-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
spanglee001
addikt
válasz
koxkids #73792 üzenetére
üdv
van egy vanucci szettem egy sixgear és egy mugen race 80k ból megvan /szett
a vanucci> mugen> sixgear a kényelmi sorrend védelem ugyanaz mert a level 2 protektor az level 2
de a legkényelmesebb motoros famer insportline ott a legolcsóbb, 24 ezer körül vettem +protektor pár ezer
én ott nézelődnék szét először, cipő ha akarsz a legkényelmesebb alpinestar faster 2, viszont 1 évet bírt intenzív futár használattal. kabátnak meg mugen race kényelmes és sok zseb sok pakolási lehetőségnem árt ha van benne esőmembrán és thermo bélés, és ezeket ki lehessen szedni egyesével. de minden nélkül is bele fogsz rohadni nyáron, ha még beleteszel egy vizálló bélést akkor főleg
szóval inkább valami olcsó protektorozható dzseki + egy protektoros farmer egy munkavédelmi bakkantóval ha nagyon fontos a védelem, a kesztyűről már nem is beszélek mert eléggé fájdalmas is lehet egy esés kesztyű nélkül
-
válasz
koxkids #73792 üzenetére
Szerintem az lenne a legegyszerűbb ha bemennél egy boltba (pl az említett Shox-ba, nagyon rendesek), és ott elmondanád, hogy mennyit szánnál rá, mire kell, milyen évszakra stb. Készségesen fognak segíteni. Az egyik legfontosabb a motoros ruha vásárlásnál (de ezt majd úgy is elmondják ott is), hogy mindig a lehető legjobban testre simulóbb méretet kell venni ami még nem nagyon kényelmetlen. Mármint ha normál alkat vagy. Ha nem, akkor nehezebb a helyzet, mert nem minden cég foglalkozik az átlag testalkattól nagyon eltérő méretekkel. Vannak, de kevesen. Ha normál alkat vagy akkor meg arra kell figyelni amit mondtam. Amikor felpróbálsz egy kabátot, akkor arra ne úgy tekints és ne várd el tőle, hogy olyan kényelmes legyen mint egy utcai kabát. Sokan ez miatt elkövetik azt a hibát, hogy az optimálistól legalább egy számmal nagyobbat vesznek, mert a próbánál azt tartják kényelmesnek. Pedig ez nem jó, mert az egész kabát az ujjait is beleértve össze-vissza mozogni fog rajtad és a benne lévő protektorok egyáltalán nem ott fognak elhelyezkedni ahol valójában lenniük kéne. Persze vannak kabátok amiken az ujjrész is lehet szűkíteni stb, de ez nem mindig elég. Bemész egy boltba, és ott majd mindenben tudnak segíteni.
-
válasz
koxkids #72669 üzenetére
Én innen szoktam rendelni minden motoromhoz. Valamiért a legtöbb esetben a michelin felé húzok, de rád van bízva hogy neked melyik márka a szimpatikus. Ezen az oldalon be tudod ütni a méretet stb, és kidobja a választékot.
ui: Ha belefér én cserélném a hátsót is ha már öreg. Hiába jó a minta rajta stb, ha öreg akkor annak már nem az igazi a tapadása. -
-
-
válasz
koxkids #68980 üzenetére
Hát ebben tényleg nincs semmi. Az a fura az egészben, hogy ott tutira nem szabadna annyira összeszűkülnie az elején a csőnek, viszont nem is néz ki olyan igénytelen dolognak, mint az eltávolítandó szűkítések ki szoktak nézni általában. De más nincs, annak kell lennie. Nem mozog benne? Mit látsz ha belenézel, az belső vékony cső meddig megy benne?
A sima egyszerű szűkítéseket amik a könyéknél szoktak lenni, én dremellel szoktam kiszedni.
-
válasz
koxkids #68977 üzenetére
Na azért. Nézegettem, hogy most mi is van itt?
Hát a fojtás az közvetlen a könyök elején kell, hogy legyen (mindig ott szokott lenni) ahol csatlakozik a hengerhez. De elhiszem neked, hogy nincs ott, mert a második képen látható dolog sem normális, hogy ott így el van szűkítve az elején a cső. Tehát az lesz ami a második képen van. Bár megmondom őszintén, hogy én még nem láttam ilyet, hogy ide tették volna.Debilon No problem. Csak nem értettem.
-
válasz
koxkids #68973 üzenetére
Ehhez nincs még valami? Az egyes képen magának a dobnak a vége látható, ahhoz semmiképp nem kell nyúlni. De a másik képen ezt a könyökrészt én nem értem, hol van itt a fölfogatás?
Debilon Robogónál? Nem mondtam, hogy nincs. Kitárgyaltuk hogy van, csak én nem találkoztam még vele, ennyi.
-
válasz
koxkids #68951 üzenetére
Persze, nem azért mondtam, csak úgy megjegyeztem az árát. Amúgy ez egy nagyon baba cső, ráadásul még jól is néz ki. Mellé nem nyúlsz vele az biztos.
Viszont valamennyire majd utána kell hangolni a a robogót ennél a csőnél csak úgy , mint a doppler-nál. Nem kötelező, de azt a kis teljesítménynövekedést amit tud adni csak úgy lehet majd kihasználni.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
koxkids #68934 üzenetére
Na bakker. Mai théma. Bementem dógozni a jetivel. Elkezdett hibát dobni fojtószelepre, de ment. Na mondom, akkor meló után irány haza és van itthon bontott fojtószelepem. Na annyi is lett. Bp. Dagály utcában kész. Alapjáraton ment, csak nem érzékelte, ha gázt adtam. Nosza hát, tolás hazáig. Cca másfél óra, 6,5Km. De jó volt. Na itthon másik fojtószelep rádug, hibakós töröl. Valóban az volt a ludas.
-
-
válasz
koxkids #68929 üzenetére
Közben azért nézelődtem, és sajnos itthon csak állóhengeres minarelli-re találtam a korábban említett doppler-t. Egyébként ez sem teljesen gyári cső lett volna. Bár nem rezonátor, de a gyárihoz képest ez is egy pörgősebb cső, mindenképp utána kellett volna hangolnod valamennyire a robogót. Kár hogy nem lehet kapni, mert egy baromi jó cső egyébként.
Ha teljesen gyárit akarsz akkor pl ez egy jó alternatíva. Ezzel pluszteljesítményt nem fogsz kihozni és nem is néz ki olyan jól mint a doppler, de ennél semmit sem kell hangolgatni csak kicserélni a régivel. -
-
válasz
koxkids #68646 üzenetére
Ő ezt tapasztalta, én az ellenkezőjét. Az a legtisztább ha leellenőrzöd amiket kell, és akkor már tiszta lesz a kép, hogy mi is a hiba.
Bár jobban értelmezve azt is hozzátette, hogy szívató a nyári indítást megelőzően azért kellett, mert előtte állt hosszabb időt a motor. Én is azt írtam, hogy akkor nincs nagy szerepe nyáron a szívatónak, ha kb minden nap használva van a motor.
És akkor ott valami nála sem jó, ha szívatóval rúgja rá azt az ötvenet. Ez nem derül ki pontosan az irományból, majd felvilágosít."Hosszú állás után van, hogy 50-et is rúgok a mocin, mire elkapja. Nyáron is"
De gondolom nem szívatja magát azzal, hogy direkt nem használja a szívatót.
-
-
válasz
koxkids #68633 üzenetére
Elméletileg létezik az a dolog, hogy hosszabb állás után nincs vagy csak kevés üzemanyag van a karbiban, de 1-2 indítás vagy rúgás után ennek meg kell szűnnie. Én az automata szívató részét átvizsgálnám, annak a hibája is szokott ilyet okozni, hogy hosszabb állás után nem indul. Konkrétan azért, mert pl egyáltalán nem működik. Sokan úgy gondolják, hogy ha nem működik a szívató (legyen az manuális vagy automata), akkor egyáltalán nem lehet beindítani a motort, pedig ez nem így van. Ilyenkor van az, hogy hosszabb állás után rugdoshatja az ember pár percig, hogy beinduljon. Mindennapos használat mellett nyáron ebből semmit sem lehet észrevenni a meleg és a rendszeres használat miatt. Aki manuális szívatós motort használ az alá tudja írni ezt, hogy nyári melegben kb egyáltalán nem kell használni a szívatót. Tehát én első körben itt keresném a probléma okát.
-
válasz
koxkids #68606 üzenetére
Egyszer raktam fel egy ilyen csövet a gyári helyére és úgy emlékszem, hogy kb fél grammal lejjebb kellett menni. A gyári méretű görgőkkel is használható volt, de fél grammal kevesebbel volt az igazi. Egy grammal lejjebb meg már sok volt neki, átesett a fordulat a hasznos tartományon. Próbáld ki a 7 grammossal is, de én előre bekészítenék egy 6,5 grammos szettet is.
Ha szükség van rá, akkor multivariátornál is ugyanúgy utána kell hangolni mint egy gyárinál ha pl egy csőcseréről van szó és nem ugyanolyan kerül vissza rá. -
-
-
válasz
koxkids #67614 üzenetére
Az egyes és a kettes kép úgy készült, hogy teljesen a variátor falához ért a szíj? Úgy kellett volna fényképezned, hogy az ujjaddal kopra nekinyomod a variátornak, mint ahogy azt a külső tárcsa is tenné. Amúgy ha teljesen nekiért, akkor nem kell semmit sem leszedni, hiszen kicsit túl is lóg a csapszegen (sőt, ebben az esetben akár pár tizedes hézagolást is elbírna). De ha pont a csapszegig érne csak az sem lenne gond, mert a külső tárcsát felrakva az valamennyit (kb 1-1,5 mm-ert) még pluszban "elnyel" a csapszegből, így nincs az a veszély, hogy esetleg összerakva rálógna a csapszegre a szíj. Tehát elméletileg a csapszeghez biztos, hogy nem kell hozzányúlnod. Kérdés persze, hogy valóban szorosan a variátornál volt-e a szíj.
Egyébként igen, valóban gyakori jelenség, hogy az utólag berakott multivariátoroknál érthetetlen módon a megfelelő szíjat berakva is vagy túllóg azon a csapszeg, vagy pedig pont a szíj pereméig ér az. Ha pont a szíj a pereméig ér, akkor elméletileg egy új szíjnál össze lehet rakni így a motort, hiszen (amit már feljebb is leírtam) a külső tárcsával összerakva úgy is kicsit feljebb fog a szíj kerülni. Ám ez mégsem szerencsés, mivel ahogy fokozatosan kopik a szíj, úgy fog egyre lejjebb kerülni az. És mivel az új szíjjal is csak pont jó volt, később (akár ezer kilométeren belül) tutira a csapszegen fog kikötni, ami ugye már nem annyira frankó. Tehát az egészből azt akartam kihozni, hogy nem csak akkor kell levenni a csapszegből ha az túllóg az új szíjon, hanem akkor is ha egy vonalban van azzal. Ilyenkor kb 1-1-5 millimétert érdemes levenni belőle, amit aztán vékony hézagoló alátétekkel szépen be lehet állítani az új szíjhoz. És ami még legalább ilyen fontos, hogy ennek köszönhetően ahogy folyamatosan kopik a szíj, úgy tudunk mindig kivenni annyit a hézagolásból, amennyi pont szükséges. Ez egy nagyon fontos dolog! Tegyük fel, hogy egy szíj alap esetben kb 5-6 ezer kilométert bír ki. Viszont 1500-2000 kilométerenként mindenképp érdemes ellenőrizni, hogy mennyit kopott a szíj és azt utánahézagolni. Így mindig optimális helyzetben lesz a csapszeghez viszonyítva.
Van a másik véglet ami szintén nem jó, amikor kb 1,5-2 milliméterrel túllóg a csapszegen a szíj és azt úgy hagyják, hézagolás nélkül rakják össze. Ez azért nem jó, mert így összerakva nagyon a csapszeg fölé fog kerülni a szíj, és ezáltal egy viszonylag magas áttételről kell majd elindulni a robogónak aminek az lesz az eredménye, hogy igen nyögvenyelős lesz az elindulás. A dinamikus elindulás helyett lesz vagy 10-15 km/h mire rendesen elkapja a fonalat. Ha így rakjuk össze, akkor aztán lehet játszadozni a görgőmérettel és egyebekkel, sohasem lesz megfelelő, nem fogjuk megkapni a várt eredményt.
Még azt akartam hozzátenni, hogy az ilyen hézagolásokkal való "játszadozás" kihatással van a kuplung nyitási fordulatára. Tehát ha az adott hézagolásnál pont megfelelően volt belőve a kuplung nyitása, akkor az változni fog egy pár tizedes hézagoló alátét be, vagy kivételétől is. Vagy hamarább fog nyitni vagy pedig később ahhoz képest, mint ami addig be volt állítva, hiszen az vékony kis hézagolás is hatással van az indulási áttételre. Csak azért írtam le, mert ez is egy fontos dolog, de persze ez csak a tuningolt robogóknál érződik igazán, de mint jelenség igaz egy teljesen gyári robogóra is, csak annál nem érezni annyira.
Remélem, hogy valamennyire azért sikerült érthetően leírnom a dolgokat. -
csongi
veterán
válasz
koxkids #66734 üzenetére
Felrakod az akku sarkot es megmered a feszultseg alapjaraton, es emelt fordulaton.
Sokmindentol tonkre mehet az akksi. Attol is ha keves a toltes, attol is ha tul sok.
14.5 V kb ennyi a max amit a mai akkuk elbirnak, efelett mar bajok lehetnek, 15V mar forralja a vizet.Repsol600: Ha semmi nincs ami elfoglalja a maradek 3.5dl helyet a kuplungnal, akkor nyomas keletkezik.
A szimering csere csak egy dolog. A szimering lehet rossz minosegben nem oda valo, vagy nem a megfelelo meretu, de lehet a fotengelyen a szimeing futam kopott, de a forgattyus haznal a ket fel blokk kozott is beledolgozhat a valto hazba.
Kulung leszed, es ellenorizd a szimeringet. Szerintem egy gaz szivargas ellenorzo habbal megoldhato.
Ha ott minden ok, akkor a tomites ment ki a ket blokk kozott. -
csongi
veterán
válasz
koxkids #66458 üzenetére
Ebben a formában nem. Mivel ez a lezuhanás gátló.
Házi barkácsba úgy is megoldható, hogy olyan szilentet keress aminek a belső átmérője megfelelő, azt lehet nézetesíteni. A külső átmérőhöz esztergálni kell egy házat, és ahhoz hegeszteni a kart.
Így csere szabados lesz a szilent, és egy autós szilentel kiváltható lehet.
Ebbe benne van az is, hogy mire a végére érsz ugyan annyiba kerül a történet, mint amennyibe a gyári.
A helyedbe kutatnék cikkszám után, és aztán néznék szét Ebay-en vagy más oldalakon. Lehet kínában is találsz pár dollárért. -
csongi
veterán
válasz
koxkids #66448 üzenetére
Kerdezz ra, lehet ujra tudjak gumizni.
Illetve nem feltetlen fontos az 5-5mm, az a tavolsag hezagolhato. -
válasz
koxkids #66396 üzenetére
Nincs spéci módszer.
Amikor még nincs fenn a külső tárcsa akkor a szíjat szorosan nyomd a variátorhoz. Az alsó-keskeny része legyen a csapszeggel kb egy vonalban, illetve pár tizedet lógjon túl a szíj a csapszegen. Ezt nehéz szemre belőni, ezért lehet 2-3 próbálkozás is mire jó lesz.szerk: Bár mondjuk van mégis egy módszer: A szíj nagyjából legyen úgy a csapszeghez viszonyítva ahogy az előbb írtam.Miután ez megvan nyomd össze a hátsó tárcsát, hogy laza legyen a szíj és ne érjen a csapszeghez. Filcezd be a csapszeget. Tedd fel a külső tárcsát és húzd rá. Szépen elkezded kézzel forgatni a főtengelyt (variátort), hogy teljesen megfeszüljön a szíj. Ha ez megvan leszeded a külső tárcsát és megnézed, hogy a filcet elkente-e (hozzáért-e) a szíj. Ez elég biztos módszer.
-
válasz
koxkids #66393 üzenetére
"Akkor a lényeg a hézagolásnál, hogy úgy legyen belőve hogy teljes fordulaton kifusson a szíj a tárcsa tetejétől kb 4mm-ig? Vagy figyelni kell másra is?"
A jó végeredmény minimum ez, de nem erre kell figyelni. Arra kell törekedni, hogy alaphelyzetben a szíj minél közelebb legyen a csapszeghez, de még ne érjen hozzá. A variátorok úgy vannak megtervezve (mindegy, hogy milyen), hogy ha egészen lenn van a csapszegnél a szíj, de még nem ér hozzá, akkor végsebességnél elméletileg még teljesen összefognak zárni a tárcsák és maximálisan fel fog menni a szíj ameddig az tud. Mert persze zárt tárcsánál is belefog még szólni a dologba a szíj szélessége és hossza. Amikor vannak ezek a 3-5 milliméterek a peremig az a legtöbb esetben nem azért van, mert nem zár össze rendesen a tárcsa, hanem amit már feljebb is leírtam, sajnos nem megfelelő a szíj hossza. Általánosságban elmondható, hogy kb 3mm-től egészen akár 10-12 mm-ig is rövidebbek a szíjak mint amit gyárilag ráírnak. A 3 millimétert azért írtam egészen pontosan, mert találtam egy Doppler szíjat ami csak ennyivel volt rövidebb, viszont a minősége harmatgyenge volt. Hidegen és melegen is egyaránt sz@r tapadása volt, nagyon felejtős. Nem éri meg azt a plusz kb 5-8 km/h-t amit még ad, mert tapadása és minősége katasztrófa, Ráadásul igen gyorsan kopik is. Pedig nem is egy olcsó darab. Ha valaki kíváncsi, akkor megtudom nézni a típusát, mert van még egy belőle.
Amit vettél Malossi szíjat az egy nagyon jó minőségű szíj. A legtöbb szíjhoz képest egészen lágy, de érdekes módon igen jó kopásállósága van. Ahogy bemelegszik a meghajtás veszít a tapadásából, de nem jelentős annak a mértéke. Van a másik verziója a Malossi Kevlar, na az még jobb. Nagyrobogókról nem tudok nyilatkozni (egyébként azokhoz is van), de kisrobogókhoz megkockáztatom, hogy ez a létező legjobb szíj. Sokan azt hiszik, hogy csak az a különbség a sima és a kevlár változat között, hogy az utóbbi erősebb. De ez nem így van. Amellett, hogy a kopásállósága is nagyobb a sima malossi-hoz képest az a legfontosabb tulajdonsága még, hogy bemelegedve kezd el tapadni igazán. Hidegen nem tapad annyira mint a sima malossi, de bemelegedve viszont egy állandó és egyenletes tapadása van. Ha valaki kedvet kap belelocsolni a robogójába egy kis pénzt (tuning), akkor azon a 8-10 ezer forinton nem érdemes spórolni amennyibe ez a szíj kerül. Nagyrobogókhoz egyébként akár a háromszorosa is lehet az ára.(#66394) csongi "Szerintem a szíj, szerviz csere szélességéhez jó állítani a hézagot, Így a ciklus végéig nincs gond, és nem fog a szíj a csapszegen futni időközbe."
Megmondom, hogy miért nem jó ez az elgondolás, bár már feljebb is leírtam. Ha milliméterekre a csapszeg fölé helyezed el az ékszíjat akkor búcsút mondhatsz a dinamikus elindulásnak, legalább is annak, amit az valójában tudna. Mégpedig azért, mert nagyobb áttételről indul a motor mint ami az optimális lenne. Igen, azok a milliméterek is számítanak rengeteget.
Sokkal jobban jár az ember ha inkább kihézagolja rendesen, és bizonyos kilométer megtétele után ellenőrizve a szíj kopását kiveszi az ember a felesleges hézagolót és anélkül összerakva mehet tovább még egy darabig. Ez a jó megoldás, mert így nagyjából mindig ugyanazzal az optimális áttétellel indul el a motor. Akik precízek és odafigyelnek erre, azok egy ékszíjnál akár három alkalommal is leellenőrzik ezt és utána hézagolnak annak az élettartalma alatt."Persze ellenőrizni kell, max fordulaton ne érjen a házba szíj."
Elméletileg ez nem lehetséges ha az adott motorhoz illetve variátorhoz a megfelelő méretű-szélességű és szögű szíjat használod, mivel ha teljesen össze is zárnak elől a tárcsák, akkor is maximum a peremig tud kifutni a szíj. Persze ehhez egy hibátlanul működő, nem megszoruló hátsó tárcsa is kell, mert ellenkező esetben valóban ledobhatja.
-
válasz
koxkids #66391 üzenetére
"Ahogy emlékezem picit túllóg a csapszeg a szíjon."
Akkor meg is van a probléma. A szíjat úgy kell kihézagolni, hogy a csapszeggel egy vonalban, illetve 1-2 tizeddel az ékszíj lógjon túl a csapszegen. Kimondott hézagolóalátéttel kell ezt belőni.
Azt a 4 mm alátétet felejtsd el, az nem a csapszeg mögé való ékszíj hézagolásra (szép is lenne hézagolni egy 4mm-es alátéttel),hanem az is a variátor mögé kell (nálad nem). Az nem csapszeg hézagoló, hanem pont az is egy távtartó. Csak bizonyos típusú robogóknál kell a variátor mögé, hogy megfelelő legyen a távolság a berúgóricnihez. Az ékszíj és a viriátor kihézagolása teljesen külön dolog! Ki kell matekozni szépen a kettőt külön-külön.
Viszont akkor ezek szerint nálad hézagolatlanul, alap állapotban is túllóg a csapszeg, tehát nincs mit hézagolni, nem jó az egész. De nem kell megijedni, találkoztam már ilyennel (pont nemrég volt róla szó). Elviszed a csapszeget pl egy síkköszörűshöz és levetetsz belőle mondjuk 1,5 mm-ert (a lényeg, hogy a csapszeg mindenképp keskenyebb legyen valamivel mint a ráhelyezett ékszíj) utána pedig vékony hézagoló alátétekkel szépen belövöd az egészet. Sajnos ez ilyen
Nem csúszott így a szíj, hogy túllógott a csapszeg rajta?
-
válasz
koxkids #66389 üzenetére
Nem. A fehér a legtöbbször már keményebb a legtöbb gyár kontrasztnál. A kontraszrugót egyébként is úgy választjuk ki, hogy megfelelő legyen a motor menetteljesítménye, elletve megfelelően dolgozzon az első vario ellen. A csapszeghez hogy viszonyul a szíj, hogy állítottátok be? Túllóg rajta, vagy teljesen egy síkban van? Beszerelés előtt nézted a hátsó tárcsát, könnyedén nyitott-zárt? Csökkent egyébként a végsebességed?
-
válasz
koxkids #66386 üzenetére
A legtöbb esetben maga a szíj miatt nem fut ki rendesen, ugyanis szinte nincs is olyan hosszú szíj mint amilyen gyakorlatilag kellene, mindegyik rövidebb valamennyivel.
Sok szíjat lemértem már, de volt cikk is ami ezzel a problémával foglalkozott. Ez a malossi szíj a rendkívül jó tapadási és egyéb tulajdonságai mellett sajnos egyébként is a "rövidebbek" közé tartozik (természetesen milliméterekről beszélünk csak). Viszont ennél azért sokkal jobban ki kéne futnia, itt tuti, hogy nem oké valami. Amikor azt mondom, hogy szinte az összes szíj rövidebb a kelleténél és nem fut ki rendesen, akkor ott kb 4-5 mm kell érteni a peremtől (már 1 mm is számít), ez viszont baromi sok a videón. -
-
válasz
koxkids #66332 üzenetére
Ha a későbbiekben nem áll szándékodban tovább menni, akkor teljesen megfelel az a kuplung-harang szett. A módosítás a motorodban csak egy variátorból fog állni (hozzáteszem azt is megfogod érezni), és nem egy rezonátorral is felhúzott motorról van szó. A kuplung kapcsolási fordulat marad kb a gyári, tehát nem lesz nagy erő és hőhatásnak kitéve. De még ha fel is lenne húzva a motor akkor is elég lenne, egy alaptuningot ez is simán kibírna. Erre én is azt mondom, hogy felesleges lenne többet költened.
-
csongi
veterán
válasz
koxkids #66320 üzenetére
Ha tarcsa nem kopott lepcsosre akkor meg jo lehet. Persze a kopottsagbol adodoan valtozik a menet dinamika es vegsebesseg. Pulley gorgobol a sok szogeset vegyel, dragabb mint a kerek, de nem is kerul egy multivarba.
Kb 10-15% kell a gyari suly allattit venni, akkor a gyorsulas is rendben van es a vegsebesseg is noni fog. -
válasz
koxkids #66312 üzenetére
Nem. Baromi nagy szerepe van. Az ékszíjat úgy kell kihézagolni, hogy alaphelyzetben a lehető legközelebb legyen a csapszeghez, viszont ne érjen hozzá. Ha túlhézagolod akkor megcsúszik az szíj, ráadásul csökken a végsebesség is. Ugyanaz a szitu mint a kopott ékszíjnál.
Ha meg nem hézagolod ki akkor túl fentről fog indulni. Az elindulás nem lesz dinamikus, mivel eleve egy nagyobb áttételről indul a motor azáltal, hogy a kelleténél feljebb van a szíj.
Egyébként új szíj berakása és kihézagolása után illik legalább egyszer utána hézagolni ahogy kopik a szíj. -
-
Telda
addikt
válasz
koxkids #66304 üzenetére
Ezeken az oldalakon is nézz szét. Már mindháromról rendeltem, megbízhatóak.
http://www.robogoalkatresz.eu/
http://scootershopgyor.hu
http://sracing.hu/ -
válasz
koxkids #66304 üzenetére
A kuplungszett jó, megéri. Bár szerintem 107 mm-es való gyárilag a tiedbe, de mindegy, ez is jó bele.
A szíj rendben van, jó minőséget képvisel.
Viszont ha a variátorra rádobnál még egy tízest, akkor tudnál venni egy multivariot. Ez csak egy minimális kis tuning, de egy gyári motornál is tágabb tartományokban tud dolgozni a motor a gyárihoz variátorhoz képest. szerintem megéri, mert érezhető lenne a változás. -
csongi
veterán
válasz
koxkids #66298 üzenetére
Szilentet meret alapjan talalsz, akar autos alkatreszkent is, vagy kisipari termekek kozott.
Valto: Felujitas erett a dolog. Ne cserelgesd a gyari rugot csak gyarira.
Takaritsd ki az egeszet. Alaposan nezd at. A hatso tarcsa, egy spiralis futamba fordul-mozdul el. Ezek a futamok be kopnak, es ha rossz, hirtelen engedi el, ettol is lehet a rugas szeru indulas, illetve zsirba kell tenni.
A kuplungot teljesen szetszadni, felpucolni mindent. A kuplung harangot szabalyozni vagy cserelni. Ha szabalyztatod akkor erdemes a kuplung pofakat ferodoloztatni, a gyari vekony lesz, igy a pofa es harang hezag beallithato.
Variator gorgoket cserelni, a csuszkakkal egyutt. Szijat ellenorizd, gyanus, hogy fel uvegesedett, megeghetett.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Hardcore café
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LEGO klub
- Windows 7
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Akciókamerák
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- IPhone 15 Pro 128GB Szép Állapot! Akku:88% Jótállás: 2026.04.09.-ig
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- KÖZEL FÉLÁR! Apple Magic Keyboard, Mouse, Trackpad, Pencil, Smart Magic Keyboard Folio, Watch szíjak
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest