- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- OneSport OT05 - finomhangolás
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Hirdetés
-
Steamre tart a Prince of Persia: The Lost Crown
gp Hamarosan a Valve áruházában is elérhetővé válik a játék teljes kiadása.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
Úgy hívják, hogy "kellő körültekintéssel". A bíróságot sosem az érdekli, hogy láttad-e, hanem hogy ha kellő körültekintéssel vezetsz, akkor látnod kellett volna. Senki nem hivatkozhat arra, hogy "épp a rádiót tekergettem" vagy a "gyereket kellett nyugtatni". Van egy elvárt szintje a vezetés közbeni figyelésnek, ezt fogják figyelembe venni. Nyilván nem kell észrevenned a szemed sarkából egy pillanatra feltűnő legyet, de azt pl. észlelned kell, hogy valaki épp meg akar előzni, akkor is, ha téged épp nem érdekel.
-
Khelben
nagyúr
Nem tudom, merre élsz, de Ausztriában ugrott már ki elém kézi mérővel rendőr kerítés mögül, Németországban meg a faluvége tábla mögött állt elbújva De engem nem zavar az itthoni elbújós mérés sem, mert nem megyek gyorsan és elég nagy ráhagyás van a traffis büntetéseknél (50->65, 90->105, stb.)
-
Khelben
nagyúr
Természetesen nem ezért van a ráhagyás, hanem azért, hogy ne 50 helyett 51-ért repkedjenek a 30k-s csekkek. Húztak egy határt, ami felett objektív felelősség és behajtható a tulajtól. Helyszíni bírságolással továbbra is büntethetnek 50 helyett 51-ért is, de ez nem divat, mert ha nem állítják meg a delikvenst, akkor később behajthatatlan. Arra meg ritkán van kapacitás, hogy a fotós kocsi mellé még kirendeljenek megállítókat, esetleg elkapó autót, stb.
(#31671) bitpork: a KÖHÉM rendeletben szabályozva van, hogy milyen gumit tehetsz fel.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
A műszaki ok 3 km/h. Ennyit tévedhet a traffi. Az senkit nem érdekel, hogy a te km órád mit mutat. A KRESZ nem azt mondja, hogy nem mehetsz lakott területen úgy, hogy 50 felett mutat a km órád, hanem nem mehetsz 50 felett. Az autódat a gyár úgy adja ki, hogy felfelé csal az órája. Ha te átszereled a gumit és lefele fog csalni, az az egyéni szociális problémád. És még egyszer: nincs tűréshatár. 50 helyett 51-ért is megbüntethetnek, csak jelenleg nincs rá kapacitás.
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31673 üzenetére
Parancsolj:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről - 36. § (2) A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak.
-
Khelben
nagyúr
Sosem volt ilyen szabály. Most úgy működik, hogy van az objektív felelősségnek egy határa, 50-nél 65 km/h. Ha e felett mész (ill. gyakorlatban 68-ra van állítva a traffi), akkor kiküldik postán a büntetést és a tulajdonosnak be kell fizetnie, nem tud kibújni alóla.
68 alatt is megbüntethetnek, sőt, ki is küldhetik a papírt postán, ott viszont nincs objektív felelősség, tehát visszaküldheted azzal, hogy magadra és családtagodra nem vagy köteles terhelő vallomást tenni, tehát nem mondod meg, ki vezetett. Mivel régen mindenki ezzel bújt ki a büntetés alól, ezért nem küldenek ki így papírt.
Ha épp van rá ember és kirendelnek a mérő mellé megállítókat, akkor tökmindegy, mennyivel lépted túl, csak az összeget befolyásolja. 51-67-ig 10-30ezer Ft a rendőr jókedvétől függően (helyszíni bírság) illetve ha nem ismered el és feljelentenek, akkor max 50k, 67 km/h felett fix 30k az objektív felelősség miatt. (78-tól meg még több, stb). Erre azonban csak nagyobb közlekedésbiztonsági akcióknál kell számítani, mert nincs rá embere a rendőrségnek.A telepített sebességkijelzőket ne keverd ide, azok kínai szarok, nincsenek hitelesítve sem, érdektelen, hogy mit mérnek.
(#31678) bitpork : Az autódnak van egy típuslapja leadva a nemtommosthogyhívják hivatalban (ha nem lenne, nem lehetne forgalomban). Azon rajta van, hogy milyen méretű gumik lehetnek rajta. A gyár ezt úgy határozza meg, hogy váltóméretei egymásnak a gumik. Ettől te sem térhetsz el. Ha eltérsz és emiatt megbüntetnek pl sebességtúllépésért, akkor a gyártó széttárja a kezét és ezt a papírt fogja lobogtatni tehát mindenképp téged büntetnek meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31703 üzenetére
Az hogy van-e gyereken, nem értem hogy kerül ide?!
Majd ha lesz, megérted.
(#31708) Lauda: rosszul másolta be a linket, bárkivel előfordulhat. Május 1-től hatályba lépett a KRESZ módosítása, gyerekeket szállító buszt olyan úttesten, amely párhuzamos közlekedésre nem alkalmas, tilos kikerülni.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #31724 üzenetére
Lehet, hogy számodra meglepő, de 70-nel is észre kell venni a táblákat. Sőt, autópályán is van kiegészítő tábla, azt meg 130-nál kell észrevenni.
Amúgy meg ott van, hogy "ha az úttest párhuzamos közlekedésre nem alkalmas". Tehát itt pont nem lesz 30.Ja, és kb. 10 éve nem jártam Bp-en autóval, sőt, többsávos úton sem, autópályát kivéve. Kiráz a hideg az 1000 főnél népesebb településektől
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz plömplöm #31728 üzenetére
„(6) „Gyermekszállítás” (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján elhelyezett legalább 40x40 cm méretű fényt kibocsátó vagy megvilágított tábla az álló jármű környezetében gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Az így megjelölt
a) úttesten álló autóbuszt – a gyermekek be- és kiszállásának az autóbusz mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével jelzett időtartamában – kikerülni, és
b) autóbusz mellett – a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úttesten – elhaladni tilos.”[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz nemcso #31786 üzenetére
És ha megbüntetnek emiatt, akkor ő fog tanúskodni neked? Vagy a KRESZ-t fogják nézni vajon?
(#31784) bitpork: ha főútvonalon halad, amit tábla jelez, akkor az 1-es nem lesz hibás szabálytalan előzésért, hiszen szabályosan előzött. A balesetért meg így is, úgy is a 2-es lesz a hibás.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Miért kellene ezt jelezni? Az alárendelt úton érkezőnek az a dolga, hogy elsőbbséget adjon a főúton jövőnek. Akkor is, ha az előz, repül vagy keresztben csúszik. Sőt, akkor is, ha szabálytalan (amennyiben a szabálytalansága nem érinti az észlelhetőséget). Ha valamilyen akadály miatt nem látja be a főutat (tökmindegy, hogy az busz vagy amerikai kosarasok tüntetése), akkor szépen megáll és megvárja, míg lát rendesen.
(#31789) bitpork : elég baj, hogy elfogadtad a rendőr kijelentését, mikor a legtöbb rendőr pont annyira nem ismeri a KRESZ-t, mint a legtöbb sofőr. Ennyi erővel az autóba ülést is büntethetnék, hiszen ha reggel nem indulsz el, akkor nem lett volna baleset. Ráadásul a rendőr ránézésre elég nehezen tudja megállapítani, hogy te elkerülhetted volna a balesetet, ezt a műszaki szakértő szokta megállapítani, ami egy külön szakma.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
KRESZ 41.§. (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.
Ugye nem kell ecsetelni, hogy ki lett volna a hibás, ha egy gyerek arra jár, beszáll, kiengedi a kéziféket, a kocsi meg elgurul és elüt valakit.
-
Khelben
nagyúr
Nem kutyaharapásról volt szó, hanem arról, hogy van egy szabály, amit a bácsi megszegett. A kisgyereket csak azért hoztam fel példának, hogy mindenki megértse, miért van ez a szabály (de látom, nem sikerült, mindegy, nem az én dolgom megértetni). Semmilyen túlkapás meg rendőrségi tévedés nem történt.
Ha valaki nem ért egyet egy szabállyal, akkor nem az a megoldás, hogy megszegi, hanem kezdeményezi a megváltoztatását, amire több lehetőség is van. Addig viszont be kell tartani. -
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31823 üzenetére
Megint figyelmen kívül hagysz valamit...
1. § A rendelet Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
Vagyis a parkolóban is érvényes a KRESZ.
(#31822) MaciG : szerintem továbbra sem a résnyire lehúzott ablak volt a probléma, hanem a bezáratlan ajtó. Ha nincs bezárva az ajtó, akkor hiába húzod be a kéziféket, nem akadályozod meg a bejutást, tehát ki is engedheti bárki a kézifékedet. És nem kabrióról volt szó, hanem rendes tetős autóról. Attól, hogy egy kabrióban nem lehet lezárni az utasteret, attól még a tetős autóban le kell. De a kabrióban is minimum be kell zárni az ajtót.
[ Szerkesztve ]
-
-
Khelben
nagyúr
válasz bitpork #31831 üzenetére
Ha személyi sérülés nem történik, akkor MINDENHOL csak a felek kérésére helyszínelnek. A táblákat, a jobbkezet sem a magánút tulaja határozza meg kénye-kedvére, hanem beadja engedélyezésre a közlekedési hatósághoz, és az mondja meg, hogy miként lehet a forgalmat szervezni.
Még egyszer: a kresz a magyar közutakon és a közforgalom elől el nem zárt magánutakon (pl. tesco parkoló) érvényes. -
Khelben
nagyúr
válasz Avicularia #31838 üzenetére
Biztos vagy benne, hogy a svéd kreszben a kereszteződés oldja a sebességkorlátozást? Mert az osztrákoknál például nem oldja, csak a feloldó tábla, a kereszteződések előtt pedig ki van téve, hogy mennyivel mehetsz, ha ráhajtasz a keresztező útra.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Egységes nagyjából, de minden országban vannak kisebb-nagyobb eltérések. A jogsiddal vezethetsz Angliában is, pedig ott eléggé más a szitu
Az ismeretet meg az garantálja, hogy mielőtt elmész oda, utánaolvasol, hogy mik a különbségek. A törvényekben is lehetnek eltérések, azokat is ismerned kell. Pl. nálunk legálisan tölthetsz le egy filmet, a németeknél meg megbüntetnek érte. Stb.(#31840) Avicularia : nem tudok linkelni, mert az osztrákoknál nincs streetview. De sok olyan tábla van, ami lakott területen pl. 70-et enged meg és nincs ismételve minden kereszteződésnél, hanem egyszer csak van egy feloldó táblája.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Valóban nem lehet félreértelmezni, csak ide nem ez tartozik, hanem ez: c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
A hangsúly azon van, hogy egy sávban folyamatosan, tehát sávot nem váltva. Ha nem váltasz sávot, akkor nem előzöl, ilyen egyszerű. A kresz nem teremt életszerűtlen helyzetet azzal, hogy egy belső sávban ragadt autós 40-nel feltartja a többi 1-2-3 sáv forgalmát, mert nem lehet mellette elmenni. El lehet, ha maradsz a sávodban.
-
Khelben
nagyúr
De az feltűnt, hogy ha a kreszben egy szabály alól van kivétel, akkor azt megemlítik? Pl. lakott területen 50 a megengedett, kivéve ha az xy pontban lévő tábla máshogy nem rendelkezik. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor a definícióban ott lenne, hogy ez és ez nem előzés, kivéve autópályán, ott előzésnek minősül. De ilyen nincs ott, le van írva, hogy ha folyamatosan haladsz egy sávban, akkor nem előzöl, akárhány autó mellett mész el. Nincs ott, hogy csak lakott területen, nincs ott, hogy jobbról vagy balról, semmi sincs ott.
De mindegy, nem vitatkozom, te menj csak a külsőben a belső sávos mazsola sebességével, akkor is, ha 100 km-en keresztül 40-nel megy, ha szerinted az a szabályos
-
Khelben
nagyúr
válasz deicide #31870 üzenetére
Igen, az elsőnél FOLYAMATOSAN haladsz a sávodban, a másodiknál sávot váltasz. Ettől lesz a második előzés.
"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz deicide #31872 üzenetére
Mondok jobbat: utolérsz 3 autót (A,B,C), te a külsőben mész. A megy előtted a belsőben, B valamivel A előtt a külsőben, majd C még előbbre megint a belsőben. Ekkor ha szabályos vagy, akkor ELHALADSZ A mellett a külsőben majd besorolsz, megelőzöd B-t, utána szabályosan kisorolsz és elhaladsz C mellett. Végig szabályos voltál, csak az előzés idejére mentél a belsőben, amúgy végig, folyamatosan a külsőben. Ezt én naponta eljátszom, mert van nálunk egy 2 sávos szakasz, aminek a végén megszűnik a külső, ezért a mazsolák már 4-5 km-rel korábban besorolnak a belsőbe. Volt már rendőrautó A és C is, sosem állítottak meg.
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #31973 üzenetére
Én nem látok olyan jeleket a képeken, amik extrém gyorshajtásra utalnának. Ezt mutatja azt is, hogy a hátul ülők bekötetlenül is túlélték az ütközést. Inkább azt látom, hogy egy balra kanyarodó traktor nem győződött meg róla, hogy nem előzi senki. Szóval ebből még bármi lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nyomtató topik
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Autós topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX Z790-H GAMING WIFI - Új, Gari 2026.06.09. -ig - Eladó! 105.000.-
- Új Bontatlan iPhone 15 128GB Kék Független/1 Év Apple Gar./p3450/
- XFX Radeon Speedster SWFT 210 RX 6600 XT 8GB GDDR6 128bit (RX-66XT8DFDQ) Új ventillátorokkal
- ÚJ ASUS ROG Ally (AMD Z1 !!Extreme!!) + 3 hó XBOX pass + 19k Ft értékű Dokkoló
- iPad Pro M2 12,9 128GB wifi bontatlan 1 év Apple garancia