- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- One mobilszolgáltatások
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5359 üzenetére
Mindig tanul újat az ember
Persze én is gondoltam erre, de valahogy nem találtam annyira logikusnak, mégis van ilyen.
-
Daywalker
addikt
Újabb bizonyítéka, hogy a használt modell mindig tartogathat csontvázakat. Mint mondottam, vettem egy V110-et nem is oly rég, német ebay, dobozos, papíros, mondhatni tip-top, az ára is jó volt. Mikor megjött kívülről megnéztem és este feldobtam tényleg csak egy pillanatra, jól ment, de nem foglalkoztam vele, nem volt időm. Időközben aztán egyszer szétszedtem, kitakarítottam, bár nem volt retkes, ha már ott jártam mégis megcsináltam, végén megolajoztam. Aznap este megint feltettem gyorsba, ment 2 métert, hogy az olaj eljusson mindenhova és ennyi, nem figyeltem semmire különösebben.
Na ma volt időm megnézni jobban, amikor kettő mozdonyt akartam járatni, jött a meglepetés, hogy bizony fordítva halad a V110, mint a többi
Pedig anno nem tűnt fel taknyolás, minden szépen elvezetve, tekercs, kondi a helyén, gyári motor. Na, valami jóképességű azért mégis belenyúlhatott, mert a jobb áramszedő lemez tekercséről a vezeték átment a motor alatt balra, míg a bal jobbra. De olyan gyárinak tűnt, hogy nem gondoltam volna, hogy barmoltak, de jobban megnézve az egyik vezeték tényleg odébb volt forrasztva, legalábbis nem hiszem, hogy a gyárban rontották volna el
(a V110-ben eléggé kicsi a hely, nem a klasszikus belseje van, tehát az, hogy a motor alól jönnek a vezetékek, ráadásul duplán szigetelve, az normális, első ránézésre tehát gyárinak tűnt) Ennél nagyobb baja ne legyen, amúgy szépen jár, gyors, csendes, nem kopott, tehát örülök. Mondjuk egy kis szerelés mindig felvidít, főleg, ha a végeredmény kedvező, így abszolút nem lehetek mérges, ez ezzel jár.
-
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5349 üzenetére
Hmm, hát igen, aki szereti a kihívást, és nem zavarja, ha esetleg bukó a sztori vége
-
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5347 üzenetére
Hát, én azért a nagyon rommal nem akarok szívni, nem éri meg a befektetést. Egy picit szerelés, pici karbantartás még oké...a használt tényleg lutri.
-
Daywalker
addikt
válasz
hanzohattori #5344 üzenetére
Detto, csak dobozos érdekel. Max ha leírás nincs meg, az nem akkora baj. Kicsi patina nem gond (régi Zeuke cuccok azért 40 év alatt megkopnak a dobozban való lötyögtetéstől is, még nem volt akkoriban olyan jó minőségű festés), de alap, hogy játszós nyomok ne legyenek rajta. Épp tegnap lőttem egy dobozos BR130 Ludmillát (TT méret, még BTTB korszak, tehát olyan 84-85 körüli lehet), leírás nem volt, de doboza igen, és annyira új a mozdony, hogy én tekertem ki először a csavartokat, hogy megolajozzam - ellenben olyan makulátlanul tiszta volt, hogy csak lestem, egy porszem sem volt sehol, tényleg csak olaj kellett és szinte némán fut. A Zeuke-féle 70-ből származó Nohabbal több baj volt, ahhoz képest olcsó sem volt, de azt is megszereltem, kívülről pedig jó állapotú. Abban is van élvezet, hogy szétszedni, kitakarítani, olajozni stb. Romot viszont nem érdemes venni...
YanezTTrain: -
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5331 üzenetére
Közbe körüljártam a témát, lehet Zeuke-BTTB-től más ívet is kapni, szóval maradok.
Sajnos nincs olyan sok egyelőre, egy nagy ovál, két kitérő, szakaszoló, pult stb. De tele van vele a net szerencsére, németek is szórják ki. Ma megjött a 110-es tőlük, szép darab, még időm nem volt próbálni.
Nagyon szép a tanya! -
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5329 üzenetére
Igen, én is erre gondoltam...van is egy rakás eladó, csak az állapot kérdéses, de hát keresni kell.
Egyébként a nekem meglévő régi sínek sugarán (545/104) elég bután fordulnak a négytengelyes kocsik, azért is merült fel bennem, hogy más kéne, csak nehéz összevadászni.
Ma megjön a 110-es mozdony, kíváncsi leszek mit tud. Remélem nem kell annyit szervizelnem, mint a Nohabot (ami viszont azóta mindent leköröz
)
-
Daywalker
addikt
válasz
YanezTTrain #5327 üzenetére
Ugyanezt csinálom én is TT-ben
Összegyűlt egy MÁV-os Nohab flotta (M61.001 és két négytengelyes személy, egy négytengelyes posta(?)kocsi) most a korábbi BR221+tehervagonok és BR92 szett mellé, illetve jön egy BR110 amihez kétemeletes kocsik lesznek, és egy BR130-at szeretnék, szintén tehernek.
A sínekkel nem vagyok megbékélve. Van egy csomó régi kalapos sínem és kitérőm, teljesen jó állapotú, de nem tudom, cseréljem-e tilligre vagy kuehn-re...de nincs kedvem annyi pénzt kiadni.
Szép a "tanya"...bár csak lenne időm nekem is ilyenekre -
Daywalker
addikt
válasz
pumukli93 #5315 üzenetére
A kereket megpucoltam alaposan, áztattam kontakt sprayben és kifényesítettem. A sín régi, még kalapos, de másik két mozdony is tökéletesen megy rajta, így nem csiszoltam, ezt a fajtát tilos meg csiszolni. Időközben zben megint szetszedem. Egy kerék érintkező nem volt teljesen okes, kicsit igazítani kellett, plusz legszedtem a forgóvázat és az érintkezési pontokat megpucoltam. Szerintem itt volt a bibi, ránézésre. Kontakt spray, kifenyesitettem, végigmértem multival, 1-2 forrasztást megerősítettem a Lámpáknál, csekkoltam a szénkeféket, és már jó is. Világít és korához képest most már faszán halad alacsony feszültségnel is.
-
Daywalker
addikt
Üdv!
Kéne egy kis segítség. Vettem egy klasszikus Zeuke Bahnen TT-s Nohabot (doboz, leírás stb). Namármost a mozdony kívülről tip-topnak mondható, és belül sem látok semmi különöset. Viszont alig akar menni, akadozik, ugrál, vagy nem megy. Van, hogy a lámpa világít, de nem megy, zúg, lökdösöm elindul, megakad, vagy kanyarnál megáll, mintha megszorulna, de a lámpa is lekapcs. Egyik irányba jobb, mint a másikba, de messze nem tökéletes. Ha kicsit megemelem akkor van, hogy elkezd szaladni mint a bolond. Tehát valamilyen érintkezési hiba lehet (ív jó, sín jó, más mozdony tökéletesen halad). Persze szétszedtem, kiszedtem a port az érintkezők alól, kontakt spray-el is pucolgattam az érintkezőket, majd megolajoztam, nem volt igazán nagy retek (porcicán kívül persze). Igaz a forgózsámolyt nem vettem le, illetve belül sem nézegettem túl sokat, mert első pillantásra nem láttam semmit. Ötlet, hol menjek neki így hirtelen? (Persze kiméregetem majd, meg a zsámolyt is lekapom, meg szénkefét is cserélek, de hátha valakinek van egyből ötlete). Köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen autót vegyek?
- Autós topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Honda topik
- Hardcore café
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Mac mini 2020 M1 8GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- iPhone 11 Pro Max 256GB 12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest