Hirdetés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Jelentős fejlődést mutat a Xiaomi Redmi Note 14 Pro széria
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
Hirdetés
-
Elstartolt az Ulefone 5G-s, hőkamerás strapatabletje
ma Mindent egyszerre kínál egy készülékben, hagyományos Armor 4 Ultra is akad.
-
A saját fejlesztésű pellikulák nagyon segítik a TSMC-t
ph Az Intel és a Samsung nem tudja hozni a tajvani cég hibaarányát az ASML gépeivel.
-
Unknown 9: Awakening - Amit a játékról tudni érdemes
gp A PC-re és konzolokra szánt alkotás jövő hónap közepén érkezik.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz yuing #191526 üzenetére
Tök ugyanaz, mint a MiTo, vagy Corsa D, Meriva B is rokon. Itt is, olasz topikban is voltak írva hibák, visszakeresve megtalálod Nem egy hibamentes szekér, de egyrészt újonnan is olcsó típus volt, másrészt fillérekért van hozzá minden, most vettem 7.5k-ért egy pár új hátsó lengéscsillapítót, futárral együtt (na jó, ezt pont kifogtam szerencsésen, alapból egy darab lenne ennyi legolcsóbb márkából). Ami drágább, az a szervó hiba, úgy 60-70k körül szokott lenni a javítás. Rozsda: bölcső, első lengőkar, és kerékívek amiket érdemes megnézni alulról első körben, illetve a csomagtérajtó belső oldalának alsó peremét. Hátsó ablakemelő ha kurblis, akkor senki nem használja, azért megszorul és próbálkozásra szakad a bovden. Hátsó ajtó kilincs probléma meg otthon orvosolható, vagy a bovden, vagy a műanyag nyúlik/deformálódik sajna. Féltengely hiba nem ritka. 6-os váltó rizikós (M32).
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz pocokxx #191638 üzenetére
VW 2.5: ez még a sima adagolós motor a T4-ben, gyakorlatilag az 1.9 TDI, csak eggyel hosszabb a PDTDI verzió (T5-ben) teljesen más motor, kockázatosabb, több jellemző problémával.
H1-et nem nagyon ismerem, ha a VM Motori erőforrás, akkor a nemrég felmerült AvtoStrong-M csatornáján van egy kis infó [link]. Ennyiért inkább adagolós vonalon mozognék, CR bontottan is drágább valószínű
Vito: nem ismerem; felénk sok rozsdásabb példányt látni, ennyiért attól félnék, hogy nehéz szebbet találni (mondjuk ez a többire is igaz). Nem rossz tulajdonképp a 2.2 dízel, de azért ez is egy bonyolultabb motor, mint egy adagolós, stb
Mégegy: Iveco Daily, majdnem elfelejtettem. Alvázas, szóval magasabbra kell lépni. Illetve a Jumper/Boxer/Ducato esetén a 2.8 idtd motor ugrott be most, mint egy adagolós cucc, csak ott még a rozsda nagyobb gond lehet, talán még nem volt belőle galvanizált... (asszem ezért írtam hdi/jtd-t).
Összességében én a T4-et tenném első helyre (ha picit finomabb dolog kell), vagy Hiace-et (amennyiben fenntartási költség a lényeg). Ennyiért zavarosban halászunk, nézz meg minél több kocsit, aztán ha van 1-2 ami jobban egyben van (főleg rozsdát tekintve - soha nem lakatolt kocsival legegyszerűbb a helyzet), azok közül választanék, illetve annak a kockázatait járnám körbe alaposabban.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz WasabiTrsr #191680 üzenetére
1. Ennyiből nem látszik, sárvédőket kéne nézni inkább alulról és belülről alul a vastag, nem színre fújt dolgokban van bőven anyag, ott nem gáz némi felületi rozsda.
2. Acél felni, a szürke dísztárcsa levehető amúgy, de a perem is elárulja például, stb. Ford esetén vékony szokott lenni rajta a festés, a naptól hamar kifakul, de szintén felületi rozsda, 10-20 éven belül nem jelent számottevő problémát, de lefesteni sem nagy ügy akár házilagEnnyiért vezetett szervizkönyv necces (márkakerbe hordott autó meg még ritkább), egy helyszíni átvizsgálás által kiderítettem állapot alapján meg merném venni. A kereskedő is hozott anyagból dolgozik, garancia után már sokan független helyre viszik az autójukat szerintem, vagy marad a házi karbantartás, stb :/
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FireFox1996 #191751 üzenetére
Ha az előző marad a neveden, akkor igen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FireFox1996 #191754 üzenetére
Eladutazás áát lehet vinni, de pontosan nem tudom, hogy eladás napjától, vagy következő évfordulótól érvényes
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #191757 üzenetére
*Eladás után (lett volna, iOS vs utólagos billentyűzet műsorunkat olvasták )
-
molnarpeter
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #191809 üzenetére
Mondjuk flottát nézve szerintem meg létezik minden - sokat futott pici benzin, keveset használt dízel, stb... Viszont elenyésző százalék, szóval nem lehetetlen, csak ritka... Ha a 200 körül futottakat nézzük, akkor meg jó eséllyel már pont megvan a vezérlés csere stb, be kell ülni és használni, plusz 10x annyi kocsi közül lehet választani
gabor9991: tudnék mutatni 40 ezret futott Opelt, ami 12 éves, még mindig első tulajnál van
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #191844 üzenetére
Legolcsóbban Ampera/Chevy Volt, ritkán felbukkant 1-2 kedvező árú sokat futott példány, de amúgy is azok a legolcsóbbak. Drágábban V60 D6 és D5 Twin engine, Golf/Passat GTE-A3 e-tron, vagy a titkos tipp/a befejezett Prius PHEV: C-Max Energi
2.5-3 közti PHEV: régebbről rémlik 3 alatti Ampera legyen akkor 3 az alsó küszöb, annyiért most is van fent.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #191896 üzenetére
Festéssel és bitumennel ellentétben különösebb előkészítést nem igényel, de a gyártó magasnyomású mosó és zsírtalanítás után javasolja. Gyakorlatilag nem kell rozsdát kezelni előtte stb, pont ezért tetszett meg a módszer, mert itt nem fog kirohadni tenyérnyi lemez a rücsi alatt. Létezik elvileg fekete és színtelen is, én az utóbbit tartom jobb ötletnek, úgy látszik a valós helyzet is, csak nem terjed tovább a pötty. Alapvetően Hammerite Waxoyl néven láttam, gondolom abból nem jut magyar piacra az ebayen beszerezhető, itthon marad a nehézgép vonal. Netes teszt nézegetés eredménye az infó, saját tapasztalattal nem tudok szolgálni egyelőre
Dobbetét: első körben gyárit néznék, hátha... Jumperhez sem volt, Kecskeméten a Munkácsi filter tudott szerezni utólagos cuccot - ott viszont a rögzítés házi feladat, szóval ha nincs gyári szabad hely, akkor fúrás és reszelés, meg patent+csavar.karosszériás nekünk önmetszővel letudta[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisza25 #191917 üzenetére
Ha minden igaz (ugyan miért lenne az? ), Denso befecskendezős, ~80k a felújított darabja autodoc-nál nézve (prémium nafta, minőségi szűrő kitolja az élettartamot), vétel előtt korrekciót nem árt megnézni esetleg. Vezérlés láncos, szóval tisztességes olajcsere mellett sokat elmegy (még ha egyszer cserélni is kell, utána le van tudva gyakorlatilag szerintem). Láncfeszítő hiba is előfordul - annyi, hogy váltó oldalon van a vezérlés, több munkaóra. Váltó M32 javított kiadás, olajcsere ettől függetlenül nem árt. Meg elvileg a pedálok tengelyénél szokott lenni kopás ezeknél és emiatt lötyöghetnek, ami gariban intézhető. ECU frissítés is kellhet több esetben.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Ezek alapján Prius, ha minden nap menne városban.
Dízel/benzin: részecskeszűrő nélküliek elviselik ezt a használatot, csak az kb 2010-ig létezett pont... Bár ha van kapacitásod foglalkozni vele, hogy figyeld a tisztulását, akkor kibírja (hétvégi 100km jó ilyen szempontból).
Mennyi a havi/éves összes km? A 10-20 km az munkába járás, vagy csak alkalmanként lenne előszedve az autó?
Ha picit magasabb ár és fenntartási rizikó belefér a spórolás reményében, és udvaron/garázsban állna sokat, 3m körül egy Opel Ampera/Chevrolet Volt jobban illik a Bp-n belüli használatra.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #191984 üzenetére
Ford nem opció? Mondeo is olcsó típus, PSA dízel, csak több van belőle és az alkatrész filléres (bontottan meg szinte ingyen van) Bár ha eddig Astra volt kinézve, akkor meg Focus...
Peugeot és Citroen legnagyobb baja ekkoriban a plusz adalék volt, Fordba nem kellett semmit tölteni, ők viszont kértek FAP löttyöt.
Megane is volt 2.0 dCi, nameg a 86 lovas 1.5 dCi is egy kiváló motor, de azok korábbi évjáratokban voltak inkább (2010-11 amiket most néztem).
Opel: ha para, kell rá 2 évet kötni, utána autócsere
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #191992 üzenetére
Focus mk3.5 esetén igen, még HDI. (Mk4-nél már saját, új Ford motor az 1.5 dízel.)
Egyébként meg az 1.5 a régi 1.6-ból lett kialakítva, gondolom egyszerűbb egyfélét gyártani (1.4 és 1.6 helyett). Így szerintem a nyűgök is hasonlóak lesznek, de azért ott is voltak korrigálva a dolgok az évek során, én bizalmat szavaznék az új motornak az 1.6 rokonság alapján... Focus csoportban injektor és féltengely hibát láttam, váltó-turbó-lendkerék-HPFP gond szvsz ritka.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Luck Dragon #192075 üzenetére
Azt várom én is 🤔
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz vzsryl #192100 üzenetére
Nekem azért a bőrülés mellé a venti hiányozna, de ha eddig csupa szövetes volt, talán nem lesz drámai. Hibákat illetően a Pierburg szelep jut eszembe, ami a turbó nyomást vezérli, kormányon tempomat gombok (csere helyett érdemes javítani, úgy örök), ülés gerinctámasz szokott szétmenni (olyankor hamar érdemes javítani, nehogy kibökje a huzatot), és a duda is elnémulhat. Említett DPF is jól bírja, inkább a regenerációhoz használt fáklya kormolódik el, azt sem muszáj egyből cserélni, ugyanúgy opció a tisztítás, mint a szűrő esetén. Összességében szerintem egy jó ajánlat a Mondeo mk4 (főleg a facelift), legnagyobb pénzügyi kockázat az értékvesztés benne, de emiatt fruttiból fenntartható. Meg a sokszor indokolatlan dízel para, mert a benzines kínálat gyengébb. Youtube-on Alan Howatt videóit ajánlom, szinte csak ilyeneket szerel(t) taxis flottában, rengeteg a hasznos infó a csatornán
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ganz-[HUN] #192161 üzenetére
Mondeo mk5 dízel az powershift only, szóval abból inkább kézi, vagy hibridet kéne venni, ha automata. Ford esetén a Kuga még hasonlít az igényekhez, de ott is kézi váltóval keresném az 1997 ccm TDCI-t.
V60 D6? Bár kombi, de nagy-sok hengeres dízel, korban is jó, biztonságos is. Esetleg Ampera, vagy Passat GTE is érdekes lehet (villanymotorral többet tudnak a köbcenti ellenére, mint a hasonló dízelek).
XC60 2.4 dízelekkel szintén jó cucc, Aisin 6-os volt még bennük. Bár ha földszintes autó elég, akkor pénzügyileg jobb lenne egy V60 cross country mondjuk, vagy egy S60 akár.
Használat amúgy milyen jellegű lenne?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MaTpr0F #192184 üzenetére
Octavia Scout? Bár picit drága és motort okosan kell választani.
Esetleg a sima 4x4 is egész magas mondjuk, az régebben is volt, akár egyszerűbb motorokkal. Ha Octavia mk1 is játszik, ott egyrészt olcsóbb a típus, másrészt csupa faék motor.
GM és olaszok esetén (vannak közös platformok) szerintem is kicsit érzékenyebb a futómű, bár sokszor olcsó a javítás.
XC70 jutott még eszembe, de ott egy lépcsővel több a fenntartás, összkerék hiba is előfordul.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #192215 üzenetére
Niva gázszettel vagy dízellel a belépő szint szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen