- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Közeledik az X Fold3 Pro
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Android szakmai topik
- iPhone topik
Hirdetés
-
Közeledik az X Fold3 Pro
ma A kínai bemutató után megtartotta a Vivo a nemzetközit, de még nem Európában.
-
Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
ph A korábban bemutatott fejlesztések mellett a 2025-ös és 2026-os tervek kerültek elő.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khelben
nagyúr
válasz Rav3n02 #24057 üzenetére
De miután sebességkorlátozást nem lehet bizonyos emberekre beállítani, ezért úgy kell belőni, hogy a 10 centi vastag szemüveges, 70 éves Pista bácsi a 800 köbcentis marutival is biztonsággal közlekedhessen, mert ugyanannyi joga van hozzá, mint a hatszor akkora bmw-(s)nek.
-
Khelben
nagyúr
"tuti bukta" akkor lenne, ha letakarnák a táblát és nem lenne esélyed tudni, mennyivel lehet menni az adott szakaszon. Én ilyenről nem tudok. Az a te bajod, ha a neked (az autóban ülve) indokolatlannak tűnő korlátozásokat nem tartod be és megbüntetnek. Az esetek elenyésző százalékában látszik az autóból a sebességkorlátozás oka.
[ Szerkesztve ]
-
-
Khelben
nagyúr
Félreértettél, én nem írtam olyat, hogy mindig minden szabályt betartok. Csak ha megbüntetnek, nem kezdek sírni mindenféle fórumon, hanem magamtól is belátom, hogy hülye voltam.
Az alapeset meg nem betarthatatlan parkolási tilalmakról szólt, hanem gyorshajtásról. Bár gondolom arra is kitalálod, hogy betarthatatlan, mert ha 60 helyett 30-cal mész a 30as táblánál, akkor nem tudsz aludni és/vagy elveszted a munkádat
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
A lényege az lesz, hogy most már megéri majd megállítani az autókat a helyszínen mondjuk egy záróvonal átlépésért és végre a sofőr fog büntetést kapni, ráadásul az elkövetés után azonnal. És értelmet nyer a büntetőpont rendszer is. Nagyobb visszatartó erő lesz, mint a mostani 4-5 közigazgatási kategóriába sorolt szabálytalanság csekkes büntetése.
-
Khelben
nagyúr
Az autóban ülve sokszor tűnik perceknek, de ha kiszámolod, max 20-30 másodperc egy ilyen előzés, 10 ilyen egy 2-300 km-es autópályázásnál kevesebb, mint 2 perc kiesés. Tényleg olyan nehéz ezt kibírni, hogy külön törvény kell rá és szanaszét kell szívatni a kamionosokat?
-
Khelben
nagyúr
Nem vagyok fuvarozó, csak nem menet közben hozom be a késéseimet, hanem korábban elindulok. Így aztán nem zavar, ha lassítanom kell egy előző kamion (vagy suzukis) miatt. De ugye akkor a 80-nal előző suzukis mamákat is betiltják?
Lauda: akkor ha a megengedett sebességgel előzik egymást, nem is zavarnak?
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz kételkedem #24224 üzenetére
"de vezettem már a városban öv nélkül és csúsztam már bele piros lámpába!"
És? Hol a gond? Kapsz érte egy jó kis büntetést és legközelebb jobban odafigyelsz, ennyi. Vagy hogy gondolod, mindenki kap évente 10 kupont, amivel kiválthat egy-egy helyszíni bírságot?
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz kételkedem #24228 üzenetére
Eddig 100k volt a felső határ és eddig is a rendőr állapította meg a bírság mértékét. Ha nem értettél vele egyet, mehettél a szabálysértési előadóhoz, tőle a bírósághoz. De senkit nem hallottam panaszkodni arról, hogy a rendőrség 100k-s helyszíni bírságokat szór minden apróságért.
A módosításnak egyetlen lényege van: a külföldi rendszámú járművek tulajdonosait is meg lehet büntetni olyan jelentős sebességtúllépésért, ami 300k-s büntetést von maga után.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz kételkedem #24230 üzenetére
Szerintem a köziges rendelet nem változott, márpedig a bizt. öv abban van. Hol olvastad, hogy változott? Mert hogy egy újságírónak épp ez jutott eszébe példának, az nem jelent semmit.
-
Khelben
nagyúr
válasz Avicularia #24237 üzenetére
Mondom még egyszer: eddig 100k volt a felső határ. Téged hányszor büntettek meg 100k-ra? Ismerőseid közül hányat büntettek meg 100k-ra? Olvastál egyáltalán bárhol olyat, hogy valakit 100k-ra büntettek meg övért, stoptábláért, stb? Én se.
-
-
Khelben
nagyúr
Még egyszer kérdezem: tudsz olyat, akit apróságért (öv, stoptábla, záróvonal) megbüntettek az utóbbi 2-3 évben 100ezer forintra?
Ezek után elképzelhető, hogy jövőre valakit apróság miatt (öv, stoptábla, záróvonal) 300k-ra fognak büntetni? Nem. Akkor hol a gond?
Calogero bűncselekményekről írt, ezek meg szabálysértések.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz MPowerPH #24268 üzenetére
Ők ugyan úgy szabálytalanok, amikor elbújnak.
Nem, nincs ilyen törvény. Próbálkoztak vele, de az lett belőle, hogy módosították a rendőrségi törvényt és beletették, hogy tilosban parkolva is mérhet a rendőr
A trafi lényege nem a büntetés, hanem az, hogy lassításra késztessék az autósokat.
Igen, azzal, hogy nem tudhatod, mikor és hol mérnek be. Ha előre tudod, akkor ott lelassítasz, mindenhol máshol meg gyorshajtasz (legalábbis az, akinél nem működik az önszabályozás)
a sok gyökér ne tudjon bemérni olyan helyen, ahol nem veszélyeztetsz senkit sem, mégis korlátoznak.
Még ha el is hiszem, hogy te fel tudod mérni, mikor veszélyes a gyorshajtás és mikor nem, a sofőrök 90%-a erre képtelen. Márpedig nem lehet olyan sebességkorlátozást kitenni, hogy "90, kivéve BMW001-nek, neki 120". És te sem örülnél, ha egyszer csak átsodródna a sávodba egy szembejövő, mert azt hitte, hogy mehet 120-szal 90 helyett, de tévedett.
Úgyhogy én maximálisan támogatni tudom a blokkoló, de még a detektor betiltását is.
-
Khelben
nagyúr
válasz proof88 #24303 üzenetére
A hatso kodlampanak van ertelme kodben, nagy esoben, ha nincs mogotted senki. Aki utoler, messzirol eszrevesz. Amikor meglatod a lampajat, mar le is kapcsolhatod, onnantol mar nem kell, csak zavarod vele.
Az elso kodlampanak semmi ertelme, 2 meterrel vilagit az auto ele, ha 10 km/h-nal gyorsabban mesz mar nem er semmit. Akkora kod meg ugysincs. Ha meg ennel messzebb vilagit, akkor rosszul van beallitva es zavarni fogja a szembejovot. -
Khelben
nagyúr
válasz dovitt #24315 üzenetére
A féklámpa szórt fényt ad, a ködlámpa meg valamennyire fókuszált, ezért erősebben világít. Próbáld ki, tolass közel egy falhoz és kapcsolgasd. A 2 ködlámpa még a 3 féklámpát is lenyomja fényerőben.
És igen, akkor kell égnie, ha nincs mögötted senki, hogy aki utolér, az időben észrevegyen. Viszont amikor már észrevett, akkor illik lekapcsolni, mert a fénye nagyon zavaró, főleg, mikor olyan elcseszett konstrukció, hogy szemmagasságban van (WagonR pl.) -
Khelben
nagyúr
válasz Calogero #24491 üzenetére
Ezt honnan idézted? Mert hogy nem a KRESZ-ből, az tuti.
(#24490) MaciG: a zebra egy útkereszteződés, ahol a gyalogos megy a főúton. Így aztán nincs olyan, hogy hirtelen lelép. Az autósnak (mint a rendes kereszteződésben) látnia kell, hogy a főúton jön valaki, ezért lelassít, nem hajt ki eléje, hiszen akkor ő lesz a hibás. Amit beidéztél, az az úttestről beszél, nem a zebráról.
Az is egy óriási baromság, hogy csak akkor van elsőbbsége, ha már lelépett. A főúton se csak azoknak adunk elsőbbséget, akik már benn vannak a kereszteződésben, hanem azoknak is, akik még csak közelednek feléje de már nem férünk ki előttük.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz dovitt #24513 üzenetére
A főúton közeledő autónak se adsz elsőbbséget, csak ha már behajtott a kereszteződésbe? Ha 1 méterre van még tőle, akkor kimész eléje? Ugyanez a zebra. Hiába írja a kresz, hogy a zebráN, kereszteződésBEN érvényes az elsőbbség, attól még el kell engedned azt is, aki közeledik feléje és nem férsz ki előtte.
-
Khelben
nagyúr
"A foutvonalon erkezo jarmuveknek elsobbsege van az alarendelt utrol erkezo jarmuvekkel szemben." - a kereszteződésben! Szó szerint így fogalmaz a kresz, hogy a kereszteződésBEN. És a gyalogos átkelőhelyeEN. Ugyanaz a fogalmazás, ugyanaz az elsőbbség. A főúton érkezőt mégis elengeded, a gyalogost meg nem?
-
Khelben
nagyúr
válasz dovitt #24533 üzenetére
Az a köze, hogy elsőbbségről beszélünk, mely mindkét esetben ugyanaz. Az útkereszteződésben sem csak azoknak adsz elsőbbséget, akik már benne vannak, hanem azoknak is, akik még csak közelednek feléje, de még nincs elsőbbségük (hiszen az csak akkor lesz, ha beérnek a kereszteződésbe).
Ugyanez a gyalogátkelőhelyen, hiába nem lépett még le és még nincs elsőbbsége, akkor is meg kell állnod, mert le fog lépni és akkor már elsőbbséget kell adnod neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Gitáros topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Hogwarts Legacy teszt
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Sorozatok
- GoPro Topic
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Bomba ár! HP Elite X2 1011 G1 - m5 I 8GB I 256GB SSD I 11,6" FHD Touch I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- 8db GeForce RTX 3090 Egyben
- VAST AI - VAST AI - VAST AI - GeForce RTX 3090
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs