelni, viszont a képi tartalom részletességét ez nem befolyásolja (a nem létező képi információ nem jelenik meg). Az élek kontrasztja és a képi tartalom részletessége együttesen adja egy kép élességérzetét.
Yervant, az egyik mentorom tanácsolta, hogy a pároknak mindig 100%-os méretben mutassuk meg a fine art albumaik tervét, mert így valóban ugyanazt látják, amit majd a kezükbe kapnak és az esetleges hibák is szembetűnőbbek. A 8K-s monitorok elterjedésével már megoldható lesz (egy 20x20 fine art album oldalpárjának hosszabbja 4720 pixel).
-
#40935168
törölt tag
Ismet tevedes: az egyenletben ket tenyezo van: felbontas es pixel szinten mert zaj. A D800 suru szenzor, nagy megapixel, de pixelszinten annyival kevesebb a D600-tol, hogy meg lemeretezes eseten is a 600-as nyer. Igaz, amit a 800 produkal, igy is dicseretes.
A kolleganak igaza van, ha jol tudom a DxO 8MP-re lemeretezett kepen meri a zajszintet, ami durvan a 4K felbontas. -
Frigetrus
aktív tag
Esetleg a felvetésedre, hogy miért írják máshol jobbnak a D600-at zaj szempontból, az is lehet magyarázat, hogy az 24.3mp-es, míg a 6D 20.2mp-es. Ha pixel szinten a 6D jobb, de csak egy picivel, akkor a D600 képét leméretezve a 6D felbontására, máris fordulhat a kocka, mivel a leméretezés csökkentheti annyira a zajt, hogy megelőzze.
-
#40935168
törölt tag
Snapsort lol, felejtsd el, hülyeség
Soha ne nyisd meg többet azt az oldalt kb.
Ja, mert JPEG-et nézel. Állítsd át felül RAW-ra.
Na itt már nem mossa, csak valamivel jobb. De: ami kint van, az pixelszintű kukk. Szoktál netre 20 vagy 24 megapixeles fotókat kitenni ?
Vagy akár Magadnak otthon fotóalbumba nyomtatni ekkora jpeg-ekből ?
Skubizd ezt. Majd Kleroo elmondja, én most alszom, k.o. Jó éjt
-
#40935168
törölt tag
Stimmel, csak ez brutál szar monitoron jelentkezik. Bemész ma a Media Markt-ba, EGYTŐL EGYIG mindegyik monitoron látni fogod a zajt is és az életlenséget is, a legkisebb 20-ezer Ft-os vacaktól kezdve a legdurvább mittomén hányszáz ezresen át.. mindegyiken.
Mert mind hozza azt az alap szintet, amit ma élességnek hívunk. Az, hogy nem fotóra valók, vagy nem fedik le még az sRGB-t sem rendesen, nemhogy az Adobe-ot, egy más dolog, de attól még a piros piros, nem lila.
Max nem hajszálpontos piros. De annyira megaultradurván nem lesz egyik monitor sem mellélőve még gyárilag sem, hogy ne állapítsd meg egy képről, hogy most az éles, életlen, zajos, vagy zajmentes-e. Ilyen a mesében van, a valóságban nincs, ki van téve vagy 50 moncsi, mind az 50-en meg tudja bárki mondani egy képről, hogy életlen-e vagy nem, illetve zajos-e, vagy szép zajmentes.
Túl van lihegve. Ettől még nem fotókidolgozásra valók az ilyen-olyan akármilyen moncsik, utána kell nézni tesztnek, kalibrálni kell, IPS minimum, bla bla, de azért úristen, meg ne ijedjünk már egy mai monitortól, régebbiek, 10 évvel ezelőttiek lehetnek kakák, a maiak azért már elfogadhatóak.
Nem színhelyesek, de ez nem jelenti azt, hogy a piros az lila, a zöld meg kék, mert ha veszek egy piros Ferrari-t és kiteszem az 50 kijelzőre, mind az 50-en pirosnak fogja mindenki látni (kivéve aki színtévesztő vagy színvak).
Ilyen egyszerű. Ne lihegjétek túl. A zaj és az élesség nem követel komoly monitort és az alapverziókon is megmondod, szemcsés-e a kép..
Itt egy példa, tedd iso25600-ra és nézegesd, látsz zajt ?
Pedig lehet, 640x480-ba is belefér az egész teszt-alkalmazás, nemhogy nagyobba.. (ha nem látsz zajt, az baj és a monitorod kuka).
Take it easy.
-
imyourfriend
őstag
Szerintem 60-70 esetleg 80ezer forint azért hogy színhelyesen lásd egy új monitoron a dolgot és kalibrálva legyen nem tulzó ahhoz képest amilyen felszerelésed van. De a legolcsóbb módja hogy meggyőződj milyen is a monitorod az, hogy rakd oda egy kalibrált mellé és nézd meg mit mutat.
-
-
atok666
őstag
Eleg sok reszlet eltunt a szuressel, de meg igy is boven vallahato.
Hasznalt vki/van vkinek Nikon 16-35/4 uvege?
Atok
-
#40935168
törölt tag
Hat egyszer nyomtattam brahibol egy feldolgozatlan, de jo elesre lott, csak resize-olt fullhd-t A4-re a Mediaban, ami ugye tudjuk nem eppen profi nyomda. De az eredmeny megdobbentoen jo lett, a modell csajszi azonnal vett is neki egy keretet a szomszed polcon.
Meg nekem is tetszett. Szoval.. A2-hoz is eleg lehet talan, de ehhez mar nem tudok hozzaszolni, van itt, aki jobban erti a nyomtatast.
-
#40935168
törölt tag
Nem monitorfuggo az elesseg (legalabbis kozepes lapostol felfele tok8)
De ezt mondta Ropi is az elobb... A szinek mar nagyon is. De most nem az a tema.
A nagyithatosagrol annyit, hogy a fullhd az 3:2 eseten 1920x1080, ami ha jol emlekszem 2.3 MP talan.. (epp furdoben vagyok, nem szamolom ki fejben). Azert egy ISO12800-at "nem illik" pixelszinten kukkolni.
Szoval sokat vesztesz, de ha combos a kiindulasi alap, elfogadhato lesz a vegeredmeny meg mindig. Rengeteg kep van flickr, 500px stb. helyeken, amik veszett jol neznek ki, sok-sok tehetseges fotostol, de meg egy szimpla fullhd-ben sem mernek post-olni, mert akkor ajaj van (es mondom, az csak 2.x megapixeles kep).
Szoval a zajszures annak koszonheti hatekonysagat, hogy eleg kis kepeket nezegetunk mi itt neten, ahhoz kepest, amit a mai szenzorok kikopnek. Nem attol, mert annyira durva jo lenne a modszer.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- One mobilszolgáltatások
- Akciós ingyen digitális tartalmak
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Véget vetne a hibrid magdizájnnak az Intel?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- World of Tanks - MMO
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- LG OLED Televíziók: KÉSZLETKISÖPRÉS -30%
- 30+ típus!!! Lenovo Thinkpad X1 Carbon, Thinkbook, 2-in-1 Workstation, Yoga, 5-14.gen. Ultra 7!!!
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest