Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Archer

    őstag

    válasz YanezTTrain #2280 üzenetére

    Apám mozdonyvezető, ráadásul legtöbbet a 29-es vonalon jár (Balaton északi part) szóval van némi belelátásom a dolgokba. Az M62-t nagyon sokan lenézik de egy bevált, robosztus, hatalmas erejű gép volt a fénykorában. Az oroszok tehervonatokhoz tervezték (mellesleg magyar kéz is benne van a fejlesztésben), így a hazai dízelek között a legnagyobb az indító vonóereje, emiatt nincs benne vonatfűtés sem. Ott lett elcseszve a dolog, hogy sokszor befogták őket gyorsvonatok elé is és bizony azt nem bírták, túl lettek erőltetve mivel közepes sebességű tehervonatokhoz lettek tervezve. A motor amúgy közvetlen befecskendezéses kétütemű dízel két Roots-fúvó-val és kétfokozatú turbo-töltővel (a jellegzetes sípoló hang, amit kigyorsításokkor lehet hallani). A Nohab nem turbós, annak idején tervben volt egy 30db-os turbó széria beszerzése is de jöttek a Szergejek... Egy jó erőben lévő M62-es 2000 tonnás vagy még nehezebb tehervonatokat is megmozgatott.
    A Nohabok leállításának talán az egyik fő oka az lehetett, hogy a leállított gépekből elfogytak a kiszerelhető alkatrészek, a gyártót vállalat (Nydqvist och Holm Aktiebolag - innen a NOHAB név) valamikor a 80-as évek elején csődbe ment, így a alkatrészeket már csak "házon belül" lehetett legyártatni, mondanom sem kell a gyárihoz képest milyen volt a minőségük. Az utolsó években igen csak odavoltak már szegények, a tetőbe épített hűtő elemekből folyamatosan szivárgott a hűtővíz, nem kaptak olajcserét stb. Nem ezt érdemelték volna. A dánoknál, belgáknál, norvégoknál nagy karriert futottak be.
    A Csörgőket sem tessék szidni :) , a Ganz-MÁVAG bizony tudott mozdony építeni (a motor mondjuk nem hazai, francia SEMT-Pielstick licensz Brown-Boveri feltöltővel).
    A remotorizáció pedig megtörtént rengeteg pénzből, kifogásolható minőségben.

Új hozzászólás Aktív témák