- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Sony Xperia 10 VI - vajon miben bízhat?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Júliusi techmontázs (2025)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polcrendszer
tag
válasz
kiskornel #11491 üzenetére
Ez világos. A tükör helyzete az maga a tartó helyzete, az pedig a helyén van, csak a tükör törött ki belőle. Vagyis szükségem lenne egy tükörre, azt beragasztani és meglesni, hogy így működik-e. Mivel a tükröt felcsapva minden működik, a fénymérés is, fókusz is, ezért próbálnék egy tükörcserét. Hometuning párti vagyok, sokkal könnyebben javíthatók ezek a gépek, mint azt a legtöbben hiszik. Még egy bölcsésznek is, mint én
. Max (sokkal) többet fogyaszt a liveview használat meg a hack miatt, de még mindig használható, max a profi fotósok fogják a fejüket
.
-
k1csi
senior tag
válasz
kiskornel #11417 üzenetére
A Csúcsfény árnyalat elsőbbség egy olyan dolog, ami a RAW fájlokon is megjelenik. Visszahúzza a kiégett részeket, cserébe zajosabb lesz a sötét. Egyesek úgy magyarázzák, hogy iso200-ra van állítva, de a váz a kiégett részeket iso100-on készíti el (hogy ebből mi az igaz...).
A csúcsfény árnyalat elsőbbség (HTP) azt jelenti, hogy a váz 1 Fé-el kisebb ISO-nak megfelelő erősítést választ mint amit kijelez (ezért lesz ISO200 a min.) majd utólag egy módosított görbével csinálja a RAW->JPG konverziót. A RAW-t annyiban érinti, hogy a HTP flag be lesz kapcsolva ill. ugye 1 Fé-el alexpós.
Viszont ez azt jelenti, 1 Fé-el alexpós fotóból kell az árnyékos részeket felhúzni. Ez frankón menne is, ha a szenzor dinamikája megengedné (azaz olyan lenne, hogy fele ISO +3dB dinamika, viszont a Canon görbéje alacsony ISO-n lapos azaz megáll a dinamika növekedése).
A Canon szenzor 5DmkIII-ig gyenge alacsony ISO-s dinamikában. Ismét sokat emlegetett linkemet hoznám:
http://a2bart.com/tech/5d2vs5d3.htm.Ennek megfelelően a 7D kézikönyve 209. oldaláról idéznék:
"With setting 1, noise in the shadow areas may be slightly more than usual."
A setting 1 ugye a HTP bekapcsolása.Mit jelent ez:
1) A HTP-t nem érdemes bekapcsolni, mert az mindig az árnyékos részek zaját fogja növelni (ha szükség volt a csúcsfényes részek kiégés védelmére, ha nem).
2) Az árnyékos részek zajosabbak lesznek. Magas ISO-n kevésbé (mert ott javulást lehet az fél ISO-val dinamikában elérni), alacsony ISO-n meg majdnem 3dB-vel (1 bit és nem kettő, ahogy *Ropi* írta), mert ugye az ISO csökkentésével alig javul a dinamika.
3) Ahol van idő biztosra menni (pl. tájkép) ott liveview módban a histogram segíthet (550D-men a DISP-gombot kell nyomni, komolyabb vázakon a kiégést villogtatják is; a histogram előnye, hogy látszik ha valamely szín túlteng)
4) Ahol nem opció a LiveView ott a gyakorlat segít, hogy csak az égjen ki ami feltétlen szükséges. Azaz tudni kell, hogy hogyan mér fényt a váz és kompenzálni kell.Sokkal jobban jártunk volna, ha a Canon a szenzort fejleszti és nem utólagos SW mágiával próbál javítani ahol mindig valami javulás valami más rovására történik tipikusan. Számomra a HTP is ilyen.
-
Clemi
veterán
válasz
kiskornel #11417 üzenetére
Köszi, hasznos volt az infó! A megvilágítás optimalizálást tegnap ki is kapcsoltam végleg. A csúcsfény elsőbbséget pedig módjával fogom használni.
Tehát a véleményed szerint, kapcsoljam ki a hosszú záridős (1 mp-nél hosszabb záridő) zajszűrést, és a magas érzékenység zajszűrést is?
Az élesítést a vázon érted? Többnyire L azaz tájkép módban fotózok, és ott az élesítés alapból 4-re van belőve, csak ha kimondottan portrét csinálok, akkor szoktam áttenni P azaz portré módba, ahol ez az érték csak 2.
-
RolXX
tag
válasz
kiskornel #11164 üzenetére
Ilyenem van: [link]
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és a hasznos infókat! Nem tudtam, hogy a RAW alapból életlenebb, mármint hogy ennyire fontos élesíteni rajta.
Meg úgy néz ki, hogy tényleg túl magasra raktam a lécet a pénztárcámhoz képest... Egész pontosan a fix 50-esem rakta magasra a lécet. Meg azért az A720IS se rossz, ha valami teszkó gazdaságos kompaktom lett volna, biztos boldogabb lennék a 28-80-as obival is. -
RolXX
tag
válasz
kiskornel #11139 üzenetére
Egyelőre még csak picasa-val nyitogatom a RAW-okat. De lehet, hogy áttérek lightroomra, mert amit belinkeltél az már sokkal jobban néz ki, mint ami nálam van
Amúgy ez a kép is f11-el készült, ennél még jobban le kéne rekeszelni?
Legközelebb átmegyek az objektíves topikba, de most még gyors megkérdezem itt, hogy tudnál ajánlani valami jobb, hasonló zoom átfogású objektívet? Nem akarok nagyon elszállni árban, csak valami olyasmire gondoltam, ami már nem csak fenntartásokkal rajzolna ki 6,3 megapixelt. Meg nem is most azonnal vennék új objektívet, csak azért jó lenne, ha lenne valami reális alternatíva.
Egyébként mozgó emberek még a fix 50-esemmel is bemozdultak, mikor f2.8-ba fotóztam, Av-ban. Ilyenkor állítsak nagyobb ISO-t, vagy kapcsoljak át Tv-be és állítsak valami nagyon rövid záridőt?
-
madgie
titán
válasz
kiskornel #10823 üzenetére
A Canon maga nem írtja egy helyen sem proffesional-nak az első 5D-t a white paper-jében, nagyon ügyesen first premium dslr-nek nevezték el. Természetesen ettől függetlenül sok profi hasznalta, főleg az itthoni viszonyok között, ahol még egy ilyen váz árát sem volt könnyű kigazdálkodni. A mark III meg főleg felnőtt a feladathoz, majdnem minden tulajdonsága kitűnő
...más kérdés, hogy ha választanom kéne, akkor a D800 kellene inkább
Ezt csak Klemice miatt írom, hadd örüljön picit nekem -
-
k1csi
senior tag
válasz
kiskornel #10769 üzenetére
Se Nikon, se Canon fan nem vagyok. Szimplán csak leírtam a véleményem több aspektusból is.
Ha totál téves lenne, már rég szétcincálták volna, így meg csak uncsi vagyok (tudom).
Söpörjük a szőnyeg alá a problémákat, az majd mindent megold.
A képeim se témáját se valamiiféle fotós művészi értékét tekintve nem érzem relevánsnak, hogy fotós fórumokban tegyem közzé.
Nincs kétségem, hogy rengeteg fantasztikus fotó készült a korábban tárgyalt felszereléseknél jóval kezdetlegesebbel is. Hiszen csupán néhány évvel ez előtt az volt a csúcs vagy egyenesen elérhetettlen volt.Az igények változtak. Meg a lehetőségek.
De majd megpróbálom visszafogni magam.
-
Bucy
aktív tag
válasz
kiskornel #10624 üzenetére
Pont ez az, hogy ha a háttérvilágítás megy, akkor elenyésző a különbség, de a fekete fogyaszt többet. Igazán spórolni a háttérvilágítás kikapcsolásával lehet, ha megy az LCD hiába fekete a háttér a fehér szöveg miatt mennie kell a háttérvilágításnak.
LCD vs Plasma tesztekben ez sokat előjött, de még TV-nél is elenyésző a különbség, ha megy a háttérvilágítás. CRT és Plasma esetében viszont jelentős többlet kell a fehér megjelenítéséhez. -
Bucy
aktív tag
válasz
kiskornel #10608 üzenetére
"Érdemes mindjárt az elején az LCD témájának a fekete hátterű képernyőt megadni, az ugyanis takarékosabb."
Miért takarékosabb a fekete? LCD-nél ha nem kapcsolja ki a háttérvilágítást, akkor a feketéhez kell a teljes maszkolás, ami a legmagasabb fogyasztást adja, nem? -
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #10346 üzenetére
Sok cuccot rendeltem már extrem-től, 220-tól kevesebbet, garanciális ügyintézés talán nem is volt még, de talán ezekből az e-mailekből is látszik, hogy 220volt inkább az amelyik a helyzet magaslatán állt fotós cuccok terén. Legalább is én eddig ezt tapasztaltam, maradjon is így
Tamront Canon-ra? Erről mesélj egy picit -
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #10343 üzenetére
Stimm, csak IS nélküli
Viszont, hiába akciózzák, ha 1 év garancia van rajt 220v 2 évével szemben, az meg nekem megéri azt a plusz 4e felárat. Viszont amit sajnálok, hogy 220v-nál már nincs olyan "Mennyiért szeretnéd?" kis ablakocska ahova beírhattad amennyit szántál az adott termékre, majd hívtak, hogy részükről oké és adják X összeggel olcsóbban. Vakumat anno így vettem 3-4e-el olcsóbban.Csak, hogy picit odadörgöljek még az Extremed árának
Látom észrevetted
-
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #10337 üzenetére
Így van!
Sajnálom, hogy még nem volt közöm L-es obihoz.Viszont inkább kérdezzek mint, hogy utólag érjen kellemetlenség. Unboxing videókat én is néztem, és felfogtam minek kell bent lennie és a többiek is felhomályosítottak itt a topikban.
Az meg, hogy kitől kaptam választ... sorry, nem tudtam választani hozzáértőbbet. -
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #10334 üzenetére
Oldalakat nem tudok linkelni, mivel e-mailben érdeklődtem két cégtől, (Extreme másik a 220volt) és azt a választ kaptam az Extreme-től:
"Az OBJEKTÍV Canon 70-200/F4 USM EF-L típusú termékhez objektívsapkát áll módunkban biztosítani, a további kiegészítőket nem tartalmazza a weboldalunkon feltüntetett ár."
220volt:
"A Canon L-es optikák alaptartozéka a napellenző, így a 70-200/4L-nek is."Extreme-en most akcióba 159 900,- 1év garival
220volt: 163 900,- 2 év garival+ellenzővel.Nem én találtam ki elhiheted..
-
Peetry
senior tag
válasz
kiskornel #10268 üzenetére
szabályozza, meg ha zoomolok, akkor a vakufej is zoomol rendesen.
Csak a C.Fn beállításnál rinyál. Elég amatőr vagyok, ezért azt sem tudom biztosra hogy hogy kéne működnie.
Pl fura hogy P módban mindig 1/60 a záridő, nem tudom állítani. M-ben és Av-ban 200-ig le lehet vinni. Gondolom hogy ez normális, csak nekem új volt :Sösszességében azt hiszem rendben működik, csak ki kell ismernem. Aztán a második redőny hiányát meg majd meglátom.
-
killerjohn
addikt
válasz
kiskornel #10141 üzenetére
WB ügyben újabban kezdek "visszafejlődni", és nem bajlódni a manuális WB eltalálásával, mivel gyakorlatilag ha vakuzok, akkor a vaku ahonnan visszaverődik, azzal a színnel "fest", szóval beállítom auto WB-re, hiszen így-is-úgy-is kell lightrromban korrigálnom szinte minden képet...
vagy ez helytelen hozzáállás? -
KTTech
veterán
válasz
kiskornel #10063 üzenetére
Láttam moaré-s képet a D800E-től (is). Tehát effektíven téma lehetne, gyakorlatban viszont a plusz élesség kárpótol (kisebb felbontásúból is létezik olyan, amiben nincs AA szűrő, pl. Leica M9).
A jobb objektívek egyébként ki tudják szolgálni a 36MP-t is, ezzel nincs gond... Szoftverből egyébként szűrhető a moaré RAW feldolgozáskor (is), de még a bayer interpoláció előtt kell megtenni, utána már a rombolás végleges.Általában a KF gépekben sincs AA szűrő...
-
*Ropi*
félisten
válasz
kiskornel #9429 üzenetére
De, tegnap jött válasz tőlük a mailre, amit akkor írtam, amikor beszéltünk róla...Egész "jó" a részidejük.
Szóval van arányállítási lehetőség, ha minden, a rendszerben lévő vaku 580EX II. Ha más modell is bele van keverve, akkor tiltja le azokat a funkciókat, amit te is tapasztaltál.
-
*Ropi*
félisten
válasz
kiskornel #9272 üzenetére
Ezek a direktben a vázba tekeredősek nem jók: kitekerednek, kollégáról esett már le így D700 + 24-70 kombó. Vázon vakupapucs csere, optikában egy lencsetag elmozdult, helyrerakták. X összeg volt, passz...
Olyat vegyetek amilyen az enyém: van egy L alakú fémlemez és nem direktben a csavart éri a forgató erő.
-
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #9272 üzenetére
Ismerem a cuccot, bár kézben nem fogtam még. De 7-8e ft-ot kicsit sajnálnék kiadni egy olyan cuccért aminek az anyagköltsége pár 100 ft.
Több méretben készültek ezek a forgó cuccok. Ha amit linkeltem valóban az amit az oldalukon is mutatnak akkor 5 kg-ot bír. Van kisebb is 2,5 kilós teherbírással.
Örülnék neki ha valaki idehaza maszekba is csinálgatna ilyen cuccot -
adamka16
őstag
válasz
kiskornel #9270 üzenetére
Valamit ki kell rá találnom. Igazából az a nehéz, hogy az állványmenet nem itthoni szabvány, beszerezni meg nem is lehet, max egy olcsóbb cseretalpat ha megvenne az ember amit szét lehetne barmolni. Mostani állványomhoz is van cseretalp, tekerője amivel hajtom a menetbe elég erősnek tűnik, de inkább nem próbálnám ki. Esztergás ismerősöm meg nincs sajna akivel le tudnám gyártatni
Ennek vajon mekkora lehet a teherbírása?
[link] -
KTTech
veterán
válasz
kiskornel #8738 üzenetére
Az AF micro adjustment sem a Holy Grail sajnos... az csak kisebb pontatlanságokat tud ellensúlyozni, azt is csak akkor, ha az objektív teljes tartományában, egyformán jelentkezik.
Legtöbb esetben nem ez a helyzet (egy Canon 70-200/4L-el szívtam sokat, bár nem az enyém. A 40D-n kb. használhatatlan, az 5DmkII-n nagyjából használható, de úgy, hogy a tele végén pontos csak, az AF microval ennyit tudtam elérni. A megoldás a Camera kft, a gazdája majd előbb-utóbb elviszi). Az objektíveimet szinte kivétel nélkül kalibráltatnom kellett, és más kalibrálási érték volt tele, más pedig a nagylátó végén.
Persze amit kalibráltak (szigorúan "0"-hoz, váz nélkül), a vázak nagy többségén pontos is volt... amin nem, ott vagy belefért az AF microadjustment határaiba, vagy nem (olyankor váz irány camera kft...).
Ahol nagyon jól működik az AF microadjustment, az a fixek világa. -
marcias
őstag
válasz
kiskornel #8348 üzenetére
Ez az optikai tengelyhez mért távolság azért érdekes, mert elvileg az EF-S objektíveknél ez kisebb, nem?
BiriBum: túl sokat nem tesztelgettem a dolgot, de gépen visszanézve sem látom azt az átütő különbséget a rajzolatban. 5,6-os blendén lőttem pár képet mindkét üveggel, és 100%-ra nagyítva szebbek a szélek némiképp. Erre gondolsz? Talán egyébként nem a legjobb témát választottam, mert kb 45cm-ről fotóztam, ami a fixnek eléggé az alja.
fattyu: kétségkívül nagyon hatásos volt 40-45cm-ről fotózni 1,8-on, ahol egy egér volt a téma. Talán 3-5cm-es lehetett az éles tartomány. Ugyanakkor én ezt a DOF dolgot valamilyen szinten egy effektnek tartom, ami bizonyos témáknál jó, máshol viszont zavaró, én mégis a technikai korlátok miatt mindenhol kénytelen leszek használni. Az mindenesetre világossá vált, hogy nem ezzel az üveggel fogok makrózni.
Amúgy szerintetek egy éjszakai városfotózásra, esti utcai életképek fotózására mennyire lenne jó? Ahol mondjuk cél az, hogy a mozgó tárgyak is akár élesek lehessenek, amit IS vagy állvány nyilván nem old meg, hanem záridőt kell csökkentenem.
-
.DLL
veterán
válasz
kiskornel #8317 üzenetére
550D-n is úgy, van. Live View-ben az expozíció végén lefut a zár, és lecsukódik a tükör is - ez utóbbi teljesen feleslegesen.
Szerintem maga a redőnyzár azért a 7D-n is lefut, de az lenne a legjobb ha az ilyen dolgokat is belehetne állítani a C.Fn.-ben.Végső soron a legzárkímélőbb megoldás ha videót veszünk fel, (Full-HD már sokmindenre elég) és utólag ritkítjuk kedvünkre a képkockákat. Persze ez nem olyan minőségű, és HDR-nél sem játszik.
-
Songo
senior tag
válasz
kiskornel #8305 üzenetére
hmm szóval amit pl ebben a videóba látni az valójában akkor15mp-enként 3 képből összerakott hdr-ekből áll?
-
-
*Ropi*
félisten
-
válasz
kiskornel #7785 üzenetére
Én láttam rengeteg embert 16-35-öt használni napi munkában... és megfelelő váz mellett (APS-H, FF), megfelelően jó képet kapsz vele, én nagyon gondolkozom rajta éppenséggel... 17-40-et is lehet használni, csak nem fényerős... ezért válok meg tőle...
24-105 az egy zseniális zoom, minden szempontból, de vannak feladatok amire nem alkalmas, csakis az f4-miatt.
24-70-ről tényleg mindenfélét lehet hallani...
Én elhiszem, hogy arra vetemedtek, de azért megnézném azt az egetrengető nagy különbséget, valós felhasználásban... küldhetnél egy linket szívesen megkukkantom. -
fattyu
veterán
válasz
kiskornel #7785 üzenetére
Szerintem a 21es distagonra gondolsz. Igen az botrányosan jó. Viszont valahol 400 felett van mosti euróval... :S
Ez a 18as is jó csak nem annyira mint a 21es
.
Ööö nekem fényméréssel semmi bajom. Egyedül a 135ös sonnar hajlamos egy félnyit alámérni de az bőven elvan LRben még.
Nekem spec elég az Av meg az M de mondom mások az igények és ezzel semmi de semmi baj nincs.
Amugy csak a 135ösöm öreg. az M42es, és én nem értek csiszoláshoz meg bevonatokhoz de az a sonnar szembántóan éles. Felbontásával bőven üt nagyon sokmindent ami modern. A Tcsillag bevonatot nem bánnám rá éppen de még így is imádom.
A másik kettő a contax/yashica korból való tehát nem 20on hanem max 10 évesek és botrányos felbontást kontrasztot és színeket tudnak.Amugy még a canon üvegekre visszatérve szerintem 24ig még a canon sem olyan vészes. A 24-105 24 vége egész penge volt nekem még.
-
fattyu
veterán
válasz
kiskornel #7783 üzenetére
Én meglehetősen nagyon koca vagyok. Kéretik ennek fényében nagyon csak véleménynek venni amit írok.
4 zeissem van. 135 3.5, 50 1.4, 28 2.8, 18 3.5. Ebből a 18as az ami EF bajonettes és van blendekontroll meg ugye elvileg fókuszvisszajelzés. A másik három chipes adapter. Mind a négy üveg esetében azt tudom mondani hogy a fókuszvisszacsippanás szart sem ér és olyan dolgokra csippan be amit szemre látok nem stimmel. és tök változó hogy MFD vagy végtelen felől tekerem. Eszerint az én mintáimból semmi előnyöm nincs a cefet drága natívan eos zeissből kivéve a blendeugrasztást... Ami tény hogy kényelmesebb de nem egy jelentős különbség nekem.
Ugyanakkor meg kell elmítenem hogy képileg a 18astól estem legkevésbé hanyatt. Az 50es planar és a 28as distagon az maga a csoda a 135 os sonnar meg annyiért amennyiért vettem egy fénylő üstökös kb.
Ellenben a 18as azon az áron amiért vesztegetik azt kell mondjam kicsit csalódás. Marad mert az a látószög az nagyon büntet de botrányosan vignettál és azt kell mondjam ennél lehetne élesebb f8ra rekeszelve főleg a széleken.
A manuál fókusz nem könnyű de főleg széles üvegen látom legkevésbé hátrányát. 50től lefelé viszonylag kevés fókuszhibás képet lövök. A 18as meg aztán főleg. rekesz 8ra fókusz két méterre és csak kattogok. A 135ön már módfelett problémás azt be kell ismernem de ilyen éles üveget ennyi pénzért nem kapsz máshol.
Ez az én véleményem és tény hogy nem sport meg madárfotós vagyok. Akkor tuti én is ragaszkodnék az AFhez.
-
fattyu
veterán
válasz
kiskornel #7780 üzenetére
na jó de ez nem a vázak hibája. És tény hogy Nikonnak erősebb a széles oldalon az obi parkja de nem kell ragaszkodni a canon üvegekhez sem. Zeiss pl elég használható dolgokat gyárt... És ha mindezt egy nikon 12-24 hez nézem árban akkor nem is olyan elszaladt árakon... Persze megin zoomot a fix-el szemben nem is lehet.. na mindegy
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz
kiskornel #7746 üzenetére
"Így akár megtörténhet az is, hogy ahelyett, hogy ISO800 normál kiexpozott képet készítenél, helyette iso1600 +1EV-s képet készítesz, majd utófeldolgozáskor visszahúzod normál expora."
Ez így félreérthető amit írtál, mert így azt jelenti, hogy ugyanazt a képet ISO 1600-on készítse és még plusz 1 Fé expókorrekciót alkalmazzon.
A +1EV-t zárójelezve lenne egyértelmű: Az ISO 800-hoz képest az ISO 1600 1 Fé-vel több, de én nem így értettem, mert nem ISO növeléssel érem el a kívánt célt, hanem expokorrekcióval.
Helyesen: a képet, amit eredetileg ISO 800-on tervezett meglőni lőjje meg ISO 800-on, csak expókompenzációban adjon rá 1 Fé-t, majd számítógépen húzza vissza 1 Fé-vel. Így már érthető?
-
.DLL
veterán
válasz
kiskornel #7680 üzenetére
Cancer már meg is építette: http://prohardver.hu/tema/videozni_dslr-el/hsz_82
-
.DLL
veterán
válasz
kiskornel #7583 üzenetére
A törőéket idézőjelben az AF szenzor előtt lévőre írtam.
Se a 20D, se az 550D nem segíti elő a mattüvegcserét, úgyhogy nem is forszírozom, bár kipróbálnám hogy viselkedik különféle vázakon, különféle obikkal (mikor csippan, mikor látszik élesnek, mikor lesz valóban az a kép).
Igazából mindössze 1db M42-es obim van, egy Pentacon 29mm f/2.8, szerettem volna egy társasági objektívet (érsd: söröző, teázó, félhomály, haverok, események megörökítése) és ez tűnt a legolcsóbb megoldásnak. Egészen addig amíg nem találtam rá egy rekesz hibás Sigma 28mm f/1.8 apróhirdetésre. Az AF működik, a rekesz a felhasználás miatt nem számít, és 10 rugó volt. Azóta nem is használtam a Pentacont, a Sigmának 1.8-on élesebb a rajza mint ennek 2.8-on... imádom, és filmezésnél is nagyon laza.
Összeállt egy elég jól használható "obipark", úgyhogy már jó ideje befejeztem a gyűjtögetést, szinte a szokásos összeállítás: alap-zoom, tele-zoom és két fényerős fix. 18-55 IS, EF 70-210 f/4, 28 f/1.8, 50 f/1.8. Olcsó és türelemmel jól használható objektívek (no usm).
Amire vágyom M42-ből esetleg az egy 135mm f/2.8 és egy Peleng 8mm(bár akkor már ott az új Samyang 8mm hasonló áron) De egyelőre nem engedek a technomán énemnek, jó a mostani csapat, ezzel is meg tudom lőni amit akarok.
[/anekdotázás] -
Clemi
veterán
válasz
kiskornel #7540 üzenetére
Köszi a kimerítő választ. Sajnos reggelig nem vagyok otthon így a teljes magasságot nem tudom lemérni de... csináltam néhány tesztfotót kb 45 fokos szógben és a következőre jutottam:
A Canon 17-85 IS USM objektívvel igaz f 5.6-on a fókuszpont és a kész képen az élesség középpontja egyezik LiveView módban fókuszálva de a keresőben a fókuszálva egy picit back fókuszos a kép de ez a f5.6 miatt nem igazán észrevehető.
A Takumar 55-ös objektívvel f1.8-on a LiveView módban fókuszálva a fókuszpont és a kép élességpontja megegyezik, viszont a keresőben fókuszálva a fókuszpont tűéles a szenzor jelez, a zöld led világít de a kész képen az élességpont előrébb van mégpedig látványosan vagyis front fókuszos a kép.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu - Samsung Galaxy S25 Plus Navy 12/256 GB Újszerű, karcmentes állapotban!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- 1-12 részletre.Új noblechairs EPIC műbőr FEKETE - FEKETE. 2 év garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max/
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest