Hirdetés
- Egy óra, két rendszer
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
CASE gőztraktor: 110 LE / 4000 Nm
lo CASE 110 tractor pullingol (érdemes végignézni a látványért):Ugyanebből a 150-es 36 ekét húz, ez már tényleg az összes...
-
Nyugodtan hátradőlhetsz, a hardverek megvárnak
ph Desktop PC-k és monitorok mellett processzorhűtő, egér és szék próbálja magára vonni a figyelmet.
-
Akciófigyelő: Korai madár szállt az EarFun UBOOM X hangszóróra
ma Bevezetési kedvezménnyel kínálja az EarFun az IFA-n bemutatott új hordozható hangszóróját.
Aktív témák
-
dízelracer
senior tag
És ha egy adagolós tdi-ben van 350.000 kilométer akkor mi van? Semmi. Ráadásul pont az első generációs (adagolós ős) TDI az amelyik brutálisan túl lett méretezve. Ilyen minőségű motorokat ma már nem gyárt senki. Profi adagoló felújítás megfelelő helyen 25k-ból megvan. 4db új csúcs 16ezer, vatta új 0km-es vg-s turbó okosba 80k körül. Ennyi. Minden más mozgó kopó alkatrész ugyanúgy behalhat egy benzinesben is. Adagolós TDI a hasonló méretű és teljesítményű benzines ~10literje helyett a világból kimegy 6literrel, megmarad a csomagtered/pótkereked, beállhatsz mélygarázsba, van nyomatékod nem kell folyton a váltóval bűvészkedni. Előnyei is vannak egy dízelnek nem csak hátrányai.
Most látom a kolléga 1.2 benzines skodákat nézeget. Az egy rossz vicc. 100x inkább egy nyomatékos, gazdaságos turbódízel.
[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
A nagyobb benzinesek többet kérnek már.. ha valaki 5 literből átlagos fogyasztást kihoz és nagyobb motorral, ami egy kombit is elvisz, kérem a márkát
Az LPG-re ez jó hír!
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Qru
MODERÁTOR
válasz amargo #48352 üzenetére
De 1,2-es kombit ne vegyél akkor sem, mert két hét használat után önként fogod felgyújtani mintsem még egyszer a forgalomba merészkedj vele.
Üresen elgurulsz vele de gondolom nem levegőt akarsz szállítani vgay tollpihét ha kombit keresel... Megpakolva meg nem jössz ki 5 literből még országúton sem nagyon.Akkor ős TDI inkább. Keveset eszik viszonylag, nem kell rommá pörgetni hogy történjen vmi (és elve az nem egy elhanyagolható tény, hogy történik vmi ha lenyomod a gázpedált).
VW-ről lebeszéllek (na nem azért mert nem jó), csak kb ugyan azt tudja mint a Octavia és olcsóbb az alkatrész hozzá. Ha nem vagy presztizs hepciás akkor mondom Skoda. Bár egy 10 éves Golfal ugyan úgy nem lehet villantan mint egy Skodával szvsz...
Amúgy anyagminőségről: 10 éves Passatban málik a kormány, az Octaviaban meg szépen egyben van ugyanannyi idősen. Ennyit a puha műanyagokról...
#nincsbennetarcsi
-
amargo
addikt
Azért vagyok tdi mellett egyre jobban, 3 hónapja olvasgatom itt is a hsz-et és erre jutottam.. amit a Khelben együtt írtok. Ezért is emeltem meg kicsit a keretet, hogy egy Octavia beleférjen.
emerico2004: Saját tapasztalat? Mert nehezen hiszem el, hogy kijön ennyiből. Már ha benzinnel etetem.
AMD Power: Mint írtam én csak 1.2-es motort ismerem és a kombi nélküli változatot. 4,5L-ből csomagokkal elvagyok vele pályán. Nem megy az igaz, de 130-140 esetén hova gyorsítsak? Ellenben az 1.2 motor hátránya is kijön, mert 4500 forog ekkor, amit a városba érve is hallok még egy ideig.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
dabadab
titán
válasz fordfairlane #48348 üzenetére
MX5 NC-m van, egyedül azzal kapcsolatban tudok mondani bármi konkrétumot.
A roadsterségből adódóan a hely elég szűkös: én a magam 175 centijével még elvagyok, nagyobbak azért már szoronganának, főleg az anyósülésen, mert ott a lábtért egy benyúlás is szűkíti. A hátradőlést szintén el lehet felejteni, mert az ülés mögött nem ott az utastér vége, nincs hova dönteni az ülést. A csomagtartó persze elég kicsi (pedig oda kell pakolni mindent, mert az utastérben csak pár kisebb rekesz van, nem lehet a hátizsákot bevágni a hátsó ülésre ), ráadásul kicsi a nyílás, szóval elég taktikusan kell pakolni a megtöltéséhez (létezik egyébként pont MX5 csomagtartóhoz szabott bőröndkészlet). A csomagtartófedél tetejére lehet még rakni plusz csomagtartót, arra ráfér egy nagyobb bőrönd, úgy már el lehet menni hosszabb utakra is.
A tél alapvetően két problémát jelent: egyrészt nincs az autó nagyon stabilra hangolva, ESP nélkül (NC-ben alap (és elég rendesen teszi a dolgát), a régiekben viszont - amennyire tudom - egyáltalán nincs) száraz úton is pillanatok alatt keresztbe lehet rakni az úton, ami adott körülmények között nagyon vicces, sima A-B üzemmódban nem annyira, csúszós úton meg pláne. Másrészt a ponyva állítólag nagyon nem szereti azt, ha víz fagy bele, a széttörő jég komolyan tudja pusztítani.
Az "olcsó roadster" az árcédulát nézve inkább viccesnek tűnik, de a belsőt elnézve viszont tényleg az, a belső elektromos megoldások sokkal közelebb vannak a Matizhoz, mint a C5-höz, még egy nyomorult elektrokróm visszapillantóra se tellett (extralistán sincs), pedig esténként ilyen alacsonyan elég sok autó világít az ember szemébe, az meg, hogy alapfelszereltségben autósrádióval (értsd: se CD, se kazetta, se semmi, csak rádió) adták... hát... izé.
Szél meg menetzaj persze van, száz alatt el lehet krúzolni nyitott tetővel, afölött viszont a huzat meg a zaj is túl sok - mondjuk felhúzott tetővel is hangos.
Úgy tömören azt gondolom, hogy játszóautónak remek, hosszabb utak elviseléséhez viszont azért szükséges egy adag lelkesedés
Szervízigényről meg alkatrészárakról semmit nem tudok mondani, mert ilyen még nem merült fel.
DRM is theft
-
amargo
addikt
válasz emerico2004 #48358 üzenetére
Áhh értem, ennyire ismerem a motorfajtákat Akkor ezek is dízelek, most már tisztán látok, azt hittem benzines. Ellenben a Fieszta, még kombiba is kicsi, ha jól gondolom és létezik egyáltalán.
AMD Power: 4 felnőttel, kb 800km-et mentem a kocsival és 35 valamennyit tankoltam. Előtte nem nyomtam be a szelepet, amivel túl lehetne tölteni. De teszem azt 42L tankoltam, akkor is baráti. De tényleg nem végig pálya, mert 200km országút és város kombinációja is van benne. Azért is emlékszem erre, mert többször is nézegettem a bizonylatot és kilométeróra állását, amikor elsőnek mentem a Fábiával ennek már 2-3 éve. Azóta többször meggyőzött és persze az E85 terjedésének köszönhetően, meg is tréfált, mert múltkor csak 500-at sikerült elmenni vele és sokáig nem tudtam miért.. a fele etanol fele benzin miatt..
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
slett27
addikt
válasz emerico2004 #48364 üzenetére
Megvettem 1 hete a Suzuki Swift-emet de sajnos kicsinek bizonyul. El kell adnom és vennem kell egy nagyobbat. ~400.000,- körül gondolkodom. Melyik az az autó aminek viszonylag olcsó a fenntartása ? Seat ill. Opel Astra F-ben gondolkodom. Franciát nem merek venni. Beszéltem szerelővel (aki mellesleg azt mondta, ha Suzukiból kellene megélnie, éhen halna, francia autókból él.)
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
nagyúr
-
amargo
addikt
válasz Khelben #48363 üzenetére
Vagy ez egy csoda Fábia volt és csalt a kilométeróra a Földközi-tengert is közelebb húzták - 600-ból meglehet járni, csak a fene vigye el elég sok felé jártunk - és persze, este a gonosz manók feltankolták a kocsit. Vagy a kúton nem is 35L ment bele, hanem 42L, de csak 35L fizettetek ki velem, mert jó arcok voltak és látták, hogy úgy is 4-en nyomorognak a kocsiba jó lesz ez még hátszélnek.
Vagy elfogadod.
De igazából lényegtelen is, a 15" gummák óta növekedett a fogyasztása, hogy boldog legyen mindenki és ne keljen sikítva futnom a sajtóhoz.emerico2004: Csak, akkor ha nincs csoda Fábiád, mint írtam, amibe én ültem még 150-el is tud menni, de lehet erre is csak ez az egy példány képes, igazi unikornisnak érzem
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
slett27
addikt
válasz Napfénysüti #48367 üzenetére
Volt Suzuki Swift-em 4 éve, utána lett egy Opel Astra G. Anyagi okokból most újra Swift-et vettem. Először a Swift is űrtechnika volt a Zastava-hoz képest. De Opel Astra után a Swift... hát öööö... nah. Egy normális nyaralásra nem tudunk elmenni. Persze, jól át kellett volna gondolnom, legközelebb át is fogom. Sajna a Sedan-nak semmi autó formája nincs (véleményem szerint) funkcióját betöltené, de nem tetszik.
Inkább monnyá valamit helyette ~400k körül pls.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Khelben
nagyúr
válasz amargo #48368 üzenetére
Csak azért ugatok bele, mert én is vezettem sokat fabiat. Az 1,4-es volt, 6,5-öt tudott vegyesben, pályán 130-140-nél 7-et. És az nem kombi volt és általában egyedül ültem benne. Úgyhogy mesélhetsz, amit akarsz, akkor se fog az 1,2-es 4,5-öt enni 130-nál, pláne nem megrakva. Amúgy jó ha tudod, hogy óra szerint 150-nel kell menned, hogy meglegyen a tényleges 130, elég sokat mentem gps-szel, onnan tudom
-
pszili8
aktív tag
-
zoo8800
veterán
válasz Napfénysüti #48372 üzenetére
Valami tévedésből kifolyólag 496.599-et mutat a km óra
rip and tear, until it is done
-
amargo
addikt
válasz Khelben #48370 üzenetére
Mesélhetsz bármit, de az 1,4 és az 1,2 nálam mást jelent, továbbá nyilván Te sem vagy én. Innentől elég sok eltérés van a képletben.
Persze utána néztem azért 768km, 39L, és óra szerint mentem - volt GPS is 130-nál nálam 120 mutat.
De tényleg több részletre rosszul emlékeztem - szánom bánom -, mert közben eszembe jutott, hogy az útból +100km-t szerpentinen tettük meg. Így max csak 300-400km, mentünk pályán. A végén kiderül, hogy mindenre rosszul emlékeztem és csak én gondolom, hogy mindenki más helikopter, nézd el kérlek De komolyan nem érdekelnek a részletek ezzel kapcsolatban, ennél figyelmetlenebb vagyok.A következő autónál cél, hogy vezetem majd a fogyasztási adatokat ehhez hasonlóan.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
fordfairlane
veterán
válasz dabadab #48361 üzenetére
Igazából játékadutónak lenne véve, szinte csak hétvégenként használnám, akkor is kb. 60km-es távra, arra viszont télen is. Néhány adottságával már szembesültem a tesztek olvasásakor, mint pl. hogy kicsi tér, a csomagtartó, beszűrődnek a zajok, ezek még oké, de azt mondjuk érdemes megfontolnom, hogy ESP nélkül veszélyes tud lenni télen.
Összességében kissé úgy tűnik, mintha megbántad volna a megvételét, vagy tévednék?
x gon' give it to ya
-
slett27
addikt
Átgondolandós. Köszi.
Napfénysüti : Az az Astra is bejövős, csomagtartó méret is rendben.
Alkatrészek mennyire drágábbak a Suzukihoz képest ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
nagyúr
-
slett27
addikt
Köszi mindenkinek. Így kicsit megnyugodtam. Kérdés, hogy elviszik-e belátható időn belül a Swiftemet.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
nagyúr
-
slett27
addikt
válasz emerico2004 #48385 üzenetére
Értelek. Tapasztalat ? Vagy jártas vagy a témában ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
emerico2004
aktív tag
válasz slett27 #48387 üzenetére
Némileg van 2év nemzetközi autókölcsönző 1000feletti flotta volt. És pár hónap használtautó értékesítő de a gyomrom és az üzleti etikai miatt nem csinálnám ebben az országban.
Alapvető tételek 500e ft-os autónál.
1. tulajdonostól vegyed inkább drágábban ne a szép csicsázott darabokra menj.
2. 500e forintos kategóriában kereskedésben csak szart kapsz. ott nem az a cél hogy 450ért beveszik a jót és eladják 500ért hanem 300ért bankost és szilikon.... gitt....órázás...
3. 500e -ért minnél egyszerűbb gépet keress.... kvázi a swift 1 tökéletes választás... -
emerico2004
aktív tag
válasz slett27 #48387 üzenetére
ha már linkeltél csontis autót onnan egyetlen darabot ajánlanék tiszta szívvel. ez az [link] de ez nincs is ár alatt és nem is az amit te keresel... a többi bankos kocsi jó marketinggel mondjuk ők legalább olcsón adják a szart .... és nem drágán friss szilikonnal
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz fordfairlane #48377 üzenetére
már bocs, de az előbb azt írtad, hogy főautónak lenne, az meg nem hétvégente 60km
szerintem nem bánta meg, egy mx-5-öt nem lehet megbánni ha meg ezen aggódsz hogy télen veszélyes, tegyél két zsák krumplit a csomagtartóba, mindjárt jobb lesz, de szerintem ne is vegyél ilyen autót. komolyan.
el kell dönteni, közlekedni akarsz vagy vezetni. ha már csak gondolkozol is, hogy mit is mondj, szerintem nem a mx-5 a te autód. mondom ezt úgy, hogy sajna még nem vezettem, de azt hiszem sikerült már pár olyan autóval közelebbi kapcsolatba kerülni, amit azért össze lehet hasonlítani vele, bár messze jobban kényelemre hangoltabbak voltak az mx-5nél.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
slett27
addikt
válasz emerico2004 #48389 üzenetére
A forgalmiban benne van hogy hányadik tulajdonos ? Ezt soha nem néztem.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Rick4
félisten
-
dabadab
titán
válasz fordfairlane #48377 üzenetére
Nem, megbánásról szó sincs, csak egyrészt van egy csomó apróság, amit észrevettem (és adott esetben bosszankodtam miatta egy sort), másrészt meg a C5 elég durva kontraszt , harmadrészt meg van elég gépjárművünk ahhoz, hogy mindig alkalomhoz illően választhassak közülük - és így azért elég feltűnő az MX-5 praktikum-deficite - ami nálunk teljesen rendben is van, nem praktikus autónak vettük, ha családi nyaralásra kell menni vagy bútort szállítani, akkor van más, viszont ha belegondolok, hogy ha csak ez lenne...
Az érme másik oldala meg persze az, hogy napsütésben krúzolni, na, arra nagyon jó, tavaly nyáron simán elmentünk vele Tirolba egy hosszú hétvégére az asszonnyal, az is baromi jó volt, meg amúgy is élvezet vezetni, mert közvetlen gép.
Igazából neked kell eldöntened: ha nincs igazán szükséged az általános praktikumra meg nem kell vele naphosszat autópályáznod, akkor végül is simán bevállalhatod - mondjuk én a helyedben az ESP miatt (meg amúgy is) NC-t néznék, lehetőleg olyat, amihez van keménytető.
DRM is theft
-
fordfairlane
veterán
válasz dabadab #48395 üzenetére
Keménytetős alig-alig van NA-NB-ből. Az NC-vel az a probléma, hogy 3m alatt nincs, legfeljebb külföldről vagy törötten. NC-ből egyébként létezik roadster coupé változat, nyitható keménytetővel, elvileg nekem ez volna a legjobb, de használtan egyet sem látok eladót nálunk, újonnan meg drága.
A vászontetőssel két problémám van, az egyik az említett téli vízráfagyás dolog, a másik, hogy egy konzervnyitóval is fel lehet nyitni az autót, nem szívesen hagynám ott nyilvános helyen órákra, riasztó ide vagy oda.
Na mindegy, nem csak az MX-5 problémás, hanem sokszor én is. Köszönöm a részletes tájékoztatót.
x gon' give it to ya
-
Vamp
senior tag
Tud valaki ajánlani egy Mitsu szervízt, ami nem átb*szós, és rendes munkát végeznek, jó áron? Gyűrüzni kell a gépet. Egy ismerősöm említett egy kőbányai szervizt, ahová a melósok is Mitsuval járnak, erről valakinek vmi infója?
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest